**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

:kieh: saikkuahan sieltä tuli ja vielä 3 viikkoa!! en usko että normaaliin työrytmiin enää tulen palaamaan. kohdunsuu oli kiinni, mutta muutosta edelliseen (kk sitten) oli huomattavasti. sain (onneksi) lähetteen äippäpolille ultraan. sinne varmaan kahden viikon sisään.

hassua kuinka mua alkoi oikeen itkettään kun saikulle laittoivat. tilanne ei ole siis vielä paha, mutta heti tuntui että on jotenkin epäonnistunut :ashamed: panoa tullut liikaa ja turvotusta on tosi paljon. nyt viikon välein seuraa neuvolassa pissaa ja verenpainetta |O tulee olemaan pitkät 3kk edessä, jos tosiaan sinne asti vauva pysyy kyydissä.

sf-mitta oli vko 22+5 21cm, nyt 26+5 27cm!!! :eek: vauva oli masussa poikittain :heart: sain kiellon kaikelle suolaselle :( eilen meni pitsa ja tälle päivälle ostin jo sipsipussin! taidan kyllä sen sipisipussin vetästä kaikesta huolimatta ja sitten todellakin alkaa miettimään ruokavaliota enemmän ja jos vaikka pystyisi pienen lenkin tekemään ilman supistuksia, siis päivittän!!

onneksi neloselta alkaa peter pan -elokuva tunnin päästä :D alkaa mun saikkuni ainakin jollain tekemisellä. pelkään että saan pian jotain makuuhaavoja :LOL:

tosiaan täällä on ollut tosi hiljaista :/ kirjoitelkaa ihmiset ihmeessä!! mäkin täällä tuun varmasti aikaani nyt viettämään kun kotona olen :D

JJ-t ja maha 26+5

tulin vaan toivotteleman ihanaa uuttavuotta! me vaan kotosalla ollaan pojan ja miehen kanssa. tinat valetaan ja jos saunassa kävis ja 2 saunasiideriä uudenvuoden kunniaka nauttis. imetys taitaa vedellä viimesiään. enää imetän vain kerran päiväsää ja yöllä sitten 2 kertaa. mutta eipähän sille minkä voi. poika syö jo noin purkin sosetta päivässä ja illalla maissivelliä illalla. nyt pakko mennä kun ukko kiukkuaa leikkimatollaan. kirjoittelen lisää kun ehdin.

ja jj-t: muista tosiaan nyt lepäillä ja yritä vaan ottaa ihan rauhassa.

voi voi :xmas: ku Millukka pääsis vihdoin taas mukaan..... mullahan tuli km vkoilla 10+ tossa touko/kesäkuussa ja sen jälkeen ei oo plussia tai mitään viivoja näkyny

tässä on muutama pvä katottu tollasii hailakoita testejä

Heippa hei!!! Saakos tänne porukkaan liittyä mukaan.... oon noissa ketjuissa ollu mukana...vai hmm... plussasin nyt kyl vasta ku ketjun nimi oli syysunelman puolella!?!?
Nyt sitten joululahjaks plussa saatiin testiin!!! Yritystä olikin sitten jo tasan 2 vuotta! Itelle pikkukakkonen, miehen kanssa eka yhteinen!!!

Täällä tosiaan on ollut pitkään hiljaista, tainnut ihmiset hiljentyä kunnolla joulun viettoon :xmas: itsellä ainakin joulun pyhät meni niin nopeasti, kyläiltiin aika paljon ja on ollut ihanaa, kun mieskin on ollut vapaalla :)

Ensinnäkin [/b]Ninnurainen paljon onnea plussasta ja tervetuloa tänne puolelle! :flower: Muitakin plussailijoita taisi olla Millukka ja Mama, paljon onnea teillekin!! :heart: itsekin täällä taas jo vauvakuumessa :ashamed:

AE mitäs kokeilitkaan ensi teidän Annin sammakseen suussa? Oliko se puolukkamehua? Meillä on kans pikku herralla tullut sammasta kieleen ja mietin, mitä siihen ensiksi kokeilisin.

