TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Tuijottelusta.. En ole jaksanut seurata katseleeko joku erityisesti meikäläisen lyllerrystä tuolla kaupoilla. Jos joku katsoo niin luultavasti miettii että onko tuo eukko todellakin noin "hyvin syönyt" vai onkohan se raskaana :whistle:
Joululahjat alkaa olla hankittuna ja paketoituina ja joulukortitkin pistin tänään postiin
:D Joululaatikot ja leivonnaiset on tehty ja kinkkukin odottelee pakastimessa eli lähes kaikki on viimeistelyä vaille valmista jouluksi. Minä kun ajattelin että tapahtuipa mitä hyvänsä niin onpahan joulujutut valmiina, eikä tarvitse niistä kantaa enää huolta ja murhetta..

Tytsykkä jaksaa jumpata säännöllisesti :D Alaselkä on todella "huonossa hapessa", istuminen alkaa olla myrkkyä tai ainakin jos istuu pitkiä aikoja kerrallaan. Huomenna pitää käydä verikokeessa, (katsovat sen pitkänsokerin) onpahan sekin otettu ennen äpoli käyntiä. Minä oottelen malttamattomana sitä äpoli aikaa että pääsee kurkkaamaan mitä tytsykälle kuuluu ja ennen muuta saisi vähän arviota minkä kokoinen lapsukainen on tulossa..

MaMa ja tytsykkä 34+5
 
Iltapäivää leidit!

Edelleen paniikkia meinaa pukata, kun tosiaan olis ne joululahja ostot viel tehtävänä |O
No, tänään sain ainaki hoitopöydän maalausvehkeet ostettuu, kittasin koloja tos äsken ja illalla kokeilen kuin se maali alkaa tarttuu... Ostin jotain tartuntamaalia tms. kun tuota pöytää ei voi hioa. Jospa se maali siihen sit kiinnittyis, kattoo vaan minkä näköinen siitä tulee :whistle: Aloitan varmuuden vuoksi tehtävän hoitotason alta, ni jos menee pilalle niin kukaan ei sitä huomaa :p

Neuvolakuulumisia:

rv: 31+3
paino: +605g/vko :ashamed:
RR:129/65
Hb: 107 (ja lisää rautaa naamaan)
sf:27 (hieman keskikäyrän alapuolella, vaikka mahaa kyllä on :eek: )
:heart: :140

Ultraan varattiin aika, 17.12 ja seuraava nla 18.12. Ultra sattu vaan vähä rasittavaan saumaan, ensin painellaan Oysiin klo 12:ksi (pojan kans siihen silmäpolille), sit sieltä suoraan tykittää ultraan :/ No, onneks saatiin kuitenki se uä aika vast klo 16.25, niin jospa se ei tulis NIIN kiire...

No joo... tuli aikalailla omaa napaa :ashamed: Oon ihan väsyny taas, en illalla saa aikaseks alkaa ajoissa nukkuu, ja sit aamulla on kuitenki noustava muksujen kans... Nyt on menny niin monta yötä jo vähillä unilla, tarvis kerran kunnon unet ni jaksais taas valvoa vaik kuin paljon!

Jadmiras: Tervetuloa joukkoon :wave:

PäivikkiV: :hug: Tunteet on täälläki pinnassa, varsinkin näin loppua kohden tuntuu et sitä vain herkistyy!
Mullakaan ei tuu tunnetta et jäisin vauvan varjoon niin sanotusti, mutta se masentaa kun alan muistuttaa jotain vuoristogorillaa |O Ahdistaa painon nousu, vaikkei se mitenkään liikaa sillai oo noussukaan...
Itku on kans herkässä!

Mutta meen erottelee noi taistelevat sisarukset toisistaan!

Mrs O
 
Johjolle Kiitokset jälleen uudesta pinosta! :flower: *kääks*, jo joulukuu... :xmas:

Töistä pois jääminen ei kyllä tuntunut ollenkaan pahalta. On tullut niin rankasti töitä paiskittua viime vuosina, että ei mitenkään ole huono omatunto.. enkä voi sanoa olevani korvaamaton työntekijä, aina tulee uusia. Ja siellähän se työpaikka sitten odottaa.. Tuntui pikemminkin pahalta olla siellä, kun joka paikka alkoi menemään rikki ja sai pelätä vauvan vuoksi, että milloin liukastun tai joku lyö suoraan mahaan tms. Työkavereita on kyllä ikävä!! Mutta ihmeesti oon ainakin toistaseks keksinyt tekemistä ja kiva, kun on tuo joulu tuossa välissä, ni ei ihan kaikki ajatukset pyöri masun ympärillä.

Pesin kyllä sen äippäpakkauksen makuupussin, enkä nyt tiiä, muuttuiko se suuntaan tai toiseen. Sitä haalaria en pessyt, kun ei tule vielä käyttöön. Ostettiin h&m:n 62 cm haalari ja se on varmaan puolet pienempi, kun toi äitiyspakkauksen oma! Tosin tohonkin vauva varmaan hukkuu ensi alkuun..

