TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Seksistä: mulla on ihan sama homma kuin Anarilla, eli kyllä tuntuu vauvan pää niin alhaalla, etten ehkä halua tuonne mitään muuta seuraksi... Nyt olen tosin viikon verran ollut niin kipeäkin, ettei puhettakaan mistään aktiviteeteista. Ei siis edes mitään arkiliikuntaa.

Tänään siivoan saunan & vessan, ja sen päälle sitten saunon miehen kanssa kahdestaan, pitkästä aikaa. Sisko saa "vahtia" esikoisen unia. Täytyypä katsoa, jos sitä illalla yrittäisi vähän edes miestä miellyttää jollakin tavalla... Ei vaan tosiaan oikein usko riitä, että tuonne alas mahtuisi tytön pään lisäksi mitään muuta :ashamed:

Tänä aamuna supisteli jo tiheään ja hivenen kipeästi, mutta lopahtivat kuitenkin. Esikoista odottaessa ei tullut yhtään säännöllisten supistusten sarjaa ennen lapsivesien menoa, joten tämä on ihan uutta mulle. Parillakin tutulla on synnytys lähtenyt ihan ex tempore käyntiin, juuri kun ovat valittaneet ettei mitään merkkejä ole. Voi kun mullakin kävisi niin, vaikka jo tänä iltana!

Nyt pitää mennä, esikoinen kaipailee äitiä.

Tuttiritari 38+6
 
Oikein hyvää tulevaa vuotta 2009 kaikille mammakavereille!!!

Täällä on sellainen tuuli ettei tahdo tukka päässä kestää :eek: eli katsellaan ikkunasta kun toiset ampuu raketteja :D Eipä taida meidän tytöstä tulla savon ensimmäistä vauvaa v.2009 :whistle: mutta jospa neiti tulisi ennen perjantain neuvolaa niin välttyisi tuolta punnitukselta :ashamed: Ja jostain syystä tänään on sitten sokerit pompanneet ihan uusille lukemille |O kun tähän saakka ne on olleet hyviä (jopa joulun jälkeisen suklaansyönninkin jälkeen) että tällainenkin riesa sitten loppuajan iloksi.. No se näistä minun marinoista :ashamed: Pääasia oli siis hyvät uuden vuoden toivotukset ja vihdoinkin on meidän "virallinen" kuukausi alkamassa :D ja kiitos vertaistuesta tähän saakka ja jatketaan yhtä hyvällähengellä eteenkinpäin :hug:

MaMa ja tytsykkä 38+6 :heart:
 
Moikka ja terkut lääkärineuvolasta, ja onnea ainakin Jennalle, ja kiitos synnytyskertomuksista, nyt mäkin uskallan jo lueskella niitä... :)

Meillä ei saatu sukupuolta edelleenkään näkyviin joten yllätyksenä mennään loppuun asti, pieni teki hengitysharjotuksia ja sai painoarvion 250g. Kaikki arvot oli ok. Kovasti meilläkin hikattaa joka päivä.. =)

Tää odottelu on aika jänskää jo tässä vaiheessa, vaikka laskettu onkin tammikuun lopussa niin huisia että pieni voisi periaatteessa syntyä jo nyt. Kauhee paniikki tuli heti joulun jälkeen kun oli kaikki vaatteet pesemättä, nyt pyöritän niitä vauhdilla! Tarttis edelleen ommella se imetystyyny ja ä-pakkauksen pehmusteet.
Miten muuten tarvitseeko vauva peiton siihen äitiyspakkaukseen? Ja onko teidän mielestä se ä-pakkauksen "peitto" enemmän petarin olonen.... Niin, ja kovasti mäkin mietin että mitäs ihmettä sinne sairaalaan otettiinkaan mukaan...

