**TAMMIKUU2008**joulukuu

Mitä kuuluu Lellulle? Olipas ne sappihapot hurjat! Mulla nyt se 4 ja maanantaina Seinäjoella "oikea" lääkäri (Kaikkonen) Pitää pitää varpaatkin ristissä, että pysyisivät arvot kurissa. Mutta joka tapauksessa muista vaatia hoitoa, että saat mielenrauhan. Kyllä se oma tuntemus on aina oikeassa tämmöisissä asioissa!!!
Äippä polilla käyty ja heidän mielestään on vielä melko matalat arvot. Sellainen kuin Mustonen laittoi seuraavan ajan 2 viikon päähän ellei jotain suurempaa muutosta arvoihin tule. Saapi nyt nähdä päästävätkö sittenkin sinne ens vuoden puolelle. Tuskin silloin 28 päivä alkavat käynnistelemään jos saadaan arvot laskemaan. No maanantaina taas labraan.

Käyrillä tosiaan kävin tänään ja ultrassa. Käyrät oli ok, meinas vauveli vain nukkua koko ajan. Supistuksia tuntui melkein koko aamuin ennen äippä poli käyntiä ja oikein selkä kivun kanssa ja kyllä ne sinne käyrillekkin hienosti jo piirtyi. No kaikki kanavat kuitenkin jäljellä, kohdun suu kiinni ja takana. EI siis mitään ole ehtineet tehdä. Supistelut on jatkunut, mutta sellaisina, että tuskin on tiedossa lähtöä vielä pitkään aikaan. Saunan ajattelin laittaa niin jos sais vähän potkua niihin.

Niin ja kyllä niin selvä POIKA :heart: meille tulossa. Ihmettelin, että mitä se lääkäri niin tarkkaan kaikkien mittausten jälkeen vielä sihtas sieltä ja selvishän se kun tarkkaa katsoi. Ihan selvät kelekset ja pippeli siellä oli. Ei voinut erehtyä ja lääkärikin asian vahvisti. :D Luukas saa siis pikku veljen! :heart: Piti heti käydä ihan iki omaa sinistä ostamassa pikkumiehelle. Paino arvio oli tällä hetkellä 3,2-3,3kg. Vähän pienempi kuin veljensä vieläkin.

No niin ja nyt menen vauvan sänkyä valmistelemaan. Patja pitää leikata isommasta kun ei löydy sopivaa mistään. Tuo on tuollainen pikku sänky, vähän niinkuin kehdon tapainen, mutta jaloilla ja puolilla.

Lellu
 
Uusille ja "vanhoille uusille" tervetuloa vaan joukkoon!
Tuohon päivän galluppiin: En ole mitään ajatellut hommata itselleni synnytyksen jälkeen. "Uusia" vaatteita haen sitten vintiltä taas käyttöön kun joskus mahtuvat. Sinne jätesäkillisen vein kaapista tilaa viemästä. Nehän tuntuu sitten oikein hienoilta kun ovat niin mahrottoman pieniä näihin mammavaatteisiin verrattuna.

Meillä isäntä lähti laivalle pikkujouluja viettämään työporukan kanssa. saas nähdä kuinka tällä kertaa siellä koheltaa. Sillä kun on tapana ottaa aina vähän reilumman kautta. Aina sellanen pieni pelko perseessä täällä kotona odottaessa ettei ole sattun mitään kamalaa. Nyt kun se lähti, niin sanoin että ei maihin tallinnaan menis, vaikka ei pääsis sitte takasin enää laivaan tai passi pöllitään tai maihinnousukortti hukkuu tai jotain. ainahan sitä kaikkea voi sattua kun tarpeeks jurrissa on.
No onneks siel on muutama sen hyvä kamu kans mukana niin vähän jelppaavat miestä mäessä jos tarvetta löytyy.
Mulla nyt menee sitte mukavasti valvoskellessa kun en osaa oikein nukkua kun se on jossain kauempana. Muuten kun se on niin mahrottoman mukava, symppis, pussailtava ja rakastettava mies. Vaikka ollaankin jo kohta 11 vuotta saman katon alla asuttu.
Kuinkas teillä muilla? Kauanko olette miestenne kanssa yhdessä olleet?

