**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

Pahaolo on saapunut jäädäkseen ja pahentuakseen. |O Parin tunnein välein pitää syödä, ettei aivan vallan rupea oksettamaan. Kokoajan pieni kuvotus päällä. :x :$ Kyllä tämä on niin ihanaa. :kieh: Oon ihan kuolleen näköinen, kun peilistä katsoin... Ei varmaan kauan salassa pysy. :whistle:

Eipä tänne muuta sen "mukavampaa". :LOL:
 
Täällä vaan väsyn kourissa, ei mikään uni riitä. Ja mahaa turvottaa kauheesti. Mahoton makkara roikkuu eessä - yöks! Oon yrittäny nyt syödä vähän järkevämmin ja vähän jumppailla. Alkaa selkä jumittumaan tuosta jatkuvasta makaamisesta. Pitää nyt vielä koittaa vähän lihaskuntoa ylläpitää enne kuin maha on ihan jumppailun tiellä. Mutta kun ei jaksas... Aattelin että jos ihan pikkusen joka päivä tekis kun esikon saa unille. Telkkariahan mie vahin joka tapauksessa niin siinä samalla sit pikkusen itteesä hetkuttelis. Tänään tsemppasin, katotaan sit taas huomenna innostaako. =)
 
jee huokaus helpotuksesta!
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin!! pikkuinen siellä köllötti oikeassa paikassa, sydän löi kiivaasti ja sain kuulla sen äänenkin! :heart:

paremmalla puolella siis ollaan, vaikka pieni riski on tietty olemassa, joten minä ainakin odotan vielä tuota np ultraa ja viikolle 12 pääsyä.

Silti ekan kerran siellä lääkärissä maatessa tuli naamalle oikein kunnon hymy kun pikkuisen pikkiriikkisen näin! :D

pahoinvointi mulla lähes jatkuvaa... :x ja minä olen kans ihan just niin ku mummu sanoi: vihreenharmaa...

Pamuk ja Toivo rv 7+2
 
pamu: Ihanaa, ku o kaikki ollut hyvin! :hug: :heart:

Toivottavasti teillä pahoinvoivilla odottajilla helpottaa olo mahdollisimman pian! :hug:
Minulla on pahoinvointi loppui kuin loppuikin pari viikkoo sitten, onneksi.. Mutta eihän sitä tiedä, jos se yllättää viel uudelleen.

Perjantaina ois ensmäinen nla.

Red Dragon & Toukka rv 10+3
 
Minä olen taas tässä väsymyskaudessa.. Ei kivaa.. Muutaman yön nukuin kyllä huonosti, mutta viime yön mielestäni nukuin hyvin.. Tai niin ainakin kuvittelen :LOL:

Itsellä toissa yönä tuli rintoihin mieletön pistelykohtaus ja tuntui, ettei voi kyljellään ees nukkua.

Minä hullu olen ruvennut ruutuvirkkauksella tekemään keittiön ikkunoihin verhot.. Ja kaiken huipuksi pitäisi tehdä kahdet ylä- ja alakapat, molempiin ikkunoihin. Ja toinen ikkunoista.. On ihanan leveä :D . Katsotaan, jaksanko tehdä loppuun asti..
Töissä on ollut hyvä tehdä, kun on ollut hiljaista.

Tässä kuvaa, minkä näköiset verhoista pitäisi tulla:

 
Red Dragon: Kylläpäs sulla on urakka edessä! :eek: Minua ei kyllä sais edes puukolla uhattuna tekemään mitään tuollaista. :LOL: En oo kovin käsityöihminen... :whistle: Mutta ei, kun tuumasta toimeen. :D

Pamu k: Olipa ihana kuulla hyvin menneestä ultrareissusta. =) Hiljaa hyvää tulee.

Hei kaikki pahoinvoivat!! Miten helpotatte huonoa oloanne? Itselläni, kun ei oikein mikään tunnu enää auttava. :x Eilen en saanut syötyä edes ruokaa, kun öklötti niin pahoin. Loppuisipa tämä äkkiä! :kieh:
 
TähtiTaika: Mie kyl tykkään tehdä käsitöitä.. Mutta mitä isompi ja hidastöisempi tehdä.. Sitä helpommin jää kesken.. Mutta jospa mä jaksaisin nuo tehdä.. Ei viitsisi lankaa hukkaan laittaa.. Kalastajan lanka ei kuitenkaan ole halvemmasta päästä..
 
