**TAMMIKUU2008**joulukuu

Hyvää ponnistusta Katja! Toivotan siis onnea matkaan... ei tosta limatulpan irtoomisesta monella kauaa enää nokka tuhise... Tuuhan raportoimaan, kun supparit alkaa!

Ceridalista, että se on todella hyvää öljyä. Allergiatohtorit suosittelee nimenomaan sitä kylpyöljyksi esim vauvalle. Ceridalin ihoöljy on suihkupullossa, josta siis on kätevä suihkauttaa kylpyveteen öljyä, vauvan iholle ja tietysti vaikka tonne intiimialueille. Käy hyvin myös liukasteena-kokeiltu on. Tää on siis vauvalle parempaa, kun esim natusanin öljyt, jos siis kyseessä atooppinen iho. Eikä sisällä mitään hajusteita. Apteekista saa.
 
dinomamma: Mie en vielä uskalla iloita, kun niin monelta oon kuullut, että saattaa pari-kolmekin viikkoa mennä limatulpan irtoamisesta synnytykseen.. :/ Vaikka YLEENSÄ synnytys alkaa vuorokauden-viikon päästä siitä, mut mulla ei muutenkaan pidä ikinä paikkaansa nuo "yleensä" tapahtuvat jutut :D
 
Tsemppiä Katjalle! Toivottavasti ehdit raportoimaan meille tilannetta, vielä ennen lähtöä.

Täällä taas istuskelen, kun odotan että ruoka valmistuu (meillä siis tosiaan vielä hyvin kummalliset nämä ruoka-ajat...) . Kävästiin parissa kaupassa ja nyt on jalat ihan hirmu kipeet. Kai se on kohta ruvettava käyttämään ainoastaan lenkkareita tai muita pehmeitä kenkiä, kun tuntuu, että muutoin heti rupee jalkoja kivistämään...

Mutta nyt katsomaan jos ruokaa jo sais...
 
Ei ees supistele nyt, päivällä suppaili aika paljon kun käytiin joulumarkkinoilla ja tuli aika paljon käveltyä.Nyt hiljaista sillä saralla.. Enköhän mie kerkee ilmotella teille sitten kun parin-kolmen VIIKON päästä sinne synnyttämään oon lähdössä :LOL:
 
Katja:mulla meni limatulpasta 3 vrk kun tyttö oli sylissä.jos jatkuvasti erittyy sitä verilimaa niin ainakin kohdunsuu kypsyy =) ja mul oli ekat 2.5vrk epäsäännölliset supparit.vikat 12 h vasta laskettiin säännöllisiksi.katsotaan miten sulla tilanne kehittyy,jännää!!!!
 
Iltaa naiset. Liikelaskennasta.. Kuinka monta liikettä pitää tunnin aikana tulla? Tai miten ne lasketaan päivän aikana? Abbath on ollut suht hiljaa jo eilisestä lähtien ja vainoharhaisena ihmisenä alkaa käydä vaikka mitä ajatuksia mielessä.. Joo, tiedän, että liikkeiden väheneminen on normaalia loppua kohti mentäessä..

Me ollaan tavattu elokuussa 2004. Häissä tavattiin. Minä sitten illan hämärtyessä ..hieman.. kesulissa kävin iskemässä varsin räikeällä tyylilllä ton ukkelin pois kuleksimasta.. Yhteen muutettiin toukokuussa 2005. Naimisissa ei olla, ei edes kihloissa. Mulla ei ole mikään kiire, tai ylipäätäänkään hirveesti mitään haluja naimisiin. Sen verran puistattavaa sakkia on nuo miehen muutamat lähisukulaiset ettei liittyminen siihen sukuun nappaa.

Katja: Eiköhän pääasia ole, että lapsellanne on rakastava ja huolehtiva isä, vaikkei biologinen olisikaan. Mielummin ilmankin kuin huonolla isällä. Nim. kokemusta on.

Me sovittiin, ettei osteta toisilleme lahjoja lainkaan. Ellei sitten löydy sellaista mitä tulee kotiin yhteiseksi, jotain mitä oikeasti tarvitaan. Viiden litran kattila on nyt tuolla ostettuna kuusen alle, muuta ei varmaan sinne ilmestykään.

