*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Alkuperäinen kirjoittaja miisuliisa:
voi paskan paskan paska :'( mulla alko äsken yhtäkkiä vuotaan kirkasta verta :'( ei hyytymiä tms.. mutta sellasta ihan kirkasta verta. ei tule lorottaen vaan sillai kun käy pissalla niin samalla vähän pönttöön tulee. todella paska fiilis tuli..eiköhän tämä sit ollut tässä :ashamed:

muoks:
äsken wc reissulla tuli hyytymäkin. sellainen noin peukalonpään kokoinen :'(
Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Km voi alkaa todella monella tavalla; kivuilla, ilman kipuja, verenvuodolla tai ilman, ruskealla tai punaisella vuodolla jne...mun km alkoi ilman mitään noista ja siksi luulin kaiken olevankin ihan ok. Kun taas ekaa odottaessani mulle tuli rv6-7 kamala verenvuoto. Sitä oli jokapuolella; sängyllä, mun reisillä ja sitä lorotti pöntölle. Laitoin siteen niin se täyttyi hetkessä. Olin lähes sokissa. Ä.polilta sanoivat, että on luultavasti km ja tule aamulla näytille. Mulle tehtiin ultra, jossa kaikki oli ok eli pieni alkio köllötteli siellä ja eivät osanneet sanoa syytä vuotoon vaikka sitä tuli paljon. Ultrassa näkyi vielä hyytymäkohtaa, mut sen jälkeen en enää vuotanut. Nyt mun poitsu on 6v. Voimia ja toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.
 
enhän mä malta pysyä täältä pois olleskaan :LOL:

mites te muut ootte synnyttäny aikasemmin ??
Minulla on ollut hätäsektio silloin kaksi vuotta sitten... saas nähdä kuinka nyt käy =) onneks pääsen vielä viikolla 37 ylimääräseen ultraan niin katotaan kuinka vaavi tulossa pihalle.... viimeks oli nenä pystys tulos niin ei mahtunu tuleen ja sydänäänet lähti laskuun....

odotan niin ekaa neuvolaa vaikka sielä ei mitään erikoista tapahdukkaan :D Pääsis nyt kuuleen ne sydän äänet niin tää kaikki muuttuis todellisemmaks :heart: :heart: :heart:
 
miisuliisa :hug: :hug: jospa se olisi harmitonta :hug:

Täällä masu ollut tänään aika kipee, eli eiköhän se nyt ole 4+0 kun aiemmissakin raskauksissa ollut kuukautisten aikaan maha kipeenä...ens viikolla itse soittelen neuvolaan ja kyselen aikaa sinne varhaisultraan ja muita juttuja tartteeko käydä verikokeessa ym.

Laittakeehan niitä tietojanne sitten yksityisviestillä kun ei täältä tekstin seasta tahdo aina muista/huomaa laittaa vasinkin sitten kun pino kasvaa

Mutzilla ja tirriäinen 4+0
 
täällä toinen malttamaton... ;) Istun yksikseni sohvalla, toisessa kainalossa sipsipussi... Tyttö nukahti reilu tunti sitten.

Mulla eka (ja ainoa) synnytys käynnistettiin rv 41+... Oli verenpaineet tosi korkeella, joten jouduin sairaalaan jo pari päivää aikasemmin. Ilmeisesti joku raskausajan verenpainetauti... Synnytys kesti n.8h, eikä ollut mikään paha. Tosin otin kaikki kivunlievitykset mitä sain.

