Tammikuiset 2024

Onko kellään ollut menkkamaisia vatsakipuja? Itsellä on melkein päivittäin ja välillä iskee semmoinen kipu kun olisi ovulaatio. Nämä helpottavat sitten kun hieroo ja päästää vähän ilmoja pois Itsellä ollut kyllä tässä hirveät ilmavaivat ja närästystä/röyhtäilyä kokoajan
Kyllä! Ennen kuin tein raskaustestin, luulin, että kuukautiset olisivat alkamassa. Eivätpäs sitten alkaneetkaan, vaan olinkin raskaana. Neuvolankin mukaan ovat ihan normaaleja ja kuuluvat asiaan, kun juteltiin mun raskausoireista.
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii ja Dinaas
Kyllä! Ennen kuin tein raskaustestin, luulin, että kuukautiset olisivat alkamassa. Eivätpäs sitten alkaneetkaan, vaan olinkin raskaana. Neuvolankin mukaan ovat ihan normaaleja ja kuuluvat asiaan, kun juteltiin mun raskausoireista.
Nonni ihanaa saada varmistus vielä sieltä😍 Jotenki ku on niin toivottu lapsi eikä matka oo ollu hirveen helppo nii sitä ajattelee ja analysoi ehkä liikaa asioita😂
 
Keskenmenon pelko on yleistä ja ymmärrettävää, kun vauvaa on toivonut kovasti! Itsekin on hankala päästää irti tästä pelosta. Toivoo vaan niin kovasti kaiken menevän hyvin!

Mulla oireina
-väsymys
-palelu
-arat rinnat
-vatsan nipistelyä
-pissattaa useemmin
-tietyt ruuat maistuu niin hyvälle, oon himoinnut kaikkee sitruunaista ja googlettanut sitruunakakun ohjeita🙈


Esikoisen raskaus meni ilman oksentamista, välillä oli sellainen olo kun ois darra. Saa nähä miten käy tällä kertaa.
 
Onko kellään ollut menkkamaisia vatsakipuja? Itsellä on melkein päivittäin ja välillä iskee semmoinen kipu kun olisi ovulaatio. Nämä helpottavat sitten kun hieroo ja päästää vähän ilmoja pois Itsellä ollut kyllä tässä hirveät ilmavaivat ja närästystä/röyhtäilyä kokoajan
Todellakin on ollut. Ja jotenkin ne lisää keskenmenon pelkoa, vaikka onkin vaarattomia.
Eilen olin ihna itku silmässä kun tuli muutama tippa vaaleanrusehtavaa vuotoa. Mutta ei oo sen jälkeen tullut.
Järjetöntä tää pelko, joka vessakäynnin jälkeen pakko tarkistaa paperi 😅

Onko muut nähny unia raskaudesta tai keskenmenosta? Mä oon pari kertaa nähny unta et oisin vuotanu kunnolla verta, ollu kyllä molemmilla kerroilla paniikki herätessä 😓
 
Onko kellään ollut menkkamaisia vatsakipuja? Itsellä on melkein päivittäin ja välillä iskee semmoinen kipu kun olisi ovulaatio. Nämä helpottavat sitten kun hieroo ja päästää vähän ilmoja pois Itsellä ollut kyllä tässä hirveät ilmavaivat ja närästystä/röyhtäilyä kokoajan
Täällä! Etenkin rasituksessa kramppailee ihan kunnolla, mutta levossa sitten helpottaa. Samaa ollut myös aiemmissa raskauksissa ja osoittautui ihan harmittomaksi, joten en jaksa liikaa murehtia.

Menossa oman arvion mukaan 5+0, kolmas lapsi. Muuten oireina lähinnä epämääräinen ruokahaluttomuus, jatkuva huimaus, väsymys ja rintojen turvotus. Ensi viikolla pitäisi palata kesäksi hoitoalalle vuorotöihin ja pelottaa nyt jo, että mitäköhän tästä tulee vai tuleeko mitään
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Mäkin ajattelin liittyä facebook -ryhmään vasta, kun saan varmuuden, että tuolla joku oikeasti kasvaa.
Mulla oli plussan jälkeen rinnat älyttömän kipeät, vähän väsytti, nälkä. Unet on ihan sekavia ja todella elävän tuntuisia edelleen.
Rv5+5 - Rv6+2 mulla oli pientä etovaa oloa noin muutaman minuutin. Rv6+3 oireet omasta mielestä katosi, tissit on ihan löllöt (joo, aika paljon tulee paineltua 🙈), eikä yhtään arat. Pahoinvointia ei ole, mutta pari päivää ollut ripulia, ei väsymystä, mikään ei ällötä. Muutama päivä sitten tuli myös pinkkiä vuotoa. Vähän turhan paljon on tullut tunnusteltua omaa oloa. Viikko sitten mulla oli kunnon kriisi, että mitä olen mennyt tekemään, miksi ihmeessä olen hankkiutunut yksin raskaaksi, pilaan mun elämän yms. Nyt olo on ihan zen eikä tosiaan edes tunnu raskaanaolevalta :unsure:

