**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

nea85: Katoppas vaan! :) Maailma pieni paikka on. Me asustellaan ihan tässä ostarin kulmilla. Koko ikäni oon rantakylässä ollu, en lähe kulumallaka pois! :) Mutta oon viihtyny tosi hyvin. Jos tuo nimimerkkis tarkottaa syntymävuotta niin oot enemmänki miun pikkuveljen sarjaa, mie oon muutamia vuosia vanhempi siuta. Eli ei ainaka koulussa olla oltu yhtäaikaa. :)
 
:wave: :wave:
uskaltaskohan Millukka ilmottautuu jo mukaan,vaikkakin epätodellisin tuntein :eek: plussaa tänään mutta pakko varmistaa kuitenkin ensi viikon alussa että uskon paremmin.... ovista en siis bongannut tikuttelusta huolimatta tästä kierrosta joten en olisi uskonut plussaan mutta pakko kait se on....
 
Ilmoittaudun mukaan talviunelmiin! Toista lasta odotellaan, esikoinen jo yli 4v. Viikkoja tai lähinnä päiviä laskeskelen, tuntuu et aika ois pysähtynyt ja nyt vaan matelee eteenpäin!! Hölösuuna olen jo muutamille hyville ystäville kertonutkin toisesta mahdollisesta tulokkaasta, vaikka itse yritän kovasti olla innostumatta (vielä) liikaa, tekee kyllä aika tiukkaa! Keskiviikkona oli oikeestaan ihan hyvä päivä, mutta silloin sitten väsytti,ei ollut äklöolotilaa... Väsymystä on ja laiskuutta;) Vatsassa tuntuu omituiselta ja nyt varmaan ummetustakin kun ei ole pariin päivään toiminut :| . Tissit on arat ja v.vuoto on lisääntynyt et sen takii täytyy varmaan heittää koht rättiä housuihin :LOL: Kiva , kun on muitakin jotka vasta alussa odottelua! Laskureitten mukaan la 18.12.2008 ja nyt menossa rv 5+1 ja vasta eka neuvola 5.5. (Monellako viikolla olette kuulleet sydänäänet?)
 
Itsellä on väsymystä. Käyn lueskelemassa juttuja, mutta mitää en jaksa kirjoitella. Olen vain virkannu sitä yläkappaa.. Mutta siinäkin on ollut parin päivän tauko, ku ei ole yksinkertaisesti kerennyt.
Itsellä ei ole paino noussu. Viime viikon torstaista laskenut -400 g. Nyt siis 72,2 kg. Lähtö oli se 74,4 kg. :ashamed: Onhan tässä viel aikaa painonnousuun.. Toivottavasti ei vaan ihan hirveästi nousis. Käytii viel esikoisen, mummon ja siskoni kaa pizza raxissa torstaina mässäämässä :eek:

Mutta nyt käyttää koiruliini pihalla. :wave: Jos sitä sais vaik siivottuakin pitkästä aikaa.
 
Onhan se aikalähel joulua ainakin vielä. Katsotaan siirtyykö jompaan kumpaan suuntaan sit kun pääsee ultraan. En muista yhtään koska täällä on ensimmäinen. Se selviää sitten neuvolassa. Kun sais sinnekin eka ajan. Jos alkuviikosta saisi jonkun sieltä kiinni niin pääsisi asioissa eteenpäin
 
Tervetuloa kaikki uudet talviunelmat! =)

Omaa napaa...
Mulla on hävinny oireet! :eek: Huonoa oloa ei ole ollut kahteen päivään. Väsymys on hellittäny. Ainoa oire on hieman arat rinnat. Pelottaa!! Ei kai tämä oireiden häviäminen enteile mitään? :eek: :ashamed: :/

Meillä pojat on koko viikonlopun mummon ja ukin hoivissa, niin ajatukset ei pyöri nyt muualla kuin tuossa keskenmenon pelossa. :(
 
TähtiTaika: Nyt vain tekemistä keksimään itsellesi, ettei ajatukset pyöri vaan keskenmenon pelossa! Mulla on aikaisemmat raskaudet menneet ilman minkäänlaisia oireita. Pikku hiljaa alkoi vain maha kasvaa, josta tiesi, että odotan.