En kyllä ajatellut itteeni mitenkään "palkita" synnytyksen jälkeen. Katotaan sitä palkitsemista sitten läskileirin jälkeen :D

 
Voi tsemppiä katjalle, lupaavalta kuulostaa. Eiköhän se synnytys ole jo aika lähellä!
Pietään kovasti peukkuja.
Voi että täällä alkaa ihan oikeesti porukka jo jakautumaa, mä ihan kateellisena lueskelen ku muut jo bongailee selviä synnytyksen merkkejä yms. Itellä tilanne taas samanlainen kuin viimeksi. Eikä mitää merkkejä että Aatto haluis maailmaan, jotenkin siksi tässä on varauduttu ja psyykatta itteensä silleen että vielä menee 4vko ennen kuin Aaton saan syliin. Sehän on vaan sitten positiivinen ylläri jos Aatto päättääkin tulla ihan omin avuin ja ajoissa. Mutta ehkä sitten maanantaina taas hiukan viisaampana neukkalääkärin jälkeen. Tosin mulla on semmoinen olo että terkka hyysää ja huolehtii tuosta koosta ja lääkäri hyssytteleepi.

Tänään kävin mummoa morjenstaan ja sen kanssa käytiin vielä pappa katsomassa sairaalassa. Sitten vielä kaupparupeama päälle. Ihan kauhiasti ihmisiä, tungosta, ahasta, mitää ei oikee löytyny, nälkä ja jano painoi ja kauhia väsymys. En sitten ottanutkaan aamupäivästä niitä unia että ois jaksanut paremmin. Sitten helpottin ku pienet unoset otin soffalla ja sai syötyä. Nyt pojat jo nukkuu ja sain käydä ihan rauhassa suihkussa. Sänky niin jo houkuttais, puhtaat lakanat ja tuuletetut petivaatteet :heart: *huoh* Mutta pakko ois edes muutama lahja saada tänä iltana pakettiin. Sais pikku hiljaa vietyä noita pakettejakin sitten tuonne mun vanhemmille, mihin sitten aattona joulupukkikin tulee. Meinaa olla vähä riskialtista pitää tuolla omassa vaatehuoneessa noita lahjoja, ku pojat tahtoo koluta siellä aina etsimässä milloin mitäkin.

Mutta jatketaan illanviettoa ja nyt katjakin levähtään ja ottaan rennosti vielä kun voit, kohta voi olla että supparit alkaa oikee teolla puskeen päälle ja son sitten menoa! Ilmoittelehan sitten :heart:

Saaru
 
Pallonilkka Nuuskis ilmoittautuu, voi kiesus kun näkisitte mun nilkat niin ette olisi yhtään kateellisia :LOL: :LOL: No en valita, olen sentään tänään ulkoillut ja nukkunut 3 eri tirsat. Siis ehkä mä käyn sitä rautaa ostamassa, kun tuntuu et aina voisi nukkua. Varsinkin kun on jotain tehnyt niin levätä pitää.

Meillä on supistellut koko päivän, mutta kuten Saaru niin mitään ei tapahdu ainakaan 3 viikkoon. :kieh: :kieh: Mutta siis ihan semmoisia mukavia suppareita ollut ja tulee niinkin mukavasti kun nousee seisomaan...ah ja voih. Toivon kuitenkin että ne saisivat jotain aikaiseksi, toivossa on siis hyvä elää.

Me ollaan pidetty isännän kanssa yhtä kohta 8 vuotta, ei olla kihloissa eikä naimisissa, ja tavattu ollaan netin kautta. Kaikkea sitä ihminen nuorena tekee, nyt ei tulis mieleenkään lähteä jonkun oudon kaa treffeille. Hoh hoijaa, niin ja toinenhan meille on tulossa.

Huomenna mennään anopille joululounaalle, ihana kun ei tarvitse itse tehdä ruokaa vaan pääsee valmiiseen pöytään. Keittiöalan immeisenä sitä jotenkin ei kiinnosta aina tehdä itse enää kotona ruokaa, vaikken nyt töissä niin joka päivä ruokaa tehnytkään, mutta kuitenkin.