TähtiTaika: Itsellä onneksi se krapulamainen olotila helpotti puoltoista viikkoa sitten. Toivottavasti ei tule uudelleen. Mutta taas on sitten tämä mieletön väsymys |O . Yksinkertaisesti ei vain jaksa tehdä mitään. Kotio, ku meen töistä, ni yleensä istahdan vaan sohvalle ja rupean kahtoo ohjelmia nauhalta ja samalla yritän myös virkata.
Odotan vaan, että tulis kesä, jotta jaksais ehkä vähän paremmin.. :whistle:

Jospa mie verhot saisin valmiix. En ole edes uskaltanut leveämmän verhon pituutta mitata, ku hirvittää ajatuskin, että kuinka paljon pitää viel jaksaa tehdä :whistle: .

Tässä olen katsellut hamsterin tarvikkeita, ku ollaan päätetty hankkia hamsteri. Pitkän ajan haave toteutumassa. Pikku hiljaa hankimme tavarat.
 
Mie oon kans käsityöihminen - ainaki jonkun verran. Tuo virkkaaminen ohuella langalla ei oo miun juttu! Tsemppiä vaan projektiin RD:lle! :)

Miulla on nyt turvotus vähän mahasta helpottanu, tän viikkoa oon syöny järkevästi paljon kasviksia ja kuituja yrittäny popsia myös. Sen puolesta olo on kiva! Ja tänäänki jaksoin jumpata ja venytellä päivällä sen pikaisen 20 minuttia. Sit pitiki käydä päiväunille! :LOL:
 
Huomenta!

Pamu k:lle onnittelut hyvin menneestä ultrasta. :flower: Olisi ihana itsekkin taas päästä katselemaan pikkuista. No kesäkuun alussa sitten.

Kivan näköiset verhot tulee RD:lle. Itsekkin tykkään neuloa ja virkata, mutta nykyisin tuntuu että ei oo koskaan aikaa. Lankoja vinopino tuolla kaapissa odottamassa että jotain tekisi niistä.

Napsaistiin ensimmäinen masukuvakin tänä aamuna:


Nyt siis viikkoja 13+3.

AngelEyes ja masukki
 
Angel Eyes: Jopas sinulla on jo ihana maha! :D Pitäis varmaan itsenikin ottaa jo ensimmäinen kuva.

Itsellä on alkanut taas tulee huono olo -puuskat.. Mutta tällä kertaa ihan niin pahasti, että olen kymmeniä kertoja miettinyt, että menenkö jo vessaan asti pönttöä halailee..
Tänään olisi ensimmäinen nla =) . Painoa ei kotivaa'an mukaan ole tullut, vaan melkein tippunut kaksi kiloa. Onpa mulla mistä lähteäkin. Alkupaino oli 74,4 kg :ashamed: ja tänä aamuna oli 72,6 kg.

Mutta nyt jatkamaan.
 
Joo, laitelkaa vaan muutkin kuvia. On niin mukava noita katella.

Tähtitaika kyllä se masu sieltä sit melko nopsaan pullahtaa, ja miulla kuitenkin jo neljäs kerta niin nopsempaan näkyy.

RD tsemppiä neuvolakäynnille ja kiitos masukehuista. :)
 
TähtiTaika Miulla ainakin on nyt melkein 20 kiloa enemmän painoa kun aikasemmissa raskauksissa, joten ehkä tuo miunkin masu on suurimmaksi osaksi vaan läskiä. :LOL: Tai sen takia on tuollanen näkyvä. No onneksi aamuisin ehkä näyttää enemmän vauvamasulta, kun iltaisin muistuttaa lähinnä tynnyriä. ;)
 
soitin neuvolaan ja sain ajan vasta ti 29.4. kun kaikki on niin täyttä ja yks ainut vapaa aika tota ennen ei sopinut, mutta ei se mitään, kyllähän siel kerkiää ramppaamaan. ja tosiaan seuraavan kerraan ultraan musta kuitenkin JO rv11-13 kun on se np ultraus.

eipä mitään sen ihmeempää.

