Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Tervetuloa Waninka! Eiköhän tänne mahdu =)

Täällä odotellaan lähinnä perjantain ultraa, ja yritetään selvitä töissä pahoinvoinnin kanssa. En oksenna mutta se etova tunne voi välillä olla kertakaikkiaan lamauttava. ja kun on syönyt lähinnä sitä mikä menee alas (herkkuja...) ja vielä joutuu syömään usein niin paino on noussut varmaan ainakin 2 kg :ashamed: Paljonko teillä pidemmälle ehtineillä nousi paino ekan kolmanneksen aikana??

Rödluvan ja Beetakingi 7+3
 
Tervetuloa Waninka!

Mulla lähti paino laskuun heti plussauksesta ja laski sen 3-4kg. Edelleen pysyny samassa vaikkakin pahoinvointi loppui pari viikkoa sitten ja oon syöny vieläkin vähän sitä mitä sattuu tekemään mieli:D

Täytyy nyt alkaa skarppaamaan ton syömisen kanssa.

Perjantaina katotaan viimeisen kerran niitä kystia ja samalla näkee pikkasen :heart:
ON tää ihmeellistä kun oireet on loppu ja maha ei kasva niin mistä sitä enää tietää olevansa raskaana!!:O

Lotte 14+6
 
Kovasti onnea plussasta Waninka ja tervetuloa tänne odottajien puolelle :wave: Ihana kuulla muistakin inssionnistujista!

Mulla sama tilanne Lotte! Tuskalliset viikot alkoi np-ultran jälkeen kun seuraavaan neuvolakäyntiin ainakin 1kk ja seuraavaan ultraan yli 2kk. Dopplerillakaan en saa oikein mitään järkevää kuuluviin kun istukka on edessä. Ja esikoista odottavana ei niitä liikkeitäkään vissiin kannata odottaa ihan heti. Masukaan ei vielä näy ja oireita mulla ei juurikaan ole koko raskausaikana ollutkaan.

Tuna ja sintti 12+1
 
Rödluvan mulla nousi ekan kolmanneksen aikana n. 4 kg ja nyt sitä on tullut jo lähelle 9 kiloa :D tosin ensikertaa mullakin on vähän muotoja entiseen ruotoon verrattuna :) mulla on tissit kasvaneet eniten, siis jotain 2 kuppikokoa on tullut ja mahanympärys on kasvanut melkeen 20cm, että masu on ihan valtava jo nyt..

meille tulee miehen mukaan jättiläisvauva, joka osaa kävellä viikon päästä syntymästä.. mmmm.. miehet!!

LadyBlue ja pikkutirri rv 19 *POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Ensimmäinen neuvola takana. Paljon tietoa tuli mukaan, joita näytin jo miehellekin, että hänkin voi niihin tutustua. Perjantaina pitää käydä siellä verikokeessa ja np-ultra on varattu kesäkuun alkuun. Painoa ei onneksi ollut tullut kuin kaksi kiloa, vaikka tuntuu, että on tullut syötyä vaikka mitä. Pitää yrittää pitää huoli, että ei nousekaan hirveästi, ainakaan normaalia enempää.

Nykyisiä oireita on huono olo, väsymys ja ummetus. Onneksi ei ole vielä kertaakaan tarvinnut oksentaa, vaikka pari kertaa melkein sellainen on tullut. Taitaa johtua myös tuosta vatsan toimimattomuudesta, että alavatsa on turvoksissa ja välillä vähän ikävän tuntuinen. Olen nyt yrittänyt syödä ruisleipää, puuroa ja luumuja.

Yksi asia ihmetetyttää ja se on nuo viikkojen laskemiset. Siellä ekassa ultrassa laskettiin, että viikkoja on 7+5 ja alkio vastasi kokoa 7+6 ja sen mukaan nyt pitäisi olla 9+3 tai 9+4. Mutta neuvolassa laskettiin, että nyt olisi 9+1. Tietty ei nuo parin päivän heitot missään tunnut, mutta en tiedä minkä mukaan pitäisi itse laskea. Olen laskenut tähän mennessä, että nyt ois 9+3 ja tuota taidan pitää nyt todennäköisenä. Kait siellä np-ultrassa näkee sitten varmasti mikä viikko on menossa.
 
