**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

terppa,

vietän laatuaikaa, olen yksin kotona :D

mies lähti lasten kanssa uimaan. Koko ens viikko meneekin lähes yh-pohjalla kun isi lähtee reissuun...mälsiä välillä nuo työmatkat, mutta minkäs teet.
no kuitenkin pitäis vissiin jotain siivota...ja sellasta kivaa....että se siitä "laatuajasta"
toisaalta sekin menee kivemmin kun saa tehä rauhassa.
juu, palaillaan taas, ulkona on ihan harmaata, mutta jospa päivästä tulis silti mukava.
ja jos vaikka iltasella olis sit kahdenkeskeistäkin laatuaikaa...kun murut on saatu nukkumaan. :heart: :heart:

ällötysolo senkun jatkuu, onneks illat sujuu ok.
 
millä viikolla ne lääkärin käynnit on jos niitä on? siis oon ymmärtäny että neuvolassa katsotaan kohdunsuu vissiin joka neuvola käynnillä mut en tiiä katsooko sen lääkäri vai kuka.. ja mitä siel lääläri käynnillä muuten tehdään?
 
nea85: Onko sulta katottu joka neuvolakerralla kohdunsuun tilanne? Ei, mulla vaan katottu kakkosen kohdalla ( ja siis on syntyny 8/06 ). Lääkäri on mulla ollu noin rv 12. Ja silloin on katsottu paikat. En muista tehdäänkö muuta... :ashamed: :snotty: *nolo*
 
tähtitaika: ei oo vielä katsottu neuvolassa mut kuulemma viikosta 26 eteenpäin katsotaan. sillon viikolla 12 oli se np ultra niin kaipa sen tutkimulsen sit teki lääkäri.. ainakaan erikseen ei oo mulla lääkäriä ollu..
 
nea85: joo, joensuussahan mieki asustelen! Miulla siis esikoinen täytti just 2 vee ja hänen kans miulla oli 1 lääkärikäynti neuvolassa, pikkusen puolen välin jälkeen. Toinen lääkärin tapaaminen oli rakenneultra, mutta ei siellä kohdunsuun tilannetta katottu. Viimenen lääkärikontakti oli sit vko 37 ultra äippäpolilla. Eikä neuvolassa kertaaka kohdunsuuta tarkastettu. Luulis kyllä että sit melko herkkään varaisivat tarvittaessa lääkäriaikaa jos supistelee tai muuten on jotain epäselvää... Mutta enpä tiedä tästäkä...

Mulla esikoisen kans teki terkka tuon 12 viikon ultran ja nyt on varattu kätilölle aika, kun ovat siilaisella lomilla just sillon kun miun pitäs sinne päästä. Meen sit polille. Jos ois eka raskaudessa ollu jotain poikkeavaa niin sit ois ollu lääkärille tuo eka ultra.

TähtiTaika: en miekä kyllä kauheesti tuohon terkan tutkimukseen luottas... Mutta kyllä varmaan sit jos on kokenu terkka niin huomaa jos jotain poikkeavaa on ja sit laittaa lääkärille vielä menemään... Mutta tuo miun terkka ei ainaka miun luottamusta nauti!! :|

Eipäs muuta ihmeitä kuulumisia oo. Väsyttää vaan ihan tolkuttomasti. Esikko on nyt ottanu vielä tavakseen nousta aamulla jo heti kuuden jälkeen (pitkän aikaa nukku puol kasiin saakka...). Tuntuu tosiaan että on päivällä pituutta!
 
Meillä meni eilinen ilta tosi hyvä. Eka käytiin pilkillä, jonka jälkeen lähdettii mökille. Miehen ja miehen tädin ukon kanssa istuttii nuotiolla pitkään ja paistettii makkaraa. Tytöt oli takas paistaneet omat pikku nakkinsa sisällä sitten tädin kanssa.

Illalla saunottii ja klo 23 mennes oltii sit kotona :D . Ilta meni rattoisasti. Mies otti vähäsen :whistle: , mutta toinen on niin suloinen, ku o vähä ottanut ja vaikka ottais enemmänkin, ni on kuin kultainen enkeli silloin. Mutta eipä tuo ku mökillä joskus ottaa jotain. Kotona ei ota mitään.

Meidän koiruliini joutui pihalla olemaan koko päivän, ku ei viititty sisälle ottaa sotkee, ku tassut sen verran kurassa.. Jossain vaihees iltaa retuutti jäniksenkäpälää suussaan :eek:
Mistä lie sen ehtinyt.

Mutta jospa mie jaksaisin ruveta noi olohuoneen ikkunat pesemään :wave:
 
onpas täällä kauheen hiljaista.. mulla olis tällä viikolla neuvola. pelkään kauheesti että mulle tulee raskaus myrkytys.. no pianhan se sit nähdään joko verenpaineet on taivaissa ja virtsa täynnä valkuaista :ashamed:
vielä kun jaksais olla töissä 7 viikkoa niin sit pääsis kesälomalle ja sit äitiyslomalle.. ulkona sataa ja tosi tylsä päivä tiedossa. mies lähtee kohta töihin. jään yksin kotiin ku mulla ei oo tänään töitä..
 
