**TAMMIKUU2008**joulukuu

Minäki samoin vielä täälä roikun, väliin on kyl päivän aikana käyty neukassa, esikko viety kerhoo, pyykätty syöty ja tekastu salaatti..yms Jopa pikku tirsat sain otettua tuossa soffalla. Nyt tässä odottelen miestä kotiin, jonka ois pitäny oikeesti jo päästä klo13 aikoihin, mutta ei toista näy. Näin joulu alla meinaa olla melkee joka paikassa sitä kiirusta kuten miehelläki töissä niin ylitöiksi mennee. Harmi vaa et just tänään sillä menee näin myöhäseen (menny kuiten jo klo5 töihin) ku ilta pitäs pyhittää joululahjaostoille. Son muutenkin niin kärsimätön tuolla kaupoissa saati sitten nyt ku on väsyny jo valmiiksi. Mä inhoo shoppailla jos joku narisee koko ajan jostain siinä vieressä, ahistaa semmoinen.. Mut jospa selvittäis kunnialla hommasta.

Nii onnea Cattielle huomiseen ultraan! Sitten heti kuulumisia sieltä tänne:D
 
Jessss! Nyt mullaki alko vihdoin äitiysloma =) (Ja samalla myös supistelut :/ ) Tai ainaki niiks mä niitä luulen.. Saa nähä mite kaua pysyy enää masussa meijänkää vaavi.. Ei paljoa tarvi tehä mitään, niin heti maha arkana ja pistelee.. Saa nähä... Mut nyt äkkiä syömään, kauhea nälkä...

Ansku rv 34+6

 
...täällä taas. Nyt olen sitten saanut edes jotain aikaiseksi. Päivän ruoka on valmiina odottelemassa miestä ja porkkanlaatikon laitoin uuniin. Mitään enempää en meinannut jouluruokia tehdä, kun kuitenkin ollaan pyhät muualla, niin eipä kotona tule paljon sitten syötyäkään.

Saaru Mua kanssa ärsyttää mahottomasti jos joku on koko ajan kauppareissuilla selän takana tuskastuneena (yleensä mies) menee kyllä into koko shoppailu reissuista ja useesti sanonkin että lähdetään sitten kokonaan pois...
 
Huomenta.
Täällä reippaana muka nousin jouluksi pullaa leipomaan, mutta eiköhän jauhoja ollu liian vähän..voi "rumasana" |O kerrankin kun olisin tehny jotain kunnon asiaa ja ehkä hyödyllistä, vai taisin haukata liian ison palan kakkua ja liian isoa taikinaa rupesin vääntämään :headwall: Ei auta ku odotella että ABC aukeaa seiskalta. Ja hiihdellä sinne sitte. Kyllä ottaa päähän ja raskaasti!

Olin jostain lukevinani että Meimingkin on jo vauvan haku reissulla, Voimia ponnistuskiin :hug:

Eilen saatiin osa joululahjoista ostettua, mut vielä jäi ostamatta. Meillä kans tavallisesti mies tuskailee ihmispaljoudessa mutta eilen ei. Mikähän lie häntä vaivannut :D Kävi kyllä selän päälle se kaupoissa ravaaminen..
 
Heip. Ehei.. ei ole uutta tammikuista pyrkimässä joukkoon. Vaihdoin nimimerkin, joka on hieman enemmän minua. Entinen nimim. on Napsukka.

Mäkin voisin oikein mielelläni tulla läskiryhmään. Ennen on painettu 65kg ja nyt miltein 80kg. :( Pituutta on siis nuo rautaiset 167 cm. Niin kuitenkin tarvis saada plärä pois, ettei maha jää roikkumaan ja rypisty! Mikä lie sitten se oikea tapa hankkiutua noista ylimääräisistä renkaista eroon..?

Onnittelut täältäkin jo vauvan saaneille!

Gorthaur ja Abbath 37
 
Mulla on tänään ihan LÖHÖLÖHÖpäivä. Olen luvannut itselleni etten tee tänään yhtään mitään. Sen verran kävelyllä käyn, että saan noi joulukortit jouluhintaan lähtemään. Ja onhan mulla se paine neukka tossa puolilta päivin. On semmoinen olo, että paineet on huipussaan ja äitipolille tulee käsky käymään. No jalat on taas turvoksissa ja muutenkin on vähän höntti olo. Onko kellään muulla ollut niitä hiilipilkkuja näössä?? :attn: :attn: Mulla oli parina päivänä ja ne on tosi epämiellyttäviä ja viittaavat siihen myrkytykseen, kivat.

