*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

"Ihanaa saada kuulua tämmöiseen porukkaan, ihanaa että olette siellä :heart: " Toi oli suora lainaus Karhuntassun viestistä tuola ylempää, mutta allekirjoitan sen täysin! Tää palsta pelastaa mun mielenterveyden :) Kiitos siis kaikille taas kommenteista :heart:

Tuhruttelu vaan jatkuu, mutta mahakipu on onneksi jäänyt. Nyt taas nippailee "normisti" niinkuin aikaisemminkin. Mutta toi tuhru, voi elämä mä toivon joka kerta vessassa käydessä, että se ois loppunu. Mut ei... äskön oli tullu vähän siteeseena asti, mutta taas pyyhkiessä jäi vaan minimaalisen vähän vaalean ruskeaa "limatuhrua" (anteeks tää kuvailu). Mutta sellaista vähäistä siis kuitenkin toistaseksi. Tietäis vaan mitä tää on? Ei kai tässä auta muu, kun oottaa pari viikkoa sinne varhaisultraan, sielä sitten tippuu kovaa ja korkealta tai sitten siitä tulee yksi elämäni onnellisemmista päivistä.

Mutzilla :hug: Toivotaan että sullakin on vaan harmitonta tuhruilua!
Miisuliisa Tiedän ton sun tunteen, ei huvita itsekään oikein iloita tästä nyt, kun ei tiedä mikä on tilanne....
Piupula Pääsetkö nyt sitten johonkin toisiin vaarattomiin työtehtäviin? Kivaa, että sun pomo otti asian hyvin! Pyysitkö itse terveydenhoitajan mukaan vai onko se teillä töissä ns. käytäntö?

En tiedä onko tää raskausoire, mutta aamulla iski hillitön elohiiri silmään. Tuntuu, että silmä lähtee irti, kun niin kovasti nykii :LOL:
 
mutzilla: :hug: Toivottavasti on vain harmitonta tuhrua! :hug:

Shamandalie: Tervetuloa! :) Jos en nyt ihan väärin muista, niin taidettiin odottaa joulukuunvauvoja 07 samaan aikaan?!

Tänne ei uutta, paitsi et kun jotain pelkoja pitää kehitellä, niin nyt päätin pelätä kohdunulkoista... Mua on alkanu nipistelemään inhottavasti toispuoleisesti siltä puolelta, jolta nyt olin ovuloinu ja päätin sitten että tämähän on kohdunulkoinen. Oikeesti aloin jännittää nyt sitä, mutta samalla naurattaa tää mun vainoharhaisuus! :headwall: :LOL:

Minky 5+6
 
ihanaa ku on perjantai ja mie tulee kotiin :heart: :heart: :heart: viime viikonloppu oli vie niin yhtä hermoomista ku pelkäs et menee kesken ku aina mulla alussa menny.... Jos nyt vähä jo vois hengähtää

Itse päätin nyt että yksityisen kautta en alku ultraan menee... viitsi siitä maksaa niin paljoa... mutta toivon että ekalla neuvola kerralla ehdotettais että menis heti ultraa niin saatais tietoon millä viikoilla menen... voisin jopa vähä pytää jos olis niin kiltti neuvola täti että suostuis.... neuvolaan vielä 17 päivää :D

Mutzilla :hug:

Ja kaikille muillekki tarvitseville :hug: Toivotaan että kaikilla olis harmitonta vuotoa :heart:
 
Mutzilla: :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin!!

Onnea uusille :flower: Ainakin Shamandalien ja ä060811:n bongasin.

Minky: Mä oon kans vainoharhainen, tai yritän kehitellä jotain ongelmia...kun ei ole vuotoa, niin jotain ongelmaa pitää olla ja oon kans päätynyt kohdunulkoiseen... Oli se vaan silleen ihanaa joskus ennen kun ei tiedetty mitään mistään kohdunulkoisista eikä mistään, niin sitä oli vaan raskaana...ei niin että elämä sillon helppoo olis ollut.

Tarrasukkia kaikille täältäkin!!!

).( Vapaapäivä ja tyttö jäi kotiin myös. Pitäis leikkii sen kanssa Petshopeilla, ei jaksaisi...
 
vaikka tuhrua tulikin aamulla, käväsin kirpparilla ja sieltä oli ihan pakko ostaa 2pkl pakkaus sinisiä tutteja(käyttämättömiä, avaamaton pakkaus) 0-2kk niin 1? sen sain ja Brion sadesuojan vaunuun 3?, näytti käyttämättömältä, saapahan nuo myytyä pois jos kesken menee, kaksosista en ostanut mitään kun oli tarkoitus ostella sit rakenneultran jälkeen, joten nyt ostan jos halvalla saan, uhmaan kohtaloani :kieh:

Mutzilla ja tirriäinen 4+6
 
Heippa vaan B)

Pääseekös mukaan? Tänään aamulla plussasin ja olen vieläkin aivan äimänkäkenä että näinkin nopeasti voi tärpätä... :eek: Päätösen jälkeen yhdet menkat ehti tulla välissä ja nyt raskaana :eek: Kamalasti pelottaa että jtn voi tapahtua vielä ja niinhän voikin...ei oikein voi mennä kuin päivä kerrallaan...vkon 12 jlk voi varmasti jo osittain huohahtaa...


