TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Joulukuuta kaikille :wave:

Vaatteiden pesemisestä minä olen pessyt kaikki vauvalle tulevat vaatteet, myös ulkovaatteet.

Minä pakkasin jo vauvalle kotiintulovaatteet, mutta omaa sairaalakassia en ole aloitellutkaan. Sen ehtii myöhemminkin :whistle: Eilen illalla ja viime yönä tuli ensimmäistä kertaa muutama ihan oikea supistus, tuntui ihan selässä asti :D Aiemmissa raskauksissa ei niitä ole ollut joten voisi kuvitella että olisi toivoa siitä että tilanne pikkuhiljaa etenee. Aamulla kyllä just puhuttiin ukon kanssa että toivottavasti syntyy vasta ensivuonna :D Aiemmat on menneet yli lasketusta niin että heilahtaa.. Saa nähdä milloin tulee kutsu sinne äpolille, saisi tietää ihan oikeasti onko alakerrassa tapahtunut mitään sitten edellisen lääkärikäynnin jälkeen joka oli rv24..

Maanantai-illan jatkoa kaikille!!

MaMa ja tytsykkä 34+4

*muoks. Johjolle kiitos kun jaksat päivittää pinoa :hug: *
 
heippa.

Ensin neuvola kuulumisia
painoa tullut n 800g viikossa, neuvola täti kyseli, että olenko herkutellut sanoin, että en jaksa liikkua mahan kanssa.
sf- mitta 37!!!
hemppa 127( noussut ilman rautaa tohon)
Verenpaine kolme kertaa otettiin vika tais olla 105/65
pulssi 132!!! sitä pitää kuulemma tarkkailla ja hyvä ois mennä pe avoneuvolaaan mittauttamaan uuestaan, ja piti tarkkailla näköhäiriöitä ja huonoa oloa...

Ens viikolla ois neuvola 2 kertaa terkkari ja lääkäri, tulikohan sille virhe, huomasin vasta kotona tuon. No mulle sopii. Sain uuden vinkin kuiviin limakalvoihin, tuollaista intiimi oljyä, toivottavasti toimisi, pelottaa jo valmiiksi ens viikon lääkäri, kun on oikea sahara tuo alapää.

Tänään kävin ostelemassa vikoja vauva tarvikkeita, nyt puuttuu sit enää amme ja sitteri, ne tosin voisin pyytääporukoilta joululahjaksi. Ja sitten ostin jopa 2 lahjaa, viel kaks jäljellä, ne vaikeimmat. Pitää varmaan isolle siskolle soitella mitä se kummityttö 5v oikeasti tarvitsee.
Mä olen ihan kuollut kun sellossa 5h pyörin. Mua parit äidit katsoi säälien, kun tallustin siellä surkeana, kun jalat teki kuolemaa.

Meillä kans mietitty että kohta vauva ulkona, alkaa hieman pelottamaan, että miten ja milloin lähtö tulee..
Nyt kömmin miehen viereen sohvalle.

Emmy ja prinsessa 35+1





Nyt taidan kömpiä miehen viereen sohvalle
 
mpa Täältä löytyy kans Hormoonihirviö :D :ashamed: tai ainakin äkäpussi jos ei muuten! :hug: vaan sinne ton kauppareissun takia. ei tosiaankaa huvita ison mahan kans kumarrella lattialle jos ei aivan pakko. mulla kans kävi kaupas kerran niin et hedelmähyllyllä yks omena lähti vierimään pitkin lattiaa kun lamppasin omppuja pussiin niin enhän mä jaksanut lähteä sen ompun perään vaan jätin sinne :ashamed: hih mut ei vaan jaksa eikä huvita alkaa kyykkimään ja toisaalta olisinko sen omenan tunkenu takas siihen jonku ostettavax :/

vaatteiden pesusta mä oon kans aika kova pesemään vaatteita,mut en oo muistaakseni makuupussia enkä pakkauksen toppahaalaria ekaa käyttöä varten pessyt. en muista kun ne on v.2005 esikolle saatu mut en tainnut niitä sillon pestä. nyt niitä on tullut pestyä varsinki haalaria,mut tällä kertaa mulla onki eri haalari vauvalle ja sen oon kyl pessyt. mä pesen aina kaikki uudet tai kirpparilta ostetut vaatteet ennen käyttöä paitsi ulkovaatteita.kirppikseltä ostetut ulkovaatteet pesen kyllä myös ennen käyttöä.

