TAMMIKUUN TOIVOT heinäkuussa

En todellakaan voi liian hyvin. Tai jos sais vaan kotona olla, niin kaikki ois ok....mut kun hoitaa kodin ja työn niin ei paljon voimia muuhun riitä, toistaiseksi. No pahoinvointi on kyllä melkeen poissa, mut tää väsymys |O
Tuo kotidoppleri on kyllä mainio vekotin, saa aina hymyn huulille kun kuulee sen laukankopseen masusta.
Tänään on tuntunut tosi hentoista kuplutusta masusta...vai kuvittelenkohan vaan, liekö sittenkin vaan ilmaa tai toiveajattelua?
Jaahas kutsu kävi, joten eikun töitä jatkamaan :wave:
 
Hey.. Uusi mamma ilmoittautuu odottavien listalle.. baby nro 3 tulossa la (vasta) 27.1.09. Siinä sit riittääkin odottelua..

Olo on ollu pääsääntöisesti kohtis hyvä, mutta pahoinvointi on ollu rajumpaa ku aiemmissa odotuksissa. Ja kummallista kyllä on löytynyt mystinen himo.. Himoitsen jatkuvasti punajuurisalaattia. Esikoisen aikoihin ei ollu inhokkeja eikä himoja sen kummemmin, kakkosta odotellessa mikään ei maistunut ja nyt sitten näin..

Keskiviikkona olis eka lääkärinla ja mahdollisuus päästä kuuleen sydänäänet.. Ainakin toivottavasti, kun pitäis jo kuulua, mut eihän se aina oo varmaa että heti saadaan kuuluviin. Mut sitä odottelen kovasti jotta odotus konkretisoituisi. Ultrakin ois tulossa muistaakseni 24.7.08. Näitä odotellessa.

tulia + p04, t05, masukki 11+4


lisäys.. masukki syntyynee taysissa ja mammalla on ikää piakkoin 22w
 
Hey Johjo.. Mistä löysit noita kietaisubodyja? Ja mitä kokoja niitä on? Kakkosen kohdalla tajusin oikeesti että kietaisubodyt neppareilla on tosi käteviä kun vauva on vielä iha pieni.

Jotta semmosiin mä ajattelin tuhlata rahojani jo ennen ku vauva syntyy, sillä me ei aiotaan tälläkään kertaa selvittää sukupuolta ennenku vauva syntyy.

Työnimestä vielä sen verran että 1. oli Verneri, 2. Viljo/Vilhelmiina ja kolmannelle ei olla vielä mietitty asiaa, mutta varmaan joku kiva nimi mikä alkaa V:llä.. =)

Niin ja vielä raskausvaivoistani valitan sen verran että väsymys aivan on älytön. Tietty varmaan vaikuttaa et aamulla joutuu herään aikaseen, töissä päivä tuntuu työelämässä kokemattomalle (oon siis aiemmin vaan opiskellu tai ollu lasten kanssa kotona). Ja nyt minä fiksu alotin vielä autokoulunkin samaan syssyyn. Onneksi sieltä on nyt pari viikkoa vapaata niin saa edes hetken tulla kotiin ajoissa ja ehtii oleen lastenkin kanssa edes hetken ennenku ne tarvii laittaa unille.. ku tää on nyt eka kesä, kun en saa olla kotona lasten kanssa. Tuntuu raskaalle ja turhauttaa.. Onneksi miehellä on viimeiset 3vko ollu lomaa niin lapset on ehtiny ees hetken lomailee, mutta äitillä on ikävä pikkuisiaan. :'(

tulia


vielä lisään, että kolmoselle ei todennäköisesti aiota ottaa pakkausta vaan otetaan mielummin raha, kun siitä on enemmän hyötyä, alkaa olla noita vaatteita 50-86cm aika paljon, vaikka suurimman osan annoin unisef-kirpparille ja jätin meillä vaan rakkaimmat.

Sen verran tiedän että uni/kapaloliina tai pari aiotaan vauvalle ostaa ja todennäköisesti uudet vaunut, kun vanhat on niin vanhat. Josko ne sais vaikka huuto.netissä myytyä edullisesti, kun ei niissä varsinaisesti ole mitn vikaa, haluan itse vaan uudemmat ja mieluiten ilmakumirenkailla. Vauvahössötys on jo alkanu ja viikkoja on vasta 11+4. Millainenkohan on meno joulukuussa..

Muuten ensimmäisen odottajille vinkkiä.. ihan pieniä (50cm) vaatteita ei kannata hirveästi haalia. Yleensä lahjavaatteet on pientä kokoa ja se vaihe menee hujahtaen ohi. Valitettavasti. *vauvakuume raskaana ollessakin*
 
Ja enhän mä malttanut pysyä poissa täältä :D :D :D . Meillä on päivä mennyt vauhdikkaasti kierrellen aamulla Hakaniemen hallia ja iltapäivälä veljeni laittoi aivan mahtavan makuista meriahventa. Jälkkäriksi makeita mansikoita hurahtikin reilu litra vain mulle. Sit makasinkin ähkyssä kaks tuntia... Huomenna mennään sään salliessa sinne korkeasaareen. Ja maanantaina, jos jaksetaan.

