*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Oishan se pitäny arvata, että tää raskaus on liian hienoa ollakseen totta.... Heräsin viiden aikaan menkkamaiseen mahakipuun, tai oikeastaan vielä pahempaan, kun menkkojen aikaan :'( Pyörin varmaan puol tuntia hereillä, kun en saanut kivulta nukuttua. Nyt mahakipu on siirtynyt enemmän alaselkäkivuksi. Mitään vuotoa ei vielä näy, mutta mitä muutakaan tää voi olla kun huono merkki? Ymmärtäisin, jos tää kipu ois tullu niihin aikoihin, kun menkkojen piti alkaa, eli viikko sitten. Mieskin on jossain hel*in työmatkalla just nyt :headwall:
Nyt sit vaan töihin näyttelemään, että ihan hyvin menee. :'(
 
Mutzilla: Kyllä sulle kuuluukin ne ylimääräiset ultrat! Toi kaksosten menetys on kyllä ollut tosi kamala juttu :hug:

Karhuntassu: Onpa tökerösti sanottu neuvolassa, en muutenkaan ymmärrä miksi jossain ei anneta aikoja...Siis en mäkään saanut aikaa kun vasta kesäkuulle, 9+1, mut sain mä sen jo tilata. Ja oisin saanut aiemmin, jos aikoja ois ollut. Esikoisesta sain jo 5+ viikolla ekan ajan, kakkosesta 8+.

Nyt tarvii lähteä päiväkotiin äitienpäiväkahveille :)
 
Sanmar82: :hug: Älä nyt menetä toivoas! Mulla on nytkin välillä ollut alaselkäkipuja ja niin on aiemmissakin raskauksissa. Ja mahakipujakin on ollut edellisissä raskauksissa säännöllisen epäsäännölisesti. Mahakivut voi olla ihan kohdun kasvukipuja.
 
Tervetuloa Piupula, Pimpula ja RouvaQ :flower:

Sanmar: :hug: Älä luovuta vielä kokonaan. Mullakin oli eilen illalla nukkumaan mennessä alaselkä ja alavatsa menkkamaisesti (tai pahemmin) kipeänä. Jos en olisi raskaana, olisin ottanut kipulääkkeen välittömästi noin ikävään kipuun. Ja kun ei sulla ole vuotokaan vielä alkanut. Pidä toivoa yllä niin kauan kuin toisin todistetaan. Niin minäkin koitan tehdä, vaikka itseäkin tuo jatkuvasti voimistuva kipu huolettaa. Onko sulla se kipu helpottanut välillä vai onko se jatkuva-aikaista? Mulla se tulee onneksi vasta silloin tällöin, mutta joka kerta voimakkaampana. BellaMarien sanoin se on toivottavasti kohdun kasvukipuja.

Martta taisi kysellä alkuraskauden ultran hintoja. Niissä on todella paljon vaihtelua ja kannattaakin katsoa löytyykö hintoja netistä ja soitella sitten muutama paikka läpi. Itse tein kanssa niin. Mutta huonona puolena on, että hinnat vaihtelevat lääkärin määräämän taksan mukaan ja sitä lopullista summaa ei tiedä etukäteen. :| Esimerkiksi Tampereella Koskiklinikalla sanoivat hinnan vaihtelevan 110-160 euron välillä (hinta vuodenvaihteesta, kun olin viimeksi raskaana). Uudessa gynegologikeskuksessa on lääkärin palkkio 65-80 + ultra alkaen 72 euroa. Itselleni varasin ajan ava-klinikalle, jossa hinta on 121 euroa myös niille, jotka eivät ole käyneet hedelmöityshoidoissa. Noista hinnoista vähennetään kelakorvaukset suoraan tai sitten ne haetaan jälkikäteen. Muista hinnoista en tiedä suoraan, mutta ava:lla se hinta tippuu korvausten jälkeen 77 euroon. Noihin taitaa kaikkiin tulla vielä toimistomaksut päälle.
Nostan hattua niille, jotka malttavat olla menemättä ar-ultraan. :) Mun teki kauheasti mieli mennä viime joulukuussa ar-ultraan, mutta onnistuin olemaan menemättä. Laskin oikein, että paljonko säästin päivää kohden ennen nt-ultraa, kun onnistuin pitämään järjen päässäni. Nyt jälkiviisaana toivon niin kovasti, että olisin hössöttänyt ja käynyt ultrassa jo ennen joulua. En olisi turhaan luullut vielä kuukauden olevani raskaana. :(