Viikoilla 4+4 mennään ja ei mtn olotiloja oikeestaan vielä ainakaan...himpun verran ala-vatsalla painon tunnetta, ja tänään vähän pään jomotusta, ei muuta...mutta ehtiihän niitä olotiloja vielä tulla..;)

Tosiaan LA ois 10.1.2011...ja kotona häärää noin 8kk tyttövauva, joka syntyi 15.9.2009..eli aikasteen pieni ikäero tulee...1,4 v...mutta onpahan toisilleen sitten kaverit...ainakin varmaan jossain vaiheessa... :heart:

Tarrasukkia kaikille ja kuulolla :hug:

Pikkutoive 4+4 :heart:
 
taas uusia tullut joten tervetuloa!

onko teillä muilla huimausta? musta tuntuu et mua pyörryttää kokoajan ihan hirveesti ja jotenkin sellanen ihmeellinen olo ja väsymys mikä ei mene ohi vaikka nukkuu kuinka.
tänään ollut myös alamahalla menkkamaista kipuilua ja tuhrutellutkin enemmän
:/

muzilla ja sanmar onko teillä se tuhru sellaista ruskeaa vai millaista? mulla siis välillä ruskeaa ja välillä sellasta oikeen viininpunaista tummaa. siteeseen jos tulee jotain niin se on sellasta ruskeeta mut pyyhkiessä tuota oikeen tummaa punaista.



miisuliisa rv 4+6
 
Tervetuloa uusille! :wave:

hmm.. mulla o kyllä niin dementia päällä, että mitään en muista mitä luien edelliseltä sivulta :/

Sanmar Mun tilanne on edelleen auki ja kamalaolotila sen takia, kaikki vapaat paikat on täytetty ja nyt mulle yritetään kaksia jotain.. On aika kamalaa olla tässä väliinputoojana ja itku on herkässä... Mutta toivottavasti maanantaina selviää sitten, mitä tuleman pitää :) I hope so!

).( Mulla myös päänsärkyä, heräsin aamu neljältä kamalaan hedariin ja joutu ottaa särkylääkkeen illalla ja nyt kun töistä pääsi kotio niin alkoi taas. Sitten noi menkkakrampit!! tai mitkä repäsykivut nyt onkaan, niin välillä sattuu aika pljon ja jos valkkaria tulee paljon samalla, niin juoksen vessaan katsomaan, että nytkö meni kesken :LOL: Vaikka onkin ihan normaalia, että sattuu, kun kohtu kasvaa :p Tänään myös uutenaoireena tullut närästys ja pieni kuvotus ja kahvia ei pysty kun vähän höräsemään kupista ja loput on pakko heittää pois. Jostain syystä ei tee oikein mieli syödä oikein mitään... yleensä syön paljon kasviksia ja juureksia, mutta nyt tökkii jotenkin ja pahasti :kieh:
 
Heippa! Minäkin ilmoittautuisin mukaan varovaisen onnellisena. Ensimmäinen lapsi olis tuloillaan ja nyt rv 4+5 ja la siis 9.1. ja TYKS.

Oireina ollut runsas valkovuoto ja menkkamaiset kivut, että on joo tullut vessassa ravattua.. Saas nähdä tuleeko muita oireita seuraavien viikkojen aikana. Tosi kivaa kun on tälläisiä palstoja, joissa voi pohtia kaikenlaista ja vaihtaa kuulumisia! :)
 
Hei, miulla ois ehdotus

Ois jotenkin helpompi tsekkailla muitten kuulumisia ja vertailla omiin jos tekstin loppuun jaksaisi aina laittaa millä viikoilla ja millä päivillä tänään mennään?? Saakos kannatusta?
Ei tarvitsis aina hypätä ekalle sivulle katsoakseen, että milläs viikoilla tuo nyt olikaan...jne :hug:

pikkutoive 4+4 :heart:
 
Ehdin äskön vasta lukea kaikki 7 sivua ja täytyy sanoa, että on ollut jännittäviä tapahtumia ja käänteitä :eek: Esim kun Miisuliisan juttuja luki, ihan tippa linssiin tuli, senverran stressaavan oloista ollut siun raskauden alkutaival....haleja ja niitä kuuluisia tarrasukkia :heart:

Onko muilla kokemuksia ns. lähes oireettomasta raskaudesta? Minua vaan kovinkin ihmetyttää tämä oma olotilani, kun ei oikeestaan oireen oiretta...vai hyökkääkös ne kehiin sitten jollain viikoilla vasta? :$

Pt 4+4 :heart:
 
Mäkin olen vähän pihalla itsekunkin vaiheista joten komppaan pikkutoivetta ja viikkojen laittamista näkyviin. Nyt alussa niitä ei meillä paljoa ole, mut kunhan kuukausi etenee ja täällä toivottavastai ollaan....