Tuijotellaan joo kaupassa tai sitten vaan kuvittelen.. Töissä kyllä tää masu sai osakseen niiiiin paljon huomiota, että alkoi jo välillä kyrsimään. Tosiaan kun naisia pelkästään töissä ja jokaisen synnytystarinat kuuli varmaan tuhanteen kertaan ja kaikki oli koko ajan hipeltämässä mahaa.. kenen mielestä masu kauhean pieni, kenestä iso, kenen mielestä aivan selkeä poikamaha, kenen mielestä tyttö tulossa...blaah! :LOL:

Täällä kanssa vauveli edelleen perätilassa ja välillä tulee ihania täsmäpotkuja virtsarakkoon..!:/

emmy83: Joo, se ceridal intime on kyllä hyvää tai olettasin, että sitä sulle on suositeltu. :) Käy liukkarinakin hyvin.. tosin täällä ei oo kyllä sitä pahemmin tarvittu siihen käyttöön, halut on kyllä ihan nollissa, siis meikäläisen osalta.. miesraasu. :snotty: Noo, eiköhän sitä vielä niitäkin puuhia kerkeä harrastaa ja ei tässä nyt ihan täys-selibaatissa olla eletty :p

Pearl ja ihanuus 32+6 :heart:
 
tuijottelusta ja mahakommenteista En oo mitään kummempaa tuijottelua huomannut, paitsi, että tällaisella pikkukylällä ihmiset tuijottaa, että saavat jotain juoruilun aihetta :/ |O Jos joku ei vaikka tiedä, että "niillekin on vauva tulossa" - taas :kieh:
Apteekissa kävin tänään, vitamiinia ostamassa huonoon ruokahaluun, niin apteekin täti meinas, että alkuraskaudessa voi pahoinvointi viedä ruokahalun :LOL: :LOL: Eli ei kaikki kai tiedä vielä, että viimeisillään ollaan :whistle:

Neuvolassa kävin 34+2:
painoa oli tullut kolmessa viikossa taas melkein 1500 g eli n.500g/vko :eek:
rr 111/75
sf-mitta 29
:heart: 150
hb oli 115, joten rautaa säännöllisesti taas!
Vauva niin alhaalla, että olkapäät tuntuu tossa häpyluun yläpuolella :eek:

Onko kellään muulla ruokahalu hävinnyt? Mulle maistuis vaan hedelmät, piimä ja marjat, marjakeitot ja muu kevyt ja juokseva. Ostin beroccaa, jos väsymys helpottais ja ruokahalu palais. Mitäs muut olette keksineet avuksi huonoon ruokahaluun?
 
Heissan!
Tänään käyty neuvolassa ja perhevalmennuksessa (jossa oli vain minä ja mun mies lääkärin ja neuvolatätin lísäksi - kun toinen pariskunta olikin yllättäen lähtenyt synnyttämään kuukauden etuajassa...), mutta aamu siis meni siellä ihan mukavasti. Toukka on edelleen täysin poikittain, sf-mitta oli 32 ja sydänääniä sai metsästää hirveästi kun ei saanut tolkkua kummin päin se poikittain on. Lopulta kuului sitten jympse luokkaa 125. Hb oli 127, noussut mukavasti ja painoa oli tullut mullekin nyt ekan kerran enemmän, jotain 600g viikossa (1,8kg kolmessa viikossa, vähän vaille).

tuosta ruokahalusta, mulla on sama juttu mutta mun tekee mieli vain limpparia ja karkkia. Ruokaa ei tekis mieli yhtään, ja saa ihan patistella ittensä syömään että tulee ruokaa syötyä. Toukkaraasu saa sokeria varmasti ihan liikaa, pitäisi koittaa nämä loppuviikot olla nyt vähemmillä karkeilla. Kun vaan keksis miten se onnistuu :headwall: Tosin siis jos jäis karkit vähemmälle niin ruokakin tietysti maistuis paremmin.

Jep, mullakin on parin viikon päästä sitten viimeinen lääkäri ja jos toukka on vielä poikittain niin sitten äippäpolille ja ultran kautta käännytysyritykseen. Jospa tämä kuitenkin kääntyis vielä, ja mieluusti mahdollisimman pian...

Nyt pitänee alkaa silityspuuhiin, hukun kohta noihin silitettäviin joten illanjatkoja naisille! Ja Jadmiaras, tervetuloa :flower:

Runttis ja toukka 33+0
 
pearl juurit tuota ostin. ihan yvää on, perempaa kuin bepanten, mutta kyllä mulla silti on viel aika tukala olo, no neuvola jo ens ti ja lääkäri to, pelottaa tuo sisätutkimus... Ja jos tää tosiaan kestää viel imetyksen, ei kivaa.. no pakko kestää...

seksihaluista sen verran, että mulla noita haluja kyllä riittää,mutta kun se on niin hankalaa tän mahan kanssa, painaa ja on tiellä, että sen takia jää aika vähälle, mutta kerkiäähän sitä sitten vauvan syntymän jälkeen.

vau-kirjan lukemista harrastetaan myös meillä aina sunnuntaisin, kun viikot vaihtuu. siitä on ollut ihana seurata miten vauva masussa kasvaa.

joulusta mua alkaa se jo jotenkin ahdistamaan, lahjoja en tänä vuonna juuri osta. viel pitää kummitytölle etsiä joku peli( tiedättekö hyviä pelejä 5v) ja miehen pojalle jotain. Sitten ois tehty. Tossa tänään pistin tehdyt kortit kuoriin ja katsoin paljon viel ois tehtävä. Siinä taitaa olla mun panos tähän jouluun. Jotain joululeipomisia viel teen, miehelle jotain suklaa herkkuja. Ja äitiä pitää ehkää mennä auttamaan karjalanpiirakoiden leipomisessa. Mun ajatukset on jossain ihan muualla.
Meillä on ultra tuosta prinsessan koosta 22.12 äpolilla, ja se on se mitä odotan, koska se määrää miten pitkään raskautta jatketaan, eli tuleeko se käynnistys ja koska?? vai syntyykö itsestään.

