**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

Heippa taas!
miracle: voi että...kyllä kaikki kääntyy vielä paremmaksi! Voimia :hug:

Aika huonolta tuntuu nyt kertoa omia ultra kuulumisia, mutta kai se on etiäpäin mentävä...
Oli siis maanantaina varhaisultra, kauhiasti jänskätti mennä sinne :) Mutta siellä se sitten se pienen pieni ihme oli ja sydän läpätti hurjaa vauhtia. :heart:
rv oli sillon 6+6, mutta vastasi 6+4:ä. Nyt on sitten menossa "jo" rv 7+2 =)

Vatsa on kyllä ollut tosi turvonnut, siis ilmaa ja vatta on kovalla...onko muut huomannut tällästä? :/
 
miracle vielä kerran :hug: tule pian tänne sitten takaisin! :heart: onneksi saatta ruveta sitten yrittämään, kun teistä taas tuntuu siltä. Luulen, että olet pian taas täällä meidän kanssamme :)

maisa mulla on välillä vatsa kans turvoksissa ja kovalla, mutta kun muistaa syödä paljon kuituja niin sitten on jo parempi :) siis mä ihmettelen, kuinka oon selvinnyt näin vähillä raskausoireilla, ei oo muuta kuin tissit arat ja välillä mahaa juilii mutta muuten oon tosi pirtee :whistle: olin ihan valmistautunut pahoinvointiin yms mut eipä oo semmosia hirveesti tarvinnut potea. Toivottavasti toukalla on silti kaikki hyvin, vaikka ei paljoa oireita itsestään annakaan :eek:
 
Emiliina, toivotaan parasta! Niin kovasti toivoisin mut pelkään sitäkin et sit joko raskaudun heti ja menee kesken tai sit en raskaudu millään ja sit ahdistais.. noh, katsoo nyt miten tää menis :) Ku uskaltais vaa luottaa siihen et on ok jo yrittää sit eikä et syyllistäis sit itteesä jos tuleeki raskaaks ja meniski uuvellee keske... mut ootte ihania! Ois ihana päästä tänne oottajiin taas :)
 
Emiliina: onnea sulle, murr... :LOL: mä olen ollut tooosi huonovointinen. Vatta on kipee, siis koko maha, tai siis ei niinku alamaha, vaan kun on tota ilmaa ja ties mitä. Ja jos vähänki unohtaa nesteyttää itteensä, eikä pääse tai kerkee syömään kahden tunnin aikana, niin hyijjyi...sit etoon kaikki :x päänsärkyäkin on ollut, eikä unohdeta vämysystä... |O ja kiukuttelua :D Mulla on katos nää kaikki, ni sul on sit vähemmän :LOL:
 
mua kans pelotti se oireettomuus ku ei ollu kuin näppyjä ja nännit pingottuneina ja arat välillä sekä mahan vihlasuja tai kipuilua harvakseltaan... niin se vaan merkitsi kai huonoa mun kohalla :( :'( mut ei auta ei auta.... eteenpäin on mentävä...
 
miracle: Voimia viel tältäkin puolelta! :hug:

Itsellä oli kiire päivä töissä. Olin jopa 10 minuuttia ylitöissä. Perjantaina oon luultavasti pidempään.. Tuli sellainen työkeikka, ku voi vaan olla.. Ja sen pääll muut työt.. Hohhoijaa..
Jännittää huomenna kahtoo kui paljon on piirustuksia, joista kaikista 11 sarjaa ja postitukset päälle :eek: . Toivottavasti saisin huomenna mahdollisimman paljon tehtyä, ettei perjantaille jäis hirveästi.

Huomenna ois kerhonkin pito..