Mutta täällä etelässä on kuulkaa nyt pakkasta ihan kunnolla, meidänkin mittari näytti -9 astetta. Voi kun olis vielä lunta =) =) Mulla on niin joulufiilis, taidan laittaa joululaulut soimaan ja mennä sohvelle viltin alle. Uni kyllä tulee, mutta mitäs sitten.

Irmelikin juuri heräsi ja potkii parka taas kantapäät verille tota pöydän reunaa vasten. Muutenkin on kyllä melko ahkera liikkuja, illalla sain varpaita laskea kun yritti tunkea niitä tosta nahan läpi. Isänsä kun yritti vähän hipaista niin vetäs itsensä ihan kippuralle ja tökkäs takapuolen tohon kunnolla esiin :LOL: :LOL: Siinä oli viestiä ihan kunnolla.

Mutta nyt sohvalle ja katsomaan eilistä Jenkkien talenttia, oli kuulemma ihan mielettömiä esiintyjiä :LOL: :LOL:

Nuuskis ja Irmeli 37+2 (kauheesti jo noita viikkoja)
 
Hohhoijaa, olipas eilen muka niin kiire päivä, ettei muka ehtinyt käydä täällä kuin kurkkimassa ja pikaisesti lukemassa muiden juttuja.

Eilen oli se viimeinen neuvolalääkäri ja voi vitsi että oli ihan turha juttu. Jotenkin jäi selainen läpihuuto-olo koko tutkimuksesta. En tiedä miten paljon vaikuttaa se, ettei omaa neuvola terveydenhoitajaa enää ole vaan käyn milloin kenelläkin, eikä kaikki asiat aina oikein tule hoidettua loppuun asti. Ainoa fiksu juttu, minkä neuvolalääkäri eilen kekkasi oli se että vauva on iso, no isolta se tuntuu munkin mielestä vaikka noviisi olenkin. Ai niin joo, pari viikkoa sitten äitiyspolilla kohdun kaulan mitaksi saatiin ultralla 1.8cm ja eilinen lääkäri oli sitä mieltä että kaulaa olisi jäljellä vielä reilut 3cm; kysyinkin lääkäriltä että voiko se lyhentyä ja pidentyä pitkin raskautta, mutta ei osannut lääkäri kysymykseen vastata. Katsoi vaan kulmat kurtussa, että mitä toi hullu oikein sekoilee, ei sitten osannut katsoa neukkakortista edellisen käyntikerran tietoja enkä mä jaksanut enää sanoakkaan mitään asiasta.
Ensi viikolla on kuitenkin käynti äitiyspolilla niiden sokerien takia ja samalla käsittääkseni tehdään synnytystapa-arvio ja jotenkin luotan siihen äitiyspolin toimintaan enemmän kuin neuvolaan.

Sillai vähän hirvittää että jos vauva eilen tuntui lääkärin käteen vähintään kolme kiloiselta, niin minkäkokoisena kaveri oikein syntyy? No kai se ultrassa laskettu kokoarvio on enemmän paikkansa pitävä, joten pitää pitää hatusta kiinni vielä sinne ensi viikkoon.

Ai vitsit, viime yönnä tuli muuten ensimmäiset sellaiset supistukset että oikein veti reisiin asti se kipu. Ihanaa, sehän tarkoittaa sitä että lähestytään H-hetkeä, minä kun en malttaisi odottaa enää ollenkaan.