Heips! :wave:

Joo, meillä oli viikonloppuna synttäreitä lauantaina ja sunnuntaina. Ensin keskimmäisen kaverisynttärit lauantaina ja sit sukalaisille molempien poikien synttärit sunnuntaina. On kyllä niin väsynyt olo, että tekisi mieli nukkua vaan koko päivä. Illaksi pitäisi vielä raahautua töihin. :(

Neallahan ei oo pitkä aika enää kesälomaan. Miekin haluan, vaikka tässä olis vielä 4 kk ja risat. Miulla on alkanu jomotella tuonne pepun päälle siihen malliin että kohta varmaan ei pääse enää edes liikkeelle. Tosi inhottavia nuo iskiaskivut ja miks ne tulee vielä näin aikasessa vaiheessa. Viimeeksi oli vasta loppuraskaudesta. No saikulle sitten vaan, kesällä tuo ei kauheesti haittaa. :LOL:

Miusta tuntuu että oon jo tuntenu vauvelimme ensimmäiset liikkeet vaikka viikkoja onkin vasta näin vähän. En tosin oo ihan satavarma, mutta kivalta nuo silti tuntuu. :)

AngelEyes ja masukki 12+6
 
Täällä alkanut ilmaantua pientä kuvottelua silloin tällöin. Ei kauan kestä, mutta uskon, että on lisääntymään päin. :x Muuten ei mitään oireita. Ei edes väsytä! :eek: Aiemmilla kerroilla oon ollu ihan kuollut väsymyksestä. Jospa se tyttö kehittelis nyt, kun niin paljon helpommalla pääsee kuin poikien aikaan. :LOL: ( toiveajattelua :kieh: ) Sain tänään varattua ajan neuvolaan ja se on jo ensi viikon keskiviikkona 16.4. Vähän alkaa jo jännittää. :p
 
moikka!

juu pahoinvointi senkun jatkuu, ja hyvä jos pää osuu tyynyyn niin olen jo unessa... että jos jotain pitäis aiemmista veikata ni poika... ku TähtiTaika puheli tytöstä...voisin veikata kans sulle tyttöä. :D
no tiedä näistä mutta hauskaa miettiä.

keskiviikkoa siis odotan kuin kuuta nousevaa!!
ja tuun tietty kertomaan ultra kuulumiset teille hetimmiten.

Pamuk ja Toivo rv 7+0
 
Täällä ollaan kyllä ihan kuolleita väsymyksestä. :( Mie en ymmärrä miten voi olla taas näin veto pois, kyllä tuo työnteko on rankkaa. Onneksi vasta sunnuntaina tarvii mennä taas, ehtii vähän tässä levätäkin.

Pamu k Onnea ultrakäynnille. :flower:

AngelEyes ja masukkki 13+0
 
Tänä aamuna oli aivan mielettömän huono olo... :x :$ Heräsin jo joskus klo 5-6 siihen, kun öklötti hirveästi. Ennen aamupalaa piti hoitaa lasten aamupesut yms. ja kaikkea muuta häslätä. Pöytään päästyäni en meinannut jaksaa tehdä pojille aamupalaa ja omaani piti puhallellen ja välillä "mietiskellen" (tuleeko oksennus vai ei :kieh: ) väsätä. Onneksi suoriuduin kuitenkin ja ei mennytkään kuin hetki, kun olo oli jo paljon parempi. Tänään on saanutkin vähän väliä jotain mutustella, ettei ala heikottaa ja oksettaa. :whistle: Että pitikin kaipailla oireita... :kieh: :LOL:
 
Tänne kuuluu mielenkiintoista ja huonoa oloa. Neuvolasta kotiuduttu. vauva on mitä ilmeisemmin todella iso ja pääsinkin nyt sitten ultrakontrolliin viikolla 37 ja 39. Veikkailivat ettei yliaikaiselksi päästetä ja että jos painoarvioksi saatu yli 4,5 kilon pitää paikkansa niin sitten suunniteltu sektio mikäli yli olisi menossa. Lisäongelmaa tuo maksimiin lisääntynyt turvotus ja korkea verenpaine. pissa onneksi puhdas, mutta sain kontrolliajan heti torstaille. Eli nyt seurannassa. Alkaakin jo mietitýttämään että mitä jos LA:ta, kun vauva on hyvän kokoinen ja laskeutunut sekä alkanut kiinnittymään.

Kunhan pikkuisella vaan on kaikki hyvin on äitikin tyytyväinen.

katrinainen ja kirppunen 35+0
 
[/b]maisa me ollaan todella taidettu kärsiä noista mahakivuista endon takia |O onneks mulla on jo helpottanut, minkäslaiset tuntemukset siellä on?

tikruliinille onnittelut haamusta, toivottavasti siitä vahvistuu :heart:

Hassua lukea kuinka monilla on väsymystä ja huonoja oloja, kun täällä ollaan elämänsä kunnossa. Koko ajan kyllä pelko hiipii, että onko pikkuinen vielä kasvamassa, kun kaikki oireet alkaa helpottaa :|
Onkos teillä, joilla rinnat on alussa ollut kipeet ja turvoksissa, niin helpottanut missä vaiheessa? Mulla on nyt sekin oire melki kokonaan hävinnyt.. Toivottavasti olisin vain onnekas, joka selviää vähillä oireilla :) Mutta eipä tänne kummempia, kuluis vain aika nopeesti niin menis nää riskiviikot ohitse ja sais jo jollekin tästä asiasta hihkua :heart:

Emiliina ja toukka 7+2
 

Yhteistyössä