Silloin kymmenen vuotta sitten tein vain yhden testin (!) ja olin ihan ihan onnellinen siitä raskaudesta, oireista ja oireettomuudesta, keskenmeno vain pienenä peikkona mielessä. Ultrassa sitten todettiin keskeytynyt keskenmeno, oli lopahtanut johonkin 9 rvk kasvu.
Nyt tuntuu että noita oireita ja oireettomia hetkiä kyttää ihan koko ajan, olen tehnyt kolme raskaustestiä (viimeisen tänä aamuna, ihan selvä plussa) ja muutaman ovulaatiotikunkin tikuttanut (niissäkin kun näkyy). Plääh.... Voi kun voisi pikakelata tästä nämä ekat viikot eteenpäin. En muista viime raskaudesta mitään erityistä oiretta, ehkä se rintojen arkuus oli suurin. Niin ja nänninpihat olivat tummat. Nyt on kyllä etovaa oloa jos menee pitkä tauko syömisten välissä ja rinnat ovat kuin ruutitynnyrit, muttei väri oo vaihtunut .... Alavatsaa nippailee ja turvoksissakin se on. Mä en kestä! Tällä hetkellä mun pitäis selailla jotain puutarhakuvastoja ja rapsutella penkkejä tuolla pihalla, mut mä notkun kaiken vapaa-ajan täällä ja etin googlella alkuraskauden oireita ja tarinoita keskenmenoista jne jne jne jne.....

Raskaus ei tosiaan ollut edes missään toiveissa enää, ja elämä aika muuksi suunniteltu. Mun pitäis vaihtaa uudenlaisiin työtehtäviin elokuun alussa, ja pitäis toisaalta varoitella jo nyt esimiestä, mutta olen päättänyt että kerron vasta elokuun alussa jos tämä raskaus sinne asti kestää (pomo lomalla heinäkuun). Muutoinkin ajattelin että en tästä kerro vielä kellekään mitään. No mies kyllä tietää muttei kukaan muu.

Tänä aamuna olen taas ollut "raskaana", olo sen mukainen ja nyt viimeiset puolituntia oireeton, niin johan taas mielelessä peikko vaanii....hulluksi tässä vielä tulee :kieh:

vappupommi 5+1
 
MOIP!

Perustin kerhon, jos haluatte puhua ilman, että kaikki näkee :)

Kerho on LA tammikuu 2011 ja salasanan saa multa yksärillä :)

Itsellä on kaikki ajatukset aika sekaisin vielä.. :) Halusin kanssa tänään käydä hakemassa testin ja varmistaa, että nyt raskaana ollaan, vaikka kolme testiä olen jo tehnyt :p Ei mullakaan kamalsti vielä oireita ole, mutta kaikki on varotellut, että ne hiipii sitten vk8-> että katsellaan :LOL:

*muoksä' itse llöysin kerhot vasta kun kirjoitin tohon haku ruutuun kerhot!
 
Onnea kaikille uusille plussanneille!!!

Toivottavasti nuo tuhrut ei tarkota mitään sen kummempaa, mulla oli kaksosia odottaessa runnsastakin vuotoa, mutta kaikki oli kumminkin hyvin!!

Te jotka odotatte toista tai useampaa kertaa; onko jollain ollut oireeton alkuraskaus, ja kaikki on silti ollut hyvin?
Mua alkaa ihan hermostuttaa, kun ei tunnu yhtään mitään missään.. Jos oikeen kaivelee ja tunnutelee, niin tukka paskottuu helpommin, alavatsaa nippailee välillä oudosti, hengästyn helpommin, ja kahvi ei maistu ihan yhtä paljon kun ennen..

En voi olla vertaamatta kaksosten odotukseen, jolloin voi ihan hirveän huonosti, vatsa oli mielettömän kipeä, selkään sattui, nukuin koko ajan, ja olin umpijäässä aamusta iltaan.. Siis kaikki klassiset raskausoireet todella pahoina.
Voiko tällanen oireeton alkuraskaus olla ihan ok??? :/

*muoks. ai niin heti unohdin merkata ne viikot.. en ole niistä ihan varma, mutta veikkaisin että 5+1*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkse:
Onnea kaikille uusille plussanneille!!!

