**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

Huomenta!

Kuulostaa nea mielenkiintoiselta. Taidan ottaa lukuun kun muutto on tehty ja ehtii taas istahtamaan välillä. Niin joo, mut tässähän mä nytkin istun... :ashamed: No mut sit ku ehtii istahtaan ajan kanssa. Pitäs mennä jatkamaan pakkaamista mut kiinnostaa ku kilo p*skaa.

Anteeksi kielenkäyttöni. Alkaa tuleen pahvilaatikot korvista ulos.

nea niin mä muistelinkin, että olit aika kypsä odotusen loppupuolella, et täälläkään jaksanut kauheasti kirjoitella. No eipä tässä tosiaan auta, kuin jaksaa vain kärsivällisesti odotella :kieh: En minäkään oo lukenut tuota kyseistä kirjaa, kovaa ajattelin ennen äitiysloman alkua, että luen paljon yms sitten lomalle jäätyäni mutta onpa sitten sekin jäänyt. En oo saanut aikaiseksi mentyä edes kirjastoon..

Pixie tosi kaunis masu sinulla :heart: täällä on jo jättipallo tuohon verrattuna! |O Olen kuullut, ettei tuo sf-mitta kerro juuri lapsen koosta, kun siihen vaikuttaa niin moni asia. Mulla on ainakin taaksepäin kallistunut kohtu ja luulen siitä johtuvan, että minulla kans aika pieni sf-mitta. Alakäyrän tuntumassa mennään.. Jaksamista muuton kanssa, tiedän kans kokemuksesta, että muutto raskausaikana ei oo mitään mukavaa puuhaa :/

NN jospa ne kivut ennustais jotain ;) toivottavasti pikkuinen olisi vaikka laskeutunut jo jotenkin sinne hyvin tai muuten vain valmistelis paikkoja. Tää on kyllä todella oikein odottamisen autuutta koko loppu aika :headwall:

Pakko kysyä teiltä, jotka ootte jo synnyttäneet? Kuinka sen jälkeen pystyy käydä vessassa, varsinkin kakkosasialla? Täällä taas tällaisia noloja kysymyksiä utelen ensisynnyttäjänä, kun ei ihan joka päivä tälläsista tuu keskusteltua kavereiden kanssa :ashamed: :LOL: mua jännittää jo valmiiksi tuo asia, varsinkin kun maha muutenkin ollut todella kovalla koko raskausajan :$

Mul oli tänään (20+0) sf-mitta 20cm! =) Kävin tarkistuttaa neuvolas, et kaikki ois hyvin ku kaaduin eilen aamulla töihin mennessäni.. Siel se sydän jumpsutti ja pieni potkaskin mikrofoniin ku täti :heart: ääniä kuunteli :D Eli tääl päin ok kaikki ja vkot senkus poksuu vaan!

Kiitos Emiliina ja AE. :heart:
Oon yrittänyt kovin rauhottua ton sf-mitta-asian kanssa, koska eihän se juuri mitään kerro. Mittaajakin vaikuttaa niin paljon. Ja lapsen asento. Mutta onhan sitä silti huolissaan. Tällästä tää raskausaika on, kaikki pienetkin asiat huolestuttaa... Mut ihan kiva jos pääsis ylimääräiseen ultraan niin tulis sit tarkistettua et kaikki on kunnossa.

Emiliina, mä olin synnytyksen jälkeen ihan paniikissa ton vessassa käymisen suhteen... Niin moni pelotteli siitä. Vedin monta lasia luumumehua huikalla huiviin ihan niinku jotain rohkasuryyppjä. Osastolla oli sitä jääkaapissa, ja kannattaa muuten varata valmiiks kotiinkin. Mut ei se sattunut yhtään vaikka monet oli pelotellu. Ja olin synnytyksen jälkeen aika tohjonakin mut hyvin se silti onnistu. Älä ressaa suotta. Käsisuihkun kanssa ne vessakäynnit alkuun meni, ihan jees. Olin sit niin ylpee et selitin hormoonihuuruissa kätilölle ja puhelimessa yhdelle kaverillenkin joka mua oli etukäteen pelotellut et kui hyvin se onnistu! :LOL: Oli sitä kyllä pää sekasin synnytyksestä seuraavana päivänä... Ihan pihalla :D