Meillä oli oikein miellyttävä junamatka Kuopio-Helsinki. Enpä muista milloinka olisin ollut noin ylpeä tytöstäni, joka totteli aivan joka ikisen ohjeen, neuvon tai käskyn minkä sanoin. Se on jännä myös kun tytölle sanoo, että nyt käyttäydyit oikein kiltisti, niin hän itsekin oikein pöyhistää rintaansa ja sanoo, että kiukkuiita jäi kotiin :heart: . Hyvä niin koska noissa leikkivaunuissa riittää melua tarpeeksi ilman meidän tytön riehumista :whistle:

Mulla jää kyllä ostamatta 50 senttiset vaatteet. Typyllä niitä oli ja jäivät käyttämättä, koska pituutta oli jo syntyessä 51 ja painoa yli 4 kiloa :D . Sairaalaan olin ottanut yhden 50 senttisen puvun mukaan, jonka napit selästä piti jättää auki, kun ei mahtunut kiinni :whistle: . Mut noi kietaisubodyt saa edelleenkin mun pisteet. Se on vain niin kätevä näillä sinappiammuksia käyttävillä.

Meillä appet etsii jo innoissaan vauvan tarvikkeita, mut mä vähän toppuuttelen, ennen kuin tilat loppuu. Mut kukahan pitää mut pois vauvanvaateosastolta :snotty: .

Nyt pitää lähteä akkuja lataamaan. Aurinkoista sunnuntaita ja tervetuloa kaikki uudet!

Aminohappo ja Kuutti 13+6 (huomenna paukkuu taas viikot)
 
tulia: Tervetuloa mukaan! Punaiset kietaisubodyt (tähti) on Lindexiltä. Täällä ei tosin ollu enää oikein kokoja (50 ja 62), mut toi 62 on ihan ok. Kaks (oli sellasessa pussissa) makso yhteensä 3,50 ku oli -70% ja lisäale -10% eli tosi halpoja :eek:. Valkoinen ja keltainen on Halpa-Hallista. Neki oli alennuksessa, mutta aika heikko laatuisiakin. Aika ohkasta kangasta, mutta kyllä ne ainakin alusbodyna menee. Molempia oli koosta 50 cm lähtien ainakin kokokoon 62 cm.

Riippuu varmaan valmistajasta nuo 50 cm vaatteiden sopivuus. Mulla ei aiemmilla lapsilla ollu ku 2 valkoista 50 cm bodya ja yhet puolipotkarit. Ne oli kyllä sopivia 52cm ja 53 cm yli 4 kg vauvoilla. Sit ku laitoin kotiinlähtiessä 56 cm velourhaalarin niin varpaat jäi kauas jalkaterästä hihatki oli liian pitkät. Siks nyt aattelin muutamia 50 cm vaatteita hommata että olis heti syntyessä edes joku ihan täsmälleen sopiva. En kyllä normaali hintaan varmaan olis paria enempää ostanu. Ja noita haalareita joissa on jalkaterät en osta ENÄÄ KOSKAAN. Vauva ku potkii ja jalkoja heiluttaa niin varpaat ei oo koskaan oikealla paikalla vaikka vaate muuten sopiva oiski. Sitten tulee huuto ku jalat on lahkeessa miten sattuu jumissa. :/ Tuoki on jännä että jotku saa pieniä vaatteita lahjaksi. Meillä on kaikki aina tuonu 68-80 cm. Sanovat että "parempi tuoda reilua ettei mee heti pieneksi" ja sit ne on tietty värään vuodenaikaan sopivia :kieh: . Viimeksi kyllä pyysin huhtikuussa syntyneelle 62 cm kesävaatteita ja niitä onneks jotku sit toiki. Paras oli se että miehen lapseton täti toi 80 cm vai oliko peräti 86 cm potkarit. Hei haloo, kuka pitää enää tuon kokoisella potkareita. Tein niistä puolipotkarit mutta kyllä siltikin jäi käyttö muutamaan kertaan yöhousuina. Tyttö oppi käveleen 1v1kk joten varmaankin oli 86 cm koska silloin piti ku osas kävellä. Olis kiva että kysyttäis minkä kokoista ja sit kans tuotais sitä kokoa mitä on pyydetty. Enää en sano ettei tarvi tuoda mitään ku kuitenki aina kaikki tuo ja sit koko on mitä sattuu.