Kuinkas moni teistä vauvakuume-puolelta tulleista käy vielä lukemassa vanhaa ketjua? Minä tunnustan käyväni joka päivä ja vieläpä useasti. :LOL: Jotenkin sitä toivoo niin kovasti, että muutkin siellä saisivat hyviä uutisia.

).( Täällä on rinnat kipeytyneet lisää ja vatsa- ja selkäsärkyjä riittää. Nytkin alkoi taas alavatsaan sattumaan ja ei tiedä miten päin olisi. Kipu saa aikaan kylmiä väreitä. Toivon, että nämä kivut kuuluu asiaan, eivätkä tarkoita sitä pahempaa vaihtoehtoa.
 
Karhuntassu No johan oli tökeröä.. Itse soitin äsken neuvola-ajan itselleni. Onnitteöivat ja antoivat neuvola-ajan 1.6 =) =) =) =) Mulla siis viikkoja 4+1 :) Jotenkin tämä alkaa nyt ehkä tuntumaan todelta, eilinen meni kyllä niin tärinöissä ja koomassa xD

Hmm.. kukas tosta nukkumisesta nyt puhuikanaa..? (mikä dementia :LOL: ) En oo mäkään saanut nukuttua koko viikkona, illalla uni ei tule ja päivällä sitten väsyttää.. :headwall:

Sanmar Mulla on jokapäivä menkka kouristuksia, mutta oon liittanyt ne kivut kiinnittymiseen, välillä on aika pahojakin. Itsellä on niin kauan ennen kuin lääkärin kanssa puhun, niin keskenmenonpelkoa pyllyssä, kun kilpirauhasarvot ei ollut ihan kunnossa... Tiistaita odotellessa :)

Auttakee mua, oon ihan paniikissa... Allekirjoitin työsopimuksen maanantaina, kun ajattelin, että en todellakaan tässä raskaana ole, koska en sää työskenellä sikiölle vaarallisten kemikaalien takia siellä, mulla ei koeaikaa ole, koska oon ollut siellä aikaisemminkin töissä ja nyt mun täytyy tänään mennä kertomaan, että en voi työskennellä enää siellä ja jäädä joko sairaslomalle tai sitten tekemään jotain muuta työtä... *iso huokas* jännittää niin kamalasti, en haluais aiheuttaa mitään ongelmia yms..

Puuh, nyt täytyy lähteä hamaslääkäriin, kun viisaudenhammas tulehtu ja siten ajaa paniikissa töihin ja selvittää asioita.. :|
 
Martta, Millä laskurilla sinä olet laskenut tuon lasketun ajan? Meillä kun on sama LA 4.1. Minä laskin vau:n laskurilla ovulaatiosta (13.4) ja menkoista (29.3, kierto 29 päivää ) ja sain molemmilla, että tänään olisi 5+2. Neuvolan mukaan päiviä olisi kyllä jo 1-2 enemmän kun he laskevat sillä 28 päivän kierrolla.
 
Karhuntassu: Olipas tylyä! Mäkin varasin neuvolan jo 4+ jotain ja niin oon aina tehnyt ja tervetulleeksi ollaan toivotettu. Mutta yritä olla piittaamatta! :)

Sanmar: :hug: Älä heitä kirvestä kaivoon!

Monella näköjään on kipuja vatsassa ja selässä. Mulla kans alkanut maha kipuilla menkkamaisesti ja pistelee välillä inhottavasti ja tietenkin huoli on kova.. Toivottavasti kaikilla meillä tämä on ihan normaalia!