Pixie no kiva kuulla hyviä kokemuksia vessassa käymisestä, täällä kun jännitän sitä kans tosi kovaa jo etukäteen! On mullakin jännittämisen aiheet :LOL: ja meillä täällä puheen aiheet, onneksi teidän kanssa voi keskustella myös tällaisista asioista :D Mulla tuo sf-mitta on nyt loppua kohden lähtenyt laskusuuntaan, viikolla 23 on ollut 20 cm, viikolla 27 oli 24 cm mutta nyt on 31 cm eli ihan alakäyrällä. Silti on povattu ihan normaalikokoista vauvaa. Hyvä kuitenkin, että pääset sinne ultraan niin saatpa ainakin mielenrauhan itsellesi :hug: Minkälaisia mittoja sulta on saatu?

emiliina: mie olin synnytyksen jälkeen 3 päivää käymättä kakkosella :ashamed:
en uskaltanu! sit sain sieltä jotain lääkettä joka pehmitti mahaa ja kyllä oli taivaallista kun se tuli suurempia tikistelemättä. :LOL: en nimittäin ois yhtään uskaltanu ponnistaa. pyydät vaan sit sairaalatsa apua niin kyllä se selviää.

AE: Eilen mie laitoin pienelle päälle itsetehdyt housut, ä-pakkauksen töppöset, sitten hanskat, toppapuvun, kypärämyssyn+hatun. Sitten makuupussiin ja kantokoppaan vaunuihin :D. Oli ainakin sopivasti. Ei ainakaan kylmä toisella ollut.

Synnytyksen jälkeen kävin ihan normaalisti vessassa :)

Tänään olen ollut koko päivän liikenteessä. Koneella olen käynyt vain pikaiseen. Mitä nyt travian:ia seurannut tarkkaan :whistle: . Käytii tänään ostaa uusi keittiön ruokailuryhmä (pöytä+6tuolia). Ihanan jämäkän näköinen pöytä. Kauan olen haaveillutkin :D.

Nla-täti kävi tänään vierailulla. Painoa oli tullut lisää 100g. 4135g nytten. Kehui prinsessaa paljon ja navasta sanoi: "Todella hyvän näköinen napa. Kerrankin näen pitkään aikaan hyvän näköisen navan". Sitten toi pienelle villasukat :heart: .

Jos sitä huomennakin kävin pienellä lenkillä ja kylvettäis pienen ensimmäistä kertaa.

Nyt pitää mennä taas! :wave:

Niin ja kun nla-tädille sanoin, että ei se vauvakuume hävinnyt mihinkään, vaikka toinen syntyi jo.. Ni nla-täti: "Sitten vain uudelleen raskaaksi, eihän se mitää haittaa, lisää vain lapsia" :whistle:

Ja minusta sanoi: "sinä olet kyllä pirteän ja reippaan oloinen." Sitten, kun sanoin, että eilen kävin jo vaunuillen prismalla, ni siihen sitten: "kohtu on kyl sitten hyvin jo supistunut!"

Ihanaa oli tulla lenkiltä suoraan ruokapöytään :D. Oli mies tehnyt makaronilaatikon. Kävin vaunuillen Prismalla. Maanantaina olisi tarkoitus kävellä ihan kaupunkiin asti. Jos on vain yhtä ihana ilma kuin tänäänkin.

Tänään olisi sitten saunailta.

Mutta taidan lähtee tekee koulujuttua :D

nea luulen kanssa, että mulla saattaa tulla pieni tauko tuossa kakkosella käymisessä synnytyksen jälkeen.. Pitää vain tosiaan muistaa pyytää sairaalasta jotain hyvää lääkettä asian avuksi :p

RD kiva, että tytön paino on lähtenyt nousuun ja napa oli hyvässä kunnossa =) pitkiä lenkkejä sinä jaksatkin tehdä neidin kanssa jo! Odotan kyllä itsekin, että saisi jo lähteä kunnon vaunulenkeille, nyt kun ei oikein jaksa pitkiä matkoja enää tehdä :/ Vai on sinulla jo vauvakuumetta :kieh: koskas perustetaan uusi pino taas haaveilijoiden puolelle?! :LOL: vaikka tuskin mekään heti toista aletaan yrittää..