kotiin jäämisestä sen verran et oli se sillon 2005 kun kotia töistä jäin niin pikkasen haikeaa kun sinne jäi melkein mun "elämä"....eipä ollut sillon ku esikon sain niin muita kavereita/tuttuja raskaana täälä niin tuntui aluksi tosi oudolta olla kotona ja YKSIN. ne päivät meni niin hitaasti kun esikkoa odotti et tuntui et se kuukaus ennen laskrttua aikaa mateli vaan menemään :LOL: nyt ei oo pelkoa et tylsää olis...mielelläni oon kotona poikien kans vaikka joskus tuntuu et töissä pääsis helpommalla :whistle:

kaupoissa jne. kyylätään joskus meikäläistäkin :kieh: tää tunne on ollut jo esikkoa odottaessa et varsinkin vanhemmat ihmiset kyylää tyyliin "voi miten nuori tuo on"....näytän sen verran nuoremmalta,ainakin näytin sillon esikon aikana. nyt tuntuu et oon rupsahtanut jonku verran ettei nyt enään niin pahasti tuijoteta,mut kyllä joskus tuntuu että katsotaan pitkään ja varmaan päivitellään mielessä että onko nuo 2lasta ton omia ja kolmas tulossa :eek: hihh mut siinähän katsovat,jos huvittaa :D mä oon ite ainakin niin huono arvioimaan kenenkään ikää ulkonäön perusteella et ei tarvi murehtia minkä ikäsenä mua pidetään :LOL:

juuh mut nyt taas mentävä muihin hommiin :wave:

Johjolle piti KIITOS sanoa jo viime viestissä uudesta pinosta :flower:
 
Ensinnäkin ISO kiitos Johjolle uudesta pinosta ja mun aamupäiväisen viestin liittämisestä tähän uuteen pinoon.. Enhän mä aamulla ajatuksissani muistanu et kuukausi on vaihtunu, vaikka lasten kanssa avattiinkin joulukalenterin luukku nro 1. Meillä on yhteensä neljä (suklaajoulukalenteria eli vauvaa lukuunottamatta kaikille on oma.. Miekkonen jo kyseli et eikös vauvalle ole omaa kalenteria.. Ehkä toi yks suklaakalenteri riittää mulle.. Jos sit jossain vaiheessa ostais vaikka arpakalenterin vauvalle. Ku en mää oo vieläkään saanu avattua omaa kalenteriani, ei vaan oo tehny mieli suklaata. *kummastus*

Tosta pitkään kattomisesta, oltiin tänään miehen kans Raxissa hakemassa mulle painoa.. Neuvola on siis huomenna, mut on tehny niin armottomasti mieli roskaruokaa et eilen sovittiin et tänään mennään heti miehen töiden jälkeen ja anoppi haki sit lapset päiväkodista. Raxissa kyllä paristakin pöydästä miehet katto. Pidemmän päälle teki mieli sanoa et ettekö oo ennen nähny raskaana olevaa naista..?! Jotenki sitä ei tiedä miten siihen toljotteluun suhtautuisi, ei tiiä katotaanko hyvällä vai pahalla. Mulla on kyllä niin selkee pallomaha et pitäis olla vähän tyhmemmällekin selvää että oon raskaana, mut eihän sitä koskaan tiiä.

Jees. Enpä muuten tullu Raxissa ajatelleeksi ettei maha ehkä vedä entiseen tapaan. Ahmin koko rahan edestä ja lopputulos oli tietenkin karmea olo. Voin sanoo et vaikka syönnistä on monta tuntia niin edelleen oksettaa enkä kyllä halua edes ajatella mitään syömistä. Kuinkahan reippaasti se vaaka huomenna heilahtaa kun tuli tälleen nyt mässättyä?! Apuva..

Nyt valmistautuu unille, miekkonen laittaa lapset nukkuu ja sit on mulle luvassa selkähierontaa. Ihanaa!!!


tulia & viljami 31+6
 
Tulia, uskallan veikata, että vaaka kyllä paljastaa herkuttelut huomenna :) Mulla ainakin näkyy kyllä heti, jos on tullut syötyä paljonr rasvaista & suolaista...

Emmy83, sulla on ihan hurja sf-mitta!!! Mulla oli esikoisesta suurimmillaan 35cm, ja se oli musta aivan valtavan tukala. Osanottoni tuosta, on varmaan melkoista hengittelyä ajoittain.

Sasha80, saitko mieheltä mitään herkkuja tuomisina? :) Miten teillä muuten arki kotona nyt hoituu, onko joku lähisukulainen tarvittaessa apuna?

