Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Tulin poksumaan :D POKS POKS POKS 5+0 :heart: Kauhean vähäiset viikot vielä mutta ehkä se siitä.... Jouduin kertomaan pomolle tänään kun mulla olis kohta alkamassa semmonen kausi että oon tekemisissä vaarallisten aineiden kanssa, niin piti kertoa että ehtii ajoissa muuttaa työsuunnitelmia. Hyvin meni, sain jopa onnittelut :)
 
Hei!

Pikaisesti vaan tulin onnittelemaan uusia tulokkaita:flower: Ihanaa lukea tällaisia uutisia:) Muutenkin kiva lukea, että muidenkin odotukset etenee vääjäämättä...Itsellä on 2. kolmannes jo menossa ja oon enemmän tai vähemmän aktiivisesti taustaillu näillä palstoilla, mut jotenkin sen verran tasasesti mennyt odotus tähän mennessä, että tuntuu, ettei oo mitään päivitettävää....

Oon pari kertaa käyny ton np-ultran jälkeen omatoimisesti ultrissa, lähinnä epämääräisten vuotojen takia (jotka on tosin loppunut jo) ja kaikki on niinkuin pitääkin..tänään oli neuvola taas pitkästä aikaa ja oli hyvät keskustelut.
Hb:kin oli noussut, kiitos syömäni lisäraudan, painokin oli noussut, kas kummaa:LOL: Mutta kohtuuden rajoissa...Juttelimme myös syntymättömän lapsen vakuutuksesta, jota olen jo malttamattomana hakenut ja neuvolatäti oli sitä mieltä, että neuvolakortissa mainitun kohdun kaksiosaisuuden takia se tullaan eväämään:( Näin olin jo itsekin vähän arvellut, mutta voihan sitä yrittää.....Onko kukaan muu jo hakenut tota vakuutusta tai jopa saanut päätöksiä?

Toinen mielessäni kummitellut kymysys: oletteko saaneet neuvolasta/katsoneet sen Helistimen dvd:n? Mitä mieltä olette siitä? Katottiin joku aika sitten miehen kanssa, ilman suuria ennakko-odotuksia, ja kyllähän se jotenkin vaivaannuttava oli....Sinänsä asiaakin, mutta tollasten valistusohjelmien toteutus on kyllä hankalaa.Yksi ystäväni, joka asuu eräässä pääkaupunkiseudun kunnista, sanoi, ettei heidän neuvolassaan jaeta kyseistä dvd:tä ollenkaan, koska se on kuulemma asenteellinen. Itse en bongannut muuta asenteellisuutta kuin ohjelmassa haastatellun kätilön kommentti: "niin, ja jos synnytys on edennyt jo niin pitkälle, ettei kivunlievitystä (epiduraalia?) ehditä enää antaa, niin siinä vaiheessa voi synnyttäjä onnitella itseään"!!!! Töksähti kyllä aika pahasti meikäläisen korvaan:confused: No further comments....

Joka tapauksessa, antoisaa odotusta itse kullekin!

Mangu & Pingu 16+5
 
Mangu76 kommentoin nopeesti tohon vakuutuasiaan, itse mietin pitkään että kannattaako ja ollaanko valmiita laittamaan suuret summat rahaa "varmuuden vuoksi" siihen varausmaksuun. Kyselin asiaa tuttavilta, joilla lapsia. Osa on hankkinut vakuutuksen ja olleet tosi tyytyväisiä, vaikka eivät olisi välttämättä sitä juuri tarvinneetkaan, osa on hyötynyt vakuutuksesta tosi paljon ja toiset ei oo mitään vakuutusta ottaneet ja hyvin ovat kuulemma pärjäneet ilmankin. No - itse tein vähän vertailuja ja hain vakuutusta Tapiolasta ja sieltä se myös meille myönnettiin. Nyt sitten mietin että maksaako varausmaksu, vai ei. Taidan kyllä kallistua sen maksamisen puoleen..
Voisitkohan hakea kuitenkin vakuutusta useammasta yhtiöstä, jos edes joku myöntäisi vakuutuksen kohdun kaksiosaisuudesta huolimatta? Tapiolalla ei tarvinnut toimittaa kopiota äitiyskortista, mutta voi olla että (rasti ruutuun) kyselyssä tuo asia olisi tullut ilmi, en ole ihan varma.