Otin tänään ekan kuvan mahastakin. On se kyllä oikeestikin kasvanu vaikkei painoa ole tullu yhtään. Vissiin turvotus lähti ku painokin tippu yht´äkkiä samaan missä se oli ennen raskautta. En kyllä oo syömisiä muuttanu tai mitään joten nestettä kai sen täyty olla. Ennen raskautta oli rinnat edempänä kuin maha, mutta kyllä nyt maha on paljon edempänä. Löysähkö t-paitakin jo "tippuu" mahalle vaikka ennen rinnoilta laskeutu ja maha jäi "piiloon" paidan löysyyden ansiosta. :D Laitan kuvan ku saan sen koneelle.

Johjo & pipana 12+5
 
Laitoin kuvan koneelle samantien. Mulla on siis muutenki tuota ylimääräistä, mutta on se maha vaan alkanu meneen vauvamahan näköiseksi. Ja rinnat oli tosiaan ennen mahaa edempänä, mutta nyt toisinpäin. :D Masutuubin laitoin "suojaksi" ku mulla on niin ruma maha ku on raskausarpia täynnä :( .



Kuva siis tältä päivältä viikkoja 12+5
 
Mulla about saman kokoinen maha, kun Johjolla. Mullakin on sitä omaa ylimääräistä ja se onkin hassusti noussut jotenkin ylöspäin joten näyttää siis jo hurjan isolta masulta viikkoihin nähden. Mutta mä kannan nyt kerrankin mahaani ylpeästi :)

Osa paidoista on jäänyt liian lyhkäsiksi, mutta onneksi mammahousuissa on se vyötärö korkea, jotta pystyy vielä jotenkuten käyttämään. Masutuubia en omaa, mutta harkinnassa on.

Sef 12+4
 
Huomenia!

Mä en tajua miten teillä voi olla jo tuollaiset mahat, kun eihän se kohtukaan ole vielä noin iso?! Kai toisilla vaan pullahtaa koko pakkaus nopeammin tuohon eteen. Mulla on maha max. 2cm verran kohollaan, mikä oli neuvolan mielestä täysin normaalia ja yleistäkin. On noissa mahoissa näillä viikoilla ihan mielettömiä eroja.
Mulla on nyt se vaihe, että rinnat on suuren näköiset, mutta maha tosiaan aika olematon. Avokaulaisilla paidoilla saa mukavasti peitettyä sitä tosiasiaa, että kiloja on tullut kuutisen kappaletta... :whistle:

Ja vaatekoosta. Meidän 50cm 3700g poitsulle oli 50-senttiset alkuun ihan sopivia, mutta esimerkiksi puolipotkareiden mahakuminauhat alkoivat hyvin nopsaan kiristää... Itse tykkään, että on edes muutama 50-senttinen vaate. Vaikka käyttöaika on alle kuukauden, on ikävä kääriä hihoja ja lahkeita joka vaatteenvaihdolla. Me muuten saatiin lahjaksi eniten 56-senttisiä, ja osa vasta siinä vaiheessa, kun olivat jo pieniä. Käyttämättöminä odottavat seuraavaa kaapissa :)

Täällä ei mitään uutta siis. Hajuja saan varoa edelleen, mutta muuten on jo ihan tasainen olo. Tuo taaksepäin kallistunut kohtu on nyt suoristunut sen verran, että tuntuu painavan virtsarakkoa ihan koko ajan. Jos on rakko ihan täynnä, pissi ei meinaa tulla millään. Pitää vaihdella asentoa koko ajan. Lähes tyhjällä rakolla taas on koko ajan hätä... Huoh.

Tuttiritari 14+3
 
Minä mietin samaa tuosta maha-asiasta ku Tutturitari. Peittelen mahaa kun tuntuu ettei se ole voinut noin paljoa kasvaa vauvan takia. Vaikka kilojakaan ei ole kylläkään tullut. Oon ajatellu että jos on muutenki ylimääräistä niin ehkä se kohtu työntää noita omia ylimääräisiä eteen- ja ylöspäin. Ihmettelen vaan ku ei maha kuitenkaan ole enää sellainen läskinen ja kuhmurainen vaan ihan vauvamahan mallinen. Mulla on muutenki maha aina tosi ylhäällä. Siis joka raskaudessa. Voiskohan se kohtu olla ihmisillä eri korkeudella jo valmiiksi. Jos kattelee tuota alkuraskauden masukuvia-pinoa niin huomaa miten erilaisia mahoja voikaan olla samassa vaiheessa olevilla. Myös loppuraskaudessa on ihan erinäköisiä mahoja. Ruumiinrakeenteestakin kai on kiinni. Muutaman viikon vielä odotan ennen kuin puen tiukkoja mahan muodon paljastavia vaatteita.

Mulla kans painaa kohtu rakkoa. Yölläkin on noustava vessaan. En muistanutkaan että se alkaa näin aikaisin :eek:. Muistelin että se oli sitä loppuvaiheen riesaa. Silloin saa käydä kyllä useamman kerran yössä. Toivottavasti yhdellä käynnillä selviää mahdollisimman pitkään.