Mulla oli tänään neuvola, ja vähän painonnousu masensi. Painan nyt 1,5kg enemmän kuin esikoiselta rv37+5, mikä jäi viimeiseksi neuvolakäynniksi silloin. Ja tässä on vielä aivan vähintään kolme viikkoa jäljellä, pahimmassa tapauksessa vielä kahdeksan!!! :headwall:
Vauva on laskeutunut jo aika alas. Ilmeisesti nämä muut kuin esikoiset eivät kovin usein kiinnitykään ennen synnytystä, joten olettaisin, että muuten siellä ollaan lähtökuopissa. Sf-mitta oli 30, mikä on aivan ihanan vähän kylkiluiden kannalta ;) Toivottavasti se ei enää ihan hirveästi nousekaan. Sain jo ensi viikolle lääkäriajan, kun painostin tulevalla tenttiviikolla (jolloin en tosiaankaan ehdi neuvolaan), eli rv35+6 katsotaan sitten kohdunsuun tilanne. Synnytystapa-arviota mulle ei synnärillä enää tehdäkään, koska rv30 ultrassa oli kaikki hyvin. Täytyy sanoa, että on kyllä aika pettymys, jos lääkärillä onkin vielä paikat tiukasti kiinni ja kanavaa täydet sentit jäljellä. Vaikka onhan sekin ihan mahdollista! Jotenkin sitä vaan on asennoitunut niin, että kun esikoinenkin syntyi jo rv38, niin tämäkin syntyy ennen laskettua aikaa...

Tuttiritari 34+4
 
Hellou mammuskat! Kivaa, kun on joulukuu :xmas: Mies tuo mulle huomenna joulukalenterin, että pääsee mukaan jouluhommiin. Radiosta muuten kuuluu ihan oma joulukanavansa. Soittavat pelkästään joulumusaa :)

Kiitos Johjolle uudesta pinosta! Sinä se aina jaksat puurtaa palstan kanssa :)

Nauratti kauheesti tuo Tulian mässäily Raxissa :D Niin minäkin olisin varmasti tehnyt... Söin äsken 3 riviä suklaata, toivottavasti ei närästä. Ei auttaisi vuodelevossa mässäillä yhtään, mutta kun jäi taas yksi ateria välistä.

Niin sain siis siirron tänne Hämeenlinnaan =) Ulltrassa ei ollut tapahtunut mitään etenemistä, joten pääsin lähemmäs kotia. Vielä olen synnytysvastaanotossa, mutta huomenna mut siirretään synnytysvuodeosastolle lepäilemään. Enää ei onneksi tarvii maata jalat korotettuna, eli ihan kiva olo :) Tylsää vaan, jos ne pitää mut joulunki täällä... No, sitten pitää täällä tonttuilla.

'muoks' Tuttiritari, sain suklaata mieheltä, mutta söin ne jo :ashamed:
 
:flower: Johjo

..ajelin sitte tänään 40 km teekoohon kuunteleen sydänääniä, kun otus on liikkunut surkeen vähän ihme kipuyön jälkeen.. pääsin samantien neuvolaan ja sydänäänet oli tosi hyvät ja vaihtelevat! Täti sanoi, että pitää tosissaan ottaa liikkumattomuudet ja tulla heti jos jotain mielen päällä..on se ihana symppis!
Purskahdin sitten itkuun teekoon pihalla, kun kaikki olikin kunnossa......
Hemmottelin itseäni kahvilassa tortulla ja teellä ja kävin soppaileen kummitytöille joululahjoja :xmas:

Kotona olin vielä niin fiiliksissäni, että miehen kotiuduttua pidettiinkin vähän suihku ja makuuhuone kivaa piiiiiitkästä aikaa :heart:

Anar ja Eemeli 32+6
 
sasha toivottavasti nyt jouluksi pääsisit edes kotiin!!

anar mä en ees uskalla ajatella makuuhuone kivaa näillä limakalvoilla, vaikka haluja ois vaikka muille jakaa...



tuttiritaritämä oleminen on todella tuskallista, varsinkin kun potkut tuntuu niin korkealla, odotan vain sitä hetkeä kun tämä prinsessa suostuisi laskeutumaan. Istuminen on nykyään lähinnä puolimakaamista... Ei ollut kiva istua ees 10 min junassa, kun se oli täynnä..

emmy ja prinsessa35+1
 
Tuosta tuijottelusta sen verran, et mä en oo huomannu et joku olis kyttäämällä kytänny esim. kaupassa, mut välillä tuntuu et joku vilkuilis sivusilmällä...
Repesin kyl täysin, ku mies tuli kerran kotiin töistä, (ovelta) ja kertoi et pari hänen työkaveriaan oli pohtinu miltä tuntuu harrastaa seksiä viimeisillään olevan kans ja kysyivät sit mieheltä asiasta :LOL: Ne siis oli parikymppisiä ne jätkät... Mutta että kaikkea sitä saakin mahansa kans aikaseks :D
 
Hei pitkästä aikaa!

