*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

muzillalle pahoittelut kaksosten menetyksestä :hug:

memmu86
mulla vähän samat fiilikset että ei oiken uskalla vieä täysillä nauttia siitä että on raskaan.. no kerkeehän tuota vielä 9kk nauttia ja valittaa sitä sun tätä:)

onko kukaanmuuten koskaan koklannu tuota sormus testiä että kumpi tulee?
mä oon joskus aiemmin kun ei ollut vielä lapsia saanut siitä km km poika poika poikatyttö(kaksoset) ja sitten litania jatkui..en jaksanu enään kauempaa pitää sitä sormusta siinä.
äsken taas koitin ja samaa näytti.. hmm.. en mä nyt siihen 100% luota kunhan kiva tollaista huuhaatakin koklailla..
:LOL:
 
Täpläkäs Mulla ei sinne neuvolaan ole niin kiirettä, sillä kerkesin viime joulukuussa käydä ekassa neuvolassa. Se raskaus meni sitten kesken tai siis todettiin tuulimunaksi tammikuussa, kun olin vuodellut ja kipuillut useamman päivän. Tiedän siis jo perusasiat mitä neuvolassa ekalla kerralla puhutaan. Soitin kyllä neuvolaan ja sain ajan verikokeeseen tuon km:n takia.

Tuo km ehti mennä viikoille 11+4 ennen asian selviämistä ja olen harmitellut miksi en mennyt ultraan jo aikaisemmin. Täällä Tampereella ensimmäinen ultra on nt-ultra noin 11-12 viikoilla. Aion varata ajan yksityiselle, vaikka se hieman maksaakin.

Moni tässä pinossa onkin tuttuja ennestään tuolta keskenmenon kokeneiden pinosta. Toivottavasti kaikilla meillä tässä pinossa olevilla menisi odotus hyvin loppuun asti. Itse kun tipuin aikoinaan elokuun odottajien pinosta. Koitan nauttia tästä raskaudesta niin kauan, kuin se kestää ja olla surematta asioita etukäteen.

miisuliisa Enpä ole tuollaista sormustestiä kokeillut. :)

Mutzilla, Toivottavasti taloudelliset asiat eivät aiheuta liikaa stressiä. :hug:

Sitten oireisiin: Onko muilla ollut paljon vatsakipuja? Itselläni on maha kipuillut päivittäin. Kivut ovat lähellä menkkakipuja, mutta yleensä minulla menkkakivut tuntuvat selässä. Nyt on siis menossa 4+3. Kai sen laitan kohta myös aina loppuun, sillä siitä on helpompi verrata oireita muiden kanssa.
 
Soitin tänään neuvolaan ja nyt mennään mun menkkojen lasketulla raskaus viikolla eli 5+4 joten kaiken laskupääni mukaan laskettu aika menisi joulukuun puolelle, mutta täälät en lähde!!!!! :D Mielestäni en voi olla niin pitkällä vaan ennemminkin 4+5 sillä torstaina tein sen viikko näytöllisen testin ja se sanoi et raskaana 2-3... minulla siis epäsäännöllinen kierto ollut aina...

Mutta eka neuvola aika tuli tasan raskaus viikolle 9 jolloin katsotaan uudelleen tuo laskettu aikani ja mahdollisesti pääsen ultraan aikasemmin jos sielä selviäs paremmin pikkusen viikot...Mutta antaa tuola listassa olla nyt tuo mikä on ja vaihdetaan se sitten kolmen viikon päästä oikeaan =)

Mieheltä sain tänään synttäri lahjaksi lahjakortin tatuointi liikkeeseen... Voiko raskaana ollessa ottaa tatuointia???

KYllä tääläkin vatsa juilii väliin enempi ja väliin vähempi, mutta eniten ehkä selkäpuolella..

-memmu86- 5+4 ( jos nyt mennään neuvolan mukaan)
 
Hyvää vappua kaikille =) nyt otetaan rauhallisesti....

No taitaa tatska jäädä sit ottamatta... täytyy pyytää rahojen palautus tai sit lisä aikaa lahjakorttiin vuos :D

Kyllä me vaan niin onnellises asemas ollaan :heart: :heart:

Onko teillä muilla muuten yritystä kauan takana? Meillä yk 5 pääty varhaseen keskenmenoon ja nyt yk 10 meneillä ja aika hyvät fiilikset kyllä on =)
Kaks aikasempaa keskenmenoa löytyy taustalta ja molemmat meni kesken ennen ku raskaus viikko 5 tuli täyteen...
 
