Iltaa mammat ja mamsellit.
Täällä ilmottautuu jälleen sokea äippä. Istuttiin päivällä soffalla niin et Puppe katseli olkani ylitse ikkunasta ulos. Valo tuli hienosti hänen kasvoilleen ja tutkiskelin silmiensä väriä, otin rillit pois että näen niin lähelle. No, väri ei selvinnyt (about sininen jossa keltainen aurinko) mut yhtäkkiä huomasin et otsa ihan hiusrajalta oli ihmeen punainen.. tai kellertävä... sitä tiiraamaan ja herra heilutteli päätään suuntaan jos toiseen.. maailman toiseksi pahin karstahan se siellä!! Enstex pahin oli silloin viimeksi kun huomasin milloin lie.
Siis vain vähän ottaa pattiin KUN EI NÄE! niin pääsee muhimaan tuollaista, tiedä kuinka kauan se taas siinä oli ollut. Rilleillä en näe niin lähelle enkä ilman rillejä niin kauas (eikä hän pidä päätään paikoillaan). Siitä öljyä päänahkaan ja mummille kylpyhälytys. Ennen kylpyä kampailin ja kylläpä (yäk) irtosi karstaa... Kaikki ei tietty ees lähtenyt kerralla kun sitähän ei saa raapia mut otetaan vaik sunnuntaina uusiksi.
Muutenkin mua tökkii tämä likinäköisyys (-6 onpi rillit noin) kun esimerkiksi kynsien leikkauksen teen ainoastaan silloin kun poika nukkuu ja silloinkin ilman rillejä, kuten kaikki tarkkuushommelit. Mun pitää päästä todella lähelle sormia (siis ihan kymmenen senttiä tms) että näen leikata VAIN kynnet ja hereillä olevalle pojalle en ole ko. asiaa koskaan onnistunut tekemään. Nyt oon alkanut miettimään jotta kyllähän sitäkin pitäisi hereillä ollessa harjoitella (yhdessä ketjussa sain syyllisyydenkin niskaani kun joku sanoi jotain ""ainakin minun kynteni tuntuvat erilaiselta ne leikattuani joten varmasti vauvastakin tuntuu oudolta ja pitäisi tehdä niin että vauva sen huomaa jne jne...). En kyllä tiedä miten tuohon(kaan) pystyn.
Noin muuten täällä on ollut tosi KURJA alkupäivä eli siis tuohon yhteen iltapäivällä mä vaan niiskuttelin ja voivottelin ja säälin itseäni. Puppe ei oikein jaksanut olla tyytyväinen paljoa mihinkään, söi tosi huonosti ja rimpuili sylissä ihan liikaa (tietenkin vaistoaa kun mäkään en ole iloinen). Nukkui kyllä nokosensa 45min mut lähes heti herättyään vinkumaan. Tarjosin tissiä vettä syliä lattiaa telkkaria leluja vaan ei... Onneks toi kylpyjuttu iski siihen saumaan ni mentiin mummille. Suihkussa me ei kyllä noin kamalan tarkkaan saada toisiamme (heh) pestyä kuin kylvyssä, kylvyssä likoo napa ja korvatkin paljon paremmin. Napakin on meillä ongelmana kun tuntuu etten mä saa sitä pidettyä puhtaana, tein mitä tein. Tänään laitoin ennen kylpyä ceridalia napaankin ja jo irtosi nöyhtät. Ei haise eikä mitään mut näyttää et jotain ruskehtavaa siellä on, kuivaa eikä lähde veteen kastetulla vanupuikolla kuitenkaan pois. Öljyllä lähti.
Koti on ihan mullin mallin tai ei ihan mutta oikein mitään en jaksa tehdä täälläkään. Onkohan mulla vaihdevuodet tulossa??? Ai joo, mummilassa mummi SYÖTTI SITTERIIN ja meni suht hyvin eli mäkin siirryn sitteriruokintaan. En vain kestäis olla kontallaan lattialla enkä kyllä sitteria uskalla ylemmäs nostaa. Keittiön pöydän päällä on sellainen pitkä lamppu eli siihenkään ei mahdu ja muuta isoa tilaa ylhäällä ei ole. Siispä kontalleen lattialle. Auts sanoo kyllä kipeät paikkani.
Yritettiin mummin kanssa MITATA Puppen pituus - saatiin vaivaiset 71cm. Ok, eihän tuo hassumpi olisi - 5kk10pv neuvola oli 69,5 cm ... mutta miten ihmeessä ne 70set vaatteet muka tuntuu niin pieniltä? Noh, kuten puhuitte, ikävä kyllä eri valmistajilla on eri kokotaulukot samoihin kokoihin (hah) ja mä olen varmaan mennyt lankaan ja ostanut kiinalaisten 70cm vaatteita, kiinalaisethan on aika pieniä ni kai niillä on myös vaatteet pieniä vaikkoiski 70cm =) Harmittaa vaan kun saattaa olla et useat vaatteet jää kokonaan käyttämättä.