mökkelö & hyyppä 16+4
 
Mangu: Jos olette kiinnostuneita ottamaan tuon syntymättömän lapsen vakuutuksen, suosittelen tekemään hakemukset mahdollisimman pian. Itse en ollut varma, että myönnetäänkö meille vakuutuksia, koska tuplaraskaus ja mulla joskus ollut veritulppa ja raskauden ajan käytän verenohennuspiikkejä. Laita hakemukset varalta useampaan yhtiöön, koska eri yhtiöillä on eri perusteet myöntämiselle. Esim. yhdestä yhtiöstä tuli suoraan kielteinen päätös tuon pistoshoidon takia, mutta kaikista muista hakemistani olisi vakuutus myönnetty. Mutta päädyttiin sitten pitämään nykyisessä yhtiössä. Eikä asiaa lainkaan haitannut se, että heillä on keskittäjäasiakkaille tällä hetkellä tarjous voimassa, että säästää sen varausmaksun. Eli ensimmäisen vuoden maksusta säästetään n. 270 e/per vauva (= tosi iso raha kun kaikki pitää tuplana hankkia) ja ekan vuoden vakuutukset tulee maksamaan noin 88 e/vauva, joka tulee maksettavaksi syntymän jälkeen. (Vakuutukset Pohjolasta) Toki vakuutuksissa on eroja yhtiöittäin. Pohjolassa on vakuutuskauden aikana omavastuu ei ole sairauskohtainen vaan kaikki sairaudet lasketaan yhteen. Useimmissa on sairauskohtainen omavastuu... Mutta itse tässä tilanteessa olen tyytyväinen vakuutusten saamiseen/ottamiseen, koska nyt selvisi että toisella mahdollisesti jotain häikkää toisessa munuaisessa. Jos asia sitten vaivaa, niin voidaan mennä suoraan yksityiselle, eikä tarvitse odotella mitään 6 kk hoitotakuuta... Mutta tietenkin toivon, että maksetaan turhasta ja vakuutuksia ei "tarvita".

Nippe + tuplat 24+2
 
Moi vaan kaikille!
Torstaina käytiin Nt-ultrassa ja kaikki on niin hyvin ku voi olla :heart:
Tuli hyvä olo ja kerrotiin sitten to-iltana kaikille läheisille. Olivat kovin iloisia meidän puolesta, tätä on odotettu =)

Pahoinvointi ei vaan ota taittuakseen, tänään oksensin jo heti aamusta, vaikka yleensä tulee vasta puolenpäivän paikkeilla. Toivottavasti pian loppuu...

Me aateltiin kyllä ottaa vakuutus, en ole vielä vaan tutkinut minkälaista kannattaa ottaa, täytyy tutkia. Mulla oli vakuutus, josta sain rahaa kun täytin 20 ja sitä ennen kaikki lääkkeet ja lääkärikäynnit oli ilmasia.

En vielä oo kattonu sitä Helistin-dvd:tä, täytyy katsoa tässä joku hetki.
Nyt kaivamaan vaatekaappia ja kaikki ylimääräinen kirppikselle!

Lotte ja mukula 12+4
 
Hei vaan naiset :wave:

Aika matelee!! Ei oireita vieläkään sen enempää kuin ennenkään. Luin netistä että ihan näinä päivinä alkaa pieni sydän sykkiä, oih :heart: Toivottavasti alkaa! Kyllä nyt jo on niin kiintynyt tohon pieneen ihmisenalkuun että kauhistuttaa ajatuskin että jotain menis pieleen...

