TAMMIKUUN TOIVOT helmikuussa

JiiMi No se olikin tänään ihan positiivinen yllätya kun neuvolan täti meinasi pään kiinnittyneen :eek: en ihan täysin siihen kyllä luota kun oon saanu aikasemminkin niin ristiriitasia arvioita millon mistäkin tuolta neuvolasta :D

Jos tämä stressaaminen vaikka auttais synnytyksen käynnistymiseen, ilmaantui nimittäin taas uus harmaita hiuksia aiheuttava asia. Meillä alkoi autosta tyhjentyä toinen takarengas jatkuvasti-> reikä. Tänään mies sitten meni käymään rengasliikkeessä että paikkaavat sen renkaan ja asia on sit ok. Mutta kävikin ilmi että rengas oli niin hiutunut että piti vaihtaa uusi tilalle.. Lisäksi kaikki muutkin renkaat oli niin huonoja että ne oli pakko vaihtaa. Meillä on autossa tosi leveät erikoiskumit ja ne tuli tietenkin todella kalliiksi, ilmeisesti jotain 500 oli maksanu uusi sarja. Masentaa niin paljon kyllä.. Tällasina hetkinä ymmärrän täysin sellasia henkilöitä joilla on raha-asiat aivan solmussa ja ulosotto vainoaa. Toivottavasti meillä ei käy niin.. :'(

Anteeksi valitukseni, mies ei ole vielä kotona niin en sille voi voivotella surkeaa tilannetta :D
 
Chamorphis
Tulin ilmoittautumaan...
Synnytyskertomus on sitten aika karua luettavaa pieni varoituksen sana... Eli olin siis viime torstaina äitiyspolilla yliaikakontrollissa ja sain käynnistysajan jota ei sitten tarvittu. Perjantaina oli supistuksia ollut silloin tällöin pitkin päivää ei niin säännöllisesti... Illalla yhdeksän aikoihin niitä alkoi tulemaan 7-10 minuutin välein ja olin ihan hermona kun ei muutu säännölliseksi. Yö meni valvoessa supistusten kanssa kun ne oli niin saakelin kipeitä. Kolmen aikoihin yöllä supistukset rupes tuleen tosi tiheesti välillä ei ollu ees kahta minuuttia välillä ja siinä vaiheessa jo itkin kivusta ja sanoin miehelle, että nyt mennään... Kotoa lähettiin tasan neljältä ja oltiin sairaalassa n. klo. 4.20. Ajattelin et kotiin ne takas laittaa kun tuskin oon auennu vielä senttiäkään. No leuka loksahti pikkasen kun kätilö totesi mun olevan neljä viisi senttiä auki. No siirryttiin siitä sitten synnytyssalin puolelle ja supistukset oli todella kipeitä ja pyysin epiduraalia. No sitä odotellessa kiskoin ilokaasua naamaan minkä ehdin. Epiduraalin saatua ah sitä autuuden tunnetta... No reilu tunnin päästä rupes supistukset taas tuntuun ja piti ruveta ottaan ilokaasua lisäksi. Lisäannoksen aikana todettiin et katetri oli lähteny irti ja sit tuli lääkäri laittaan mulle kohdunkaulanpuudutteen. Ei paljoa auttanu. Aukeeminen stoppas aamulla kaheksan yheksän aikana kun olin auki 7-8 senttiä. Kohdunkaulalla oli reuna jota yritettiin hieroa pois mutta tuli aina takasin. Täs vaihees mulla ei ollu vielä hajuakaan, mutta siinä sitten ruvettiin hakeen instrumenttia jos toista avuksi... Eli poika olikin kasvot ylöspäin tulossa maailmaan ja siinä sitten tarvittiin imukuppia avuksi. Ensimmäisellä imukupilla ei tapahtunut juuri mitään, mutta toisella kerralla lapsi tuli ulospäin aika hyvin, mutta ei tarpeeksi. Sitten otettiin pihdit avuksi ja lopulta klo. 11.50 saatiin ulos kovalla työllä ja tuskalla maailman ihanin poikavauva. Isä ei saanut leikata napanuoraa ja mä en saanu poikaa rinnalle, kun vauva vietiin lastenlääkärin tutkittavaksi ja siitä lämpökaappiin. Mä repesin tosi pahoin ja sitten mua ruvettiin kiikuttamaan tunnin päästä leikkaussaliin paikattavaksi. Olin vuotanut reilu litran ja revennyt sulkijalihasta myöden. Neljä pussia verta sain kaiken kaikkiaan. Itse pääsin kotiin eilen, mutta poika on ollut keskolassa reilu vuorokauden ikäisestä. Valohoitoon joutui toisen kerran eilen illalla keltasuuden takia. Poika on todella väsynyt eikä jaksa imeä vielä. Pullostakaan ei mene joka kerta, joten nenämahaletkuun joudutaan ruokkimaan. Olo on kertakaikkisen hirvee kun ei ole saanu poikaa vielä kotiin... Tuntuu niin pahalta aina kun lähtee pojan luota kotiin... :'(
Kaiken kaikkiaan kuitenkin kokomuksesta en vaihtaisi mitään pois vaikka synnytys olikin rankka molemmille. Poika on kertakaikkisen suloinen! :heart: :heart: :heart: Painoa pojalla oli 3495 g ja pituutta 52,5 cm. Äiti ja isi on ihan totaalisen myytyjä pojasta! Ja voi sitä rakkauden määrää mitä poikaa kohtaan tuntee! Se on ihan uskomatonta!!! Ja mieheenkin parisuhde on vain parantunut ja rakkaus meidän välillä voimistunut.
Kaikille tsemppiä loppuraskauteen! Palkinto on aivan uskomaton! :heart: :heart: :heart:

Chamorphis ja poika 5 vrk
 
Paljon onnea Chamorphis koko perheelle poikavauvasta!!! :flower: :heart: :flower:
Olipas rankka kokemus sulla, mutta palkinto mitä ihanin! Siitä se vauva pikkuhiljaa voimistuu ja kotiutuu. Voimia teille!

JiiMi + Jantteri 41+4
 
Onnea Chamorphis!! :heart: :heart: Ja onneks lopulta kaikki hyvin, voin vaan kuvitella kuinka kurja juttu toi repeämä on... Kovasti vaan jaksamista paranemiseen!!

Mutta täällä siis edelleen! Neuvolassa tuli käytyä, ja tuntui jopa ihan hassulta sanoa neuvolatädille että nähdään sitten kun vauva on syntynyt! Tästä eteenpäin asioin vaan naistenklinikalla..
Mutta ei siis niin mitään uutta!! Taas samanlainen aamu ja samanlainen päivä, sohva ja telkkari!

monna & nappula 41+1
 
Chamorphis, lämpimät onnittelut koko perheelle!! :hug: Minulla oli ensimmäisen lapsen synnytys todella rankka viiden(!) päivän käynnistely-yritysten kera...homma oli lopulta päätyä sektioon, mutta poika syntyi viimehetkellä...en saanut poikaa hoidettavakseni, minut kiikutettiin yöksi heräämöön tarkkailuun, mies passitettiin kotia ja poika jäi jonnekin...tuli vaan tuosta sinun kertomuksesta jotenkin voimakkaasti mieleen tuo synnytys. *vieläkin puistattaa*

Tänne ei kuulu sen kummempia. Sain ns. perjantai-siivouksen juuri tehtyä ja tästä nyt joutaisi vaikka...(yllätys, yllätys!)...synnyttämään!
Vauva painaa alas ihan hurjasti ja ihan napakoita supistuksia on ollut pitkin päivää...mutta tuskin se mitään meinaa. :snotty:
Näkemisiin!

-EC 41+0 (huhhuh...)-
 
Me täällä kolmeen pekkaan vieläpidetään palstaa pystyssä. Tänne ei kuulu niin yhtään mitään, paitsi pinna kireällä ja mitään en saa aikaiseksi. Mullakin kulkee nää päivät yhtä mukavasti kuin sulla Monna sänky, sohva, telkkari, sänky. joskus tohon kuuluu myös sauna. Yritän aina välillä aloittaa jotain puuhaamaan, mutta kun ei kiinnosta mikään.

