TAMMIKUUN TOIVOT 2009 kesäkuussa

hemuli08 Ajattelin vaan, kun mullakin on paino nyt vaan jatkuvasti laskusuuntainen (vaikken kärsi pahoinvoinnista). Esikoisesta lihoin 20kg (normaalissa on paino aina ollut).. Niin varaudutaan sitten siihen, et neuvolassa ruvetaan asiasta saarnaamaan.. siis jos tää painon putoaminen tulee pidempään jatkumaan. Onnea häihin! :flower:
 
väsymyshän on normaalia alkuraskaudessa, mutta ONKO MUITA YLIENERGISIÄ?
Mua alkoi nyt huolettaa se kun koko ajan tekisin jotain, piha-ja puutarhahommia tai siivoan sisällä, eikä väsytä juuri nimeksikään. Pesänrakennusviettihän tulee sitten loppuraskaudessa mutta pakostakin taas murehdin että jos mulla on näin paljon ylimääräistä virtaa niin onkohan vauvalla kaikki hyvin :/
:heart: 7+5 :heart:

 
Heissan energikot ja nukkumatit!
Minä edelleen ripulissa mutta nyt jo ihan virtaa täynnä. Eilen pesin matot B) ja tänään pistin pihalle porkkanat ja mansikat kasvamaan ja istutin tomsut isompiin lootiin. Inha ribla vain vaivaa, mutta muuten olo on jo "normaali", mikään ruoka ei vain tahdo maistua. Paino hupsahti alaspäin monta kiloa mutta mullapa onkin mistä lähteä, ei haittaa.
Eilen pesin vielä alakerran ikkunat ja ulkona keikkuessa (keittiön porrasjakkaralla) tipahdin sitten alas kun oli vähän pehmeä maa... (vanha kukkapenkki) nyt on reikä kyynärpäässä :headwall: ja kättä vähän särkee kun sillä tavalla betonikiveykselle tömähdin. No, tekevälle sattuu. Kävin vuotavasta kädestä huolimatta pesemässä matot kun oli niin hyvä ilma. ;)
Huomenna olis neuvola ja kaipa se mies nyt kuitenkin haluaa lähteä mukaan... eilen se oli ihan hädissään kun tipahdin ettei sais kiipeillä misään :LOL: ..mä rauhottelin että ei tässä nyt vielä mitään, muutaman kk päästä en sit enää kiipeile. Kiva viikonloppu, sain ikkunat ja matot puhtaiksi, hyötytarhan laitettua ja kohta vielä vaihdan verhot. Tämmösiä tänään, taidan mennä keittämään kananmunia jos vaikka niitä laittas leivän päälle. En ole koko päivänä syöny kunnolla niin jotain pitää nakertaa ettei tule huono olo.
Mukavaa sunnuntaita kaikille :hug: :heart:
 
Kiitos kaikille tervetuliaistoivotuksista! :flower:

Mulla ei ole pahaa oloa, mulla ei ole minkään rakauden aikana ollut. Mutta mulla on sellainen kamala nälän tunne, joka ehkä(!!!) on nyt alkamassa helpottamaan! Se on tullut mulle joka raskaus. Sit alkaa järjetön turvotus ja "iso-olo"-tunne... Ekassa neuvolapunnituksessa olin nytkin 5 kg painavampi, kuin normipainoni oli ennen raskautumista :ashamed: . Se on ikävää mun mielestäni! Nyt olen ottanut tavoitteeksi, että kiinnitän kovasti huomiota syömiseeni, että syön mahdollisimman fiksusti ja varsinkin nälkäisenä pyrin välttämään herkkuja :)

Ihan alussa mulla oli hetkellinen ahkeruuspuuska, tein pihahommia, siivoilin yms, se kesti reilu viikon? Mutta nyt oon kyllä ollut reilu kuukauden todella väsynyt. Ja olenkin pyrkinyt nukkumaan aina kun se on mahdollista |O .

Mukavaa JUURI alkanutta viikkoa kaikille.
Rakuuna 10+1
 
Tasku Venus
Neuvolan mukaan la olisi jo 4.1 mutta mä en usko siihen, pitkän kiertoni takia, joten pidän tuon edellisen sen vuoksi. Ainakin siihen asti kun pääsee ultraan ja ne kattoo mikä on tilanne oikeesti. Mulla oli paino neuvolassa 39 kg... :headwall: Olin ihan varma että se olisi ainaki 48 kun mä syön niin paljon koko ajan, ja turvotus on aivan järkyttävää. En tajua tota. :eek: Kaikille muuten tiedoksi että olen myös aika pienikokoinen kuten arvata saattaa. :whistle: Mutta en mä mitään saarnoja saanut mun painosta koska vakuutin että syön todella paljon eikä mulla mitään anoreksiaa ole.
 