Kiitokset Johjolle uudesta pinosta :flower:

Olen kyllä yrittänyt lukea viestejä, mutta olo on ollut tosi kurja viime viikot.

Sashalle voimia sairaalassa oloon.

Ristiäisistä oli kyselyä. Meillä ristiäiset pidetään mahdollisimman pian ja kotona, jotta sitten saa keskittyä arkeen. Kastamaan pyydetään meidän oma vihki pappi.

Minä pesen kans kaikki vaatteet toppapukua ja pussia myöten vauvalle.

Minä olen itse joutunut juoksemaan OYS:n ja kodin väliä pari viime viikkoa ja olemaan tarkkailussa osastolla. Paino on noussut 7 kg 2,5 viikon aikana eli yli sen mitä se oli noussut koko alku raskauden aikana. Nyt sitten selvisi, että minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta joka aiheuttaa painon nousun, paikat meinaa olla vain hiukan kipeät kun nestettä on joka paikka täynnä. Nyt sitten mietitään, että milloin sektio tehdään, itse olisin valmis siihen mahdollisimman pian. Turvotuksen vuoksi hermosäryt ovat öisin tosi kovia joten unta tulee yön aikana 3-4 h. Anteeksi oma napainen tilitys.

Minulla on onneksi kaikki joululahjat ostettuina ja paketoituna kaapissa. Joulujuttuja pakasteeseen olen saanut onneksi leivottua hyvin ja laatikot ajattelin tehdä tällä viikolla valmiiksi ja kinkun ostaa pakkaseen valmiiksi.

Kotiin jäämisestä oli kans juttua. Minulla on tosi vaikeaa jäädä töistä pois, kun olen kehittänyt työpaikkani toimintaa valtakunallisesti monta vuotta ja saanut hyviä tuloksia aikaan, viihdyn työssäni hyvin ja luulenkin että teen osittain töitä koko ajan. En ole osannut vieläkään irottautua töistä oikein, mutta eiköhän se irottautuminen tapahdu kohta ihan pakosta.

Andielle ja Johjolle tiedoksi, että olen näillä näkymin lyllertämässä keskiviikkona paikalle.

Iloista loppu odottamista kaikille.

Hemuli ja Suhmura 35+3

Ai niin meidän Suhmura istuu edelleen masussa ja joogaa, mikä ei tunnu kivalta :x
 
...ja minä kun niin toivoisin, että joku huomaisi, että oon raskaana :ashamed: Tää maha on niin pieni, että tosiaankin kaupassa saa kulkea ihan rauhassa. Lähinnä katsovat varmaan, että on tainnut viime aikoina ruoka maistua... :kieh: Torstaina neuvolassa kuulen, onko esim. sf-mitta ollenkaan kasvanut. Tuntuu, että lapsi on kyllä kasvanut ja tila on ahdas sille, mutta maha on edelleen yhtä pieni :/

vaatteiden pesusta Minäkin pesen varmaan ainakin sen makuupussin, ei ollut mun mielestä tarpeeksi pehmeä näin uutena, päinvastoin tosi kovan tuntuinen.. mutta toppahaalaria en pese vielä, mulla on yksi pienempi vielä tallessa niin käytetään aluksi sitä. Periaatteessa mulla ei oo väliä, onko liian iso haalari päällä, mutta meidän vauva taitaa olla niin pieni, että se todella HUKKUU siihen äippäpakkauksen haalariin. Esikoinen käytti vasta seuraavana talvena äippäpakkauksen haalaria kun syntyi tammikuussa.

Tänään ajattelin alkaa pesupuuhiin vihdoin, kun äitiysloma alkoi virallisesti :D Saa alkaa rauhassa laittelemaan paikkoja vauvalle, kun on lupakin myönnetty. En antanut itselleni aikaisemmin lupaa kun muutenhan olisin pessyt kaiken jo pari kuukautta sitten :LOL: Sairaalakassia en sentään vielä aio laittaa. Oon niin taikauskoinen, että luulen, että varmemmin syntyy itekseen tämä vauva, jos mulla ei ole kaikki vielä valmiina. Esikoiselta kassit oli pakattu hyvissä ajoin ja niin meni käynnistykseen...

Sashalle voimia! Samoin Hemulille jaksamista! varmasti ressaavaa kun olisi paljon tekemistä ja sitten ei saa tai ei pysty tekemään...

