TAMMIKUUN TOIVOT 2009 kesäkuussa

Juu eikös se äippäraha tule viimesimmän verotuksen mukaan TAI viimesen puolen vuoden tulon mukaan. Mä luulen ja toivon saavani saman äippärahan kuin esikosta ja toisesta lapsesta :) onko täälä muita joille olis kolmas tulossa eikä oo töissä ollu lasten välissä??
Mulla tämmönen tilanne et oon jäänyt 2005 esikosta äippälomalle ja sen jälkeen en oo töissä näyttäytynyt :D toisesta ainakin sai saman rahan kun ekasta et toivottavasti viel kolmannen kerranki tulee samat rahat ;)

Aminohappo :hug: hoooooh on noissa täteissä eroja :kieh: voin vain kuvitella miten tommonen hyökkäävä/vääristelevä täti ärsyttää! Meillä oli onneks kiva täti vaikka se vakio täti oli kesälomalla. oli oikein mukava toinen täti tilalla :) kyl pitäs tommosella alalla olla hyvin alansa/asiakaspalvelun osaava terkkari....hormoonit kun saa aikaan vaikka mitä ja odottava äiti voi pienestäkin pahottaa mielensä. on se kumma että noita tommosia sammakon päästelijöitä vain löyttyy aina neuvoloista :(

Mulle olikin tänään tullut kutsu ultraan :D mitenkähän tässä malttaa odottaa vielä monta viikkoa...aika on vasta 10.7. sillon rv 12+3 . kai se on vaan pakko jaksaa odottaa =) lääkärineuvolakin on vasta sillon edellispäivänä ja sielä kuunnellaan sydänäänet....viimestään sillon saa tietää asuuko masussa ketään :whistle:
 
Saa nähdä miten ne laskee sen rahan määrän, mies on yrittäjä ja mä oon sit töissä tässä, ollu virallisesti vuoden alusta. Aiemmilta vuosilta ei juurikaan tuloja (opiskelun takia). Huolestuttaa maksaako tuolla äitiyspäivärahalla sijaisen palkkaa (ite pitää maksaa puolet palkasta)...

Toivottavasti minulle ei tule tuollaista neuvolatätiä kuin aminohapolla :eek: . Mulla vielä 8 päivää ekaan neuvolaan. Toivottavasti aminohappo loput sun neuvolakäynneistä menis hyvin.
 
Heissan kaikille :wave:

Uusi ilmoittautuu taas joukkoonne, olen lueskellut juttujanne mutta en ole jaksanut itse alkaa kirjoittelemaan.. :ashamed:

Eli olen 25v. nainen uudeltamaalta ja toista odotan..
ja synnytyssairaala on LS
Viikoista en tiedä joko 8+1 tai 12+3.. eli ls on 20.1.09 tai 20.12.08
Huomenna on neuvola jos ne sit laittais vaikka ultraan että vähän selviäis..
Kun mulla on ovis ollut aina todella selvä tai siis ton esikon jälkeen ja viimesimmät oli 29.3 mut mulla tuli jonkinnäköiset menkat kuitenkin 15.4 että...

Teil on melkein kaikilla ollut vaikka millaisia oireita.. Itselläni taas ei ole mitään vain väsy ja nälkä :headwall: ja paino nousee |O
Mutta sellainen mikä tuntuu inhottavalta on tää iltaisin alkava kova alavatsan vihlominen, ilmeisesti sit kohdun kasvua mut kyl se huolestuttaa.. luin että jollain muullakin samoja oireita..

Esikosta (tyttö) voin erittäin huonosti viikoille 18 asti, paino tippui 6kg nyt sit näille viikoille mennessä on tullut jo 4kg :eek: eli erittäin huonolta näyttää!!

TiiuHti ja :heart: (viikot ?)
 