Rödluvan ja Beetakingi 5+3
 
Lotte: Onnea ultrakuulumisista! Mulla oli myös lapsuudessa tuollainen vakuutus, josta sain sitten parikymppisenä muutaman tonnin rahaa... Nykyään vastaavia ei taida olla enää, vaan sairaskuluvakuutus ja sitten tuo säästövakuutus otetaan erikseen... Mutta me meinataan molemmille vauvoille sairaskuluvakuutusten lisäksi ottaa sijoitusvakuutukset, jonne säästetään pieni summa kummallekin kuukausittain. Saa sitten pienen pesämunan molemmat. Toki normaalit tilitkin heti avataan, mutta sijoitusvakuutuksissa pääsee pitkässä juoksussa haettua parempaa tuotta. Kannattaa vakuutusten vertailu aloittaa pian, koska eri yhtiöissä voi vakuutuksen ottaa jo 10 viikolta alkaen, joissakin 16 tai 17 viikolta alkaen.

Äippäpakkaukset: Jee, ne oottaa postissa noutajaansa! Miehelle jo soitin töihin, että tänään sit kipin kapin kotiin, että ei vaan jää ylitöihin... Vähä odotan täällä malttamattomana, että pääsis niiden sisältöä tutkimaan ihan omin sormin :)

Nippe + tuplat 24+6
 
Heippa!

Onnea Lotte hyvistä ultrakuulumisista :heart: :).

En ole vähään aikaan kirjoitellut, kun ei ole ollut mitän kerrottavaa. Eilen oli neuvola, ja kaikki oli hyvin. Liikutuin jostain kumman syystä kyyneliin kun kuulin taas sydänäänet :heart:. On jotenkin ollut niin tavallinen olo, että on ollut vaikea kuvitella että tuolla mahassa joku asustaa. Nyt on sitten tuon neuvolan jälkeen lähtenyt vatsakin kasvamaan :). Alavatsa on jo pikkuisen suurentunut tuolta navan alapuolelta :). Muutaman muljaisunkin olen tuntenut, mutta odottelen vielä enemmän toistoja ennen kuin uskallan "julistaa" ne potkuiksi :D.

Lauantainan käytiin vaunuostoksilla, tai oikeastaan kartoittamassa mitä haluamme. Emmalijungan Duo Edget ne meidän vaunut sitten tulevat olemaan :). Tosin fyysisesti ostamme ne vasta hieman myöhemmin, joku 8 viikkoa ennen pitää ostella että ehtii saamaan siksi kun vauva syntyy. Kaupan puolesta siis. Emme nyt oikein kiinnostuneet niistä kovin muovisen oloisista Teutonioista sun muista. Vähän nuo ovat nyt sellaiset perinteiset yhdistelmät, joita en kyllä aluksi ajatellut haluavani. Mutta täyttävät kaikki vaatimuksemme, ja ovat ihan laadukkaatkin.

Me ei taidetakaan ottaa äitiyspakkausta. Meille on ostettu laadukas ulkohaalari, ja jo nyt meillä on vauvan vaatteita sen äitiyspakkauksen verran, ja saamme niitä vielä kaveriltakin. Kivahan se olisi ollut äityspakkaustakin päästä tutkiskelemaan, mutta toisaalta, samat tavarat meillä jo melkein on. Eipä niistä puutu muuta kuin ne patjan suojukset, hiusharja, se lämpömittari, ja se makuupussi.

Mites teillä muilla, joko on hankintoja hankittu? Mun mielestä se on tosi hauskaa, ja mulle sopii tämä pikku hiljaa tavaroiden osteleminen ja hankkiminen. Tulisi kauhea stressi jos jättäisin kaikki sinne loppupuolelle.

Alkaa siis pikku hiljaa konkretisoitumaan tämä vauvan tulo. 21.5 on seuraava etappi, rakenne ultra. Toivottavasti seviää onko tyttö vai poika :).

Mukavaa kevään alkua kaikille :). Ihana kun ne ilmatkin sitten vihdoin lämpeni :).

Susirouva ja sudenpentu 16+0
 
Viimeksi muokattu:
Moi. Olen käynyt lukemassa teidän juttuja täällä jo jonkin aikaa, mutta en ole uskaltanut vielä itse kirjoittaa, koska keskenmeno on pelottanut ja vieläkin kyllä pelottaa. Mutta jos tässä nyt voisi uskaltautua tulemaan tänne pinoon, kun on jo kolme viikkoa plussasta ja nyt on ehkä menossa 7+2, jos olen oikein ymmärtänyt, että alkio oli siirrossa kolmen päivän ikäinen.