te jo synnyttäneetonko teillä tullut supistukset tullut kunnollisina ja siitä ponnistamisen tarvi. Tulipa sekavasti, siis mun siskolla ja äidillä ei ole juurikaan supistukset tuntunut ja ponnistamiseen on käsketty, että miten teil on sairaalaan lähtö mennyt ja miten on synnytys mennyt??

hermot täälläkin pinnassa koko ajan, tänään itkin kun katsoin rimakauhua ja rakkautta ja muutenkin itkettää ja hermostunkin helpommin, kuin koko raskaudessa. Yksi ilta melkein itkin sitä, kun rakastan miestäni niin paljon...

musta tuntuu välillä että mä itse unohdan itseni ja keskityn vaan vauvaan. Välillä mietin, että osaanko mä edes enää puhua muusta kun vauvasta ja tuntemuksista ja valmisteluista.. Kai se kuuluu asiaan..

Nyt telkkaria katsomaan..

Emmy ja prinsessa 35+2
 
Pääsin tosiaan Hämeenlinnan synnytysvuodeosastolle ja täällä on kuulkaa wlan -yhteys! Ihanaa, kun ei tarvii räpeltää mokkulan kanssa. Tää on vissiin just rempattu tämä huone. On oma suihku ja vessa, että ei tarvii rampata käytävällä enää. Toisaalta huoneesta ei pääse pois. Lääkäri oli sitä mieltä aamulla, että pääsen viimeistään pois ensi viikon lauantaina, kun silloin on 34+0, siis 13.12.. Ei siis joulua sairaalassa! Paitsi, jos tullaan synnyttämään... Vähän kyllä jännittää, kun supistuksia tulee heti, jos on ylhäällä pitemmän aikaa ja paineen tunne on jatkuvaa istuessa ja seistessä. Toivottavasti ei tulla silloin samana päivänä takaisin.

Joululahjoja ollaan onneksi jo hankittu ennen mun vuodelepoani. Harmittaa vaan, kun en ehtinyt miehelle hankkia mitään. Nyt en enää pysty :(

Tuttelimui, ruokahalu on hävinnyt ainakin mulla. No tietty vuodelepo aiheuttaa jotain, mutta lämmin ruoka ei mene alas. Keitot vähän paremmin, mutta muuten ei kiitos. Lihaa ei sitten ollenkaan. Eikä kyllä tee mieli karkkejakaan, onneksi :) Tosin suklaata kylläkin...

Toivottavasti Runttipullan toukka saadaan käännetyksi. Oletko jollain asennoillla yrittänyt saada sitä kääntymään?

t. Sasha ja toukkeli 32+3
 
täälä rauha maassa.pojat nukkumassa.

emmy83 mä en oo supistuksilla synnyttämään lähteny, mutta kun supistukset tullut niin kyllä ne tosiaan huomaa, ne kipenee kokoaika loppua kohti ja lopuks alkaa tuleen ponnistus suppareita(ainaki mulla näin). esikoisella luulin kuolevani siihen kipuun. mutta kuopuksella ihan valehtelematta tuli 5 kipeetä supistusta ja sit jo punnattiin ja vauva oli maailmassa.

juu-u, neuvola olis huomenna. ei jotenki yhtää huvita mennä. alkaa ärsyttään ramppaaminen sielä. nyt varmaan alkaa viikon välein käynnit |O maanantaina onki jo aika äippäpolille kokoarvioon, sitä kyllä odotan ihan innolla, tai oikeestaan sitä ultraa. onhan se tietty kiva saada vähä suuntaa antavaa tietoa minkä kokonen vauva on. toki voi olla heittoja (kaverilla 1kg heitto). kuopuksella ei heittäny ku 15g, lääkäri arvio, että on 4100g, mutta oli 4085g, lähelle meni arvio.

mutta jatkan taas tv:n kattomista.
 
Hienoa kuulla Sasha, että pääset näillä näkymin jouluksi kotiin!! :) Älä murehdi miehen joululahjasta, eiköhän vauvassa ole lahjaa jo enemmän kuin voisi toivoa, ja siinä, että olette voitte hyvin nyt :)
Ruokahalusta oli puhetta, mulla se vaihtelee aika lailla. Musta on tullut aika nirso eli mullehan kelpaa vaan just se mitä silläkin hetkellä tekee mieli :LOL: Mies yrittää väkisin syöttää mulle lämmintä ruokaa mutta minä kun mielelläni närkkisin aina ihan jotain muuta. Janottaa paljon ja tekee mieli jotain raikasta.
Hmm..saisinkohan minäkin jo ultra-ajan perjantaina kun on neuvola..nyt kuitenkin jo 34 viikko käynnissä..

Viimeinen työpäivä ihan kohta takana joten yksi äippälomalainen lisää ilmoittautuuuuu!! :wave:
 
Meillä kans rauha talossa ja pojat nukkumassa :D mun taitaa olla parasta mennä kans kohta maata...aina väsyttää |O

Ruokahalusta vaan sen verran et haluja kyllä on :p kaikki maistuu varsinkin rasvanen ja suolanen :kieh: no nyt mulla on kamala himo hedelmiä syödä...ja porkkana maistuu,mut sais jätettyä nuo ylimääräset rasvaruuat jne. pois niin tää ruokavalio olis hyvä. mut mieli tekee makeaa ja suolasta laidasta laitaan sit kasviksia,hedelmiä ja marjoja et ei ainakaan oo ravinnon puutetta meikäläisellä :LOL:

syynnytys suppareista joo kyllä mä ainakin ne tunsin...tai siis mullei oo kummastakaan tullut etukäteen mitään kipeitä supistuksia,mut sitku synnytys alkanut niin on ruvennut kiepytymään. vähän aina miettien lähtenyt laitokselle et onko tää nyt sitä :whistle: mut kyllä mä nyt kolmannnen kerran jo uskon et hetku vaan rupee tuskanhikeä pukkaamaan ja suppareita useampia tulee niin lähteä täytyy! matkaa kumminki tunnin ajomatka niin ei huvita viimetippaan jättää.

