*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Hei, varovasti ilmoittaudun ryhmäänne mukaan. Kolmatta odotellaan tammikuun alkuun jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Eli pimpula74, 36v, KHKS, 3.

Hieman vielä varuillaan olen, mitään oireita ei juuri ole, rinnat kipeät, kahvi ei maistu, hajuaisti todella herkässä, testin olen tehnyt jo useamman kerran ja plussaahan tuo aina näyttää =)
rv 4+3, neuvola 2.6 varattuna.
 
eiiiii, nytkö se alkaa... pahoinvointi!!! Ihan kamalan ällöttävä olo... :/

Tänään pitää soittaa neuvola-aikaa.. koitin soittaa eilen ja yllätysyllätys, täällä soittoajat ma, ke ja pe. Ilmeisesti vielä vakituinen kätilö on ollut koko kevään sairaslomalla ja eri sijaiset tehneet hommia.

Liikunnasta oli puhetta. Aioin liikkua aika samanlailla kun nytkin, tietysti omaa oloa kuunnellen. Ennen oon välillä käyny pelailemassa sählyä, mutta se jää pois nyt.

Karhuntassu: mikä tilanne?? :hug:

 
varhaisultra varattu 15.5. Näin yllättäen päätettiin sinnekkin mennä. Saapi nähdä mikä tulee lasketuksiajaksi. Jännittää! Ihanaa nähdä meidän pikkupallero (vaikka tiedän että siinä ei luultavasti vielä näillä viikoilla mitään näykkään) mutta sydämen pitäisi ainakin sykkiä. :heart:
 
tervetuloa kaikille uusille!!

Kävin nyt siellä ultrassa eikä vieläkään näkynyt mitään muuta kun paksu limakalvo kohdussa. hcg 1050 eli nousee ihan normaalisti. jossain tuolla syvällä (kohdunsuulla) veristä vuotoa. ensi ke uusi ultra ja uudet verikokeet. lääkäri sanoi että on 2 vaihtoehtoa ja ne on normaali raskaus tai ulkopuolinen. sanoi että sitä munapussia ei vielä näillä viikoilla edes välttämättä näy. ompas ärsyttvää kun ei voi haaveilla ja unelmoida ja nauttia tästä raskaudesta nyt kun ei tiedä mitä on. ei viitsi kiusata liikaa itseään että ei sit tuu järkyttävä pettymys.

tuli tuosta liikunnasta mieleen kun ootte siitä puhunu. mun piti aloittaa liikunta nyt että saan selkää paremmaksi ja kuntoa muutenkin. sillon la päivällä kävin lenkillä ja jumppasin tässä kotona ja illalla alko se vuoto ja sen jälkee en oo uskaltanu enään :ashamed: ei se nyt varmaan siitä johtunu mutta kuitenkin tuli sellainen olo että ei uskalla nyt heti alkaa rehkimään vaikka en sillonkaan rehkiny kun jalkalihaksia ja lenkki.


miltä tämä hcg nous teistä kuulostaa?
sillon la oli vissin rv 4+0 353
4+2 575
4+4 1050

jos tuo arvo pitää tuplaantua niin eihän tuo sitä sit ole?? toisaalta tuohon la illasta ma amuun 1,5vrk ma aamusta ke aamuun 2vrk
-miisuliisa rv 4+4
 
miisuliisa hyvältä tuo minusta näyttää =) Vuotoa ei vissiinkään ole enään tullu? Nyt vaan seuraavaan ultraan sormet ja varpaat pystyyn :heart: :heart: :heart:

Eilen illalla aljoin jännitään ihan yhtäkkiä et kuinka mä pärjään kahden lapsen kans :ashamed:
 
Eipä ole hetkeen tullut käytyä näillä sivuilla... mutta nyt "vanha mamma" ilmoittautuu tähän pinoon =)
Yllätysiltatähti tulossa 6.1.11. Kaksi keskenmenoa kokeneena en tosi vielä uskalla paljoa hehkutella...
 