Mutta nyt jos jaksaisi ruveta siivoilee.. :whistle:
 
HepsKatti
TähtiTaika, mulla ihan sama homma, että oireet hävinneet kuin tuhka tuuleen. Välillä on vielä sellainen olo, että kuin pyörtyisin, mutta muuten kaikki ällötykset jne tipotiessä. Keskenmenon ja tuulimunan pelko on melkoinen :(
 
HepsKatti: Mullakin on jotenkin iskostunut nyt päähän tuo tuulimuna... :ashamed: Oon jotenkin ihan varma, että kaikki ei oo ihan kunnossa. En tiedä miksi. Johtuuko oireiden hävittyä vai mistä, mutta inhottavaa tämä on. :/ Mulla kaksi aiempaa raskautta on ollu kuvotusta ja oksentelua rv 7-11/12.

Voiko tuulimuna oireilla jotenkin?
 
TähtiTaika: Minulla on ollut aikoinaan tuulimuna. Terveyskeskuksen lääkäri vielä sanoi: "sinulla on kaikki hyvin. Tuossa on sydän ja se lyö"

Seuraavalla viikolla oli sitten ä-polille aika np-ultraan. Ja siellä sitten lääkäri: "miten on lääkäri niin sanoa, koska ei täällä ole mitään. Tämä on tuulimuna." Seuraavana päivänä sitten kaavintaan.

Ei minulla ollut mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Olin vain onnellisesti raskaana, kunnes kuulin, että ei siel ole koskaan sydän lyönytkään. :'(
 
TähtiTaika: Sitä mietin itsekin.. Ja aloittelija, kun olin viel siihen aikaa.. Ni mistäs sitä niistä kuvista ois tiennyt. antoi kaksi kuvaakin mukaan. Ja sormella näytti tuossa on sikiö ja sydän lyö nätisti. Ja kyseinen lääkäri on vieläkin neuvola puolen lääkärinä..
Jotenkin aina vaan kaihertaa kyseinen juttu, kun on nla-lääkärin aika yms.

Ukollekin kotona: "meille tulee vauva" Ja innoissaan esittelin kuvaa..
 
TähtiTaika: Oli siinä äitipolin lääkärilläkin melkein suu auki. Ihmetteli miten voi olla mahdollista, että on noin sanonut. On aina luullut, että toisella puolella ois asianosaavat lääkärit töissä. Mutta pahoitteli kovasti asiaa.
 
RD hurja tarina.
Ole ollut raskausmyrkytyksen takia nyt enemman tai vahemman viikon sairaalahoidossa. verenpainelaakkeilla yritetaan viela hetki selvita. Synnytysta luultavammin ruvetaan kaynnistelemaan viimeistaan viikon kuluttua. Jaksamista teille kaikille. Seuraavaksi tulenkin varmaan kertomaan pinon ekoja vauva-uutisia.

katrinainen ja kirppunen 36+5
 
katrinainen: Sinullahan on jännät päivät käsillä! :D
Esikoinen syntyi rv 36+4 raskausmyrkytyksen takia. Olin ollut viikon sairaalassa, kunnes alkoivat käynnistelemään.. Aloin jo hulluksi tulla, ku näin vain valkoiset seinät ympärillä. Minulla ei mitään lääkitystä ollut.
 
Eilen oli ihan ihme ilta. Mies töisä ja katselit itsekseni jotain "rakkaushömpänpömppä"-elokuvaa, ni lopussa minua rupesikin itkettää,huh joku herkkyyskohtaus =) Mietin itekseni et kuis minuu nyt yks halauskohtaus voi ruveta sillain kuohuttamaan?! No tänään sain aamulla nukkua vähän pidempään,poika heräs jo 8.30 aikaan, mut leikki huoneessaan yksikseen ja tuli pyytää et jos laitan tv:n päälle ni sit mamma voi jatkaa viel uniaan, menin laittamaan ja nukuin puoli kymmeneen =) , siltikin västtää viel! Tiskit pitäis laittaa koneeseen ja imurointikin jotenkin houkuttelis kun kattoo näit meitin lattioita;villakoiria nurkissa. Viel en voi rupee imuria käyttään kun ukkoseni nukkuu(oli yövuorossa viimeyön).
Tänään se sit olis.... "purkkapäivä". Kävin aamulla yhden tupakan vetämässä ja nyt lopun aikaa yritän pysytellä (iltaan asti) nikotiinipurkalla. Onkos muilla kokemusta tupakan jättämisestä raskaaksitullessaan tai ainankin vähentämisestä, miten se muilla on onnistunut? Edellisen raskauden aikana vähensin ensin 10een, ja sitten 5teen ja sitten puolivälistä poltin enään 2/pvä,loppuun asti...soin sen itselleni, enkä tuntenut pahaaomaatuntoa. Poika oli terve ja reilunkokoinen yli 4kg. Mutta nyt yritän heti vähentää roimasti ja vaikka jättäis kokonaan.
 
