**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

Kiitos ensiksi kaikille onnitteluista! :flower: En hirveästi ole jaksanut käydä nyt koneella, itsekin näköjään pieni toipuminen synnytyksestä ja muutenkin oon yrittänyt levätä silloin, kun vauva nukkuu.

NN toivotaan, että pääset pian tositoimiin :hug: voin vain kuvitella, kuinka tuskaisia nuo yli menevät päivät ovat! Minä ainakin voisin mielelläni jatkaa kuulumisten kertomista vauvapuolella, olisko innokasta pinon perustajaa? :) Minä kun en mikään tietokone ekspertti ole, niin jos vain muita innokkaita löytyy.. :)

RD ihania kuvia teidän neideistä :heart: minuakin jännittää se d-vitamiinitippojen antaminen vauvalle, saa nähdä alkaako sitten mahavaivat :/

Onnea teille hyvistä ultrakuulumisista, jotka olitte käyneet ultrissa. Anteeksi etten muista nikkejä, on vissiin jonkin sortin imetysdementia iskenyt :LOL: ensin raskaana ollessa muisti pätki, mutta ei se kyllä oo tästä yhtään parantunut. Ukko nauroikin yksi päivä minulle, että synnytinkö osan aivoista istukan mukana, kun jututkin on kuulemma sen mukaisia :kieh:

Voimia teille, jotka kärvistelette raskausoireiden kanssa ja umayyalle pikaista paranemista! En nyt muista, pitikö vielä jotain muuta kommentoida..

Ai niin, RD olisin vaikka heti tekeen treffit tuonne kuumeilu puolelle, ei se vauvakuume täältäkään mihinkään hävinnyt :LOL: |O ei taida vain mies ihan heti lämmetä ajatukselle :( Mutta nyt meen hiukan syömään jotain, kun pikku prinssi vihdoin nukahti :wave:

Emiliina ja joulutonttumme 1 vko :heart:

Kiitos, mutta itsestä tämä rantapallo ei ole enää kovin ihana. :kieh:

Neuvolassa kävin tänään ja terkka varasi mulle äitipolille yliaikaiskontrolliin ajan perjantaille. Saa nähdä laittavatko miut kotiin vai pääsenkö tositoimiin. Kyllä jännittää. Mielellään jäisin pusertamaan tämän poitsun ulos, että pääsisi nauttimaan vauvan tuoksuisesta arjesta. :heart:

NN: Eihän se pallo enää lopussa kovinkaan kivalta tunnu :D, mutta kiitettävän kokoinen näkyy siulla olevan :D. Kohta se on poissa.

Emiliina: Treffit voisin itsekin toiselle puolelle tehdä, vaikka välittömästi, mutta ei se tuo minunkaan ukko taida siihen taipua vielä.. Ei mahdu tänne enempää asukkaita :LOL:

Mie teen perjantaiksi pinon tuonne laihdutuspuolelle. Nytten vain niitä otsikkoehdotuksia!

Kävin tyttöjen kanssa perhekerhossa eli siis kolmen tytön kanssa. Onneksi nuorimmainen oli kiltisti: Nukkui koko kerhon ajan ulkona vaunuissa :D. Tytöt painoi essun mummoille joululahjaksi. Tuli hienot! :heart:

Tessa nukkui kyllä viime yön todella hienosti! Klo 21 joi edellisen kerran ja sitten heräsi syömään 1.50, sitten 5.30 ja 7.40 ja ennen kerhoon menoa annoin viel maitoa. Vieläkin nukkuu tuolla pihalla :D.

Mitäs muille kuuluu? :wave:

lienenkö onnitellut ees vauvautuneita?

emiliinalle nyt ainakin onnittelut!!

en oo koneella kerennyt paljon käymään. koira on sairastellut ja ajatukset on ollut siinä nyt. meillä menee hyvin. luka aloitti viikko sit maissivellin iltaisin ja hyvin maistuu. poika nauraa jo kovasti, juttelee, pörisee ja halua istua. joulua odotellaan kovasti vaikka koiran sairaus mieltä painaakin. hyvillä mielin silti eteenpäin. lukasta saan voimaa :)

koira on vasta 3,5 vuotias. koko ikänsä on jalkovaivoista kärsiny ja ne on leikattukin. saa nyt nähdä miten tää tästä etenee. toivotaan parasta ja pelätään pahinta :ashamed:

onneksi on tuo poika niin sen kanssa menee aika hyvin eikä mee kaikki päivät murehtiessa. tällä hetkellä koiruus voi hyvin eikä jalkoihin satu mutta huomenna on taas päivä uus ja ehkä eri tilanne

nea: *koiranparannushali* :hug:

Eilen supisteli ekaa kertaa kolmeen viikkoon kipeästi. :D JESS! 16-19 supisteli 10 min. välein. Kipu ei ollut päätä huimaava, mutta tuntui kuitenkin pienoinen nippailu. 19-20 ei tullut mitään, mutta 20-21 alkoi uudestaan, mutta en kerennyt laskemaan välejä poikien iltapala/-pesu hommien vuoksi. Pakoa katsoessani supistuksia tuli 3 min. välein vähän kipeämpiä kuin silloin iltapäivästä, mutta lakkasivat hieman ennen kymmentä. Kerkesin jo innostua. :whistle:

Mutta kasassa edelleen. :wave:

~~NinniNuppunen ja pötikkä rv 41 tasan :heart: ~~

heikunkeikun!
onpas taas vierähtänyt muutama päivä viime kirjottamisesta.. :ashamed:

NN mikäs siellä meininki? jokos oot nyyttiä lähtenyt noutamaan? :)

nean koiralle parempia vointeja! toivottavasti olo helpottaa, paljon :hug: koiruliinille!

hmm, olikohan muuta.. täällä on pino hiljentynyt kun melkein kaikilla jo nyytit kainalossa, toivottavasti ei koko pino ku9oletu kun nyt vasta kekresin mukaan.......

huomenna olis radio rock finlandiaan meno, jei, kyllä sitä on odotettukin, ja onneksi olen sen verran tervehtynyt että jaksan lähteä, pelkäsin jo että tää sairastelu vie senkin menon multa!

umayya + siiri 12+3

nea kurjaa kuulla, että koirasi voi huonosti :hug: :hug:

NN lähetän paljon sinne kipeitä suppareita!! Jospa ne nyt auttais!! :wave: :whistle: Toivottavasti saat pian nyytin syliin.

umayya minä yritän tänne aina kirjoitella, kun ehdin :) Vauva vie kyllä paljon aikaa päivästä, varsinkin kun mieskin on aika vähän kotosalla töiden takia :/

Osaatteko sanoa, koska sitterissä saa alkaa pitää vauvaa? Ostin nimittäin sen käytettynä ja mietin, että koska saa alkaa pitää vauvaa siinä? Sais hetkeksi kädet vapaaksi, vois laskea sen välillä jonnekin :)

Emiliina täällä taas kyselee tyhmiä :wave:

Kasassa edelleen. *HUOH* |O Huomenna olisi se yliaikaskontrolliaika äitipolille, että saa nähdä laittavatko kotiin vai saanko käynnistyksen. Pidetään peukkuja! d :D b

Tänään oon siivonnu koko kodin oikein kiiltäväksi, jos vaikka saan jäädä sinne, niin ei tarvii likaiseen kotiin palata. Mies ei varmaan hirveästi siivota välitä ja ei varmaan kerkeäkään. :LOL: Huomenna vielä pakkaan tai siis tarkistan sairaalalaukun sisällön. Voih, toivottavasti saan käärön syliin viikonloppuna. :heart:

Emiliina: Meillä on sitteri, johon saa laittaa vastasyntyneen. En kyllä osaa sanoa, milloin voit laittaa. Kolmen viikon ikärajakin taitaa olla aika yleinen... Korjatkaa, jos olen väärässä. ;)

emiliina meillä sellanen sitteri minkä saa aivan makuu asentoon joten kyl mä aika alussa siinä olen jo pitänyt että sais edes joskus ne kaks kättä vapaaksi, riippuu siis varmaan aika paljon mallista millanen se on, tai laita lattialle peiton päälle köllöttelemään, kyllä sä keinot keksit :)

NN täällä sitten peukut ja varpaat pystyssä että alkavat jo huomenissa käynnistellä d :) b

SS: Ihania kuvia! Voi häntä pienen pientä. :heart:

Täällä on vaippatehdas pystyssä. Metsästin kirppareilta joustofroteeta kauheet kasat ja nyt valmistuu ihanan pehmeitä vaippoja. Voi kun pääsis jo vauvaa pukemaan niihin, ovat niiiin pieniä. =)

Kiitos neuvoista tuon sitterin suhteen, täytyypä oikein huomenna katsoa, miltä se näyttää, että josko siihen kohta uskaltais pienen laittaa :) Tai sitten tosiaan laittaa vaikka peitolle lattialle hetkeksi, jos viihtyisi siinä edes muutaman hetken.

NN tsemppiä huomiselle, toivottavasti saat jäädä vauvan haku reissulle :heart: ilmoittele sitten, kuinka kävi.