Pixie hyvä, että muutto on voiton puolella, nyt saatte nautiskella uudessa kodissa ja laittaa joulua sinne :xmas:

Nyt on harjoitussuppareita tullut pari päivää aika tiuhaan tahtiin, ei vain tuu tarpeeksi usein, että tulis lähtöä :headwall: kiva kun näiden kanssa saa kärvistellä monta päivää ja yötä, niin on valmiiksi jo tosi väsynyt. No ei kai tässä auta kuin kestää, pitäkää peukkuja, että nämä tästä tihenesivät ja voimistuisivat! :whistle: :wave:

Emiliina ja Möllykkä 39+6 :heart:

Mulle tuli vain mieleen, että jatketaanko me kuulumisten vaihtoa tuolla vauvat-puolella? Joo ja kesällä ollaan jo kuumeilijoissa. Mua kuumeiluttaa jo nyt vaikka ensinenkin on vielä masussa, mutta mies ei oikein ole lämmennyt neljännelle. Raha-asioista kai kiikastaa. :/ Mutta saa sitä salaa haaveilla ja toivoa, jos vaikka mieli muuttuisi. ;) :whistle:

Täällä ei tunnetta, että lähtö olisi lähellä. Eilen kyllä masu kovettui 5min. välein tunnin ajan, mutta minkäänlaista kipua ei tuntunut. Olisikin noin helppoa. :LOL:

Täällä jo tuulee ja lunta satelee. Myrsky tekee tuloaan. Joulunavajaisiin pitäisi vielä iltapäivästä lähteä. Toivottavasti ei aivan kauheaksi keli mene.

~~NinniNuppunen ja pojan pötikkä rv 39+4 :heart: ~~

Emiliina: Noh, millos tehdään treffit vauvakuume puolelle? :D

Eilen en jaksanut ruveta kouluhommia tekee.. Mitähän sitä rupesin tekee.. En ees muista. Väsymys ihan kiva.. Nti herää öisin parin tunnin välein :eek: , mutta päivällä nukkuu ihan kivasti. En sitten malta itse nukkua päivällä.

Ukko ei sitten voi syöttää yöllä, ku hän ei kuulema osaa :eek: :headwall: . On se kumma, kun ei osaa käyttää mikroa.. Lämmittää maitoa. Joten toisen ei kannata ihmetellä, kun olen pahalla päällä.

Ja meidän toisille lapsille nukkumaanmeno on vain vaikeaa.. Ollut jo pitkään vaikeaa..

Tänään oli tarkoitus lähteä kanssa vaunuilemaan, mutta alkoi hieno lumisade/-tuisku.. En viitsinyt lähteä.

Oletteko katsonut elokuvan Freedom Writers tai Ps. I Love You? Kannattaa! Ovat todella hyviä. Varsinkin Freedom Writers.

Ihanaa talvista sunnuntaita :xmas:

on ihan joulufiilis päällä kun lunta pyryttää ja maa on ihan valkoisena :xmas: mä olen kuunnellut viimeiset 4 joulua antti tuiskun joulu CD:tä ja nyt en löydä sitä mistään :eek: en tosiaan muuten tuiskua kuuntele, mutta se sen joululevy on aivan ihana :heart: toivottavasti löytyy vielä jostan :saint:

kauheesti ei ehdi kirjotteleen, mutta teidän kuulumiset käyn silti aina lukemassa :heart:

AE teidän helmi on kyllä ihana pieni peikkotyttö :heart: mahtava määrä hiuksia :D

pamu onnittelut potran pojan syntymästä!!! :heart:

RD teillä onkin mennyt hienosti :D kovasti sulla on suunnitelmia, hyvä vaan jos jaksat!! joo olen nähnyt nuo molemmat leffat ja tuo PS. rakastan sinua oli kyllä ihana!! katoin sen joskus rv 12 ja voin sanoo, että ei ollut edes 5 minuuttia, ettenkö olis itkenyt :'( juri sopiva raskaana oleville :LOL:

NN sinne voimia huonon olon kanssa :hug: ja josko nuo supparit muuttuisivat kunnolisiksi ja pääsisit itse asiaan :saint:

täällä kanssa yksi joka kuumeilee kakkosta :wave: ajattelen jo nytten hankintoja niin että menisi sitten kakkoselle samat yms.. kyllä sitä pitää heti alottaa sitten synnytyksen ja imetyksen jälkeen. tässäkin meni niin kauan että tulee muuten liian iso ikäero :/ no jospa sais tän raskauden kunnialla loppuun niin ajatellaan sitten enemmän :)

