**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

HepsKatti
Nea85, tosiaan se yläpaine pakkaa nousemaan ylös, jos jännittää. Mulla myös aina neuvolassa/lääkärissä jne paineet melko korkealla, kun olen kans sellaista jännittäjätyyppiä ja inhoan lääkärissä käyntiä. Kotona paineet sit taas mullakin ok.

Huomenna sitten ensimmäinen neuvola, kunhan vaan muistaisi olla pissaamatta sen 4 tuntia sitä ennen :whistle: Ei sitä oikein kovasti odota, kun ei vielä mitään ultrata ja kuunnella sydänääniäkään.
 
miina: Oih! :heart: Varovaiset onnittelut! :flower: Ilmoittelehan, kun laitan takas listoille! :wave:

Tänään mentiin mökille laittaa autoa. Saatiin vihdoin ja viimein laitettua puskuriin kiinnikkeet ja puskuri kunnolla kii (ettei oo pelkästään nippusiteillä kii :whistle: ) ja mitähän viel ukko teki. Viel pitää pissapojan johdot irroittaa entisestä konepellistä ja laittaa ne nykyseen sit paikoilleen. Pissapoikakin siis laitettii paikoilleen.
Sai tytötkin ja koira olla ulkona 5 h. Vähän aikaa kävivät vain sisällä :D .

Nyt on mies tekemässä ruokaa. Grillissä on pihvit ja kuorii perunoita kattilaan. Johan tässä tulikin nälkä päivän aikaan :p
 
heippa tähän pinoon!
en oo kerinny oikeen koneelle kun oon ollu ns. yh muutaman päivän, mies on reissussa ja tulee vasta tänään myöhään yöllä. Yleensä sillä on parin päivän reissuja arkena, mutta nyt on ollut oikeestaan koko viikon pois...Onneks mulla on ollu oma äitini täällä suurena apuna ja seurana. Eipä tässä muuten mitään, mutta...kun tää oma olo on mitä on,
pahaolo 24 h... :x ulkonaolo helpottaa, taitaa kyll naapurit kohta arvata kun vaan nojailen puihin ja koitan olla oksentamatta naama vihreenharmaana...
Lapset tietty reagoi isin poissaoloon ja heräilevät yöllä mitä eivät yleensä tee sekä tappelevat joka asiasta...
No, onneks tulee tänään kotiin! :heart:

tervetuloa mukaan miina! ja ONNEA! :flower:
 
Harmittaa kun en pääsekkään lapsimessuille loppukuusta. Olin suunnitellut sinne menoa. Mutta en saakkaan lapsille vahtia kahdeksi päiväksi.

Alaselkä kipeä edelleen. Muuten on vielä hyvä olo. Katsotaan koska kuvotus iskee.
 
maisa minä olen huomannut saman tuon karvojen kasvun suhteen, tuntuu et ihan joka päivä saa olla ajelemassa!! :eek: musta tulee apina tätä menoa :LOL:

Onko muuten teillä ollut miehet mukana neuvolakäynneillä vai ootteko käyneet yksin? Mietin vain, kun mulla eka neuvola ens viikolla ja haluisin ottaa miehen mukaan, mutta yhtäkkiä rupesin miettiin, et kai sinne saa ottaa? :D

Täällä on kans ollut nyt viikonloppuna vähän pahoinvointia, mennyt yleensä syömisellä pois. Mutta tässähän tulee vielä possuksi, jos koko ajan on jääkaapilla :kieh: loppuraskaudessa ollaan sitten apinan ja possun risteytys :LOL: Mutta oon kyllä ihan tyytyväinen, et jotain oiretta on..

miinalle vielä myös varovaiset onnittelut, toivottavasti haamu siitä vahvistuu :heart:
 
Emiliina, mun mies oli mukana esikosta neuvolassa pari kertaa, varsinkin ekalla kertaa. tokasta se oli neidin omalla neuvolakäynnillä kans mukana. tottakait saa ottaa mukaan! :D ja ultrat se on mun kans kiertänyt kans.

tikruliini, mä oon menossa messuille ainakin la 26.4. kaverini on siel näytteilleasettajana.

 
maisa: No huh, etten ihan väärin oo ymmärtänyt :D

Itsellä kans kasvaa karvat ihan mieletöntä vauhtia. Joka päivä sais olla ajelemassa, mut en mie jaksa.

Mies ei oo ollu millään nla-käynnil mukana. Olen yksinään käynyt.
 
