**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

tännekin onnea vauvautuneille...
Välillä käyn lukemassa teidän kuulumisia kadehtien, kun ei omaa vauvaa meinaa kuulua ollenkaan..
Nyt otettiin sitten karvanen vauva, joka saapuu "tänään" meille.. Tuossa illalla..

Tulin lueskelemaan, niin kuluu tuo yö paremmin..

KP

Täällä vielä kasassa ollaan. Eilen oli käynti ä-polilla, mutta takaisinhan laittoivat. :headwall: Lääkäri teki kyllä todella kovakouraisen sisätutkimuksen. Hampaat irvessä makasin siinä pöydällä. :kieh: Muutama tunti käsittelystä tuli JÄRKYTTÄVÄN kokoinen verilimahyytelö housuun ja pönttöön. :x Ilmeisesti limatulppa irtosi lääkärin käsittelyn ansiosta. :D Nyt on tullut vielä joka vessareissulla lohihyytelöä. :LOL: Onko muilla saanut lääkäri tämmöistä aikaan? Äitini oli jo aivan varma, että vauva syntyy yön aikana, mutta eipä merkkiäkään siitä. :whistle: Vähän on masu kipuillu, mutta ei supistellu. Vauvan kooksi arvioitiin 4060g. Kasvaa vähän keskikäyrän yläpuolella, mutta lääkäri sanoi, että johtuu enemminkin pituudesta eikä ympärysmitasta. Jee meille tulee joku käärme! :LOL: :LOL:
Voiskohan tuota synnytystä vauhdittaa nyt millään, kun limatulppakin irtosi noin ärhäkästi? :whistle: :D

Tiistaina menen uudestaan, jos ei itsestään mitään tapahdu. Saa nähdä käynnistävätkö silloinkaan. Eilen sanoivat vain, että tällä vauvalla ei ole vielä mitään kiirettä pois. Istukka kunnossa, lapsivettä hyvin ja napanuorassa virtauksetkin hyvät. Meinasin sanoa, että äitillä alkaa olla jo kiire. :LOL:

Hyvää itsepäisyyspäivää! :D

~~NinniNuppunen ja joulukinkku rv 41+3 :heart: ~~

RD: Niin mutku mä en tiedä haluaks mä tietää. Mä aattelin et jos te tietäisitte? :LOL: Eiku oikeesti, pelkään et alan ihan hirveesti osteleen jotain vaaleenpunasta tai vaaleensinistä jos kuulen sen sukupuolen. Me kun ei oikeesti tarvita mitään... Mut oisko se kivempi kuitenkin tietää etukäteen?

NN: Ootko kokeillu jo jalkahierontaa? Pistä mies hommiin, se on mukavaa vaikka ei synnytystä käynnistäisikään. =) Linkki: http://us.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html

Muita synnytyksen käynnistysvinkkejä:

rakastelu (sperma sisältää hormonia joka pehmentää kohdunkaulaa)
raparperin syönti
vyöhyketerapia
käveleminen
siivoaminen (lattianpesu (yksi toimivaksi todettu havainto), saunan siivous, ikkunoiden pesu jne.)
kantapään hieronta (vyöhyketerapeutit käyttävät)

Toi lääkärin tekemä sisätutkimus on kyl varmaan tehokkain käynnistäjä, eiköhän se kohta lähde käyntiin. Tsemppiä sit koetukseen! Ihan kohta on maailman ihanin palkinto sylissä. :heart:

KP: Onnea uuden perheenjäsenen johdosta teillekin! Ja plussapuhureita! :whistle:

Apua, mun maha naksuu! Nean mahako se oli joka naksui myös? Saitko selville mistä johtuu? Muistaisin et esikoisesta naksui myös, mut en muista mistä johtui...

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :wave:

pixie: joo masu naksu melkein koko raskauden ajan. ihan oli sen kuulosta kun vauva ois kuminauhaa naksutellu siellä. en saanu selville mistä se johtu mutta kuulemma normaalia oli ja heti se loppu kun poika synty.

NN: Ja viel pääsit kotio :D Eiköhän pienokainen kuitenkin piakkoin tuu maailmaan. Itsellä limatulppa irtosi vasta sairaalassa vessassakäynnin yhteydessä ja prinsessa syntyi olikohan se kolme tuntia limatulpan irtoamisen jälkeen.

KP: Onnea uuden perheenjäsenen johdosta! :flower:

Mie sain kuin sainkin tänää siivottua: Imuroitua, pestyä lattiat ja vessan. Nyt on tiikerikakku uunissa. Katsotaan mitä siitäkin tulee.. Huomenna olisi tarkoitus sitä tarjota vieraille. Uskaltaakohan sitä edes tarjota :whistle:

Mutta nyt alkoi prinsessa inisee tuos lattialla. :wave:

Hyvää itsenäisyyspäivää!