Melkeen tekee mieli jättää tää kirjoittaminen tähän topicciin, kun mulla on aina vaan se sama valitusvirsi päällänsä. Nyt oksennan sitten muutaman kerran päivässä koko vatsan sisällön tyhjäksi, sappinesteitä myöden. Toisin sanoen: huonompaan suuntaan taas ollaan menossa.

Vatsa on jo pyöristynyt selvästi ja vatsakivut edelleen jatkuvat.

Mikäli vauvalla ei olekaan kaikki hyvin ja kyseessä onkin tuulimuna tai kohdun ulkoinen, niin sitten räjähtää. Ei juma, jos joudun kärsimään tämän kaiken ihan turhaan!!!
 
Eilen oli se uä, ja samalla oli eka neuvola! En ollu siihen varautunu, olin ihan vain siihen ultraan menossa. Mutta, eipä sillä väliä. Me asutaan aika pienessä kaupungissa, ja täällä on yks ja sama neuvola täti joka hoitaa raskaana olevat, sit on kaks jotka hoitaa muksut.
Kummiski, se meidän neuvolatäti on ihana! Sille voi puhua ihan mistä vaan, ilman et tarvii pelätä tuomitsemista tms. Siel neuvolassa meni melkein kaks tuntia, ja ukko hermostu ihan hiiteen kun en ollu soittanu. Sekin oletti et mulla menee n. 30min koko reissulla!

Ultra meni hyvin, siellä oli pikkuinen pallero jonka sydän hakkasi vimmattua vauhtia! Mitattiin kans minkä kokoinen se on, ja se oliki viikkoa pienempi kun nykyisen la:n mukaan. Ei alettu kumminkaan viel siirtää sitä, saa lääkäri tehdä sen seuraavalla kerralla.
Mun menkat on ollu tosi epäsäännölliset joten ei sillai tullu yllärinä et la saattaa heittää.
Pääasia oli et se sydän löi siellä!

Pahoinvointia on edelleen, onneksi ei ole tarvinnu oksentaa! Väsymys on armoton, nukahdan heti jos meen sohvalle ja paan silmät kiinni.
Eilen illalla mieskin ihmetteli kun ehdin nukahtaa vaik kuin monta kertaa, ja aina kun se vaihto asentoa niin minä säpsähdin hereille. Säikähdin ihan älytön jokaista miehen tekemää liikettä! Ja sit kun nukahtaa tarpeeks nopeaa niin alkaa näkee niit unia et kaadut tai tiput jostain ja sit sitä taas säpsähtää!

Maha on oikeastaan pienentyny, turvotus ilmeisesti kadonnu.

Nyt täytyy painella koiraa ulkoiluttaa, kunhan ensin erottelen noi kaks kakaraa toistensa kurkuista ;)

MrsO ja rv 8+2
 
tek
Hei kaikille! Tänään oli ensimmäinen neuvola ja kaikista peloista ja epäuskoista huolimatta ultrassa näkyi elävä ja liikkuva sikiö ja sydämen syke. Sydänääniä ei saatu dopplerilla kuulumaan vielä, nyt siis 10+1? Onko muita jolla ei ole sydänäänet kuuluneet vielä näillä viikoilla? Täälläkin on pahoinvointia ihan kiitettävästi, kerran pari päivässä täytyy vatsalaukku oksentaa tyhjäksi tai yökkiä aikansa, mutta se aina helpottaa oloa. Ruoka ei maistu mutta painoa oli tullut jo yli 6 kiloa, apuva. Onko muilla ollut suurta painonnousua jo nyt? Toisaalta olen aina keikkunut ali- ja normaalipainon rajamailla joten sinänsä hätää ei ole, ihmettelen vain mistä tuo painonnousu johtuu kun tuntuu ettei pysty mitään syömään. Liekö selittäjänä runsas jäätelön syöminen