Pamu hyvä tietää, että miehen saa ottaa mukaan :heart: ajattelin, että on se kiva, että sekin on mukana projektissa ja vielä kun se odottaa mukaan pääsyä :) tuskin se joka kerta pääsee mukaan, mutta ainakin nyt sitten ekalla kerralla =)
 
Jep ekassa raskaudessa ekalla neuvola käynnillä hemppa oli 172 ja taisi laskea tuonne 130-140 väliin synnytyksen mennessä. Toisessa raskaudessa lähtöhemppa oli 145 ja lopussa oltiin 110 tietämissä. Onneksi varoitin jo neuvolan tätiä nyt että saattaa melkoinen lukema tulla =)
mulla on ihmeellinen mieliteko tullut viime viikkojen aikaan.. makarooni-jauheliha ja omena, niillä vois elää pelkästään B)
Tuntuu että tämä yötyö tekee huonon olon, vapaalla menee ihan hyvin normaali päivärytmissä, mutta kun työyöt alkaa niin alkaa jatkuva 24h/vrk oksetuksen tunne. alkais jo helpottamaan. :/
 
sataa sataa ropisee...
ja räntääkin näyttää väliin iskevän! hui! ja kylmä hhhrrrr...

taitaa jäädä ulkoilu aikas vähälle tänään. onneks mies vei pojan kerhoon ni saa siellä sit ohjelmaa ja tekemistä. Ihana tuo srkn kerho, ilmainen ja kaksi kertaa viikossa 2 tuntia.
Ihanat tädit. Ja vielä se on ihan tuossa vieressä.

juu nyt sitten kahdeksan viikko täynnä! eli 2 kk hui! vaikka jotenkin tietty tietää olevansa ihan alkumetreillä niin silti tuntuu tuokin jo semmoiselta, että lisää ainakin positiivisuutta omaan mieleen!
tässäpä nyt höpötän omiani, mutta semmonen tuntuu hauskalta, että jos kaikki nyt menee hyvin, mihin uskotaan! niin meillä on vielä tänä vuonna vauva!!!
Aikasemmat raskaudet kun ovat menneet vuodenvaihteen yli, niin se vauvan saapuminen on tuntunut kaukaisemmalta. kivaa.

mies tosiaan saapui eilen yöllä ja toi aivan ihanat tuliaiset koko perheelle!
Minä sain vaatteita :eek: olin ihan että mitämitämitä, mekon, oon niin intona!!
shortsit ja paidan, kaikki ns. samaa sarjaa! ja täysin oikean kokoisia!! :heart: vielä makee väri, jota en ehkä ite ois osannu valita. Lapset sai lelut ja karkkia! :D
kyllä nyt taas jaksaa pahaaoloakin paremmin. ;)

tässäpä näitä, kivaa päivää kaikille kelistä huolimatta! :wave:
Pamuk ja Toivo rv 8+0
 
Mie en eilen(köhänseoli...) päässy tänne ollenka, ei avannu tätä odotuspuolta ollenka.

Mie kuulin tänään juttua että se miun terkka (josta en siis tykkää yhtään) ei ehkä oo tulossa ollenka enää töihin. Se on vissiin ollu isossa leikkauksessa. Mutta kuulopuhetta oli ihan, että en varmaks nyt tiedä kuka vastassa sit kuukauden päästä on! :|

Miusta vähän tuntuu että väsy alkais helpottaa! Nyt on kyllä melkein viikon ajan meillä nukuttu yöt hyvin. Muutaman viikon oli esikoinen öisin hieman herätteleväinen. Nyt pitää taas nauttia niin pitkään kuin tätä kestää! :)
 
No, minulla tuo laskettuaika on pitänyt paikkaasa, mutta ku o se raskausmyrkytys ollut molemmis, ni eipä siitä oo ollu mitää apua =).

Minulla ei oo seksihaluja ollenkaan.. Eipä niitä oo ollu ennen raskauttakaan pahemmin.. Että jospa niitä haluja tulis jossain vaiheessa lisää..

Minulle tuli tänään aika ä-polille. :heart: Olisi ensi viikon tiistaina, silloin ois ehkä rv 12+2. en kyl yhtään tiedä.. Tänään on 11+3.