Meillä mieskin on jotenkin seonnut synnytysvalmennuksen jälkeen ja ravaa pitkin poikin ihmettelemässä kaikkia niitä vaaroja, joita asuntomme on vääränään; milloin pitää siirtää kenkäteline toiseen paikkaan ja milloin pitää miettiä pistorasioiden suojausta. Välillä tuntuu että olisi parempi jos meillä ei olisi huonekalun huonekalua, kaikki pistorasiat vaan suojattuina ja paljon tilaa; olisi sitten tilaa iskän pikku nuppusella touhuta!

nojaah, tällaisia sekoiluja perjantai aamuun

pötkylä ja pötsimönkijä 35+1
 
oi että kun odottavan aika on pitkä, mulla nyt viikkoja 37 ja risat ja olen tosi malttamaton niinkuin myös mieheni =) onko muuten muilla semmosia ns. kesto harjotus suppareita, ei oo kipeitä mut vatsaa kiristää ja on kun kova pallo ja voi kestää jopa kolmisenkin tuntii yhtä soitoo, alkaa vaan ottaa päähän ku toivois jo et pääsis tosihommiin =)
 
Huomenia!

Mä en eilen kerennyt täällä käväsemään ollenkaan ja olikin tullu taas mukavasti juttua.
Onnea oikein paljon LIZARDUKSELLE poikavauvasta!!! :flower:

Meimingille tälleen varmaankin jo myöhästyneet onnentoivotukset matkaan!

Minä sain eilen ravattua kaupoilla ostamassa viimeiset joululahjat ja vaaville vihdoin patjankin häkkisänkyyn.
Kyllä oli poikki olo!
Nyt pitäis vielä saada paketit paketoitua ja muutama lähetettyäkin, että ehtivät perille ennen joulua. Mä olen ja aina sellainen asioiden viimetippaan jättäjä. Kiireellä pitäis tänään vielä noi joulukortitkin postittaa.

Tuosta laihduttamisesta:
Mulle on tullu noin 18-19 kg aikaisempien raskauksien aikana lisäkiloja ja en niiden kanssa ole hirveämmin tuskaillut. (vähän tietysti aina) Mutta on ollu mukava kuulla noiden lasten suusta kuinka on niin mukavan pehmoinen.
Nyt on kyllä meilläkin tuo kuopus alkanut huomauttelemaan, että: äiti sä näytät aika isolta kun sulla on aamutakki päällä. Sitten kun olen naureskellu niin se on vaan selittäny, että kun olen alusvaatteisillaan niin en näytä läheskään niin isolta. Onhan se totta että aamutakki jää tavallaan teltaksi sitten jaloille. Jos kukaan taas ymmartää mitä tarkoitan :LOL:
 
Jaahas, menipä sohvalla mukavasti hetki jos toinenkin. Jalat on ihan pallot ja jalkapohjat aristaa mukavasti kun yrittää kävellä, joten katsotaan miten posti reissun käy. Ja olen varma että paineet on taas jossain ihan taivaissa. No niin että siinä taas valitusta kerrakseen. Mutta kun en viitsi miestä joka päivä kiusata,se oli joihan paniikissa siitä, että jos joutuvat kääntämään. Tänne on niin mukava laittaa kaikkia oireita ja löytyy kavereita joilla on samanlaista.

Ulos kyllä taidan lähteä ihan hetikun olen käynyt pesulla, siellä on semmoinen mukava pakkaskeli. Tulee punaiset posket ja supistelee sitten niin kivasti :LOL: :LOL: Mutta kai sitä pitää lähteä pesulle muuten tää päivä menee ihan harakoille.......

Päivän kysymys: meinaatteko ostaa synnytyksen jälkeen itsellenne jotain?? Mä ajatteli et jos vaikka uudet talvikengät, kun noi turvotukset on lähtenyt. Kun ei ostella joululahjoja ja mun synttäritkin on jouluna, niin ajattelin hemmotella itseäni pikkaisen. Voi olla että hankin myös uuden talvitakin, ehkä

Nuuskis ja turvotukset (+hiilipilkut näön esteenä välillä)
 