Sef: Voi sinua raukkaa kun painit noin voimakkaan pahoinvoinnin kanssa. Jos yhtään lohduttaa, niin itselläni oli syksyllä keskeytynyt keskenmeno jonka ainoa oire oli pahoinvoinnin loppuminen rv 9 ja keskenhän se oli silloin juuri mennyt. Joten minulla ainakin tuo pahoinvoinnin jatkuminen on ollut hyvä merkki. Ja tämänpäiväisten neuvolakuulumisien jälkeen oksennan ilomielin jatkossakin :) Oletko kokeillut sellaisi sea band akupunktiorannekkeita? Jotkut ovat joillain palstoilla kehuneet, en tiedä sit toimiiko mutta sinun olotilassasi kannattaa varmaan kokeilla kaikkia keinoja. Useat myös kehuvat akunpunktiossa käyntiä pahoinvoinnin lievittäjänä. Voimia sinulle ja kaikille muillekin raskausoireiden kanssa tuskaileville!
 
Monella jo hyviä ultra kuulumisia.
Itse tässä panikoin huomista neuvolaa. Huomenna ois viikot 10+1, näinköhän ne sydänäänet jo kuuluisivat. Varmaan ei vielä kuulu, katoin just nimittäin neuvola korttia niin kakkosesta ei ole kuulunut vielä 10+6 viikolla. Huomenna saan myös varattua ultra-ajan. Aikaisemmat nt-ultrat olen käynyt viikoilla 11+1 ja 12+4. Se vois ultra olla sitten vaikka jo ens viikon perjantaina! =)
Tietty riippuu siitä miten aikoja saa.

Väsyttää aivan kamalasti. Tosin varmasti verottaa vielä eilinen päivä ja yö. Nukahdin vasta puolen yön jälkeen ja heräilin vähän väliä. (nuorimmainen kipeä) ja kuudelta nousin sitten ylös kun piti lähteä reissuun. Oltiin esikoisen kanssa korkeasaaressa.

10+0, huomista neuvolaa odottaessa..
 
Hellureips kaikki ja tervetuloa TiiuHti! :wave:

Aminohappo: no aikasta kiva neuvolatätsy siellä, huh huh. Sähän taidat olla sitten yhtä paha alkoholisti, kun minä. :D "Kunnolla" tullut juhlittua tammikuussa ja sen jälkeen silloin tällöin saunasiideri otettua, ja nyt ei raskausaikana tipan tippaa.. uskaltaakohan noita mun juomisia neuvolassa mainita, ettei juopoksi tuomita. :whistle: Täälläkin on joku sijainen kesän ajan, mutta vaikutti tosi mukavalle, ainakin puhelimessa =)

Ihania ultrakuulumisia monella! :heart: Itsellä tuo ihanuus olisi edessä ensi maanantaina ja jännittää ihan kauheasti!! Etenkin kun on esikoinen kyseessä ja kaikki ihan uutta. Maanantaina loppuu myös tää 3 viikon kesäloma ja arvatkaahan vaan, onko tuo ultraus ollut koko loman ajan mielessä? :headwall: Turhahan sitä tietysti on tulevia miettiä, mutta on kyllä ihan kauhea suru ja murhe, jos ei siellä mitään näykkään... :'(

Mulla olotila ollut suht ok, välillä tulee äklötys-kohtauksia. Ainut mikä on aika rasittavaa, kun väsyttää KOKO ajan... aamusta pari tuntia oon ihan suht pirteä, mutta sitten iskee väsy, eikä jaksas mitään. Saa nähä miten sitä jaksaa taas ensi viikosta lähtien kolmivuorotyötä paiskia...*huoh*

Onkos kukaan vielä tilaillut vauva-lehteä tms? Itse aattelin sitten eka ultran jälkeen tilata ja samoin sen kotidopplerin, vielä ei uskalla! :D

~ Pearl ja beibi 8+6
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumista kaikille tasapuolisesti :flower:

Minulla 1. neuvolakäynti vasta heinäkuun alussa, mutta jotenkin tuntuu, että aika menee paljon nopeammin kuin esikkoa odottaessa. Ei nyt niin joka päivä laske viikkoja ja odota ultraan pääsyä ;)