Niin ja sitte vielä tuosta välilihan hieronnasta. En minäkään koskaan mitään ohjeita ole saanut mutta joskus vuosia sitten olen kyllä jostain kuullut ( olisko peräti meidän mummolta) että pitäis öljytä välilihaa että venyy sitten helpommin.
 
Iltaa,

Tervetuloa uusille!

Katja: En mäkään ole saanut mitään välilihan hieromisohjetta... En millään kertaa. Sielläpäin valveutunut neuvola :)

Mivian: mun vauvalla sykkeet olleet alussa 140 kieppeillä, nyt lopussa 130, vähän allekin.

Halinappi: Toivottavasti lähete on lähtenyt neuvolasta ja saat pian ajan! Odotteleminen on välillä niin turhauttavaa...

Mä en ole ajatellut hankkia itelleni mitään erikoista synnytyksen jälkeen (no, suklaarasian tai pari...). Kampaajalle haluisin ehtiä vielä ennen synnytystä ja jalkahoito olisi ihana. Katellaan, miten tässä nyt kerkiää, kun on jouluvalmistelujakin vaikka kuinka paljon. Jotain uusia vaatteita tietenkin voisi hankkia, mutta luulen hankkivani niitä vasta sitten kun palaan takaisin työelämään. Silloin varmaan pistän vaatekaapin kerralla uusiksi (jos rahat riittää). Mä haluisin kans jo nukkua niin mielelläni mahallani, kun niin useimmiten nukun. Eipä tuo taida kyllä onnistua heti synnytyksen jälkeenkään, kun rinnat on niin kipeät ja kireät maidon noustessa - siis jos samalla kaavalla menee kuin edellisetkin.

Mulla on kans hyvin vetämätön olo ja kaikki kiukuttaa. Tosin nyt on takana aika lailla näitä huonosti nukuttuja öitä ja sitten ei ole päässyt uloskaan niin se vaikuttaa muhun ihan hirveästi. Jos tää olo tästä kohentuisi. Esikoisen syntymän jälkeen mulla oli ahdistusta, mutta ei enää onneksi kakkosen kohdalla. Toivottavasti ei tule tälläkään kertaa. Esikoinen oli myös tammivauva ja mua ahdisti ympäröivä pimeyskin aivan valtavasti ja nyt taas synnytys samaan vuodenaikaan. Mä oon niin valoihminen.

Täällä kans mies pikkujouluissa. Just petasin sille patjan työhuoneeseen. En ota sitä viereeni kuorsaamaan. Eipä sen puoleen, se kuorsaus kuuluu makkariin asti, vaikka työhuoneen ovi on kiinni... Me ollaan pidetty yhtä ens helmikuussa 11 vuotta, asuttu yhdessä (kesällä ) 10 vuotta ja kolmas hääpäivä tulee vastaan helmikuussa.

Tällaista. Nyt voisi yrittää mennä nukkumaan. Öitä, levollisia kaikille!

Jimena 36+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeMa05:
Olisko muuten kenelläkään hyvää konstia noihin yöllisiin lonkkakipuihin???mä en tiedä miten tässä kohta enää nukun kun vaikka kääntää kylkeä niin silti molemmat lonkat kipuilee inhottavasti.
Mä nukun yöt tyyny polvien välissä! Auttaa tosi paljon löytämään paremman asennon kun on paljon tyynyjä ja peitto mitä voi asetella joka puolelle
:D
 
Huomenta hei!
Täällä takana unta vain muutama hassu tunti.. :headwall: Päätä särkee, saa nähä kohtapuolin varmaa iskee sitten se kauhia väsymys päälle. Kuopukselle pikkusen lämmön poikasta (taas) ja valvotti sitten yöllä. Esikko sitten puolestaa oli jo ennen 7 huutelemassa mua hereille.. No, nyt isukki nukkuu niin kohta sitten se herätteleen poikien kanssa ja ite puolestaa pikku tirsoille. Mutta joo...

