TAMMIKUUN TOIVOT 2009 kesäkuussa

hei taas kaikille!

Elikkäs pinon päivittäjälle vaan tiedoksi että minun laskettuaikani on nyt selvillä 19.01.09.

Minulla on ollut pahoinvointia (kuten edellisessäkin raskaudessa), etova olo ja minä kun luulin ettei tarvitsisi siitä enää toista kertaa kärsiä... :( mutta ei voi mitn. Viime viikon to oli eka neuvolaika ja nyt vaan odotellaan... :)

Vauva09 rv 8
 
Heipsan kaikille. Ollaan oltu reissussa niin on kirjoittelu jäänyt, ja ylihuomenna taas lähetään viikoksi reissuun.

Tänään oli eka neuvola, piti olla vasta huomenna mutta muutettiin aika tälle päivälle :) Eka ultra on sitten muutaman viikon päästä, viikolla 11. Ei jaksa oottaa millään. Pahoinvointikin on entisellään :( Ylihuomenna pitäs istuu lentokoneessa 3 tuntia, saas nähä lentääkö laatta :/

Mamamin ja pikkuinen 7+4
 
Sateista päivää kaikille :)
Tänään ei enää ripulia ja muutoinkin olo on ihan ok, mitä nyt työt tökkii kun ei huvittais tehdä mitään :whistle: :whistle:
Onneksi huomenna viikko on jo puolessa ja ensi viikko on lyhyt - perjantaina kun on vapaata =) Mitenköhän sitä jaksaa lomaan saakka kun on ihan kaput töiden suhteen.. tarviis virtaa jostain että jaksais paimentaa näitä ihmisiä :headwall:
Oma napa kiinnostaa nyt enemmän kuin työt :ashamed: ultraa vaan odottelen, vaikkei sitä kutsua nyt vielä varmaan tällä viikolla tule. Enää olis nelisen viikkoa niin voi alkaa kertoilemaan lähiympäristölle sitten... ihmeen hyvin tätä nyt on jaksanu pitää salassa, alkuun tuntui että halkean kuin ilmapallo tän asian kanssa kun tekee mieli kertoa kaikille :LOL: Töissä aion tosin kertoa vasta syksyllä, odotelkoot siihen saakka :kieh: :kieh:
 
Heippa!
Täälä kans neuvola käynti tänään takana....eipä sielä mitään erikoista.laskettu aika muuttui päivällä eli 19.1.09 antoi niiden kone ajan :) sillä nyt mennään sitten ainakin ultraan asti. jos tätä listaa päivitetään niin mulle voi vaihtaa ton 19.päivän ajan :) vaikka eipä tuo niin nuukaa ole.....ultran jälkeen sittenn tietää vielä tarkemmin pitääkö paikkansa. mulla siirrettiin viime raskaudessa laskettua aikaa viikolla eteen päin rakenne ultrassa. vasta sillon kun viikkoja oli 20+ niin siirtivät kun sikiö oli 8päivää pienempi. Mut katotaan nyt päästäänkö tällä lasketulla ajalla loppuun asti.

Olossa ei juuri muutosta....välillä on nyt tuntunut semmosta etovaa oloa ja mietin jo että tuleeko mulle mahatauti,mut eikai sitten. johtuu varmaan vaan tästä raskaudesta ;) nälkä on koko ajan ja sitten kun syön niin sen jälkeen tulee ällötys olo. Noh nautin silti edelleen etten oo joutunut oksentamaan :D

Nyt katsomaan mitä nuo pojat tuola touhuaa :wave:

mmamaa rv 8+1
 
Täälläkin eka neuvola takana ja mun vaatimuksesta katsottiin ultralla ja näkyihän siellä 1,8cm mittainen pieni otus, jolla sydän tykytti :heart: :heart: Laskettu aika pysyy toistaiseksi samana. Painoa oli lähtenyt melkein kolme kiloa kun ei oo ruoka uponnut, mutta ei kuulemma syytä huoleen, mulla kun toi painoindeksi keikkuu juuri siinä normaali- ja ylipainon rajalla :ashamed: Np-ultra onkin sitten kolmen viikon päästä, sitä odotellessa....
 
