**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

pamu: Teillähän on ollut ihanan kuulonen viikonloppu! =)
Tytöt oli meil pikku tätinsä ja enonsa kanssa pihalla sunnuntaina ja muuten vaan oltiin. Ei vain jaksa tehdä mitään. Lauantaina sain jopa viikkosiivouksen joten kuten tehtyä. Se oli jo eteenpäin :whistle:
 
Täällä mamma yrittää ottaa itteään niskasta kiinni! Mahotonta makailua ja mässäilyä on ollu tää alkuaika ja vaakakin näyttää sen mukaisia tuloksia... Nyt koitan vähän ryhdistäytyä ja syödä järkevämmin taas ja liikkua enemmän. Tänään onki menny ihan hyvin, ei oo ylimääräsiä tullu syötyä. Aamulla käytiin leikkipuistossa kävellen - tosin eihän siitä pitkä lenkki tuu, mutta onhan se liikuntaa pieniki liikunta. Iltapäivästä sain jumpattua ihan kunnolla. Hyvä mieli siitä!

Tää maha vaan kasvaa ja paisuu (oonkohan mie raskaana! :LOL: ). Aamulla on ihan mukava, mutta iltaa kohti röllähtää oikein. Huh huh! Tänään kaupassa käytiin ja ihan vaappuvalta tuntu jo meininki...

Anzkuli 11+4
 
Huomenta kaikille! :wave:

Tänään ois sitten se np-ultra. Hiukan on ruvennut jännittämään, että onkohan kaikki hyvin. Onkohan siel enää kuitenkaan ketään..

Kävin aamusta vaa'alla ja perjantaista paino oli tippunut -900g :eek: , nyt 71,3 kg (lähtö 74,4 kg). Piti monta kertaa ravata vaa'alla tarkistaa, että katsoinkohan oikein. Nyt en ole pahemmin kerennyt liikkua, mutta ruokailla olen yrittänyt säännöllisesti ja vähän terveellisemmin kuin aikaisemmin. Karamellit yms. eivät edes minulle maistu.

Ajattelin, jos tänää mies ottaisi ensimmäisen masukuvan, on se maha kai mulla vähä kasvanut. Ainakin siltä näyttää.. Enhän mä mitää jumpata jaksa.

Kohta töihinkin pitäisi lähtee.. Siivotakin kuulema pitäis.. Jännä, ettei pomo yksin pysty siivoamaan.. Minä kyl siivoan yleensä, vaikka pomo ei olekaan paikalla. Meillä on yleensä perjantai siivouspäivä..

Kaikille aurinkoista päivää! B)

*Red Dragon & Masukki 12+2*
 
Voi RD, miulla nousee paino sit siunki eestä! :( Tänään aamulla puistoon mennessä käytiinki reippailemassa ensin puolisen tuntia ja sit vasta hiekkalaatikon reunalle kököttämään. Onhan se tuo pieniki liikunta jotain... Ja paljon porkkanaraastetta lounaalla! :)

Anzkuli 11+5
 
Heipsis pitkästä aikaa!

Oon käynyt ahkerasti juttuja lukemassa, mutta jotenkin ei oo nyt saanu itsestään irti että kirjottaisikin jotain.

Millukalle ja Tyylilyylille onnittelut plussista. :flower: Ja tervetuloa pinoon myös miun puolesta. :)

Katrinaiselle tsemppiä lähestyvään synnytykseen ja jaksuja raskausmyrkystys oireiden kanssa.

Tuohon itkuherkkyyteen piti kommentoida, että täällä edelleen tulee itku mitä ihmeellisimmistä asioista. Lapsetkin jo ihmettelee että mitä se äiti kokoajan itkee. :p En kyllä muista että oisin näin herkkä ollut aikasemmissa raskauksissa. Toivottavasti kohta helpottaa.

Painonnoususta sen verran että miullakaan ei oo tullut vielä yhtään painoa lisää, edellen on n. -3 kg lähtöpainosta. Kummastuttaa tuo kyllä, koska on sitä yleensä tähän mennessä tullut ainakin tuo pari kiloa, tytsystä oli tähän mennessä tullut jo vissiin 8 kg lisää. Enkä ole mitenkään ihmeellisesti liikkunut tai muuttanut syömistäkään. No pitää olla vaan tyytyväinen tuohon.

(.)Pitäs varmaan ottaa taas uusi masukuva, kun tuntuu että taas on kasvanut tuo köllikkä hurjasti. Tosin voi olla turvotustakin, kun on ainakin vähän ollut jo käsissä ja jaloissa iltaisin. Mietinkin tuossa että millasetkohan kengät kannattaisi ostaa kesäksi että mahtuisi jalkaankin. Masussa aina välillä muljutaan, tosin ei noita liikkeitä tunnu vielä edes joka päivä. Tai ehkä tuntuisi jos ehtisi kuulostella, mutta harvoin on sellaista tilaisuutta. Mites teillä muilla, joko alkaa tuntua liikkeitä? Osalla kuitenkin alkaa olla jo viikkoja ihan kivasti kasassa.

Eipä muuta tällä erää.