Millukka paljon onnea plussasta, ihanaa että sinäkin pääset tänne puolelle tuolta haaveilijoista :heart:

Jotkut muutkin miettivät täällä näköjään oireiden häviämistä, että onko ihan normaalia. Itsellä on ollut samat fiilikset jo useamman viikon :| Mutta eipä tässä oikein voi tehdä mitään, enää en halua yksityiselläkään maksaa toista ultraa, kun viikolla 5+5 kävin ja silloin jo pikkuisella sydän sykki :heart: silti pieni keskenmenon pelko on.. Ja np-ultrakin on vasta toukokuun puolessa välissä eli melkein kuukausi pitää jaksaa odottaa. Pitää vain toivoa, että kaikki on vielä hyvin.
 
juu viikonloppu meni niin pätkähti! Olipas kivaa ja kun vielä kelit suosi. Ulkoiltiin siis paljon koko perheen voimin, lauantaina siivottiin míehen kans oiken urakalla koko kämppä ja mukaan mahtui yksi sunnuntain konserttikin.
että nyt sit täällä kurkkaamassa kuulumisia. poika on kerhossa, pyykit koneessa ja kohta kait pitää viel vähän mutaa, kuraa ja hiekkaa imuroida eteisestä.
Poika sai jalkaansa uudet lenkkarit ja voi sitä riemua!! Hän oikeesti juoksi ympyrää pihalla kuin joku irti päässyt varsa :LOL:
pikkusiskon laitoin ekaa tai ehkä tokaa kertaa pyörän taakse istumaan ja käytiin pyöräilemässä, mukavaa kun ilma oli makee.


tämmöistä täällä...pahaaoloa pukkaa edelleen, mutt toi viikonloppu oli niin vauhdikas etten kerinny kauheesti potemaan...kävin kurkkaamassa yksil sivuilla, että kohta tosiaan pitäis helpottaa...

jeps, viikon päästä ti se neuvola joten sitä odotellessa. toivottavasti sit kuunnellaan sykkeet. aion ainakin pyytää koska sit on jo viikkoja 10+ ni on aiemmistakin kuultu jo ihan mahan läpi.

kukas kyseli niistä? mä kävin yksityisellä ja sydän sykki ja äänet kuului kun ultrattiin rv 7+
muutenkin oli ihanan vapauttava kokemus, kaikki oli paikallaan, ruskuaispussi näkyi ja muutenkin tyyppi siellä missä piti. :heart:


:wave:
Pamuk ja Toivo tasan 9+0
 
Minulla olisi huomenna np-ultra, hiukan jännittää, mitä siellä sanotaan. Toivottavasti kaikki olis vain hyvin. Perjantaina kävin verenluovutuksessa, jospa tulokset ois kerenny jo saapua. Ainakin nla-täti sanoi, että kun käyn paria päivää ennen varattua aikaa, ni pitäisi keretä tulosten tulla.

Seuraava nla ois sitten 15.5. Sopivasti päivää ennen Helsingin reissua, kerhonohjaajien palkkiomatka :D .

Kahtoo lähtiskö ukko ensmäistä kertaa mukaan ultraan. Tuskinpa. Kyllähän toi sanoi miettivänsä, mutta kukaan tuskin pääsee lapsia kahtoo six aikaa. Ei viitsi lapsia sinne ottaa, koska kuitenkin haluaa keskittyä itse tilanteeseen.

- Red Dragon + masukki rv 12+1 -
 

Yhteistyössä