SS hyvä että oli kaikki hyvin vauvalla!! mua pelottaa kanssa tuo liukkaus, kun muutenkin on niin sählä, niin mahan kanssa tulee sählättyä vielä enemmän :ashamed: eikös teillä ole rakenneultra keskiviikkona..? tsemppiä sinne!! aiotteko kysyä sukupuolen??

tänään mies tunsi ensinmäiset potkut :heart: itse on tuntenut päivittän jo yli kahden viikon ajan. käteen taisin tuntea viime viikolla ja tänään taas oikeen kunnolla :heart: kyllä tuli paniikki kun pariin päivään ei tuntunut kunnon liikkeitä :eek: dopplerilla sain heti sydänäänet kuuluun ja seuraavana päivänä liikkeetkin tuntui taas hyvin. ehkä kaveri potki sitten äitiä selkään :whistle:

milloin muuten pitäisi tuntea liikkeet sen 10 kertaa tunnissa?? onko se vasta ihan lopussa..?!

oikein ihanaa talvista sunnuntai-iltaa kaikille mammoille :wave:

JJ-t ja masu 21+2

JJ-t: Raskauden lopussa minun mielestä on tuo 10 liikettä tunnissa. Suunnitelmat on kyllä hyvät :D. Enköhän mie ne jaksa tehdä, mutta saanko aikaiseksi tehdä :LOL: Se on jo toinen kysymys.

Kunpa olisi perjantai jo pian. Pääsisin kampaajalle :heart: . Mutta katsotaan kampaajan jälkeen, että mitä pidän lopputuloksesta :whistle:

Tiistaina olisi Suvi-Tuulilla aika lasten lääkärille klo 10.00 ja sitten klo 13 pitäisi olla kys:issä. On Emman kuulotutkimus. Tarkistaavat vielä sen.
Torstaina olis sitten Tessalla nla, itsellä naisten päivien suunnittelupalaveri ja perjantaina sitten kampaaja. Sitä olen odottanut jo kauan. Meinas jo peruuntuminen sattua, mutta onneksi ukko sai sumplittua rahansa niin, että saa itse omillaan ostettua autoon uuden perän.

Mutta nyt taas jatkamaan! :wave:

Täällä ollaan edelleen kasassa! :wave: :headwall: Tein poikien kanssa tänään aamulla lumityöt eilisen lumimyrskyn jälkeen. Hommaa riitti, mutta yhden ainuttakaan supistusta en saanut aikaiseksi. En edes mahan kovettumista. :eek: :headwall: Päätinkin, että enää en yritä rehkimällä vauvaa ulos saada. Tulee sitten rv 42 käynnistyksellä. :/ Nautiskelen ja lepäilen.

Mites Emiliina? Joko olet päässyt tositoimiin? :whistle:

~~NinniNuppunen ja pikku ukko rv 39+5 :heart: ~~

Mie kävelin eilen sinne kaupunkiin :D. Kävin työpaikallakin pikaisesti. Pomo kaappasi neidin syliin heti, toinen vain nukkui. Sitten mies soitti, että saisinko pikku neidin vähäksi aikaa jonnekin hoitoon, että hakisin anopilta auton ja muun porukan kotoa kyytiin, että päästäisiin kaupassa käymään..

Mie olin silloin menossa käymään srk-talolla, että varaisin kastepappia.. Soitinpa sitten nuorisotyöntekijälle, että onko töissä ja kerkiäiskö katsomaan pientä vähän aikaa :D. Kyllähän se sopi. Ja oli hyvin pärjännyt ;) . Oli nukkua kellottanut vain vaunuissa.

Kastepappiakaan en voinut vielä varata, ku työvuorolistoja ei näy vielä tammikuulle. Soittaa joulukuun alussa minulle, kun vuorolistat on valmiit.

Tässä olen lähdössä käyttää Suvi-Tuulta lastenlääkärillä. Valittaa jalkaansa melkein joka helkutin yö.. Verikokeissa ja röntgenkuvissa ei mitään ole näkynyt, mutta lastenlääkärille saatiin varmuuden vuoksi.