JJ-t jaksamista sinulle :hug: minulla supisteli noin 21 viikoilta asti ja loppua kohti tietysti sitten väheni, silloin kuin olis saanut supistella :LOL: eli saattaa se olla sinullakin, että pikkuinen pysyy hyvin loppuun asti, vaikka tuleekin supistuksia.

nea minkäs ikäinen teidän poitsu jo onkaan? Minäkin join pari viinilasillista uuden vuoden kunniaksi ja poika sai sitten pullosta muutaman syöttökerran :)

RD sinä kun varmaan tiedät noista korvikkeista, niin säilyykö korvike lämmityksen jälkeen yhtään? Mietin vain, että välillä kun oon lämmittänyt korviketta poitsulle niin ei jaksa heti syödä kaikkea, niin voiko hetken päästä antaa vielä pullosta vai pitääkö aina lämmittää uutta? Tapaatko muuten ottaa aina uuden pullon joka syöttökerralle vai voisko joskus lämmittää samassa pullossa uutta maitoa? Hyviä kysymyksiä täällä taas ensikertalaisella :LOL: unohdin neuvolasta kysyä..

Pikku herra edelleen syö tiheään tahtiin, pääasiassa parin tunnein välein. Imetyskin vielä onnistuu, tosin joudun antaa välillä lisäksi korviketta, kun pikku herra syö niin usein ja paljon että tuntuu ettei oma maito kertakaikkiaan riitä. Ristiäisetkin on tulossa ja niiden järjestylässä riittää tekemistä. Joten kyllä täällä päivät kuluu nopsasti :)

Nyt pikku herra taas ähkii, ei muuta kuin vaipanvaihto ja syöttöpuuhiin! :wave:

Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille!! :heart:

Emiliina ja poitsu 5 vkoa

emiliina: meidän poika on nyt 4kk ja 2 viikkoa. mie olen antanu pojalle 4 tuntiakin pullossa ollutta korviketta. vaikka kaipa se suositus on vaan pari tuntia mut mie olen kyl antanu joskus kauemminkin pullossa ollutta. ja joskus vaan huuhtasen pullon ja annan sit siitä samasta mut yleensä kyl pesen ne ennen kun annan uudestaan. kyllä tosiaan on hiljasta täällä. me lähdetään kohta mökille yöks. poika eka kerran jossain muualla yötä kun kotona. viime yö oli ihan outo kun poika heräili vähän väliä.. yleensä syö 2 kertaa.. kuhan tulee 5 kuukautta niin alan sit antaa puuroa illalla niin jospa se täyttäs masua paremmin. nyt annan illalla vaan maissivellin.

PALJON ONNEA MAMA-84 JA MIILUKKA kyllä teidät hyvin muistan vauvakuumepuolelta, kun itsekkin siellä tuli vuoden verran vietettyä!! ja nyt iiiiso kasa tarrasukkia teidän molempien pikkuisille mukaan!!! :heart:

nea ei ole totta että teidän poika on jo kohta 5kk :eek: aika menee kuin siivillä!!

eilen olikin taas inhottava päivä :ashamed: kävelyllä käytiin miehen kanssa ja selvisin hienosti ilman supistuksia. sitten kun pistettiin leffa pyörimään niin siinä sohvalla makoillessa tuli tunnin aikana ehkä viivi sellasta kivutonta. alkoi jo vähän mietityttämään :/

vessassa kävin ja join niin supistelut loppui, mutta tilalle kaameat menkkakivut :x nekin lähti sitten kun menin suihkuun. yöllä heräsin taas näihin menkkakipuihin. kesti aika kauan ja vauva potki kovasti koko sen ajan, lopulta nukahdin. mietin jo että lähden päivytykseen :ashamed:

mistä ihmeestä nää menkkajomotukset voi johtua kun ne ei supistusten yhteydessä tule!?? raaskinko odotella lähetettä ulraan vai pitäskö oikeesti huolestua?? kohdunsuu kuiteski kiinni ja 2cm pituutta keskiviikkona. eihän nää nyt hetkessä muutu..vai?!

mä kun luulin että viikon 12jälkeen sais huokaista, mutta oon nyt viimesen kuukauden aikana ollut enemmän paniikissa, kun kertaakaan vielä :kieh: voi kun sitä vaan osais luottaa lääkärin sanaan ja siihen että raskaus on oikeesti maailman luonnollisin asia!!

tänään (vai viikon päästä) poksuu vika kolmannes eli 27+0!! :heart:

Moikkis!

Onnea plussanneille ja tarrasukkia matkaan!