TähtiTaika, koita silti syödä jotain, mua auttaa viinirypäleet ja suolakeksit. Suolakeksin jälkeen voi jo syödä ruokaakin, kokeile!
 
Tänään on sit neuvolassa käyty. Reissu meni ihan kivasti. Sinne menemin oli vain jotain muuta. Lähdin töistä silleen, että kerkeän just ajallaan paikalle. Luulin, että nla-kortti on kassissa. Mutta eihän se tietenkään ollut :headwall: . Ajan kotio ja otan porukat sit mukaan, että päästään suoraan käymään kaupassa.

Pissa oli puhdas, hemoglobiini 137 ja verenpaina 123/76. Eli arvot oli hyvät. Aina vaan niin jännittää olla neuvolassa, että milloin on verenpaine alkanut nousemaan ja pissaan erittyy valkuaista..

Nla-täti sitten suositteli minua osallistumaan predo-tutkimukseen (tai jotain sinne suuntaan). Nyt odottelen aikaa äitipolille, np-ultraan. Pitää sitä ennen käydä hakee putkilot, että ottaavat labrassa verikokeet down-syndroomasta yms. Ja sokerirasitukseen tottakai sit joskus. Milloinkahan se tehdään?

Mutta mikä oli ihaninta, niin ne sydämensykkeet :heart: . jumputti niin topakasti ku voi vaan lyödä. Siis niin mahtavat sydämenlyönnit :heart: . 170-174 löi. Tyttöjen sykkeet oli 140-160.
 
rd: missä vaiheessa sulla rupes olemaan valkuaista virtsassa? oon ihan varma että saan sen raskausmyrkytyksen ja pelottaa vähän ku verenpaineet oli vähä koholla tänään neuvolassa.. 140/76.. :kieh: virtsa oli kuitenkin ihan ok eli ei kai vielä oo sitä myrkytystä. täällä ainakin sokerirasitustesti viikolla 26-28..
-nea ja vauva rv22-
 
Angel Eyes: ihana masu!! :)

Miulla esikoisen kans meni tosi pitkään ennen kuin mitään mahan alkuakaan oli näkyvissä - muistelen että oli viikkoja jo lähemmä 20 kun rupes pikkusen masuntynkää erottamaan. Eikä se sit isoks kasvanukka koko aikana, pysy sopivan käytännöllisenä! :) Painoo miulla ei tullukka sillon kuin 8 kg koko raskauden aikana.

Nyt on kyllä tuota turvotusta ollu ja miusta tuntuu että ihan oikeeta vauvamahaaki on näkyvissä. Oon vissiin sit mahoton valas jo kesällä! :LOL: Nyt on lähtöpaino viitisen kiloa vähemmän kuin esikon kans, niin ehkäpä se vauveli sit tulee nopeammin näkyviin kun ei oo niitä omia makkaroita edessä! :D
 
täällä yksi lievästä raskausmyrkytyksestä kärsivä ja nyt koko ajan tarkkaillaan tilannetta parin päivän välein.
Nea minusta nuo sinun paineesi olivat vielä ihan hyvät, sillä mulla ainakin paineet nyt 147/95 ja pahimmillaan olleet 149/107. mitään ei tehdä ennen kuin alapaine kohoaa yli 110 sanoivat minulle. Ainakaan vielä. Jos tilanne töstä pahenee niin käynnistelevät sitten synnytystä. Mullakin valkuaista vasta vähän virtsassa ja leukosyytit +2. Veikkailivat tulehdusta siis myös. Muistat nyt vaan ottaa rauhallisesti etkä stressaa niin tilanne tasoittunee hiukan. Ja mulla ainakin päänsärkyä ja järkyttävää turvotusta.

Ihania uutisia täällä, kuultu ekoja sykkeitä ja kaikkea Ihmisillä alkaa olemaan hyvät viikotkin. Itselläni on maaginen 36 viikkoa ensi tiistaina eli vauva alkaa olemaan jo hyvän kokoinen. =)

katrinainen ja kirppunen 35+3
 

Yhteistyössä