Sain varhaisultran varattua, 19.5. Silloin ois sitten kai se 7 vkoa. Mietin pitkään että otanko 7. vai 9. viikolle, päädyin sitten tuohon aikaisempaan jos sinne asti kaikki hyvin menee.

Olo on edelleen aika pöllämystynyt, mutta mennään nyt päivä kerrallaan. Oireita on että ihan ei voi tätä unohtaakaan; pahoinvointia pitkin päivää, maha kipuilee, rinnat on tosi kipeet ja vaatii kohta pari numeroa isommat liivit....
 
miisuliisa: Munkin mielestä ihan hyvältä näyttää sun tilanne! :)

Onnea Piupula ja Rouva Q! :flower: :flower:

Memmu:
Mulla samoja mietteitä välillä, et kuinka sitä sitten jaksaa ja pärjää ja viihtyy ja keksii tekemistä ja ehtii tehä kotityöt jne... :) Mä aina lohduttaudun, et on sitä muutki onnistunu, niin en kai mäkään nyt niin poikkeus ole! :)

Täällä kans alkoi pahoinvointi tänään. Tosi kurja aaltoileva kuvotus koko päivän! Ja väsyttää...
 
Tervetuloa uusille ja miisuliisalle :hug: :hug: hyvin nousee arvot

mä poltin sit naamani tänään, vattupusikossa olen leikkaamassa niitä niin aurinko päätti sit paistaa tänää kunnolla ja minä olen kuin keitettu rapu :ashamed: :ashamed: pitäis vissiin uskoo et heti keväällä aina aurinkorasvat mukaan jos meinaa ulkona olla hetkenkin enemmän, olen punaverikko pisamilla= erittäin herkkä iho auringolle :kieh: :kieh:

ja kyllä väsyttää tää hommailu tuolla puskissa, vielä huomenna pitäis menn' ja sit ois pellot leikattu, uusilla paaluilla ja naruilla ei onneksi niin kiire ole joten saa varmaan pari päivää sit levätä :xmas:

Mutzilla ja tirriäinen 4+4 :heart:
 
Onnea ja tervetuloa joukkoon Piupula ja Rouva Q :flower:

Huh mikä päivä... Onneksi kohta on taas huominen, jospa olis vähän parempi päivä - ainakin vähän lähempänä viikonloppua :D Jaa, täytynee lopettaa ja jatkaa illemmalla, pölähti yllärivieraita pihaan :D
 
Kiitos tervetulo-onnitteluista mussu81, Minky ja miisuliisu.

pimpula74, Rouva Q ja Piupula
: Tervetuloa ja Onnea! :flower:

miisuliisu: Joillakinhan vuotaa varsinkin pari ensimmäistä kiertoa kun on kuukautisten aika. Toivottavasti kaikki on hyvin! Mä muuten itekin kävin tunnilla sunnuntaina ja sen jälkeen tuli vähän jotain rusehtavaa tai punertavaa limaa ja päätin, että täytyy varmaan ottaa vähän kevyemmin toi liikunta...

).( Harkitsen varhaisultraa, koska mun pitäis oikeestaan kertoo pomolle raskaudesta jo ennen ekaa neuvolaa. Kun hän jää vuorotteluvapaalle puoleks vuodeks, niin olis aika reilua kertoa, että en oo töissä kun palaa. Kun varmaan haluaisi vaikuttaa kuitenkin sijaiseen. Jotenkin jännittää kyllä toi kertominen. Kun ei kukaan varmaan ajatellut töissä et meille tulee kolmas.

Radekin (raskausdementia) on iskenyt nyt jo. Unohdin, että matkakortti ei oo voimassa (onneks siel oli rahaa ladattuna ) sit onnistuin tiputtamaan sen hiekkatielle kun hain tyttöö päiväkodista. Onneks yks ystävällinen setä huomasi. Ja unohdin bussissa painaa poistumisnappia, niin jäätiin tytön kanssa sitten vasta seuraavalla pysäkillä pois ja käveltiin siis pidempi matka kotiin. Sitten meninkin päiväunille koska olin myös tooooosi väsynyt. Kahvi onneksi vielä pysyy sisällä, mutta en tiiä kauan kun se tuoksahtaa jo vähän pahalle...
 