:heart:Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet:heart:



Nippe............29v..esikoiset..1xinssi, OI........LA 7.8
Jypy..............40v...3.lapsi....4xinssi............LA 20.8...JS
Haaveilija 82..29v..1.lapsi.....3xinssi, 1.IVF.....LA 29.8...
Mirdav...........38v...1.lapsi....3xinssi, luomu...LA 31.8...NKL
Mangu76.......36v...1.lapsi....1.IVF/3.PAS.......LA 30.9...NKL
LadyBlue.......29v...1.lapsi.....2.inssi.............LA 2.10...OYS
mökkelö........26v...1.lapsi.....4xinssi, 1.IVF....LA 7.10...KOS
Ronja R...........?.....?...........2xinssi, 1.IVF.....LA 8.10.....
susirouva......40v...1.lapsi.....1.IVF..............LA.9.10...NKL
Dreamer74.....37v...1.lapsi....1.IVF/1.PAS......LA 11.10...ulkomailla
Albus............35v...3.lapsi.....3xinssi, luomu...LA 11.10...NKL
Sartsa00.........?.....?............3.ICSI/1.PAS...................?.....
Jade84...........?
Kebri82.........29v....1.lapsi.....1.IVF..............LA 23.10...SeKS
Tuttava.........?......2.lapsi.....3.IVF/ICSI/PAS............
Lotte10........27v....1.lapsi.....1.IVF..............LA 30.10...TAYS
Areliina........ 29v...1.lapsi.....4xinssi,1.icsi......LA 6.11..TAYS
neulatyyny....38v....1.lapsi.....2.ivf................LA 12.11..TYKS
Tunafish-78...34v...1.lapsi.....2xinssi............LA 20.11..NKL
Uskoa täynnä.........................1xinssi..........LA 24.11
Peppi1981.....30v....1.lapsi....3.ICSI 1.PAS......LA 10.12..OYS
Rödluvan.....30 v...1.lapsi.....1.ICSI 1.PAS.......LA 20.12..TYKS
luck............26v....1.lapsi.............................LA 20.12..NKL
Alexsandria..35v...2. lapsi....3.IVF..................LA 7.1..LPKS
waninka...............1.lapsi.....3.inssi...............LA 7.1..TAYS



Suuren surun kohdanneet :'(
Scarleth
valoa
Aretha
Hautomo76
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet plussaajat Peppi, Luck, Alexandria ja waninka! Aivan ihana saada teidätkim sieltä hoidoista tänne! Pidetään täällä pikkuisista hyvää huolta ja kasvatellaan mahoja yhdessä :heart: Moni meistä on päässyt jo alun piinaviikoistakin eroon, hieno juttu! Kaikkien niiden hoidon epätoivon hetkien jälkeen alkaa tosiaan se piinoista suurin, ennen kuin raskaudesta uskaltaa nauttia. Kaikki me ollaan se täällä käyty läpi, eli antaa tulla vaan tänne kaikki mikä ikinä mietityttää!

En nyt osaa pitkän hiljaiselon jälkeen kauheasti kommentoida... Mutta Dreamerin teksti ainakin jäi mieleen. Varmasti oli pysäyttävä kokemus. Eikös tuo ultra kuitenkin ole tarkempi kuin verikoe? Verikokeissa tulee noita vääriä hälytyksiä ilmeisesti aika paljon. Ja toisaalta, kukaan meistä ei tiedä, onko lapsi varmasti terve vaikka kuinka paljon tutkisi. Miten teillä on asiat edenneet?

Painostakin oli puhetta, mullakin laski alkuun pari kiloa ja alkupainon saavutin rv 16, siitä alken se onkin sitten noussut ja nyt on tullut 4 kg kaikkiaan.