Väsyttää |O
 
miracle voittehan kattoa vähän fiiliksenkin mukaan, että jos teistä tuntuu että haluatte heti alkaa yrittämään ja lääkäri on antanut luvan niin mikäs siinä sitten :) mutta voihan se olla parempi, että yhden kuukauden antaa lepoaikaa kohdulle, vaikka sinäänsä kun sulla meni itsestään kesken niin kohtu ei ole sillä tavalla rasittunut kuin esimerkiksi kaavinnan jälkeen. Kyllä sä tänne taas pian pääset, kohtu on tosiaan vastaanottavaisempi nyt niin eiköhän se pian tärppää :) Ei ainakaan kannata vaipua epätoivoon :hug:

maisa sinä tosiaan taidat kärsiä sitten munki puolesta :LOL: mulla nimittäin ei noita pahoinvointikohtauksia oo kuin tosi harvoin, ehkä nuo mahakivut kompensoi sitten pahoinvointia. En kyllä niiden lisäksi välttämättä haluakaan enää pahoinvointia :kieh:

Toivotaan, että kaikki tosiaan olisi silti hyvin. Mun äiti on aina voinut alkuraskauden tosi hyvin, ei oo tiennyt mitään pahoinvoinnista, niin jospa se menis mullakin saman kaavan mukaan =) joskus äidin ja tyttären raskaudet saattavat olla samanlaisia, vaikka jokainenhan on yksilö ja raskaudetkin voi olla ihan erilaisia samalla naisella. Mutta toivotaan, toivotaan :)
 
emiliina: jep, toivotaan... Mullakin on noita kipuilua, kiitos endon, varsinkin toinen puoli tuntuu, oikeella, että siellä joku painais tosi pahasti lanneluuhun, niinkun sisältä päin..kai sin on mun onnella jääny joku instrumentti leikkauksesta :LOL: en oikeest ihmettelis :LOL:
No mä en sillai mein äiteestä tie, mutta isosiskolla ei ollu ensimmäistä odottaessa mitään ja toisestakin vaan, niin jotain pientä...
 
Ihan hirmuisen kiireinen päivä tänään töissä.. Sen siitä saa, kun on yksin töissä. Selkä on ihanan kipeä.. Ja väsymys sitä luokkaa, että varmaan tänäänkin käyn klo 21 nukkumaan ja klo 7 jos jaksaisi mennä jo töihin. Olin tänää puol tuntii ylitöissä ja huomen siis vähintää puoltatuntii aikasemmin pitää mennä.. Componenta suomivalimo laajentaa ja ihanat urakkasarjat rakennepiirustuksista pitää ottaa.. Ja tulos on viel sähkö- ja lvipiirustukset.. Ihanaa ja siihen muut työt päälle.
Mutta mä nautin kun on kiirettä.

Kerhonkin kävin pitämässä :D
 
miracle: nyt vasta pääsin lukemaan kuulumisia tänne. Ikäviä uutisia teillä! Harmi! :'( Toivotaan tärppionnea jatkossa!

Mulla oli tänään eka neuvolakäynti (rv 9+0). Eipähän siellä ihmeitä: verenpaine hyvä, samoin hemppa. Ja sit se mahoton paperinivaska tuli mukaan ja kauheesti kyselivät kaikkee ja täyttelivät tiedot.

Osallistutaan down-seulaan ja käyn huomenna verikokeessa sitä varten, ottavat sit samalla ne muutki verikokeet mitä tuohon eka neuvolakäyntiin kuuluu. Np-ultra on kuun lopulla sitten. Siellä sit nähdään/kuullaan että onko masussa asukkia ihan oikeesti. Voi kun on pitkä aika oottaa... :)

Mie kuulin tuttavalta semmosta että meillä ei ois enää ollenka lääkärikäyntiä neuvolassa ellei mitään erityistä tarvetta ilmene, eli "rutiinikäyntiä" ei ois ollenka. Samoin jälkitarkastuksen tekee terveydenhoitaja. Ja miun terkka ei ollu tuttavalle ees tehny sisätutkimusta vaikka hän oli ite sitä pyytäny, sit oli varannu lääkärille ajan. Hoitaja on vissiin valinnu pikkusen väärän alan jos ei sisätutkimuksia suostu tekemään! :eek:
 
HepsKatti
Anzkuli, aika outoa jos ei lääkäri tee edes jälkitarkastusta :eek: Kun eihän terkoilla ns. riitä ammattitaito kuitenkaan niin tarkkaan tutkimaan, että kaikki varmasti on ok...vai?