Heips kaikille nyt pääsen minäkin kirjoittelemaan uuteen pinoon. Kiitos Mutzilla pinosta - näyttää tosi hyvältä. Mulle saa lisäillä paikaksi OAS ja lukumääräksi kolmannen.

Meillä tosiaan on kaksi poikaa ennestään ja nyt puolisen vuotta yritetty kolmas on aluillaan :D

Memmu kyseli tuosta yrityksestä. Aika rankka tausta teillä. Paljon jarrusukkia toivon sulle tähän raskauteen!!! Meillä oli menossa yk 5, mutta yksi kierto oli jo ennen sitä ilman ehkäisyä. Eli puolisen vuotta sitten päätettiin, että kolmas lapsi olisi tervetullut.

Tuosta neuvolasta. Mä itse asiassa soittelen varmaan ensi viikolla ja kyselen olisko mun juniorille varaaman neuvola-ajan yhteyteen mullekin aikaa mahdollista saada. Menis vissiin viikolle 9 tai jotain. Viimeksi halusin itse vasta juuri tuolle viikolle koska silloin voidaan jo kokeilla et kuuluuko sydänäänet :D Kaikki ei tosin ala edes yrittämään ettei äippä suotta sitten panikoi jos ei ääniä kuulumaan saada (on aika tuuripeliä vielä siinä vaiheessa).

Tuittu kyseli noista kivuista. Mulla on myös ollut jonkin verran repäisykipuja, mutta ei mitenkään mahdottomasti. Pahoinvointi sen sijaan on tullut taas tutuksi kuten kahdella aiemmallakin kerralla :x Aamuyöstä alkaa ja toistaiseksi on kyllä aamulla aika äkkiä hellittänyt. Esikoisen kanssa voin pahoin ensimmäiset 12 viikkoa koko ajan. Toista odottaessa pahoinvointi rajoittui onneksi aamupäiviin ja helpotti lounaan jälkeen. Saas nähdä miten nyt käy...

Jarrusukkia kaikille ja pysytään siskot listalla!!! :heart:

mussu 4+4
 
eiks muuten oo mukavaa kun ei nyt oo krapulaa, mahtaa monella olla tyyny huonosti :xmas:

itse näin viime yönä unta et nukkuessa olin vuotanut verta ja se oli keskenmeno :/ toivottavasti ei ennakoi tuo uni mitään :(

Mutzilla ja tirriäinen 4+0
 
Huomenta!

Mutzilla: On kyl tosiaan mukava herätä vappuna ilman darraa! :)

Tuittu: On reipäisykipuja, menkkavihlontaa niin selässä ku mahassakin jatkuvasti myös täällä... Vähän kaikenlaista kipuilua löytyy siis.

Yrityksestä: Alettiin yrittään esikkoa noin 4 vuotta sitten ja tulin heti raskaaksi, joka meni kesken. 8 kuukauden päästä tulin taas raskaaksi ja poika syntyi. Pojan jälkeen oon joutunut kokemaan 3 keskemenoa tasasin välein ja viimeisimmästä nyt jo 9 kuukautta.

Ennen tätä raskautta oonkin ravannut gynellä milloin mitäkin vaihtoehtoa miettimässä. Mulla todettiin pcos ja olin jo heittänyt toiveet taka-allalle, mutta näin kävi. Lisäks mulla todettiin lievä kilpirauhasen vajaatoiminta ja thyroxinia syön nyt sitten koko raskauden ja lisäksi miniaspiriinia. Toivottavasti näillä eväillä vauva jaksaisi loppuun asti tällä kertaa! :)

Nyt meen aamukahvin keittoon ku kerran vielä maistuu! :) Jätin kahvin kuukaudeks ku odotin mun poikaa. Ei vaan uponnu.

Minky 5+0 *POKS*
 
Heips liittyisin mukaan! Eli toinen pirpana olis tuloillaan ja laskettuaika on nyt vähän hakusessa kun menkat eivät kerenneet edes alkaa tuon meidän esikoisen syntymän jälkeen (11kk). Muutaman kuukauden oon odotellu jo että koska alkais ja lähes joka viikko tehny testin. Nyt sitte vihdoin eilen tuli kaksi viivaa näkyviin. Piti sitten vielä hakea sellanen digitaalinen testi niin se näytti että olisin nyt viikolla 4-5. Joten laskettuaika menis sen puitteissa tammikuun alkupuolelle, mutta pakko varmaan odotella sitä ekaa ultraa että siihen jotain varmuutta saa :)

Mulla on ollut vatsa aivan älyttömän kipeänä välillä. Ja aivan tuvoksissa! Lisäks mulla on aivan hullu nälkä jatkuvasti. Onneksi pahoinvointia en oo ainakaan vielä joutunut kärsimään. Ekassa raskaudessakaan ei sitä ollut. Mutta sitä vastoin mun naama näyttää (ja näytti viime raskaudessakin) kuin jonku murrosikäsen naamalta. Näppylöitä pukkaa lähestulkoon jokasesta ihohuokosesta :D Mutta ehkä me se kestetään.