Tervetuloa muuten uusille vielä tässä vaiheessa! Ei muutaku mukaan juttuu vain! Päivittelin tuonne etusivullekin, joten merbau jos haluat niin ilmoittele vielä mikä on synnytyssairaala ja monesko lapsi on tulossa. Ja pikkuinenko sai uuden nikkinsä listalle!

Mivian meillä ollu sykkeet koko ajan semmosta 145-150 seutuvilla. Tietty vaihtelee väliin ku liikkuu enemmän tai sitten nukkuupi, mutta tuo on tuollainen normi.
mirkkuli Meillä tuli miehen kanssa yhteiseloa marraskuussa jo 12v, ollaan jo teininä alettu hengailee yhdessä. Ensin muutettii yhteen asumaan, mutta sitten (ennen lapsia) asuttiin hetkonen erilläänkin, mutta aika kauan tässä ollaan jo asuttu yhdessä. Tunnettu ollaan toisemme jo alaluokilta saakka. Naimisiin mentiin -06 kesällä "tuore pari" :LOL:

Saa nähä jaksaako tänään lähteä vielä kaupunkii laahkasee, jos sais loputki lahjat hankittua, niin sais sitten ens viikon huilia. Huomenna on kuiten hulinapäivä, on kiekkokauden päättäjäiset esikolla ja molempien poikien kerhon juhla ja illalla vielä mennään miehen kanssa leffaa katsomaan. Saapa muuten nähä miten sitä pystynee istumaan vielä sen aikaa aloillaan ja ilman vessassa käyntiä..

Mutta rauhallista lauantain jatkoja kaikille.. Jään tänne roikuskeleen..

Saaru ja Aattomiäs (enää 13pvä +2vko)
 
Huomenet vaan täältäkin.
Ja tervetuloa mukaan uusille minunkin puolesta.
Vastaus eiliseen Ostan itselle uuden takin sitte vauvelin synnyttyä ja kampaajalla käyn nyt ennen joulua. Tän päivän ohjelmaa sen verran että pitäis viimeiset lahja hankinnat ja jouluksi pöytäliina käydä ostaan..

Eilen iski kamalat issiasvaivat, kauemmin kun istuu nii tuntuu ettei oikea jalka ota ollenkaan ja vielä :snotty: iskee päälle. tulipas siinä taas heti aamutuimaan.

Päivän jatkoja kaikille..

glaudia ja vauveli rv.36+3 25pvää jäljellä
 
Huomenta!

Kiitti Saaru tuosta käynnistysjutusta, eli täytyypi sit varautua et päiviä saattaa mennä osastolla ilman vauvaa..

Mulla meni eilis-ilta ihan sitten itkiessä ja pelotti niin kovin ja ahisti jne.. Jotenkin oli sitä jännitettävää viiime viikoksi ja sitten kai purkautu näin, ainakin luulisin, torkuin vähän väliä ja ihan ok yöunetkin tuli nukuttua. Nyt on aika normi olo, vähän tukkoisuutta havaittavissa. Ja sit kun katoin sen Suurin pudottaja finaalin, niin koko ajan tippa silmässä, jotenkin sitä liikuttu niiiin paljon niiden puolesta.. Kylläpäs sitä tuntee itsensä oikein itkupilliksi :'(

Mivian, meillä sykkeet ollu siä 140-150 luokkaa koko ajan, melko aktiivinen kaveri masussa pyörii.

Me taidetaan tänään käydä ihan ruokakaupoilla vaan ja niin sit laitetaan par hyllyä seinälle ja vaunuja pitäs mennä sovittaan tonne alavarastoon, ne on nyt ollut täällä sisällä ihailtavana, mutta säilytetään niitä sit varastossa, ei viitti aina kantaa 3 kerrokseen.