Täällä myös pahoinvointi jatkuu edelleen hankala, tosin ei ole nyt pariin päivään tarvinnut oksentaa, joten jospa tämä tästä helpottaisi. Sefille ja muille pahoinvoinnin kanssa taiteileville tsemppi :hug:

Andie ja luumu 7+4
 
Ja vastaus lehtikyselyyn: en ole tilannut vauva-lehteä, mulle tulee kaksplus ja siinä on nykyään aika paljon vauva-asioitakin, joten en tiedä tilaanko vauva-lehteä ollenkaan erikseen.

Andie ja luumu 7+4
 
aminohappo: voi rähmä millainen tätsä siellä ollut :headwall: :headwall:.. Toivottavasti jatkossa on paremmat fiilarit.
Sef: kyllä ei käy kateeksi sun oloasi, vaikka tietysti istukan toiminnan kannalta kaiketi pahaolo on vain hyväksi, joten voimia :hug:

ON: näin viime yönä ihan karmeeta unta, joka oli niin toden tuntuinen että kun heräsin siihen en uskaltanu lähteä vessaan vaikka oli kauhea vessahätä :LOL: :LOL: Siinä unessa joku ilkeä nainen koitti ryöstää mun toukan mahasta... ja se vaani pimeissä paikoissa :LOL:
Mulla ei ole tänäänkään mitään olotiloja, tulis se ultra-aika vaan jo että tietäis onko mahassa mitään :p ei jaksais odottaa...
Mä en uskalla tehdä mitään iihmeellisiä juttuja ennenkuin on vähintään se 13 viikkoa mennyt, eli en tilaa lehtiä, en hanki vermeitä enkä mitään. Tässä voi vielä kuitenkin tapahtua vaikka mitä vielä :/ Tietysti toivon että pääsis hankkimaan kaikkea, vaikken uutena meinaa paljoa hankkiakaan. Olen miettiny kans sitä doppleria, mutten tiedä vielä ostaisko vaiko eikö.. kun eikös ne potkut sitten ala tuntumaan jo 20. viikon tietämillä?

Mukavaa viikonlopun (ja muunkin) odotusta koko porukalle :heart:
 
Heippatihei,
Kaamea mahakipu herätti ja pelästytti yöllä. Kaikki ei niin positiiviset asiat pyöri mielessä... Mahaa juilii edelleen ja yritän sinnitellä huomiseen neuvolaan, jos kipu ei kovene tai rupea vuotamaan. Sitten toki lähdettävä lääkäriin siltä seisomalta.
 
mymmyryy :hug: toivotaan, että kaikki ois hyvin.

Meillä isäntä oksennustaudissa, toivottavasti lapset säästyis siltä. Itelläni ei uutta, sohvalla löhönny koko päivän ja "nauttinut" etovasta olosta. Mökki on kun kaatopaikka....ehkä mä huomenna jaksan tehdä taas jotain :whistle:
 
mymmyryy :hug: toivottavasti saat lääkärissä hyviä uutisia

Minä jo ehdin tuossa huokaista että pahoinvointi helpotti.. Sepä palasikin taas kuvioihin :kieh: Parina iltana on ollut pakko halailla pyttyä oikein kunnolla ja tänäänkin piti käydä yökkimässä...Saa nähdä milloin helpottaa... Väsymystä on edelleen, juuri tuossa otettiin muutaman tunnin päikkärit tuon nuorimmaisen kanssa :ashamed: Toivottavasti pahoinvointi ja väsymys pikkuhiljaa helpottaa ettei koko kesä mene silmät ristissä yökkien :D

Jaksamista kaikille pahoinvoinnista kärsiville :hug: ja oireettomat nauttikaa siitä :D !!

