Tervetuloa
Piupula,
Pimpula ja
RouvaQ :flower:
Sanmar: :hug: Älä luovuta vielä kokonaan. Mullakin oli eilen illalla nukkumaan mennessä alaselkä ja alavatsa menkkamaisesti (tai pahemmin) kipeänä. Jos en olisi raskaana, olisin ottanut kipulääkkeen välittömästi noin ikävään kipuun. Ja kun ei sulla ole vuotokaan vielä alkanut. Pidä toivoa yllä niin kauan kuin toisin todistetaan. Niin minäkin koitan tehdä, vaikka itseäkin tuo jatkuvasti voimistuva kipu huolettaa. Onko sulla se kipu helpottanut välillä vai onko se jatkuva-aikaista? Mulla se tulee onneksi vasta silloin tällöin, mutta joka kerta voimakkaampana.
BellaMarien sanoin se on toivottavasti kohdun kasvukipuja.
Martta taisi kysellä alkuraskauden ultran hintoja. Niissä on todella paljon vaihtelua ja kannattaakin katsoa löytyykö hintoja netistä ja soitella sitten muutama paikka läpi. Itse tein kanssa niin. Mutta huonona puolena on, että hinnat vaihtelevat lääkärin määräämän taksan mukaan ja sitä lopullista summaa ei tiedä etukäteen. :| Esimerkiksi Tampereella Koskiklinikalla sanoivat hinnan vaihtelevan 110-160 euron välillä (hinta vuodenvaihteesta, kun olin viimeksi raskaana). Uudessa gynegologikeskuksessa on lääkärin palkkio 65-80 + ultra alkaen 72 euroa. Itselleni varasin ajan ava-klinikalle, jossa hinta on 121 euroa myös niille, jotka eivät ole käyneet hedelmöityshoidoissa. Noista hinnoista vähennetään kelakorvaukset suoraan tai sitten ne haetaan jälkikäteen. Muista hinnoista en tiedä suoraan, mutta ava:lla se hinta tippuu korvausten jälkeen 77 euroon. Noihin taitaa kaikkiin tulla vielä toimistomaksut päälle.
Nostan hattua niille, jotka malttavat olla menemättä ar-ultraan.
Mun teki kauheasti mieli mennä viime joulukuussa ar-ultraan, mutta onnistuin olemaan menemättä. Laskin oikein, että paljonko säästin päivää kohden ennen nt-ultraa, kun onnistuin pitämään järjen päässäni. Nyt jälkiviisaana toivon niin kovasti, että olisin hössöttänyt ja käynyt ultrassa jo ennen joulua. En olisi turhaan luullut vielä kuukauden olevani raskaana.
Kuinkas moni teistä vauvakuume-puolelta tulleista käy vielä lukemassa vanhaa ketjua? Minä tunnustan käyväni joka päivä ja vieläpä useasti.
Jotenkin sitä toivoo niin kovasti, että muutkin siellä saisivat hyviä uutisia.
).( Täällä on rinnat kipeytyneet lisää ja vatsa- ja selkäsärkyjä riittää. Nytkin alkoi taas alavatsaan sattumaan ja ei tiedä miten päin olisi. Kipu saa aikaan kylmiä väreitä. Toivon, että nämä kivut kuuluu asiaan, eivätkä tarkoita sitä pahempaa vaihtoehtoa.