Jj-t: Mulla oli samanlaista paniikkia ihan samoilla viikoilla ku sullakin. Eli kivuttomia supistuksia ja menkkajomotusta joka ei liittynyt siihen supisteluun kai. Soitin sillon synnytyspäivystykseen kun yhdenkin päivän jomotti jatkuvasti. Illalla niin lujaa etten saanut nukuttua. Päivystävä kätilö oli sitä mieltä että ei avaa paikkoja jos jomotus ei tule supistusten kanssa samaan tahtiin. Sanoi vaan et selkä on koetuksella vauvan kantamisesta ja johtuu siitä. Käski ottaa panadolia ja mennä nukkumaan. Sen jälkeen jomotusta ei ole tullut. Kannattaa silti kertoa siitä neuvolassa, koska aina välillä ainaki kuulee niitä huhuja et se jomotus just avais niitä paikkoja. Mut tää kätilö oli eri mieltä. Halaus ja jaksamista sen kanssa, ymmärrän että huolestuttaa vaikka ei oiskaan vakavaa. :hug:

Tänne ei kuulu mitään uutta, olo on niin mainio että voiko LA olla tosiaan ensikuussa? Ei mitään oireita, välillä täytyy oikein vilkasta, että onko se maha tosiaan tallella... :LOL: Bodypumpissa käyn edelleen ja sekään ei saa supistuksia aikaan. On kyllä ollut niin helppo raskaus että mikäs tässä ollessa. =) Voi ku synnytyskin olis helppo. Se on alkanut jo vähitellen jännittää...

Hei, me tarvittas varmaan pinolle uus ylläpitäjä kun RD on siirtynyt vauvapuolelle. Kuka tahtois? :D

Pixie ja Pikkiriikki 33+2

Miulla on kaks pinoo jo ennestään päivitettävänä, et voipi olla, et en voi kolmatta ottaa..

JJ-t Voi itku ku niitä supistuksia sit tulee vain. Mut toivotaan ny, et ne on niitä tavallisia harkkasuppareita eivätkä ainakaan paikkoja avais. Tsemppiä! :hug: Ja muuten, kyl vika raskauskolmannes poksuu vasta 28+ vkolla=)

pitäsköhän ilmottaa että hengissä ollaan, vaikkei mitään ookaan kuulunut.. nyt pitää kyllä jo rientää mutta tuun paremmalla ajalla kommentoimaan..'

uusille onnea, onnea ja tervetuloa :heart: :flower:

umayya + siiri 16+5

Kukkuluuruu!

Täälläkin ollaan ihan hengissä, on vaan tää joulu ollut sellasta aikaa ettei oo kauheesti koneella ehtinyt olla. :)

Millukalle ja mama-84:lle onnea plussista. :flower: Paljon tarrasukkia matkaan ja toivotaan että kaikki sujuu hienosti loppuun saakka. :)

Jj-t Inhottavia nuo tuollaset supistelut, hus pois vaan vielä. Koitahan jaksella siellä, hienosti alkaa siullakin viikkoja jo olla kasassa. Ja nuo voi tosiaan olla vaan sellaisia harjotussuppareita, että vaikka niitä reilusti tuleekin, jos paikat on kiinni niin elä sie turhia hätäile.

Emiliina Tuota puolukkaa voi tosiaa kokeilla tuohon sammakseen, lisäksi jotkut suositteli vissyvettä. Myö saatiin ihan tuollanen lääke siihen, mutta eipä tuosta ollut apua, edelleen poskissa on hirmuiset valkoset läikät. :( Ensi viikolla neuvola niin pitää sitten kysellä siellä tarkemmin.

Pixielläkin aika käy vähiin. :) Vastahan sie plussasit. ;)