jooh mut nyt suihkuun ,jaksamisia kaikille :wave:

 
Heissan taasen =)
Arvatkaa silitinkö mitään, lösähdin sohvalle ja meidän kissaneiti tuli hurruttelemaan jalkojen päälle..mä en siis saanu mitään tehtyä. Kohta mankeloin edes pyyhkeet niin ei ole niin huono omatunto. Huomenna en jaksa kun pitää piipahtaa yliopistolla, ensin siis ajaa sinne pari sataa kilsaa ja sitten alkuillasta takaisin. Koitan vähän kuikuilla niitä matikan kursseja vielä huomenissa, josko sais jotain matskua vielä että vois ens vuonna niitä sitten tehdä, niin sais paprut pois. :whistle: tosin voihan se olla ettei pahemmin jaksa innostaa mitkään opiskeluhommat, mutta siltä varalta että innostaa niin pitää olla matskut sitten.

Sashalle tsemppiä vielä sinne sairaalaan, mulle olis kyllä kauhistus olla siellä (siis olen jotenkin sairaalakammoinen), mutta tietysti vauvan takia tekee IHAN mitä vain että kaikki menee hyvin. Niin ja en oikein tiedä miten itse tuota vauvaa saisin käännettyä, mutta tänään just kun kävin töissä vielä viimesen kerran "virallisesti" niin sain kuulla että jos vauva loppuviikoilla kääntyy niin se sattuu simona tehtiinpä se ulkoa tai kääntyipä se vauveli itse. Joten toivon tosiaan että kääntyisi, vaikka synnytyskin alateitse hirvitttää niin se iso leikkaushaava ja iso leikkaus hirvittää vielä enemmän.

Tulipa omanapaista, mutta siis nyt täytyy ryhdistäytyä ja vähän mankeloida ja silitellä =)

Katsoin muuten noita joulukuisia, niin siellä on jo useampi synnyttänyt, jännä juttu milloin meillä tulee ensimmäinen. Toivottavasti ei vielä muutamaan viikkoon kuitenkaan kenelläkään :heart:
 
sasha80 hyvä että kotiinpääsylupa on annettu, toivottavasti saat viettää joulun kotosalla :D
Mimssu82 Hyvää äippälomaa sinullekin =)
Emmy älä suotta stressaa tuosta joulusta :hug: Varmasti kaikki ymmärtää että tällä hetkellä ajatukset on jossain ihan muualla :D

Jos heittäis jalat seinälle kun alkaa olla nilkat turvoksissa.. Hyvää illan jatkoa kaikille :wave:

MaMa ja tytsykkä 34+5
 
Iltoja!

Tuttelimui mulla on kanssa sama juttu noiden syömisten kanssa kun sullakin. Tavallinen ruoka ei mene sitten millään alas. Salaatit, rahkat, hedelmät yms. raikkaat ja kylmät ruoat maistuvat kyllä sitten paremmin kuin hyvin. Joo ja makeat syömiset kuten pulla, jäätelö ja kahvikin, jota en vielä kuukausi sitten saanut alas sitten millään. Itsestäni olen epäillyt, että osasyynä on se kun töistä poisjäännin jälkeen energiankulutus on vähentynyt huomattavasti (ohjasin siis töissä ollessani noin 15 jumppaa viikossa) joten kroppa tasaa tilannetta ja hyvä niin.

Runttipullalle nostan kyllä hattua sulle kun jaksat vielä opiskella ahkerasti tässä vaiheessa raskautta. Itselläni tuntuu että tämä jo valmiiksi harva pää lyö päivä päivältä enemmän tyhjää. Tällä kanssa muuten odotellaan hartaudella, että masukki älyäisi kääntyä vähitellen oikeaan suuntaan. Sairaalasta sanottiin nimittäin viimeksi, että ulkoinen kääntäminen tuskin tulee kysymykseen kun mun istukka jotenkin just tiellä.

Mutta nyt suihkuun. Passitin miehen hakemaan meille jonkun leffan katsottavaksi kun telkasta ei näyttänyt tulevan mitään kummoista. Viimeöisten megaunien jälkeen ei unikaan varmaan maita kovin aikaisin.

Öitä,
Anni ja masu 31+5

 
Noista synnytys suppareista... Mulla ainaki ne alkoi yhtäkkiä, säännöllisinä ja kipeinä. Koko ajan väli tiheni ja kipu yltyi. Koskaan ei ole ponnistamisen tarvetta tullu... Kakkosen synnytyksessä seki homma oli niin vastenmielistä ku piti väkisin puskea ja mitä enemmän puskit niin sen enempi se sattu |O
Eroa en ole hoksannu synnytyssupistusten tai ponnistussupistusten kans..??
 
Hienoa Sasha80 että pääset pian kotiin. Toivottavasti toukkeli kuitenkin pysyy mahassa vielä joitakin viikkoja.