Ihanaa kun on näin paljon jo odottajia! Nyt kaikki vaan pysyy mukana tammikuuhun asti! :heart:

muoks. Hyvät vaput kaikille vielä!
 
minkylle paljon tarrasukkia mukaan ja tietty muillekki =)

Joo ei oo pää kipee, mut mulle iski toi kuskin homma sit eilen :p no oltiin silti jo pual 12 kotona nukumas =)

Täälä kans rupee naama oleen pientä nyppyä täynä.. onneks ei kovin kauas näy =) Likasta minulla ei ollut moista vaikka vanha perinne sanoo että tuleva tyttö rumentaa ja poika kaunistaa =) Saas nähdä mitä meinaa....

Täälä mietin että varaisinko ajan yksityiselle jos kuulis sydän äänet.. sykkiinhän se alkaa viikoilla 5+6 tai jotain sinnepäin....

Olen niin helpottunut kun toivottavasti toinen lapsi tulee nyt ennen ku ensimmäiseni täyttää sen kolme vuotta niin saan saman äitiyspäivärahan :saint: Hakenut olen kyllä likalle hoitopaikkaa ku ajattelin että jos menee sen yli niin sitten olen ainakin sen puolivuotta töissä että saa kunnon tulot ettei tarvi pienellä rahalla kituuttaa ku talolainnakin löytyy.....

Täälä ollaan hyvin onnellinen :D
 
Hauskaa vappua kaikille.

Muzilla on kyllä ollut rankka kokemus, pahoittelut!!

miisuliisa mä en oo koskaan sormustestiä tehnyt, mutta esikoisesta katsoin sillon jostain kiinalaisesta ennustuksesta, että poika tulisi... tyttö tuli.


oireista: mulla myös vatsakipuja, sellaista tavallista voimakkaampaa menkkakipua alavatsassa. Juoksen kokoajan vessassa varmana siitä, että menkat alkaa.

Edelleen aika uskomaton olo, ei tajua todeksi.
Itsellä siis jo yksi pikkuinen (tammivauva-09) on, sitä ennen yksi tuulimunaraskaus mikä todettiin rv 12. Tästä johtuen, en osaa oikein iloita raskaudesta, kunnes ultrassa näen, että jotain masussa kasvaa. Edellisessä raskuudessa kävin yksityisellä alkuraskauden ultrassa joskus rv 7, mutta nyt en kyllä taida mennä.

Meillä ei tätä toista ole "yritetty". Ehkäisyn jätin pois viime syksynä, kun meni kroppa sekaisin minipillereistä. Sen jälkeen mies on huolehtinut ehkäisystä.. mutta ei ole ollut kauhean tarkka ja vähän sillä meinigillä ollaan menty, että toinen vauva saa tulla jos tulee. Eli ei mikään "vahinko" todellakaan ole tämä raskaus.

Tänään tapasin yhden kaverin ja hän kertoi heille tulevan vauvan marraskuun lopussa. En vielä uskaltanut kertoa meidän plussauksesta, mutta aika kiva, että on joku taas jakamassa vauva-arkea ensi vuonna. Jos siis kaikki tässä menee hyvin...

Emeliina 4+5 ehkä
 
voi paskan paskan paska :'( mulla alko äsken yhtäkkiä vuotaan kirkasta verta :'( ei hyytymiä tms.. mutta sellasta ihan kirkasta verta. ei tule lorottaen vaan sillai kun käy pissalla niin samalla vähän pönttöön tulee. todella paska fiilis tuli..eiköhän tämä sit ollut tässä :ashamed:

muoks:
äsken wc reissulla tuli hyytymäkin. sellainen noin peukalonpään kokoinen :'(
 
Päätin nyt itsekin tänne liittyä, jos vaan huolitte mukaan =) Korkealta pudotaan, jos pudotaan, mutta on niin epäuskoinen fiilis, että pakko purkaa näitä tunteita johonkin.