Sitten mein kuulumisia. Elikkä Anni tulee tuossa parin päivän päästä jo 3 kk. Mihin tää aika häviää??? :eek: Ensi viikolla olisi neuvolakin, toivottavasti nyt olisi nuo kasvukäyrät sitten tasottuneet, niin ei tarvisi missään kontrolleissa käydä.
Lattialla on tyttönen vasta nyt alkanut viihtyä enemmän, mutta ei vielä ole kääntymisestä tms. jutuista vielä mitään tietoakaan. Masullaan ollessa kyllä päätään nostaa jo hienosti ja käsistä vedettäessäkin kannattelee sitä myös mallikkaasti. Joulun aikaan tuli ensimmäiset naurutkin. :)
Tissimaidolla mennään edelleenkin, saa nähdä miten vaikuttaa nyt kun oon vähän vähentäny tuota syömistä, että jos vaikka tämä painokin tästä alkaisi pikkuhiljaa laskea. Anni herää kerran yössä syömään, tuossa viiden maissa ja käy 21 nukkumaan melko tarkalleen, joten saan itsekkin onneksi nukkua. Aamulla hereäillään siinä 8 maissa sitten. Päivällä nukkuu vielä parit parin tunnin unet, että unta kyllä täällä riittää.

Miulla on ihan kauhea vauvakuume. :( Oon yrittänyt olla ajattelematta asiaa, mutta kokoajan vaan pyörii mielessä, että miten kivaa olisi olla raskaana ja vielä yksi vauva pyöräyttää. No meillä mies on kuitenkin sitä mieltä että ei nyt ihan kohta uutta vauvaa tule ja itsekkin järjellä ajateltuna oon sitä mieltä, mutta kun mielessä vaan pyörii muuta. :( No ehkä se tästä helpottaa pikkuhiljaa. Jos vaikka saisi koiravauvaan suostuteltua tuon miehen... :D

Tässä vielä kuva mein pikkuisesta 3 kk vanhana.

Hyvää uutta vuotta kaikille toivottelee AngelEyes ja Anni 3 kk

nea onko teidän pikku mies tosiaan jo yli 4 kuukautta, hui kun aika menee nopsasti! No varmaan sitten myös uskallan antaa lämmitettyä maitoa, vaikka oliskin hetken seissyt :) itsekin odotan, että saan antaa edes noita vellejä pikku herralle, alkaa hiukan väsyttää nämä parin tunnin välein syömiset öisin pitkän päälle.

AE ihana kuva teidän Annista, onpa hällä jo paljon hiuksia :heart: no täytyy kokeilla tuotaa puolukkaa siihen sammakseen, toivottavasti olis apua. Harmi, että teillä ei se lääkekään pitänyt sammasta poissa :/

Nyt pakko rientää syöttämään poikaa, heräsi taas uniltaan! :wave:

kiva kun saatu tännekkin vähän eloa :D

AE ihana teidän neiti!! ja mahtava tukkakin päässä :heart: niin ne pikkuiset vaan kasvaa.. ja ymmärrän tuon sun vauvakuumeen. mäkin kuumeilen jo, vaikken ole tätä ensinmäistäkään pihalle saanut!! :)

Pixie kiitos rohkaisuista!! eiköhän tämä ihan tavallista ole. hyvä tietää etten ole ainut näiden pohdiskelujeni kanssa :D no sulla ei tällä kertaa olekkaan huolta ennenaikaisista suppareista! bodypumpissa viikoilla 34 :eek: huh huh!! susta tulee oikeen supermamma :LOL: hyvä kun itse saan kengät jalkaan :ashamed:

umayya sinä olet myös pitkälle päässyt :D muistan kun täällä mietit varhaisultraan menoa joskus viikolla 6-7 ja nyt jo kohta puolessa välissä!! näin se aika kuluu :)

ss mä ajattelinkin että sitten vasta viikko 28+ alkaa vika kolmannes. mutta oon tottunut ajatteleen että nyt kun viikkoja 27+1 niin olen viikolla 28. sitä ei oikein ole varma mikä tarkottaa mitäkin esim. kirjoissa ja nettikeskusteluissa.. sulla on muuten kanssa makea masu :heart: (tuolla huhtikuisissa sen bongasin)

kyllä tämä lepo on oikeesti auttanut :D pahasti pelkäsin, että kuinka ne töissä pärjää, kun jouduin jäämään pois. mutta ihan hyvin kuulemma. mun sijainen alottaa maanantaina ja keskiviikkona olis tarkotus mennä vähän ohjaamaan ja katsomaan kuinka hän pärjää.. tuntuu että olis jättänyt porukan vähän pulaan sinne töihin :ashamed: mun hommat on kuiteskin sellasia että menee monta kuukautta että ne oppii ja lähemmas puolivuotta että ne osaa tehdä niin nopeesti, että olis vielä firmallekkin kannattavaa.