Mä oon miettinyt hirmusti käytännön asioita.. pitääkö ostaa tuplavaunut, vai mennäänkö näillä mitkä on ja vanhemmalle ostetaan seisomalauta. Hankkiakko toinen pinnasänky, vai vanhemmalle juniorisänky. Tosin, tästä nykyisestä saa sen toisen laidan pois joten se menisi vielä pitkään esikoisellakin.... ääh, jospa taas palataan maanpinnalle ja toivotaan, että salamatkustaja pysyy matkassa! :)
 
naistenpolilla käyty. hcg 323 kohdunsuu kiinni. kohdussa ei näkynyt kun paksunutunut limakalvo. veristä vuotoa senverta että ei kuulemma usko olevan normaali raskaus mutta totesi että kaikkeahan sitä näkee mutta ei hirveästi toiveita elättelisi. ma uusi verikoe.
mutta mikä oli sentään hyvää oli se että kohdun ulkopuolinenkaan se ei ole! siksi siellä kävinkin kun siitä heräsi epäilys. tipankin jo laittoivat ja sairaalavaatteissa kuskasivat synnärin puolelle mutta sanoin että haluan kotiin yöksi ja pääsin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miisuliisa:
naistenpolilla käyty. hcg 323 kohdunsuu kiinni. kohdussa ei näkynyt kun paksunutunut limakalvo. veristä vuotoa senverta että ei kuulemma usko olevan normaali raskaus mutta totesi että kaikkeahan sitä näkee mutta ei hirveästi toiveita elättelisi. ma uusi verikoe.
mutta mikä oli sentään hyvää oli se että kohdun ulkopuolinenkaan se ei ole! siksi siellä kävinkin kun siitä heräsi epäilys. tipankin jo laittoivat ja sairaalavaatteissa kuskasivat synnärin puolelle mutta sanoin että haluan kotiin yöksi ja pääsin.
mitkä siun viikkos on? eihän ihan alussa taida muuta näkyäkään, eikös se 6 viikolla aikasintaan näy ruskuaispussi? haleja kuitenkin sinne epätietoisuuteen :hug: :hug:
 
miisiliisa olen pahoillani :hug: Mutta eihän sielä kohdussa ekoilla viikoilla edes näy mitään ku on niin pieni??? varsinki jos 4-5 viikolla.... sydänhän alkaa sykkimään 5+6......

täälä elellään nyt omasta mielestä 4+6, mutta neuvolan mielstä 5+6........... kovin mietin yksityisen ultraa, voipi olla et mennään jos mies kerkee mukaan, mutta yksinäni en mene... ehkä...... on se kyl pitkä aika odottaa vie 6-7 viikkoa...

onkos vapusta selvitty ??? :D
 
miisiliisa paljon voimia ja jaksamisia! :hug: toivotaan vielä parasta!

Mulla yksi synnytys takana joka mentiin ilokaasun ja epäonnistuun kohdunkaulanpuudutteen avulla. 12h kesti (ponnistus 15min). Todella kipeä olin avautumisvaiheessa ja koska en ilokaasua osannut kunnolla käyttää tuli pahoinvointia. Mutta kaikenkaikkiaan pelkästään positiivinen muisto on synnytyksestä ja meille sattui vielä maailman ihanin kätilö joka tsemppasi ja eli mukana koko synnytyksen ajan. :heart:

Meillä oli esikoinen 30. päivän yöhoidossa ja oltiin miehen kanssa ystävien kanssa juhlimassa. Raskaudesta ei puhuttu vielä mitään ihan varmuuden vuoksi en vielä halua monille kertoa. Limulinjalla oltiin siis koko ilta, kukaan ei kuitenkaan onneks mitään kysellyt :) vappupäivänä käytiin pikkuneidin ja miehen kummitytön+hänen veljen kanssa vapputorilla. Hyvin sai onneksi mieskin itsensä ylös vaikka krapulaa potikin. Oma olo oli mitä mainion :)

Täällä kanssa odotetaan ekaa ultraa aivan malttamattomana! Haluaisin nähdä pikkuisen matkalaisen ja kuulla sydämenäänet :heart: Ja ennen kaikkea tietää missä vaiheessa raskaus on. Testeissä tuli positiivinen tulos jo alle minuutissa joten hormonitaso on ainakin todella korkealla.

jutt ja masuasukki 5-6 (?)
 