Bellamarie hih, täällä myös dementiaa ilmassa xD käytiin kaupassa, laskin kassin maahan ja siihen jäi, onneksi mies muisti ja laittoi jääkaappiin tavarat... :p

).( Täällä ei ole vielä oikeastaan muita oireita kuin menkkajuilinnat ja unettomuus... :| en saa illalla unta ja aamulla herätys aikasin :( ja iltaturvotus!!!

Töistä itsellä nyt luvassa sitten joko sairasloma tai sitten korvaavia töitä, koska en saa suuren riskin takia jatkaa noita hommia, olinhan mää töissä 3päivää :ashamed: :|

liikunnasta ajattelin jatkaa samaan tahtiin, ehkä jätän hyppimiset välistä.. saakos muuten mahaallaan tehdä selkälihaksia? ei´kait sille mitään estettä ole, ennen kuin tuntuu huonolta..

Kamala, vaikka tässä on melkein vuoden lukenut kaikkia raskausjuttuja, niin kaikki on kadonnut päästä, enkä enää muista mitään :headwall: :D :ashamed:
 
Taas täälä...mähän käyn täälä kohta useemmin kun facebookissa, ja se on jo aika huolestuttavaa :LOL:

Tervetuloa taas kaikille uusille munkin puolesta :flower:

Pakkohan se oli sitten tänään tehdä vielä yksi testi mielenrauhan turvaamiseksi. Tässä tulos: http://www.aijaa.com/v.php?i=6166037.jpg
Edelleen epäilyttää, kun oireita on ainoastaan mahan "hassu painon tunne" ja silloin tällöin nippailut. Tissit vain vähän arat. Hassua toivoa itselleen pahaa oloa, mutta jotenkin se toisi tämän raskauden konkreettisemmaksi... tai kai sekin on ihan normaalia, että sitä pahoinvointia ei kaikille edes tule? Tajusin muuten tänään, että masukki on tarrannut kiinni melkein päivälleen samoihin aikoihin, kun meillä miehen kanssa tuli 10v täyteen :)

Piupula mulla on vähän samanlaiset fiilikset, että viimesen vuoden (vähintään) oon ahminu kaikkea "raskausfaktaa" sisuksiini ja nyt tuntuu, kun ne ois kaikki ihan totaalisesti hävinny johonkin!

Neuvolasta ja varhaisultrasta Aika moni täälä on näköjään jo varaillut neuvola-ajan ja varhaisultrankin aika moni. Itse en vielä kumpaakaan. Huomenna ajattelin varata varhaisultran yksityiseltä. Tehäänkö noita varhaisultria periaatteessa kaikilla yksityisillä lääkäriasemilla, joissa on ns. normi gynen vastaanototkin? Osaako kukaan suositella pääkaupunki/keski-uusimaa/Lahti alueelta hyväksihavaittua paikkaa/gyneä? Kattelin meiän kunnan nettisivuilta, että sileä suositellaan, että neuvola-aika varattaisiin vasta, kun viikkoja on 7 täynnä! Siis mitä, pitääkö mun oikeesti oottaa vielä pari viikkoa ennen kun voin ees soittaa sinne!
 
sanmar82 Wau! Voitte sitten aina muistella, että kaksi merkkipäivää samaan aikaan :heart:
Varhaisultrasta Ei suositella ennen kun viikoja 7+, koska aikaisemmin ei oikeastaan näy kuin ruskuaispussi :) Mukavampi mennä niin, että näkyykin jotain, niin säästyy monelta murheelta :heart: Itse ajattelin mennä, koska haluan varmistaa että kaikki varmasti kunnossa :heart: Neuvola-ajan varaan huomenna :)
 