Johjo 12+6
 
Kiitos tuttiritari ja johjo! Nyt löytyi mullakin sitten selitys sille, että miksi on vaikea pissiä ja on koko ajan hätä. Vaikka onkin taaksepäin kallistunut kohtu, niin kyllä rupeaa olemaan ihan vauvamahaa. Ihan normaalikokoinen olin ennen raskautta, mutta en mikään riukukaan ollut. Mutta on se kivaa, kun ihmisetkin alkaa huomaamaan =) Tulee ihan erityinen olo, kuin kuningattarella B)
 
No ei mullakaan tollasta mahaa ole, vaikka hitusen onkin kasvanut, se on niin yksilöllistä. Mullahan oli viimeraskaudessa ihan järkyttävän ISO ja tosi oudon mallinen maha. Tyttö oli mahassa poikittain mun kylkiluiden alla ja vain jalat oli tuolla alamahassa, olipahan aika tukala olotila.... No läskiä nyt riittää BMI on 29 ja oon päättänyt, että nyt ei paino saa montaa kiloa nousta, kunhan väsy on poissa niin alkaa kyllä lenkkeily.
Ai ihanaa enää tämä iltavuoro, sitten 4 yövuoroa ja 1½ viikon loma alkaa ja pääsee täältä tuppukylästä ihmisten ilmoille B)
Vaatteista..mulla on tuolla HM:n toppapuku koko 54cm, ja se meni tytölle joka siis syntyi helmikuun alussa, niin ihan sinne kevääseen saakka, vaikka tyttö oli ihan ok kokoinen 48cm ja 3750g syntyessään. Nyt mulla on myös tuo reimatecin puku koko 62cm, mut vaikuttaa sen verran isolta, että menee varmaan sit vasta seuraavana talvena. Mä ostan kyllä ihan 50cm koosta alkaen vaatteita, en tykkää yhtään jos lapsilla on yli isot ja riippuvat vaatteet päällä, mun mielestä niiden pitää olla just passelit.
Mulla ei paina kohtu vielä rakkoa yhtään, onneksi ei tarvii vielä vessa ravinkia aloittaa. Mut täytyy valmistautua töihin lähtöön...
 
reiman haalarit on aika isolla mitoituksella. yleensä 62 cm haalari mahtuu vielä kun on lähemmäs 68 cm ja aika siirtyä suurempaan. Mutta veikkaan silti että tuo 62cm haalari ei 1 vuotiaana enää päälle mahdu. Meillä oli 1 v syksynä jo 74 haalari ja reilu vuodenikäisenä jo 80 cm 1,5 vuotiaana 86cm ja olivat sopivan kokoisia. Onneks nuo pinet haalarit eivät ole niin suurella kulutuksella että säilyvät hyväkuntoisina ja niistä saa hyvin maksamaansa hintaa takaisin kun myy eteenpäin.

Itse en haalaria ekaksi talveksi hanki. Mummu on tehnyt yhtä sun tosita villa pukua jota ajattelin käyttää mummon tekemän villaisen makuupussin (jossa paksukarvavuori) sisällä ja tuota pakettia vielä vaunuissa makuupussissa. syksyksi saatan hankkia välikausihaalarin, mutta en mitään kosteussuojattua vaan ihan kankaisen. esikoisella oli kosteussuojattu haalari ja aika turha ja kallis hankinta se tuntui vielä 0,5-1 vuotiaalla olevan. Tarvittaessa voin laittaa kurahousut (löytyy entuudestaan) haalarin päälle jos menee isumaan maahan kostealla ilmalla.1 v talveksi sitten kyllä jo kunnon touhuhaalari pihalle.

Vauvalle meidän ei juurikaan tarvitse tavaroita hankkia. esikoiselle kylläkin. Vauva menee ekaksi pariksi kuukaudeksi rottinkiseen vauvansänkyyn (ja pinnikseen) ja siirtyy siitä sitten pinnikseen. Isommalle täytyykin sitten ostaa oma sänky. Lisäks uusi istuin esikolle. Meidän autoon ei mahdu kahta istuinta selkämenosuuntaan,kun miehen penkki on niin takana. no sen saan siskoltani käytettynä. Sitten olis vielä tuplarattaat. olen punninnut mielessäni että tarvinko ne todella vai voisinko selvitä nykyisillä ja ostaisin niihin vain sisarusistuimen päälle, enkä osaa vieläkään sanoa mitä teen. Rattaat jotka osta n, jos siis ostan löytyy

www.babyproffsen.se

sivulta. Merkki baby travel. Vaunut on törkeä kopio Valco Babyn (www.valcobaby.com) rattaista (joita myydään vain USA:ssa ja Australiassa) mutta niin hemmetin kätevät että haluan ne. Meillä on nuo valcon kolmipyöräiset ollet käytössä puoli vuotta ja tykkään niistä niin valtavasti että ottaisin ne jos voisin. Ei tosin ole mitään järkeä tilata rattaita usa:Sta tai Australiasta jos niiden kopion saa naapurimaasta edullisemmin ja ilman rahtikuluja.