Anmaria79
Mullakin on nyt eka neuvola takana. Tunnin verran jutusteltiin, mutta kun meidän neuvolassa ei ole ultraa niin mitään konkreettista ei siis vielä tiedä. Sydänääniäkään ei edes yrittänyt kuunnella, kun viikkoja oli vasta 8+5. Oireettomuuttani päivittelin, mutta kaikkeen terveydenhoitaja sanoi vain, että et ole koskaan aikaisemmin ollut toista kertaa raskaana... Ainoa tosi selvä oireeni on edelleen jatkuva väsymys ja varsinkin alkuillasta. Nyt vaan odotellaan ultrakutsua naistenklinikalle...
 
Piti vielä teiltä kysyä, että eikös keskeytyneessä keskenmenossa lopu myös oireet? Mulla kun tämä pahoinvointi ainakin pahenee päivä päivältä. Ja kestää enemmän tai vähemmän inhottavana koko päivän... :x
 
Minäkin kävin tänään ekassa neuvolassa. Ultra olis sit 30.6. ja samana päivänä käyn veriseulassa kunhan ultrassa ensin varmistetaan la. Neuvolassa menkkojen mukaan la 12.1. mutta ku mulla oli ovis 28.4 niin laskettiin ultra ja lääkärineuvola sit sen oviksen eli oikean lasketunajan mukaan. Neuvolan mukaan sekin on päivän aiemmin (18.1.) mitä tuo oysin ja tekayn laskuri antaa. Muuttaa kuulemma sit neuvolan koneelle ku saa ultrasta sen oikean päivän. Antaapa siis olla ultraan asti tuo la tuolla listalla mikä onkin.

Lähden muutamaksi päiväksi reissuun enkä silloin pääse usein lukemaan enkä listaa päivittelemään joten päivitän listan viimeistään perjantaina. Tummentakaa listaan korjattavat ja lisättävät asiat niin löydän ne helposti kun perjantaina listaa päivitän!

Johjo 8+1
 
Hienoja uutisia monilla!
Te, joilla jo kuului sydänäänet: kuunneltiinko niitä pitkään, vai miten saitte jo näin vähäisillä viikoila kuulumaan? Onko teillä sellainen ruumiinrakenne, että helposti pitäisikin kuulua?
Mulla kokeiltiin 9+1, muttei kuulunut mitään. Istukan huminaa vaan, ja ehkä ihan hieman taustalla jotain rytmikästä ääntä. Nyt kokeillaan 10+1, ja mun mielestä on löydyttävä silloin, mikäli kaikki on hyvin. Kohtu on selkeästi oikealle puolelle kallistunut, joten tiedetään heti, mistä kohdasta etsiä.

Neuvola torstaina, tulen sitten kertomaan lisää kuulumisia.

Tuttiritari 9+6
 
sandrah ei mulla ainakaan oireet vähentynyt. Istukka toimi vielä siinä vaiheessa,kun vauvan todettiin kuolleen. Mun oireet oli muutenkin niin vähäiset, että ei ne oikeen ois voinu loppuakaan. Mutta ei tämä mun tapaukseni tarkoita, että sinulla olisi keskeytynyt keskenmeno. Peukkuja vauvalle ja tarriksia.
 
Heips! Onnekseni minun pahoinvointi on sit alkanu helpottaa sen verran, että ei tarvii KOKO päivää enää kärsiä... No, aamuisin saa vielä oksentaa :( Mulla on neuvola torstaina ja yritän kinuta ns. varhaisultraa, kun en oo yhtään varma, et onko raskaus jo kuukautta pidemmällä, mitä luulen. En kyl usko, mut saattaa olla, pahoinvointikin ku oli niin rankkaa ja sit helpotti vaikka viikot on näin alussa. Oon tainnu selittää homman jo aiemminki, mut siks epäilen, kun jo edellisessä kuussa tuli haalee plussa- tosin sit tuli menkat viikon myöhässä ja sit ei enää plussaa. Oikeestaan siis ei tarviis epäilläkään, mutta mä oon vainoharhanen ja haluun np-ultran ajallaan... Välillä kyl huvittaa tosissaan itteeki ku on niin vainoharhanen. Tietty osasyy varhaisultraan on seki, et haluu vaan mahdollisimman pian nähdä sikiön... :ashamed: Hävettää tää malttamattomuus...

:heart: rv 7+4 ?! :heart:
 
Pahoinvointi on rantautunu myös meille, harmi! kahden muun raskauden aikana en ole kärsiny mistään ällötyksistä eikä pahoinvointia ole ollu juuri lainkaan. Nyt sitä on aamusta iltaan, kahvi ei maistu vaikka kuin yrittää ja todella moni normaali haju, esim. jotkin ruoat tekee tosi pahaa!
Tuo kahvista luopuminen on tehny tiukkaa, olen nimittäin NIIN riippuvainen siitä ollu! Kolme pvää onkin menny hillittömässä päänsäryssä :headwall:
Jännä huomata et noin moni on jo käyny neuvolassa! Meillä on se ultra huomenna, mut neuvolaan ajattelin mennä sit vast joskus vk12... Niin on ennenkin tehny, koska tuntuu jotenkin "turhalta" käydä siel porinoilla kun ei voi sydänääniäkään kuunnella...

