7kk Onnittelut Perttu Justukselle ja Puppe Justukselle ja 2XL:n tyttärelle! Ja kiitos kiitos onnittelijoille!!
7kk neuvolassa käytiin aamulla (lue aamuyöllä). Pituus 73cm, paino 10205g, ""terve hyvin kehittynyt lapsi"". Flirttaili kaikille naisille keitä terv.keskuksessa sillä hetkellä oli

Refleksit ok, oikealle päin ei ole vielä sitä.. suojarefleksiä(?) eli ei ota kädellä vastaan jos kallistaa, vasemmalle päin on ok. Kovasti lääkäritäti Puppea pyöritteli ja Puppe tykkäsi. Mittaukset teki outo neuvolantäti.. ja oli kyllä outo, ei tuo tainnut paljoa puhuakaan.. ihme tyyppi.
Nyt on Puppe tuossa lattialla polvet masun alla... kakkaa, ei konttaa

tai no.. siirtyy kyllä CD-levyhyllyille päin... jotenkin mönkimällä.
Viime yö olis mennyt hienosti jos olis mennyt... Eli illalla kasin aikaan Puppe söi puoli purkillista maissiperunaa. Ysin kieppeillä tisut ja vähän taisi kipristellä masu kun ei omaan sänkyyn rauhoittunut nukkumaan. Mun sänkyyn rauhoittui joten jäi siihen keskelle levälleen, maailman omistaja. Menin puolen yön aikaan nukkumaan ja hän heräsi, tarjosin tissiä tietenkin, hän taputteli sitä, taputteli mun kasvoja, hymyili kauniisti ja laittoi nukkumaan. Aha, tissi ei kelvannut, jäin siihen viekkuun sängyn reunalle roikkumaan ""kohta se syö"" enkä saanut unta ja hän söi vasta 01.30. Ok, nosto omaan sänkyyn ja itse jäin valveille. Nukahdin milloin lie, 5.30 alkoi kuulua metakka pinniksestä, viekkuun ja tissin tarjoaminen.. ei ota, hymyilee ja laittaa nukkumaan.
7.00 soi kello ja tuntui että maailman loppu olis tullut, keskellä yötä pitää maman heräämän. Puppen herätin vasta vähän ennen kasia, tissiä otti vasta neuvolan jälkeen eli jotain 9.30. Ilmeisesti maissi täytti ihan kivasti masua. Siis olisi voinut olla hyvä pitkä yö jollei olisi ollut neuvolaa enkä olisi yöllä jäänyt odottelemaan milloin herra syö. Hö. Katotaan miten ensi yö menee.
Uimahallilta soitettiin, Puppe pääsee VAUVAUINTIIN!! Tammikuussahan ilmottauduttiin mutta ei päästy keväällä, nyt päästään nam nam! Info on lauantaina nam!
Hih, hyvä kommentti Tammimammalta

. Vieläpä kun kaikki lapset eivät välttämättä ole sukujensa päivänsäteitä.. esmes meillä ei ole kyllä mitenkään läheiset suhteet mummin sukulaisiin (lue, ei paljoa suhteita ollenkaan) joten he eivät ole Puppea edes tavanneet. Ni ei kai Puppe sitten heidän päivänsäteensä ole, eihän :-? Siellon lapsia pilvin pimein ja säteitäkin kuin kirkkaimmassa auringossa (vanh.lestadiolaisia..)
Nyt meillä on jo ILTA, Puppe laitettu omaan pinnikseen, tuskin rauhoittuu sinne. Päivä on mennyt kyllä ihan hassun mukavasti, hän nukkuu aivan kummallisen hyvin, pitää välillä käydä oikein tarkistamassa onx kaik okei. Alkaa tottumaan niihin pitempiin päiväuniinkin eli joskus 12 jälkeen on pitkien unien aika. Herää niiltä 30min jälkeen mutta touhuaa itsensä takaisin uneen.
Syö nätisti sekä sosetta (paitti puuroa =) että tissiä (ei pure, paljoa) ja osaa jopa pyytää ruokaa mmm mmm mmm. Ennenhän piti ripsen asennosta arvata et nälkä olisi tulossa, jos ei hoksannut niin sekunnin päästä räjähti he1vetti irti. Nam. Ikä tuo arvokkuutta

)
.. tai no... Puppe on löytänyt PIPPELIN! Ja sitä pitää silitellä rutistella repiä aina kun vaippa vähänkään raottuu... heh. Aika suloinen on kyllä, ihmettelevä ilme kasvoilla ""mikäs mulla täällä roikkuu"". Housuvaippoja mä käytän Puppella yöllä, aivan ihanan pehmeitä (Pampersin) ja pitää pissan sekä satunnaisen aamukakan (jos ehtii tulla ennen vaipanvaihtoa) ja istuu vallan mainiosti. Joskus on joo vaipanvaihto aika työlästä joo. PIIAllahan on ollut vaipanvaihto-ongelmia jo useita kuukausia sitten, PJ taitaa olla kyllä aikamoinen rupeli.
OLIVIA; älä ole huolissasi, ei mekään olla