eilisen päivän supistusten saldo ehkä 5!!! :attn: :D tänään tullut jo saman verran, mutta oonkin siivoillut sun muuta :ashamed: mutta olo on kyllä huomattavsti parempi =)

JJ-t ja maha 27+1

JJ-t Et sie niitä pulaan jätä :) Aina sitä joku ne hommat hoitaa, siun pitää ny keskittyä vauvaan ja olon parantumiseen :heart: Ei pidä rehkiä jos se suppareita niin paljon saa aikaan. Hyvä vain kun lepäilet kotona. Ja siivoilut sun muut voi jättää myös miehen kontolle :saint: :hug:

Mie oon ollu oikeen tehopakkaus tänää! Pyykänny kaks koneellista, imuroinu, kömpiny sängyn alustan puhtaaks paperilla (enimmistä pölyistä) koska sinne ei imurilla ylety. Eli ku siel on ny tilapäisesti kauheesti roinaa. Sit pesin/pyyhin keittiön tasot, kaks kaapistoa. Toinen oli kuivaruokakaappi, josta viskelin sit vanhoja ruokatarpeita pois. Lajittelinkin ne (kute kaiken yleensäkin). Mitäs muuta mie oon tehny. No sit pistin kuivuneet vaatteet kaappeihin takas, tiskit pistin koneeseen ja ajoin ohjelman läpi sekä pistin kuivuneina sit kaappiin. Miehä oon tehny tänää iha vaikka mitä! :heart:

Eikä tost siivouspuhurista seurannu ees supistuksia! Sillo meinaa eka supistus tuli joskus ku kilsan verran kävelin keskustaan nopeesti. Ainaki se kovasti tuntu supistukselta. Mut ny tosissaa ei mitään, vaikka kuin rymysin ja riehuin siivoten :D

Nopeasti käyn vastaamassa Emiliinalle. Tuun myöhemmin paremmalla aikaa. On ollut niin kiirettä, etten ole kerennyt mitään kirjoittelemaan.

Emiliina: Maidon lämmittämisen jälkeen, maito pitäisi juoda tunnissa. Tunnin jälkeen ei sais enää juoda vaan ylimääräinen heittää sitten menemään, jos sitä jää.

Millukka: Oikein paljon onnea! :flower: Alustavia tietoja vain kehiin, niin lisäilen tuonne etusivulle!

mama-84: Oikein paljon onnea plussan johdosta sinullekin! :flower: :hug: Kyllähän tänne mahtuu lisää porukkaa!

JJ-t: Otahan rauhallisesti. Voimia sinulle! :hug:

Emiliina: Puolukkamehun pitäisi olla sokeroimaton. Eli mielellään ihan vain puolukoita haarukalla tilsittynä ja sitten topspuikolla kieleä pyyhkien. Vichyvettä/sitruunaa ei suositella käytettävän. Varsinkaan sitruunaa, kun on allergisoiva hedelmä. Ja itse kysyin reseptillä olevaa lääkettä sammakseen. En saanut sitäkään, kun pitää olla puoli vuotias. =(

umayya: Ihana kuulla sinustakin. Sie oot jo noin pitkällä!

AE: Vauvakuume jyllää täälläkin, jopa molemmilla.. Mutta ei vielä. :whistle: Ihanat hiukset Annilla! :heart:

En mie täältä ole mihinkään hävinnyt. On vain niin kiirettä pitänyt, että en ole minnekään pahemmin kerennyt kirjoitella. Ja tuolla vauva-puolella, kun ei mulle niin hirveästi vastailla, niin sielläkin olen vain käynyt lukemassa.

Joulu meni meillä mukavasti. Anoppi ja miehen veli olivat meillä joulun. Neidit sai ihan mahdottomasti lahjoja. Eivät he kyl niin kilttejä oo olleet :whistle:

Uusi vuosi ja uudet kujeet. Uuden vuoden aattona oli tarkoitus, että mennään mökille saunomaan, roomalaisia poksauttelee (tai tytöt sai niitä ammuskella, joita jäi viime vuodelta) ja viettämään iltaa.

