** Talviunelmista Plussanneet Marraskuu 2008 **

katrinainen: Ihanat oltavat jo sinulla :D . Hyvä vaan, että toinen muistaa kertoa itsestään, vaikka sitten keskellä yötä =).
Jospa mä tässä raskaudessa saisin kunnolla tuntea liikkeitä, ku nuo neidit olivat syntyessään pieniä. Ja maha ei kasvanut oikeastaan yhtään ja istukka oli jotenkin niin, ettei liikkeet sen takia olleet, niin vahvoja.
 
(lähinnä emiliina) Niin siis jos yhtään tuntuu siltä, että et oikeesti pysty oleen ilman lääkettä, niin mene naisten polille ja kerro kaikki ja että haluat selvittää johtuuko endosta vai raskaudesta...
Monella naisella on tietämättään se, mutta usein oireeton tai lievä, mutta jos on oireileva, niin siihen ei kukaan osaa sanoa miltä se tuntuu, paitsi ihmiset joilla se on. Kipu on joka päiväistä, välillä pahempaa ja toisinaan livempää, mutta joka päiväistä.
Nyt raskauden myötä toivon, että tää helpottaa ja tulee taas päiviä, jolloin voi olla niinku normaali normaalisti ja ilman mitään lääkkeitä. =)
 
RD: juu´juu...odotatko nyt siis kolmatta? mä oon taas ihan pihalla, vielä 4,5h töissä. Aamulla meinasin nukahtaa rattiin, kun túlin kuudeksi. Kyllä on huomannut, että raskaus velottaa osansa tästä jaksamisesta =)
 
maisa: Kolmatta odotellaan :heart: Ite oon onnex saanut nukkua vuorokauden aikana ihan kiitettävästi. vaikka nyttenkin tuntuu siltä, että voisin mennä takas sänkyyn. Ukko lähti hakee tytöt mummon luota kotio, ku eivät oo yötä nukkuneet hirveän hyvin :whistle: . Heränneet jo klo 6 :eek: . parempi hakee kotio nukkuu päikkärit, että jaksaavat myös illan olla, etteivät liian aikasee oo rupeamas yöunille. Sitten jäälle kävelee

katrinainen: Kyllähän se raskasta tulis olemaan, jos ois kaksoset tulossa, mutta yksi on nyttenkin tulossa.
Jospa vauveli kuitenkin nukkuu yöt hyvin :D
 
voi ku ihanaa...
pitäis kosia ukkoo..kun niin haluaisin, että vaavi syntyy avioliittoon, en tie kui... kihloissa ollaan oltu reilu kax vuotta, yhdessä yhteensä nelisen vuotta. :whistle:
Mutta toisaalta, eihän mun tartte kosia enään,. kun se kosi jo sillon ku mentiin kihloihin, niin jos ilmotan vaan päivän :LOL:
 
HepsKatti
Mä taidankin olla ainoa, kenellä ei tuota synnytyssairaalaan tuolla vielä lue, se on SatKS.

Maisa-08, siitä vaan sitten reippaasti miehelle ilmoittamaan, että kirkko varattu sille ja sille päivälle ja että kysyttävää ei liene :LOL:
 
Nyt varasin ajan yksityiselle torstaiksi, jospa lääkäri siellä osaisi sanoa jotain näihin kipuihin. Toivon vain niin, että ei olisi kohdun ulkoinen :'(

maisa-80 kyllä tosiaan päivittäin joudun särkylääkettä popsia, ei oo kivaa ei. Kävin viikko sitten päivystyksessä, siellä lääkäri vain tutki mut ja meinasi että hyvin epätodennäköistä että kohdun ulkoinen, kun kohtu eikä munasarjat aristanut yhtään, mutta mene ja tiedä. Toivoisin, että torstaina selviää enemmän. Lääkäri sanoi, että menkkamaiset kivut normaaleja alkuraskaudessa, kun kohtu kasvaa. Luinkin jostain että kohtu kasvaa 2-3 kertaiseksi viikkoon 12 mennessä :eek: mutta ei tässä auta kuin toivoa, että kivut olisivat kasvukipuja tai vaikka endosta johtuvaa.. kivut ovat kuin pahimmasta päästä menkka-aikoina. Mutta siis sullakin on ollut mahakipuja tässä raskaudessa? Mulla tulee kivut sellaisina kramppeina myös, kesto n 10 min. Itse kyllä epäilen endoa syyksi.