Itsestäni voisin kertoa sen verran, että olen 30-vuotias ja odotan esikoista. Yritystä meillä on takana kuusi ja puoli vuotta, joista hoidoissa ollaan oltu kolme vuotta ja saimme nyt 3.ICSI 1.PAS:ssa plussan, joka on ensimmäinen koko yritys aikana. Tein ensimmäisen testin 11 päivää siirrosta, jolloin sain aika vahvan haamun jo viiden minuutin paikkeilla, joka sitten kyllä vielä vahveni. Tein uuden testin sitten pari päivää myöhemmin digitaalisella ja sain tulokseksi raskaana 3+. Oireina alkoi heti huono olo, rintojen arkuus ja välillä palelee. Nuo oireet vähän vaihtelevat päivittäin, joskus oireita ei paljoa ole ja joskus taas enemmän. Huolta ovat aiheuttaneet muutaman kerran olleet todella kipeät menkkamaiset juilimiset vastassa ja selässä ja reilu viikko sitten alkanut heikko tuhru eli valkovuoto on muttunut ruskehtavaksi, jota kyllä tulee vain kun on käynyt kävelemässä. Noiden kipujen ja tuhrun vuoksi en osaa oikein nauttia tästä odottamisesta ja menen eteenpäin päivä kerrallaan. Ensimmäinen ultra meillä on torstaina, jolloin sitten näkee onko tuolla elämää.

Ainoa asia mikä nyt mietityttää tässä ensimmäisessä ultrassa, että tehdäänkö se alakautta vai vatsan päältä? Minulle kun ei hoitaja sanonut mitään, kun soitin silloin aikaa siihen. Ultra tehdään OYS:ssa.
 
Viimeksi muokattu:
Heiiiiiiii Peppi, olenkin vähän odotellut sua tänne :). Onnea paljon! Ilahduin kovasti kun luin sun plussauksesta. Te kun tosiaan olette myös yrittäneet tosi pitkään.

Eka ultra tehtiin muistaakseni alakautta (ainakin 6+2 ultra), ja sitten se 12-viikon vatsan päältä.

Kohdunkaula on raskaudessa (ainakin alkuraskaudessa) herkempi, ja verenvuotoa saattaa tulla rasituksessa. Ei siitä kannata huolestua, elle vuoto ole kirkasta ja jatkuvaa. Myös kohdusta saataa poistua vanhaa verta tms. joka ei liity mitenkään alkioon.

Tällä meistäkin tosi monella on alussa ollut jotain vuotoa, mullakin yhtenä päivänä. Ryntäsinkin sitten sinne 6+2 yksityiselle ultraan, mutta kaikki oli hyvin. Niin, ja oireiden vaihtelevuuskin on tosi normaalia, kuten varmaan tiedätkin.

Alkuraskaus on näin lapsettomuushoitojen jälkeen tosi tosi piinaavaa aikaa, melkein liiankin. Sitä kun luuli tienneensä piinaamisesta kaiken ennen plussausta :D. Mutta pahemmaksi meni. Ultrien jälkeen kyllä helpotti ainakin mulla, mutta ekoista viikoista en oikein voi edes sanoa nauttineeni.

Tervetuloa tänne, pitkään olet jo jaksanut odotellakin!
 
Kovasti onnea Peppi1981 plussasta :flower: Kaikki nuo kuvailemasi juilimiset ja vuodotkin menevät ihan normioireiden piikkiin! Mullakin oli rusehtavaa ja ihan kirkastakin tuhrua (lähinnä pyyhkiessä) viikot 5-7. Sen jälkeen vuoto ei ole päivittäistä vaan lähinnä seksin jälkeen n.1vrk. Mulla on kuitenkin kaksi ultraa jo takana jossa viikoilla 8 ja 10 on todettu että pieni voi siellä masussa hyvin. Kovasti lääkärit sekä neuvolatäti ovat vakuutelleet että ihan harmitonta on vuotelu.
Melko varmasti voisin vastata sulle että tuo sun tuleva ultraus tehdään alakautta. Meillä tehdään vielä np-ultrakin viikolla 12 alakautta.
Toivotaan sulle oikein hyviä ultrakuulumisia torstaille!

