Tuttava mulla on hirveä himo kaikkiin maitotuotteisiin, on ollut koko raskauden. Juon aamulla jo pari kolme lasia maitoa ja sitten syön jogurttia ja lisää maitoa ja rahkaa ja siis ihan kaikkea jossa vaan on maitoa. Eli kaipa se on sitten mun niitä mun mielitekoja raskauden aikana. Tosin olen aina tykännyt maidosta ja maitotuotteista, mutta nyt se alkaa olemaan jo melkoinen pakkomielle. Siis juon maitoakin n. 1-2 litraa päivässä
Tuna ihania uutisia ultrasta
se on aina niin jännittävää.. mullakaan ei ole enää kuin se pari viikkoa siihen rakenneultraan. Sitten on ultrat käyty. Tosin en tiedä sitten onko loppuvaiheessa se synnytysarvioultra, mun sisko ainakin sanoi että sillä on ollut.
Dreamer74 onpas sulla ollut siellä taas miettimistä. Ei sua ainakaan helpolla tän raskauden suhteen päästetä. Me ei haluttu niitä kromosomitutkimuksia, koska sen tulos ei olisi vaikuttanut mihinkään, enkä itse halunnut joutua tilanteeseen että olisin joutunut koko raskauden miettimään, että onko vauvalla jokin synnynnäinen vammaisuus tms. Itse olen luottanut siihen, että pahimmat rakennepoikkeavuudet yms. näkyy sitten ultrissa ja jos vauvalla olisi joku todella vakava rakennepoikkeavuus olisi tilanne sitten eri. Rv 17 +2 kävin yksityisellä ns. rakenneultrassa ja siellä myös katsottiin ns. kehitysvammaisuuden markkereita: mitään niistä ei ollut ja terve tapaus oli masussa potkuttelemassa.
Tottakai sitä varmasti miettii lisätutkimuksia, jos saa tuloksen että riski kromosomipoikkeavuudelle on. Minulla 1 siskoista on käynyt läpi tuon lapsivesipunktion, heillä oli todennäköisyys 1:150, terve lapsi heillekkin syntyi.
Eikä se että kohdussa kasvaessa vauva on todettu terveeksi vielä takaa tervettä vauvaa, esimerkiksi CP-vammat syntyvät yleensä synnytyksen yhteydessä, joten koskaan ei voi varautua siihen että saa lopulta terveen lapsen, mutta kaikki lapset ovat varmasti rakkaita ja erityislapsikin voi elää erittäin onnelista ja normaalia elämää. Tottakai silti aina lapsenkin kannalta toivoo, että kaikki olisi hyvin. Itse olen siis lasten fysioterapeutti, joten tietänen mistä puhun, kun olen tehnyt töitä lasten kanssa jo useamman vuoden
Mirdav mä olen miettinyt kans vaunujen tilaamista ulkomailta, kun ne on siellä paljon halvempia. Lisäksi löysin edullisia vaunuja myös esim. vaunula.fi sivuilla, eivät ole niin tunnettuja merkkejä mutta alle 400 saisi vaunut. Pitää varmaan katsella nettien keskustelupalstoilta onko muilla kokemuksia.
Kauhean nopeaa tämä aika menee ja tuntuu että vastahan sitä kävi siellä alkuraskauden ultrassa
Olen alkanut tuntea potkut selvästi ja etenkin iltaisin pienokainen jumppailee urakalla
Vaikka mulla on istukka etuseinässä, niin silti liikkeet tuntuu todella selkeästi, välillä on kuplintaa ja välillä teräviä tömäyksiä. Iltaisin aina pyhitän n. 20 minuttia vauvan liikkeiden tunnusteluun ihan oman mielenrauhan vuoksi. Jos liikkeitä ei tunnu syön jotain makeaa ja johan alkaa tuntumaan! Mites muilla liikkeet?
LadyBlue ja jumppaileva pikkutirri rv 18 + 5