joo sen tiesinkin että ei näillä viikoilla 4+2? näy mitään vielä. jotenkin en halua uskoa että olisi kesken mennyt :'( outoa kun ei tosian ole mitään kipuja ja vuotaakin vähemmän kun esim menkkojen aikaan. yks ainut kipu on ja se on oikealla puolellla sellainen repäisykipu mitä on ollut jo viikon. yöllä'kään ei siteeseen ollut tullut tipan tippaa verta! aamulla wc:ssä käytyä ehdin jo innostua että verenetulo on loppu mutta pyyhkiessä sitä taas sitten tuli kunnolla paperiin.


muoks:
ja nyt ei ole aamuisen jälkene enään tullut yhtään verta taaskaan!hulluksi tulen ennen huomista :headwall:

saanko mä vielä täällä pinossa roikkua kunnes maanataina saan uudet verikokeet otettua ja niiden tulokset ja tiedän missä mennään. onko hcg laskenut vai noussut.
 
voi miisuliisa, tottakai saat roikkua jännittää täällä... :heart:
Kuinkas paljon hcg:n pitäisi olla näillä viikoilla?

Vappu meni rauhaksiin esikoisen kanssa, mies oli juhlimassa. Täällä on hirmuinen tuuli, niin ei viitsi edes pihalle lähteä. Mietin josko olisi vaikka Ikeassa lähtenyt pyörähtämään, mutta enpä taida jaksaa.. Taidan kärsiä myötätuntokrapulasta, koska väsymys on kova :p
 
tuo hcg määrä on googlen mukaan ihan normaali noille viikoille mutta sitte kun oon ettiny vanhoja ketjuja missä kyselty hcg määrää niin monella ollut jopa paljo pienempi tuo määrä näillä viikoilla. jonkun labran sivulla oli viitearvo 100-200 rv4
no huomenna sen sitten näkeekin että mihin suuntaan se on menny..

ärsyttävää kun ei mitään päässä pyöri eikä mitään huvita tehdäkkään kun miettii vaan nyt tuota asiaa:(
 
miisuliisa :hug: koitahan jaksaa ja kovasti pidän peukkuja että kaikki olisi hyvin! Niin ja tottakai saat hengilla täällä odottamassa tuloksia! :heart:

memmu meillä ensimmäinen syntyi imukupilla 16 tunnin jälkeen ja tartti vähän kovia otteita ennen kuin alkoi itse hengitellä. Toinen syntyi ilokaasun voimalla, mutta yritti matkalla hirttäytyä napanuoraan ja taas tarvittiin vähän apuja elämän alkuun. Nyt olis tosi kiva jos synnyttämään pääsen, niin kokea sellainen ei-paniikinomainen synnytys. Jos vaikka saisi vauvan rinnalle, kun nää aiemmat on lähteneet aika vauhdikkaasti hoitoon. Esikoisesta unohtivat jopa tulla sanomaan että on hengissä. Minä itkeä tihrustin yli puoli tuntia ennenkuin kukaan tajusi tulla meille sanomaan, että vauva alkoi melkein heti hengitellä ja oli enää lämpökaapissa pötköttelemässä... :kieh:

).( mua ottaa päähän ihan satasella nuo marketin testit. Ostin sellaisen kahden liuskan testipaketin ja tein sillä silloin maanantaina tosi haalean haamun. Keskiviikkona sain toisen ihan samanlaisen. Sit hain apteekin testin, jolla tein vähän vahvemman viivan, mutta ei todellakaan mitään kontrolliviivan luokkaa. Testailin sitten vielä to ja la aamuina tuollaisella marketin testillä ja edelleen paljon haaleampi viiva kuin kontrolliviiva (mutta kuitenkin ihan selkeitä plussia)... :kieh: Nyt tietysti vedän johtopäätöksen että mun hormonimäärät ei kasva niinku pitäis, ku noi viivat ei vahvistu!!! PLAAH :ashamed:

mussu 4+6
 
mussu81
mä oon nyt googlettanu aika paljon noita hormonimääriä ja ne kyl on ihmisillä niin vaihelevia. joillakin saattaa olla tooosi vähän ja silti kaikki ok!
sillon kun plussasin kakkosesta apteekin testillä kun menkat oli päivän myöhässä sain tosi haalean viivan niin hailukan että sitä ei edes nähny jos ei valoavasten kattonut! selviskin sitte että oli hedelmöittyminen ollut viikon myöhempään vaikka luulin et olis tapahtunut normi aikaan! joten älä turhia stressaa :hug:

 
miisuliisa tottakai saat täällä hengailla ja kukaanhan ei ole vielä sanonut että kesken se on menny... niin kauan toivoa... Tule huomenna kertomaan mitä sanotaan.. täälä peukut ja varpaat pystyssä että kaikki olisi ihan hyvin :heart: :heart: :heart:

Vitsit näitä raskaus hermokilareita... ton miehen täytyis ottaa enempi huomioon niin silläki olis helpompaa :LOL:

Mulla on vatsan seudun ja alaselän kipuilut vähentyneet huomattavasti.. jos nopeita liikkeitä tekee niin sit tuntuu, mut muuten aika vähä... ihan hyvä vaan =)

memmu 4+6 tai 5+6
 
Varovaisesti ilmottaudun joukkoonne... Tänä aamuna testasin haamun, ja aikaisemmissakin raskauksissa olleet oireet ilmestyneet. Laskettu aika olisi ilmeisesti 11.1. ja kolmas lapsi tulossa, ennestään meillä 2 poikaa (-06 ja -07)
 
Miisuliisa: :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin!

Tervetuloa kaikille uusille! :)

mussu81: Mäkin pelleilen aina noiden testien kanssa ja sain tässäkin raskaudessa itelle stressin ku ei viiva ollu viikossa muuttunut ihan selkeeksi, vaan edelleen hailumpi oli. Sit hain clearbluen digin muutaman päivän päästä ja sen mukaan oli sitten hormonit noussu ja pieni helpotus tuli! :)

Synnytys: Mulla ei kyl oikein mikään mennyt putkeen pojan synnytyksessä. Voin joskus tarinoida pitempään, mutta lyhyesti: 8 päivää käynnistettiin, vihdoin syntyi imukupilla napanuora kaulanympärillä, jouduttiin elvyttämään, mutta elpyi suht nopeasti.

Viikko vietettiin sairaalassa pojan huonojen veri ja kalkki ym arvojen takia ja sen takia, et mun eppari/repeämä tulehtui ja jouduin antibioottitiputukseen. Lisäks olin menettänyt paljon verta paljon synnytyksessä, enkä pysyny tolpillani pariin päivään kunnolla. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin! :) Mä varmaan lähempänä synnytystä sitten innostun tarinoimaan lisää! :)

Minky 5+2
 
Kiva, että muutkin on tehnyt testejä urakalla:) Itsekin tehnyt jo 4 :ashamed: kaikki ovat plussaa näyttäneet, mutta eka testi oli tosi haalea. Eikä edellisessä raskaudessakaan tullut yhtä vahvaa viivaa kun kontrolliviiva.

Synnytyksestä on ollut tarinoita. Esikoisen synnytys kesti 26h ja alkoi lapsivesien menolla. Avautumisvaihe kesti ja kesti, lopulta sitten saatiin poika maailmaan:) Epiduraalin sain kun avautumisvaihe oli kestäny 18h, se onneksi auttoi ja sain levättyä vielä ennen ponnistamista. Poika joutui hetkeksi tarkkailuun tulehdusriskin vuoksi (lapsivesien menosta kauan), mutta muuten kaikki meni hyvin ja tosi postitiivinen mieli jäi kokemuksesta.