Huomenna pitäis lähteä Kuopioon ajelee, on esikoisella aika puhe- ja äänihäiriöiden polille. Kartoittaavat tytön puhetta, ku ei niin selvästi puhu ku ikäisensä.. Neiti ei tuntemattomien seurassa puhu mitään, joten tiedän, että tulee olee turha reissu.
Äiti ja sisko lähtee aamulla myös matkaan, ku siskolla on kanssa aika kys:iin selän takia. ois jälkitarkastus. Siskolla (16 w) on todettu välilevyn pullistuma ja nyt sit lääkäri päättää, että mitä tehdään, ku fysioterapia ei auttanut mitään.

Mutta nyt nukkumaan. :wave:
 
Tuli sitten tuossa aamusella käytyä neuvolassa ja tässä saldo:

Paino: 88,1 -100g/vko
Paineet: 125/73
HB: 125, viimeeksi 140 eli laskusuhdanne alkanut
SF-mitta: 10 cm
Sydänäänet: 150 /min
Pissa puhdas

Varsinkin tuohon painon kehitykseen oon tosi tyytyväinen. Seuraava käynti olisi sitten taas 4 viikon päästä.

AngelEyes ja masukki 14+2
 
Neuvolassa käyty!
Eilen tosin, mutta en jaksanut tulla teille kertomaan kuulumisia, kun olin aivan väsyny koko päivän, kun päikkärit jäi väliin tuon neuvolan takia.

Kaikki vaikutti olevan ok. Sydänääniä ei kuunneltu. Verenpaine 116/73 ja hb 147. Eli hyvillä lukemilla ollaan. Laskettuaika on nyt virallisesti 26.11. Mutta terkkari veikkasi, että muuttuu ultrassa mun kiertojen takia. Ne on ollu noin 30-33 päivää. Mutta saa nyt nähdä. Teidän kanssa kuitenkin täällä pyörin. Jos vaan sallitte.

Ultra on varattu 15.5. ja seuraava neuvolakäynti 4.6. Aika kaukaisilta tuntuu nuo päivämäärät, mutta uskon, että aika menee kuitenkin nopeesti, kun lapsissa on niin paljon hommaa, ettei kerkeä joka hetki ajatella.

Osallistun sikiöseulontaan. Ensi viikolla ajattelin käydä verinäytteet antamassa. Ja tuolla ultrassahan sitten samalla katsotaan tuo niskaturvotus. Esikoisen aikaan en halunnut osallistua. Oltiin yritetty 2 vuotta ja siinä vaiheessa olin niin onnellinen, että olen raskaana ja en halunnut tietää tuollaista. Toisen aikaan osallistuin sikiöseulontaan, koska mulla todettiin iso hematooma ( Halkaisijaltaan 4cm ) kohdussa joka vuoti rv 8-16. Halusin tietää onko vaikuttanu mitenkään vauvaan ja vaikka tulos oli hyvä, niin silti jännitin synnytykseen asti, että onko terve vauva. Hyvin kaikki meni. Ja nyt kolmannen kohdalla en tiedä miksi osallistun. Ehkä näiden kahden pojan kanssa on oppinut pelkäämään mitä kaikkea voisi sattua, niin haluan jotenkin ennalta ehkäistä... Kai... En tiedä.

Mutta nyt loppuu mun vuodatus.


TaikaTähti ja papu rv 8+1 ( ?? ) :heart:
 
kiva kuulla hyvät uutiset TähtiTaika!
me mennään muuten aikas samoilla päivillä, kiva juttu!

itsekin aion osallistua np ultraan. mulla neuvola 29.4. ja aion pyytää ett kuunneltais äänet :heart:

Pamuk ja Toivo rv 8+3
 
Mie kans osallistuin seulaan. Tai siis verikokeessa kävin jo ja np-ultra ois 29.4. Esikoisen kans myös osallistuttiin.

Tänään kävin aamulla vaa'alla ja ei näyttäny yhtään mukavia lukemia... :whistle: 3,5 kg ois lähtötilanteesta tullu lisää. Joo...ihan kiva... Mutta enpä oo noin neljään viikkoon jaksanu paljooka liikkua - muuta kuin sohvan ja jääkaapin väliä :LOL: . Niin että eipä kai tuo mikään ihme ookka. Tänään sit reippailin: aamulla esikoisen kans puistosta kotiin käveltiin pienen mutkan kans ja reipasta tahtia. Sit iltapäivällä käytiin puolisen tuntia pyöräilemässä ja nyt alkuillasta n. 40 minuuttia serkun kans kävelyllä. Väsy tuntuis tosiaan olemaan helpottamaan päin, jospas nyt virtaa löytys tuohon liikkumiseenki.
 

Yhteistyössä