Tänään oli neuvola 33+1
paino 500g/vko (yht 13kg :headwall: )
RR 115/75
sf 32,5
Tarjonta: viisto pt :(

Seuraava neuvola 17.12 ja jos silloin on perätilassa niin lähete OYSiin kääntöyritykseen. Mulla on istukka takana joten voi yrittää kääntää, tosin en tiedä ketään kellä se ois onnistunu. Ja kuulemma kivuliasta hommaa.

Mulla kans ei "oikea" ruoka maistuis. Leipää, jugurttia ja herkkuja vois syödä vaikka kuinka. Kasvikset ei maistu ja hedelmätkin on alkanu tökkimään :ashamed: .

Johjo ja istuskeleva Vesseli 33+1
 
Runttipulla: sinä kun myös olet opiskelija, niin meinasitko olla ihan läsnäolevana yo:ssa äippälomankin ajan. itse olen meinannut olla poissaolevana, mutta toisaalta vois suoritta jotain netissä jos jaksais ja sit pitäis olla tietty läsnä..

mulla on vaan ollu noita saikkuja ja selän kans istuminen ei onnistu niin luennoilla en oo aikoihin voinu olla ja opiskelut on viivästyny jo muutenki et mietin alkaako paukkua jotkut rajat sit jossain vaiheessa ja potkivat pellolle koko yo:sta... musta vaan tuntuu ettei mua koske tutkintoaikojen rajaukset, jotka tulivat 2005 aloittaneille voimaan... oon alottanu 2004. Edesyo:n opintotoimistossa ei voitu sanoo suoraan et koskeeko ne rajat ennen vuotta 2005 alottaneita vai ei. Käskettiin mennä kattoo netistä. No yo:n sivuilla sit epämääräisesti sanotaan vaan, että tutkintoaikojen rajaukset koskevat 2005 aloittaneita, jotka ovat "uudessa kaksiportaisessa tutkintojärjestelmässä"... Well, mä oon siirtyny siihen uuteen, aloitin vanhalla.. ihan sekoo!!!

Kelalla ei sinänsä varmaankaan ole mitään sitä vastaan, jos jonkun kurssin suorittaa äippälomallakin, jos ei nosta kuitenkaan opintotukea, vai?? täytyis varmaan kysyy sitä, mut luulis et sit jos nostaa opintotukea niin sit vaan vaikuttaa äippärahaan... mua v--taa se kela aiempien saikkuhakemusten takia (opiskelijat ei saa sairastaa, tai ainaki sairaspäivärahaa ei saa helposti!!!) ja siks mua ei kiinnost aina olla sinne päin missään tekemisisää!

onko ketään joka meinaa jaksaa gradua vääntää äippälomalla?? mulla olis gradunteko ajankohtainen oikeastaan ensi syksynä, mut ei oo kyl aihettakaan vielä. Siihen kaksportaiseen järjestelmään ku oon siirtyny niin oli jo tuossa kandityössä ihan tarpeeks. Gradun teon aloittamista oon venyttäny vaan :snotty: sit mua ottaa pannuun ku kaikk kyselee milloin sitä meinaa valmistua kun ei tajua et on ollu sairas eikä oo voinu esim. työharjoitteluja käydä ja kukaan ei tajuu et on se jo toi kandintutkintoki jotakin sentään... tulevaisuudessa sillä on ehkä enemmän merkitystä käytännössä kun alkaa haut yo:n pelkkää alempaa kk tutkintookin varten... tietty tajuun et niille, jotka ei oo yo:ssa ollu on hankalaa ymmärtää se "akateeminen vapaus" ja kaikki alemmat ja ylemmät tutkinnot ja niiden merkitys....

sorry tilitys :ashamed:

Mua kans "ressaa" tuo joulu... oon aina halunnu ostella lahjojakin, mut nyt tuntuu etten jaksa ostaa ku siskon pojalle, joka on mulle kuin kummipoika (ei oo oikeita kummilapsia)... Miehellekään en ajatellu ostaa, ku meille on tulossa yhteisesti suunniteltuna lahjat molemmille, nimittäin kihlat.... kerroinpas, vaikka en meinannut.. (ihan niin kuin te palstalaiset olisitte jotenki aivan tuttuja, jolta haluu "pitää vielä salassa"... tällaseks sitä tulee; nettihöperöks ;) ...)

Ristiäisistä: miten on, onkohan seurakunnilla mahdollisuus jonkinlaisiin tarjoiluihin? olen mielltinyt sitä, et mitä siellä tarjois. itse en oo mikään kokkikolmonen, ikinä en oo tehny isommalle väelle juhlatarjoiluja... vähä jotenki ne ristiäisetki hermostuttaa vaikka ei oo koko vauvaa vielä ees tullu. Mä kun tyytysin vaikka siihen et pappi kävis meillä kotona ristii, mutta kun on pieni asunto, eikä mahdu vieraita niin ei oikein onnitu. Loukkaantuis varmaan koko suku jos vaan pitäis kummien kesken juhlat.

siis mulla on nää rytmit todella sekasin, kuten huomata saattaa.. taas huidellaan pitkällä aamuyötä. No kyllä mul on aikaa nukkuaki puolille päivin... sit se kostautuu jos joku aamu on herätys ajoissa!!!

Ja tuli tuota tekstiäkin paljon...

Haidi ja vauveli 32+5
 
Moikka.
Tuijottelusta...musta välillä tuntuu et kaikki kyylää ku mitkäki et onpas akalla kaamee pötsi...ja välillä semmoset puoli tutut jotka ei oo nähny mua aikoihin kahtelee mahaa tai yrittävät kahtoo silleen et en muka huomais.eivätkä uskalla mitää suoraan kysyä...ovat vaan ihan ihmeissään.Se naurattaa kyl...