Esikoisesta mulla oli vaikka mitä oireita, pahoinvointi alkoi tosi aikaisin. Oksensin monta viikkoa 24/7, kaikki oksetti, mitään ei tehnyt mieli, oli palelua, vatsakipua. Siksi vähän kummastuttaa, kun ei ole oireita, että voiko kaikki muka olla hyvin. Huomaan myös, että mua vähän jännittää mahdollinen raskauspahoinvointi, koska se oli esikoisesta niin hirveää (esikoinen tosin kaksosraskaus, josta toinen keskeytyi).
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
On ollut! Huojentavaa kuulla, että myös muilla! En muista, että mulla olisi ollut tätä esikoisen raskausaikana. Vatsan pientä nipistelyä ja just tollasta menkkamaista jomotusta on ollut nyt. Mutta ei oo missään vaiheessa ollu kivuliasta.
näähän on tavallaan just samoja kipuja. Raskaudessa kohtu vähän supistelee istukan porautuessa seinämään ja kasvaessa, sekä kohdun kasvaessa. Menkkojen aikaan supistelee paksuuntuneen limakalvon poistamiseksi. Synnytyksessä kohtu on kasvanut niin suureksi, että supistukset ja kivut saavat uuden mittakaavan. Ja sitten vielä jälkisupistukset, kaikki samaan kategoriaan😄
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Todellakin on ollut. Ja jotenkin ne lisää keskenmenon pelkoa, vaikka onkin vaarattomia.
Eilen olin ihna itku silmässä kun tuli muutama tippa vaaleanrusehtavaa vuotoa. Mutta ei oo sen jälkeen tullut.
Järjetöntä tää pelko, joka vessakäynnin jälkeen pakko tarkistaa paperi

Onko muut nähny unia raskaudesta tai keskenmenosta? Mä oon pari kertaa nähny unta et oisin vuotanu kunnolla verta, ollu kyllä molemmilla kerroilla paniikki herätessä
Oon nyt hyvin todentuntuisia ja toisaalta outoja unia. Ennen plussaamista näin viikkoja ennen 2 kertaa unen, jossa tein positiivisen testin. Toivottavasti sulla ois ollut kyseessä vaan painajainen ja sun pelot tulleet uniin.

Mulla on kanssa just tota vessapaperin tarkastamista. Välillä jännittää mennä vessaan..
 
Moikka! Liittyisin tosi mielelläni myös Facebook-ryhmään mukaan, jos ootte sellaista perustamassa! Mulla laskettu aika olis 27.1.2024.
voit laittaa mulle viestillä nimesi ja fb-profiilikuvan tunnusmerkit, jos samalla nimellä löytyy useampi :) laitan kaveripyynnön ryhmään lisäämiseksi ja poistan tässä kohtaa vielä sitten lisättyäni kavereista 👍🏼
 
Hitsi kun uskaltais itekin jo liittyä tohon fb-ryhmään. Jotenkin vaan pelkään keskenmenoa niin paljon, tai ainakin haluaisin varmuuden sykkeestä ensin.
kyllä sinne varmasti pääsee myöhemminkin, ei vielä pursua liitoksistaan 😄 saa sinne silti tulla jo aiemminkin jos yhtään siltä tuntuu, ei me kaikki olla ultrassa vielä käyty (mulla on vasta rv 4+6 tänään). Kiva on kuitenkin jutella ja tutustua :) Saa tsemppiä ja tukea siihenkin jos joutuu jännittämään tai jakamaan mahdollisia huonoja uutisia.
 