Ristiäisistä Esikoinen oli 6vkoa kun kastettiin, mun mielestä liian nuori tai ainakin liian pieni. Vaikka pidettiin ihan perhepiirissä niin silti mua jotenkin ressasi se, kun en ollut itse vielä kunnolla toipunut. Nämä seuraavat ristiäiset on sitten päätetty pidettäväksi 28.3 joten silloin vauva on jo varmasti 2kk vanha, todennäköisesti 2,5kk ikäinen. Täytyy vaan muistaa ilmoittaa nimi maistraattiin 2kk:n sisään, muutenhan kastepäivällä ei ole kiirettä. Nimi paljastetaan kaikille vasta ristiäisissä kuitenkin. Tosiaan taidan taas itse laulaa ristiäisissä ja Anarin juhliinkin voisin tulla, mutta ainakin kummipoikani ristiäisissä mun laulaminen typistyi yhteen säkeistöön kun purskahdin itkuun :'( Itken myös suurinpiirtein vieraiden ihmisten häissä ym. joten ei ollut yllätys, mutta mun laulu- ja musiikkikokemuksella pitäisi kyllä osata hillitä itsensä paremmin... :ashamed: Joten Anar saa mut sinne, mutta omalla vastuulla =)

Nyt taidan mennä lepäämään, joku yrittää viestittää mulle, että istuma-asento ei oo kiva! Ja sitten hän itse istuu tuolla masussa ja joogaa, niin kuin hemulikin totesi... :kieh:

-Lappitar ja Hippunen 34+2
 
Sasha80 Ihania uutisia, että pääsit lähemmäs kotia ja hieno tsemppi sulla päällä :hug:

Johjo Kiitos taas uudesta pinosta :wave: . Miten tämä aika on mennyt niin nopsaan... :eek: 4,5 viikkoa laskettuun!! Hui !

Arvelinkin, että tähän mun touhuamiseen ja hyvinvointiin tulee seinä jossain vaiheessa. Lauantaista lähtien ihan sänkylevossa supistusten takia. Mulla vaan menee niin, että on semmosta todella kovaa menkkakipua mihin ei liity kireyttä ja sitten myös vatsa kiristyy heti jos nousee seisomaan/yrittää kävellä, mutta siihen ei liity kipua. Plussana on tullleet nämä "sukkapuikko" kivuiksi kutsutut eli pistää tonne kohdunsuulle yhtäkkiä niin p*****eesti. Huoh ja makean/ruoan himo on yltynyt semmoisiin mittasuhteisiin, että olisin kontannut siwaan jos ei oltaisi haettu omenapiirakkaa :) . Ensi viikolla sitten vika neuvolalääkäri eli synnytystapa-arvio, vika perhevalmennus ja tutustuminen sairaalaan on jo tehty. Tositoimiin siis pitäisi olla hyvin valmisteltu, ei vaan siltä tunnu...Tunnelmat silti innostuneet ja malttamattomat eikä pelota, ainakaan vielä.

Ihmisten tuijottaminen ja kommentit ottaa päähän täälläkin :headwall: . Olen ihan pokkana muutaman kerran pysähtynyt tuijottamaan takasin B) . Ja tätä "kuinka monta siellä oikein on, kun on noin iso maha" olen kuullut varmaan 100 kertaa. Ja lukuisia vertailuja tuttujen mahoihin jne...nice. Kohta vedän jotain lättyyn, kun kuulen vielä kerran ton kommentin :D

Joululahjat meinasin itse käydä vielä ostamassa 15. päivän jälkeen, kun palkka on tullut. Nyt näyttää kyllä siltä, että tyhmä idea oli jättää sinne...Saas nähdä miten tästä liikun minnekkään enää kohta jos nämä kivuttomatkin supparit repii niin ettei itseään suoraksi saa.

Anteeksi vuodatus :whistle: .Tsemppiä mammat ja tuulta päin :heart: !

Olivia ja pikkuneiti 35+4
 
Heippa vaan kaikille. Tulin tänne vielä näin viime hetkellä mukaan. :) Vauva.fi:ssä käyn myös. Eli jos joku ihana ihminen lisäis mut tonne listaan. :) Jadmiras on nimimerkki, lakettuaikani on 21.01.2009, ensimmäinen lapsi tulossa ja 19v olen. Ja sairaalana toimii Lohjan sairaala.
 
Jadmiras, tervetuloa mukaan... Missäpäin asustelet, kun Lohjalla synnytät (ai miten niin uteliasminä?)?

Kylläpä olisi taas väsyttänyt. Harmaat ja sateiset ilmat pistävät kyllä pään ihan sekaisin... Mä en enää tiedä kuinka saisin kaikki joululahjasukat valmiksi ennen joulua, kun en jaksa aamuisin edes sängystä nousta :/

Mutta pitänee mennä päivän puuhiin...
 
Heips.
Voimia kaikille vuodelepoon joutuneille!! :hug:

Neuvolakuulumisia:
rv 32+0
paineet 108/71
paino -140g/vko (-300g edell. nla:sta, huolimatta eilisestä ahmimisesta, punnitsin itseni kolmesti ennenku uskoin)
sf 31,5cm
RT
sykkeet hyvät ja pissa puhdas.