Olihan ilma yöllä! Valvoin kaksi tuntia sitä kuunnellen. Nyt pikkasen väsyttää. Pitäis tehdä vaikka mitä. Mutta ei jaksaisi. Pitää siirtää hommat päikkäreiden jälkeiselle ajalle...
Onko muilla närästystä jo nyt? Mulla on, kurkku ja paprika on tosi pahoja. Mutta kun mä tykkään niistä niin kamalasti...
 
Mä taas töissä tapan aikaa. Asiakkaat pysyy sateen takia poissa ja kaikki hommat on tehty, joten tylsää on.

Mulla on kans koko ajan nälkä, jos ei jotain nappaa suuhun parin tunnin välein iskee ihan todella huono olo. Ja ennen kun join aina aamulla ensimmäiseksi puolen litran lasin vettä, niin nyt se aiheuttaa vain kappas kappas, lisää huonoa oloa.

Mua kans oikein kauhistuttaa huominen neuvola ja vaaka. Mulla on nimitääin tullut varmaan kans toi 5kg huhtikuusta lisää painoa. Viime raskaudessa tuli 22kg lisää ja olen luvannut itselleni, että nyt päästäis puolella. Katsellaanhan kuinka käy. Oli muuten ihanaa taas lueskella noita viime raskauden ja synnytyksen papereita. olin unohtanut jo suurimman osan koko "projektista" :D

Johjo Lisäätkö mulle iäksi 24? Kiitos =)

Aminohappo ja Kuutti 9+1
 
mymmyryy: Mulla kans närästää vaikka ei ole koskaan ennen närästänyt. Tai on joskus, muttei sen enempiä. En raskausaikoina esim. koskaan ennen ole kärsinyt närästyksestä.

(.) Mulla on edelleen noita mahakipuja. Välillä käy tosi kipeetä. Alavatsa kipee ja sellasta menkkamaistakipua, paineen tunnetta. Välillä ku nousee ylös niin tuntuu ku joku repeää. Eli monen eri tyyppistä kipua. Olen alkanu miettimään, että onkohan kaikki kunnossa. Pitää vain toivoa, että on. Eka ultra vasta joskus heinäkuun alkupuoliskolla luultavasti (niskapoimu). Siihen asti ehkä hieman epävarma olo jos nää mahakivut ei lopu.

Johjo 8+0


*muoks*
 
Aminohappo: mulla tullu joka raskaudessa 23-33 kg ja nyt aion selvitä max. 13 kg. Painoindeksi jo valmiiksi noin 29 joten ei välttämättä tarvis tulla edes tuota 13 kiloa. Mun äidillä on kans tullu noin 25 kg molemmissa raskauksissa aikanaan. Se vaan sai kaikki pois imetyksen aikana, mutta minäpä en ole saanut. :ashamed:
 
Minäkin kesälomalainen ilmoittaudun taas välillä ja kylläpä oli tullut tekstiä!!
MiraLina ja Matsalu kyllä pisti mielen matalaksi :'(

Neuvolassa on nyt käyty (torstaina) ja kaikki oli luojalle kiitos, Hyvin. Sydänäänetkin jo kuului joten ei tarttenu ultrata. Np-ultra sitten Rovaniemellä joskus heinäkuun alussa. LA siirtyi ja on nyt sitten 8.1... Esikoinen on syntynyt 5.1 joten jännää on!

vielä omaa napaa: Sef miten voit? Mullahan on siis yhtä paha olo kuin sulla, olin kaksi viikkoa saikulla ja nyt oon sitten kesälomalla.. Pahoinvointilääkkeet (se arveluttava Stemetill) aiheutti mullekin vaan enemmän pahaa oloa ja silti käytin sitä jonkun aikaa.. Nyt lopetin kun loma alkoi ja jotenkin tuntuu, että olo ois ehkä HIUKAN helpottanut. Oksennus lentää kuitenkin ja paha olo on oikeestaan KOKO AJAN. Suoraan sanottuna V****aa koko homma, tämä syöminen ja silti on paha olo!! Sulla varmaan samat fiilikset. Laita Yv:tä jos siltä tuntuu!