vierailija
Ehkä mäkin voisin liittyä!ja Facebookiin myös, ehkä vähän myöhemmin..vai näkyykö se jotenkin julkisesti jos siihen liittyy?en haluaisi vielä hirveästi huudella, niin että lähipiiri näkee mun liittyneen sellaiseen ryhmään.😅 Mutta joo täällä siis myös todella alussa 4+3 eli la olisi varmaan tammikuun lopussa ellei jopa helmikuun puolella. Jännittävää, etenkin kun meillä piti alkaa kevyet hoidot, kun syksyllä tulee parisen vuotta yritystä, yksi keskenmeno ja nyt siis plussa. Mutta kyllä se vaan takaraivossa on, että miten käy..nyt ollut pari päivää vatsa kipeä, ei kuitenkaan niin etteikö voisi olla, mutta huomaan sen..tietty varmaa myös ekstra tarkkaan kuulostelen.. toivottavasti kuuluu asiaan vaan eikä sen kummempaa..🙄
 
Hei,

Liityn tänne varovaisen toiveikkaana ja onnittelut kaikille plussanneille. Itsellä viikko sitten selvät plussat, tänään viimeisistä kuukautisista laskettuna rv 5+4. LA 25.1.2024. Ensimmäinen raskautuminen ja tänä vuonna täytän 35v. Tästä onnesta tietoisia vain mä ja puoliso. Varattiin parin viikon päähän varhaisultra, koska itsellä epäuskoinen olo ja haluan varmistaa, että ei ole poikkeava raskauden alku.

Toivottavasti täältä saa vertaistukea. Toivon että tämä tyyppi pysyy mukana ja tällä hetkellä ajatus kertoa vasta rv12 jälkeen tutuille.

Rinnat on arat ja vatsa/selkäsärkyä esiintyy ajoittain. Myös päänsärkyä. Ällöttävä oloa silloin tällöin, mutta ei jatkuvaa. Toivottavasti ei pahaksi tulekkaan, sillä teen työtä jossa olisi haasteellista käydä ns salaa oksentamassa 😄 välillä kuitenki oireet poissa ja heti huolestuu 🙈 oletan että normaalia näin ensimmäisessä raskaudessa kiinnittää kaikkeen huomiota.

Pää on hyvin sekaisin kaikesta. Varsinkin ruokavalio haastaa. En ole juuri kalaa syönyt ja nyt tässä koitan aloittaa. Onko jollain omega3 lisä käytössä?
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
vierailija
Hei,

Liityn tänne varovaisen toiveikkaana ja onnittelut kaikille plussanneille. Itsellä viikko sitten selvät plussat, tänään viimeisistä kuukautisista laskettuna rv 5+4. LA 25.1.2024. Ensimmäinen raskautuminen ja tänä vuonna täytän 35v. Tästä onnesta tietoisia vain mä ja puoliso. Varattiin parin viikon päähän varhaisultra, koska itsellä epäuskoinen olo ja haluan varmistaa, että ei ole poikkeava raskauden alku.

Toivottavasti täältä saa vertaistukea. Toivon että tämä tyyppi pysyy mukana ja tällä hetkellä ajatus kertoa vasta rv12 jälkeen tutuille.

Rinnat on arat ja vatsa/selkäsärkyä esiintyy ajoittain. Myös päänsärkyä. Ällöttävä oloa silloin tällöin, mutta ei jatkuvaa. Toivottavasti ei pahaksi tulekkaan, sillä teen työtä jossa olisi haasteellista käydä ns salaa oksentamassa välillä kuitenki oireet poissa ja heti huolestuu oletan että normaalia näin ensimmäisessä raskaudessa kiinnittää kaikkeen huomiota.

Pää on hyvin sekaisin kaikesta. Varsinkin ruokavalio haastaa. En ole juuri kalaa syönyt ja nyt tässä koitan aloittaa. Onko jollain omega3 lisä käytössä?
Tervetuloa! Meillä on sama LA ja ollaan näköjään saman ikäisiäkin ensimmäistä lasta odottavia 😊

Varasin varhaisultran 15.6. Sinne asti pitäisi koittaa jaksaa odotella. Oireita on vielä kovin vähän niin välillä vaikea edes muistaa olevansa raskaana.

