nea: Mulla molemmissa raskaudessa rv 35 oli u-proteiini +. Ja kun verenpaine oli kuopuksen kohdalla rv 38+1: 130/91, oli kuulema huolestuttava, kun taas esikolla oli rv 35+2: 138/94..
Esikon kohdalla oli kyllä raskausmyrkytys, mutta kuopuksen kohdalla iso joukko lääkäreitä KYS:issä tutkivat mun tilannetta ja tulivat minulle sitten ilmoittamaan, että minulla tuskin oli mitään myrkytystä, koska kaikki arvot olivat hyvät kys:issä, virtsakin oli puhdas. Ja mitä vuorokausimittauksessa oli iisalmessa, niin siitä määrästä sanoivat, että sen perusteella ei voi sanoa mitään.
Mutta tosiaan neuvolakäynnit on minulle yhtä tuskaa aina.. Jotenkin nla-täti on vain sellainen, että en oikein tykkää hänestä, vaikka osittain onkin ihan mukava. Hauskinta on verenpaineen mittaus, ku ottaavat sen melkein heti, ku huoneeseen astun ja yleensä olen tullut kävellen sinne.. Tai on muuten ollut kiire. Ja jotenkin noita nla-käyntejä aina pelkää, että milloinkohan ei virtsa olekaan puhdas enää. Jotenkaan ei nauti nla-käynneistä.
Mutta katsotaan miten käy tässä raskaudessa.. Mutta ei kahta ilman kolmatta.. Joten kyllä se on tässäkin. Epäileevät, että mun istukka jotenkin sen aiheuttaa.
Pitää nauttia raskausajasta niin pitkää, kun siitä vain pystyy
.
Mitenkäs muuten nuo sydämen sykkeet uskomusten mukaan menee, että milloin on pojan/tytön syke?