Täällä tosiaan on ollut kiirettä, pihatöitä kevään tultua ja muuta puuhastelua. Vauvansängynkin entisöin ja se odottaa jo pientä tuhisijaa makuuhuoneessa omalla paikallaan. Olen voinut oikein hyvin selkää lukuunottamatta, yritän vielä pärjäillä töissä selän kanssa ja fysioterapiassa olen käynyt, harjoituksia teen useita kertoja päivässä. Toivottavasti ei olo mene loppuajasta kovin tuskaiseksi. Ajatelkaa, minulla alkaa huomenna seitsemäs raskauskuukausi!!!! Aivan hurjaa! Tyttö myllää mahassa lähes jatkuvasti, liike on muuttunut napakoista potkuista enempi sellaiseksi myllerrykseski, pienellä ei kai ole enää tilaa ottaa vauhtia niin paljon kuin aiemmin. Kohdun pohja on jo tuossa navan yläpuolella ja pientä närästysvaivaakin on ollut. Ummetukseen menee leseitä ja luumua päivittäin. Mutta ei voi valittaa! Olen niin rakastunut tuohon masumyllääjääni :heart:

Haaveilija ja pallero 23+6
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoiset huomenet kaikille :)
Josko minäkin uskaltautuisin tännekin kirjoittamaan. Plussauksesta on jo hetki kulunut. Alku ollut vaan vähän hermoja koettelevaa, mutta np-ultran jälkeen on alkanut pikkuhiljaa uskoa, että vauva on tulossa :)

Seuloihinkin osallistuin ja tulokset oli ok. Eihän se 100% totuus ole, mutta kuitenkin.

Tänään sitten luovutin omien vaatteiden suhteen ja laitoin mammahousut jalkaan. Ahh mikä olotila kun ei kiristä :) Paino nousi hoitojen alettua noin 8kg. Pari kuukautta ollut aika lamaavaa pahoinvointia ja paino pudonnut pari kiloa. Saas nähdä, kun parin viikon päästä on seuraava neuvola mille paino näyttää.

Sokerirasitukseen jouduin jo viime maanantaina. Ei tuo paha ollut, pelkäsin pahempaa. Mietinkin, että pitäiskö soitella neuvolaan tuloksista vai ei.

neulatyyny....38v........ensimmäinen.....2.ivf........la 12.11.....TYKS

neulatyyny ja nuppis 13+2
 
Heräilen vähitellen täältä hiljaiselosta, mulla on ollut nyt muutaman viikon opiskelija töissä, niin en oo oikein viittiny roikkua täällä Kaksplussalla, kun toinen on koko ajan siinä vieressä :D Junamatkalla on kyllä pikaisesti lukenut muiden kuulumiset kännykällä! Tervetuloa kaikille uusille, teitä onkin tosi monta! Ihanaa :heart:

:hug: Dreamer74 en voi edes kuvitella, miltä tuo ultran odottelu on teistä tuntunut! Itse kyllä yrittäisin tuossa vaiheessa luottaa ultranneen lääkärin vakuutuksiin, että kaikki on hyvin! Tosiaan, veriseulat voi antaa vääriä hälytyksiä! Onneksi kaikki näytti ultrassa olevan hyvin, mutta kylläpä teitä on pitänyt säikäyttää vielä tuollaisella! Onnea valtavasti suloisesta pienestä tytöstä :heart:

Täällä jo malttamattomana odotellaan rakenneultraa parin viikon päästä 22.5. Vähän on takapakkiakin tullut tähän seesteiseen keskiraskauteen, jouduin nimittäin eilisestä alkaen viikon sairaslomalle supistusten takia : / Viime viikosta alkaen supistuksia on tullut melko paljon pienessäkin rasituksessa ja aika paljon myös ihan paikoillaan ollessa. Terveyskeskuslääkäri lähetti Kättärille ultrattavaksi ja kaikki näytti onneksi siltä kuin pitääkin (lähinnä kai kohdunkaula). Vauvan pääkin ultrassa vilahti :) Nyt sit otetaan iisisti kotosalla, en halunnut enempää sairaslomaa vaikka lääkäri olisi sitä kirjoittanut enemmänkin. Saahan sitä sitten haettua ensi viikolla lisää, nyt tilanne tuntuu kuitenkin rauhoittuneen!

Paino on mulla noussut nelisen kiloa alusta ja nyt varmaan nousee vielä reippaammin, kun en yhtään pääse liikkumaan.. Liikkeitä jo kovasti odottelen, mutta hiljaista on pitänyt.. Johtunee istukasta, joka on luultavasti etuseinässä. Hankintoja ei vielä oo tehty muutakon kirppareilta jotain yksittäisiä vaatteita. Varmaan vähitellen voisi aktivoitua, tänään ehkä mennään katsomaan vaunuja :)

Ihanaa ja aurinkoista kesää kaikille

mökkelö ja hyyppä 18+3
 
Heippa taas täältäkin pitkästä aikaa.