EC, voihan se olla että pääsisit kohta lähtemään, tai ehkä jopa me kaikki, kun tuskinpa nää uutta yhdeksää kuukautta aloittaa, vaikka siltä kyllä nyt tuntuu.

JiiMi & Jantteri 41+4 (heh heh)
 
Tammikuun toivoille on avattu kerho kerhot-osioon jossa voidaan kirjoitella privaatisti :D Eli minulta saa yv:nä salasanan jolla voi hakea jäsenyyttä.

Tsemppiä kaikille odottajille :hug: kovasti teitä odotellaan tuolla vauvapuolella :D toivottavasti pian tavataan sillä puolella, niin ja kerhossa..

MaMa ja tytsykkä 3vk 2pv :heart:
 
Eilen jo vähän aikaa luulin että synnytys saattaisi vaikka alkaakin nyt viikonloppuna kun kohdunsuuta poltteli niin ikävästi ja supistelikin jonkun verran. Lähdin sitten toiveikkaaana kävelemään tuonne paukku pakkaseen ja sinne jäi supistukset ja muutkin vaivat, kotiin tullessa olo oli taas hyvä ja kivuton :headwall:

Illalla kun käytiin miehen kanssa kyläilemässä niin onnistuin liukastumaan, en kuitenkaan onneksi kaatunut mahalleen. Vauvakin liikkuu ihan normaalisti ja ei ole mitään kipuja niin en sitten katsonu tarpeelliseksi lähtiä mihinkään lääkäriin. Miesraukka kyllä säikähti kauheasti ja oli hirveän huolissaan ettei vauvalle vaan sattunut mitään :|

Jaahas, se olis taas lauantai ja pitäis alkaa siivoileen eli alan imuroimaan supistusten toivossa :D

Marse ja maha 41+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elettaria Cardamomum:
MaMa74, oletkohan sama tyyppi, joka oli kanssani niinikään tammikuisten odotus-pinossa 2007?!? :xmas:

-EC 41+1-
On ollut joku toinen MaMa :D minä olen kirjoitellut jonkin verran lokakuisissa -07 kun toiseksi nuorimman tytön la oli 29.10.07..
 
Minäkin ilmoittaudun vielä tänäänkin yhdessä kasassa olevaksi, kyllä se varmaan niin nyt sitten käy, että maanantaina käynnistetään... huoh. Täällä ei mitään tuntemuksia, minäkin kaatusin eilen, mutta ei käynyt kuinkaan.

Odotellaan

JiiMi ja vuokralainen, joka ei häätökäskyistä välitä 41+5
 
Ja täällä mäkin edelleen! Olin eilen ja aamulla jo ehkä vähän innostunut kun mahassa tuntu jonkinlaista menkkakipua, aattelin että jospa se tästä vielä. No aamupalan jälkeen ei sitten enää mitään.
Tai sitten mä en enää tunnista näläntunnetta supistelujen toiveessa.. :LOL:
Mutta jos tässä nyt ei edelleen mitään tapahdu niin mulla on tiistaina yliaikaskontrolli, että maksimissaan noin viikko kärvistelyä jälellä..

JiiMi ja vaikka ei itelläkään kauheen pitkä matka maaliin, niin toi sun maanantai kuulostaa ihan kadehdittavalta!! :) Mäkun siis oon henkisesti ihan valmistautunu siihen käynnistykseen..

Ja elkäähän nyt kaatuilko ettei käy kuinkaan!!!
Mä oon taas ihan saamaton, mutta ei se tiskikone varmaan itestään tyhjene...ei huvita eikä jaksa taas mitään...

monna & nappula 41+2
 
Onnea VauhtiVihtille tuoreesta vauvelistä :flower: :flower:

Tämä 'oireiden tarkkailu' alkaa olla jo samanlaista kun sillon viime talvena/keväänä/kesänä kun vasta toivoi plussaa raskaustestiin :D Sillonkin ajatteli millon minkäkin nippailun tietävän raskautta, ja nyt ajattelee samojen mitään merkkaamattomien nipistysten tarkottavan synnytystä :) En kohta enää tunnista edes vessahätää vaan pidän sitäkin "paineen tunnetta" merkkinä synnytyksestä..