Nuorimmaisella oli tuolloin neuvola ja mitat oli 2,5kk:n nla:ssa 31.12.2008:

Painoa: 5655 g (18.12. oli 5290g)
Pituutta: 58 cm (ei ollut kasvanut)
Päänympärys: 41.1 cm (18.12. 41 cm)

Onhan neiti kasvanut syntymästä jonkin verran:
Eli 10.11. painoi: 3990 g, pituutta 51 cm ja päänympärys 38 cm.

Neuvolasta, kun kotiuduttiin, niin sähköt oli mennyt kahdesti. Ja alkoi ihana myräkkä.. Lähdettii klo 16 aikoihin sitten mökille päin ajelee.. Ja silloin se viima ja myrsky alkoikin kunnolla ja sähköt meni laajalta alueelta.

Näköetäisyys ajaessa oli 50m.. Sitä ajettiin sitten 20-30km/h. Suuri kuusikin oli kaatunut tielle. Piti sekin käydä kahtoo ennen kuin käännyttiin mökkitielle.

Ja kun mökille saavuttiin, tultiin siihen tulokseen, että on parempi jäädä sinne yöksi kuin miettiä, että päästäänkö edes pihasta pois, kun lunta pihaan tuli viiman johdosta kivasti. Piti viel vain kotona käydä hakee neidille maitoa ja petivaatteita yms mukaan.

Ilta meni kivasti ja yö hyvin. Mitä nyt 1.1.2009 alkoi menkat sitten! :$ Torstaina olisi jälkitarkastus, miten minä sinne nyt menen? Mie haluan raskaaksi, ni ei olisi kuukautisia :whistle:

2.1. ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja lähteä käymään Ladylinella, kun jäsenyys kerta alkoi 1.1.09. Ajattelin mennä bodypump:iin, mutta paikat oli tottakai täynnä, kun sinne saavuimme.. Joten jäin sitten tutustumaan salin tarjontaan. Olin siellä sitten yli tunnin..

Portaiden alapäässä seisoskeli tyttö odottamassa jotain. Minun edellä käveli tyttö, joka puhui sen tytön kanssa joka odotteli.. Ja kuulin, kun sanoi portaiden alapäässä ollut tyttö: Peruutti.. Muuta en kuullut, mutta ajattelin, että kukahan peruutti ja minne.

Olin jo autolla, kun minulle huutaa se tyttö: Odota. Mie olin, että mitähän nyt, ei minulta ole kyl mitää taskuista tippunut. Tyttö minulle: "äiti peruutti teidän auton kylkeen"

Mie olin, että lasket varmaankin leikkiä.. Ei valitettavasti ollut. Onneksi ei ollut hirveän iso lommo.. Mutta kuitenkin. Oven lista ja siitä alhaalta ja ylhäältä taipunut jonkin verran.

Mikä on huvittavinta koko jutussa..

En tiedä muistaako kukaan, kun kerroin vuosi sitten meidän kolarista, jossa olisi meidän auto mennyt lunariin, mutta korjattiin itse, kun ei mennyt kuin valot, konepelti, purskuri ja jäähdytin taipunut vähän?

Silloin oli tammikuu, nainen ratissa ja volvo!

Kuten tälläkin kertaa: Tammikuu, nainen ratissa ja volvo!!!

Mikä kirous on meidän niskassa. Mitä tapahtuu vuoden päästä?!?

Mie oon sitä mieltä, että ketkä ei osaa farkulla ajaa. niin ostaa pienempi auto tai sitten olla ilman autoa.

Mie kiehuin sisäsesti asiasta. Minkä takia ei voi katsoa onko autoa lähettyvillä, johon saattaisi osua.

Onneksi oli rehellinen ihminen, eikä ollut poistunut vain paikalta. Poliisin vaimo oli kyseessä :whistle:

Noh, saadaanpahan rahaa :D. Tulee ainakin 600e tilille. Eli salilla käynti kannataa ;). Melkein tienasin kahden vuoden kortin.

Uskaltaakohan sitä tänään edes salille lähteä, jos joku tunari päättää taas peruuttaa päälle.

Eilen oli meidän neidin ristiäiset. Mie viime viikolla ompelin keittiöön ylä- ja alakapat. Kaksi ikkunaa siis on. Isompaan ikkunaan viel puuttuu alakappa. En kerennyt toissa päivänä ompelee. Tilasin pitopalvelusta kinkku- ja kalavoileipäkakut. Pöydässä oli niiden lisäksi tarjolla torttuja, pipareita, täytekakku, suklaataskuja, keksejä, korvapuusteja ja tiikerikakku. Ja hirveästi meni pakkaseen!