Mutta nyt pakko mennä nukkumaan, ennen kuin nukahdan!
:wave:
 
liityn joukkoon, joskin ristiriitaisin tuntein.. vielä.. Totaalinen yllätys plussa tehtynä ja sitä sulatellessa mennyt pari viikkoa. Keskeytystäkin mielessä pyörittelin mutta taitaa se vauva- ajatus sittenkin viedä voiton. Lapsia on 2 ennestään, -98 ja -00 syntyneet tytöt eikä ajatustakaan ollut pikku kolmosesta kun elämä alkoi jo helpottamaan kun tytötkin isompia. Edessä on vaikea raskaus.. jälleen. Minulla kun maksa ei meinaa kestää sitä. Hepatoosi ja käynnistys on edessä ja tiheä seuranta äitipolilla ja neuvolassa. Minulla maksa-arvot ja hepatoosi alkaa iskemään jo heti alusta kun maksa ei meinaa kestää hormoonikuormaa minkä raskaus aiheuttaa. Ja maksa-arvot on jo tässä vaiheessa tod.näk 100 luokkaa. Edellisissä raskauksissa tais huippulukemat olla 350 luokkaa kun normaali on alle 40:(

Tänään olisi yksityisellä ultra. Ja saa vähän jutella miten tässä nyt sitten mennään. tavalliseen neuvolaan en vielä halua, kun ajatukset koko vauvasta ovat vielä niin ristiriitaiset. Ehkä tämä tästä iloksi muuttuu vielä jollain kohtaa.

Laskettu aika olisi 10.11 ja SeKS olisi sitten synnytyspaikka
 
HepsKatti: Siullahan on sama sairaala kun mulla...koska LA? =)

Emiliina: On mullakin juu ollut sellasia krampin tapasia, veikkaan kans, et johtuu siitä endosta...kuitenkaan leikkauksestakaan ei ole kovin kauaa(joulu-07) ja näkyy meinaa hienot arvet edelleen, vaikka tähystyksellä menikin. Jännittää oikein, et kui pahat raskausartvet tulee olmaan...on meinaa aikas heikko toi kudos meikäläisellä :headwall:

Tänään neuvolaan =)
 
HepsKatti
Minttu-Maarialle tervetuloa! Eiköhän se vauvan tulo vielä täysin iloksi muutu, vaikka tuo raskausaika sinulla ei kovin kivalta kuulosta.

Maisa-08, on kyllä lähekkäin meillä nuo lasketut ajat, aika hieno sattuma :) . Ennustaja-Elli tosin ennusti, että meille syntyy poika jo lokakuussa :LOL:
 
Kävin tänään siellä ultrassa ja komeasti sykkivä sydän vauvan alulla siellä oli. :) Kuvankin sain mukaani ja itkua tihrustaa pikkuisen piti kun se nyt on sitten varmaa että raskaus on alkanut ja on oikeassa paikassa.
Minulla tuo synnytys tapahtuu aina käynnistyksellä paria viikkoa ennen laskettua aikaa. Noihin maksa juttuihin kun liittyy ne parin viimeisen viikon aikaina olevien sikiökuolemien riski ja siksi on käynnistys jälleen edessä
 
minttu-maarialle tervetuloa ja onnea!
täällä on vielä aikas hiljasta. toivottavasti saadaan pian kaikki tutut mukaan tuolta talviunelma ketjusta. mie en malta millään odottaa sitä ultraa.. vielä melkein viikko siihen.. uskomattoman nopeesti on menny aika ku nyt on raskaus jo puolessa välissä..
huomenna tänne päin luvattu kauhee lumi myräkkä.. millonhan se kevät tulee? outoo ajatella että nyt sataa lunta sikana ja jään 8 viikon päästä kesälomalle..
 