Mutta vasta nyt hiljalleen alkaa väistyä se ylitsepääsemätön keskenmenon pelko. Alan saada itseni rauhoittumaan, että kyllä minä sen huomaan jos tulee. Kun nyt meni siihen, että tein taas testin (nyt sit 8kpl tehtynä ) nähdäkseni että viivat vahvistuu. No vahvistuivat REILUSTI vaikka edellinen tehty su. Eli hyvä merkki. Tuhnua ei ole tullut, jopa pumpulipuikolla varovasti koitin sisältä asti :ashamed:

Jos tämä nyt sisällä pysyisi. Edelleen harmittaa, kun ei juurikaan saada tukea. Muutamat vasta kyllä tietää, mutta jopa siskolla reaktio oli vähän että "ai taas, no just". Kun neljä on sitten kai liikaa. Ja ajatella että koiranpentukin talossa... ihan ollaan eka perhe jolla lapsien lisäksi koira! Jotenkin saa häpeillä raskauttaan... vaikka haluan iloita joka minuutista!!

Pikkuisen pikaisesti taustatietoa siis:
Eli synnytyssairaala KOKS, laskettuaika varmistuu myöh. Mutta nyt on joulukuun lopulla, siirtynee tammikuun alkuun (luult. 8.1). Lapsia ennestään 3 (-05, -07 ja -08). Olikos muuta?

Ihanaa saada kuulua tämmöiseen porukkaan, ihanaa että olette siellä :heart:
 
taidampa minäki sit varata yksityiseltä ajan ultraan ku muutki :D eihän ne sie kieroon katso jos menee muuten vaan ja haluu kuulla sydän äänet? vienkö jonku ajan kuka oikeesti tarttis sitä????? ................... kaikkee sitä ajatteleeki :LOL:

tää unettomuus on kyl hirveetä varsinki ku ajoittain on sit kauhee väsy :eek:

viekä 18 päiää ekaan neuvolaan :heart: Haluisin jo kaikille huuta asiasta :heart: :heart: :heart:


turvotus taitaa hieman helpottaa :attn: eikä rinnatkaan enään niin arat =)

sanmar82 tokihan sen neuvolan voi heti varata, mutta ei se yhtään se aikasemmin oo ku sit vasta ku viikko tarpeeksi... jos ne aattelee et kalenteri ruuhkautuu liian pitkälle jos heti kaikki soittaa ja jos jollain menee kesken niin jää väli aikoja tai aikoja jää sit perumatta.... ei muuta ku soittaa vaan =)
 
Nyt vieras lähti ja iltakin parani loppua kohti. Tässä tummaa suklaata mutustelen ja tuijottelen telkkaa samalla :D

BellaMarie mulla myös dementia vaivaa... Tuntuu että unohdan ihan kaiken! Eilen menin töihin ja huomasin siinä matkan varrella et mulla on lukion yhden tunnin moniste tekemättä ja kaseilla piti olla koe, jonka olin myös unohtanut tehdä... Tuli aamulla vähän kiire. Tällä viikolla olen unohtanut luvattoman monta kertaa avaimet ja/tai puhelimen kotiin töihin lähtiessä ja eilen meinasin unohtaa ruokkia koirat aamulla vaikka pyörivät jaloissa :LOL:

).( mulla on pari päivää ollu toinen tissi kipeänä, mutta pahoinvointi on edelleen rajoittunut yöhön, joten jos vaan saa unta niin menee vielä ihan ok :x Mut toisaalta tossa selailin, niin aiemmillakin kerroilla on iskenyt kunnolla vasta siellä 6-8 viikkojen paikkeilla, joten en uskalla iloita ihan vielä :p Väsymys on sen sijaan ihan kooma-asteella :ashamed: iltapäivät töissä on ihan tuskaa... Onneksi kohta alkaa kesäloma!!!