Meille tuli miehen kanssa nyt marraskuussa 8 vuotta yhdessäoloa täyteen ja tammikuussa vietetään 2 v hääpäivää.

Lauantain jatkoja kaikille tasapuolisesti

Cattie ja Osku 36+1 :heart: ( Enään 27 pv -? :LOL: )
 
Voi että, täällä mä edelleen riekun ja koitan itteeni viihyttää etten nukahtais. Mutta on netissä (täällä ja omassa mesessä) niin hiljaista että.. :headwall: Mitähän sitä keksis..Jospa kirjoittelis vielä listaa puuttuvista lahjoista yms ja miettis päivän ohjelmaa. Sitäkään ku kuitenkaa ei voi lyödä lukkoon ennen kuin mies herää. Tänään haluisin kyl piipahtaa omalla mummolla kylässä ja esikko houkuttelin mukaan mutta ei se yhtään innostu. Kuopusta ei tohi ottaa mukaan ku eilen ja ainakin yöllä vielä oli tuota kuumeenpoikasta. Samalla reissulla jos koittasi etsiskellä loput lahjat ja miehellekin jotain pakettiin..Joko teillä on miehille lahjat ostettu/keksitty?

Saaru, jatkaa riekkumista ja kärvistelyä väsymystä vastaa...
 
Huomenta!

Taas tutuun aamurutiiniin kuuluen, istun täällä koneella kun mies vielä nukkuu. Kohta ajattelin kyllä ulkoiluttaa koirat ja sitten ruveta aamupalaa laittelemaan, tarkoituksena olisi jaksaa keittää mannapuuroa, saa nähdä onnistunko polttamatta sitä edes vähän kattilan pohjaan.

Mutta ehkä nyt tälläkertaa en tän enempiä kirjoittele, kun ei mitään asiakaan ole. Ainakin unohdin jos johonkin aikasempaan kirjotukseen piti jotain kommentoida.


 
Täällä taas lonkkien särkemä yö :( jostain luin et johtuis magnesiumin puutteesta, oon tosi huono syömää vitamiineja,suunnilleen sillon kun muistan niin otan ja siitähän sitä magnesiumia sais..täytyy nyt kokeilla ja seurata et auttaako.
Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä kohta 2 vuotta ja toukokuussa mentiin naimisiin :heart: :heart: nopeaa mutta kun se kolahti niin se kolahti :heart:
Joululahjoista..ostin miehelle pelikoneen isänpäivä/synttäri/joululahjaks joten nyt ostin lisäks vaan aamutossut,saa luvan riittää :)

Jospa sitä lähtis lyllertää kauppaa..
 
jenniS Sun pitää laittaa ne vitskut johonkin semmoiseen paikkaan mitä käytät aina esim aamuisin. esim. hammasharjan taikka kahvinkeittimen viereen. Mullakin aina ollut hankalaa noitten muistaminen, mutta nyt siitä on tullu aamuisin tapa. Aamu alkaa lasillisella mehua ja multitabsia ja gefilustabuja. Samalla pojille kaakaot ja d-vitskut. Toivottavasti auttais magnesiumi ja jos ei nii viimestää muutaman viikon päästä helpottaa ku synnytys on takana:) Koitetaan olla positiivisia:D

Tää taitaa soitella mummulle jos lähtis kyläileen..

Saarulainen
 
Täällä ollaankin heräilty jo seitsemän aikoihin (mulle niin outoa, kun tykkään vetää pitkiä sikeitä...) Telkkua katsottua ja koneella seikkailtu. Vois lähteä käymään tossa kaupassa, kun mieskin joutui töihin menemään.