Autolla ajosta...no mä en oo kotoa liikkunut nyt varmaan pariin vkoon mihinkään lukuun ottamatta eilistä kun heitin muksut naapuriin 4km päähän leikkimään ja hain pois.isäntäki käyny kaupassa mun puolesta kun ei mun oo vaa tehny mieli pois kotoa...kun täällä on niin nättiä..ja joku kumma on saanu mut mökkeytymään ihan tyystin. :ashamed: Tänää täs oon kahen vaiheilla käviskö sitä ostelemassa pikkuselle kaikkee tarvittavaa...ja joulu pakettia jos kahtos...mut oon kyl ihan kahen vaiheilla...hmmh...pitäsköhän??ois nyt tuo parempi auto pihassa ku isäntä joutu lähtee lavaautolla kun joutu ostaa meille uuden tiskikoneen kun vanha levis...prkl :kieh: Lähtiskö...hmmh...??

Seksihaluista...Mulla niitä on aina riittänyt...tän raskauden aikana vaihtelevasti.Välillä oon hmmh..kosteena kokoajan ja ihan redi ihan jatkuvaan.Ja välillä ei kiinnosta sit yhtään.Nyt on oikeesta ollu kausi et ei silleen Niiin paljoo tee mieli...johtuneekohan siitä et miettiny kauheesti tulevaa synnytystä mikä vähän jänskättää... :p ja touhut onnistuu ihan hyvin vielä vaikka maha onki aikamoinen.Ei muutaku pötsi sivuun ja hommiin tyyliin :LOL:

Joulusta...Mä oon katellu ja ostanu muutaman paketin...Mut ku ei keksi kellee oikee mitää...menee hermo.En osta kohta mitään.Kinkun ukkeli osti toissa pvänä pakkaseen.Laatikot ostan valmiina...pääsee helpolla.Torttuja leivoin jo yhen satsin...ja leivon lisää täs...joku pvä.Pipareita ajattelin ens vkolla leipoa ku ukkeli o iltavuorossa töissä ni on nii pitkät illat...Joulua oon kotiin laittanut verhot jne...mut en kauheesti muuten ...kuusi kateltiin tuol metästä vkoloppuna.

Nii mäki jäin äippälomalle...heh...vaikka kotona ooon kyl ollu muutenkin jo jonki aikaa. :p
Mulla alko viime lauantaina.Ei siis arki muutunut mitenkään...

Ristiäisistä...ne on vielä vähän auki...mutta parin kk iässä on nuo edelliset kastettu.Sillon nuo kastettiin mun edesmenneen äidin luona.Nyt kotona...tai sitten kirkossa...jos nyt tulee muutkin juhlat kuvioihin mukaan... :whistle: Sitä ei viel tiiä...

Tunteista...ne o mullakin tosi herkässä...yleensä en kauheesti itkeskele...ni n yt joka hemmetin asista...tv:stä ei voi kahtoo mitään sillee tunteella tai tarkemmin..ku het o tippa linssissä.Ukkelia kohtaan tuntemaani rakkautta nyyhkytän harvase pvä ku se on töissä..ON se niiiiiiin ihana ja rakastettava mies. :'( :heart: Eilenki se oli niin ihana ku luetutin sille juttua synnytyksestä kun löysin hyvän sivun mistä oli siitä tukihenkilönä olemisesta hyvin kirjotettu ja annettu vinkkejä tukihenkilölle miten voi auttaa jos vaan tuntuu siltä et haluaa jne...luki sen ihan tunteella ja oli jäykkänä lukemisen jälkeen...rupes kuulemma mietityttämään asia...ihan hyvä niin.Kun tää mun ihanuus ei vielä isä ole...mut nyt siitä semmonen tulee.On se niiiiiiiin ihana...taas melekeen tippa linssissä... :ashamed:

Hermot on kireellä täälläkin..ihan tosissaan.Mulla oli alku raskaudessa sama homma..kiristi niin et huh huh...ja nyt se vaiva on tullut päk...voi hitto..voi mun pieniä ihania laps parkoja ku äiti murisee niil jatkuvasti jostain ja nipottaa...MÄ OON IHAN KAUHEE... :ashamed: Toiset kärsii...Joka ikinen roska lattialla...ja lelu ja...kaikki ottaa päähän ihan kipeenä.Mun perhe on ihan raasuja...Ei mul aikasemmin näi raivosaa oloa oo ollu kun noita aikasempia odottaessa. :snotty:

hmmh...
joo o....lähtiskö..kerkeis muutaman tunnin kahtella juttuja...enne ku muksut kotiutuu...

daizz 34+5
 
Huomenia!

Mies kisko aamulla sängystä mut 5 min varotusajalla ja piti heittää se töihin, kun tarviin tänään auton koululle menon vuoksi. :headwall: Olin "vähän" ärripurri, kun muutenkaan en ole mikään aurinkoinen aamuisin... no, en enää viiti nukkumaankaan mennä kun tossa kymmenen jälkeen lähden sitten ajelemaan yliopistolle. Niin ja Anni08 - en mä nyt pahemmin ole tänä syksynä opiskellu, yhden tentin tein ja sitten tämä toinen kurssi on vähän tämmönen diipadaapa-juttu, lopputyöhön liittyvä tieteellinen kirjotelma, eli en voi sanoa tänä syksynä paljoakaan panostaneeni... toisaalta ei mulla enää oikein mitään ihmeitä ole jäljelläkään.