Nyt yritän jotenkin päästä ees ulos parvekkeelle asti että saisin hetken raitista ilmaa, sitten taas oksentamaan. On kyllä siunattu tila, ei voi muuta sanoa.. :x
 
Hip hei!
Täällä ribulibabuli taas kirjoittelee, tosin alkaa olla jo paremmalla puolella tämä tauti. (luulisin)
Ruikulia tulee vieläkin mutta ei tarvii juosta veskiin ja kerran pari päivässä ei haittaa :whistle: kun ei enää vedä heikoksi oloa. Kaipa se pikkuhiljaa lähtee pois, tai ainakin olisi syytä.

ON: tänään oltiin neuvolassa ja hirmu pumaska kaikenlaista luettavaa ja katottavaa tuli mukaan (joku dvd:kin). Lääkäriaika on jo varattu ja ultrakutsua sitten odotellaan, se oikeasti kiinnostaa eniten, niin sitten tietää että onko siellä mahassa mitään elämää. Hemoglobiini oli 141 joten rautaa on riittämiin ainakin vielä. Neuvolan tätsä oli ihan kiva, ei mikään ylivuotavan höösääjä joksi vähän pelkäsin aluksi :LOL:
Nyt pitäis töitä pukertaa, mutta väsyttää ja paleltaa niin ei jaksais... onneks energiapurkaus sattui viikonlopulle, niin sai kotihommat kuntoon... töistä viis :ashamed:
Mukavaa viikonalkua koko porukalle :hug:

Runttipulla ja toukka 7+6
 
Lappitar: kyllä aina välillä tuntuu, että tämä tästä vielä iloksi muuttuu, ehkä. Mutta se on varmaa, että lapsiluku on tämän vauvan synnyttyä täynnä! Ei kiitos enää tätä oloa.

Olin aamulla lääkärissä ja sain sairaslomaa viikon taas lisää. Onneksi, sillä työkuntoni ei päätä huimaa. Vaaka-asento on edelleen paras asento, mutta nyt olen pystynyt olemaan jo ajoittain pystyssä enemmän.

Koirat ovat jääneet minun osaltani heitteille, mutta onneksi mies niitä sitten lenkittää. Harrastuksissa nyt sitten on ollut taukoa ja se rupeaa koirista näkymään :/

Muksullekin pidän liian vähän seuraa, mutta kun en pysty, niin en pysty.

sef ja masukki 7+5
 
Tervehdys :wave:

Ensimmäinen neuvolakäynti takana..Ja kun edellisestä ei niin kauhean kauaa ole aikaa niin paljon jäi sellaisia itsestäänselvyyksiä läpikäymättä. La siirtyi neuvolan laskurin mukaan eli olisi 8.1, mutta turha sitä on vielä listalla muuttaa kun se saattaa ultrassa vielä muuttua.. Np-ultraan tulee kutsu KYS:sta jonkun ajan päästä. Terkka kuunteli pyynnöstä sydänäänet ja löytyihän sieltä syke joka jumpsutti 170krt/min :heart: Yleensä ei meidän neuvolassa sydänääniä kuunnella ensimmäisellä kerralla kun niitä ei aina saa kuulumaan ja se aiheuttaa vain turhaa huolta odottavalle äidille, mutta minä lupasin olla huolehtimatta turhia jos ääniä ei olisi kuulunut =) (tiedä sitten olisinko oikeasti osannut olla huolehtimatta :whistle: ..) Mutta tällä hetkellä masussa kaikki ok :D Pahoinvointia on ajoittain edelleen ja väsymys on aivan mahdotonta, joten iltaisin ei kovin myöhään jaksa televisiota tuijottaa kun alkaa silmät painua kiinni...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :wave:

MaMa ja junnu 9+4
 
Moiks kaikille! Rakuuna tervetuloa.
MiraLina :hug: ja jaksuja!!!

Enpä ole vähään aikaan ehtiny palstaileen, kaverin polttarit ja työt ovat vieneet ajan melkein kokonaan. Mukava lukea, että monilla on ollut kivoja ja positiivisia ultrakäyntejä!
Ja edelleen pahanolon kanssa painiville, toivottavasti se kohta loppuu...Jotenkin välillä on miettiny tätä "oireettomuutta", että onko se normaalia. Toisaalta jos vaihtoehtona olisi Lappitaren ja sefin pahat olot, varmaan sitä tuskailis sitten senkin kanssa...

