Runttipulla: sinä kun myös olet opiskelija, niin meinasitko olla ihan läsnäolevana yo:ssa äippälomankin ajan. itse olen meinannut olla poissaolevana, mutta toisaalta vois suoritta jotain netissä jos jaksais ja sit pitäis olla tietty läsnä..
mulla on vaan ollu noita saikkuja ja selän kans istuminen ei onnistu niin luennoilla en oo aikoihin voinu olla ja opiskelut on viivästyny jo muutenki et mietin alkaako paukkua jotkut rajat sit jossain vaiheessa ja potkivat pellolle koko yo:sta... musta vaan tuntuu ettei mua koske tutkintoaikojen rajaukset, jotka tulivat 2005 aloittaneille voimaan... oon alottanu 2004. Edesyo:n opintotoimistossa ei voitu sanoo suoraan et koskeeko ne rajat ennen vuotta 2005 alottaneita vai ei. Käskettiin mennä kattoo netistä. No yo:n sivuilla sit epämääräisesti sanotaan vaan, että tutkintoaikojen rajaukset koskevat 2005 aloittaneita, jotka ovat "uudessa kaksiportaisessa tutkintojärjestelmässä"... Well, mä oon siirtyny siihen uuteen, aloitin vanhalla.. ihan sekoo!!!
Kelalla ei sinänsä varmaankaan ole mitään sitä vastaan, jos jonkun kurssin suorittaa äippälomallakin, jos ei nosta kuitenkaan opintotukea, vai?? täytyis varmaan kysyy sitä, mut luulis et sit jos nostaa opintotukea niin sit vaan vaikuttaa äippärahaan... mua v--taa se kela aiempien saikkuhakemusten takia (opiskelijat ei saa sairastaa, tai ainaki sairaspäivärahaa ei saa helposti!!!) ja siks mua ei kiinnost aina olla sinne päin missään tekemisisää!
onko ketään joka meinaa jaksaa
gradua vääntää äippälomalla?? mulla olis gradunteko ajankohtainen oikeastaan ensi syksynä, mut ei oo kyl aihettakaan vielä. Siihen kaksportaiseen järjestelmään ku oon siirtyny niin oli jo tuossa kandityössä ihan tarpeeks. Gradun teon aloittamista oon venyttäny vaan :snotty: sit mua ottaa pannuun ku kaikk kyselee milloin sitä meinaa valmistua kun ei tajua et on ollu sairas eikä oo voinu esim. työharjoitteluja käydä ja kukaan ei tajuu et on se jo toi kandintutkintoki jotakin sentään... tulevaisuudessa sillä on ehkä enemmän merkitystä käytännössä kun alkaa haut yo:n pelkkää alempaa kk tutkintookin varten... tietty tajuun et niille, jotka ei oo yo:ssa ollu on hankalaa ymmärtää se "akateeminen vapaus" ja kaikki alemmat ja ylemmät tutkinnot ja niiden merkitys....
sorry tilitys :ashamed:
Mua kans "ressaa" tuo
joulu... oon aina halunnu ostella lahjojakin, mut nyt tuntuu etten jaksa ostaa ku siskon pojalle, joka on mulle kuin kummipoika (ei oo oikeita kummilapsia)... Miehellekään en ajatellu ostaa, ku meille on tulossa yhteisesti suunniteltuna lahjat molemmille, nimittäin kihlat.... kerroinpas, vaikka en meinannut.. (ihan niin kuin te palstalaiset olisitte jotenki aivan tuttuja, jolta haluu "pitää vielä salassa"... tällaseks sitä tulee; nettihöperöks
...)
Ristiäisistä: miten on, onkohan seurakunnilla mahdollisuus jonkinlaisiin tarjoiluihin? olen mielltinyt sitä, et mitä siellä tarjois. itse en oo mikään kokkikolmonen, ikinä en oo tehny isommalle väelle juhlatarjoiluja... vähä jotenki ne ristiäisetki hermostuttaa vaikka ei oo koko vauvaa vielä ees tullu. Mä kun tyytysin vaikka siihen et pappi kävis meillä kotona ristii, mutta kun on pieni asunto, eikä mahdu vieraita niin ei oikein onnitu. Loukkaantuis varmaan koko suku jos vaan pitäis kummien kesken juhlat.
siis mulla on nää rytmit todella sekasin, kuten huomata saattaa.. taas huidellaan pitkällä aamuyötä. No kyllä mul on aikaa nukkuaki puolille päivin... sit se kostautuu jos joku aamu on herätys ajoissa!!!
Ja tuli tuota tekstiäkin paljon...
Haidi ja vauveli 32+5