Ekaa kertaa siis kirjottelen koko palstalla, mutta noita vauvakuumepuolen jutuja oon käyny lukemassa ahkerasti B) Ensimmäistä täälä siis ootellaan ja tällä hetkellä rv 4 +2. On vaan niin kertakaikkisen epäuskoinen fiilis, että voiko tää olla totta!? Koko ajan tuola takaraivossa pienoinen pelko siitä, että jos ne menkat kuitenkin tulee kohta... Yritystä takana 6 tai 12 kk, riippuu miten sen laskee. Tjottailu aloitettiin vuosi sitten huhtikuussa keskeytetyllä, kun tuo mies oli hiukan epävarma vielä, vaikka kuitenkin vauva oli tervetulut, jos olisi tullut. Mutta eipä pikkuista kuulunut ja marraskuussa 09 aloitettiin yritys ilman mitään "estelyitä". Siitä laskettuna tärppäsi siis yk6. Olin jo melkein vaipunut epätoivoon, ettei meille ilman hoitoja vauvaa tulisikaan...mutta näköjään siihen tarvittiin vain yksi viikon lomareissu ja totaalinen rentoutuminen :heart: Nyt en vaan voi uskoa, että tärppäsikö meillä ihan oikeasti! Mutta pakko se on neljän raskaustestin jälkeen uskoa, että jotain ainakin on tapahtunut. Epäilin vielä kolmen "viivatestin" jälkeen, että ne kuitenkin valehtelevat Pakkohan se oli lopulta ostaa vielä digitesti ja kun näyttön ilmestyi "raskaana", niin lopulta uskoin. Oon kyllä tukenut lähiapteekkia viime kuukausina niin paljon testiostoksilla, että ansaitsisin jo jonkun kanta-asiakasbonuksen :LOL:

Mitäs muuta vielä.... 28v olen ja laskettuaika on tod. näköisesti välillä 6-8.1. Kaksi viime kiertoa olivat 31 päivää, sitä edelliset kaksi 29 päivää, enkä tiedä tarkkaan oviksen ajankohtaa tässä kierrossa. Mutta epäilen, että tää kierto ei kyllä olis ollu 31 päivää, vaan lyhyempi.

Jännittää, naurattaa ja melkein itkettääkin välillä! :heart:
 
Miisuliisa Olen niin pahoillani :hug: Mutta ennen tarkempia tutkimuksia ei kannata vielä pahinta ajatella!!!! Paljon ihmiset vuotelevat alkuraskaudessa!!! MInulla aina keskenmenot alkaneen niukasti tummaa hyytynyttä verta vuotaen.... Voimia :hug:

Tervetuloa Sanmar82 vaan joukkoon, aina tänne uusia mahtuu :D :heart:

Joskus aikaa sitten äitini minulle on tehnyt eräänlaisen sormus testin ja siinä tuli tyttö, poika ja tyttö... tyttö on jo joten olisiko sitten poika tämä seuraava :D

Itselleni ei kyllä suuremmin ole väliä tuleeko poika vaiko tyttö sillä jos tulee tyttö niin hyvä. Meillä tämä neiti ollut niin kiltti ja helppo että tottakai seuraavakin tyttö olisi, myös samat vaatteet menisi =)
Mutta jos tulee poika niin sitten on "molemmat" tehtynä :D Ja meillä jo pojalle nimi :LOL:
 
tuo alkoi ihan suoraan kirkkaalla verellä.
soitin jo synnärillekkin ja kysyin neuvoja ja sanoi että jos vähänkään vuoto tuosta yltyy on tultava sinne. mulla se yksi kohdun ulkopuolinen takana ja meinasi että voi olla kysesiitäkin.
 
Voimia miisuliisa. Toivotaan, että asiat kääntyisivät parhain päin.

Tervetuloa uusille:) ja hyvää vappua kaikille!

Täällä jatkuu epätodellinen olo ja meinasinkin varata aikaa ultraan yksityiselle. Meillä tärppäsi ekasta kierrosta:) Sai tulla kun on tullakseen.

Äh, esikoinen ei meinaa suostua nukkumaan.. palataan.
 
Moi!

Varovaisin ajatuksin tulen ketjuun mukaan. Helmikuussa sain keskenmenon viikoilla 6+ jotain, mikä tekee olosta aika epäluuloisen. Suunnittelin soittavani neuvolaan vasta parin viikon kuluttua jos suinkin maltan, sillä haluaisin odottaa ainakin tuon edellisen raskauden keskenmenoviikolle.

Raskausoireita tähän mennessä on olleet vatsan turvotus, paha maku suussa, väsymys ja palelu. Tein testin (tai itseasiassa kaksi =) ) vappuaaton aamuna, koska illalla oli suunnitelmissa lähteä kaupungille. Sinne päädyin sitten joka tapauksessa, tosin selvinpäin. Mukavaa oli!

Miisuliisalle :hug: Tilanne kuulostaa pahalta, mutta ei auta kuin odottaa ja toivoa parasta!

terveisin
Martta B ja 4+3
 

Yhteistyössä