Huominen jännittää ihan sikana! Pelottaa ettei siel sit olekaan mitään, vaikka vahva tunne on et kaikki on niinkun pitääkin. Sit kans hävettää jo valmiiks kun tulen mitä todennäköisimmin itkemään kun näen sen pienen sydämen sykkivän! :heart: No, kai se on normaalia... Onko muita joille näin käyny??

Nyt täytyy mennä keittelee teetä, ihan vain varmistaakseni että saan ravata tarpeeks usein vessassa yöllä :LOL:

MrsO ja rv 8+0
 
Vähänkö mulla on ollu hyvä sää lomailla B) Ja ens viikolla töihin, niin ihan varmasti alkaa helteet...
Pahoinvointia vielä, mutta hieman on jo helpottanut. Mutta mun naama, aivan järkyttävässä kunnossa finnejä ja mustapäitä täynnä :x Aina oon ihostani huolehtinut, mut nää raskaudet saa sen aivan järkyttävän näköseks, samoin tukka rasvottuu tosi nopeet. Auttaiskohan tähän hormonien tuomaan akneen yhtään joku ihonpuhdistus?

Mut nyt pitää mennä, kohta tulee kaveri ½ vuotiaan nyyttinsä kanssa käymään :heart: Ihanaa :D
 
Töyhtö mulla krapulaista oloa on enää harvoin. En ole siitä mitenkään huolissani, koska muita oireita löytyy vaikka millä mitalla. Ole vaan onnellinen, että pahoinvointi rupeaa hellittämään. Ei missään sanota, että sen pitäis kestää johonkin tiettyyn päivään. Nyt vaan nauttimaan.
 
Tulin sanomaan viikon mittaiset heipat :) Aamulla lähdetään Sunny Beachin aurinkoon loikoilemaan :whistle: Toivottavasti täälläkin ois paremmat kelit kuin mitä viime päivinä, palaillaan taas

mamamin ja pikkuinen 7+5
 
Tasku Venus
Alkuperäinen kirjoittaja mymmyryy:
Töyhtö mulla krapulaista oloa on enää harvoin. En ole siitä mitenkään huolissani, koska muita oireita löytyy vaikka millä mitalla. Ole vaan onnellinen, että pahoinvointi rupeaa hellittämään. Ei missään sanota, että sen pitäis kestää johonkin tiettyyn päivään. Nyt vaan nauttimaan.
Kiitos. :hug: Mullakin on kyllä muita oireita, mutta pahoinvointi oli se jonka niin hyvin huomas. Mutta kai se pitää nyt nauttia sitten. :)
 
bääh mä voisin kans lähteä lomille ja jonnekin lämpimään :whistle: :whistle:
Täällä alko just ukkostamaan, saa nähdä onko kohta sähköt poikki :/
Mulla on sama juttu kuin mymmyryyllä, eipä ole mitään ihme oloja. Onneks ei ole ollu niitä etovia olotiloja, ei edes ole ollu vaikka välillä on ruokahalu ollu tosi kateissa (=en ole syöny paljoakaan..). Ja hajuherkkyyskin taisi mennä tiehensä, kahvi maistuu eikä mikään erityisemmin ellota. Ainoa oire oikeastaan on, että yön aikana tulee rinnat tosi kipeiksi mutta päivän mittaan ne siitä asettuu. Ja masussa tuntuu välillä pullistelua ja ihme kupruilua :LOL: Niin ja jääkaapissa on vaikka mitä syötävää kun on muka tehny mieli muttei sitten maistukaan
Onneks ei ole sitä pahaa oloa, ei tulis töistä muuten mitään.. :LOL: mies ei varmaan halua mua kohta enää kauppaan kun hilaan sieltä kaikkea ja sitten en kuitenkaan syö :headwall: :LOL:
 
Johjo Mulle vois päivittää listaan ton uuden lasketun ajan eli 19.1.09 muut tiedot pysyy samana :D

Mulla on nyt useemman päivän ollut ällötystä :eek: ei onneks oksentaa tarvi,mut jotenkin kaiken aikaa ällöttää ja koko ajan on nälkä....sitten kun alan syömään ja varsinki kun oon syöny niin taas alkaa ällöttämään aika reippaasti :x hassua kun ei mulla tämmöstä edellisis raskauksissa oo ollut. ja toisaalta välillä mietin että kuvittelenko vaan nää kuvotukset :LOL: siinä toivossa että jotain oireita olis....noh tuskinpa!!