Mutta nyt mä taidan lähteä tuonne peiton alle kun meidän nuori herra herää kuitenkin taas puoli viiden aikoihin...Tai sit voi olla et mä roikun täällä vielä hetken.

Nuuskis ja potku-karate Irmeli
 
Voi kun jännää Katja! Eiköhän se tuosta lähde :) Mulla esikoinen syntyi 4 päivää limatulpan lähdöstä. Siinä välissä ehti olla todella hiljaista eikä supistellut yhtään, mutta niin se sanonta piti paikkansa, että tyyntä myrskyn edellä :) Kakkosesta ei sitten limatulppaa lähtenytkään. Mutta tsemppiä jokatapauksessa; mä uskon, että sulla on viimeistään ens viikolla vauva sylissä :) Ja paras isähän se vauvalle on se rakastava ja huolehtiva, oli se sitten biologinen tai ei.

Täälläpäin ei mitään uutta... Issias vaivaa ja nukkumaan pitäisi mennä.

Jännittävää tosiaan aina aukaista kone ja katsoa kenellä nyt alkaa olla laitokselle lähtö edessä. Näin se 9 kuukautta hurahtaa :)

Jimena 37+0
 
Huomenta kaikille!! Täällä suunnalla pojalla vesirokko, jepulis! Joten nyt sitten huomenna soitto neuvolaan, voi kiesus sanon mä. Onneksi mulla on ollut jo, joten ei pitäisi olla mitään hätää. Mutta soitin äsken kätilölle Jorviin joka sanoi että joka tapauksessa soittaa neukkaan, et ne ottaa jonkun vasta-aine kokeen ja tarvittaessa määräävät sitten jonkun lääkekuurin mulle. Notta silleen alko meidän aamu täällä. Nyt vaan kaikille kavereille viesti, että meille vaan kyläilemään. Toivon kuitenkin ettei toi meidän kaveri ihan kauheita rakkoja saa, pääsis vähän vähemmällä. Joulu sitten meneekin siinä sivussa ja arvatkaa onko se tarhassa tarttunut kaikille. Joten hyvät joulut vaan tarhakavereiden perheisiin. No minkäs sille voi, jostainhan se on meillekin tarttunut. Ottaa vaan päähän et tälleen joulun aikaan. No turha tässä valitella.

Omasta mahasta sen verran, että meidän Irmeli tais viime yönä ittensä tunkasta tonne haaroväliin, eli maha on yön aikana tipahtanu ihan tosissaan. Toivottavasti nyt kuitenkin pysyy siellä vielä sen aikaa et saadaan tää rokko asia selvitettyä kunnolla. Isoveli ei pääsis meinaan kaveria katsomaan jos nyt päättäis syntyä.

Mutta ehkä mä lähden nyt keksimään täksi päiväksi jotain sapuskaa, koska anopille ei taideta mennä jos siellä on yksikin joka ei rokkoa ole sairastanut. Siellä ei siis ole yhtään lasta vaan kaikki aikuisia. No katsellaan miten käy, mä kun niin olin jo asennoitunut valmiiseen ruokapöytään :(

Nuuskis ja Irmeli (tuntuu koko ajan et itellä on hirvee kutitus vaikkei mitään rakkoja edes ole)
 
Sunnuntai huomenet!
Nuuskikselle voimia sinne vesirokon keskelle. Toivotaan että lapsonen pääsee vähällä. Mietin just omalle kohalle et jos täällä alettais nyt sairastaan vesirokkoa, niin huh huh! Vois olla tämä mami pikkusen rikki.
Muutenkin nyt on alkanu ahistamaa tämä vaivasuus ja väsymys ja noista johtuva pahantuulisuus. Ois jo taas niin kiva pystyä touhuamaan ja olemaan. Ei sinänsä, vointi on kyl parempi ku aikoihin, ei issiastakaan niinkää säre, mutta taitaa tämä joulukiirus verottaa niin että väsyttääpi enemmän. Ja maha kyl alkaa olemaan jo tiellä. Lattialta kyykkiessä, pyykätessä, ruokaa laittaessa ja poikiankin sylitellessä. Mutta toivon mukaan ei tätä enää kauaa kestä, sitten pääsee taas taipumaan:D
Vielä muuten pitäs Aatolle hommata hoitoalusta tänne alakertaan sekä hylly siihen viereen mihinkä voi sitten kaikki hoitotarpeet laittaa. Muuten taitaapi kaikki olla valmiina. Toikaan ei nyt niin välttämätön ole, ku yläkerrassa on kuiten hoitotaso (ja yläkerran veski sopii paremmin pepun pesuun yms. alakerran lavuaarin on siihen hankalan mallinen)

