**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

AE: Aivan ihana piparkakkutalo! :heart: Meillä on jokaisella neidillä ollut kielessä sammasta. Ei onneksi muualla. Ja puolukkamehu on meillä auttanut. Tänään kävin sitä ostamassa ja huomenna aloitan. Sitä pitää muutama päivä ihan kuurina antaa siis hangata kieltä :D. Kolmesti päivään oon yleensä sitä antanut.
Ja sitten olen kyllä kuullut sellaistakin, että olis reseptillä tai sitten ilman jotain lääkettä sammaksen hoitoon. En kyllä siis ole yhtään varma!

Tänään tein piparit, imuroin ja viikkasin puhtaat vaatteet kaappiin. Käytiin miehen ja esikoisen kanssa kaupassakin. Mummo tuli kahtoo toisia six aikaa.

Pienimmäisellä on tänään ollut jokin ihme "kiukuttelu"päivä. Ei ole tänää pahemmin nukkunut. Toivottavasti nukkuisi sitten yöllä. Pieruja kyllä tulee sen minkä kerkeää.

Kohta lähden koiruliinin käyttämään lenkillä, jonka jälkeen olisi tarkoitus tehdä toinen satsi piparitaikinaa. Ja sitten perjantaina lauantaille. Kyllähän noita pipareita riittäisi nyttenkin jouluksi, mutta siinäpähän on sitten vieraillekin antaa.

Hips!

Ultrasta kotiuduttu. Vauvan painoarvio oli 30+1 jotain yli 1400 g, eli ihan normaali kun pitäs osua haarukkaan 1169-1649g. Pienempi on kuitenkin tulossa kuin isoiskonsa, joka oli siis sen 3850 g syntyessään tasan laskettuna päivänä. Lääkäri arvio, että noin 3200 max. 3500 g olis laskettuna aikana tämän koko. Mikä on ihan mukavaa, enpä sellaisia neljäkiloisia niin kovin välitä synnytellä. Helpotus. :whistle:

Sukupuolta kysyin, mut en saanut sanaakaan selvää vastauksesta kun oli ulkomaalainen lääkäri. Ilmeestä päätellen se näkyi siellä, mutta jääköön nyt sit yllätykseksi!

Ainiin, ja tarjonta oli rt niinkuin siitä yhden yön järkyttävästä möyrimisestä ja mahanahan venyttelystä epäilinkin.

Se niistä sf-mitta huolista, nyt yritän nauttia loppuraskaudesta ja joulun odotuksesta! :heart:

Huomenta!

Kiva juttu Pixie, että kaikki oli hyvin ultrassa. Siullakin loppusuora alkaa jo häämöttää. :)

Myökin käytiin tänään siellä neuvolassa ja saadaan ihan reseptilääkkeet Annille siihen sammakseen. Katsoi että oli niin paksu kerros kielessä ja poskissa, että tarvitaan jytympää ainetta. Pään ympäryksen kasvu oli nyt tasaantunut, mutta taas löytyi jotain sanottavaa. Tällä kertaa ongelma oli painon nousu. :D Mein neiti on vähän tuollanen paksun puoleinen, kai, kun painoa oli nyt 6,4 kiloa ja pituutta 56,5 senttiä. Eli painokäyrä menee taas jossain ihan omassa sfäärissään. No enpä kauheesti noista jaksa stressata, kun eihän kaikki lapset voi kasvella samalla tavalla. Pääasia että painoa ja pituutta tulee lisää. :)

Nyt mie alan siivoilemaan, taitaa tännekin flunssa tehdä tuloaan kun yöllä oli kurkku ihan sairaan kipeä ja nytkin vähän päätä jomottelee.

AngelEyes ja Anni

Kiitos kaikille neuvoista ja tuesta imetyksen suhteen :hug: :flower: vielä oon sinnittelyt oman maidon kanssa, mutta tänään kun neuvolakin kävi, niin sanoivat, että anna vain lisämaitoa yöllä, jos siltä tuntuu. Että en kuulemma ole sen huonompi äiti, vaikka antaisin lisämaitoa ja oma jaksamiseni on myös todella tärkeätä. Oli jotenkin helpottavaa kuulla nuo sanat myös "ammattilaisen" suusta :) joten päätin, että jos yö on taas yhtä tissillä olemista niin annan lisäksi korviketta, että tässä talossa saa edes joku nukuttua :) Painoa herralla on kertynyt jo kivasti, painoi tänään 3400 g, joten saa ainakin kivasti maitoa :)

RD eikös teidän neidillä reagoinut maha niihin Devitol-tippoihin? Haitko niitä Jekovit-tippoja ja oliko niistä apua? Täällä huomattu kans, että kauhea pörinä käy pian sen jälkeen, kun on saanut tipat ja herra kitisee huomattavasti enemmän.