Mulla myös nuo lonkkavaivat vaivaavat, ainakin oikeassa jalassa. Saattaa johtua myös iskiasvaivasta. Kaikkea yritän jalkojen väliin tunkea

:LOL: mutta eipä tunnu tyynyt ja peitot auttavan :ashamed:

Täällä tällainen taival takana
joulukuu/02 tavattu
elokuu/03 kihloihin
kesäkuu/04 muutettu yhteen ja
nyt sitten vauvaa odotellaan :heart:

Rv 34+2

 
itsellä taas takana lonkkakipuinen yö :kieh: eipä ole kovin mukavaa,pitää kokeilla niitä tyynyjä..

me ollaan miehen kanssa tavattu huhtikuussa -98 ja naimisiin mentiin 8/2005.esikoinen syntyi 2/2005.

miehelle o nyt lahja ostettu ja kohta lähdetään ostamaan esikoiselle joululahjaa.sitten taitaa olla lahja-asiat pulkassa
:)
 
Kiitos JOhnu lohdutuksista... Joo, aina ei tarvi olla täydellinen. Meillä on usein kyllä sotkusta, ettei sen puoleen, muuten vaan on tosiaan mieli aika alakuloinen ja miettii, että miltä sit tuntuu, kun vauvakin vielä valvottaa, ja tuntuu ettei itsestä ole mihinkään. Ton kakkosen kiukutteluja en nyt jaksais jotenkin ollenkaan. Inneks se on vielä hoidossa osan päivistä..

Me ollaan oltu yhdessä miehen kanssa kohta viistoista vuotta. Ehkä jo ylikin, alku oli vähän liukuvaa... Oltiin niin teinejä silloin. Naimisissa on oltu nyt 7,5 vuotta.

Nyt mä panen lapsille dvd:n päälle, myyrän seikkailuja, ja sit lähdetäänkin kuuntelemaan kauneimpia joululauluja..
 
Voi järkky mitkä turvotukset täällä, sormet on varmaan 2 kertaa paksummat kuin normaalisti :/ Kävin kaupasta ostamassa tuoreen ananaksen, ja vettä oon tässä nyt yrittänyt lipittää ja siitä ananaksesta söin puolet. Pitää illemmalla syödä loput. Jospa lähtis vähän nesteet kiertämään!

Joulumarkkinoilla tuossa käytiin, supisteli vaan niin helekutisti koko ajan ettei jaksanut kovin kauan siellä olla...no hyvä vaan, saakin jo supistella =)

Meillä oli aiemmin miehen kans puhetta ettei ostettais toisillemme lahjoja, mut olihan se sit jotain kuitenkin mennyt ostamaan, niin minä ostin sit sille flanelipyjaman, kun monta kertaa on puhunut että semmonen ois hyvä illalla vetästä suihkun jälkeen päälle kun telkkaria katselee.

Meillä on miehen kanssa yhteistä taivalta reilut 5 vuotta takana, joista reilut 3 vuotta naimisissa on oltu. Meillä oli tuossa alkuvuodesta melkein puolen vuoden breikki, ja minun mies ei siis ole tämän vauvan biologinen isä. Palailimme yhteen tuossa juhannuksen jälkeen, ja mies on kyllä ottanut tämän vauvan tulon tosi hienosti, ja ajattelee että on hänelle ihan oikea isä. (Hän ei luultavasti pysty saamaan koskaan lapsia, siittiöissä häikkää ) Bio-isä ei ole millään tavalla kuvioissa mukana. Ja vauva tulee automaattisesti mieheni nimiin kun syntyy, koska siis naimisissa olemme. Älkää nyt sanoko että kamala soppa (vaikka sitähän se on ) asiat on mennyt kuitenkin tähän asti niin hienosti kaiken kaikkiaan, ja olemmehan me saamassa "yhteisen" vauvan, jota ei oltaisi varmaankaan koskaan saatu muuten.

Katja ja rv 37+2
 
Tervetuloa vielä uusille!

Täällä hankittu miehelle "isyyspakkaus"-tavaraa joululahjaksi ja Reinot meinasin vielä ostaa...