Seksi on meilläkin raskausaikana ollu laskettavissa ihan yhden käden sormilla, muttei se oo tuonu suurempaa muutosta tohon aiempaan. Mä oon tällanen kamala pihtailija mutta toivotaan molemmat että se on johtunu hormoneista ja palaudun "normaali-ihmisen" tasolle ens keväänä!! :D
Liikunta on vähän hakusessa, pakko jonkun verran kävellä mutta se tuntuu heti liitoskipuina. Joten jospa sitten kun vauva nukkuu vaunuissa, mulla on aina siihen liikuntaan ollu aika etänen suhde :D

Ja aika lyllertämistä on jo tää elämä, voin kuvitella jos tää raskaus on täysaikanen tai menee jopa helmikuun puolelle, että oon jo aika "kypsä" tähän kömpelyyteen siinä vaiheessa. Mutta tänään oli ihana kuulla että vauvalla oli kaikki kunnossa.

Kiitos teille kaikille tästä vuodesta, ja toivotaan helppoja synnytyksiä ja terveitä vauvoja kaikille!! :heart:

Monna79 & nappula 35+6
 
Hellou.

Ihan alkuun onnittelut vauvaantuneille!! Niin ja kiitokset synnytyskertomuksista, on mukava lukea kokemuksista, kun edellisestä kerrasta on jo aikaa sen verta että muistikuvat alkavat olla haparia.. Jännä miten tiuhaan vauvoja on alkanut tulla ja tuskin tahti tästä enää hidastuu.

runttipulla: ettäs kehtasitkin puhua pannukakusta. Nyt pidän tiukkaa neuvottelua itseni kanssa että tekisinkö pannaria suolaisten herkkujen lisäksi. Taitais tosin olla huomenna parempi hetki nautiskella pannarista, tälle päivälle on varattu sipsiä, dippiä ja joulusuklaiden lisäksi "tavallisia" karkkeja. Namskis!

Seksistä: Meillä on kyllä menossa melkoisen kuiva kausi tällä saralla. Mulla on paikat melkoisen kuivana ja niiden äärimmäisten harvojen yhdyntöjen jälkeen mulla on paikat ihan hellänä. Liukkaria on ajateltu kokeilla seuraavalla kerralla kun mun taas tekee mieli. Miehen kyllä tekis mieli, mutta mua haluttaa vaan hetkittäin ja yleensä juuri sellaisella hetkellä, kun toimintaan ei ole mitään mahdollisuuksia.

Liikunnasta: Käveltyä tulee melko paljon, kun edelleen tuntuu olevan asioita hoidettavana ja nyt vielä oon antanu meidän 3,5v neidin istua rattaissa ja työntäny siinä, kun ollaan ravattu lääkärissä sun muualla. On nimittäin ollu neiti sen verta kipeenä ja voimaton, kun ruoka ei oo maistunu.

(.) Tänään oltiin taas neidin kanssa lääkärissä ja vihdoin ja viimein löytyi jotain selitystä neidin voimattomuuteen ja syömättömyyteen. Nielurisat olivat kuulemma niin turvoksissa että hyvä kun henki kulkee. Ei kai siinä sit paljoo ruoka maistukaan. Oikeassa korvassa oli myös alkavaa korvatulehdusta, joten pika nieluviljelyllä ei tarvinnu pikku neitiä kiusata, kun korvan takia sai kuurin kuitenkin. Äitinä helpottaa oloa huomattavasti, kun syy sairasteluun löytyi ja saatiin lääkekuuri päälle.

Oma vointi on melko hyvä, issias vaan tuppaa vaivaamaan sellaisella voimalla, että vasen jalka on ajoittain täysin hyödytön. Eilenkin jouduin sohvalta huutamaan miehelle että tulisitko taluttamaan mut vessaan vai pissinkö sohvalle. Kun pahimmillaan ei voi yhtään varata painoa jalan päälle. Hiukka paremmassa tilanteessa kipu on kovaa, mutta pystyy kuitenkin ilman auttajaa konkkaamaan paikasta toiseen tarvittaessa. Onneksi mukaan mahtuu kivuttomiakin hetkiä ja niitä on vielä suurin osa ajasta, mutta kun kipu voi iskeä hetkenä minä hyvänsä niin hiukka tuo liikkeelle lähtö aina pelottaa.