DEZI, tuo keltavihreä haalari sopii Puppelle aivan syötävän hyvin! Tai kokonsa puolesta ei enää oikein hyvin mutta silmiin sopii kyllä hienosti ja saa silmät näyttämään vihreiltä! Noita haalareita oon käytelly yökkärinä jos ei ihan kauhean lämmin ole ollut. Potkareista leikkonut vaan sukkaosat pois. Nyt just on päällä se keltainen jossa on valkosessa täplässä joku sininen pupu. Se ei kyllä näyttänyt yhtään hyvältä.. kun siinä on se rintarypytyskin... heh.. ei Puppe hoksannut ettei näyttänyt kovin hyvältä... ei tuo kyllä kauaa mahdu päällekään kun näyttää aika makkarankuorelta..
LIIKKUMISESTA kirjoititte. Puppe ei liiku. Ei. Kääntyy vatsalleen ja jää siihen vatkaamaan molempia päitään (hih Suski

suuntaan jos toiseen muttei etene kyllä senttiäkään. Kellonviisaritkin ovat jääneet jumiin jotenkin, löytyy pitkälti just siitä asennosta mihin jäi vaikka vessaan mennessäni (vaik mä kyl pidän vessan ovee aina auki jotta näen pojan ja hän minut, kakkaahan hänkin mun läsnäollessa

. Sit kun ei liiku eikä etene vaikka mielestään yrittää kovasti niin turhautuu ihan hirveästi ja kiukuttelee ja kaikkea. Ok, kyllä hän joskus sivusuunnassa liikkuu jonnekin mutta ihmeen vähän, välillä veti jo isompia ympyröitä. Nyh. Jotain istumaanyritystä saadaan varmaan odottaa tuonne jouluun.
TAPUTTAA kovasti. Itseään polveen/reiteen, mua tissiin, poskelle olkapäälle, lattiaan leluja yms yms. Ja useimmiten oikealla kädellä. Osaa jo soittaa lelu-ukkoa josta lähtee räkänauru siihen mätkäyttämällä. Yrittää napata lavuaarin reunalta pyllynpesurasvapurkkinsa kun käsiä pestään. JALKOJA ei ole leikkikaluikseen löytänyt vieläkään, rapsuttaa kyllä jalkoja vastakkain ja vatkaa tietenkin mut suuhun on ainakin 40cm matkaa. Yritän mä niitä tyrkytellä joskus mut kai ne haisee hielle kun ei kelpaa... Kätensä ovat yhä edelleen mun mielestä aika tarkat, kerää kyllä sen lelun mitä haluaa kauempaakin ja vaikka kaksin käsin, vaihtaa lelua kädestä toiseen, saa lelun yhdelläkin kädellä sinne mihin haluaa. Ai yks inhottava juttu, hän on löytänyt KORVAKÄYTÄVÄNSÄ ja sinne pitää aina tunkea sormea, inhottavan näköistä. Tietty epäilin et on kipeä mut ei korvassa mitään kummempaa, edes pahemmin vaikkua, näkynyt. Kiva tunkea sormea reikään vaan
HYPPYKIIKKUA ... kyllä mä aion Puppea siinä pikkuisen ilahduttaa vaikka joka kolmas päivä viidellä minuutilla. Kun lapsiraukalla ei ole mitään muuta hauskaa, kahden vaan täällä maman kanssa murjottaa. En halua uskoa et 5min parin kolmen päivän välein kauheita vammoja saisi aikaan. Mut kyllä sä PIIA oikeassa olet, ei se mitenkään ergolta näytä se kiikkuasento. Voi hitsi, kaikki kiva vauvalta(ni) kielletään... sniiif. GINA; kantoliinassa tai repussa on sekä tuettu koko selältään ja pyllyltään että JALAT EIVÄT KANNATTELE MITÄÄN PAINOA.. eikö vain? Lonkat on anatomisesti levällään. Hyppykiikussa ei anatomiasta paljoa voi puhua ja jaloillehan sitä painoa väkisinkin menee (kai) kun pomppii. Harmin harmi.
SUSKI, mummi on kuullut kaksi kertaa Puppen sanovan ""äiti"". Ja lisäksi pari savolaista ""äetee"". Joten miksi ei sitten ""tutti"", kyllä meilläkin taas se jokeltelu tai pulina on aktivoitunut kun välillä oltiin niin hiljaista poikaa. Joo ja meillä soitetaan sormitrumpettia tms... eli laittaa kättään sormiaan suuhun ja mom mom wom wom mow mow yms ääniä tekee liikuttelemalla käsiään suulta poispäin ja takaisin. Tuo on jännä kun se näyttää niin ""tarkoituksella"" tehdyltä tuo käsien liike. Nenänsä kautta ääntelee paljonkin, pitää suuta kiinni ja inisee. Kiva.. enää en ihan aina osaa äänistä sanoa milloin on positiivinen soundi ja milloin ei ole niin-positiivinen.
KUVIA saa lähettää mailiboxiin, kiitos TAMMIMAMMALLEkin suloisista kuvista =)
Nyt näyttää siltä että olen jaapannut taas ihan mitä sattuu ihan liian pitkään joten poistun lohduttamaan itseäni (jos tietäisin mikä mulla on, tekisin sille jotain vaan kun en tiedä) jollain hyvällä syömisellä. Yllättäen mua haluttaa nyt suolapähkinöitä. Arvatkaapa onko kaapissa niitä heh ei tietenkään.
Koettakaa kestää (mua) tytzyt. Niin minäkin koetan
Ja Dezin Elmerille onnea yhden etapin saavuttamisesta!