Mä olen jotenkin niin panikoitunut tän raskauden kanssa että en kyllä anna itselleni lupaa ostaa mitään ennen raskauden puoliväliä. Toivottavasti sinne asti päästään ja silloin ollaan reippaana ja shoppailukuntoisena. Hyvä tietää että noissa vaunuissa on tuollaiset toimitusajat! Ei ihan viimetinkaan voi jättää ostamista.

Poksautetaampa 11. raskausviikko käyntiin!

Tuna ja sintti 10+0 *pooooks*
 
Tervetulo Peppi ja paljon Onnea:flower: ihanaa kun meitä on nyt paljon täällä :D.
Toi tuhru vuoto on mulla alkuraskaudesta aika usein ja lopui vihdoin viimeks raskaus 18+ eli voin sanoo että ei hätä..

Kävin tänä aamuna neuvolassa ja siellä se pikuinen kaikki hyvin,sydän syke oli 148-150, kilo on nousut 2kg :)
Hb oli 118 että joudun syömään rauta eeeekkkkkk,,,anyway käy on ottettava rauta:D
Nyt maha kyllä näky ihan selvästi että kaikki jo huoma:) vauvan potkut jo voimistu ihana tunne.

Toukukuun 11 pv osallistumme perhevalmennukseen se 3 kertaa ennen syynytystä.
Seurava lääkäri tarkastus on vasta Kesäkuun 7pv ja seurava neuvola on 18 kesäkuussa eli ei tuu mitään erikoista matkassa toivotavasti ei :)

Vakuutusta olin soittelut ja Ifilta odotan siitä tarjousta tiedän ainostaan että jos nyt otan sen vauvan vakuutus niin se maksaa noin 160€ syynytksen asti ja siitä kun vauva syynty niin noin 400€ vuodessa, onko kellän tieto onko tää kallis vai ok?

Vauvan vaateet ja tarvikeen ostos sanoin jo että en osta mitään mutta kävin hullujen päivä ja arvas mitä ostinkin pusero ja housut :D se on ainot vauvan juttu mikä meillä kotona on, perjantaina laitan äitiyspakkaus ja äitiysraha hakemus.

kaikille hyvä odotusta..

Mirdav ja Bambino 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Tervetuloa Peppi ja onnea plussasta! :flower: Pitkään ootkin malttanut mielesi ennen tänne tuloa, itse maltoin suunnilleen plussausta seuraavaan päivään :D Pelottaa toki kauheasti että meneekö kesken vai ei, mutta päätin että ainakin nyt olen raskaana ja voin yhtä hyvin nauttia, kun ei se murehtiminen mitään auta kuitenkaan. Ja kun raskaus pyörii mielessä ihan koko ajan niin on kiva että voi palstailla. Ei tuo mieskään jaksa kuulla mun jauhavan samoja juttuja päivästä toiseen :p

Mirdav, ihanalta kuulostaa sun vauvamaha, nauti nyt liikkeistä =) Tuna, onnea hyvistä ultrista!

Rödluvan ja Beetakingi 5+6
 
Äippäpakkauksesta: Siis se talvihaalari oli niin positiivinen ylläri kun olla ja voi. Siis aivan ihanan värinen, ennemmin tosi vaalee beessinruskehtava eikä mikään harmaa ainakaan, mille Kelan sivuilla näyttää... Ja vaikutti tosi laadukkaalle. Mutta ainakin esikoista odottaessa kannattaa pakkaus ottaa, ellei nyt sitten kaikke mahdollista jo löydy. Aika moni vaate tuntui laadukkaalle, mutta olihan siellä niitä tylsiä valkeitakin...