Neuvola-aika mulla nyt vahvistu sinne 25.5. kun pojalla on silloin neuvola niin pääsen samalla kertaa.

mussu ja "toistaiseksi-nimetön-kun-ei-olla-keksitty-sopivaa-työnimmaria " :LOL: 5+2
 
memmu86
on sitä verta tullut aina välillä. tänään ei koko päivänä ole tullut kun nyt illalla taas kun kävin vesassa ja pyyhin(pyttyyn tai siteeseen ei mitään tuu). sama siis kun eilen :headwall:
vois päättää sit tuo veri että tuleeko vaiko ei eikä tollai et välillä muutama tippa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu86:
sanmar82 tokihan sen neuvolan voi heti varata, mutta ei se yhtään se aikasemmin oo ku sit vasta ku viikko tarpeeksi... jos ne aattelee et kalenteri ruuhkautuu liian pitkälle jos heti kaikki soittaa ja jos jollain menee kesken niin jää väli aikoja tai aikoja jää sit perumatta.... ei muuta ku soittaa vaan =)

Juu, niin mä vähän mietin, että kai sinne aikaisemminkin voi soittaa. Tarvin vain vähän vahvistusta, kiitos siitä =)

Mitenköhän sitä onnistuis töistä soittamaan niin ettei kukaan kuule...mun työhuoneessa käy aina sellanen trafiikki, ettei koskaan voi tietää kuka pölähtää sisään seuraavaks...kai sitä jonkun keinon keksii :kieh: Huomenna siis soittamaan sinne!
 
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä Miisuliisalle!

Valitusta: Oireet on minulla pysyneet muuten samoina, mutta turvotus valittettavasti pahentunut. Mun maha on nyt parina iltana ollut kuin rantapallo tai kuin olisin puolivälissä raskautta. Ei ole järin viehättävä olo. |O

Paljonkohan alkuraskauden ultra yksityisellä suunnilleen maksaa? Mulla on niin skeptinen olo, että vähän houkuttelisi käydä ennen kunnallista ultraa tarkistamassa, onko tuolla mahassa edes ketään.

Martta B ja 5+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanmar82:
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu86:
sanmar82 tokihan sen neuvolan voi heti varata, mutta ei se yhtään se aikasemmin oo ku sit vasta ku viikko tarpeeksi... jos ne aattelee et kalenteri ruuhkautuu liian pitkälle jos heti kaikki soittaa ja jos jollain menee kesken niin jää väli aikoja tai aikoja jää sit perumatta.... ei muuta ku soittaa vaan =)

Juu, niin mä vähän mietin, että kai sinne aikaisemminkin voi soittaa. Tarvin vain vähän vahvistusta, kiitos siitä =)

Mitenköhän sitä onnistuis töistä soittamaan niin ettei kukaan kuule...mun työhuoneessa käy aina sellanen trafiikki, ettei koskaan voi tietää kuka pölähtää sisään seuraavaks...kai sitä jonkun keinon keksii :kieh: Huomenna siis soittamaan sinne!
Minä soitin neuvolaan, mutta kun olin hieman allapäin kun pelkäsin keskenmenoa (syyttäsuotta vieläpä ) niin totesi, että soita vasta 2 viikon päästä uudelleen jos olet vielä silloin raskaana. Sainpahan näpeilleni, että liian ajoissa soitin :ashamed:
 
karhuntassu aika tylysti mielestäni sanottu..... :kieh: meilläpäin otetaan kyllä alku odottajatki tosissaan ja koitetaan tukea. suunnitellaan ylimääräsiäki käyntejä jos niikseen... tosin sit vasta ku sydän äänet kuuluis... mut varmaan neuvottais meneen yksityisen kautta jos pelot menis sillö pois ku näkis et kaikki ok...
 
minähän saan tuon varhaisultra äänen kaksosten menetyksen johdosta ja sit loppupäässä myös normaalia enemmän pitäis olla ultria, jotta ei kävis samalla tavalla kuin kaksosten kohdalla et ovat pari viikkoa kuolleena :'( omasta tahdostani siis ja pääsen omaan neuvolaan ja sit Kysiin noihin ultriin, ei tartte mennä mun yksityiselle, mut nyt on mentävä jotta kerkee taas puskiin

Mutzilla ja tirriäinen 4+5
 

Yhteistyössä