Huomenia myös täältä!
Meilläki eilinen urakka lahjojejn suhteen meni kuitenni suht helposti, mulla nyt jalkoja, sisäreisiä ja alaselkää särki homman jälkeen, mutta mieskin osasi olla nurisematta :D Ihan kaikkia ei vielä saatu, mut ne mitkä jäi on helppo käydä vain hakaseen kaupasta. Ainut mitä pitänee etsiä on tälle uudelle kummitytölle, niin sille haluttais semmoinen muistolaatikko/arkku. Ei muuta ku kierteleen ja katteleen. Jos ei löydy, niin pitää ostaa jotain muuta ja sitten ostaa semmoinen ku sattuneepi silmiin.
Täällä jo kaverit ja sukulaiset jo kyselee että oonko pakannut sairaalakassia..no en.. Voishan tuota jo pikku hiljaa alkaa kattelemaan, kait. Mä vaan en halua liian aikaseen alkaa odottamaan Aaton syntymään ku sitten on liian pitkä aika vartoo. Mut voishan tuota jotian varuiksi pistää valmiiksi:) Nyt on kuiten ihana ku on joulua yms niin saa muutakin ajateltavaa ku viikkoja ja päiviä ja et milloin syntyi pienokainen. Maanantaina sitten ehkä enemmän tietoo et jos käynnistelyksi menee et mikä on ajankohta sitten.
Tässä just pähkäilen että jaksaisko ja ottaisko riskin etä lähtin kävellen tuonne kaupoisse shoppaileen vai ei. Tuleekohan liian tuskasta. Nyt kuiten olo ja vointi on parempi taas kuin aikoihin, vaikka eilen oli rankka päivä. Ja sitten ei ole kuin tuo kuopus mukana. Iltapäivällä sitten haetaan esikkokin kotiin:) Mutta nyt ois taas hyvää aikaa lähtee toimitteleen tonttujuttuja..Mutta jäädää miettimään asiaa..

Jää taustaille..

Saaru ja Aattomiäs 38+0 (siis kattokaaa noita viikkoja :eek:, mut +2vko :LOL: )
 
Nuuskis Mulla toiveena saaha mieheltä joululahjaksi lahjakortti johonkin vaatekauppaa, jotta voisin jotain kivaa vaatetta ostaa sitten ku maha lähtee poikke. Uudet housut ois ihan huiput! Ja alushousuja, meinaa kaikki oleen aika venähtäneitä nyt :LOL: Ja muutenkin sitten kiva pitkästä aikaa shopata vaatteita ku pitäny pitkää näitä samoja.
 
Huomenta...

Eilen supisteli niin että ala selkää vihlo jonkun verran ja suppareita tuli 15 min välein iltaan saakka pitkin päivää. Ehti jo toivon kipinä syttymään että päästäänkö lähtemään synnärille mutta ne sitten loppu kun seinään :headwall:

Ja vieläkään ei ole tullut ä-polille aikaa vaikka nla täti laitto maanantaina lähetteen sinne painoarvioon :/

Jospa vaikka tänään posti tois...

Halinappi ja masuasukki 37+2
 
Saaru; joo mäkin tahdon jotkut kivat pitsiset alkkarit, kun nyt oon käyttänyt näitä maxisuper sloggeja :LOL: :LOL: Muuten en meinaa hirmuisesti vaatetta ostaa, koska päätös on että vanhoihin on mahduttava niin pian kuin mahdollista ja niiden käyttämisestä on niiiiiiiiiiin pitkä aika.

Mutta nyt tämä tyttö lähtee vähän ulos, ennen sinne neuvolaan menoa. Jotenkin ihan kun mua ahdistaisi se sinne meno, kun tietää että ne paineet huitelee jossain ja varsinkin kun painoa tullut taas viikossa varmaan 100 kiloa ja kaikkea muutakin vaivaa löytyy. Mutta pyh, sanon minä. Paitsi jos se on myrkytys, sille ei taida voida paljon pyh sanoa.

Nuuskis (isännän untuvatakki mahtui vatsan kohdalta kiinni Jee!!)
 
Tämäkin ilmottautuu jo nyt laihdutus projektiin :)

Viime yö meni taas vessassa juosten ja pyöriessä, ei kivaa :( Lopulta kuuden jälkeen nukahdin ja äsken vasta pääsin ylös.
Neuvolaan olisi lähdettävä, saa nähdä paljonko on painoa tullut, vaikka empä jaksa sitä enää stressata, se tulee mikä tulee.Taidan mennä kävellen niin tulee kiva pikku lenkkikin samalla,ja menee paketit ja kortitkin postiin siinä samalla. Muistakaahan kaikki tänään joulukortit viimeistään!!

Iltapäivällä lisää jahka palailen..

