**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

katrinainen: onkohan se alapaine semmonen mitä tarkemmin tarkkaillaan ku se yläpaine? alapaine mulla on aina ollu ihan ok, ja tuntuu että välillä tuo yläpainekkin kohoaa vaan sen takii kun jännitän kamalasti et paljon se mittari näyttää.. :( . en muuten olis näin peloissani mut ystäväni sai pahan myrkytyksen 27 viikolla ja piti tehdä hätäsektio..
 
nea: Mulla molemmissa raskaudessa rv 35 oli u-proteiini +. Ja kun verenpaine oli kuopuksen kohdalla rv 38+1: 130/91, oli kuulema huolestuttava, kun taas esikolla oli rv 35+2: 138/94..
Esikon kohdalla oli kyllä raskausmyrkytys, mutta kuopuksen kohdalla iso joukko lääkäreitä KYS:issä tutkivat mun tilannetta ja tulivat minulle sitten ilmoittamaan, että minulla tuskin oli mitään myrkytystä, koska kaikki arvot olivat hyvät kys:issä, virtsakin oli puhdas. Ja mitä vuorokausimittauksessa oli iisalmessa, niin siitä määrästä sanoivat, että sen perusteella ei voi sanoa mitään.

Mutta tosiaan neuvolakäynnit on minulle yhtä tuskaa aina.. Jotenkin nla-täti on vain sellainen, että en oikein tykkää hänestä, vaikka osittain onkin ihan mukava. Hauskinta on verenpaineen mittaus, ku ottaavat sen melkein heti, ku huoneeseen astun ja yleensä olen tullut kävellen sinne.. Tai on muuten ollut kiire. Ja jotenkin noita nla-käyntejä aina pelkää, että milloinkohan ei virtsa olekaan puhdas enää. Jotenkaan ei nauti nla-käynneistä.

Mutta katsotaan miten käy tässä raskaudessa.. Mutta ei kahta ilman kolmatta.. Joten kyllä se on tässäkin. Epäileevät, että mun istukka jotenkin sen aiheuttaa.

Pitää nauttia raskausajasta niin pitkää, kun siitä vain pystyy :D .

Mitenkäs muuten nuo sydämen sykkeet uskomusten mukaan menee, että milloin on pojan/tytön syke?
 
nea: minä jännitän kanssa aina ihan mielettömästi neuvolassa, ku mittaavat verenpaineen.. Mutta kun kotona mittailen säännöllisesti, ni ei mitään..

Mutta kyllä ne enemmän varmaan sitä alapainetta kahtoovat, mutta kokonaisuudessaan vertaavat siihen, mikä on sulla yleensä normaalisti.. Ja sitten, jos alkaa vielä valkuaista yms. olemaan, ni sitten epäileevät enemmän.
 
Hei

Lisää minut vain listalle jo. En tehnyt uusinta testiä vielä ainakaan. Nuorempi tuli kipeeks niin ollaan oltu kodinvankeja. Netin mukaan laskettuaika olisi 17.12.2008
En tuohon ihan luota kun kierto hyppi koko ajan. Ei ollut samanmittaista kiertoa yhtään.
Toivottavasti tämä raskaus menee hyvin loppuun asti. Huomenna tulee vuosi täyteen kun jouduin keskeytykseen kun kehitys oli lakannut.
 
tikruliini: Juu, mie lisäilinkin sen jo, ja sit tuon lasketun ajan laitoin jo. Senhän voi sit muuttaa, jos muutoksia tulee :D. Miten sinulla on aiemmat synnytykset menny, ovatko syntyneet ajallaan? Vai mennyt yliaikaiseksi?
 
nea katsovat enemmän alapainetta, se on ilmeisesti jotenkin tärkeämpi. Mutta on todella hyvä, jos seuraavat nyt jo. Käsittääkseni raskausmyrkytys vaatii sekä virtsan epäpuhtauden että verenpaineen. Pelkän verenpaineen kohoaminen saattaa olla joskus normaalia muutenkin loppuraskaudessa.
Mutta nyt vaan stressaamatta, stressi kohottaa helposti normaalistikin paineita. Ja tärkeintä' on että vauva saa ruokaa ja kasvaa. Eli siis, että istukka toimii.