Yhdessäolosta; just toissapäivänä vietettiin 4v-päivää. Yhdessä asuttu melkein alusta lähtien, mut ei olla kihloissa tai naimisissa. Karkauspäivähän on tulossa parin kuukauden kuluttua...

Mä oon lonkkakivuilta säästynyt melko hyvin ja syön kyllä säännöllisesti magnesiumia eli voi ollakin et se auttaa. En ole ajatellutkaan että se voisi olla "syy" kivuttomuuteen.

Jalkojen turvotukseen mulla ei auta kuin liikunta eli tunnin kävelylenkki niin jalat on puolet pienemmät. Ja yöllä turpoaa uudestaan, vaikka on mitä jalkojen välissä.

Eipä täs ihmeempiä, mies lähti iltavuoroon ja mä otan rauhassa tän illan. No saunan voin laittaa lämpiämään illemmalla, mut siinä kaikki. Nyt sohvalle...

Pore&Papunen 36+6 (huomenna olis jo täysaikainen vaavi jos syntyis!)
 
Saaru: pitää kokeilla tota sun vinkkiä :)
Katja: ei kai sillä ole väliä kuka lapsen biologinen isä on, vaan se kuka on isähahmo ja mukana lapsen elämässä tukemassa,rakastamassa ja kasvattamassa häntä.:)

Pikku ulkoilu tehty, kummasti tuli parempi olo. Mutta mikä parasta, tänään päästään omaan vessaan :heart: jo saakin tämä ramppaaminen riittää.. :)
Nyt ruuanlaittoon..
 
Ihanaa kun tullut paljon tekstiä! Kuten joku tuossa aikaisemminkin kirjoitti niin tuntuu mukavalta kun lukee teidän ajatuksia ja tapahtumia, kun on niin samanmoiset aatokset täällä :)

Onnea vauvautuneille ja heille jotka ovat vauvautumassa!

Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 5.5 vuotta ja syyskuussa mentiin naimisiin :) vauvamasu oli silloin rv24 ja puku ommeltiin niin että masu sai vähän näkyä - kyllä oli yllätystä niille vieraille jotka eivät tienneet vauva-asiasta!

Joku kyseli sykkeistä, meillä ollu 140 -150 luokkaa, pikkuinen on tosi aktiivinen - varsinkin kun on antura masun päällä niin johan viuhtoo menemään..

Itselleni olen toivonut vauvalahjaksi kolmatta sormusta vasempaan nimettömään - tosin taidamme ostaa sen yhdessä kun toki haluan sormuksen itse valita.. Muuten en mitään ihmeellistä ajatellut itselle ostaa, meillä on keväällä suuri ruljanssi edessä, kun muutamme takaisin Helsinkiin.. pitää myydä asunto täällä ja etsiä uusi sielt ä - ja rahaakin menee aina muutoissa aika kivasti, joten suuria muita suunnitelmia ei ole tiedossa vähään aikaan :whistle:

Välilihan rasvaus/hieronta Mistä olette saaneet ohjeita? Olen kuullut että pitäisi hieroa/rasvata, mutta millä aineella ja miten hieroa - toivoisin tieoa, koska jos vaan vähänkään auttaa niin toki haluan kokeilla!

dinomamma Täälläkin on välillä ihan jopa alakuloinen olo - en oikein ymmärrä, kun kaikki on mallillaan ja ollaan hirmu onnellisia vauvasta ja silti välillä huomaan että on ihan itkuinen .. kai ne hormonit jyllää...

