** Talviunelmista Plussanneet Marraskuu 2008 **

Paljon onnea plussanneille ja tervetuloa tänne puolelle!! :flower: Meillä onkin Pamu sun kanssa sama LA, toivottavasti pikkuiset pysyvät mukana loppuun asti :heart:

Peruin muuten sen tämän päivän lääkärikäynnin, kun onneksi mahakivut on vähän helpottaneet! Viime yönäkin heräsin vain kerran kipuun (Monena yönä olen valvoskellut kipujen takia), että jospa ne olisivat antamassa periksi. Päätin, että kestän ensi keskiviikkoon asti, kun on se varhaisultra. Ainahan pääsen sitten päivystykseen, jos kipu yltyy kovaksi. En enää muista olenkos kysellyt muiden raskausoireista? Mitenkäs olette jakselleet? Itsellä ei juuri muita oireita ole kuin nämä mahakivut, jotka tulevat ja menevät ja tissien arkuus.
 
Heippa hei!

Onnea pamuk, Minttu-Maaria,Tähtitaika plussista ja muutkin joita en oo vielä onnitellut. :flower:

Meillä on ollut kolmatta päivää netti pimeenä ja nyt vasta tuli setä korjaamaan. :/ No onneksi nyt taas toimii.

Hyvä että Emiliinan vatsakivut on hellittäneet ja toivotaan että ei oo mitään vakavaa.

(.) Eilen oli meillä se kauan odotettu np-ultra ja hienosti meni. Pikkuinen oli siellä masussa ja sydän löi hienosti. Turvotusta oli vain 1,7 mm ja vauvalla pituutta ruhtinaalliset 4,4 senttiä. :D Kyynel kyllä tuli silmään kun kaikki jännitys ja stressi laukesi kun pikkuisen siellä näki. Nyt voi sitten kasvatella masua hyvillä mielin, kuitenkin tuo riski keskenmenoon on enää tooosi pieni.

Tässä olisi pari kuvaa mein pikkuisesta:



 
Kiitos RD ja miracle onnitteluista. Ol se vaan hienoa pikkuinen nähdä. Anteeksi jo etukäteen tää hehkutus, on vaan niin onnellinen olo.

Alkaa tuntua että ois oikeesti raskaana. :)

Emiliina kyseli noista raskausoireista, täällä on ilmaantunut uusi oire näinkin myöhään eli tissit on tulleet vasta nyt ihan pirun kipeiksi. Olivat aikasemmin arat mutta nyt ei edes siedä koskea.

AngelEyes ja masukki 11+3
 
ny o käyty neuvolas ja siel meni puoltoist tuntii aikaa :p nooh, ainaha se noin alus menee :)

127 oli hemoglobiini, otti verikokeen ja kuunneltii sydänääniäki, mut ei niit kuulunu ku näi alus. Mut oli kiva et ees yritti. Paino 67,4 tai 67,5 ja ja.. mitäs siel muuta, kauhiasti lippulappusia ny ainaskii :) laitto äitiyskorttiin 8+1 vkoiks vaiks oikeestiha se on 7+1. Lääkäri ois sit 1.4 eli iha koht :heart:
 
HepsKatti
Angel eyes, onpas selkeät kuvat! Täälläpäin tuollaisista ultrakuvista voi vain haaveilla :LOL:

Miracle, sulla onkin aikaisin jo lääkäri. Onko muillakin? Täällä päin eka lääkäri on samalla, kun on np-ultra.

Mä en ole vieläkään soittanut neuvolaan :ashamed: . Ehkä ensi viikolla sitten :whistle: . En mä tiedä, et miksi mä sitä nyt noin pitkitän...
 
Oli kyllä tosi mukava kätilö ultraamassa ja sanoin että veljet odottelee kotona kuvia vauvasta, niin nappasi sitten nuo.

Miulla oli tuo ensimmäinen lääkäri eilen, mutta kaipa se riippuu ihan paikkakunnastakin millon on. Kaikissa raskauksissa on ollut 10 viikon jälkeen. Tosin viimeeksi olisi ollut aikasemmin jos oisin tuohon np-ultraan sillon halunnut mennä, että sekin voi vaikuttaa asiaan.

Miracle, miten siulla on tuossa lasketussa ajassa viikon heitto? Uteliaisuuttani kyselen, kun itsellä oli kanssa ensin viiden päivän heitto, jos laskin sellaisella laskurilla mikä otti kierron huomioon. Neuvolassa sit laskettiin tuo 14.10 ja sitä vastasi myös ultrassa sitten.
 
miracle: Ihanat ultrakuulumiset! :heart:

Täällä on tänään ollut ihan kiva päivä. Mitä nyt heti aamusta olin kuolla väsymykseen. Iltapäivällä sitten päätimme lähteä mökille grillaa. Paistaa makkaraa nuotiolle. Neidit paistoi nakkeja ja lihapullia. Vasta klo 19 jälkeen tultiin kotio. Neidit nautti ulkonaolosta kuten yleensäkin, mutta hiukan pettyivät, kun eivät saunaan päässeet. Ovat tottuneet siihen, että kun mökillä ollaan, ni silloin on myös saunottu.
Tänään ei sellaisia suunnitelmia vaan ollut :D

Mutta nyt käyttää doggy pihalla ja sit varmaankin ehkä jo nukkuu.. Olen ihan naatti. Tytötkin rupes äsken nukkumaan.
 
miracle: On ne nla-kuulumisetkin mukavia! ainakin itse tykkään kuulla, miten toisilla on mennyt.