Raskausoireita ei ole vielä ilmennyt juurikaan. Väsyttää ja hajuaisti on tarkentunut, mutta pahoinvointia ei ainakaan vielä ole. Esikoista odottaessa pahoinvointi kesti ensimmäiset 5kk:( Täällä kanssa iho kukkii ja se taitaakin olla varmin raskaustesti:)

Tervetuloa uusille. Miisuliisa: pidä meidät ajantasalla. Kiva kun jaksat jakaa tuntojasi.

lauraliina 5+1
 
Huomenta vaan =) =)

Täälä nännit tulleet kipeämmäksi. Ja olotila et väsyttää mut ei tuu unta on tullu. Ihan hirveetä kieppua alku yöt sängyssä. Tätä oli tyttäreni odotus aikana myös, mutta mun mielestä vasta loppu ajasta :/

Täälä ollaan edelleenki ihan malttamattomana ja haluisin huuta tästä raskaudesta kaikille :D Ja olis se kiva vatsaki alkais kasvaan. Sais kesällä ostaa jo tosi hienoja odotus vaatteita =) Viime odotuksesta minulla kyl kaikki tallella mut ei yhtään kesävaateita ku neiti synty aikasin keväällä...

Miisuliisan kuulumisia odotetaan. Parasta toivoen :heart: :heart: :heart: :hug:

memmu 5 tai 6
 
nyt ois sit soitettu neuvolaankin ja ultra ois 24.4.2010 :heart: silloin ois oviksen mukaan 7+2, joten pitäis näkyä kyllä jo, sit sen jälkene katsotaan neuvola aika jos kaikki kunnossa, tämä miun oma toive
 
Huomenta kaikille! Kivaa kun tänne on tullut taas lisää porukkaa!

Vappu meni ja töissä taas... Vappua vietettiin parin hyvän ystäväni kanssa (mieheke myös mukana) ja enhän sitten voinut olla kertomatta tätä suurta uutista...toisaalta kiva, kun kaverit otti asian tosi ihanasti ja kutsui vauvaa heti "meidän vauvaksi" =) Olen niin paljon heille yrityksestämme puhunut, että jotenkin oli pakko paljastaa, että nyt tärppäsi, vaikka onkin turhan aikaista tästä vielä huudella... Vappupäivänä oltiin ystäväpariskunnan kanssa piknikillä. Kovasti yritin kaikista juomista kieltäytyä ja sain hieman epäileviä katseita, koska tapanani ei tod ole sylkeä lasiin, ainakaan ilmaiseen :D Selitykset menivät läpi sillä, että olin kuskina, mutta skumpan kohdalla huomasin istuvani hölmönä täysi lasi kädessä.... "ethän sä vielä pariin tuntiin aja, voithan sä nyt yhen ottaa!" Mies onneksi ratkaisi tilanteen vetäisemällä oman lasinsa nopeasti tyhjäksi ja vaivihkaa vaihdoimme laseja B)

Muuten tämä aamu on alkanut taas hirveällä epäilyllä...menin tyhmänä tekemään jäljelle jääneen viikkonäytöllisen digitestin ja tulokseksi tuli "raskaana 1-2" ....mutta kun viikkoja on nyt 4+4, niin eikös toi pitäisi olla jo se seuraava "taso", eli 2-3? Kun oviksesta on jo yli 2 viikkoa. Onko täälä kukaan muu tehnyt tota viikkonäytöllistä testiä? Mitä ootte saanu tulokseksi ja millä viikoilla?

Täälä myös [/b]Miisuliisan kuulumisia ootellaan. Toivottavasti kaikki hyvin :hug:
 
hyvät uutiset hcg oli noussut nyt 578 kun la illalla 323( jos oikeen ton arvon muistan)
no eilen ei vuotanut kun muutama tippa. tänään sellaista ruskeaa töhnää ja nyt taas kun pääsin kotiin niin tummaa verta tuli kun kävin wc:ssä ja pyyhin.

mietin että jos se km olis niin kait se olis laskenu se arvo? jos taasen kohdun ulkopuolinen niin se ei noin paljon olisi noussut kun sanoivat että 1,5-2 vuorokauden aikana pitää normaali raskaudessa kaksinkertaantua ja tuotahan tuo on melkeen nyt tehnyt. mitä ihmettä tuo vuoto sitten on :'( mulla hajoaa pää kun mietin asiaa! kerkisin jo innostua kun ei siteeseenkään ollut tänään mitään tullut ja nyt sitten kotiin tultua tulikin :headwall:
 

Yhteistyössä