 
Hei, mulle vois vähän päivittää tietoja:

L.a. onkin 21.1.09 Tämäkin voi tosin vielä muuttua... Eilen olin yksityisellä ultrassa ja viikkoja sit on vähän vähemmän kun ajattelin. Neuvolaan meen vasta 10+ viikolla.

Eilen oli kamala ällötyspäivä, mutta tänään parempi, oon syönyt kyllä välipaloja, ne ehkä auttaa vähän.

 
Memmu84 ihan työni puolesta tiedän, että se lasketaan joko 2007 vuoden tulojen mukaan tai sitten puoli vuotta ennen äippälomalle jäännin palkkatulojen mukaan, riippuen siitä miten olet tienannut. Eli jos olet saanut vimeiset puoli vuotta hyvää palkkaa niin sen mukaan lasketaan.

Tänään kävi OYS:ssa ultrassa ja nyt hematooma oli häipynyt kokonaan, huh huh :heart: :heart:
 
Neuvolassa käyty ihan ekaa kertaa. OIkein mukava terkkari oli, juuri sellainen jämpi, mutta rento. Verikokeen otto oli taas hankalaa, mutta niin se on aika. Suonet on niin syvällä ja menee karkuun :ashamed: Taas ollu ihan kauhea päivä pahoinvoinnin kanssa, kuten viime keskiviikkonakin. Onkohan tää joku sovittu juttu, että keskiviikot on kauheita... La muuten muuttui 24.1. Sitten saakin varata ajan np-ultraan...
 
Heissan kaikille!

Eilen kävin ensimmäisessä neuvolassa ja en meinannut selvitä hengissä. Esikon neuvolatäti oli sellainen jalat maassa tyyppi, joka sanoi, että maalaisjärkeä saa käyttää. Tämä uusi taas paasasi minulle kielletyistä ruuista, joita ei ihan oikeasti saa syödä :headwall: , sen jälkeen merkkaili vihkoseen alkoholin ja tupakan käytön. Siis poltin satunnaisesti juhlimisen yhteydessä viime kesän loppuun, jonka jälkeen en edes passiivisissa savuissa ole ollut, niin sehän merkkas lippuun, että tupakointi ennen raskautta kyllä, samaten kuten alkoholin käyttö, vaikka jos join niin se on yks siideri saunan jälkeen tai lasi viiniä ruuan kanssa :headwall: . Vertaillaan taas edelliseen raskauteen, jolloin raskaus pysäytti villin nuoruuden, ja neuvolakortissa on ruksi ein kohdalla jokaisessa.. Ja vielä tinttasi mieheltä, että mites se sinun alkoholin käyttö, että miten paljon ja kuinka usein ja miten se vaikuttaa meidän väleihin :eek: .. Mä hiillyn varmasti turhasta mutta silti ottaa päähän. Vähän taitaaa pipo kiristää.

No sitten päästiin la:n määrittämiseen. Ja minullahan ehti tulla vain yhdet menkat oman kierron mukaan, koska sitä ennen ne oli pillereillä. No, täti sitten, että mieti aikaa ennen pillereitä, että mitähän ne saattoi olla... Johon minä, että hmm ennen esikoista ne saattoi kestää 3 viikosta 5 viikkoon. Siis tästähän on vain reilut neljä vuotta. Eli uusi La on nyt näiden laskujen mukaan 14.1.

Ja voitte uskoa, että tuohon 1½ tuntiin lisää oli vielä saarnaa liikunnasta elämäntavoista, ruokailusta ja plaah plaah plaah. Minä kuitenkin omaan terveelliset elämäntavat mutta ilmeisesti olen ihan liian nuori ja nuoret on rappiolla tms... tai jtn. Mitenhän näistä lopuista neuvolakäynneistä selvitään nätisti :snotty: Ja sit vielä ovella huikkas, että toivotaan, että sieltä mahasta löytyy asukki |O

Ok, mä lopetan nyt ja pahoitteluni purkaus, mutta hormonit hormonit.. Ja mä haluan sen vanhan tädin takas :ashamed:
 

Yhteistyössä