Mama ja junnu 10+0
 
Hei.
Täällä olo on välillä hyvä ja sitten taas toisinaan ei ollenkaan hyvä..
Painoakin on tullut pari kiloa vaikka ruoka ei maistukkaan..

Masulla ei voi nukkua kun joku siellä painaa vastaan.. :D En tiedä sitten onko ne niitä ylimääräsiä kiloja mitkä painaa vai onko masu jo muka kasvanu.. :LOL:

Tiistaina olisi eka neuvola. Sen jälkeen taas tietää enemmän. ;)

Hennuliinizu + Masuasukki 8+4
 
Olipa ihania ultra kuulumisia :flower: :heart: . Mymmyryy toivotaan, että sinulla on masussa kaikki kunnossa.

Minä olen itse touhunnut omia häitä tämän viikon ja huomenna on vielä urakka edessä, kun on kakkujen tekeminen loppuun :headwall: . Toisaalta noita kakkuja on tullut tehtyä varmaan likemmäs tuhat, kun niitä on viimeiset 15 vuotta tehnyt ihan omaksi iloksi kaikkiin mahdollisiin juhliin =) . Aikanaan haaveilin kondiittorin urasta, mutta se vaihtui sosiaali puolelle myöhemmin. Toivottavasti sää vain suosii meitä, kun vihkimisen pitäisi tapahtua jokirannassa B) .

En ole tohtinut vielä tilata tai ostaa mitään mikä liittyy tähän masuasukkiin, kun viimeksi tuli keskenmeno ja nyt on vain niin varpeillaan koko ajan. Minulla on saatu sydänäänet kuuluville 9+2, mutta sehän riippuu hyvin paljon millainen se doppleri on ja mihin päin kohtu on kallellaan, niin minä olen ainakin ymmärtänyt.

Minulla on edelleen pahaa oloa ja mitään lämmintä ei voi syödä eikä oikeastaan juuri muuta kuin hedelmiä, painokin tippuu vain koko ajan lisää. Ihan hirvittää mennä seuraavaan neuvolaan, kun viimeksikkin sanottiin painon laskusta, mutta minkäs teet jos ei saa ruokaa alas.

Olisi niin ihanaa, kun me kaikki saataisiin olla loppuun saakkaa täällä pinossa.

Hemuli & masuasukki 10+6 :hug: =)
 
mymmyryy: toivottavasti kaikki ok.

Viime yö oli tuskainen, sattui mahaan niin pirusti. Saman kivun bongasin myös tänään vasemmalta puolen alavatsaa. Oksennus lentää edelleen ja paino on nyt laskussa. Lääkäriaika klo 9:45, enkä aio kotiutua ilman tipassa käyntiä ja ultraa.
 
Anmaria79
Mymmyryy, toivottavasti kaikki on kunnossa!

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille hyvistä kuulumisista. Itse odottelen vielä kutsua naistenklinikalle. Ollaan heinäkuun kaksi ensimmäsitä viikkoa suunniteltu reissaavamme. Saa nähdä sattuuko ultra just sitten niille viikoille. Neuvolatädin mukaan pitäisi kuitenkin olla jo ennen sitä. Työt ei millään maittaisi ja tekisi mieli jo lomalle. Vielä kaksi viikkoa pitäisi täällä jaksaa... Onneksi loman jälkeen voi sanoa olevan jo lähellä keskiraskautta, jolloin tämän kauhean väsymyksenkin viimein pitäisi helpottaa. Pääsis nyt vaan sinne ultraan, niin näkis onko tuolla joku!
 
Tervetuloa uusille!

mymmyryy: toivotaan, että kaikki olisi kunnossa!

Eilen neuvolassa käyty. Paino tippunut -1,5kg lähtöpainosta. Verenpaineet 84/60. Lääkäri on 25.6.