Mirdav: Vakuutusta suosittelen hakemaan piakkoin, sillä ikinä ei voi tietää jos jotain yllätyksiä tulee matkaan ja sitten voi olla ettei saa enää vakuutusta. Meilläkin rakenneultrassa ei löytynyt toiselta toista munuaista, joten tuskimpa enää siinä vaiheessa olisi sitä vakuutusta saanut... Mutta noista vakuutuksista kannattaa vertailla muutakin kuin tuo hinta. Yleisimmin taisivat olla alle 400 euroa ekan vuoden maksut ja myös käytännöt varausmaksuista vaihtelevat. Toisissa yhtiöissä varausmaksu lasketaan tuohon ensimmäisen vakuutuskauden maksuun, toisissa taas ei. Huomioida kannattaa myös se, että useissa vakuutusyhtiöissä on käytössä omavastuu/per sairaus ja maksimikorvaus per/sairaus. Eli vaikka omavastuu olisi 100 e, mutta jo lapsella on 4 erilaista sairautta vuodessa, jokaisessa on tuo erillinen omavastuu... eli omavastuuksi voi tulla 400 e/vuosi. Me otettiin Pohjolasta, jossa vakuutuskauden aikana on yksi omavastuu 100e/vuosi (tai jos kulut yli 1000 e, niin 10 %:a hoitokuluista) ja tähän samaan omavastuuseen saa ympätä kaikki eri sairaudetkin. Tosin siellä on sitten se yksi maksimikorvausmäärä kaikista sairauksista yhteensä. Pohjolalla on muuten vielä tarjous voimassa, että keskittäjäasiakkaana säästää ensimmäisen vakuutuskauden maksusta sen varausmaksun, eli meillä jää maksettavaa ekasta vakuutuskaudesta n. 88 e per vauva. Maksu maksetaan syntymän jälkeen. Normaalisti eka vakuutuskausi olisi (jos vakuutuksen hakee heti 16 viikkoa täytyttyä) noin 360 e. Ja huomaathan eron vakuutuskausi ja vuosi... Mutta paljon on yhtiöitä ja erilaisia ehtoja, niissä meinaa mennä aivan sekaisin kuka korvaa mitäkin... Onnea vaan vertailuun ;)

Nippe + tuplat 25+1
 
Mirdav, kiitos kysymästä, HITAASTI :headwall: Miten on mahdollista että aika kuluu niin HITAASTI??? En vieläkään oikein usko että siellä ketään on kun ei oireitakaan juuri ole. Ylihuomenna aamulla on ultra, että siellähän se sitten selviää. Jännittää!! Niin kovasti toivoisi että kaikki on hyvin, mutta toisaalta tietää ettei ne keskenmenot ole yhtään harvinaisia. Kauheaa piinailua. Tietysti olen tosi onnellinen, mutta kun tuntuu siltä ettei vielä oikein uskalla täysillä iloita. :O
 
Täälläkin Rödluvan edelleen odotellaan niitä raskausoireita. Tänään 14+3... Eli kaikille niitä ei vain tule. Kun ei ole vielä oikein mahaakaan, niin mistään muusta kuin poissaolollaan loistavista kuukautisista ei arvaisi mun olevan raskaana.
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Joo Nippe, meillä tosiaan löytyy jo kaiken näköistä valmiina, ja saadaan kaverilta vielä kaikki vaatteet äitiyspakkauksesta kun sai vauvan tässä vuoden alussa. Tosin varmaan sitä haalaria lukuun ottamatta, mutta yksi toinen haalari saadaan häneltä, ja sisko on ostanut laadukkaan haalarin meille. Muuten oltaisi kyllä otettu :).

Rödluvan, ylihuomisen jälkeen sitten onneksi sullakin helpottaa se pahin piina:).

Joku_raja, sama juttu, ei vieläkään raskausoireita. Nyt on alkanut vatsa kasvamaan :). Selkeitä potkuja odotellessa...

Susirouva ja sudenpentu 16+1
 
Heippa kaikille pitkasta aikaa taalta USAn mantereeltakin... :)

Onnittelut Peppi seuraan liittymisesta!