Nimeksi meidän ihanalle Prinsessalle tuli: Milka Evelina (lausutaan Eveliina) :heart:

Mutta nyt pukeutumaan. Lähdetään käymään mökillä ja sitten menen siskon kanssa ladyline:n. Sisko lähtee tutustuu ladyline:n.

- RD -

ps. Täällä mie mieluummin käyn kirjoittelee, ku täällä mulle vähän enemmän vastaillaan :D

Kiva kuulla sinusta RD, mä jo luulin että oot jättänyt meidät! =) Koko palsta on kyl ollu joulun ajan ihan selvästi hiljaisempi. Tänään mies meni töihin vasta niin mäkin alan täällä taas hengaileen enemmän.

Aikamoista tunarointia siellä parkkiksella... Onkohan volvon omistajilla isommat vakuutusmaksut ku muilla? Pitäs olla. Meillä on kans pitkä farmariauto ja peruuttelen sitä täällä keskustassa näillä postimerkin kokoisilla sisäpihoilla enkä koskaan oo onnistunut ees naarmuttaan. Täytyyhän sitä nyt ympärilleen katsoa ennen ku hurauttelee... :headwall:

Mä en tiiä viitsinkö mennä tällä viikolla salille, siellä on hirmuiset ruuhkat taas tähän aikaan vuodesta kun kaikki toteuttaa uuden vuoden lupauksia ja kokeilee uusia harrastuksia. Ahdistaa pienissä pukkareissa tän ison mahan kans ku ihmiset tönii. :( Nooh, mutta viime vuosien tapaan rauhoittuu varmaan taas parissa viikossa. Sen verran vissiin vaatii liikkumista et jouluruuat sulaa. :D

no neuvolassa kävin... eipä tarvii enää odotella lähetettä ultraan kun ei ne ota mua sinne :eek: ei kuulemma ole mikään paha tilanne viikkoihin nähden :kieh: ärsyttää kun olin siihen jo valmistautunut että kohta näen pikkuisen!! neuvolantäti ymmärsi mua kun tässä on ollut kaikenmoista matkanvarrella ja sanoi että kyllä se jollain konstilla mut vielä sinne ultraan saa :D

muuten kaikki hyvin:
Pissa:puhdas
verenpaine: 149/81
liikkeet:++
syke:140
paino: -100g viikossa !!!!!
turvotus:++

lähete meni labraan, otetaan bakteerinäytteet emättimestä. ettei vaan siellä olisi mitään salakavalaa. kerran on mulla hiiva ollut, niin en sitäkään varmaan osaa tunnistaa :ashamed:

saikku jatkuu neuvolalääkäri 21.1, jolloin saikku loppuu. sitä ennen vielä yksi neuvola 16.1. olo hyvä, mutta pettynyt sen ultran takia :| saipa taas neuvolantäti mut vakuuttuneeksi siitä että hyvin menee ja vauva pysyy matkassa vielä pitkän aikaa :heart: huomenna kuitenkin mieli ihan eri :LOL:

tänään mennään miehen kanssa porukoille saunomaan, kun ne on helsingissä yön. saavat mun pikkuveikan (19.v) pelata siten wii:tä niin paljon kun huvittaa. :D

RD kiva kuulla susta!! ihana nimi teidän prinsessalle tuli :heart: kyllä muistan hyvin kun vuosi sitten manasit sitä teidän kolaria (onko siitä jo vuosi??!!) hassua tosiaan että nainen ja volvo ja tammikuukin vielä :LOL: kyllä mua ihmetyttää kun ei farkulla osaa peruuttaa. sehän on paljon helpompaa kun jos näet ikkunan niin siitä ei ole kun pari senttiä niin osuu esteeseen. tavis autolla ikkunan jälkeen voi olla metrikin ja sitten pitää arvioida koska rysähtää!!

JJ-t ja maha 27+3

Hops!