Toivottavasti nuo tuhrut ei tarkota mitään sen kummempaa, mulla oli kaksosia odottaessa runnsastakin vuotoa, mutta kaikki oli kumminkin hyvin!!

Te jotka odotatte toista tai useampaa kertaa; onko jollain ollut oireeton alkuraskaus, ja kaikki on silti ollut hyvin?
Mua alkaa ihan hermostuttaa, kun ei tunnu yhtään mitään missään.. Jos oikeen kaivelee ja tunnutelee, niin tukka paskottuu helpommin, alavatsaa nippailee välillä oudosti, hengästyn helpommin, ja kahvi ei maistu ihan yhtä paljon kun ennen..

En voi olla vertaamatta kaksosten odotukseen, jolloin voi ihan hirveän huonosti, vatsa oli mielettömän kipeä, selkään sattui, nukuin koko ajan, ja olin umpijäässä aamusta iltaan.. Siis kaikki klassiset raskausoireet todella pahoina.
Voiko tällanen oireeton alkuraskaus olla ihan ok??? :/

*muoks. ai niin heti unohdin merkata ne viikot.. en ole niistä ihan varma, mutta veikkaisin että 5+1*
Oireettomuudesta: Mulla on ekassa raskaudessa ollut vähän oireita, mutta 2 seuraavaa ja nyt näköjään tämäkin alkava ollut TÄYSIN oireettomia. -07 ja -08 syntyneiden tyttösten odotuksessa ei ollut siis mitään, ei edes etsimällä löytynyt minkäänlaista oiretta. Ei ollut pahoinvointia, tissit oli normaalit ja normikokoiset, ei nippaillut, ei vuodellut, ei niin yhtään mitään. Edes hajut ei ällöttänyt, ruoka maistui normaalisti... jne. Hämmentävää oli silloin, nyt en edes oikein oireita ole osannut kaivata, päinvastoin!

Niin ja raskaudet menneet paremminkin kuin hyvin, eli oireettomuus ei ole huolenaihe ollenkaan!!

Karhuntassu 6+6

 
Pikkutoive, ollaan samoilla viikoilla ja päivillä, 4+4 =) .KsKs on sairaala. Tuli muuten ihan sama ajatus, että olisi kiva näkyä ne viikot jokaisen viestin alla.

Tarkse, olen kuullut myös, että oireettomuus on oire muiden mukana =) .

4+4
 
Tervetuloa kaikki uudet! :)

Täällä annettiin sitten hermoja riekaloivalle ultran odottelulle periksi ja varattiin ylimääräinen aikaisempi ultra... :headwall: :headwall: Mä niin ajattelin sinnitellä tonne neuvolan antamaan ultraan, joka on 21.5. , mutta ei millään jaksa odottaa sinne asti. Varasin ultran ensi tiistaille ja sormet ja varpaat ristissä toivon, että siellä näkysisi jo jotain. Silloin on vasta 6+3, joten saa nähdä heitänkö satasen vaan kankkulan kaivoon ja jatkan hermoilua... :headwall: :headwall:

Minky 5+6 (huomenna poksutaan)
 
Heippa vaan kaikille uusille ja tervetuloa :wave:

Miisuliisa Kyselit siitä vuodosta millaista se on. Eilen se oli sellaista samantapaista tuhrua, kun menkkojen alussa/lopussa yleensä on. Tänään se on ollut enemmän sellaista kun normi valkkariin ois sotkettu jotain kuran väristä, eli sellasta vaalean ruskeaa, mutta koostumukseltaan muistuttaa ihan valkkaria. Punasta mulla ei ole näkynyt. Äsken sitä ei tullut juuri ollenkaan ja toivon, että siihen jääkin. (anovia katseita yläkertaan...) Oliko sulla Miisuliisa seuraava ultra jo varattu?

Tänään meni varmaan puolet työajasta siihen, kun vaan googlasin kaikkia raskausjuttuja ja varsinkin tota vuotoa :p Tuntuu, että joka toinen sivu sanoo, että normaalia ja joka toinen, että ei oo normaalia. Samoin jopa "kysy asiantuntijalta" palstoilla meni noi vastaukset aika fifty-fifty, että ota tosta nyt sitten selvää :/

Oireista: Tääläkin tuntuu olo aika oireettomalta. Muutama kuitenkin löytyy: hajuaisti on aika herkillä, tuntuu, että kaikki hajut tulee voimakkaammin nenään. Ja yksi oire on jonkinlainen ummetus!! Mun maha on aina ollu kellon tarkka toimimaan, mutta nyt sen rytmi on ihan hukassa...

sanmar 5+1

Mennään Vappupommi muuten ihan samoilla viikoilla!
 

Yhteistyössä