Mutta nyt pyykit laittaa kuivuu ja ulkovaatteet pesuun, jos savun haju lähtis niistä poies.
Pikaisesti kerkesin käyttää koirankin pihalla. :D . Olipas tuo neljä tuntia juossutkin pihalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
AE, nii eli et la ois 13.11 koska mul ois nyt vasta vko 7+1 kun ovis oli vast myöhemmi ku kierto ois ny ollu 34.. mut nlassa se merkitsi LA:ks 6.11 kun se laski sen sit varmaa menkoista :)
Jees, näin ne siis tekee joka paikassa. Mie sillon tuota siellä neuvolassa ihan kysyinkin että eikö ota kiertoa huomioon niin sanoi että ei oo mahdollista niitten koneella edes. Miusta oli vaan hassua että olin tuon oviksen bongaavinani tuosta kierrosta josta tärppäsi, mutta ei se tuon ultran kanssa edes pidä paikkaa. :eek:
 
meilläki lääkäri vasta samalla ku np ultra..
miracle: kyllähän ne sit vaihtaa sen lasketun ajan kuhan katsoovat vauvan koosta paljon sen mukaan on päiviä. meillä vauva oli 4 päivää pienempi kun kiertopäivien mukaan laskettuna mut sitä ei mihinkään muutettu ku oli vaan neljän päivän heitto..
 
nea, juu kyl mä sen tiiän et se sit muuttuu, mut ihmettelin vaa et mite olis ollu nii vaikia uskoo ku ite kerra tikuttelin ja siten oviksenki tiesin millo oli.. ni sit ois luullu et ois laittanu jo suoraan sen 7+1 vkot ku se se kummiski luultavimminki on :p
 
niin ne mullekkin laitto sen lasketun ajan joka oli kierron mukaan vaikka tiesin että päiviä saattaa olla viikkokin vähemmän.. ilmeisesti päiviä oli sit sen 4 vähemmän ainaki vauvan koon mukaan mut eivät sit lähteny sitä muuttamaan.. saa nähdä muuttaavatko vielä kuhan meen rakenne ultraan.
 
Ihania kuvia Angel Eyes :heart: toivottavasti itsekin saisi samanlaisia sitten muutaman viikon päästä.

Ja kiva, että miraclen eka neuvola meni hyvin :heart: Mä en tiedä, kuinka meillä täällä on eka lääkäri, eka neuvola olis viikolla 8 :)

Täällä ei kummempaa, tulin hetki sitten töistä. Nyt vain iltapalalle ja sitten nukkumaan :p
 
Pitkästä aikaa täällä taas lueskelemassa! Kyllä menee aika nopeesti! Paljon onki uusia tulokkaita täällä, onnea miultaki tasapuolisesti kaikille! Ja AE:llä ihanat ultrakuvat!! :heart:

Miulla ois ens viikolla eka neuvolla, rv 9+0. Esikoista oottaessa oli jo 7+jotain eka käynti. Sitä tässä oon miettiny että kuunteleekohan ne sit sydänäänet siellä jo ens viikolla, esikoisen kans eivät kuunnellu. Ihana ois - jos kuulus jotain...

NP ultra ois sit rv 13, lääkärikäyntiä en muista. - - - Kävinki esikon kortista kattomassa ja sen mukaan oon käyny neuvolassa lääkärillä vasta 27 viikolla. (Rakenneultran rv 20 teki lääkäri, mutta ei se muuten tutkinu muistaakseni.) Ei kai se voi olla totta!! Oisko sit vaan terkka tehny merkinnät, eikä lääkäri ollenka. Sen kyllä muistan että yks lääkärikäynti vaan oli tähän perussettiin kuuluvana ja toisen kerran kävin sit tyrän takia.

Väsymys täällä vaan lisääntyy... Päiväunet on nyt pitäny ottaa ihan tavaks. Onneks tuo esikko nukkuu kans, niin kerkeen itekki pikkusen uinahtaa. Mahaa nippailee taas, pari viikkoa varmaan oliki ihan kipuilematta, mutta nyt taas nipistelee pitkin poikin. Maha on ihan mahoton, samoin tissit. Turvotusta löytyy. Kohta jo mammavaatteet kehiin! :LOL: Toivottavasti ois vaan joku alkuvaiheen oire. Tosin liikkuminenki on nyt jääny väsyn takia vähiin, että voihan se sekin turvotusta sit lisätä. Mutta ei oo kiva ei!
 

Yhteistyössä