Laiska kun on kirjuuttelemaan, niin nyt pikkusen kuulumisia. Yhessä koossa ollaan, tosin toinen jalka jo synnytyssalin oven välissä.
Masu kasvaa pikkusen yläkäyrän yläpuolella, kuten kahdesta aikaisemmastakin. Viikon verran on vaavi painanut tuonne alas niin, että istuminen ei oikein enää onnistu. Joka aivastuksella, kyljen käännöllä tms alkaa supistamaan, ei kipeesti vielä ainakaan. Ohjeeksi olen saanut mennä heti sairaalaan jos alkaa kipeesti supistamaan. Mitenköhän kauan pysyn vielä yhtenä?!?

Vaatteet ja hoitopöytä on valmiina, sängyn mies saa kasata sit kun olen sairaalassa. Sairaalakassi on pakattuna vailla neuvolakorttia, laturia ja puhelinta, niin ja hammasharjaa.

Että semmosta kivaa, nyt meen takas pötkölle tuonne sohvalle.

M-M ja poikanen rv 35+4

RD kiitos vastauksestasi! :flower: mietinkin, että mihis olet hävinnyt, kun et ollut hetkeen käymyt kertomassa kuulumisia. Sammas ei pikku miehen kielessä ole onneksi paha, tuntuu että syömisen jälkeen näyttää vain valkoiselta, mutta sitten pian jo melkein normaalin näköinen, joten saattaa olla, että odotan vielä ensi neuvolaan ja kysyn sitten mielipidettä, että kokeilenko siihen jotain. Teillä tosiaan tuntuisi olevan joku kirous tuon kolaroinnin suhteen :| muistan kyllä, kun kerroit vuosi sitten edellisestä kolarista. Tosiaan, onko siitä jo vuosi :eek: Täälläkin on alkanut jo menkat |O kuka niitä vielä olis kaivannut!? Tietenkin paremmat mahdollisuudet tulla raskaaksi, mutta tuskin ihan vielä kuitenkaan :kieh:

JJ-t kiva, että tilanne siellä parempi. Harmi, ettet pääsekään vauvelia katsomaan ultrasta. Mutta pian ne viikot menee ja ennen kuin huomaatkaan, vauva on sulla jo sylissä :heart:

MM sullahan alkaa olla jo jännät paikat siellä! Tsemppiä tulevaan, toivottavasti masuasukki pysyis vielä hetkisen masussa :)

RD: Ihanan nimen teidän tyttö saanut! :D :heart: Kyselinkin jo tuolla toisessa pinossa minkä nimen tyty sai, mutta se selvisikin jo täältä. ;)

Emiliina: Meilläkin pojalla kielessä jotain valkoista. Välillä tummempana ja välillä aika hailakkana. Oon miettiny, että onko sammasta vai onko vain maitoa... Neuvolassakaan eivät osanneet sanoa kumpaa on. Tiedäpä tuota sitten. Ensi maanantaina ajattelin kysyä vielä neuvolassa, kun on oma terkkari paikalla. Puolukka- , sitruunamehua ja vishyä suositteli terkka käytettäväksi sammakseen. Onko teillä muuten ollut syntymästä asti vai onko tullut myöhemmin? Minusta tuntuu, että tuota valkoista oli kielessä jo melkein alusta asti...

Meillä Aaro alkanut nukkua ruhtinaallisia 3 tunnin pätkiä ja viime yönä meni jo 5 tuntia rikki. :D Alkuunhan syöttöväli oli vain 2 tuntia ja nukkui siinä välissä 1-1½ tuntia. Silloin ei aikaa paljon muulle jäänyt, mutta nyt tuntuu, että kerkeää touhuta jo vaikka mitä, kun pieni nukkuu.

Kuinka moni vauvan saaneista potee jo vauvakuumetta!? :eek: Mulla on hävinnyt ihan totaalisesti se "ongelma". :LOL: Mies taas on alkanut ehkä hieman lämmetä neljännelle. :eek: :kieh: :eek: Sanojen välistä olen näin tulkinnut, mutta kysyä en uskalla. Saattaa ottaa nokkiinsa ja peruu koko jutun. :LOL: Jospa se mullekin vielä tulisi myöhemmin, kun alkaa helpottaa. :whistle: :D

AE: Vielä pitää kommentoida tuota teidän prinsessan kuvaa. Kyllä on aivan mahdottoman suloinen tyttö. :heart: Ihanan tumma ja tuuhea tukka. Eikö lähtenyt hiuksia yhtään?

HYVÄÄ ALKANUTTA UUTTA VUOTTA 2009 KAIKILLE!

Yhteistyössä