Jenni & Hajis 35 + 3
 
Neuvolassa käyty jälleen:

rv: 37+1
Paino: +1200g/vko :kieh: yht. nyt 17.5kg
turvotus: ++
rr: 115/77
sf: 34
Rt, on kuulemma jo tuolla kanavassa tuloillaan, kun ei juuri päätä tuntunut tunnustelemalla. =)

Ensi viikon tiistaina on jo seuraava käynti, ja sitten ensi torstaina on sinne äitipolille meno kun uudemman kerran tekevät sen synnytystapa-arvion. Meillä onkin sitten joulun ja uudenvuoden välin neuvola kiinni, niin pitää käydä toisessa neuvolassa, tai sitten toinen vaihtoehto että saan rr-mittarin ja stickit kotiin, JOS vauva ei oo vielä syntynyt. Terkka jo povaili, että jouluksi olisi nyytti kainalossa, mutta tuskimpa vaan |O

Katja ja rv 37+1
 
täällä on aamusella kaupassa käyty ja tällä kertaa jopa kävelin kotiin sieltä.posket punaisena sai vetää ja kyllä tuo maha kipuilee koko ajan kun kävelee.sama kun huonokuntoisena yrittäis lähtee juoksemaan,sellainen kylkipistos päällä koko ajan.mut hyvää se tekee.30min on mulle maksimi olla jaloillaan yhtä mittaa sitten pitää jo istua.

Innolla odottelen kyllä että saan alkaa ostaa uutta vaatetta kaappiin,tarkoitus olis iahn uudistaa tuota kaappia kun samoissa on kuljettu NIIN pitkään.mut toisaalta mitäpä sitä paljoa tarvii kun kotona taas hiihdetään seuraavat 2 vuotta :LOL:

Viime yö meni mullakin vessassa juostessa ja nyt alkaa kyljen käännöt olla aikamoisen hankalia.mieskin havahtuu kun mä käännän kylkeä,ilmeisesti koko sänky tärisee.lonkkia särki koko yön niin että välillä oli pakko nousta jalottelemaan. sit vielä tyllerä intoutui mylläämään ja hikottelemaan aina kun yritin saada unen päästä kiinni.

oishan se ihana saada vauveli kohta syliin mut toivon että pysyy masussa vielä vuodenvaihteen yli.siihen tosi ei enää kauaa ole =)

eipä tässä muuta,täytyy kommentoida taas myöhemmin lisää
HeMa05 rv 36+3
 
Muutama päivä välissä ja kolme sivua tekstiä!!!! Naureskelin täällä ja oikein ajatuksella luin teidän juttuja ja IHANAA, kun taas kerran huomaa ettei ole yksin kaikkien näiden tuntemuksien ja vaivojensa kanssa!!!

Onnea jakautuneille ja synnyttämässä oleville. Ajatuksen siivin ollaan tohinoissa mukana!! :flower:

Voi kuulkaa!!! Kävelin (!!!) eilen metsässä kuusenhakureissulla (omassa metsässä) ainakin sen puoli tuntia eikä tuntunut missään!!! Se oli vielä semmoisen metsäkoneen mylläämää ryteikköä ja minätyttö selvisin. Olin kyllä jokseenkin samalla viivalla ton meidän kaksivuotiaan kanssa. Ehkä jopa vähän jäljessä. Uskomatonta miten niin pieni voi olla niin hyvä rämpimään!! Mutta siis vauveli varmaan on laskenut hiukan, kun ei enää niin kovasti hengästytä ja supistamaankaan ei alkanut. Tosin takasin päin tullessa autolle päästyäni silmissä musteni, mutta se on nykyään täällä NIIN normaalia... Silti olen ylpeä itsestäni! Tunnelin päässä on valoa, saatan jopa toipua raskausajasta :D

Olisi ollut taas mielessä niin paljon kommentoitavaa, mutta nyt kirjoittaessa unohtuu kaikki. On hirveästi energiaa (sitten viikkoon) ja ajattelin tehdä viikkoraivauksen. Sisko kuittasi eilen minulle, että muut tekee viikko SIIVOUSTA, minä raivaan :LOL: .

Mitä kuuluu Lellulle? Olipas ne sappihapot hurjat! Mulla nyt se 4 ja maanantaina Seinäjoella "oikea" lääkäri (Kaikkonen) Pitää pitää varpaatkin ristissä, että pysyisivät arvot kurissa. Mutta joka tapauksessa muista vaatia hoitoa, että saat mielenrauhan. Kyllä se oma tuntemus on aina oikeassa tämmöisissä asioissa!!!