JiiMi miten ne vasta maanantaina käynnistävät? :eek: luulisi että olisivat nyt viikonloppuna alkanu käynnistämään kun sulla on noita viikkoja noin paljon. Taitaa olla mullakin turha toivo että ensi keskiviikkona alkaisivat käynnistämään tämän synnytyksen kun mulla on sillon keskiviikkona viikot 41+5 eli samat kun sulla nyt :)
:LOL:

Mulla on muuten aivan törkeät raskausarvet ja ne pirut vaan repeää lisää koko ajan :S Mahassa ei ole kohta yhtään normaalia ihoa, nuo arvet ovat nimittäin tosi leveitä ja ulottuvat tuonne 10cm navan yläpuolelle.. Tästä mahasta ei kyllä koskaan enää tule kaunista eli olen jo hyvästellyt bikinit lopullisesti :D

Marse ja raitamaha 41+1
 
Onnittelut kaikille uusille vauvaantuneille! En oo vielä päässyt tuonne vauvapuolelle, mutta täällä pitää päivittäin käydä lukemassa teidän kuulumisia. Kovasti tsemppiä kaikille, nyt ei oo enää pitkä aika... :wave:

Vetku
 
Marse, silloin torstaina kun kävin siellä synnärillä, niin olivat sitä mieltä, että odotellaan vielä viikonlopun yli kun kaikki mahassa hyvin, että jospa se vaikka tahtoisikin käydä syntymään ihan omineen, mutta huonolta näyttää. Eikä silloinkaan nuo ehkä supistukset ollut saanut mitään aikaiseksi, joten toivottavasti nyt viikonloppuna, niistä ois jotain muutakin iloa, kun ne aina sytyttää sen toivonkipinän, että nyt. Kyllä ne sulla varmaan jo laittaa käyntiin, kun viikkoja kuitenkin on jo paljon. Mua pelottaa vaan nyt se, että mitä jos siinä käynnistyksessäkin menee monta päivää...

Mä tuun hulluksi täällä kotona, mua on olevinaan supistellu koko päivän, mutta nyt se vähänenkin loppu... Joo tuntuu ihan hullulta tää kyttääminen joka nipistyksestä ja sitten päälle hirvee pettymys kun ei jatkukkaan tai muutu yhtään säännöllisemmäks. Pitää varmaan lähteä tota koiraa ulkoiluttamaan, kun mieskin on töissä. Aattelin että se on takuuvarma syntymisen käynnistäjä, kun ottaa viikonloppu päivystyksen, mutta ei tätä kaveria ihan noin vain pelotella. Alkaa toi kaveri olla vaan sitä kaliperia että mä itku kurkussa olen kun se tuolla pyörii, sattuu todellakin.

Niin se VauhtiViuhtikin vaihtoi sitten pinoa, voi kun tästä jo itsekin pääsisi, ei sillä mukavaa seuraahan te olette :)

Olen ollut ihan ihmeissäni, kun mulla ei oo ainuttakaan raskausarpea mahassa (oon varmaan venyttänyt sen jo aikaisemmin niin hyvin), tisseissä on sitten kyllä jonkun verran. Ihmeen vähällä oon noista selvinnyt ja bikini kunnossa en muutenkaan ole ollut vuosiin :LOL:

JiiMi
 
Onnea kaikille vauvautuneille!!
anteeksi, että niin vähän oon ehtinyt tänne :ashamed: . Hirmuiset tsempit täällä viellä oleville maailman reippaimmille, rohkeimmille ja kauniimmille mammoille!!Kohta ne paketit on käsissä :heart: Sitten vaan daamit tulta munille, kun aika on kypsä ja näytätte kaikille miten hienosti lapsia pusketaan tähän maailmaan :) odotan innolla kaikkia tuonne vaavapuolelle. Monna79 muista aamutakki ja pyydä ammetta :D Isot halaukset teille kaikille.
Olivia ja Daniela 1kk
 
vauhtiviuhti onnea!! :heart:

Ja kylläpä oli ihana lukea taas teidän jutut, kun tuntuu nii tutulta!!
Mä nyt en muista mistä JiiMi tai marse ootte, mutta täällä se yliaikaskontrolli on vasta 41+5, ja sillonkaan ei käynnistetä ellei oo jotain ongelmia, sen takia mulla menee se käynnistäminen ens viikon lopulle, eli kun 42 on rikki...