Dreamerille kommentoinkin jo tuolla toisessa ketjussa enemmän, mutta hyviä vointeja ja mieliä vielä toivottelen :).

Kiva kun tulit tännekin kirjoittelemaan neulatyyny! :). Meillä on myös tulossa tuo sokerirasitus jossain vaiheessa. Kiva myös saada muut uudet tänne :).

Mulla on myös noussut paino muutamalla kilolla. Olo ja vointi ovat edelleen olleet hyvät. Kauhea kiire on ollut koko ajan, enkä kyllä tästä ajanjaksosta huonoilla oloilla olisi "selvinnytkään". Tarkoitan siis että ei kyllä olisi onnistunut nämä mitä nyt on pitänyt tehdä. Nyt tuntuu että viikot menee tosi nopeasti, enkä aina ehdi edes tajuamaankaan raskausviikkojen etenemistä. Vatsa on kyllä jo kasvanut jonkin verran. Liikkeitä tunnen välillä, mutten koe että olisivat mitään selkeitä potkuja. Maanantaina kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänäänetkin, kun sattui olemaan samassa paikassa kuin hammaslääkärini. Hyvät olivat, 159. Siellä seinällä muuten "mainostettiin" että odottavan äidin kannattaa syödä ksylitolpurkkaa jo raskausaikana, koska kuulemma vaikuttaa jo tässäkin vaiheessa lapsen hampaisiin, positiivisesti siis tietenkin! Enpä tiennyt tuota, ja purkkakaupassa sitten kävinkin.

Onko teillä muuten otettu hemoglobiinia, ja siitä rauta-arvoja? Mulla kun ei ole, ja mietin että koskahan niitä aletaan mittailemaan.

Kurja Mökkelö että olet joutunut tuollaisia kokemaan. Näin ei varmaan saa sanoo, mutta mua kauheasti kiinnostaisi tietää että miltä ne supistukset tuntuu. Ihan vähän kun on alkanut vatsan kasvamisen myötä jännittämään synnytys. Ei pahasti onneksi, mutta sen tajuamisen vuoksi, että nyt on todellakin niin, että tästä on vain yksi tie ulos :D. Eikä se tosiaankaan ole kivuton. Miettiikö teistä kukaan muu synnytystä? En tietenkään toivo kenellekään tuollaisia mitä sinulla mökkelö on ollut. Onneksi on kaikki hyvin :).

Me ollaan tehty nyt vähän enemmänkin hankintoja. Nyt tuossa eteisessä "lojuu" turvakaukakoita 2 kpl, isomman lapsen turvaistuin, hoitopöytä ja pinnasänkykin on ostettu. Ja matkasänky, sekä matkarattaat ollaan saatu. Vaatteita olen vähän ostanut kirppikseltä, niitä on nyt nelisenkymmentä kappaletta. Nyt siis odottelen innolla ensi viikkoa, jolloin mulla on viikko lomaa!! Laittelen sitten tavaroita paremmin paikoilleen. Pitää järjestellä koko talo että uuden asukkaan tavaroille on tilaa ja omat paikat. Pinnis saa tietenkin jäädä vielä laittamatta. Onhan tässä vielä hieman yli puolet odotuksesta jäljellä. Vaunut ostetaan vasta syksyllä, koska ostamme ne uutena, ja haluan nähdä uusimmat Emmaljungan kuosit, jos niistä joku miellyttäisi eniten. 8 vk ennen tarvetta ne pitää kuitenkin tilata, ainakin joidenkin kuosien kohdalla, koska kaikkia ei löydy heti varastosta.

Meillä myös tulossa rakenneultra puolentoista viikon päästä maanantaina. Sitä odottlen innolla, ja pienellä jännityksellä.

Sellaista muuten, että mulla on nyt kaksi kertaa vuotanut verta nenästä, aivan yhtäkkiä. Koskaan elämässäni tuota ei ole ennen tapahtunut. Kellään muulla tällaista? Äsken tosiaan laittelin hoitopöytää paikoilleen (niin, nyt jo :ashamed:, ehkä vielä kuitenkin siirrän muutamaksi viikoksi pois kunhan olen ensin saanut katsella sitä vähän aikaa:D), niin siis verta vaan alkoi valumaan norona, pieni tippa meni hoitopöydällekin. Onneksi sen sai hyvin putsattua. Onko kenelläkään teistä tällaista esiintynyt?