Muutan joululahja enää puuttuunee,mutta kaikki on jo valmiina mietittynä. Kunhan vain hakeepi kaupasta, mut tietenkin mun tuurilla ne on loppuneet ja pitää alkaa viime hätää miettii jotain muuta :/ Mutta ei heitetä toivoa. Huomenna isukki menee esikon kanssa leffaan ja minä ja nuorempi poika mennää tekemään (toivottavasti) viimeiset joululahja hankinnat kaupungista. Pitääkin sitten huomenna vielä katella löytyiskö Aatolle joku kiva kotiintuloasu, mä nyt sain jostain päähän et haluun uuden jonku kivan veluriset puvun..hormooni :LOL: ..

Mutta tänää on taas ohjelmaa, on kiekkokoulun päättäjäiset joulupukkeineeen ja kerhon joulujuhla sekä illalla miehen kanssa leffaan meno.

Jokohan katjalla on lähtö tullut? Täällä jännätään..

Saaru ja Aattomiäs 38+2
 
Huomenia vaan kaikille. Joo, taisi Abbath pitää vain taukoa pari päivää riehumisesta :D Taas jatkuu myllääminen ja kylkiluiden murtaminen. Ehti jo vähän pelästyä, että onko se huonoin vaihtoehto nyt käynyt, kun on ihan hiljaista.

Onkohan nyt sitten Katjalle tullut tosiaan lähtö? Täällä niin ahkeraan kirjoittaa ja ei vielä ainakaan tullut mitään :xmas:
 
Voiomia vaan Nuuskis sinne vesirokon keskelle.Pääsette onneksi voiton puolelle jouluun mennessä jos se yhtään lohduttaa.
Mun mielestä vesirokko ei enää juurikaan tartu kun rakkulat tulee eli tartuttaa ennen oireita kaikkein eniten.siksi sitä onkin niin vaikea välttää jos on tullakseen.Meidän tyttö ei ole saanut sitä vaik on 2 kertaa altistunut just optimi aikaan..
onhan se hyvä että tarkistavat sulta nuo vasta-aineet niin ei jää mitään tulkinnanvaraa sitten.jos vauva päättää tulla niin osaavat varautua.

itsellä takana kohtuullinen yö,lonkkakipu oli poissa mut sydän tako tuhatta ja sataa.hirvee olo oli koko illan.nyt tuntuu paremmalta mut pitää välttää kahvia kun se selvästi lisää tuota tykyttelyä.

nyt sitten putääkin lähteä anopille syömään ja sit kummilapsille viemään lahjat.siinä tän päivän ohjelma,meneekin mukavsti koko päivä kylaillessä.illalla olen varmaan ihan puhki...
 
Huomenta! Täällähän minä! :wave:
Muutama tosi napakka suppari tuli alkuyöstä, ja menkkamaista jomotusta on, mutta ei yhtään sellainen olo, että vauva olis syntymässä vielä lähiaikoina :D (mulle on kaikki saanut niin hyvin iskostettua sen ajatuksen, että "kaikki" vauvat syntyy vasta lasketunajan jälkeen :D )
Loppui se veri-limainen vuotokin, tai ei ainakaan yöllä tullut, mut sitähän ei aina tiedä mitä ylläreitä sieltä housuista löytää, jännittäviä nuo vessareissut :LOL:

Onko muilla muuten virtsankarkailua? :ashamed: Mulla kun tuntuu kokoajan että pissahätä on, kamalan kova paine tuolla alapäässä, eikä mikään ihmekään, kun vauvan pää on ihan virtsarakossa kiinni, ja painaa sitä! Monesti esim. aivastuksen yhteydessä saattaa lirahtaa vähän housuun :/ ..no eikait sille mitään voi..lantiopohjan lihaksia oon yrittänyt jumppailla, mut synnytyksen jälkeen sit tehotreenit silläkin saralla.