Ja tää palsta sanoo taas tök tök.
 
no niin täällä taas!
ku vaan kerkiäis kirjoitteleen...miten sitä kotiäiti onkaan niin hirmu kiireinen ;)
kelit tietty on pitäneet meidät ulkona sekä ap että ip.
mutta nyt sataa vettä...ja muutenkin pitää käydä tuolla keskustassa pyörähtää esikon kanssa.

pahoinvoinnista kärsitään täälläkin, ja ihan olan takaa... :$ vielä en oo oksentanut mutta olo on semmonen ett vois vaikka oksentaakin, eikä vaan aamulla vaan oikeestaan lähes koko ajan...illat menee ok. Äitinikin arvas enne ku kerroin:" ett ootatko vauvaa ku oot noin vihreenharmaa?" :LOL:
Maisa, munkin maha on kuin ilmapallon oisin nielly!!! siis ihan ku ois jo pidemmälläkin ku maha pömppää nyt ihan mielettömästi...ja ahistaa...mutta muistan ett oli tätä aikasemmissakin joten ohimenevää...ei muuta ku muutama viikko !! :eek: ni sit helpottaa.
Oikeesti laskin, että just kesä pitäis olla sitä raskauden parasta aikaa! ku jaksaa mitä vaan ja olo on energinen, jee! Sitä ootellessa...

sain varattua Gynelle ultra ajan ens viikon keskiviikoksi. Ja nyt todella toivon että hän kertoo vain hyviä, iloisia uutisia! tosiaan sielläkin tulee nyt se kolmas kerta toden sanoo käynti...
mutta nythän on jo melkein viikonloppu eli keskiviikkokin on jo ihan kohta! Oikeesti kyllä aika nopsaa menny nyt aika. Hyvä niin.

Palaillaan...

Pamuk ja Toivo rv 6+4
 
Huomenta mammat taallakin! tassa tama aika menee norjalaisen kelan kanssa riidellessa. ovat saaneet paahansa, etta olen lopettanut tyot/irtisanoutunut kun jain saikulle. tamahan ei siis pida paikkaansa ja nyt tuota selvitellaan sitten kaikkien mahdollisten tahojen kanssa. onneksi soittavat tanaan tyonantajalle. Harmi vaan kun jo 6 viikkoa olen odottanut rahoja ja tuskin nytkaan tulee kovin nopeaan, kun varmaan taas jotain byrokratiaa tiedossa. ehtii varmaan ekat aipparahat tulemaan ennen sairaslomarahoja. :kieh:

Taalla voidaan hyvin ja paksusti. Vauva alkaa olemaan varsinainen motikka tuolla masussa. Jumppaa parasta aikaa nytkin.

jaksuja kaikille huonovointisille
 
anzkuli: joo itekkin olen kuullu ettei tota lääkärintarkastusta olis enää. muistaakseni olit joensuusta niinku mieki? vai muistanki väärin? millon sen lääkärintarkastuksen pitäs olla jos semmonen on?
 
Anzkuli ja nea85: Siis, että mitäh??? :eek: Joensuussako ei enää oo lääkärikäyntejä raskauden aikana ollenkaan??? :eek: Ja tämä tyttö kyllä vaatii itselleen lääkärin vaikka väkisin! :LOL: Eihän terkkari voi suorittaa jälkitarkastusta. Tai en kyllä lähtis siihen luottamaan... :whistle:
 
Minulla onneksi on huono olo helpottanut, ei muuten tulis töistä mitään, jos ois koko ajan se öklötys-olo.

Tänään on ollut hiljaisempi päivä töissä, mutta vielähän tässä on 1h15min aikaa tapahtua.
Huomenna ois tarkoitus lähteä pilkille, jos sitä vaikka ruskettuisi vähän. Ensimmäistä kertaa tänä talvena :whistle: . Ku ei oo omia pilkkitarvikkeita tullut hankittua, ni miten sitä on voinut käydä. Nyt pyys miehen täti miehensä kans meidät pilkille. Mitähän tytöt tykkää?
Jäällä kyl ollaan käyty ahkeraankin kävelemässä, viime viikol kyl edellisen kerran.