Tässä nyt sitten kerralla vähän enemän, ihan hirmuisen pajon en nyt ole ehtinyt täällä käymään, ainakaan kommentoimassa. Luen kyllä uudet kirjoitukset aina kun vaan niitä huomaan tulleen, ja ehdin. Kesällä olisi kyllä kiva tavata jossain!

Susirouva ja sudenpentu 18+1
 
Viimeksi muokattu:
Susirouva, onpa teillä hankinnat jo hyvällä mallilla :) Mulla on tullut jo neljä kertaa verta nenästä, mikä ei yleensä tapahdu kovin herkästi. Varmaan limakalvot muuttuneet tms.

Tänään oli hiukan helpompi päivä kuin vähään aikaan, ja heti tietysti pelko pöksyissä että onko pienellä kaikki hyvin... onneksi ultra on jo ylihuomenna!

Rödluvan ja Beetakingi 7+5
 
Dreamer :hug: mitä kokemus mutta hyvä että kaikki ok ja onnea prinsessalle:D

Waninka ja Luck ja neulatyyny paljon onnea ja Tervetuloa.

mökkelö minä sen ehdotin tapaamista kyllä piknikki on hyvää..kun vaan sovitaan:)
ja voi kun olet kokenut tuolaista sopistukset toivotavasti ei tuu ennä..

Suosirouva oletpa hankinut paljon jo:)

Rödluvan varmasti kivaa menna sinne ultra..:)

Kivaa luki ihanasta ultra kuulumista ja kaikki tapahtunut..

Minä odotan innolla siitä äitiyspakkaus, minulla onneks ei mitään kipuja eikä väsymystä että onneks..rauta jo olin otanut parisen viikko ja jatkuu varmankin syynytyksen asti ja ehkä jalkenkin :) vauva potki jo kovasti ja liiku yöllä paljon,mieheni jo tuntee potkuja :) paino on nousut kokonaisuus 4kg.. aika todellakin mene niin nopeasti että kohta meillä on jo vauva..

Syynytys en vielä ajattelut paljon mutta kyllä se pelottaa :) muta jos kaikki muut selvis niin mekin vai mitä? sisarit:)

Mirdav ja Bambino 23+5
 
Uudet: Tervetuloa joukkoon! Kevät taitaa tosiaan olla sitä hedelmällisintä aikaa, kun plussia on sadellut :)

Dreamer: Eipä sitten pelot ja jännitykset loppuneet sinullakaan siihen maagiseen 12 viikkoon. :hug: Nämä verikokeet ja ultratuloksethan vaan antavat todennäköisyyksiä, mutta täytyy muistaa että vaikka nämä tutkimukset eivät hälyttäisikään, on mahdollista silti että lapsi ei ole terve. Tai vaikka seula hälyttää, niin lapsi voi silti olla täysin terve. Itse harmittelin että edes osallistuttiin tuohon veriseulaan (vaikka tulokset oli ok), koska ei nämäkään tutkimukset kaikkea kerro. Toisaalta pelkäsin sitä tilannetta, että jos käry kävisi, niin uskaltaisinko mennä jatkotutkimuksiin, koska niihin liittyy km riski ja kaksi km kokeneena, en uskaltaisi riskeerata enää mitään... Mutta nämä ovat niin henkilökohtaisia asioita/kipeitä päätöksiä, että oikeaa ratkaisua ei voi kukaan muu sinulle sanoa. Mutta onneksi ultrassa kaikki näytti olevan hyvin!

Synnytys: En ole uskaltanut ajatella edes koko asiaa... Pelkään kaikkia kipuja ja sitä ettei tilannetta voi suunnitella ja tietää miten synnytys etenee. Mutta pitänee käydä juttelemassa lääkärin kanssa mikä olisi vauvoille turvallisin vaihtoehto. Ja ois ihan jees, jos löytyis vielä itselle kivuton vaihtoehtokin...