Haidi, ihan ensiksi onnea kihloista jo nyt :heart: Ja tuosta läsnäolosta, niin olen läsnä mutten mä mitään enää kyllä nyt keväällä suorita kun mulla on "vain" se dippatyö ja pari matikan tenttiä tekemättä. Molempien tekeminen menee syksyyn, tosin dippatyötä siis alottelin jo ja pitäis vaan tehdä nyt joulun alla ja tammikuussa ainakin se teoriaosa siitä. Mun mielestä niissä papruissa mitä kelalle laitoin oli myös ruksivaihtoehto, että nostaako opintorahaa tms. Mä kun en ole koko tämän opiskeluajan (8 vuotta... heh) aikana nostanu pennin hyrrää kun olen töissä ollut, niin en oikein tiedä - ei sitä varmaan saa kahta etuutta yhtäaikaa nostella. Mutta jos ei mitään nosta niin tokkopa tuosta haittaakaan on. Ja mä olen samanlainen vanhasta uuteen vaihtaja ja meillä ainakin sanottiin että ole vaikka maailman tappiin kirjoilla, uudistus ei kosketa mua vaikka siirryinkin siihen uuteen järjestelmään. Mulla olis kyllä tahtotila valmistua ens vuoden jouluun mennessä, mutta olen jo tainnut täälläkin kertoilla että ihan lapsen mukaan tietysti mennään. Jos pystyn, opiskelen, jos en niin en opiskele.

Lukaisin muuten aamun hesarista että tkk:lla ym teknillisissä korkeakouluissa on vaikeuksia saada opiskelijoita suorittamaan niitä opintopisteitä riittävästi. Laskin omat suoritukset mitä mä tein viime vuonna (syksy + kevät) yhteensä 67 opintopistettä ja olin töissä ihan koko ajan joten vähän kummastuttaa se, ettei muka sais niitä kasaan.. laiskureita vaan ovatte :kieh: Tosin riippuu se kyllä aineistakin, tutan kurssit tuntuu aina välillä olevan ihan laidasta laitaan pisteiden puolesta - jotkut kurssit vaativat mahdottomia ja pisteitä tulee vain vähän ja toiset taas pisteellisiä kursseja eikä tarvii juuri muuta kuin tentissä nenä näyttää. No joo, tulipas opintovuodatusta mutta jollainhan tässä pitää elämää täyttää kun ei enää töissä käy :LOL: Hitsi, taas aamulla tuntu että pitää soittaa töihin ja varmistella sitä ja tätä... pitäis vaan nyt hellittää jo. Mutta juuh, nyt mä menen touhuamaan pyykkivuoren kimppuun ennenkuin lähden ajelemaan tuonne myrskytuuliin.

Johjo, meillä on nyt sitten samanlainen tilanne ja samana päivänäkin vielä tsekataan onko vauva kääntyny vai ei. Pidetään peukkuja että kääntyis, täällä ei tänäänkään uutta sillä rintamalla. Kummasti viihtyy tuossa poikittain ja potkuttelee sitten alas rakkoa kohti.

Runttis ja toukka 33+1
 
Huomenia!!Se olis nyt tasan 36 viikkoa täynnä ,huh tää loppuaika kiitää ihan siivillä :eek: Eilen olin äippäpolilla siinä synnytystapa /lapsen koko arvioinnissa ja meinas et ei mikään valtava kaveri eli arvioi et täysaikasena nelikiloinen,mut se onkin siinä et mulla on menny kaikki aina yli ja sit ne pääsee kasvamaan lisää :/ No sovittiin et jos ei lähe itestään tulemaan niin viikoilla 41 sit sinne ja ruvetaan käynnistelemään.Kaikki oli muuten ihan ok ja pystyin jopa käyrillä sinnittelemään vaikka noi kylet on vielä aika kipeät ja tää yskä ei tunnu paranevan koskaan :( Kertokaa nyt ihmeessä miten sitä sais ihteensä virtaa ja sais laitettua kaikki kuntoon ..joulut ja vauvan kamat !1Ihan kateellisena luin et Mama74 olet saanu noin hyvin jo kaikki laitettua :/ voikun itelläkin olis jo asiat yhtä hyvin!Ei kai auta kuin ryhdistäytyä ja käydä asioiden kimppuun =) Tsemppiä kaikille ja hyviä vointeja :wave:
 
Heissan

kesää odotellessa
... Vau, sulla on sitten 37. viikko, eli ei tarvi enää istuu jalat ristissä, mikäli on vauva tullakseen=)

tuttemui... Jep, mandariinia, banaania, jogurttia. niillä voisin elää. Toisaalta myös ylimääräisiä herkkuja tekee aika-ajoin mieli.

Mä odotan synnytystä jo tosi kovasti. hassua ajatella, että 1,5 viikon kuluttua on itsellä se 37 viikkoo täynnä, jolloin vauvaakin jo pidettäs täysaikaisena... Toisaalta sinne 42 viikkoon on aikaa vielä 6,5 viikkoa... heh, jonka jälkeen VASTA se olisi yliaikainen :LOL:

Musta on kanssa tosi kiva odotella, milloin tässä pinossa eka pullauttaa oman nyyttinsä maailmaan :D

Mä taidan siirtyä tästä H&M:n nettikaupaan joululahjaostoksille...

Niin, tilasin sieltä Ellokselta yhden asun vauvalle ja sit jokusia vaatteita isommille muksuille.