Täällä päin ultra maksaa noin 60 ? - 120 ? yksityisellä. Mä pääsen ihan sen takia neuvolan kautta ultraan ku on noita keskenmenoja taustalla ja kilpparilääkitys. Mutta se on vasta 7+6 ja tuntuu et siihen on ikuisuus, ku oon yleensä käyny jo 6+ jotain.

Huono olo jatkuu. Ei vielä pahana, mut koko ajan sellanen kuvotus päällä. Inhottavaa...Tää raskauden vaihe on mulla aina sellasta masis aikaa, ku ei tiedä vielä onko kaikki hyvin ja pelottaa jokanen vessareissu ja mahan nipistys. Sit vielä tää väsymys ja huono olo päälle, niin apaattinen on olo... Eiköhän se tästä, mut pitkät viikot on edessä, ennen ku uskaltaa luottaa, että kaikki menee hyvin...

Minky 5+5
 
Neuvolasta saamani vastaus yllätti minutkin, nyt kun mulla menkkojen mukaan olisi "jo" 6+5! Kai se jotenkin höhlästi vaan ilmaisi sen, että jos on aika varattuna ja menee kesken niin on kurjaa peruutella surun keskellä. Vaikea kuvitella, että tarkoitti mitään pahaa, ainakin haluan niin ajatella kun on tuttu terkkari (2 lasta sen kannustuksella jo hautonut).

Ultraan sorruin minäkin... varasin ajan, menen 18. päivä. Mies oli kauhuissaan, kun on kallista (täällä vajaa satanen) mutta lupasin olla käymättä kampaajalla tässä kuussa :D Kukapa mun takkutukasta välittää, harmaatkin puskee läpi mutta ilomielin uhraan moisen huvin ultran puolesta ;)

Kylläpä teillä joillakuilla on voimakkaita kipuja :( Itse kyttää hysteerisenä joka nipistystä ja pidän tuonelan merkkinä, että keskenmenoa tietää... vaikkei syytä edes olisi, pelkään enemmän kuin koskaan :/ :ashamed:
 
onpas tullut paljon viestejä, kivaa!!! :)

ensiksi, Onnea kaikille plussanneille!!

Karhuntassu: oltiinpas kyllä tökeröitä neuvolassa... :(
Sanmar: älä vielä luovuta, jaksamista!!!
Piupula: kuinka ottivat töissä uutisen??

Sain varattua neuvola-ajan 26.5. Kauhean pitkä aika :D Meidän pienessä neuvolassa on semmonen aataminaikainen ultralaite, eli alkuaikoina joka neuvolakäynnillä ultrataan (vatsan päältä) Sen lisäksi on tietysti nt- ja rakenneultrat sairaalassa...

Töistä en aio vielä kertoa työpaikalla, mutta aika pian on pakko. Teen töitä sosiaalialalla ja väkivallanuhka on ajoittain suuri. Edellisessä raskaudessa jouduin "kottorihommiin", enkä saanut osallistua perusduuniin ollenkaan.

).( Väsymys!!!! Haukottelen kokoajan ja muutamat tuttavat ovatkin kyselleen, että miksi näytän niin väsyneeltä. Nukun melkein kellon ympäri ja eilenkin illalla menin esikoisen kanssa sampihin aikoihin nukkumaan (puoli yhdeksältä!!) Menkkakipua, välillä tosi voimakasta, on myös. Sinäpäivänä, kun kuukautisten piti alkaa tuli vähän rusehtavaa vuotoa.... mutta hyvin vähän.

Emeliina 5+3
 
Kiitos kaikille haleista ja zempistä!