Kaytiin tanaan "neuvolassa", tai siis OB-GYN laakarimme vastaanotolla, rutiinikaynnilla. Kuten taalla on tapana... sydanaanet kuunneltiin dopplerilla ja aloin ihan hervottomasti nauraa, kun kuuulin ne. Siella se pikkuinen kasvaa ja voi hyvin. Äippä sen sijaan edelleen koettaa ravistaa tuota huonovointisuutta niskasta. Paha olo on ehkä hiukka helpottanut, mutta ruokahalua ei juurikaan edelleen ole. Paino ei ole noussut yhtään. Lääkäri vakuutti että edelleen ihan normaalia, että menettää painoa, etenkin kun minulla oli vähän ylipainoa raskauden alkaessa. Vauva kyllä saa kaikki tarvittavat einekset. Onneksi syön tuota prenatal vitamiinia, niin pysyy oma mieli vähän parempana vauvan puolesta. Plaah... lisäksi väsyttää, tullut nenän tukkoisuutta ja ilman zantac lääkitystä närästys on aivan kamalaa.... Ei ole helppoa vanhalla... hih hih....

Meillä onkin nyt jännät paikat edessä. Tehtiin tänään verikoe seulat ja viikon sisällä pitäisi jo kuulua vastauksia onko lisääntynyttä riskiä mihinkään down syndroomiin tai muihin sairauksiin. Lisäksi ikäni vuoksi lääkäri laittoi vielä rutiinisti lähetteen Perinatalogist lääkärille, johon mennään siihen rakenne ultraan jo parin viikon sisällä. Sukupuolikin selviää tod.näk. tällä käynnillä.

Me ei olla edelleenkään hankittu mitään vauva kamaa. =) Aateltiin oottaa toi rakenne ultra ensin. Sit kun tietää siis sukupuolenkin, niin voi vähän eritavalla miettiä värejä ja muuta. Kauheesti ei varmaan tuhlata vaatteisiin, kun täälläpäinhän on tapana pitää nuo Baby Shower kutsutkin ennen syntymää ja äiti Suomesta lähettää minulle sen äitiyspakkauksenkin. Hankinnat siis suuntautuu varmaan sinne sänky+rattaat osastolle. Ystäväni, joka juuri tammikuussa sai vauvan, kertoi paikallisesta kierrätystapahtumasta, johon ehdottomasti ollaan menossa. Pitävät sitä puolivuosittain. Siellä saa ihan pilkkahintaan täysin uusia ja kunnollisia vauvatarvikkeita. Yhden uuden sängyn hinnalla olivat saaneet itse sieltä sängyn,rattaat,turvaistuimen,syöttötuolin,piirongin ja muuta tavaraa kaupan päälle. Kaippa se on siis sinne suunnattava ihan taloudellisessa mielessä, vaikka muuten en koekaan olevani mikään shoppailija. =)

Me muutes asutaan Louisianassa, mikä on kesällä varsin kuuma ja kostea osavaltio. Täällä on sitten 40-50 asteen helteet koko loppuraskauden ajan kun meitsi vetaa viimeisiaan vauvamahalla.... :kieh: No, eipa tarvii miettia mita pistaa paalle, senkun heittaa jonkun kesamekon niskaan joka paiva, ei purista eika kirista housut tai muut, hih hih...

Dreamer ja pikkuinen +16 vkoa
 
Kiitos onnitteluista. :)

Tänään oli se ultra ja hyvältä näytti. Koko vastasi sitä mitä pitikin eli 7+6 ja sydän sykki. En voi edes kuvailla sitä jännityksen määrää mikä minulla oli ennen sitä ultraa. Jännitti sekin, että kerkeääkö mieheni ajoissa paikalle ja onneksi tuli juuri, kun minut kutsuttiin sisään.

Oireet ovat tänään olleet vähän helpompia. Eilen oli koko päivän huono olo ja ainoastaan helpotti, kun söi vähän jotain parin tunnin välein. Alavatsa on ollut tänään vähän arempi, taitaa olla vähän turvoksissa, mutta onneki olo helpotti heti, kun pääsi kotiin ja sain laittaa taas hameen päälle.