Nyt aamulla ei ole ollut yhtään huono olo ja en ole oksentanutkaan. Tiedän kyllä, että ei se huono olo tähän lopu, kun viikkojakin vähän vielä (8), mutta yksikin aamu, kun ei ole huonoa oloa on hyvä. Eilinen aamu, päivä ja ilta oli koko päivä tosi huono olo. Päivällä oli noin tunnin verran, kun helpotti.


 
Lähden nyt sairaalaan ja kotiudun kun kotiudun.

Tehtiin gynekologinen tutkimus ja epäilynä mahdollinen kohdun ulkoinen.

Lisäksi lääkäri oli sitä mieltä, että tippaan osastolle toipumaan, koska voimia ei juuri enää ole. Ei fyysisiä, eikä oikeastaan enää edes henkisiä.
 
Huomenia kaikille!!!

Voi mymmyryy, toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin! Käyhän kertomassa kun saat tilanteeseen selvyyttä, täällä pidetään peukkuja ja toivotaan, että kaikki olisi teillä hyvin :hug:

).( eilen oli eka neuvola. Ihan kiva täti oli se terkka. Mulla oli töitten takia typistetty aika, eli vain n. tunnin. Olihan sitä siinäkin, lippuja ja lappuja tuli vino pino ja kovasti se kyseli kaikkea. Sydän ääniä yritettiin kuunnella, mutta ne ei kunnolla kuuluneet, kerran se täti sanoi, että nyt kuuluu, mutta ne katos saman tien. Sovittiin ens viikolle torstaille uusi kuuntelu aika. Silleen ei ole huolta, vaikka ei kuuluneet, kun on nähnyt kuitenkin sen pienen ja sykkivän sydämen. Lääkärin neuvola sovittiin 9.7, silloin ultrataan. Jännää sitten nähdä kuinka se pieni on kasvanu, viimeksihän se oli vko:lla 8, 11 mm kokoinen.

Pistäkäähän kuulumisia!!!
Nyt on siis rv:t 9+4, laskettu aika pysyi neuvolassa samana kuin siinä ekassa ultrassa, eli
12.1.2009. Onneksi kohta tulee täyteenn se 12 vko:a, saa sitten olla vähän turvallisemmilla vesillä. Hassulta tuntuu, että kun kesäloma loppuu heinäkuun lopussa rv:ja on jo kasassa 16, huimaa :)
 
Jännittää aivan kauheasti tän päiväinen neuvola, tiedän kyllä että on aika harvinaista jos nyt sais jo sydänäänet kuulumaan(itsellä). Mut kuitenkin jotenkin toivon et niitä jo kokeiltais kuunnella.
En kyllä tiedä että mitä siitäkään oikein tulee kun on kummatkin lapset mukana. En saa mihinkään toista hoitoon siksi aikaa. Ei voi mitään.

10+1
 
Minullakin oli eilen eka neuvola.. ihan kiva täti siellä oli, mutta jää nyt heti lomalle, pöh... No, eka ultra on sit 30.6. Sitä odottelen... Kun pääsin kehumasta, että olo helpottanut, niin :x taas lentää okse ja kunnolla aamuin illoin. Minullakin oli paino laskenut pari kiloa, eilenkin otti pannuun kun tein oikein ihania voileipiä ja kohta ne oli vessanpöntössä :headwall: Ei pysty tosiaan syömään kun ihan pieniä annoksia kerrallaan. Tänään meen hierojalle, jee! Tämä selkävaiva on saatava kuriin keinolla millä tahansa, jotta vois elää edes suht normaalia elämää. Jos saan hieronnasta edes pientä ja hetkellistä helpotusta on sekin jo jotain! Ai niin, mulla on sit loppuraskaudesta synnytystapa-arvio, kuvataan kai lantio, kun on tosiaan toi häntäluu vääntyny sisäänpäin.Toivottavasti se muokkautuisi kuntoon, kun paikat löystyy ja ei tarviis tehdä keisarileikkausta. Mieluummin synnyttäisin alateitse, vaikka pelkään sitäkin... la 23.1.
 

Yhteistyössä