Minttu-Maaria75 tervetuloa! :flower: kiva, että ultra meni hyvin :)

Kiitos kaikille, jotka ootte jaksanut kuunnella ja tukea näissä kipuasioissa. Tuun kyllä kertomaan, mitä lääkäri torstaina toteaa.

Täällä on kyllä tosiaan nea85 aika hiljaista, varmaan ajan kanssa porukka alkaa enemmän kirjoitella ja varmasti väkeä tulee lisää :) itse en ainakaan ehdi kauheasti koneella käydä, kun päivät ja illat menee töissä riippuen vuorosta ja muun ajan olenkin aika väsynyt. Ei paljoa muuta jaksa, kun töissä käydä :)
 
:wave:
uskaltaisinkohan minäkin tulla tänne... :ashamed: toivotaan että kaikki menee nyt niin ku pitääkin!!
iloinen mieli ja toiveikas olo.
toivotaan että meitä tulee paljon ja nythän tuo pääsiäinen ja lomat varmaan hiljentää hiukan lisää palstaa, mekin ollaan vielä reissussa...vaikka onkin jo ihana päästä myös kotiin.
LA jonkun laskurin mukaan 24.11.
huokaus. katotaan koska pystyn huokasemaan helpotuksesta ja iloitsemaan tästä raskaudesta...toivon niin että tämä saatais nyytiks asti, vaikkain nythän on taas just menossa ne riskiviikot rv6/7
takana kaksi varhaista km sekä kotona kaksi suloista lasta joiden odotusaika sujui oikein mallikkaasti! :heart: :heart:
 
onnea uusille plussanneille
Kävin tänään kokovartalohieronnassa ja oli ihanaa. Hieroja oli erikoistunut raskaana olevien hierontaan ja oli oikein ammattilainen. Kirppunen tykkäsi kovasti ja potki niin että pyyhkeet lensivät ja hierojaa nauratti. :D
RD ja muuta pahoinvoivat onko olo helpottanut yhtään?

katrinainen ja kirppunen 33+2
 
TähtiTaika: Ihanaa!!! Paljon Onnea!!! Tervetuloa tänne puolelle!! :hug: :hug: :flower:

Pamu k: Sinuakin tänne jo odottelin, että milloin uskaltaudut tulee tänne puolelle. Paljon onnea ja nyt toivotaan, että menee hyvin loppuun asti! :flower: :hug: :heart:

Minttu-Maaria: Tervetuloa Joukkoomme! :wave: Paljon onnea plussan johdosta, vaikka yllätyksenä on tullutkin! :flower:

katrinainen: Pahoinvointi.. Hmm.. mitähän tuohon sanois, että onko helpottanut. Eilen meni koko päivä melkein sängyn pohjalla.. Mihinkään en jaksanut lähteä. Ja kerran oksensinkin puolen päivän aikaan. Mutta luultavasti johtui siitä, että maha oli ihan tyhjä ja alkoi yskittää niin pahasti, että nous kurkkuun asti :$ . Lensi sitten aamumurot pois.
Mikään ei edelleenkään oikeastaan maistu.

Tänään sitten mentiin abc:lle syömään.. Ajattelin ottaa riskin ja kokeilla, miten mahtuu tai menee alas.. Todella hyvin meni alas salaatit yms, mutta ruoka meinas tökkiä.. Perunamuussia + wieninleikkeen otin.. Ja lopussa mies sitten sanoi, että maista hänen tätä aurajuustokastiketta. Silloin oli lähellä vessaanmeno. Ihan hirveän makuista :x .

Mutta jospa tää tästä.
 

Yhteistyössä