Kipu ehti jo helpottaa hieman puoleenpäivään mennessä, mutta alkoi pikku hiljaa uudestaan. Ei enää niin pahana, kuin aamulla ja tuntui tosiaan lopulta enemmän alaselässä sellaisena menkkamaisena jomotuksena. Googletin noita kipuja ja vaikuttivat sellaisilta oireilta, joita ollu useammallakin. Niinkuin näköjään tääläkin. Ehdin jo siis hiukan huokaista ja olla positiivisemmalla mielellä...kunnes menin tässä iltapäivällä vessaan ja mitäs muutakaan, kuin paperiin jäi ruskeaa tuhrua!! :'(

Tuittu: Kipu oli sellaista jatkuvaa jomotusta, ei helpottanut välillä, vaan sellaista koko ajan tuntuvaa. Mulla oli aamulla sama fiilis, että jos en olisi raskaana, niin olisin jo ajat sitten ottanut särkylääkkeen.

Kaipa noi kivut siis kuuluu normi raskauteen ja ruskea tuhrukin ihan normia, mutta kipu + ruskea tuhru yhdessä ei mielestäni lupaa kovin hyvää... Toivon niin sormet ja varpaat ristissä, että se tuhru loppuu yhtä nopeasti kuin alkoikin :/ En haluaisi menettää tätä ihanaa onnea :(

Kauhean monella tesitä ollut keskenmeno ja Mutzillalla ollut varmasti aivan kamalaa tuo kaksosten menetys. Että kai sitä itsekin uuteen alkuun pääsee, jos nyt ei onnistu.... Kovasti tarrasukkia kaikille (myös itselleni)!
 
Hyväsetti Kiitoksia :heart: :hug:

emeliina Ihan hyvin ottivat :) turhaan panikoin :) Kamala itkukohtaushan siinä tuli sitten kun pomo tuli terkan ja mun kanssa juttelemaan :headwall: Meinasin pyörtyä, kun itkin niin paljon, miten niin hormoonit hieman sekasin :LOL: :LOL:

Sanmar Aika monella on vissin tullut tuhrua -> kiinnittymisestä aiheutuvaa vuotoa. Toivotaan, että kaikki menee nyt hyvin ja saatte tammikäärön syliinne :hug: :heart:
 
voi luoja tätä kuvottavaa oloa mikä tuli illan mittaan... väsyki on niin et hereillä olen mut mitään ei jaksa ja viitti.... ja luoja tota mun vatsan turvotusta!!!!!! Millä ihmeellä mä pidän tän salas vie ainaki 6 viikkoo.... :/

Tarrasukkia kaikille :heart:
 
Tuittu- Olen laskenut lasketun ajan monilla nettilaskureilla, käyttäen kiertoaikana 28 päivää. En ole ihan varma kierron pituudesta, mutta tuota luokkaa se on ollut. Viimeiset kuukautiset olivat (ehkä) 30.3. En pidä kuukautisista kirjaa, joten tuokin on vähän arpapeliä. Mun la saattaapi siis vielä muuttua ultrassa. Nuo raskausviikot, jotka pistin edelliseen viestiini, olivat vain nopean päässälaskun tulosta. Liian nopean, näyttivät menneen väärin. :)

Martta B ja 5+2 (vau.fi:n mukaan)
 
mulla on ihan huono omatunto kun en ole osallistunut teidän keskusteluihin..omista asioistani nyt vain jankuttanu! Jotenkin vaan sellanen olo että ei hirmusti viiti vielä iloita kun ei tiedä mitä tämä on :ashamed:

turvotusta,ummetusta ja järkyttävää väsymystä riittää! kävin apteekista hakeen just levolacia jos sais toimiin ton pötsin ja turvotuskin sen myötä vähän vähenis.

mistäs muusta täälä oli keskusteltu? työstä ainakin jotain..
mä olen kans työssä sosiaali ja terveys alalla sellaisessa paikassa missä väkivallan uhka päivittäin, mutta en aio kertoa vielä piiiitkään aikaan. luotan siihen että pystyn arvioimaan tilanteen, enkä käännä selkää....*koputtaa puuta*


sanmar
mulla turhrutellu nyt lauantaista asti. älä hätäile :hug: toivotaan et sulla kaikki hyvin.