Nyt ois sitten kinkerit takana. Oikein mukavasti sujui ja sankarikin jaksoi mainiosti. Nukkui koko toimituksen ajan. Nimeksi hänelle tuli Anni Eveliina.

Kirjoittelen huomenna lisää, nyt kutsuu imetyshommat.

AE ja Anni

AE: Suloiset nimet sai pikku neiti. :heart:

Täällä ollaan vieläkin kasassa. Kävin synnärillä näytillä, kun epäilin lapsiveden tihkuvan. Eilisillasta asti lorahteli housut märiksi. Mutta eipä ollutkaan lapsivettä vaan jotain mystistä... ARGH! Ultrattiin ja sydänkäyräkin otettiin. Vauvalla painoarvio tällä hetkellä 4400g. :eek: :headwall: Taisi tämän mamman värkki olla tuusan nuuskana vauvan syntymän jälkeen. :'( Tiistaina ä-polille aika, jollei mitään tapahdu. Ja tuskinpa tapahtuu. :/ Turhauttavaa... :'(

~~NinniNuppunen ja jättipoika rv 41+4 :heart: ~~

NN ouh nice! Mukavan kokonen pikkunen sieltä tulossa :D Toivotaan, et pian pääsisit tositoimiin! Pää pystyyn! Ny vaa mietit kuin ihana masu siul on (sit tulee kummiski sitä ikävä jonnii ajan päästä synnytyksestä ) ja kuin ihanaa aikaa sitten vietättekään ennen joulua/jouluna pikkuisen kanssa :heart: :hug:

RD ja NN Kiitos, meistäkin oli mukavat nimet. ;)

NN Voi siuta. :hug: Mie olin jo ihan varma että oisit päässyt synnyttämään. No eipä kuitenkaan kovin pitkään enää voi mennä, että saatte oman pikkuisen syliin. Mukava painoarvio teillä kyllä on. Tosin eipä nuo aina pidä paikkaansakaan että elä sie vielä stressaa siitä koosta. :)

AngelEyes ja Anni

helouyy!

kp kuvia kuvia :p minä rrrakastan karvavauvoja :heart: niin ja onnittelut karvaturrista :flower:

NN mihin aikaan sulla se poli on? huisin jännää :saint: ja ei sitten ole mikään pikkanen nyytti tulossa :eek: tsemppiä että pian on nyytti sylissä :hug:

RD minuu ei haittaa vaikka kirjotteletkin, kiva kun on porukkaa vaikka olisikin synnyttänyt :)

SS onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

kohta töihin kokeilemaan miltä se taas tuntuukaan, kaamee flunssa tuli jälkitautina sitten, onneks ei kuitenkaan kuumetta ole :snotty:

umayya + siiri 13+1

Juu AE:n tytöllä kyl kiva nimi =)

Miula ol eile neuvola ja kaik ol hyvi! Painoa tullu onneks vasta puol kiloa vaan lähtöpainoon verraten! Pissa puhas, RR 126/79, syke 160, sf-mitta 22cm. Liikkeet + ja turvotukset -. Hemppa oli 123 :)

SS & mytty 22+4 :heart:

NN vieläkö olet kasassa? Hyvän kokoiseksi ovat kyllä teidän vauvan arvioineet. Mutta ainahan ne ei pidä paikkaansa, joten yritä olla murehtimatta, hyvin se varmasti silti menee :hug: ja nauti tosiaan vielä vauvamasusta, kun voit.. Siis jos olet vielä kasassa :LOL: täällä ainakin on jo ikävä sitä vauvamasua :'( tuu kertoon äitipoli kuulumiset, jos sinne asti selvisit!

[/b]AE ihanat nimet teidän neidillä :heart:

SS onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja neuvolakuulumisista! :)

Pixie koska sulla olikaan se ultra? Kysyittekö sukupuolta?

Meidän pikku herra on edelleen aika kiltti tapaus, syö nyt vain huomattavasti enemmän ja useammin ja nyt hyvät naiset on meinannut tulla se luovutus sen imetyksen suhteen :/ kun olikin silloin ennen synnytystä puhetta imetyksestä ja siitä ettei saa luovuttaa, mutta nyt on ollut aika rankkaa, kun vauva syö öisinkin melkein tunnin välein ja valvottaa. Viime yönäkin sain valvoa sen kanssa puoli kahdesta puoli kuuteen. Sitkeästi oon tarjonnut rintaa, mutta vauvan saadessa tissiraivareita, meinaan kyllä luovuttaa, varsinkin yöaikaan. Toivottavasti helpottais, koska haluaisin kuitenkin imettää.. :( tämmöistä siis tänne, yritän aina päivisin levätä sen mitä ehdin ja ihmettelenkin, miten
RD sulla riittää tuota energiaan kaikenmoiseen? Itse olen välillä niin rättipoikkiväsynyt.