Eilen soitteli keskusäitiysneuvolasta mulle aikaa painoarvio ultraan. Saatiin sit aika perjantaille 9.1.09, sillon mennään rv:llä 37+3. Paria päivää ennen ultraa ois lääkärineuvola ja sit alkais ollakin kaikki tärkeimmät tarkastukset tehtynä. Kovasti tuntuu että tyttövauva olis tulossa, mistä lie johtuu. Niin ja jotenkin olo on semmonen et tuntuu että tällä kertaa ei päästäis ihan laskettuun aikaan asti. Jotenkin vauva tuntuu ajoittain painautuvan lähtökuoppiin.

Jeps, meillä alkaa mennä meno mahdottomaksi, joten keskittymisrauha on tältä mammalta evätty. Meillä alkaa keskiyöstä nettipimento joka kestää ainakin 5.1. asti, pessimsitinä en usko netin aukeavan ennen 7.1.09, mutta se jää nähtäväksi.


Railakasta ja Hyvää Uutta Vuotta 2009 koko poppoolle!!


tulia & viljami 36+1 (alle kuukausi laskettuun! 2-6 vko ja vauva on sylissä, jippii!!!)
 
Uuden vuoden terkut täätäkin!
Ja kiitoksia synnytyskertomuksista! Ihana lukea teidän kokemuksistanne! Esikoinen sektoitiin mutta tämän kanssa elään vielä siinä toivossa että saisin synnyttää alakautta! Perätila ja ennenaikaisuus oli syy esikoisen leikkaukseen.

Seksi ja liikunta on täälläkin jäänyt vähemmille...

Mutta vielä haluan odottaa ehkä semmosen parisen viikkoa, sen jälkeen voisi kyllä syntyä! ;) Minulla on itse synttärit 17.1 eli saa nähdä tuleeko ennen vai jälkeen! =) Vointi minulla on hyvä, vaikka eilisen kauppareissu vielä tuntuu, mutta eiköhän se siitä! :)

Oikein Hyvää Uutta Vuotta 2009 teille kaikille!!

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 36+0 :heart:
 
Oikein Ihanaa Uutta Vuotta kaikille!



Samalla kiittelen kaikkia onnitteluista ja tuesta menneinä kuukausina.
Tirrin kanssa on arki alkanut sujumaan hienosti, mitä nyt kauheesti limaa on ollut mahalaukussa aiheuttaen maidon nousemisen pihalle... :headwall: Viime yönä todellakin tuli maidot pihalle, limaa ja tummaa verta. Herra oli aivan jäykkänä, sitä sit taputtelin ja seurailin loppu yön ettei vaan tukehdu tms... Th sanoi tänään et normaalia tuo on, mut jos asiat huononee voi joutuu tiputukseenkin. Tänään täs ollaankin menty paremmalla menestyksellä. Tää taas todistaa asian et jokainen raskaus on erilainen ja jokainen vauva on erilainen... En tällaista olisi arvannut tapahtuvan. :snotty:

Kaikille oikein paljon jaksamista viimeisille viikoille! Kyl ne vikat viikot menee nopsaan ja pian on meil kaikilla vaavit!

Runttipullalle sympatiat, mullahan pamahti kans kylkiluu pari viikkoo sitten. Tosi kipee se aluksi on, mut parani nopsaan. Sektion jälkeen paraneminen riippuu ihmisestä. Mul on siis nyt viikko aikaa sektiosta ja ihan hyvin rattailla pääsee. Mut en tekis mitään kauheeta puskemista jne kantamista heti.