-miisuliisa rv 4+5-
 
Sanmar82; Mulla oli edellisessä raskaudessa, erityisesti alussa, tosi kipeä vatsa. Mä en tajunnut moneen viikkoon edes että olin raskaana, kun oli ihan samanlaiset kivut kun mooniksia odotellessa!!

Mulla on ihan hyvä olo vielä! Vatsa vähän kipeä, ja kahvi ei maistu ihan yhtä paljon kuin ennen, mutta muuten ei oikeestaan mitään, jeee!!!
Kaksosia odottaessa oli niin hirveät oireet, että kauhulla odotan tuleeko samanlaista.. Toivottavasti ei!!!
 
Pikaisesti kävin vain lukaisemassa kuulumisia. Tsemppiä kaikille, toivottavasti paljon on tarrasukkia matkassa kivuista ja tuhruista huolimatta :hug:

Mulla aika karsee olo, ku tänään jouduin töissä käsitteleen muutamalla tunnilla etanolia ja rikkihappoa. Ei millään tahdo kestää voimakkaita hajuja vaikka periaatteessa oli varmaan vähemmän katkuja ku yleensä ku huolehdin normia paremmin tuuletuksesta :LOL: mut nyt on limakalvot ihan rikki - just samanlaista oli kakkosen aikaan, ilmeisesti raskaus tekee herkemmäksi. No onneksi ei enää tänä keväänä tartte mitään myrkkyjä tunneilla!

Mussu ja edelleen nimetön 5+3
 
Onnea uusille odottajille, se on aina ihanaa, kun tulee uuden kuukauden pino! :) Teidän jutut on tismalleen samoja, kun meillä oli tammikuussa plussien aikaan (syyskuisten pinossa...) ;)
Voikaa paksusti ja erityisonnittelut kaikille "tutuille" :)
Pian se aika hujahtaa, uskokaa pois!
Voimia vielä vuotojen kanssa painijoille, mulla oli samoja ongelmia ja ne piinaviikot oli hirveitä!
:hug:

Lara- ja Nuna rv20+0
 
Tervehdys!

Uskaltauduin tänne jo lueskelemaan, uskaltaisikohan sitä liittyä ihan listoille asti... :wave: :whistle: Eilen tein haalean testin, ja tänään piti tädin kurvailla, mutta oireet alkaa kyllä tuntua jonkin verran...

Onhan täällä tuttujakin nimiä, hienoa. :)
 
Onnittelut kaikille uusille ja tervetuloa! :flower:

Mulla ei oikeestaan oo mitään uutta kerrottavaa omasta olosta mutta on silti niin ihanaa käydä lukemassa toisten tuntoja ja sitten tekee mieli kirjottaakin jotain :)

Tänään piti taas muutamalle kaverille kertoa. Kysyivät asiaa, kun tietävät että yritystä on ollut, enkä sitten osaa olla kertomatta :D Aivan ihanaa kun saa jutella muiden kanssa asiasta, kun tuo mies nyt on kuitenkin perus juntti eikä se osaa intoilla mun kanssa samallalailla kuin tyttökaverit. En malta millään odottaa varhaisultraa! Se tois asiaa todellisemmaksi. Sitä ennen on kuitenkin järjestettävänä esikoisen 1v synttärit joten ehkä saan vähän muutakin ajateltavaa ja aika menee nopeammin.

Täältäkin hurjat määrät tarrasukkia kaikille :heart: Nautitaan!
 
Shamandalie tervetuloa

ja listoille haluavat laittakaa yksityisviestiä tulemaan minulle, niin tulevat oikein sitten listalle tiedot

tännepä ei kummempia oireita ei kamalasti ole, joten pelko persiissä et onko ketään ees tuolla :/ tissit ihan minimaalisen kipeet, jos koskee, mut muuten ei, kahvi menee alas edelleen, tupakan jätin maanantaina ja ei vois helpompaa olla...tää alkaa olemaan joku 5 kerta kun lopetan tupakanpolton, niin ilmeisesti kerta kerralta on helpompaa...ei häirihe ees vieressä polttava :eek:

Mutzilla ja tirriäinen 4+6
 

Yhteistyössä