Eilen tein urotyön kun matkasin 2.5h Tampereelle tekemään maturitteettia - gradun kun jätin tuossa muutama viikko sitten - nyt ei olisi kuin odottelua tammikuulle että miten kävi - saan vasta silloin gradusta lausunnon.. ja vikan esseen ajattelin pakertaa tässä vielä ennen vauvan syntymää.. IHANAA VIHDOIN valmistua... olen ollut työelämässä jo kolme vuotta ja jotenkin roikunut nämä opinnot - tosin on jo toinen tutkinto kun ekasta päätin vaihtaa alaa..mutta siis oli todella rankka päivä matkustaa suuntaansa 2.5.h ja istua kokeessa pari tuntia.. olin ihan puhki illalla!!! vaikka kävelin junissa ja jaloittelin niin ei auttanut, suppareita tuli illalla aikas lailla.. mutta loppuivat sitten. Yö meni valvoessa kun lonkkia ja häpyluuta särki.. ehkäpä nuo reissailut todella loppuu nyt hetkeksi.. tosin Jouluna olisi tarkoitus matkata keski-suomeen, sinnekin menee se 2.5h....

Nyt mökkeilemään - pikkujouluja vanhalla kaveriporukalla vietetään

=) Hyvää lauantaita kaikille!!

Maya + Aarre 34+6
 
Unohtui vielä kirjoittaa että ystäväni sai 9.12 pojan, jonka painoarvioksi saatiin synnärillä (ultrassa, syntymäpäivänä) 3700, ja käsikopelolla vatsan päältä 4000, mutta poika syntyi 4640!!!!! Noi painoarviot jotka on tehty loppuvaiheessa, eli kun pään ympärysmittaa ei saada enää kunnolla mitattua on aika aikas epäluotettavia!!! ne jotka on tehty noin rv30 tienoilla ilmeisesti luotettavimmillaan - mutta mene ja tiedä - kai ne on lääkäreistä kiinni kuka kokee minkäkin luotettavaksi... ystäväni ja vauva voi hyvin - sektioon päätyivät kun vauva ei olisi mahtunut ulos alateitse.
 
maya-78: Mulle annettiin neuvolasta tämmöinen ohje:

Välilihavaurion ennaltaehkäiseminen:

Väliliha eli perineum on ulkosynnytinten ja peräaukon väliin jäävä alue. Alatiesynnytyksessä välilihaan kohdistuu voimakasta venytystä, joka voi vaurioittaa sitä. Usein vaurio aiheutuu leikkaustoimenpiteistä (episiotomia ), mutta väliliha voi vaurioitua synnytyksen yhteydessä myös venytyksen vaikutuksesta.

Välilihavaurion syntymistä voi ehkäistä etukäteen öljyhieronnan avulla. Hieronta ja välilihan venyttäminen suositellaan aloitettavaksi raskausviikolla 35. Hierontaa kannattaa tehdä päivittäin noin 10-15 minuutin ajan. Öljyksi sopii ihon ja intiimialueiden hoitoon tarkoitettu öljy. (Terkka sanoi että perusvoidekin käy ) Hieronnan voi suorittaa itse tai kumppanin avustamana. Tutkimuksen mukaan säännöllinen hieronta vähentää välilihavaurioita.

Lähde: Lancet 2000; 355:250

Eli kaikki vaan kokeilemaan, ja miehen avustamana tietenkin :D
 
Hellou taasen...
Jaha multa on selkeesti jääny vastailematta joihinkin kysymyksiin...
Eli miehen kanssa mulla yhteiseloa takana 9½vuotta... heinäkuussa tulee 10 vuotta täyteen... Naimisissa ollaan oltu vastaavasti sitten heinäkuussa 5 vuotta...

Ja mitä että jotain itelle synnytyksen jälkeen?häh... pitääkö sitä itelleen hommatakki vielä jotain :D En minä oo koskaan itelleni mitään ihmeellisiä armoja antanu... saati ostellu... varapäreet ois ihan kivat, mut niitä ei kuulemma myydä missään, oon kyselly... :D :D
Kun pysyy järjissään ekat puol vuotta, ni hyvä on... :LOL: ja ps, ei mulla olis kyllä rahaakaan mitään itelleni hommata...minä kun oon täysin tuloton... =)
Ollut jo siitä saakka kun esikoinen synty.