Sasha80... Hieno juttu, että pääset pian kotiin. Meidän synnytyssairaalaan pääsee synnyttää ku 35 viikkoo täynnä... Eli mikäli olisi vaara, että tulee ennen aikojaan, pitäisivät tuohon 35 asti sisällä. Siellä kun ei lastenosastolla oikein ole niitä keskoskaappeja tuon nuoremmille. Laittaisivat kaappihoitoa tarvitsevat keskoset sitten kuitenkin lastenklinikalle Hesaan. Pitää Helsinkiin lähteä synnyttämäänkin, jos ennen tuota syntyisi. (olisi siis äiti ja vuva sit samassa sairaalassa) Mutta onneksi se etappi on nyt ylitetty.

Vointeja :wave:

rakuuna 35+4
 
Moi kaikki! :wave:

Mulla on nykyään niin täys työ pitää itteni edes pikkasen ajantasalla etten koskaan kerkee enää kirjottamaan :)

Johjolle kiitos uudesta pinosta!

Mä jäin nyt maanantaina viikon sairaslomalle kun vatsa vihloo ja nipistelee sillätavalla voimakkaammin kun ennen. En sitten viitti turhaan riskejä ottaa, töissä olis kyllä kauhee kiirus.. No, mun ja vauvan kannalta parempi olla kotona. Ja sitte olis mullakin enää kaksi viikkoa äippäloman alkuun!!

Pinna on täällä edelleen kireellä. Toisin kun joillain teillä jotka ihastelette miehiänne, niin mä taas päinvastoin oon ihan turhautunu siihen. Tuntuu ettei se tee muuta kun käy töissä ja pelaa playstationia. Mulla kun on taas se peränrakennus menossa, ja haluaisin saada kämpän kuntoon. Olis kiva saada oma-alotteista apua siihen. Mut toisaalta saatan taas liitotella.. :)

Ja kaikki on tekemättä, onneks sain eilen joulukoristeet laitettua!! Kaikki vauvan tarvikkeet käymättä läpi ja vaatteet pesemättä. No onneks mulla on kyllä aikaa. Oon silti tosi kateellinen kaikille aikaansaaville äideille, mitäköhän sitten kun joskus oottaa toista ja tässä samalla pitäs huolehtia jostain toisesta, huhuh!!

Nyt kun vauva liikkuu ja möyryää tosi voimakkaasti, oon ehkä tajunnu että siellä on se vauva! :LOL: Oon miettiny kauheesti miltä vauva näyttää ja millanen luonne sillä on. Ei malttas odottaa että pääsee tutustumaan nyyttiin! Oon toooosi ilonen näistä tuntemuksista koska en ollu ihan varma tuleeko niitä vai ei. On se eka kerta kaikessa aina jännää! :LOL:

Viime neuvolassa munkin sf-mitta oli laskenu normikäyrään, taisi olla 29. Kaikki oli ok, häpyliiitos kyllä kipeytyy kokoajan enempi ja enempi, ja painoa oli tullu jo 15 kg....huh! Ei ihme että jalat ei oikeen jaksa kantaa kunnolla pitkiä aikoja.
Kävin just ottamassa uuden kuvan masusta ja laitan sen profiiliin, aika pallo!! :heart:

Hyvää vointia kaikille!!! :heart:

Monna79+nappula 31+6
 
Kotiin jääminen tässä viikon kokemuksella voin sanoa että on ollut aivan ihanaa! Oon jo nyt ruvennu miettimään että tuskin menen tuonne vanhaan duuniin enää takasin. Tässä olis nyt ens marraskuuhun aikaa ettiä oman alan töitä tai edes jotain vähän mielenkiintosempaa ja haastavampaa kun kauppahommat joita on tullu tehtyä jo ihan liian monta vuotta. Lisäksi musta on ihanaa olla päivisin liikkeellä kun muut on töissä ja itte ei tarvi tehdä yhtään mitään jos ei huvita. Vaikka mua kyllä huvittaa shoppailla ja laitella miehelle ruokaa kun kerrankin ehtii oikeen suunnitella mitä tänään söisi.

Vauvan vaatteet on jo pestynä ja lajiteltuna, ulkovaatteita en pessyt enkä makuupussia.

Joulusta me on tehty torttuja ainakin pari kertaa viikossa jo varmaan parin kuukauden ajan, ollaan ihan hulluina niihin, ja tietysti voitaikinasta...... En aio paljoo joulusta stressata kun kukaan ei oiken odota multa mitään enää siinä vaiheessa, ollaan vaan kahestaan kotona ja syödään hyvin. Piparitalon haluaisin tehdä pitkästä aikaa ihan omaksi iloksi. Ostan yhet pienet laatikot valmiina, ja jos tänäkin vuonna sais bataattivuokaa kaupasta, se oli tosi hyvää. Meillä kun on tää vegeruokavalio niin varmaan meidän kinkku on tänäkin vuonna savustettu tofu :) Lahjan ostan miehelle, ja vanhemmille ja siskolle ja siinäpä se. Vanhaa pappaa vois tietysti jotenkin muistaa kun se asuu niin kaukana.

Vauveli on ollu taas tänä aamuna niin aktiivinen että en taas tiedä miten päin se on kääntynyt, hikka tuntu ensin vasemmalla alhaalla ja sitten oikealla keskellä ja nyt se möyrii tuolla siihen malliin että tuntuu kun tulis jalka tai käsi tosta oikeasta kyljestä ulos ja masu on ihan vinossa :LOL: Mul on lääkäri vasta 9.12. eli sitten taas nähdään vieläkö on pää siellä missä pitää.

Mut taidanpa lähteä ompelemaan imetystyynyä :)

BabyP ja myllerö 35+3

muoks. Ja huomenna viimein ostamaan vaunuja :wave:
muoks 2. Monnalla on ihana pallo :)
 

Yhteistyössä