AE aivan ihana piparkakkutalo :heart: pitää vissiin itekin koittaa ottaa nyt tuo kantoliina käyttöön, jospa täällä saisi enemmän aikaiseksi, kun täälläkin tuo yksi viihtyisi enemmän sylissä kuin sängyssä :kieh:

Pixie onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Nyt vain nautit raskaudesta ja tulevasta pienestä ihmeestä :heart: onpa teillä sitten jotain jännitettävää loppuun asti, kun sukupuoli jäi kerran vielä salaisuudeksi :)

Maanantaina aamulla alkoi epäsäännölliset supistukset heti herättyä 7.30. Tuntuvia, mutta ei minusta hälyttäviä. Lasten kanssa kävin suihkussa helpottamassa oloani kymmenen aikaan. Suihkun jälkeen olo helpotti puoleksi tunniksi. Supistuksia tuli muutama, mutta eivät koskeneet juuri lainkaan. Yhtäkkiä 10.45 kuin salama kirkkaalta taivaalta supistelut alkoivat 3min. välein ja vähän jo kipeämpinä kuin aikaisemmin. Soitin miehen kotiin. Miehen tultua hän "pakkasi" pojat mukaan ja minä yritin supistusten keskellä saada itseni lähtökuntoon. Tuli niin kiire, että anoppi ei kerinnyt lapsenvahdiksi. Pojat vietiin miehen tädin luo, josta anoppi kävi heidät hakemassa. Matka sairaalaan sujui yllättävän helposti. Huomio ei keskittynyt koko ajan supistuksiin, kun piti miehen kaahailua välillä kommentoida. :LOL: Sairaalassa oltiin 11.45 jolloin olin auki jo hurjat 8cm. Ilokaasua ja kohdunkaulanpuudutetta tyrkyttivät, mutta en halunnut lisärääkkiä ja päätin mennä luomuna loppuun asti. ( Esikoisen aikaan sain ilokaasua ja siitä ei ollut apua. Kohdunkaulanpuudutteen sain keskimmäisen kohdalla ja sekään ei auttanut yhtään, lisäsi vain tuskan ja kivun määrää. ) Ponnistusvaiheessa mulla jalat kramppasi niin pahasti alkuun, että en voinut keskittyä ponnistamaan ollenkaan. Ponnistusvaihe kesti noiden kramppien vuoksi 20min. Vauva syntyi 12.52. Sain muutaman pintarikkouman, jotka hoitui muutamalla tikillä. Pojalla löytyi kokoa 4155g ja 54cm, pipo oli 36cm. :heart: Synnytyksen koin kaikista helpoimmaksi mitä mulla on ollut. Aivan erilainen kuin aiemmat, jotka on käynnistetty. Supistukset eivät olleet niin rajuja ja supistusten välissä pystyi rauhoittumaan ja kerämään voimia seuraavaan supistukseen. Niin ja synnytyksen kesto oli siis 2h 7min. Keskiviikkona kotiuduttiin ja maitoa virtaa yllinkyllin. Isoveljet ovat onnensa kukkuloilla ja hoitoapua ovat kovasti tarjoamassa. :heart: :D Aah, kyllä äitiys on ihanaa. :D :heart:

*muoks*

Kuvan vielä lisäsin. :heart:

~~NinniNuppunen ja Aaro 5pvä :heart: ~~

NN Voi paljon onnea potrasta pojasta!! :) :flower: mä arvasin, että oot päässyt tosi toimiin, kun et ollut hetkeen käynyt koneella. Onneksi ei tarttenut käynnistää vaan käynnistyi itsestään. Kiva, että synnytys meni kaiken kaikkiaan hyvin! :) nopeaa toimintaahan se sitten oli, kun vihdoin pääsit vain itse asiaan :LOL: nostan myös hattua, että kestit koko toimituksen ilman mitään kivunlievityksiä :whistle:

Ninninuppunen: Niin, kiva kuulla että synnytys meni hyvin vaikka poju oli aika potra. :D
Aloin tässä muuten laskeskelemaan että olenko mä sitte seuraava? :eek: Ei kai vielä? En oo mitään vielä laittanu vauvaa varten valmiiksi! Huuu, tulee kiire. :whistle:

Emiliina: Juu, vaihdoin melkeimpä heti Jekovit-tippoihin. Olin ihan hölmö, että edes aloitinkaan Devitol-tipoilla. Ei Tessan isosiskojen masutkaan kestäny Devitol-tippoja.
Melkeimpä heti alkoivat vaikuttaa. Samalla rupesin antamaan Cuplaton-tippoja, jotka kyllä voisin jo lopettaa, koska neiti ei enää valita yhtään, että sattuisi jonnekin.

Nyt olis Devitol-tipat ihan ylimääräisenä.. Jos joku ne haluaisi, niin saa mielellään, koska en haluaisi niitä roskiinkaan heittää.

RD no hain eilen kans Jekovit-tipat, ajattelin tänään kokeilla, kun herra vain herää uniltaan. Jospa meilläkin auttaisi, kauhea pörinä käy vaipassa koko ajan. Rela-tipat aloitin kans, nekin on onneksi vähän helpottanut ilmeisesti masuvaivoja, koska enää ei sillä tavalla kitise tippojen oton jälkeen. Mut toivotaan, että noi Jekovit-tipat olis täälläkin pelastus :)

Yhteistyössä