Nippe + tuplat 27+2
 
Susirouva tottahan sitä saa kysyä! Alkuun en tunnistanu supistuksiksi, tuli sellanen epämiellyttävä ja kiristävä tunne alavatsalle lähinnä pyöräillessä. Sitten niitä alko tulla portaita noustessa, kävellessä ja nyt jo ihan paikoillaan ollessa. Osa on ihan kivuttomia, tuntuu vaan jännältä ja kun kokeilee niin kohtu on aivan kivikova. Sit osa kourasee sillai inhottavasti ja voi tuntua myös alaselässä. Menee yleensä alle 10 sekunnissa ohi levossa. Mutta joo ei oo kyllä kiva juttu, eilen oli parempi päivä ja uskaltauduin vähän kodin ulkopuolellekin vaunukauppaan. Se ei ollukaan hyvä juttu ja lopulta matka autolle oli aivan työn ja tuskan takana. Osan matkaa mies joutui kantamaan reppuselässä : / Oltiin varmaan aika koominen näky. Huomenna menen uudestaan Kättärille ja pakko kai se on ottaa lisää saikkua, kun ei oikein muu kun vaaka-asento tule tällä hetkellä kyseeseen.. Nyt vaan alkanut toden teolla pelottamaan että miten tässä vielä käy, kun osa noista supistuksista on ollu kivuliaitakin. Tosin kuulin juuri, että myös äidilläni on ollut aivan sama juttu, on joutunut olemaan paljon sairaslomalla ja myös lääkityksellä aikaisten supistusten takia. Synnyin kuitenkin täysiaikaisena. En kyllä yhtään tiedä, että voiko tollanen periytyä.

Verenvuodosta - mulla vuotaa verta nenästä aivan jatkuvasti! Siis nyt varmaan parin viikon ajan, kun oon ollut siitepölyn takia ihan tukossa niin verta on tullut useemman kerran päivässä. Limakalvot varmaan kaksinverroin koetuksella!
Erikoista, että sulla ei oo otettu vielä hemoglobiinia! Mulla oli 2. neuvolakäynnillä (mitattiin sormen päästä) laskenut 131 --> 112, joten nyt olen viikon verran syönyt lisärautaa.

Rödluvan tsemppiä huomiseen ultraan, se on niiin jännää nähdä pikkuinen :) Tule sitten heti kertomaan kuulumiset!

mökkelö ja hyyppä 18+4
 
Mirdav ja Nippe, itse en ole synnytystä vielä tohtinut edes ajatella kun viikkoja on niin vähän vasta ettei tiedä päästäänkö edes sinne asti. Mutta yhdyn Mirdavin sanoihin; kun kerran kaikki muutkin siitä selviävät niin eiköhän mekin! :D Oon kyllä itsekin niin kontrollifriikki että voi olla vaikeaa vaan mennä virran mukana, mutta pitää yrittää. Ja kyllä se vauva sieltä ulos tulee tavalla tai toisella, tuskin sinne kukaan jää ;)

mökkelö, kuulostaa tosi vaivalloiselta toi supistelu! Mun mies ei varmaan edes jaksais kantaa mua reppuselässä :LOL: Toivottavasti supistelu rauhoittuu!!

Tänään kävin ultrassa ja siellä rakas pieni oli! :heart::heart: Sydän jumputti ja koko vastasi juuri oikeita viikkoja, 16 mm päästä peppuun. Yritti jopa vilkutella pikku raajanaluillaan :D Huh, mikä helpotus! Nyt taas saa hetken olla rauhassa kunnes jännitys alkaa taas kasvaa pikkuhiljaa kun nt-ultra lähestyy... viikon päästä eka neuvola. Nyt voisin ruveta vähitellen hankkimaan kotidoppleria ja kaivelemaan sillä ääniä esiin :)

Rödluvan ja Beetakingi 8+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mirdav ja mökkelö
Ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia, onnea Rödluvan :heart: Nyt tosiaan voit huokaista ja rauhassa, nauttien raskaanaolosta, odotella sitä seuraavaa virstanpylvästä :)

Täällä kohtalaisen rauhallinen päivä supistusten osalta, kotona touhutessa ja kauppareissulla (autolla ajoin ihan kaupan eteen kotiovelta) kohtu ilmoitteli itsestään, mutta selvästi lepo auttaa!
 
