@AMR todella paljon tsemppiä! Tosi hyvä, että käyt tsekkaamassa tuon parvon. Vaikeaahan on välttää altistuksia, jotka tulevat päiväkodista, mutta toivotaan, että sulla olisi siihen jo vasta-aineita omasta lapsuudesta!
Ja hyvä myös, että käyt juttelemassa kivuista työterveydessä. Varmasti harmittaa! Raskaana ei kuitenkaan koe olevansa sairas, niin voi olla vaikeaa myöntää, ettei voi enää tehdä jotain samalla tavalla kuin ennen.
Mä myös kävin juttelemassa työterveydessä mun psyykkisestä kuormituksesta, ja sain psykologilta kehotuksen, et muokataan esihenkilön kanssa mun työnkuvaa. Tooooosi vaikea oli myöntää itselleeni, että mä tarviin tällaista tukea nyt, mut nyt on helpompi ottaa asia esille esihenkilön kanssa, kun työterveydestä tuli käsky

Ei oo kiva vauvalle, jos oon koko loppuraskauden stressipallo, eikä sit lapsivuodeaikakaan välttämättä mene hyvin, jos olen jo ennen synnytystä valmiiksi uupunut. Et pakko nyt vähän rajata töitä.
Mulla on vielä pari viikkoa rakenneultraan, ja se on vielä sen verran etäällä, että keskityn nyt etenemään päivä kerrallaan. Oon tehnyt paljon käsitöitä, millä saan pidettyä mielen rauhallisena. Myös liikunta auttaa, jos huolet alkaa pyöriä mielessä.
Kysymys vielä uudelleensynnyttäjille: aiotteko ottaa äitiyspakkauksen vai avustuksen rahana? Mä oon nyt pallotellut, et tarviinko kahta laatikkosänkyä vauvalle (esim. yksi ylä- ja toinen alakertaan). Vaatteet menee kyllä käyttöön, et ainoastaan haalari saattaa olla vähän ylimääräinen. Rahalla toki vois rakentaa itse sen tarvitsemansa kokonaisuuden, mut en tiedä, jaksanko sitä ostosrumbaa