Sieltä, kun päästään pois, niin melkeinpä heti lähdetään ajelee kys:in suuntaan. Esikoisella on kuulotutkimus. Tekeevät sen varmuuden vuoksi uudelleen. Otetaan vauveliini mukaan ja Suvi-Tuuli menee mummon luoksi hoitoon siksi aikaa.

Eilen ostettiin uusi henkilövaaka, koska edellinen on mennyt aikoja sitten rikki. Pitäisi kai se laihdutusurakka aloittaa..

Kun rupesin odottaa, paino: 74,4 kg. 7.11.2008 painoa: 79,9 kg.
Tavoitepaino: 56 kg.

25.11.2008 Painoa 68.8 kg (pudotusta - 11,1 kg) :D

Mutta nyt pitää lähteä autolle! :wave:

terve!

ninninuppunen ja emiliina: joko nyytit kainalossa?

meidän poika on nukkunu tosi huonosti nyt viikon ajan. heränny monta kertaa yössä ja sit kun on heränny niin on jääny valvomaan pitkäks aikaa.. ennen söi kerran yössä ja oli hereillä vaan 10 minuuttia. niinpä päätin että aloitan vellin antamisen ja soseiden maistatuksen viikonloppuna. jospa niillä saisin pojan mahan illalla täyteen niin nukkuisi sit paremmin.

Morjens!

Onkohan Emiliina päässyt jo tosi toimiin kun ei ole pariin päivään kirjotellut?

Pixielle onnittelut uuteen kotiin pääsystä. :flower:

nea Toivottavasti tuo velli auttaa noihin öihin. :) Meillä on siirrytty nyt yhteen syöntiin yössä, tosin nukkumaan menokin on siirtynyt tuntia myöhemmäksi. Nykyisin Helmi käy siis 22-23 nukkumaan ja syö tuossa kolmen neljän maissa.

SS Hyvä että vauva oli kunnossa, vaarallisia nuo liukkaat kelit varsinkin masun kanssa.

RD Kivasti tippunu siulla paino. Itsellä olisi tässä n. 20 kiloa työsarkaa, kunhan saisi tuon crossarin takasin kasaan niin sitten alkaisi kuntoilu. Syömistä en kyllä uskalla vähentää, kun pelottaa että vaikuttaa maidon tuloon. Miulla on ikävä sitä ihanaa vauvamassua, kun sai olla pullea ihan huoletta. :D

Miulla ois se jälkitarkastus ylihuomenna. Pitää kysyä tuosta jälkivuodosta, kun ei vaan ota loppuakseen. Oli tuossa muutama viikko sitten jo ihan vaaleeta ja ajattelin että nopsaan loppui, mutta nyt onkin pari viikkoa vuotanut ihan hirmuisesti, tulee hyytymiä ja verta oikein hulahtaa aina välillä. Ei kivaa. :(
Ollaan myös miehen kanssa mietitty tuota ehkäisyä, ehdotin miehelle että jos käy laittamassa putket kiinni, mutta sitten mietinkin jo että on liian lopullista. En nyt sitten tiedä että mitä keksii, kun ei oikein mikään ehkäisy käy... Oon kokeillu pillereitä, kierukkaa ja ehkäsyrengasta eikä mikään sovi. Kaipa tässä täytyy sitten ihan kumin kanssa tuhrata ja alkaa laskea varmoja päiviä. :p

Ristiäisetkin lähestyy ja pitäs saada aikaiseksi tehtyä vaikka mitä. Onneksi miun siskot tulee auttamaan siivouksessa ja leipomisessa niin ehkä saadaan nuokin kunnialla vietettyä. Vielä vajaa 2 viikkoa on kuitenkin aikaa. Nimeä myö jouduttiin vähän miettimään uudelleen, kun mies keksikin uusia ehdotuksia. Päästiin kyllä ihan yhteisymmärrykseen sitten tuosta.

AngelEyes ja Helmi 7 vkoa

Eikä vauvaa kuulu eikä näy. Supistukset on todellakin karanneet jonnekin Kiinaan asti. :headwall: Kivuttomia tulee päivittäin, joskus jopa 2 tunnin ajan 5min. välein, mutta eivät muutu miksikään. Taidan olla vielä kahden viikon päästä täällä. :/ |O

Yhteistyössä