).( Tänne ei juuri uutta kuulu. On ihan "normaali" olo. Palelee, väsyttää, niin ja närästää, mikä mulle ihan uutta, rintoja kipuaa ja mielialat heittelee...Siinäpä nuo oireet, välillä tosiaan unohtaa, että olisikaan raskaana. Turvotus on vähentyny, vaikkakin iltaa kohden turvottaa ehkä enemmän.
Joku täällä kyseli, onko muilla ylienerginen olo...Mulla on silleen, että illalla väsyttää ihan kamalasti, mutta on päiviä, että miettii mikä ihmeen mania mulle on iskeny. Siis jaksaa touhuta ihan himona, koko päivän...Siivota, laittaa kesäkukat, pestä koirulit, käydä shoppailemassa jne. saman päivän aikana, tuntuu ihan kummalta.
Joko te muut, jotka olette käyneet ultrissa, uskallatte olla pelkäämättä km:a? Mulla jotenkin kummittelee se 12 vko:a, eikä millään jaksaisi oottaa että se tulee täyteen. Mulla se tulee täyteen vasta tämän kuun lopussa. Ei jotenkin uskalla olla täysin onnellinen raskaudesta, ettei sitten putoa niin korkealta...Hölmöä se kai sinänsä on, mutta eipä sitä tunteilleen mitään voi.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!!
 
Minunkaan ei enää tarvi murehtia liikaa energisyyttä sillä tänään olen ollut niinkuin raskaanaollessa kuuluukin :LOL: , eli täysin kanttuvei :LOL: . Ruoan jälkeen jäi astiat ja kaikki pöydälle ja oli pakko ottaa tunnin tirsat..ja tirsojen jälkeenkin väsymys vain on jatkunut että TämäOnJustTätä RASKAUSajanVÄSYMYSTÄ johon ei lepo auta. Tovitaan silti että noita energiapiikkejä tulis jatkossakin, niitten aikana saa ihmeen paljon aikaiseksi.

Neuvola-ajankin sain ensiviikon keskiviikolle, silloin olis 9+1, tuttu terkka on valitettavasti jo lomalla joten vähän arveluttaa että saako tämä sijainen ääniä vielä kuuluviin, aikaisin mulla on ne aina löytynyt mutta pitkään niitä on kyllä haeskeltu ja jos ei tällä sijaisella kokemusta paljoa ole niin :p ...
Kertomisesta oli aiemmin puhetta. Me ei olla kerrottu kuin vanhemmille lapsille, ja tarkoitus olis että katsotaan sen mukaan miten ihmiset alkaa itse huomaamaan mahaa. Voi olla että tulee pakkokin kertoa aiemmin kun on häitä ym.tiedossa mutta katsotaan nyt päivä kerrallaan. Jotenkin tietää jo muitten taivastelut kun silti neljäs raskaus neljän vuoden aikana niin harva osaa aidosti olla iloinen tästä, ollaankin miehen kans monesti ihmetelty miksi ulkopuoliset kokee meidän lapsiluvun ja lasten pienet ikäerot niin rankkoina kun se ei sitä meille itselle ole :eek: ... Varmaan pieni masukumpu menee aika pitkään entisten raskauksien piikkiin :LOL: , mut jännäkin seurata ihmisten ilmeitä kun ne Tajuaa :LOL: .
Tietysti np-ultrakin vielä vähän pelottaa, että kun siitä selviäis vielä kerran kunnialla niin sen jälkeen vois taas olla 100% raskaana...Toivotaan parasta
:heart: 7+6 :heart:
 
Ultrassa käyty ja kaikki on oikein hyvin. Laskettuaika on edelleen se 25.1., että aika hyvin arvioitu. Oli se hieno hetki nähdä toukan sydämen lyönnit. Nyt tuli asiasta todellisemman tuntuista miehellekin. Lääkäri sanoi, että mulla on pitkä kohdunkaula. Onkohan siitä jotain haittaa synnytyksessä?
 
No niin... Tää on ihan kamalaa...Kävin tänään siellä ultrassa ja siellä ei VIELÄKÄÄN näkynyt oikein mitään, kohtu oli jonkin verran kasvanut, ruskuaispussi oli ilmestynyt ja pienenpieni alkio...Lääkäri antoi ajan taas viikon päähän, mutta epäili että saattaa olla tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno. Sanoi että jos viikonpäästä ei näy mitään niin sitten lääkkeillä keskeytys. En tiedä sitten voisiko tämä siitä johtua kun olen syönyt pillereitä aivan muutaman viikon alkuraskaudesta (joiden aikana siis tulin raskaaksi) Onkohan tässä enää mitään toivoa! Kaikki raskaus oireet ovat jatkuneet, lisänä vielä ärsyttävä päänsärky! En muista varmaksi, mutta luulen lukeneeni täältä että jollain edelsi keskenmenoa päänsärky, olisikohan mullakin se sitten tulossa?? En tiedä, tuntuu tosi pitkältä ajalta tuo viikko taas...
 