Mukavaa alkanutta viikkoa, Emiliina ja prinssi 2 vko ja 1 päivää :heart:

Emiliina elä luovuta! Koita jaksaa vain! Se on kummiski ihmisikään nähden niin häviävän lyhyt aika tuo imetysaikakin.. Ja varmasti alkaa muutaman kk päästä viimeistään helpottaan.. Koita jaksaa vielä :heart: Ja jos ei, niin eihän sekkää toki mitenkää kamalata oo :) Mut koita viel vähä aikaa jaksaa, sit se palkitaan varmasti :heart: :hug: :hug:

Blääh, mulla piti olla tänään ultra mutta lääkäri sairastui. Siirtyi sit torstaille.

Emiliina: Päätin että aion kysyä sitä sukupuolta. Torstaina ehkä sit selviää jos näkyy ja lekuri suostuu kertomaan.
Voimia sulle yöimetysten kanssa. :hug: On se vaan aikamoista, mut onneks helpottuu pian. Ja jos ei helpotu niin onneks on korvikkeet olemassa. Älä soimaa itseäs jos niihin päädyt, ihan yhtä hyviä!

Täällä alkoi loppuraskaus. Beibe alkaa kans totuttelemaan mua jo yöimetysrytmeihin. Parhaat jamit on aina sillon kun äidin pitäs nukkua. :p

Jee, kohta on joulu! Esikoinen on ihan innoissaan. :heart:

Poks!
Pixie ja Pikkiriikki 30+0

Emiliina: Voimia on silloin tällöin.. Joskus ei yhtään ja sitten taas on jonkin verran.
Tiikerikakku menikin sitten pakkaseen.. Vieraita ei sitten tullutkaan.. Tuli ukon kanssa riitaa ja ukko meni heidän tulonsa perumaan. Minun syytä kuulema kaikki, vaikka yleensä (ainakin mun mielestä) riitaan tarvitaan kaksi.
Entä jos yöllä antaisit korviketta, että saisit itse nukuttua? Tai, että lypsäisit omaa maitoa, niin miehesi voisi antaa sitten pullosta yöllä?

Tessa yleensä syö päivän viimeisen aterian klo 22.40.. Mutta eilen, kun aloitin sammaksen hoitoon puolukka-kuurin, ni neidillä tulikin siitä masupuruja.. Joten aloitti huutamisen klo 22 jälkeen ja itkeskeli klo 1.00 asti. Pieniä taukoja piti, että vähän maiskutteli maitoa.. Kello 1.00 joi sitten taas kunnolla ja rupesi nukkumaan. Seuraavan kerran heräsikin sitten syömään klo 6.40, 7.40. Mulla oli klo soimassa 7.30, koska perhekerhopäivä oli.. Mutta rupesin kuuntelee, että eihän meidän vanhimmat tyttäret olekaan noussut, vaikka yleensä heräävät klo 7.30.. Joten päätin, etten mene herättämään, että annan nukkua niin kauan ku nukkuuvat.

Neidit heräsivät klo 9, ja silloin pukivat vaatteet päälle.. Ukolle ilmoitin, että Tessa jää hänen hoitoonsa.. Sanoi: "eikä.. En mie pärjää tuon ikäisten kanssa..".. No nostin toisen sängystä ylös ja puin vaatteet päälle ja lähdettiin perhekerhoon :D. Nuorimmainen nukkui koko kerhon ajan. Sitten kerhon jälkeen kävin vain tyttöjen ulkohousut hakee kassiin viel mukaan ja mentiin mun porukoiden luokse. Siellä sitten oltiinkin koko päivä melkeimpä. Illalla tultiin vasta kotio.

Äsken tein piparitaikinan jääkaappiin odottaa huomista. En tiedä minkälaista siitä tuli, mutta sen näkee huomenna. Lauantaille olisi tarkoitus tehdä toinen annos.

Torstaina olisi sitten jouluruokailu vapaaehtois työntekijöille (srk) ja ensi viikon torstaina olisi jouluruokailu nuorisotyön johtokunnan jäsenille.. Ja minä, kun oon aloittanut dieetin.. Ni miten mie maltan olla syömättä hirveästi.. Varsinkin kinkku ja perunalaatikko :p .