Siis mulla ois nyt noi joululahjatki tuolla,kuka hitto ne paketois? mä en oo saanu aikaseks alottaa vielä ensimmäistäkään ja niitä ei mitenkään vähän ole kuitenkaan... :xmas: apuuuuva....
Ja kun päivät on lapset kotona ni aikaa ois vaan öisin ja sillon ne lapset hiipparoi pissalla ja juomassa ja ties mitä asiaa millonkin :D

Mä oon ollu siivoomassa yhtä asuntoa koko päivän ku miehen isoäiti muuttaa siihen huomenna ja siellä kyllä niinku on tehty remonttiakin, mutta siellä on niin kauhee pinttyny tupakan haju ettei oo tosikaan... |O Seiniä,kaappeja ja ovenpieliä oon hinkannu tänään yli 5 tuntia ja sen kyllä tuntee... Huomenna jatkamaan vielä kaiken lisäksi.... :snotty:
Mut pakko se on auttaa hitsi vie kun tuntuu ettei kukaan muu jaksa/halua/osaa tehdä mitään... :(

No juu, ei muuta... meni jo :D

Saapis ja tiitis... 37
 
Heipsan taas!

Minä se sitten imuroin ja muutenkin vähän siivoilin, mies laitto ne hyllyt seinälle ja kiinnitti vessan altaan kuntoon.. Juu ja sit käytiin kaupoilla ja nyt supistelee, no ehkä se olis sit hyvä jo ruveta, että paikat kypsyis ees vähän itestään jos tää pitää häätää ajoissa pois kasvamasta.. Tiä sitten.

Maya Katoppa täältä, siis jos onnistuin linkin laittaan..

http://www.ceridal.com/index.php?id=4483c&select=Ceridal

Tää Ceridal öljy on kuulemma oikein monitoimiöljyä, voi käyttää vähän joka tarkoitukseen.. Siitäkää sitten tiä kun eii oo kokemusta.. Olempas mä taas kummallinen, juuh, lopetan jo ennenkuin menee oudoksi vallan tää juttu =)

:wave: Cattie
 
juu on sit täälläkin kokeiltu mikä on kestosuppari...käytiin vähän ostoksilla ja nyt kun menin saunaan niin sain itselleni aikaan kestosupparin joka ei meinaa laueta millään.tänään kun miehen perässä lyllersin niin oikein tunsin että vauvan pää on kovana tuolla alhaalla ja häpyluu säteili niin makeasti myös.nyt kyllä tuli ekaa kertaa se fiilis että voi syntyä milloin vaan!

täytyy kyllä ceridalilla alkaa hieromaan välilihaa jos se auttais,meillä on sitä kotona kun käytetään muutenkin :p
jäi vähän päälle viime synnytyksen jälkeen kun limakalvot oli imetyksen aikaankin vielä kuivat.hyvä aine moneen vaivaan :)

Katja:eek:len ihan samaa mieltä edellisten kanssa että lapsen isä on se kuka häntä hoivaa,rakastaa ja kasvattaa.tosi hienoa että olette saaneet asiat selvikis ja odotatte onnellisina vauvaa.
 
.. hei kaikille ja onnea vauvan saaneille!!
Ihana lukea kuulumisianne. Nyt kyllä alkaa meillä oleen jännät paikat vaikka ei mua oikeastaan vieläkään sillai jännitä.
On ollut tässä kirjoitustaukoa, kun piti hoitaa lopputyörupeama pois ja nyt vihdoin äippälomalla (tai nyt viel s-lomalla).
Kaikki mennyt hyvin tai niin hyvin kun vain voi tässä tilassa olettaa. Olen ruvennut laittaa vauvan vaatteita ja niitä onkin kertynyt aika lailla.
Ja kestovaippoja huutelen huutonetissä. Ja joulua laitellaan Kivaa aikaa tällä hetkellä.
Blanca ja Boxi 33
 

Yhteistyössä