Meinasin uskaltautua vielä kauppoihin jouluruuhkaan tänään =)

Katja ja rv 37+3
 
Katja: Mulla on ilmeisesti karkailua tms. En itse huomaa, että jotain lirahtaisi housuun. Välillä vessassa käydessä huomaa pikkareiden olevan vähän märät ja haisen välillä ihan siltä ihteltä. Todella noloa.. :ashamed: Tarvii vaihtaa alusvaatteita joskus kolmestikin päivässä. Vanhuusoireet vaivaa jo hyvissä ajoin..

Huoh, tarvis alkaa siivoomaan.. Kämppä on kuin pommin jäljiltä. Muuten on tullut järjesteltyä vauvan harsot ja vaatteet kaappiin. Mutta muuten on sekaista. Tänään tulee meen pinnis koottua tonne makkariin, mut eipä sinne mitään mahdu jos siellä on tollanen kaaos. Huomasin sitten, että voihan helevetti, jouluun on enää reilu viikko ja meillä ei ole mitään tehty. Tsiisus, et täällä ollaan saamattomia!

G+A 37+2
 
Gorthaur: Mie käytän muutenkin jatkuvasti pikkkuhousunsuojia, kun on valkovuotoa niin reippaasti ollut koko raskauden ajan, ja tavallisestikin käytän menkkojen välissä pikkuhousunsuojia. Olis muuten aika epämukava ja kostea olo koko ajan :/
 
Katja Tsemppiä loppumetreille, eiköhän pieni sieltä pian synny =) Jänskää.

Mä oon kanssa käyttänyt pikkuhousunsuojia koko raskauden ajan, muuten sais alkkareita vaihtaa koko ajan.. ja muutenkin niitä tulee käytettyä usein.

Nyt onkin hyvin nukuttu yö takana pitkästä aikaa, mitä nyt muutama (n.6) vessareissua :kieh: mutta viimeöihin verrattuna, tuli nukuttua hyvin =) Mitäköhän sitä sitten tekis tänään? VOis lähtee kylähtään yhen kaverperheen tykönä.. hmm. Meinasin ruoaksi kokeilla laittaa bataattilaatikkoa :p ja jotakin kanaa varmaan sen kanssa..

Masussa myllätään kovasti ja poju venyttää mamman vatsanahkaa kovasti.. Mun mielestä voitas nyt hypätä ens viikon yli kokonaan, viettää joulua ja sit ratkotaan että koska ruvetaan pojua häätään ulos.. Olen niiiiin malttamaton että vaikea enään ottaa rauhallisesti ja nauttia vaan tästä olemisesta..

Cattie ja Osku 36+2 :heart:
 
Mulle iski kauhia pään särky, joten nuoremman pojan kanssa jäätin sitten kotiin eikä menty esikon kiekkokoulun päättäjäisiin. Täällä koitin levähdellä, mutta ei se onnistu millään. Jos tuossa ruuan koittais laittaa et ois se valmiina ku isommat pojat tulee ja menis sitten ottaan unoset. Sitten ois voimia lähteä sinne kerhon joulujuhlaan.
Katja sieltä vaan shoppailemasta lisäpuhtia hakemaan. Sehän voi olla et illalla sitten alkaakin kunnolla suppaileen. Mut tuskin kyl kauaa menee. Mä oon kuullut et normisti noin viikko limatulpan jälkee syntyypi. Saa nähä saatteko oman joulutontun ja meneekö joulu laitoksella..

Mut ei kai se auta ku mennä pottuja kuoriin ja ruokaa laittaa (kuhan vaan ensin päättäis mitä sitä kokkailis pottujen kera..) Mut palaillaan taas tässä jahka taas kerkiän piipahtaa, viimestää huomen aamulla. Huomenna onkin sitten se neuvolalääkäri.