Mutta nyt kahtoo salkkarit kovolta. Sitten pitäisi jo mennä nukkumaan.. Jos aion huomenna jaksaa ruveta tekee pipareita. Mutta, kun ei väsytä.. Ja olen tottunut menee nukkuu klo 1-2 aikoihin.

Red Dragon & Tessa 1kk1päivä :heart:

emiliina: meillähän pikku-ukko söi öisin aluksi tissillä tosi kauan öisinkin. niinpä aloin tehdä niin etä ennen nukkumaan menoa pumppasin hälle pulloon maitoa ja syötin siitä yöllä. pullosta söi paljon nopeemmin. sit aamulla taas imetin. mulla maito riittihyvin vaikken kahtena ekana kuuakutena imetttänykkään öisin. nyt yölläkin imetän kun poika nukahtaa usein hetkessä tissille ja mun kainaloon. siinä sit vahingossa nukahdan usein itsekkin ja nukutaan kainalokkain aamuun asti :x

nea: Mä imetin kans esikoista öisin aina niin et nukuin samalla. Sillon kun se tapahtu eka kerran vahingossa, olin ihan kauhuissani. Soitin äitille ihan paniikissa, että mä oon nukkunu imettäessä! Vauvahan olis voinut tukehtua! Äiti nauro ja sano et kaikkihan niin tekee... Joskus sitä on nukuttava äidinkin, ei me mitään robotteja olla. Eikä siihen kuulemma oo koskaan yhtään vauvaa kuollut. Jotain urbaanilegendaa vaan. Mene ja tiedä sitte, mutta siitä lähtien mä ainakin imetin ihan rauhassa nukkuessa. Yhden tilaston mukaan ainaki kätkytkuolemariski on pienempi niillä jotka nukuttaa vastasyntynyttä kainalossa eikä omassa sängyssä. :heart:

Voi ei... Huomasin ikävät uutiset. Itku tuli. Miten rouva pikkumyytä voidaan koetella noin paljon. Epäreilua. Halaus ja voimia jos satut lukemaan! :hug:

:wave:

Emiliina Kiva kuulla siunkin kuulumisia. Tuohon imetykseen oletkin jo saanu hyviä vinkkejä. Meillä kanssa mennään sillä tavalla että Anni nukkuu miun kainalossa syönnin jälkeen. Illalla laitan kyllä omaan sänkyyn kun on ensin nukahtanut tissille/syliin. Helpottaa huomattavasti.
Lisäksi tuossa 2-3 viikon iässä meillä oli sellainen tiheänimunkausi, että suunnilleen olin koko ajan tissittämässä neitiä. Onneksi se oli kuitenkin päivisin, ettei yöllä tarvinnut ihan niin usein imettää. Muutenkin olen hauskasti huomannut että meillä menee tuo maidontulo melkolailla niin että joka toinen päivä tuntuu että tissit on ihan tyhjät ja saa imettää useammin, sitten taas kun on ahkerasti imettänyt niin seuraavana päivänä ovat ihan täynnä maitoa ja ei niin usein neiti halua syödä.
Toivottavasti tuo yösyönti olisi vaan ohimenevää, ja jos yhtään lohduttaa niin yöllä syöttäminen lisää huomattavasti paremmin maidontuloa kun päivällä imetys. Koita vaan nukkua mahdollisimman paljon päivisin kun vauvakin nukkuu. Jaksuja siulle. :hug:

RD Mein neidillä on kanssa sammasta kauheasti suussa, huuletkin on ihan valkoset. Kellään muulla mein lapsista ei ole tuota ollut ja puolukalla oon sitä yrittänyt hoitaa, mutta ei tunnu tehoavan. Ajattelinkin huomenna kysellä neuvolasta että josko olisi jotain jytympää ainetta tuohon.

SS Kiva että oli mukavia neuvolakuulumisia ja kaikki hyvin masussa. :)

Pixie Tsemppiä huomiseen ultraan, tulehan kertomaan kuulumisia sitten.

Mie väsäsin eilen meille piparitalon. Siinä menikin sitten koko ilta, kun vielä esikoisen ja kolmosen kanssa tehtiin pipareitakin. Ne on sellaisia kokkailusta innostuvia kun tuo kakkonen ei taas ole asiasta yhtään kiinnostunut. Anni nukkui kantoliinassa tyytyväisenä koko projektin ajan. Tälläistä saatiin aikaiseksi

Huomenna olisi siis neuvolakäynti aamulla ja illalla olisi synttäreille meno. Pitäisi tästä siis vielä kauppaan hiipiä kunhan tuo mies tuloo töistä pois.

AngelEyes ja Anni

Yhteistyössä