TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

täällä myös siivottu koko päivä ja yksin tietty.. no onneks mies oli kantanu eilen illalla matot kartanolle ja imuroinu. Hinkkasin kaiken mahdollisen listoja myöten persaus pitkällä ja sitte yhtäkkiä tajusin, etten ollu syöny mitään koko päivänä (n. viiteen tuntiin, eikä edes aamiaista) Missähän maailmoissa sitä jo elelee..?
Laitoin myös joulun ja paketoin lahjat :xmas:

Mrs O täällä myös aikaslailla yksinäistä (onneks on koirat), kun mies painaa kans yömyöhään mettässä porojen kans..

Ajattelin huomenna käydä kuunteleen vauvan sydänäänet, kun on liikkunut omituisen vähän sen kauhistus-kipu yön jälkeen.. liikkuu kyllä, mutta olemattoman vähän. Mielenrauha täytyy saada ja seuraava neuvola ois vasta 12.päivä

Ristiäiset olen miettinyt jo muutamaan kertaan.. mennään ehkä vihille samalla, joten haluan molempien pikku suvut paikalle+ kaikki ihanat sydänystävät. Tilasin käsintehtyä paperia ja ajattelin askarrella itse kutsukortit. En kyllä uskalla kirjoittaa niitä tai varata paikkaa/pappia ennen kuin lapsi on hengissä maailmassa.. Lappitar sais tulla laulaan pari laulua juhliin, mut vauvalle. Ei meille kiitos mitään tanssiaisia..ruokaa ja seuraa vaan..

Minkä ikäisinä teidän lapsia on kastettu?

Anar ja Eemeli 32+5

Anar kyseli lasten kasteajankohdista. Meillä ykkönen oli 3viikkoa, kakkonen 1,5kk , kolmonen 4viikkoa ja nelonen 2kk kun heidät kastettiin. Ollaan vähän jouduttu miettimään noita ristiäisten ajankohtia kun kummankin suku asuu niin kaukana. Eli vähän sen mukaan ollaan menty miten sukulaiset ovat parhaiten päässeet paikalle.

Tällä kertaa mietittiin jo alustavasti, että vietetään ristiäiset vasta lähempänä sitä 3kk:tta. Silloin on jo toivottavasti kevätkin pidemmällä ja ajokelit mukavammat. Meillä kun on ollut tapana kutsua vauvaa "omalla" nimellä jo laitokselta asti niin ei senkään vuoksi ole mitään kiirettä noiden ristiäisten vietolla.

Nyt jatkamaan iltatouhuja ja sitten nukkumaan. Jotenkin olo on ollut ihan vetämätön koko päivän vaikka nukuinkin pienten kanssa reilun tunnin päiväunet.

Öitä
Anni ja masu 31+2 |O

Iltaa taas pitkästä aikaan!

Kovasti olen koittanut pysyä tämänkin ketjun mukana, mutta täällä tulee niin supernopeaan tekstiä niin en enää millään pysy perässä =) Taitavat kaikki tammikuiset olla vielä kasassa??? En ainakaan etusivulta huomannut, että joku olisi jo jakaantunut. Hyvä niin, koska vielä saavat vauvat kasvaa masuissa =) Synnytys pyörii koko ajan enemmän mielessä ja tajusin juuri, että torstaina on enää kuukauden päivät laskettuunaikaan, ääks! Aika on mennyt ihan sikanopeeta! Synnytys ei pelota, enemmänkin olen alkanut huolehtia onko synnytyksellä vauvan kannalta onnellinen päätös :ashamed: Kaippa nämäkin tunteen ihan normaaleja ovat...
Mutta kasvatelkaahan masujanne rakkaudella kuten tähänkin asti! Koitan pysytellä teidän perässä ja lueskella juttujanne =) Ihanaa joulun odotusta kaikille!

Toive81 ja Mini 35+0 (POKS!) :heart:

Anar: Meillä esikoinen oli 2kk1vko ikäinen, tyttö kuus viikkonen ku kastettiin. Nyt ei tietoa viel millon on ristiäiset, riippuu millon syntyy! siis minkä ikäinen vauva on. Maaliskuun eka vkonloppu olis passeli.

Toive81: Joo, ei oo kukaan viel poksahtanu... Jouluaattona viimeistään tulee ensimmäinen tammivauva maailmaan :D

Minä kans oon siivonnu tänään. Just sain lopuksi vielä muutaman koneellisen pyykkiä silitettyä. Särkylääkettä vaan piti ottaa ku ei tuo selkä oikein antais tehdä mitään.

Vesseli on tällä hetkelläkin aivan yliaktiivinen. En muista koska olis tälleen liikkunu viimeksi ku tämän illan. Koko ajan liikkeessä, muutamaan tuntiin ei mitään taukoa. Pahaa oikein tekee :x .