Nenäverenvuodosta mulla kans tullut verta nenästä, eikä koskaan ennen ole kyllä ollut tällaista vaivaa. Ostin apteekista Naso ratiopharm seesamiöljysuihketta nenään, se auttoi. Lisäksi olen käyttänyt sarvikuonoa eli sellaista suolavettä nenän huhteluun. Yritän viimeiseen asti välttää allergialääkettä ja nuo kyllä helpottavat oiretta.

Synytystä olen ajatellut sen verran, että olen hankkinut synnytysrentoutus CD:n. Näiden endometrioosivuosien jälkeen olen vahvasti sitä mieltä, että rentoutumalla voi oikeasti auttaa itseään ja kasvattaa kivunsietoa. CD on tämä Synnyt Olen kyllä tykännyt.

Oi joi mökkelö, kurjan kuuloisia nuo supistukset! Ota nyt vaan saikkua, ettei tilanne mene hankalammaksi. Pitkä matka vielä edessä kuitenkin. Eihän sulla mitään pissa- tai hiivatulehdusta ole joka aiheuttaisi noita?

Rödluvan! Miten hienoja uutisia! Onnea!!! :heart:

Äitienpäivästä Onko teistä kukaan ajatellut tulevaa viikonloppua? Mulla on jotenkin ristiriitaiset tunteet sitä kohtaan. Se on ollut elämäni surullisimpia päiviä kolmen vuoden ajan ja nyt vihdoin saan siitä nauttia olemalla odottava äiti. Toisaalta huomenna on myös lapsettomien lauantai. Ajattelin viettää sitä polttamalla kynttilää kaikille lapsettomille ja toivomalla onnellista loppua myös muille. Edelleen pystyn sen tuskan tuntemaan sydämessäni, mitä tunsin vuosi sitten. Toisaalta toivon, etten sitä koskaan unohdakaan. Mua vähän ahdistaa kun töissä on yksi nainen, joka myös odottaa. Se koko ajan huutaa raskaudestaan ja oireistaan kovalla äänellä kaikki kahvitauot. Jos mun pitäis sitä kuunnella ilman tätä raskautta niin... Tiedätte varmaan. Eihän se ole väärin olla onnellinen, mutta täytyy kuitenkin muistaa että aina seurassa voi olla joku, jota tämä kipeästi koskettaa. Kohtuus kaikessa, oman onnen kuuluttamisessakin, sanoisin minä. Tavallaan toinen puoli sydäntäni viettää varmaan lapsettomien lauantaita ja toinen äitienpäivää. Mitkäs teidän muiden fiilikset?
 
Rödluvan oi oi miten ihana su ultra kuulumista..olen todela onnelliine puolestasi..

Haaveilija teen sama huomenna poltan myös kynttilä ja toivon parasta muille.

Äitienpäivä normaalisti tytär lupas tehä amiainen ehehe,, se viimeinen äitienpäivä kun hän on aino ens vuona hänellä on pikkuveli viettä äitienpäivä eheheh...

Huomenna tule meille muutamaan kavereita grillamaan..toivotavasti aurinko paistaaaaaaa :D

kaikille hyvää viikonloppua ja äitienpäivä juhla..

ps. harmi kun suomi havis:(

Mirdav ja Bambino pöks 24+
 
Täällä on myös aika ristiriitaiset tunnelmat äitienpäivästä. Kuusi äitienpäivää on mennyt yrityksen aikana. Mies lähti vanhempiensa luo, mutta mie päätin jäädä tällä kertaa kotiin, koska nyt en halua juhlia äitienpäivää mitenkään. Laitoin mie äidilleni kortin postiin, mutta muuten yritän unohtaa koko päivän. Itselläni on oireet vähän vähentyneet alkuajoista, joten epävarmuuskin on kasvanut aika paljon. Rinnat eivät ole enää niin kipeät, eikä huono olo ei ole enää niin paha. Vielä kolme viikkoa ennen seuraavaa ultraa ja aika tuntuu todella pitkältä. Viikolla puhuin miehelleni, että ehkä vuoden päästä vihdoin pääsisi juhlimaan äitienpäivää itsekin, mutta nyt on sellainen olo, että mitä jos en juhlikaan. Sen takia on tullut pari kertaa jo tämän aamun aikana itkettyäkin, ekan kerran, kun kuulin radiossa sen vanhan äidistä kertovan laulun. No, onneksi sisko tulee tänään kylään, joten jos saisi jotain muuta ajateltavaa.