Ruokavalio aiheuttaa kanssa välillä mietintää. Juuri tuli vastaan työlounaan ruokavalinta, jossa vaihtoehtoina Burrata tai graavilohi. Juusto kai ok, jos pastoroitu ja kala ok, jos tuore. Ei kiinnostaisi työkavereiden kuullen alkaa kysellä yksityiskohtia 🫢 Mietin jo esitänkö alkaneeni vegaaniksi 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Hennulette88
Onnittelut kaikille plussasta🥰
Varovaisin mielin liityn kanssa tänne, plussasin reilu viikko sitten ja 4+6 mennään, tänään vasta uskalsin katsoa lasketun ajan ja se olisi 30.01.
Ens viikolla täytän 34, mies 35 ja esikoista yritetään, niin toivon että tämä pieni pysyisi loppuun asti❤ Viime syksynä sain keskenmenon viikoilla 11+2 joten en kauheesti uskalla vielä iloita, tai ajatella koko asiaa.
Varhaisultran hintoja vertaillut, ja varaan ajan varmaan tonne 2 viikon päähän kun 7vk tulee täyteen. Odottelen vielä työvuorolistat sinne.
Rinnat on kasvanut ja hieman arat, ajoittain nippailee alavatsaa, väsyttää, yöllä herää vessahätään ja ehkä pientä huimausta nyt oireina.
Toiveikas ja pelokas olo kokoajan ja tää aika kyllä matelee!
Onkohan muiden kuiden ryhmissä jonkinlaista listaa josta ottaa pohjaa tänne?🤔
 
Tervetuloa! Meillä on sama LA ja ollaan näköjään saman ikäisiäkin ensimmäistä lasta odottavia

Varasin varhaisultran 15.6. Sinne asti pitäisi koittaa jaksaa odotella. Oireita on vielä kovin vähän niin välillä vaikea edes muistaa olevansa raskaana.

Ruokavalio aiheuttaa kanssa välillä mietintää. Juuri tuli vastaan työlounaan ruokavalinta, jossa vaihtoehtoina Burrata tai graavilohi. Juusto kai ok, jos pastoroitu ja kala ok, jos tuore. Ei kiinnostaisi työkavereiden kuullen alkaa kysellä yksityiskohtia 🫢 Mietin jo esitänkö alkaneeni vegaaniksi
Onpa kiva kuulla, että samanikäisiä ensiodottajia. Mulla varhaisultra 9.6. Eli rv 7+1 - eikö silloin pitäisi jo näkyä kaikki mitä varhaisultrasta voi nähdä? 😆

Mä joudun syömään välillä liikkeellä ja epäilyttää kaikki, kun en itse tiedä tuotteiden alkuperää 😁 onneksi mies enempi jalat maassa ja ajatuksella "kuhan parhaansa tekee" ja "kaikkea ei varmasti pysty pilkulleen noudattaa ". Mähän jo ennen plussausta ja sen jälkeenkin söin tyytyväisenä päivittäin siemeniä, kunnes selvis ettei niitäkään sais käyttää.... yritän oppia oleen myös armollinen itselle.

Täytyy kyllä sanoa, että erikoiset annokset valittu teidän työpaikkalounalaan! Noi jakaa muutenkin jo niin paljon ihmisten mielipiteitä. Toivottavasti saat jotain syötävää 😬
 
Onnittelut kaikille plussasta
Varovaisin mielin liityn kanssa tänne, plussasin reilu viikko sitten ja 4+6 mennään, tänään vasta uskalsin katsoa lasketun ajan ja se olisi 30.01.
Ens viikolla täytän 34, mies 35 ja esikoista yritetään, niin toivon että tämä pieni pysyisi loppuun asti Viime syksynä sain keskenmenon viikoilla 11+2 joten en kauheesti uskalla vielä iloita, tai ajatella koko asiaa.
Varhaisultran hintoja vertaillut, ja varaan ajan varmaan tonne 2 viikon päähän kun 7vk tulee täyteen. Odottelen vielä työvuorolistat sinne.
Rinnat on kasvanut ja hieman arat, ajoittain nippailee alavatsaa, väsyttää, yöllä herää vessahätään ja ehkä pientä huimausta nyt oireina.
Toiveikas ja pelokas olo kokoajan ja tää aika kyllä matelee!
Onkohan muiden kuiden ryhmissä jonkinlaista listaa josta ottaa pohjaa tänne?
Onnea plussasta 💕 Toivotaan, että pieni pysyy kyydissä tällä kertaa.

Toiveikkaana ja samaan aikaan pelko persiissä täällä itsekkin.
 

Yhteistyössä