No jopas, tulipas löpistyä.

 
Ihanaa, rautakuuri auttaa :) Alkaa elämä voittaa. Perjantaina olisin voinut nukkua vaikka seisaallaan, mutta eilen oli jo ihan hyvä olo. Joten tällä hetkellä olo on oikein mainio!
Eilen olimme miehen kanssa ihmettelemässä lastentarvikkeita. Pieni pää meni ihan pyörälle kaikista hienouksista B)
 
Jadoga: minkä ikäinen teillä on nuorempi? Meillä esikoinen oli 1w 5kk kun toinen synty, kaksostenrattaat oli ilmiselvä valinta. Kun lapset alottivat päiväkodissa isompi oli 2w 5kk. Sillon meinasin ostaa seisomalaudan, mutta se jäi kun hoksasin että meidän matkarattaat (muistaakseni Jovi Io) on sen verta tukevat että isompi kulki ylhäällä istuen ja pienempi alhaalla ja käveli vaan tiukat ala- ja ylämäet. Nykyään kun isompi on reilu 4w ja nuorempi täyttää piakkoin 3w istumapaikasta vuorotellaan, toinen istuu mennessä ja toinen tullessa ja toinen kävelee. Vauvan tuloon mennessä saavat molemmat oppia kävelemään molempiin suuntiin sillä matka ei todellakaan ole pitkä ja lapset on jo isoja. Eikä täältä edes pääse talven sohjossa kärryillä mihinkään, joten on pakko mennäkin kävellen.. (meidän tie aurataan vissiin viimesenä, kun siinä on lumisateen tai sohjosään jälkeen aina vähintään 10cm lunta/räntää/sohjoa.

Joten mun mielipide on se et jos aiempi lapsi on noin 2v tai alle kun vauva syntyy niin tuplat on kyl kätevät. Pari vuotiaskin on jo aika iso ja lapsen luonteesta riippuen ei välttämättä enää halua istua kärryissä vaan kävellä ite (sillon seisomalauta on ehkä kätsyin). Meillä oli peräkkäiset tuplat niin isompi ei päässy sorkkimaan pienempää ja mahtu paremmin bussiin, junaan yms ja vei kasassa jopa vähemmän tilaa kun meidän vaunut. Mut miten kukakin tykkää.

Hitsi Johjo miten sun maha on jo tullu esiin! Mulla ei vielä hirveemmin näy mitään, toki siinä näkyy aiemmista raskauksista jääny löysä läskimassu. Joten mun masukuvia saatte odotella siihen asti et vauvamasu näkyy selkeesti läskimasun alta. =)

Mä en varmaan hirveesti osta pieniä vaatteita.. siis 50cm. Ehkä muutaman neutraalin ennen vauvan syntymää ja sit tarvittaessa myöhemmin lisää. Kun tyttövauvalle löytyy varsinkin pieniä ihanuuksia ihan hirveesti. Poikien vaatteissa ihanuudet alkaa vasta jostain koosta 68 tai 74.

Se on muuten harmillista ettei ihmiset hirveesti aattele mitä ja missä koossa ne vauvoille ostaa. Meidän poika sai puolison kummitädiltä kaksi 80 tai 86cm bodya ristiäislahjaksi! Ja sit semmosen collegepuvun, johon kuului vaal.sin housut ja valkoinen paita nallen kuvalla. Nekin oli 80cm, mutta kyllä harmitti, kun eihän sitä pukua raaskinu käyttää kun paita oli valkonen!!!

 
helou again...
täälläkin on se normaali elämä palannut tai siis oli palannut, kunnes tapaturmaisesti menetimme meidän pienen kääpiösnautserityttömme viikonloppuna :'(
suru ja itku on ollut aivan valtava, taas tuntuu siltä, että elämä on niiiiin epäreilua, "pentu" oli vasta 7kk ikäinen, joten ei pysty kuin ihmettelemään, että mikä tätä pahaa maailmaa oikein riivaa? tässä on ollut viimeisen vuoden aikana menetyksiä enemmän ja vähemmän, joten alkaa pikkuhiljaa epätoivo vallata, että mikään ei voi mennä hyvin :'(
pitäis ton masuasukin takia yrittää ottaa "rennosti" mutta minkäs teet kun on tunteet pinnassa ja itkettää joka hemmetin välissä ja tuntuu ettei mikään huvita/ei ole haluja tehdä mitään... vaikka toisaalta oikeesti kyllä jaksaiskin ku väsymys on helpottanu, onneks oon nytte lomalla, eli saa rauhassa porata silmät päästään, ei tarvi töissä kärvistellä ja funtsia näitä juttuja... no ehkä tämäkin tästä helpottaa, mutta ajattelin heittäytyä hysteeriseks ja käydä ylimääräsellä neuvolakäynnillä ens viikolla kuunteluttamassa sydänäänet, kun jotenkin musta tuntuu et mikään ei mene putkeen niin ei tuolla mahassakaan kaikki voi olla hyvin! Ehkä tämä elämä tästä vielä taas voittaa, nyt vaan ei tunnu yhtään siltä, oli sen verran raskas tuo pennun menetys koko meidän perheelle :(