Huomenna pitää soittaa neuvolaan ja varata sinne aika. Ei tätä oikein meinaa vieläkään uskoa todeksi, että olen raskaana. Ei vaikka näinkin sen pienen sydämmen sykkeen. Vielä on pitkä matka, mutta yksi etappi on takana. :)

Peppi1981.......30v......1.lapsi......3.ICSI 1.PAS.......LA 10.12.2012 OYS
 
  • Tykkää
Reactions: Tunafish-78
Onnea Peppi ihanista ultralöydöksistä :heart:

Kiva kuulla Susirouva ja joku_raja että en ole ainoa oireeton. Täytyy oikein koputtaa puuta että näin helpolla pääsisi loppuun saakka!

Huh melkoiset helteet siellä tulossa Dreamer! Kaipa sitä kaikkeen tottuu! Oletko pitkään asustellut siellä rapakon takana? Mä jo suunnittelen ilmastointoilaitteen ostamista tänne Suomen epävakaiseen kesäänkin kun se +30 astettakin tuntuu liian kuumalle ja varsinkin ne +20 asteen hiostavat yöt :D

Täällä ei aika kulu, ei sitten millään! Ens keskiviikkona olis np-ultra ja veriseulat ja vielä äippäpolin lääkärivastaanottokin.

Tuna ja sintti 10+2
 
Moi lämpimät onnittelut kaikkille plusanneille:hug:. Itse plussasin:heart: viime viikolla, viikkoja meille on kertynyt 6. Olemme yrittäneet esikoista 3 vuotta. Lapsettomuushoitoa 2 vuotta. (bco). Olen hyvin onnelinen ja innoissani mutta pelkään pahinta. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Oireeet: välillä tulee vahvoja menkamaisia kipuja.
Hoito: Gonal f 300iu kierron 5-9 päivänä, sitten pregnyl pistos kierron 9 päivänä.
Kysymys: Millioin voi varata aikaa neuvolalle? Milloin ensimmäinen ultra voi tehdä? Kiitän vastauksista etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:
Kovasti onnea luck :heart: Voit varailla neuvolaa vaikka heti! Kannattaa kysyä samalla pääseekö teillä neuvolan kautta ar-ultraan. Omalla paikkakunnalla nämä kunnalliset ar-ultrat lopetettiin juuri tämän vuoden alusta.
Jos olet ollut jollain klinikalla hoidossa niin usein hoitava klinikka haluaa tehdä ar-ultran. 7.:llä raskausviikolla pitäisi näkyä syke ultrassa. Meillä hoitava klinikka halusi ultrata viikoilla 8 ja 10. Eka kunnallinen ultra onkin sitten vasta np-ultra viikoilla 11-14. Kovasti tsemppiä näille ekoille piinaviikoille!
 
Peppi, onnea ihanista ultrakuulumisista! :flower:

luck, tervetuloa ja onnea plussasta!

Susirouva, Tuna ja joku_raja, todellakin kiva kuulla että on muitakin jotka ovat oireettomia ja silti mennyt hyvin =)

ON. Tänään kävin ultrassa, ja siellä meidän pieni näkyi minimaalisena pikselimössönä ruudulla. Parhaiten näkyi pienen sydämen ahkera syke!!!!!!!!!:heart::heart::heart: Vastasi viikkoja 6+0, mutta gyne sanoi ettei oikeastaan pysty yhtään sanomaan kun ollaan niin hirveän alussa vasta. Sain uuden ajan 8+0 eli 11.5, ilmeisesti lähinnä siksi että nähdään onko koko oikea. Gyne oli sitä mieltä että mulle oli annettu aika liian aikaisin :p No, ei mua haittaa :D Oli se niin upeaa nähdä se sykkivä sydän! Gyne sanoi että tästä eteenpäin keskenmenoriski on n.5%, mutta muistutti että näillä viikoilla kuitenkin keskenmenoja tapahtuu vaikka todennäköisyys on noinkin pieni.

Rödluvan ja Beetakingi 6+0 (Saanpahan poksua uudestaan:D)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: luck ja Tunafish-78

Yhteistyössä