Sille raskausmyrkytykselle ei oikein voi itse tehdä mitää eikä siihen vaikuttaa mitenkään. Verenpainetta voi pitää tasaisena juomalla vettä ja välttämällä salmiakkia, lakritsia ja liikaa suolan käyttöä.

Kyllä myönnän, että minuakin hiukan huolestuttaa mutta ei tässä voi kuin ottaa rauhallisesti ja toivoa, että vauvalla on kaikki hyvin.

 
tikruliini: Tervetuloa!!! :D :heart: Mulla olikin jotenkin sellainen kutina, että liityt pian mukaan. :D Meilläkin on tulossa toinen jouluvauva. ;)

Omaa napaa sen verran, että paino on noussut 2kg... :ashamed: :whistle: Turvotusta vai mitä lie, mutta mies huomautti eilen, että sulla näkyy jo maha. :eek: :LOL: Ja nännit on tulleet kipeiksi. Ihan kuin ois pyykipojat niissä kiinni ja aina pitkät päällä. Muuten rinnat tuntuu tosi turvonneilta ja siltä kuin olisivat täynnä maitoa. En voi sanoa, että ovat kipeät, mutta todella arat. :/
 
pitkästä aikaa...kiva kuullu että uusia saatu reilusti joukkoon! :flower:
tikruliinilla sama laskettu aika kun mulla ja sama sairaala =) mulla oli eka neuvola 7.4. ja varhaisultrassa käyty, rv 6+6 oli sillon. Nyt on se ensimmäinen "virallinen" UÄ 7.5.

Emiliina: Juu, niin on tainnu johtua siitä... nyt on kanssa jo hieman helpottanut. Pahoinvointia on, mutta jotenkin jo oppinut olemaan sen kanssa ja syömään tarpeeksi usein jotain. Tissit vaan kasvaa... :)

Onko muut huomannu, että karvat kasvais nopeempaa?? sit noi kynnetkin kasvaa joteski tupla vauhdilla...

maisa ja pikku sintti rv8+5 =) :heart:
 
Hemoglobiini huimat 173!!! verenpaineet 125/82 eli ihanteellisissa lukemissa. Edellisiä raskauksia mentiin läpi kun molemmat riskiraskauksia tuon minun maksan takia ja pari tuntia siellä meni. Nytkin maksakokeet edessä ja lääkäriin jo reilun viikon päästä jossa tarkennetaan laskettua aikaa kun minulla pidempi kierto ja äitipolille lähtete tehdään samalla ja siellä hyppääminen alkaa jälleen jo tässä vaiheessa.

Piti kysellä oikein urakalla, minulla kun on edellisen synnytyksen jälkeen korjattu noin vajaan vuoden päästä alapää kun episiotomian tikit repesivät ja emättimeen oli 2 reikää.. pelotti että josko se nyt sitten vaikeuttaa synnytystä, mutta neuvolan täti joka on kätilö meinasi ettei se vaikuta synnytykseen.

Pahoinvointi on melkoista edelleen ja rinnat tosi arat ja tuntuu että maha on ihan turvoksissa jatkuvasti.. Taitaa maha pullahtaa tällä kertaa aikaisessa vaiheessa esiin. :)
 
minttu-maaria: onpas sulla hyvä hemoglobiini! Onko edellisissä ollu kans ja onko sit laskenu miten alas?

Onko kellä kokemusta tuosta mahasta, että näkyykö se sit toisen kohalla aikasemmin? Mie oon ihan ihmeissäni tän miun mahan kans täällä... :eek:
 
Tuosta mahan kasvusta kertoisin oman mielipiteeni. Minusta maha alkaa näkyä nopeammin useamman raskauden jälkeen siksi, että kohtu on jo ainakin kerran sen kokenut, niin ei laita niin kovasti "hanttiin". :D Korjatkaa, jos olen väärässä. ;)

Täällä on ollut aivan ihana päivä. Ei yhtään pahoinvointia. :D Sitten siitä innostuneena leivoin sämpylöitä ja pesin saunan ja lihapullia alan kohta vääntää pari pellillistä. :p
 

Yhteistyössä