mahasta sen verran, et kyllä mullakin kait alkaa pikkuhiljaa toi maha tuolta näkyä, vanhat housut menee kyllä vielä jalkaan, mutta mulla on jotenkin toi pallean kohta niinkun pullahtanut esille, eli taitaa se vauva olla kiivenny hieman ylöspäin ;)
viikkoja täynnä 13+3
 
jagoda Meillä oli viimetalvena tytöllä Reiman 86cm haalari ja neidillä ikää 3 vuotta :whistle: Ostin ton puvun alesta hintaan 30e, ei paha ja jos ei mahu niin ostetaan sitten isompi. No anyway tällaiselle vaatefriikille kertyy vaatteita enemmän kun omiks tarpeiks. Mie voin ihan suoraan sanoa, että laitan osan lapsilisistä lasten säästötileille ja loput pistän surutta vaatteisiin.

NP ultrassa muuten mulla oli istukka kohdunsuulla, eli siitä varmaan johtui ne vuodot mitä mulla on ollut, todennäköisesti se istukka siitä ylöspäin nousee, kunhan kohtu kasvaa. Toivottavasti, ei tarvii tällä kertaa sektiota.
 
Heippa pitkästä aikaa! Np-ultrassa on nyt käyty itseasiassa jo kaksi viikkoa sitten ja kaikki oli kunnossa. Vilkas kaveri siellä heitteli kuperkeikkaa ja voisin vaikka vannoa nähneeni ihan todella selvästi sukupuolenkin kun katseltiin käsiä ja jalkoja. Siis poika olis mun mielestä tulossa, taas. Noh, ehtiihän niitä tyttöjäkin kai vielä toivottavasti tulla...
Viikonloppuna kävin lastentarvikkeessa katselemassa ekaa kertaa tuplarattaita ja suosikki löytyi heti: Herqules Raptor Spin! Todella tukevat ja tilaa istua molemmille, leveys 78,5cm, kääntyvät isot etupyörät ja kevyet työntää! Noi kääntyvät pyörät oli mun ainoa ehdoton vaatimus, nytkin tuntuu jo ranteissa tosi raskaalta kun täytyy noita ykkösiä kääntää painamalla, uugh. äitiyspakkausta me ei oteta, sillä suuri osa vaatteista on musta vaan niin kauhean epäkäytännöllisiä ja sitäpaitsi mulla on tallessa esikoisen koko paketti. Käytetään rahat sitten niihin rattaisiin.
Mulla maha näkyy jo ihan erehtymättömästi ja tavalliset housut ei todellakaan mene kiinni enää. Mulla on ilmeisesti kohtu aika pinnassa ja muutenkin viimeksikin oli jo aikaisessa vaiheessa iso maha. Ja varsinkin loppuvaiheessa :D Yksilöllistä miten maha käyttäytyy.
Onko muuten muita pelkopolille menijöitä..? Mulle jäi niin kauhea trauma ekasta synnytyksestä että sitä tulikin sitten kelattua vuoden verran ihan joka päivä ja vieläkin usein. Keskiviikkona kun mulla on eka lääkärineuvola ajattelin pyytää lähetteen, että saisin nyt tän homman käsiteltyä siedettäväksi viimeinkin. Oon (hullu?) valmis kaikesta huolimatta yrittämään taas alakautta mutta tarviin apua henkiselle puolelle. Älkää nyt ekakertalaiset hermostuko tästä mun tekstistä, sillä mulla meni moni pieni asia niinkuin ei yleensä ja pieleen ja siitä kehkeytyi sitten isompi soppa.

Jep, nyt on mentävä, heippa!

Sisi ja bébé2 13+3
 
Sisi: Mun kaverilla jäi kans hirveet pelot ensimmäisestä synnytyksestä ja kävi pelkopolilla. Toinen synnytys kesti kauan, mutta pelkopolikäynnit oli auttanut ja kun tiedoissa oli merkintä synnytyspeloista niin kätilöt ja muutkin osas kuulemma suhtautua erilailla kun aiemmalla kerralla. Notta siltä pohjalta suosittelen jos pelkoja on. Omaa kokemusta synnytyspeloista tai pelkopolista en omaa, mut kuitenki..
 