Saaru
 
Virtsankarkailusta: Se on sitten maailman inhottavinta! Yskin koko marraskuun ja edelleen hieman ja AINA lirahtaa. Ilman suojuksia ei voi mennä mihinkään ja ai maailma sitä housupyykin määrää. Ja sitten kun vielä oksentelen aika ajoin, edelleen, niin aina ei tiedä että kumman pään siihen pöntölle lykkää. Oon jumppaillut nyt tosissani nuita lantionpohjia, mutta en tiedä sitten onko hyötyä, kun vauvakin päällään jo painaa...

Oon ollut tosi väsyksissä eilisen ja tämän aamun (syötiin aamupala 11.00) ja vähän semmonen etova olo koko ajan. Olen vielä menossa katsomaan työkaverin vauvaa joka syntyi marraskuun lopulla, mutta eiköhän sitä sitten piristy. Harmi vaan, kun on vähän nuhaa, ettei voi oikein syliin ottaa sitä pientä!

Tämä on tosiaan kuin joulukalenteri, kun konetta avaa, että kuka nyt on päässyt synnytystouhuihin. Mulla vähän sama fiilis kuin Saarulla ja Katjalla, että oon psyykannut itteni tuonne Runebergin päiviin saakka. Sen yli jos menee, niin menee hermokin. Se ois sitten sen 9 päivää yli jo!! Laitoin kuitenkin vauvanvaatteita lipastoon ja pesin vähän harsoja, jotka aion myös silittää, vaikka sitä inhoankin. Olivat niin koppuraisia, että mukavampi vauvalle, kun äiti viihtii vähän nähdä vaivaa :D

Taas nälkä! Missähän välissä sitä rautaa söis, kun syön jatkuvasti, että pahaolo pysyy loitolla. Öisin??

johnu 34+0 (onkohan noin?)
 
Shoppailemassa käyty, eikä ees supistele |O Jalkoja särkee senkin edestä. Nyt on loputkin joululahjat ostettu, ja ostin itselle myös hiusvärin. Jospa sitä värjäilisi tänä iltana hiukset, jotenkin tuntuu että on niin vähälle jäänyt viimeaikoina tuo itsestä/ulkonäöstä huolehtiminen. Lökö-verkkareissa ilman meikkiä vaan tulee hiimailtua, varmaan tosi hehkeä näky.. :D

Katja taas..
 
Jaksamista nuuskis vesirokon keskelle! Meillä lapset sairasti sen vuosi sitten ja tietenkin peräjälkeen eikä samaan aikaan... Meillä meni ohi helposti heti kun vaan saatiin allergialääke lääkäriltä niin ei kutittanut näppylät lainkaan :)

Tänään on käyty kampaajalla (tulipas virkeä olo!). Nyt pitäisi mennä välipalalle ja sitten hetkeksi tohon pihalle. Jos sais nuo lapset illalla sitten paremmin nukkumaan.

Jimena 37+1
 
Sunnuntaita mammat!!

Nuuskis meilläkin tytöllä varmaankin vesirokko tulossa.Tytön serkkulla parasta aikaa ja leikkineet tässä lähiaikoina useasti yhdessä. Joten nyt päivittäin rakkuloita etsinyt, mutta toistaiseksi ei ole vielä näkynyt.. Toisaalta jos sairastaisi nyt niin ehtisi jo jouluksi todennäköisesti parantua. Ja toivottavasti paranisi vielä ennen vauvan syntymää, luin että imetys antaa muutaman kuukauden suojan vauvalle ja ettei pitäisi vaaraa olla jos odottava äiti sen sairastanut. Se kyllä mietityttää myös, että sitten ei olisi neidillä sairaalaan asiaa jos rokko päällä, menisi monta päivää kun ei pystyisi toista näkemään. Mutta turha sitä nyt on etukäteen miettiä..

Meillä tulee miehen kanssa huomenna 7 vuotta kihloissa oloa, yhdessä asuttu lähes saman aikaa, seurusteltu vain noin puolivuotta enemmän. Meilläkin siis toinen tulossa..

Katjalle paljon onnea matkaan, varmaankin kohta jo saat vauvan syliin!!Veikkaan kyllä, että Katja on seuraava nyytin hakija!

Täytyy tästä lähteä neidin kanssa pelailemaan dominoa..

iita ja nuutti 36+0
 

Yhteistyössä