Kivasti sai katsottua kaikki asiat ja kertoiltua vaivoista ja ihan kuulumisistakin. Seuraava neuvola on 19.12.08 rv:llä 34+3, viimeinen lääkärinla 7.1.09 rv:llä 37+1 ja neuvolasta laittaa vielä lähetteen kokoarvioon joka tehdään mahdollisesti jo joulun välipäivinä eli rv:llä 36 tai sit heti loppiaisen jälkeen. Kokoarvioon neuvolan täti päätti laittaa mun pienen koon ja edellisen lapsen synt.painon (3940g) perusteella.. Sano et ku on joulu niin tarvii laittaa lähetteet jo ajoissa, muuten oltais katottu vielä seuraava neuvola ja mietitty sit vasta kokoarvion tarpeellisuutta. Mut kiva on päästä "ylimääräiseen" ultraan ja nähdä vauva vielä kertaalleen ennen synnytystä.

Joululahjoista vielä että mä oon menossa ostoksille näillä näkymin torstaina, kun veronpalautukset tulee. Kaikki on vielä hankkimatta.. Paitsi pikkusiskoille neuloin jo tumput jouluksi.

Mut jos sitä taas välillä söis niin pysyis tajuissaan.. Palataan.


tulia & viljami 32+0


muoks. Jadmiras, tervetuloa mukaan!
 
Kiitoksia mamat kommenteista! :flower:
En taida sittenkään pestä niitä haalaria ja makuupussia, kun eihän ne missään vaiheessa tule ihoa vasten. Samoin oman mummoni pikkusiskolleni aikanaan tekemään aivan ihanaa villapeittoa en taida uskaltaa laittaa pesukoneeseen ettei vain käy mitään. Taidan panna kaikki sellaiset kamppeet ulos päiväksi heti kun tulee taas pakkasta.

Löysin muuten tänään Anttilasta sellaisia valmiiksi värillisiä sideharsoja/puklurättejä :D Paketissa taisi olla kymmenen ja ne oli sinisiä, punaisia, keltaisia ja vihreitä pallo ja raitakuviolla. Yllättäen en voinut kävellä niiden ohi B) 11,90? oli hinta, joten ei onneks paha hairahdus...

Tuijottamisesta ja vertailusta Tämän aiheen vuoksi on ihanaa olla jo pois töistä kun siellä isossa naislaumassa tämä alkoi olla ihan mahdotonta: kuinka nyt voi olla noin iso maha ja mites se paino nyt noin nousee ja joka armaalla kahvitauolla jonkun synnytystä käytiin läpi jne jne. Ihan mukavaa aikansa, mutta ei nyt ihan joka välissä jaksa kuunnella. Varsinkin kun itse yrittää vielä tässä vaiheessa ajatella hetkittäin jotain muutakin kun vauvaa.

Pikkuisen on jotenkin alakuloinen olo; tuntuu, että minua ei ole enää olemassakaan kun kaikki pyörii vaan vauvan ympärillä ja pitäisi osata sitten olla joku superäiti joka imettää maailman tappiin asti, laihtuu kahdessa viikossa kaiken painon pois ja näyttää aina raikkaalta kuin teinityttö. Ja itkettää koko ajan, en varmaan vielä kertaakaan raskauden aikana ole ollut niin herkkä kuin nyt.
:ashamed: Anteeksi vuodatus, luulen vain että missään muualla ei ymmärretä niin hyvin kuin täällä.

Sain perjantaina tulokset, että läpäisin lokakuussa osallistumaani oman alani ammattitutkinnon. Siinä tenttitilaisuudessa olin jo ihan väsynyt ja pökkyrässä, mutta onneksi ei aivot ole vielä ihan kokonaan puuroutuneet äitiydestä. Hääpäivä lähestyy myös ensi viikolla ja se on viimeinen kerta kun aion edes yrittää virittää itseni elävän näköiseksi. Sen jälkeen en suostu enää meikkaamaan enkä miettimään mitä laitan päälleni ennen kuin tämä masu on kadonnut. Harmittaa vain että ei voi ottaa kummankaan juhlan kunniaksi kuoharia! Toivottavasti ukko sentään huomioi jollain tavalla; oli se kuulemma varannut hääpäiväksi itselleen parturin, että on sitten edustava rouvallensa:D

Uusi viikko on taas pyörähtänyt käyntiin!
PäivikkiV + Urholiina 34+0
 
kesää odotellessa: :hug:

Toppapuku ja makuupussi pestään ennen käyttöönottoa, kuin myös ihan kaikki muukin, mitä vauvan päälle puetaan.