NP ja Tirri poikanen :xmas: 1 viikkoo vanha
 
Hyvät uudet vuodet kaikille

Täällä on kanssa yksi joka toivoo, että lähtis vauva poksumaan yhdessä rakettien kanssa. Taas alkaa v----tus käyrä nousemaan. Kaikki soittelee ja kyselee että jokos on jotain tapahtunut. Mun sisarukset ja äiti... kyllä mä niille heti ilmoitan kun jotain tapahtuu. Itse alan olemaan niin levoton, että en jaksaisi muiden kyselyihin vastailla. No kaipa tämä taas jossain vaiheessa helpottaa.Että kivaa uutta vuotta vaan kaikille.... Ei vain yhtään kiinnosta... No me ollaan uhan vain kotona, pihalla käydään katsomassa naapurien raketit ja sitten varmaan puolen yön jälkeen nukkumaan.

Oi tätä raskauden onnea. Mietin vain kauhulla sitä, että täällä kun lähdetään käynnistämään, olikos se vasta viikolla 42+, jos kaikki 41+5 äpoli käynnillä ok. sinne on vain niin turhan pitkä aika...

Vauva ollut välillä kovin hiljaa, joten taidan taas mennä sohvalle laskemaan liikkeitä..

Anteeks oma napa ja kiukuttelu...En viitsi miehelle kiukutella...

Emmi ja prinsessa 39+3
 
Tultiin veljen perheen luo vuoden vaihtumista juhlimaan =)
Ostettiin sellaset jytkyt,että toivottavasti niiden voimasta kalvot puhkeais :LOL:
Olen aivan valmis jo Jorviin...

Eilen oli nla ja paineet niin kohollalievää plussaa pissassa valkuaisen kohdalla,että sain pissatikut kotio.
Jos kerrankin saan arvoksi +2,sitten suoraan Jorviin.
Ens` ma:na olis vielä nla mutta en kai mä silloin enää yhdessä kasassa ole..?!? :eek:
Toisaalta,silloin on LA,joten jos pääsisi Jorviinkin sit saman pvä:n aikana,niin anelen kyllä käynnistystä...
Miehet on saunassa ja annoin Juhalle luvan ottaa parit oluet...
Tuskin tää nyt ens`yönä tulee...kai...
Pe:na,kun muksut siirtyy isälleen,vois ottaa sen 3. S:n käyttöön...eli mies koville :LOL:

Mutta nyt hipsin pannarille ja kohta raketteja ampumaan :D

Pikku nti 39+2
 
Onnea Uudelle Vuodelle !!!Ja Onnea myös kaikille vauvaantuneille!!Itellä oli eilen se la mut eipä ole vielä edes mitään merkkiäkään et olis tulollaan :/ Olin myös neuvolassa ja epäili myös et menee sinne 5.1 asti kun mulla on sit toivon mukaan se käynnistys edes jos nyt eivät laita sit vielä takas kotia..niinkin on käynyt et pari päivää viel hyppyytetty :| Meillä ei myös liikunnasta ja seksistä ole mitään merkkiäkään ei kohta edes muista mitä ne tarkoittaa :) Isäntä olis kyllä innokas "pehmittämään "paikkoja mut minä olen niin raihnanen et ei huvita yhtään :ashamed: Täytyy vaan taas todeta et kyllä odottavan aika on piiiitkä! kesää odotellessa 40+1
 
Huomenta!
Se on nyt sitten se kauan odotettu tammikuu :D
Täällä oli eilen sellainen myrsky, että meiltä jäi yli puolet raketeista ampumatta, siis niin jumalaton tuuli, ettei yksinkertaisesti pystynyt ulkona olemaan, saati raketteja ampumaan. No siinäpähän on ensi vuodeksi raketit valmiina.