Heps!! :wave:

Pitkästä aikaa! Nytkin kayn pikaisesti kertomassa että viime perjantaina ultrassa käytiin ja siellä oli pikkuinen jonka sydän löi :heart: :heart: !! Mun laskettu aika siirtyi mun synttäripäivälle eli 16.1!! Nyt on menossa 8+2. Olen niin onnellinen että ihan kuin unessa olisin koko ajan!! Mä olen nyt niin väsynyt että kirjoitan joku päivä enemmän!

Sandrah toivotaan että se olisi vaan niin pieni ettei ultrassa sitä vielä kunnolla näkyisi :hug:
 
Sandrah toivotaan, että se syke löytyisi sieltä ensi viikolla.

ON; eilen illalla tuli sitten yllättäen ruskeaa vuotoa ja säikähdys oli suuri, että eikat taas. o me lähdettin heti miehen kanssa OYS:n ja siellä sitten asia tarkistettiin ja kaikki oli kunnossa onneksi. Minulla oli alussa kaksi alkiota ja toinen meni heti alkumetreillä kesken ja siitä jäi tyhjä sikiöpussi ja hematooma mitä nyt sitten on seurattu. Se hematooma oli vain nyt päättänyt tyhjentyä ja säikäytti ihan kunnolla. Tänään oli sitten iltapäivällä vielä tarksitus ja pikku asukki jaksoi masussa oikein hyvin, oli kovin vilkkaalla tuulella. Keskiviikkona on taas kontrolli, että miten hematooma tyhjenee.

Toivottavasti teillä kaikilla muilla on mennyt raskaudet hyvin ja jaksatte taistella väsymyksen ja pahanolon kanssa. Minulla ainakin molemmat vaivaa vielä kovasti.

Hyvää viikon alkua

Hemuli ja masuasukki 10+2
 
Sandrah toivotaan, että se syke löytyisi sieltä ensi viikolla.

ON; eilen illalla tuli sitten yllättäen ruskeaa vuotoa ja säikähdys oli suuri, että eikat taas. o me lähdettin heti miehen kanssa OYS:n ja siellä sitten asia tarkistettiin ja kaikki oli kunnossa onneksi. Minulla oli alussa kaksi alkiota ja toinen meni heti alkumetreillä kesken ja siitä jäi tyhjä sikiöpussi ja hematooma mitä nyt sitten on seurattu. Se hematooma oli vain nyt päättänyt tyhjentyä ja säikäytti ihan kunnolla. Tänään oli sitten iltapäivällä vielä tarksitus ja pikku asukki jaksoi masussa oikein hyvin, oli kovin vilkkaalla tuulella. Keskiviikkona on taas kontrolli, että miten hematooma tyhjenee.

Toivottavasti teillä kaikilla muilla on mennyt raskaudet hyvin ja jaksatte taistella väsymyksen ja pahanolon kanssa. Minulla ainakin molemmat vaivaa vielä kovasti.

Hyvää viikon alkua

Hemuli ja masuasukki 10+2
 
Eka nla takana =)
Sydänääniä kuunnellessa 2 kertaa kuultiin pientä tykytystä mutta kätilön mukaan meidän vintiö paineli istukan taakse piiloon :LOL:
Istukka on het tuossa navan kohdilla,ennen se on ollut mulla jommalla kummalla sivulla.
Noh,voihan se tietty vielä siirtyä!
Vähän harmittaa,kun ed. kerroilla äänet on kuultu jo vko:illa 8+ mutta toisaalta tuo neuvolatäti ei oikein loista dopleritaidoillaan... :ashamed: ...kuultu on...
Istukan verenkierto kyllä kuului :LOL:
Humisi niin,että huone kaikui.
Painoa oli tullut 4 kiloa sitten testauspvä:n :ashamed:
Ei ihme tällä syömisellä...
Kätilö sanoi sitten myös,kun tuli puheeksi,että keskimmäisen aikana oli raskausmyrkytys,että yleensä kun isä vaihtuu,se saattaa uusiutua.
Noh,tiedä häntä mutta sen olen jo päättänyt,että alotan äit.loman sillä aikasemmalla vaihtoehdolla,saa sitten rauhassa laittaa joulua yms. :D
Tunnetusti en osaa elää tätä pvä:ää...
Mutta nyt nukkumaan!
Öitä |O

Pikku Otus 9+1
 

Yhteistyössä