Vaatteista oli ollut puhetta... Johjolla jo mahtava vaatearsenaali, söpöjä! :p Itsekin olen jo muutaman bodyn ja puolipotkarit ostanut, kun on halvalla saanut! :D Ja komia maha sulla, oispa mullakin jo...tissit vaan paisuu, mutta maha ei oo vielä pahemmin pompsahtanut esiin.

mymmyryy: Täällä kanssa ollaan voitu hyvin, lukuunottamatta noita kuvailemiasi oireita... välilä on melkein unohtanut olevansa raskaana. Tosin nyt viimeset pari viikkoa mulla on ollut iltapahoinvointia! ja eilen illalla kärvistyi niin pahaksi, että oksensin peräti 2 kertaa ja en ole siis koko raskausaikana oksentanut! Mietinkin, että onkohan tämä sitten epänormaalia, kun eikös tässä vaiheessa pahoinvointi nimenomaan pitäisi loppua?! Mukaan kuvioihin on tullut myös päänsärky, jota mulla ei juuri koskaan normaalisti ole. :/

Tuo mainitsemasi kotidoppleri on kyllä hyvä vekotin ja olen ihan tyytyväinen sen ostoon, kummasti rauhottaa mieltä, kun kuulee pikkuisen sykkeet. Eilen sain laskettua sykkeeksi 152/min. :heart:

Tuttiritari2: Mä kanssa joudun tosi usein ramppaamaan vessassa.. en tiiä kyllä, mihin päin mun kohtu on kallistunut. Keskiviikkona on se eka neuvolalääkäri, että siellä kai jotain selviää?! Mitähän siellä sitten tutkitaan? Sanoivat vaan, että sisätutkimus, mutta ei kai ne nyt kovin kauheasti voi "ronkkia"! :eek:

Täällä ollaan mietiskelty jo vaunujen ostoa.. :) Tai siis ei nyt vielä todellakaan olla ostamaan menossa, mutta netistä on tullut ihailtua jos jonkinlaista mallia. Tällä hetkellä suosikkina on Emmaljungan Duo Edget, mutta hinta ainakin tuolla Lastentarvikkeen sivuilla on lähemmäs 800?! |O Tai sitten vaihtoehtona halvemmat Brion kombit. Mies taasen haluais jotkut halvat vaan, ei kuulemma mitään järkeä noin kalliita ostaa... Mutta minusta taas on, koska meillä vauva tulis nukkumaan, mikäli siis suostuu vaunuissa olemaan :) , ni tosi paljon pihalla ja tykkäisin käydä usein vaunulenkeillä, kun on siihen hyvät mahdollisuudet tässä lähiympäristössä. Mähän oon jo noin vuoden verran säästänyt rahaa erilliselle vauvatilille, että pääsen sitten ostamaan kaikki sellaset tarvikkeet vaaville, kun haluan! Nyt ajatellen ihan viisas päätös. B)

~ Pearl 12+4
 
Joku muukin on ihastunut emmaljungiin :D . M kävin kans lastentarvikkeen sivuilla ja meinasin saada slaagit siitä hinnasta. Meillä siis varmaan saadaan lahjana, mut en ikinä kehtaa pyytää mitään noin kalliita. Mutta kun niissä on kaikki, mitä edellisistä vaunuista jäin kaipaamaan. Toiset mitkä on aivan erinomainen keksintö on noin phil&tedsin rattaat, joissa saa toiselle lapselle paikan vähän samaan paikkaan kuin missä olisi tavarakori. Näyttää niin käteville kun kaupungilla näkee niitä, kun ovat samanokoiset kuin normirattaat. Harmi kun en tarvii meille niitä kun typy on jo neljä ens tammikuussa. Ja mä oon edelleen ihan sekaisin tarviinko kaupungissa noita yhdistelmiä :/ ...

Mä tykkään myös pukea lapseni oikean kokoisiin vaatteisiin, mulla nimittäin tapana unohtaa isot vaatteet ylähyllylle ja siellä ne sitten jäävät käyttämättä. Pitää vaan tällä kertaa odottaa tämän lapsosen kokoarvio. Esikolla oli vähän ennen la 3800g ja viikon yliajalla painoi sitten sen reilun neljä kiloo. Ne pikkaset on kyllä niin söpösiä (minäkö hiplaan lastenvaatteita kaupassa :whistle: )

Nyt taas herkuttelemaan mustikkapiirakkaa mamman marjapiirakka ohjeella muokattuna :p

Aminohappo ja Kuutti 14+0

Ai juu, mulla ei ole myöskään maha näkyvästi kasvanut. Kohtu kyllä tuntuu, ja luulis näkyvän, kun on etiäpäin kallistunut, mut piilossa on ja pysyy...
 
Tervehdys!

Johjo täytyy myöntää, että olen hiukan kateellinen sinun mahastasi :hug: . Minulla kun ei meinaa tulla sitten millään esiin masu ja olisi oikeasti niin ihanaa olla raskaana, että muutkin tietäisi. Ehdin jo luulla, että masu oli tullut mutta se olikin vain tätä minun suolistosairautta koska häipyi kahdessa päivässä. Toisaalta sehän niin kohdun asennosta ja mallista kiinni miten se jokaisella näkyy.