Muoks. Onko teillä ollut sellaista, että yhtäkkiä lempiruuat eivät enää oikein maistu ja on muutenki vaikea keksiä mitä söisi? Minusta on tullut todella ranttu nyt viime aikoina, sellaisia ruokia mitä olisi voinut syödä montakin kertaa aikaisemmin, pystyy nykyään syömään enää enintään pari kertaa jos sitäkään. Muutenkin ruuanlaittaminen tökkii ihan täysin.

Peppi1981 rv. 10+0
 
Viimeksi muokattu:
En nyt muista oonko tähän ketjuun joskus jotain höpötelly vaiko en. Ajattelin kuitenkin saavani täältä vastauksen kysymykseeni, joka kuuluu näin.
Miten teillä on lugesteronit ja zumenonit lopetettu? siis millasella aikavälillä. Saisin alkaa ens viikon jälkeen alkaa lopettelemaan noiden käytön ja tuntu jotenkin nopsalta jos ne voi vajaassa viikossa jättää pois. Lääkäri sano, että joku kolme neljää päivää vahentää ja sit kokonaan pois. Voi kääk sentäs kun muutenkin pelottaa jos ei oma kroppa tuotakaan tarpeeks tarvittavia juttuja ja ja ja *huoh* että sitä pitää aina jotain pelätä :/

Jenksula + tuplat 11+0
 
Jenskula: Zumeoneista ei oo kokemusta, mutta luget lopetin rv 9 ja yleensä ne kuulemma lopetetaan jo rv 8 tienoilla. Ja itse pelkäsin niiden lopettamista, mutta lääkärin mukaan toiset lääkärit käskevät lopettaa jo plussaukseen ja keltarauhashormonin käytöstä on vaihtelevaa tietoa. Toisten tutkimusten mukaan ne auttavat alkuraskaudessa tukemaan keltarauhastoimintaa, mutta toisten tutkimusten mukaan ne voivat pitkittää myös keskenmenon alkua (siis jos alkio ei ole kehittynyt normaalisti). Ja lugejen lopettamiseenkin on monenlaista ohjetta, toiset lääkärit määrää myös maksimiannokset lopetettavaksi kertaheitolla, toiset taas pikkuhiljaa.. Tässä pätkä perhesuunnittelun sivuilta:

"Yleinen syy toistuviin keskenmenoihin on keltarauhashormonin (progesteronin) alhainen määrä. Keltarauhashormonia syntyy keltarauhasen tuottamana ovulaation jälkeen ja sen tarkoitus on valmistaa kohdun limakalvo vastaanottamaan mahdollisesti hedelmöittyneen munasolun ja myöhemmin tukea alkuajan raskautta. Kohdun limakalvon surkastumista ja valmiutta vastaanottamaan hedelmöittynyt munasolu voidaan tutkia 7-10 päivää ovulaation jälkeen otettavalla veritestillä ja kohdun limakalvon koepalalla.

Yksi merkki ongelmista voi olla nk. luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun. Normaalisti tämä on 12-16 vuorokautta. Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Alle 9 vuorokauden luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden onnistumiselle. Alhainen keltarauhashormonin määrä ei myöskään pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta vaikka kiinnittyminen onnistuisinkin. Keltarauhashormoni myös rentouttaa kohdun lihaksia. Alkuraskauden kohdun supistelu saattaa olla merkkinä alhaisesta keltarauhashormonin tasosta.

Alhaista keltarauhashormonin määrää voidaan hoitaa antamalla keltarauhashormonia joko emätinpuikkoina, suun kautta tai pistoksina suoraan vereen. Kuitenkin erään käsityksen mukaan keltarauhashormonin puute ei ole syy raskauden epäonnistumiselle vaan merkki jo epäonnistuneesta raskaudesta. Tutkimuksessa keltarauhashormonin lisäyksen ei todettu parantavan tai haittaavan raskauden onnistumista, enintään pitkittävän keskenmenon alkua."

Nippe
 

Yhteistyössä