Nyt videot pyörimään, että saa raivata rauhassa. Ollaan jo askarreltu joulukortteja, niin saa välillä vähän töllöttää tuota "lastenvahtiakin" :LOL:

johnu
 
Ei vieläkään tullut postissa ä-polille aikaa :headwall: Ja minä kun niin ootin sitä...

Pitäiskö soittaa tänään jo neuvolaan ja kysyy siltä tätiltä että muistiko se laittaa sen lähetteen vai ootanko ens viikonalkuun?? Ku maanantaina kävin neuvolassa ja nlatäti sanoi laittavansa sen lähetteen sinne heti sillon ku lähdin tai sitten seuraavana aamuna...
 
Halinappi eihän sitä mitään häviä vaikka soittaiskin ja kysyis asiasta. Eihän sitä koskaan tiä vaikka se oiskin unohtanu taikka laput menny hukkaan. Saapahan ainakin varmistuksen asialle:)

Mä edelleen kotosalla mähötän, just ruokaa kokkailin ja tulin siihen tulokseen että lähtää sitten kuopuksen kanssa muutama kauppa kiertään jahka isukki tulee kotiin ja päästää autolla. Samalla reissulla sitten haetaan se esikkokin kotiin.

Mä aloin nyt mietttimään joskos sittenkin pitäs käydä Aatolle ostaa toiset kotiintulovaatteet, semmoset jotku ihanat veluriset pehmeet ois ihanat. Niitä on nyt niin paljon noita tuollaisia pukuja. Jos joululahjaksi Aatolle semmoiset ostais valmiiksi. Ainii ja se kypärälakkikin on vielä kateissa/ ostamatta..


Pitäsköhän laitaa samalla torttuja uunii ku son kerran lämpimänä..:p

Saaruska edelleen..
 
Huh, onneks sitä ei yksin tarvi painiskella noiden painoongelmien kanssa.. Ennen raskautta painoin 70kg ja nyt jo 90kg :( ja pituutta 171cm... Taitaa tulla tuskanen kevät, jos aikoo saaha laihutettua kesään mennessä vähintää tuohon 70kg takas.. No toivottavasti imetyskin vie kiloja..
Nyt ei vaan enää oo intoa yrittää olla syömättä mitää herkkuja, ku sitä painoa tulee joka tapauksessa.. Ehkä sit saa itteä niskasta kiinni ku vauva on syntyny ja ku tietää et pystyy liikkumaan ja voi saahakki kiloja pois.. Et turha kait sitä on ressailla vielä..
Hyvin alko eka äitiyslomapäivä, heräsin vasta 11.30.. Vaik tottakai yöllä ja aamulla heräilin monta kertaa.. Ja se on muute aika rasittavaa ku joka kerta ku pitää vaihtaa kylkeä niin herää, ja herättää melkee aina miehenki ku ähisee ja puhisee ja yrittää päästä kääntymään.. :D

Ansku rv 35 :p
 
Ei oo totta!!!! nlatäti on tänään koulutuksessa ja siellä ei kukaan muukaan pidä puhelintuntia tänään kun on ifluenssa rokotuksia niin en pääse kysymään että onko se lähete laitettu!!! |O Kehatiskohan sitä soittaa suoraan sinne ä-polille ja kysyä onko se lähete menny sinne?? Ettei ne mua pidä sitten liian hätäsenä tms...

Ku ois vaan niin ihana saada mielenrauha kun muutenki jännittää aika paljon se synnyttämään löhtö ja itse synnytys ja sitten ku jännittää sekin että tässä nyt että jos tää kaveri on täällä kovinki iso..
 
HALINAPPI!
soita reilusti vaan sinne ä-polille suoraan onhan sulla jo noita viikkoja ettei kovin tarvis enää varttua. saat sitte itsekin vähän mielenrauhaa.Kyllä ne siellä ymmärtää. Stressihän ei tee hyvää vaaville. Ja sitte kun ne lähettää sen ajan postitse niin pitää olla päivä, pari varoaikaa että ehdit saada sen kutsun ajoissa postin kautta. Ne varmaan sulle antaa sen ajan puhelimessa sitten.
 

Yhteistyössä