SS ihania ultrakuvia pikkuisesta :heart:

Nyt pakko mennä nukkumaan, kun pikku mieskin nukahti, jotta jaksan yöllä taas heräillä syöttämään. Hyvää yötä kaikille! :wave:

NN: Jospa ne käynnistäisivät tänään:D. Tsemppiä! :hug:

umayya: Kyllä se miekii täällä käyn kirjoittelemassa, jos ei vain muita haittaa. En malta pysyä poissa.

SS: Ihania ultrakuvia! :heart: Olisiko poika :whistle: :D Heitän villin arvauksen :D

Eilen kävin tyttöjen + kaverin ja hänen lapsen kanssa Lasten & Nuorten kauneimmissa joululauluissa. Lyhtykulkue lähti torilta kirkolle. Porukkaa oli ihan kivasti, mutta sää ei nyt niin jouluinen ollut. Taikapetteri viihdytti meitä torilla ja sitten myös kirkossa. Kaverin tyttö on 11 vuotias ja mun tytöt ovat koko ajan hänessä kiinni :D. ei kelvannut äidin kädestä kiinni pitää, kun käveltiin. =)

Tänään kävi nla-täti kotona. Eli toinen kotikäynti oli. Nyt kävi siis lasten oma nla-täti. Tytölle on painoa tullut viikossa: 380 g lisää. Painoa: 4750g (viimeksi: 4370g) ja päänympärys 39,7 cm (syntyessä: 38 cm). Neiti antoi tädille niin makeita hymyjä ja oli todella rauhallinen.

Eli meillä on ensimmäiset hymyt vilauteltu jo alkuviikosta. Ja miten toinen osaakaan olla niin valloittava :D :heart: .

Tänään herättiin klo 12 yöunilta :whistle: Ja täti tuli klo 13 jälkeen :D

Tässä olisi meidän pino laihdutuspuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1252517#m13675360

Sen kyhäsin vain nopeasti ja sitä tulen vielä muokkaamaan :D

Moikkis!

SS Ihanat ultrakuvat siulla, siellä se pieni vaan köllii. :heart:

NN Loppusuoralla oot jo, kohta siulla on nyytti sylissä. Kivaa. :)

Sitteristä Meillä on tuollanen Emman säädettävä sitteri ja oon kyllä siinä pitäny ihan heti kun kotiin päästiin.

RD Kiva että nimiehdotus kelpasi. Tuun sinne kirjottelemaan kunhan saadaan nää ristiäiset alta pois.

Joo, huomenna meidän pikkuinen sitten saisi nimen. Tästä pitää kohta lähteä kauppaan vielä viime hetken ostoksia tekemään. Helmi on sopivasti kauheessa yskässä ja nuhassa, samoin Miia. Saa nähdä että miten huomenna sujuu. Mie kävin siellä ultrassa eilen ja kaikki oli ihan ok, sanoi että joskus vaan kestää tuo vuoto kauemmin.

Palaillaan.

AngelEyes ja Helmi 2 kk

Moikkis!

Tänään on ollut energinen päivä, heräsin seiskalta vaikka oli vapaa päivä, esikoinenkin hoidossa. Tää on tosi harvinaista mulle, yleensä nukun vaikka yhteentoista jos saan. Aamulla ensin siivosin ja imuroin kämpän, sit värjäsin hiukset (hopeen valkosta ja violettia tuli laitettua, hui!) sit kävin bodypumpissa, kaksosveljellä kahveella, sit ostoksilla (miehellä huomenna synttärit ) sit ajettiin vielä sata kilsaa isovanhemmille ja nyt ollaan täällä mummolassa viikonloppua viettämässä. Nyt voiski sit mennä nukkumaan. Zzzzz...

Tänään soitettiin keskusäitiysneuvolasta, pääsen tiistaina ylimääräiseen ultraan. Joku painoarviokontrollisysteemi siis tuon pienen sf-mitan takia. Kysyisinköhän sukupuolta? Mun mielestä on niin hauska jännittääkin etten tiedä haluunko kuulla... Kokemuksia?

Rv. 30 alkoi keskiviikkona! Hui, miten aika menee nopeesti. Kohta pitäis kai alkaa jännittämään synnytystä... NN:lle tsemppiä viimemetreille! Olisinpa jo tuossa vaiheessa. Perässä tullaan... :D

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

RD :LOL: Just ko miula taasen ollu iha tyttöolo :p TOSIN tyttöolo oli vahva aina johki np-ultraan asti.. Tai johki siihen. Sit näin unen pojasta ja menin sekasin. Ja sit aloin miettii, et ku niin helppo raskaus ollu tähä asti ni oiskoha se sit poika :saint: Noh, saa nähä sit. Molempi parempi :heart:

Yhteistyössä