eli kyllä me kaikki tai siis vauvamme tulevat perässä. Rippikoulussa viimeistään kontataan.. (niin.. no... ). Mä en ainakaan ole ollut vielä lainkaan huolissani mistään virstanpylväästä (vai olenko, olen kyllä voinut unohtaakin =) kun kaiken tekemisen ikärajat on aika väljiä. Me täällä ollaan enempi keskitytty tuohon kasvuun näemmä, liikutaan sitten isompana (huh, ei enää yhtään isompaa sylivauvaa ei ei ei!!).
Mun mielestä yks tän ketjun paras puoli onkin ollut se, että vaikka joku kertoo oman vauvansa jostakin uudesta taidosta tms. niin vaikka muilla ko. juttua ei vielä esiintyisi ei kukaan ota tuollaista mitenkään ""negatiivisesti"". Olis aika hassua jos ei uskaltaisi kertoa oman lapsensa kehityksestä, jos joutuisi ns. pelkäämään että muut pitävät ... jonakin, en tiedä minkä sanan tähän laittaisin. Ja mä kyllä nautin siitä että Puppe ei seilaa pitkin kämppää, meillä on hirveästi avoimia johtonippuja ja portaat ja siis ihan kaikkea joiden kanssa tulee kyllä ongelmia. Kaikkea ei edes saa piilon/turvalliseksi/jotenkin eli EI:tä pitää opetella kovasti (ja käydä optiikolta ostamassa silmät selkäänkin).
SUSKI hih, aika hyvä juttu oli toi, kehtaa kyllä tähän meidän ketjuun kuulua kun noin nätisti puhutaan! SIIRI, poista linkistä %20 merkit niin se toimii (eli kun sanoo ettei löydy niin linkki näkyy selaimen osoiterivillä, siellä välissä on tuo %20 joka pitää poistaa)
MARI, kyllä me ollaan neste-panadolia annettu tilanteen mukaan; jos on kipuileva poika. Suppoja meillä ei käytetä kun meillä on ollut pyllyongelmia eikä Puppe tykännyt supoista. Neste-panadol on hyvää.
Ja kyllä Puppekin muuten nousee POLVIlleen sylissä, isänsä sylissä menee kyllä vaikka mihin sykkyrään ja linkkuun ja vaikka miten, mama ihan hermona katsoo. mama onkin jäykkis ja kalkkis.. Josko tuo ennen joulua konttaisi
Juu, PIIAlle; hoidan kyllä mailiboxin joo. Marilta onkin tullut maili, mietiskelen vielä ""kuinka kauan haluamme tutustua ennenkuin lähetämme tunnukset ja salasanat"".. ajattelin jotain 4-6 viikkoa jos jaksaa roikkua meidän kanssa niin on takuu-tammis...? Hä? Miltä kuulostaisi? Ja tämä siis siksi että yritämme vähän turvata selustaa kun olemme henkillöllisyytemme siellä paljastaneet, joillakin näkyy työpaikkakin sähköpostiosoitteesta yms.
MARI kysyikin mitä siihen ""ESITTELY"" pitäisi kirjoittaa...
- mielellään oikea nimi (kun muillakin on)
- kenen vauvan äiti on (jos siis maili on joku hotmail tms vapaa osoite =)
- ikää, asumisseutua (ei tarvi olla tarkka osoite heh)
- vähän ehkä ammattia/koulutusta.. ellei ole jo palstalla tullut selville
- vauvan kuva on MUST
- lisäilkää tai poistakaa jos olette eri mieltä / lisää mieltä.
Mailiboxin osoitehan on tammikset@elisanet.fi. Ajattelin vähän tuota ""säännöstöä"" itsekseni vääntää kun itsekseni hankin sen boxinkin (kun Piian hankkimat hotmail -boxit täyttyi heti, tuolla on vähän enemmän tilaa). Piian kans ollaan sovittu et keskenämme sitä hoitelemme. Ja hei muuten, tulikin mieleen, mailiboxin kautta voi jutella sellaisistakin asioista joita ei webbiin halua mutta haluaa kuitenkin kertoa muille tammiksille. Eli siellä kannattaa sitten vierailla välillä, saattaa olla jotain kivoja juttuja
Mä olen lueskellut tota MSN groups juttua mut se ei jotenkin tunnu kivalta.. en tiedä miksi. Jotakin pitäisi ehkä tehdä kun tämä soneraplaza on muun muassa niin pirskatin hidas ja vähän väliä nurin..
Ahaa, menipä asialliseksi, mitenkäs minä näin..
Puppe nukkuu, pari kertaa on pitänyt käydä hellimässä kun maissi-iltapala aiheuttaa vähän kuplintaa pienessä masussa. Rupsulle haisee juuri vaihdetut petivaatteet
Ai joo, ostettiin KUIVAUSRUMPU! Mähän en silloin aikoinaan kehdannut miehelle asiasta mainita kun yks kylppäri on täynnä pyykinkuivaustilaa.. niin otti itse puheeksi (kun keskimmäisen pojan tyyli on käyttää kaapit tyhjiksi ja tuoda 4-5 koneellista pyykkiä eikä muista laittaa kuivumaan eikä kuivu ikinä yms yms). Aika magee on kyllä, vielä kun oppisi käyttämään ha ha (Heli, mä luen sitä käyttöohjekirjaa hi hiii =)
Ah soo, tulipa taas. Lähden iltapalalle ja palaan kun keksin lisää puuta heinää
Öitä tytsyt suloiset.
ps. just.. en saa viestiä lähtemään kun sonera tökkii taas.. argh...
puoli tuntia myöhemmin...
Olivia, kyllä se Marin kuva avautuu muttei automaattisesti, klikkaat linkkiä ja open/avaa ni jo näkyy nätti mies sieltäkin!
Mä menen nyt taas kuten aina.