Jees, mut uusi vuosi ja uudet kujeet ja nyt lenkille :wave:
 
Hyvät uudet vuodet täältäkin kaikille. Tätä tammikuuta olenkin toukokuusta lähtien odottanut.
Eilinen meni hyvin rauhallisissa merkeissä. Me oltiin tosiaan vain kotona ja käytiin pihalla katsomassa raketteja. Huomista odotellessa, ois aamulla neuvola ja sitten pääsen vähän kaupoille, jos vaikka jotain löytyisi. En kyllä mitään itselleni aio ostaa ennen kuin olen mahasta eroon päässyt. Vi pitäiskö porkkana vaatteita ostaa..

Juu tämä päivä taitaa mennä telkkarin eessä maatessa.

Meillä neiti mahassa ei yhtään pitänyt rakettien paukkeesta, hirveä meteli kun ketseltiin raketteja.

emmi ja prinsessa 39+4
 
Mukavaa alkanutta vuotta kaikille :wave: ,

Meilläkin meni eilinen ihan suunnitelmien mukaan. Alkuillasta lapset kävivät miehen kanssa katsastamassa raketteja ja sillä aikaa minä laittelin ruokia valmiiksi. Käytiin saunassa, syötiin ja katsottiin vuorotellen telkkaria ja rakettien pauketta. Pienet simahtivat yöunille jo ennen kymmentä ja isommatkin ennen yhtätoista, vaikka kuinka uhosivat etukäteen valvoa sinne kahteentoista asti. Mies ja minä sitten jaksettiin sinnitellä sinne kahteentoista, vaikkakin itse katselin silloin boksilta leffaa enkä jaksanut enää itseäni ulkoistaa miehen seuraksi rakettien räiskeeseen.

Tänään ollaan vähän järjestelty tilaa vauvan vaatteille ja meinaisimpa jopa laittaa ekan koneellisen vauvan vaateitakin pesuun tammikuun vaihtumisen kunniaksi =) . Muuten päivä menee sitten varmaan telkkaria katsellessa ja olla möllöttaessä.

Oma napa voi hyvin. Kuuden jälkeen piti taas herätä vessaan, mutta onneksi en tällä kertaa valvonut kuin reilun puolisen tuntia ja sitten unta riittikin aina puoli kymmeneen asti.

Hellalla hautuu meille aikuisille riisipuuro. Minäkin olen kehittänyt siihen jonkinsortin himon näin loppuraskaudesta. Uuden vuoden lupauksena päätin aloittaa uudelleen karkkilakon ja tein myös hiljaisen lupauksen/vatimuksen itselleni olla kärsivällisempi lasten kanssa.

Toivottavasti alkukuulaiset/halukkaat pääsevät nopeasti tositoimiin ja meille loppukuulaisille toivottelen taasen pitkää pinnaa. Ihanaa, että on vihdoin ja viimein on meidän kuukausi :wave: .

:heart: Anni ja masu 35+6 :heart:
 
Koitanpa kirjoitella pitkästä aikaa, oon aktiivisesti taustaillu ja lukenut teidän kuulumisia, en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella omia kuulumisiani. Mutta Isot Onnittelut jo pikkuiset saaneille! Toivotaan että me muutkin täällä jakaudutaan pikku hiljaa. Ja synnytyskertomuksia on kyllä mukava lueskella!

Itsellä on nyt viikkoja 37+5, lääkärillä kävin neuvolassa tiistaina ja laitanpa siitä kuulumisia:

painoa +890g/vko (+21kg lähtöpainoon :) ! )
turvotus + (+)
RR 123/75 (116/68)
pissat puhtaat (puhtaat)
SF-mitta - (38)
vauvan asento RT (rt)

kohdunkanava oli lyhentynyt 4,2cmstä - 1,5cmiin (ultralla 2,6cmiin), pehmentynyt ja us sormelle auki (mitä lie tarkoittaakaan).