AngelEyes ja masukki 15 tasan
 
heippa pitkästä aikaa. paino keskuksteluun sen verran että mulle on tullu koko raskauden aikana vasta 1 kilo.. laihduin välillä pari kiloa.. mut parempi ettei kauheesti tuliskaan ku on jo ylimäärästä muutenki. nythän se rupee nousemaan ihan tosissaan mut eipä tuosta jaksa hirveesti stressata. mulla on järkyttävä himo jäätelöön koko ajan ja oon sitä kyllä tosi paljon syönykkin. oon vaan yrittäny ottaa semmosta jädee missä on käytetty rasvatonta maitoo.

tsemppiä kaikille ja ihanaa kevättä!
:wave:

-nea ja vauva huomenna rv 24-
 
Onhan mulla onneksi mistä lähteä.. Kunhan ei tulis hirveänä lisäpainoa, ku täs on viel raskautta viel pitkästi :whistle:

Tänään oli sitten se ultra. Astman takia en päässyt predo-tutkimukseen, jonka kyllä tiesinkin, ku luin netistä mitkä estää siihen tutkimukseen pääsyn. Olisi se ollut mukava, kun olis tarkemmin seurattu ja tutkittu.

Lääkäri kahtoi virtaukset ja sanoi, että ehkä hiukan on suuntaa raskausmyrkytykseen, mutta ei paljoa. Lievempänä on seuraavissa raskauksissa aina. Eli tässäkin raskaudessa se on siis tulossa :'( . Senkin toisaalta jo arvasinkin.

Niskaturvotus oli vähäistä. 0,4 mm.

Vauveliini vastas viikkoja 12+3, mutta kerran on vaan päivän heitto, ni ei vaihtanut mihinkään.

Meidän uusi tulokas ei kyllä ollut liikkuvaisemmasta päästä. Jossain vaihees tuntui, että onkohan se hengissäkään, mutta kerran sydän sykki koko ajan, ni pakko kai sen on olla hengissä =). Mutta joskus se vaihteli puolta ja näytti siltä, ku koko ajan ois halunnu pitää peukkua/sormea suussa :heart:
Se näytti niin ihanalta, kun innostui heiluttelemaan raajojaan, näytti kuin olisi ollut discossa =).

Mitä nyt on pakko vertailla noihin toisiin lapsiin, ni minusta se oli mielettömän "iso", minusta ei tytöillä ole ollut niin isoa mahaa tässä vaiheessa :LOL: :whistle:

Rakenneultraan tulee KYS:iin aika postissa. Milloinkas rakenneultra on? Jännä, että näköjään kaikki siirtyy KYS:in puolelle. Hauska ajomatka taas. Kyl kuopuksen kohdal viel rakenneultra järjestettii täällä

Tänään oli töissä sitten aaltoileva mahakipu. Oli vaan pakko keskeyttää töiden teko hetkeksi ja hirveän heikko/huono olo. Oli lähellä, etten oksenna. Lääkäri ei siihen sanonut mitään. Mutta se helpotti jossain vaiheessa. Pitäisi muistaa ottaa rennosti..

Mie en ainakaan tunne liikkeitä viel =). Ja tuskin viel pitkään aikaan. Yrittäähän sitä usein olla paikoillaan, että jokohan nyt tuntuis. :)

Kohta tyttöjen kaa pihalle.

*Red Dragon & Masukki 12+2*
 
Kiva juttu RD, että kaikki oli hyvin masussa. :heart:
ja miinalle stemppiä huomiseen ultraan. :)

Rakenneultra on joskus viikoilla 18-21 muistelisin. Itsellä on tuo 5.6. ja silloin viikkoja on 21+2.

AngelEyes ja masukki 15+0
 
eli minulla ois viel siis 6-9 viikkoa rakenneultraan :D . Ei tuo nyt hirveän pitkä aika ole odottaa. Ihmeen nopiaa on nämäkin viikot mennyt, vaikka ihan alussa ollaan. Kunpa vain liikkeitä alkais tuntumaan pian :heart:

Käytiin kävelylenkillä. Esikoinen ajoi koko matkan pyörällä. Oltaisko 1h20minuuttia oltu pihalla. Kuopus oli rattaiden kyydis, ku ei oikein haluu kävellä aina. Nyt odotellaan, että pääsee saunaan.
 
Mie täällä tuon painoni kans hermoilen. Vaikka ei varmaan pitäs... Mie oon vaan aina ollu taipuvainen lihomiseen ja nyt just sain itteni viime kesänä kuntoon ja koko talven ajan painon pidettyä aloillaan. Nyt sit ihan mahottomasti nousee ihan yhtäkkiä, niin ei oo kiva. Pelkään että jää sit synnytyksen jälkeen mahottomasti pudotettavaa...

Tänään oli taas uudet lukemat vaa'alla. 5,5 kg ois nyt jo tullu lisää... HUH! Esikoisen kans oli 15+6 neuvolakortissa merkintä että +900g oli kaikkiaan paino noussu... Ja koko raskauden aikana tuli vaan 8 kiloa ja viikon päästä synnytyksestä oli jo 1,5 kg lähteny entisiäki pois. Olipas kiva! No, kuuluuhan se painonnousu tietysti asiaan, mutta kohtuus kaikessa! :)

Eilen kävin illalla pikkukävelyllä ja tänään perhekerhoon mennessä käytiin puolen tunnin rattailulenkki. Päiväunien jälkeen mennään prismalla käymään pyörällä. Pikkumiehelle on pikkuauto luvattu palkinnoks, kun ei oo kakkaamisen kans temppuillu! Lähetään nyt sit ihan asiakseen ostamaan, saa mamma hyötyliikuntaa päivän annoksen! :)
 
vauvahaaveita: Mie oon samanlainen, että ajattelen kaikkein pahinta. Eiliseen ultraan mennessäkin, että entä jos asukille on varhaisultran jälkeen sattunut jotain ja onkin kuollut kohtaan.. Entä jos sydän ei lyökään.. Mutta kyl se ainakin viel eilen oli.

Mutta ihmeellisesti enemmän on tässä raskaudes pelänny kuin aikaisemmis.
 

Yhteistyössä