Synntytystapa-arvio esikon kohdalla tarkoitti ihan perus sisätutkimusta jonka lisäksi lekuri ikäänkuin painoi kädellä jotenkin kai sitä lantion aukkoa vasten tai jotain. Epämiellyttävältä tuntui, mutta ei sattunut. Peräreijän puolelle ei omalla kohdallani kajottu.

Pitkään katsomista ei ole kaupoilla esiintynyt, mutta esikouluun kun esikkoa vien tai sieltä haen, niin kaikkia muita vanhempia tuntuu mahani kovasti kiinnostavan. Lähinnä la:ta tiedustelevat.

Kiva kuulla Sashan positiivisia uutisia :)

Hemulille nyt kovasti voisia ja toivotaan, että pian pääset synnyttämään jotta vointisi paranee :hug:

Kotiin jääminen oli mulle helpotus. Sitä olen odottanut jo niin pitkään ja se on sitä mitä haluan. Minulla oli todella kiva työ, mutta kyllä aika omien lasten kanssa voittaa työn, kuin työn.

Itselläni ei ole kuulumisia...paisti että huomenna alkaa viikko 34 ja synnytys lähestyy :) Sitä odotellessa siis :)

Sef 32+6
 
Huomenta!! Heh, heräsin 45 min sitten... Kyllä mä aamulla olin pari tuntia hereillä, kun isommat lähti kouluun...

Tervetuloa Jadmirias ja Anni08

Sasha80... Voimia sairaalaan.

PäivikkiV... Täällä myös herkistelyä. Kaikki asiat tuntuvat jotenkin niin suurilta, että itku on herkässä. Mulla ei varsinaisesti ole sellaista tunnetta niinku raskauttani kohtaan, että mä en ole olemassa... mutta jotenkin tulee sosiaalinen morkkis omasta kiukuttelusta ja huonotuulisuudesta... kun muksuille nipottaa yms ja sitten on olo, että on kamala ihminen jne... Plaah...

Mä olen päättänyt, että en osta yhtään mitään.. kuten vaatetta.. itselleni ennen kuin ensi vuoden puolella, kun on pienempi=)

Joululahjaostoksille pitäisi täälläkin ehtiä. En tiä milloin. Tuntuu, että joulukuu on täynnä ohjelmaa... Ja kotonakin laitettavaa. Muutamia paketteja olen saanut hankittua, mutta se siinä.

Vauvan liikkeet tuntuu hirmu voimakkailta, kun kääntyilee. Vatsa on laskeutunut..

Teillä monellahan on varmasti se VAU'kirjan Vauvan odotus 2008-2009 äidille ja isälle (minkä neuvolasta kaiketi kaikki saa??) Meillä on ollut tapana, että aina tuossa lauantaisin, kun meillä viikko vaihtuu, luetaan ääneen, mitä siin sanotaan... Nyt vaihtu 36:lle viikolle ja isän puolella sanottiin, että isäkin saattaa tuntea olevansa raskaana (heh heh)... Siis, että monet isät kokevat sympatiakipuja/vaivoja. Mä rupesin oikeen miettiin, että mitä mun miehellä on: levottomat jalat, lonkkavaivaa öisin, turvotusta vatsassa... Heh =)

Jaksamisia kaikille...

rakuuna 35+3
 
Heips!
En oo pahemmin kirjoitellut kun kiireitä on ollut niin pirusti... Viime viikonloppuna istuin 20 tuntii oppitunneilla. Eilen siis olin naatti kun duuniin oli meno.... Nyt pitäis tehdä kotitehtävät tohon kurssiin liittyen ja sähköpostittaa ne kurssin pitäjälle.
Perjantaina pitäis alkaa sit mun lomakin ja la mul olis "vaan" 3 tuntii opiskeluja. Sit alkaa vapaus ja voin häiriköidä enemmän........:D
Sashalle ja Hemulille voimia koetuksiin!
Pitkään tääl ei oo kukaan katsellut, eikä kauhistelleet masun kokoa. Tutut vaan ovat sanoneet et ompa tiukempi pakkaus kun viimeks. Ja se on totta et ei oo niin iso tosiaankaan. Profiilissa on muuten kuva toissa päivältä.
(.) Muutenkin olo on hyvä. Sokrut ovat ok, ei oo kipuja tai vaivoja. Kunhan vaan duuni loppuis, niin sit olisi mahtavaa. 22 päivää (3 viikkoo ja 1 päivä!!!!!!) on jouluaattoon ja mun tontun saapumiseen. Kyllä päivät menee nopsaan... kauhistuttaa ihan. :eek:

NP ja Tirri 35+5 :xmas:
 
Heippa

Tulin yliopistolta kotiin tuntia ennen kuin mies tulee lapsen kanssa (hakee sen kotimatkallaan hoidosta), ja jo on pesukone & tiskikone pyörimässä, lasagne uunissa, ja vielä meinasin miehelle keittää kotiintulokahvit :) Ihmeellinen tehokkuuspuuska. Mies on aina aamuvuoron jälkeen ihan sippi, kun ei oikein hallitse aikaista nukkumaanmenoa. Perheen kannalta aamuvuorot ovat ihania, kun saadaan isi kotiin jo kolmen jälkeen (vrt. iltavuoro 13-21).