Ja "oireita" täällä seurataan kanssa tosi fanaattisesti, vauva liikkuu niin paljon ja kivuliaasti että kuvittelen kaikkia vauvankin aiheuttamia kipuja joiksikin ennakoiviksi kivuiksi.. Nytkin tuntuu siltä että se puskee jokapuolelta masua kaikilla ruumiinosilla mitä se vaan voi työntää.
Ja raskausarvet mulle on tullu tasan noitten työntöjen takia. Ei jokapuolelle tosin, mutta syvenevät kokoajan. Mietin vaan että enpä noita bikinejä oo kauheena käyttäny ennenkään, että mitäpä noista!! :LOL: Vaikka aika kauan mulla kesti päästä tohon ajattelutapaan... :)

Mutta on tosissaan ihanaa ettei vieläkään oo yksin täällä, vaikka kovasti toivon että teillekin jo vauva syntyisi!!!
Ja Olivia, käskystä!! :D Kiitos taas kun jaksat muistaa.. :hug:

Eihän sitä koskaan tiedä vaikka yöllä alkas.....

monna :LOL:
 
Minäkin täällä, eikä mitään uutta!
Paitsi, että mua käy jännittämään se huominen synnäri käynti ja mahd. käynnistys, en ois halunnu et tää näin ois menny, mutta minkäs teet, no pääasia että kaikki sujuisi muuten hyvin.

Siivota kai pitäs, niin ois mukavampi sitten tulla kotiin, kun ton mun miehen siivouslahjat ja innon tietää. Jos saisin vaikka supparin aikaiseksi.
Marse, otkos sinä vielä täällä?

JiiMi & Jantteri 41+6
 
Chamorphis
Kiitokset onnitteluista! :D Pikkuhiljaa rupee tämä äiskä oleen kohtalaises kunnos vaikka alakerta onkin kipee. Eilen saatiin poika kotiin ja täs menee nyt aika opetelles kun poika ei nuku kovin pitkiä pätkiä vielä...

Chamorphis ja poika 1 vko 1 pvä
 
Vauvaonnittelut VauhtiViuhtille!! :heart:

Täällä yhä kärvistellään...supistuksia tosin on ihan mukavasti...kipeitä sellaisia.
Sattu vaan niin kivasti tänään kauppareissulla, että autosta hajos laturi ja sinne jäimme pakkaseen parkkipaikalle koko sakin kera...! Onneksi sattu miehen työkaveri samaan aikaan kauppaan ja saimme sitten häneltä vetoapua kotiin asti... :ashamed:
Nokat kuurassa istuimme kylmässä autossa kolme varttia, ehdimme paleltua vähän jokainen. Nyt sitten lämmittelemme saunaa ja mies koittaa saada auton kuntoon... :snotty:
Autotarvikeliikkeestä irtosi uusi osa näin sunnuntaina sillä selityksellä, että vaimo voi lähteä synnyttämään hetkenä minä hyvänsä! :xmas: Siis tuo putiikki ei ole auki, mutta omistaja lupasi tulla käymään liikkeessä ja myymään tarvittavan osan...hyvää palvelua!!
Tuon mielenkiintoisen kauppareissun jälkeen on supistellut sitten ihan kivasti...ja kipeästi kokoajan. Mutta en nyt vielä usko mitään tapahtuvan! Toivon vaan hartaasti, että saadaan auto ajokuntoon ennen iltaa... :whistle:
Jaksamisia kaikille!!
:hug:

-paleltunut EC 41+2-
 

Yhteistyössä