Vauvan vaatteeista; esikoiselta käytin paljon 50 cm vaatteita ja ne oli alussa jopa hurjan isoja, kunukkeli oli vain 2460 g ja 45 cm. Nyt olen tosiaan ostellut muutamia bodyja ja puolipotkareita jo varastoon. Tänään saatiin myös turvakaukalo minun veljeltä, olin ajatellut ostaa sellaisen jossa on autossa se kiinnitys osa valmiina, mutta nyt sitten onneksi säästyi rahat siltäosin. Vaunuja olen myös jo katsellut ja ehtona on se, että niiden pitää olla pienelle ihmiselle mukavat pukata pitkillä lenkeillä. Minä olen aika intohimoinen kävelijä :wave: .

Luulin jo että pahoinvointi on ohi, mutta tänäänkin on ollut niin paha olo, että vessa on kutsunut pariin otteeseen luokseen. Minulla on vielä tuo crohnin tauti ollut äikä ärtsynä viime viikkoina niin tuntuu, että mitään ravintoa ei jää elimistöön. Onneksi vauva kuitenkin pitää huolen omasta ravinnostaan. Onko muillakin vielä jatkunut pahoinvointi?

Meillä on taas huomenissa tarkistus ultraus ja ajattelin kysäistä josko sieltä näkisi kumpiko on tulossa.

T: Hemuli ja masuasukki 15+2 :heart:
 
kirppunen: Teidän 3- vuotias taitaa olla melko pieni kokoinen. Kummityttöni nimittäin 3 v viime talvena ja käytti 98cm haalaria. Mutta tämä tosiaan osoittaa että koot eivät ole ihan niin yksiselitteisiä. Sama kuin kengät. Sanottiin että lapsen jalka kasvaa vuodessa 2 numeroa. Ostin viime syksynä pojalle kävelykengät alesta tähän sanontaan uskoen. No ehdinhän minä kenkiä muutaman kerran käyttää kunnes tajusin että ne oli liian pienen. Pojalla syksyllä vielä kengän numero 20 ja keväällä 22 (hetken) ja nyt 23-24. No toivotaan että seuraava tulokas olisi poika niin löytyisi kengille (ja kaikille muillekin vaatteille ja tavaroille) vielä käyttöä.

Meidän poika on 2v4kk sisaruksen tullessa ja siksi kovasti mietin otanko tuplarattaat vai ei. Todennäköisesti rattailla olisi käyttöä talvella ja ainakin 3 v asti. No saahan ne aina myytyä eteenpäin jos jäävät pois käytöstä. täytyy miettiä.

Älkäähän murehtiko masujenne kasvusta. Johjolla ja muilla joilla masu on jo melkoinen voipi olla tukalat paikat loppuraskaudessa :D (Kuten meillä kaikilla muillakin) tuolloin ainakin itse koin isonmahan (en edes ollut kovin isomahainen) jo tosi ärsyttäväksi. yölllä sai juosta vessassa 5 kertaa. Missään asennossa ei ollut hyvä olla. Kengät ei mahtunut jalkaan ja kroppa niin turvoksissa että ihoon sattui.

Voikaa hyvin.
 
Tasku Venus
Minulle kävi niin mukavasti että virtsatietulehduksen sitten kehitin itselleni. :( Ja taas saa olla huolissaan vauvasta. Mulla ei ole kyllä ollut tähän asti vielä kovin helppo raskaus.
 
MUN LASKETTUAIKA ON 11.1.09

Mäkin oon sortunut ostamaan muutaman bodyn ja puolipotkarit kokoa 56-62. Ne on niin ihkuja. Lähes normaalia elämää täällä edelleen vietetään. Päänsäryt kiusaavat nyt koko ajan ja tuntuu ettei panadol auta niihin kunnolla. Issias myös muistuttaa ajoin olemassa olostaan.
Pienen pienet hennot tömähdykset oon tuntenut, mietin tossa, että kuvittelenko vaan, mutta kyllä niitä tuntuu lähes päivittäin. Dopplerin tilasin ja odotan sitä saapuvaksi tällä viikolla. Tämän viikon kun jaksaisi töissä, niin sitten alkaa LOMA!! B) Aurinkoa kiitos!
 
Tervehdys!

Juuri tulin lääkäristä, kun allergia ja astma meinaa vaivata tai niin luulin. Lääkäri ilmoitti ilokseni minulla olevan keuhkokuumeen :kieh: ,ehdotti meidän tk.n vuodeosastolle menoa. No siihen kyllä sanoin selkeän kantani, että sinne en lähde makaamaan vaan käyn ottamassa lääkkeet iv.sti siellä kotoa käsin. Tämähän se tästä puuttui, kun koko ajan on taas paha olo ja henki ahtaalla muutenkin. Nyt sitten mietin miten masuasukki jaksaa, onneksi on iltapäivällä ultra klo 15.

Anteeksi omanapainen valitus.

T: hemuli ja masuasukki 15+3
 

Yhteistyössä