Tilasiko kukaan sieltä Elloksen alesta mitään, kun joskus pari viikkoa sitten oli puhetta? Itse tilasin kympillä unipussin, ja eilen se sitten tuli. Aika suloinen :heart: Esikoinen potki aina peiton pois vauvana, joten täytyy nyt kakkoselle kokeilla tuota pussia. Vastasyntynyt siihen hukkuu, mutta varmaan jo kolmikuiselle olisi ihan kiva...

Tyttö pönkee mahassa minkä ehtii! Ihanalta tuntuu, kun tuntee miten iso lapsi jo on. Tuntuu jo ihan vauvalta, eikä enää miltään pikkuiselta sikiöltä. Kovasti odotan jo lapsen syntymää, vaikken sitä vielä ihan parin viikon sisään toivokaan tapahtuvaksi. Rv 36+3 saa aikaisintaan syntyä, silloin mulla on kaikki tentit ohi :D

Tuttiritari 34+
 
Rakuuna, hih meillä myös tapana lukea ääneen vuoteessa ennen nukkumaanmenoa vau-kirjasta sekä äidin että isän puolen tarinoinnit :) Kiva kun jollakin on sama traditio :) Meillä vaihtuu aina viikkoa tiistaisin joten eilen illalla oli lukuhetki.
Hemuli, voimia ja jaksamisia sinulle!! :hug:
Jadmiras, tervetuloa viimeisille viikoille mukaan kirjottelemaan! :)
PäivikkiV, minä myös hipelöin yks päivä niitä Anttilan värikkäistä puklurättejä mutta päädyin sitten kuitenkin ostamaan Prismasta valkoisia. Mutta eihän sitä tiedä jos pukin konttiin eksyisi vielä niitä kirjaviakin.. :p

Voi apua, pitäisi tosiaan niitä joululahjojakin jaksaa alkaa metsästämään..Kaupassa käynti nykyään saa mut vaan huonolle tuulelle että saa nähdä mitä siitäkin hulabaloosta tulee. Eikä ole mitään ideoita mitä kenellekin ostaisin lahjaksi..hmm..

34 viikko pyörähti tänään käyntiin ja masussa on kovasti elämää :heart:

Mihin ne kaikki lumet täältä etelä-rannikolta katosi yhyyyy!!
 
Sashalle ja Hemulille jaksamisia.

[/b]Ihmisten tuijottelusta itse en ole moista huomannut. Masu on mullakin niin pieni, ettei se varmaan paljoakaan ulkovaatteissa ulkopuolisille näy. Lähinnä minäkin näytän vaan hyvinsyöneeltä varsinkin tuon keskivartalon osalta.

Joululahjoja en ole ostanyt yhtäkään. Syynä lähinnä se, että lapset eivät ole vielä kirjoittaneet joulupukille ja mielikin lahjatoiveiden suhteen tuntuu muuttuvan aina sen mukaan kun uusia lelukuvastoja pukkaa sisään postilaatikosta...

Tämä päivä hurahtikin nopsasti pienten kanssa parturissa ja kaupassa. Viimeviikolla parturissa kävi isommat lapset ja laskeskelinkin tossa mielessäni, että lasten hiustenleikkuuseen on mennyt tässä kuussa liki 80?. No täytyy myöntää, että on meillä nyt todella siistinnäköisiä lapsukaisia ja toisaalta meneehän mun omiinikin kampaamoreissuihin helpostikkin tuo sama summa ihan yhdellä kertaa :whistle: :whistle: .

Oma vointi on kerrankin pirteä. Sain nukuttua viimeyönä melkein yhdeksän tuntia vain yhdellä, lyhyellä heräämisellä. Voitte vaan arvata onko olo kuin uudestisyntynyt kaikkien noiden pätkäöiden jälkeen.

Nyt täytyy varmaan lopetella tämä koneella istuminen ja ryhtyä hyödyntämään tätä ylimääräistä energiaa vaikka laittamalla kerrankin jotain vähän työläämpää ruokaa kuin hernekeittoa :LOL: :LOL:

Anni ja masu 31+5
 

Yhteistyössä