Mutta nyt tuli pari kopiointi työtä. Työn pariin siis :wave:
 
Heippa Katrinainen! Googlailin tuossa raskausajan seurantaan liittyviä asioita Norjan näkökulmasta, ja sitä kautta löysin tieni tänne... :) Muutimme mieheni työn perässä Osloon kuukausi sitten ja olen nyt raskausviikolla 10+3 ja kaksosia odotellaan. Olen vähän pihalla näistä Norjan käytönnöistä raskauden seurannassa. Jos vain jaksat ja viitsit valoittaa mulle vähän asioita, niin olisin erittäin kiitollinen!

Kirjoitit aiemmin, että täällä ei tehdä np-ultraa muuta kuin riskiryhmään kuuluville. Ketkähän täällä katsotaan kuuluviksi riskiryhmään? Miten täällä ylipäätään seurataan raskautta, kun täällä ei ole Suomen tapaan neuvolaa? Valitsin netistä omalääkärin, jolle ymmärtääkseni seuraavaksi pitäisi mennä. Onko näin, siitäkö homma lähtee liikenteeseen? Milloin sinä kävit ensimmäisen kerran? Navista sanottiin, että voisin vielä odotella muutaman viikon, mutta se kuulostaa mielestäni turhan pitkältä ajalta, kun Suomessa neuvolaan mennään jo viikolla 10-12. Kiitos ihan hirmuisesti vastauksista! Asutko muuten itse Oslossa vai jossain muualla Norjassa?

Laskettu aikani on 28.10., joten tähän ketjuun en sen puolesta kuulu (ja teillä taitaakin olla jokin inside-piiri täällä, tunnette toisenne jo yritysajasta lähtien?). Toivottavasti ette pahastu ketjuun tunkeutumisesta ja tästä välikyselystä.

Onnellista odotusaikaa kaikille! :)
 
Huomenta!

Kyllä huomaa, että minun olo on hyvä ainakin tällä hetkellä. Viikko meni hyvin töissä yksikseen, ei ollut mitään ongelmaa. Menin aina aikaisin nukkumaan, jotta jaksoin töihin lähteä. Eilen menin jo klo 7.15 töihin ja tulin töistä 16.15.
Töissä kerkesin siivota ja kun kotiin tulin, niin rupesin noita ikkunoita pesee. Pikku hiljaa pitää jouluiset maalaukset saada pois. Kyllähän piimällä tekemäni ympärykset lähtee käden käänteessä, mutta sabluunalla tekemäni kuvat.. Ei sitten millään, koska aine, jolla ne tein, ni ei ollut ikkunaan tarkoitettu :D.

Oli hauskaa sitten siklillä puhdistaa ikkunat ja muutama kirosana siinä lentelikin. Keittiön ikkunat sain pestyä. Sitten lähdettiin kaupunkiin. Alla muutama kuva keittiön ikkunoista. Enää ei ois jäljellä ku 3 huoneen ikkunat jäljellä..





Kun käytii kaupassa, ni sen jälkeen rupesin imuroimaan ja pesee lattiat ja ripustin pyykit kuivumaan. Ihan kuin ei siivoaminen töissä ois riittänyt :whistle:

Tänään lähdemme sitten pilkille ja sen jälkeen mökille. Ihanaa pääsee saunomaan ihanaan saunaan, jossa on paras kiuas, josta saa siis parhaat löylyt!

Onneksi ite en asu Joensuussa, jos siel ei kerran oo lääkärikäyntejä ollenkaan :eek: . Kuulostaa aika oudolta, ettei niitä järjestetä.

Mutta nyt ottaa nuo pyykit narulta pois! :wave:

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

Missähän se aurinko piileksii :whistle: B)
 

Yhteistyössä