Haaveissa on kovasti että kaveri tulisi kohta puoliin jo ulos, esikoinen syntyi 38+5 eli se olis viikon päästä! Miten teillä joilla useampia synnytyksiä, voiko haaveilla toisenkin tulevan vähän ennakkoon kun esikkokin on tullut. Ja kauanko teillä on mennyt synnytyksiin noista kanavan lyhenemisestä ja pehmenemisestä. Saapa nähdä.

Nyt sämpylät pois uunista!

-Pompo-
 
Pompo, mulla syntyi esikoinen nlan mukaan 38+4 (mutta oli kyllä kaikkien ultrien mukaan isompi. Itse laskin, että syntyi 38+6). Kakkonen on vielä mahassa, ja mulla paukkui tänään 39+0..! Kovasti kyllä odotan kakkosenkin tulevan ennen laskettua aikaa, ja niin odottavat kaikki muutkin :headwall:

Limatulppaa (oletettavasti) on tullut ihan pikkuriikkisen viitenä perättäisenä päivänä, muttei mitään veriviiruja tms. Alapäätä vihloo välillä, ja maha toimii todella tehokkaasti. Saisi tänään käynnistyä synnytys, kun lapsenvahti olisi lähdössä huomenna kotiin, ja seuraava tulee vasta viikon päästä!
Ei mua muuten haitaa odotella synnytyksen käynistymistä, mutta hirvittää kyllä se ensi viikon arki taas. Miten jaksan tuon esikoisen kanssa kahdestaan, kun nukuttaa ihan hirveästi, ja mahan kanssa on tukalaa & pinna kireällä..? Varmaan pyörii Lauri Kilpa-auto aika tiheään
:ashamed:

Tuttiritari 39+0
p.s. saunan siivous, ja kuumat löylyt sen päälle, vei ihan kaikki supistukset pois, eli se siitä ässästä!
 
Hyvät uudet vuodet kaikille!

Pompo esikoinen syntyi rv 39+1 ja kakkonen 40+1 mutta luulen että esikoisen la oli pielessä..

Eilen raketteja katsoessa vauva oli ihan hissukseen sitä ei pauke innostanut (ihme) mietinkin että oisko tyttö kun pojat on tahtonut myllätä aina mahassa mulla ku vähänki paukkunut.

Kovasti toiveissa olis saada tämä pienokainen pois masusta. Eilen saunottiin aika kovasti ja tänäänkin olisi suunnitelmissa mennä sauna lämmittämään.. Eilen meni saunominen sen verta myöhään että jos tänään veisi lapsetkin saunomaan..

Juuri hetkonen sitten palattiin pihalta kun käytiin lenkillä... kaikkea mahdollista on tehtävä jos nuo paikat aukeisi nopeemmin ja vielä enempi..

matsu83 ja asukki 36+1
 
Meilläkin oli eilen neuvola, mikäs siinä kaikki edellen hyvin ja pää taitaa olla viimein kiinnittynyt, ei se täti sitä ainakaan saanu enää liikkumaan.

Täälläkin on kokeiltu käynnistelykeinoja, lähinnä pitkiä kävelylenkkejä tuolla kauniissa pakkassäässä mutta ainut saldo oli kaksi kipeää supistusta ja he***tinmoiset liitoskivut joita en olekaan vielä tähän mennessä kokenut, no oli kai sit jo aikakin. Nyt sitten aletaan kävellä kuin ankka. Seksiä olen anellut välillä mutta ei tuo mies oikeen innostu kun ei tahdo häiritä pikkusta... :ashamed:

Uusivuosi meni kotona koiraa rauhotellessa, se kun ei oo suostunu viime lauantaista lähtien menee iltasin lenkille kun paukkuu... Ja viime yönä se sit murisi joka ainoalle pamaukselle n. klo 2 asti jolloin meikäläinen olisi halunnut jo olla unten mailla.... Oli kyllä karsein uusi vuosi aikoihin. Mut positiivista on et vauva syntyy 2009!!

BabyP ja vauva 39+ööööö... 4
 

Yhteistyössä