Meillä kutsutaan varmaan aluksi vauvaksi, pojaksi, pikku-ukoksi, vesseliksi tai jotain vastaavaa. Mies ei haluu edes keskustella nimistä vielä. On kuulemma vielä niin pitkä aika ettei oo ajankohtaista. Mua raivostuttaa ku mun pitäis kaikki tietää hyvissä ajoin etukäteen :kieh: . Ristiäiset pidetään kotona pikkuporukalla eli molempien vanhemmat ja sisarukset + kummit (joita ei ole vielä päätetty). Pappi varataan kun vauva syntynyt.

Johjo & vauhdikas Vesseli 32+6

Ristiäisistä meillä ristiäiset on mitä luultavammin 21.2 sillä se sopisi hyvin aikataulullisesti minun sukulaisille. Kotona pidetään pienellä porukalla eikä minulla ole erityistoiveita papin suhteen. Minulle kun ristiäiset on sellainen "välttämätön juttu" niin haluan suoriutua siitä mahdollisimman pian :ashamed:

Huomenna alkaa jo joulukuu :eek: mihin tämä aika katoaa..Tuntuu että vasta elettiin alkuraskautta ja nyt jännätään pikkuhiljaa loppusuoralla ja kohta varmasti kantautuu ensimmäiset vauvauutiset :D Tytsykkä on viime päivinä ollut todella aktiivinen tuntuu että lepohetket on aika vähäisiä, yölläkin innostuu kun kylkeä kääntää. No varmasti koittaa pian se aika kun niitä liikkeitä saa alkaa metsästämään ja olla huolissaan jos niitä ei tunnu eli ei pidä valittaa :ashamed:

Hyvää alkavaa viikkoa ja joulukuuta kaikille :wave:

MaMa ja tytsykkä 34+3

Miten Sasha jakselee? :hug:
Oikein ihanaa joulukuun alkua kaikille mammoille! :) Ja tosiaan, hui, mihin aika oikein katoaa!! Vielä kaksi työpäivää jäljellä..
Vauva on ollut ihan hurjan aktiivinen viime päivinä, taitaa kuvitella että vatsan läpi pääsee kun tarpeeksi puskee pepulla ja murjoo jaloilla ja käsillä. Yrittää ihan tosissaan :LOL: Ressukalla taitaa jo olla ahdasta..
Ristiäisistä oli uudemman kerran puhetta, me ei olla suunniteltu niitä sen enempää kuin että varmaan kotona pidetään ja mielellään jos saisi ensi kesän häihimme saman papin. Minut itseni on kastettu vasta 15-vuotiaana rippleirillä, joka oli tosi hieno kokemus. Meitä oli itse asiassa leirillä kolme jotka kastettiin.
Närästys on taas saanut uutta puhtia, yöks...Lisäksi mun kielen kärkeen on ilmestynyt lievästi kirveleviä näppylöitä?? Onko muilla kokemusta?Johtuisiko vatsahaposta joka nousee suuhun? Täytynee neuvolasta kysyä perjantaina..

Nyt nukkumaan, kauniita unia kaikille :)

Moiks.

Sasha:lle voimia sairaalassa köllimiseen. :hug: Koita jaksaa ottaa rauhallisesti, vaikka se syökin voimia.

Anar: Meillä on kummatkin kastettu muutamaa päivää vaille 2kk ikäisinä.

Tää on meillä ensimmäinen kerta, kun tehdään mitään ristiäisten eteen ennen kun vauva on syntyny. Nyt vaan halusin niin ehdottomasti saman papin, joka oli meitä vihkimässä, että päätin olla ajoissa.. Ja toisaalta meillä oli aiemmin ajateltu ristiäisten ajankohdaksi 28.2.09, mutta siirrettiin sit parilla viikolla eteenpäin, kun pappi ei ollut tuolloin vapaana. Lasketun ajan vuoksi ei uskallettu varata tuon aiemmaksi, kun ei voi olla varma et millon vauva syntyy. Ja meilläkin ristiäisiin kutsutaan vaan läheisimmät sukulaiset ja lapsen kummit, mutta kun lähisukuakin on jo melko paljon ja varsinkin lapsia riittää niin pääsen ite helpommalla kun juhlitaan seurakunnan tiloissa.. Lapsilla on tilaa juoksennella, eikä mun tarvii ottaa ressiä siivoomisesta ennen eikä jälkeen juhlien. Kun meillä kotona jos pidettäis niin ahdasta olisi ja sit olis juhlien jälkeen lasten huoneet ihan hujan hajan.. joten laiskana haluan päästä helpommalla. *wirn*

Nyt muuten ymmärrän, kun jotkut on valitellu että lonkkiin koskee ja jalat puutuu nukkuessa. On ollu viikonlopusta alkaen nukkuminen yhtä tuskaa, kun joko jalat tai kädet puutuu kylellään nukkuessa. Selällään ei tietenkään voi nukkua ja mahapuolella vastassa rantapallo. Kyllä on ollu nukkuminen niin työn ja tuskan takana että. Autollakaan ei juuri uskalla ajella, kun on joko ihan poikki tai sit koskee. Mutta näillä eväillä mennään.. Tuun huomenna tai keskiviikkona kertoilee huomisen neuvolan kuulumisia. Palataan.

tulia & viljami 31+6

Yhteistyössä