Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Ihania ultrakuulumisia täällä on paljon taas <3 olen niin onnellinen teidä kaikkien puolesta. Vihdoinkin se pitkä odotus palkitaan. Pidän peukkuja kaikille että kaikki saavat pitää pienet vauvan alut!

Nopeasti vain omaa napaa..

Kävin tänään omakustanteisesti ultrassa. Halusin vain nähdä pienen :) Siellä hän oli ja jumppaili ja imi peukkua ja houkutteli. Tehtiin ns. rakenneultra ja kaikki todella hyvin, ultraaja sanoi että täydellinen tapaus!

Mitat otettiin ja niiden perusteella nyt 17 + 5, mutta itse pidän kirjaa siihen viralliseen rakenneultraan saakka sillä mitä neuvolassa laskettiin, eli tänään 17 +2

Ja sukupuolikin selvisi, mutta sen pidän myös täällä salaisuutena.. emme siis aio sitä kenellekkään kertoa!

Onnellinen LadyBlue ja täydellinen pikkutirri rv 17 +2
 
Kiitos tunafish vastauksesta. Soitin tänään hoitavalle klinikalllle ja he varasivat ultra-ajan 16.5, ajattelin soittaa neuvolalle vasta sen jälkeen. En malta odottaa.Monenella viikolla olet jos saan kysyä!
 
Hieno juttu luck että sait ar-ultran varattua! Itsekin taisin varailla neuvolaa vasta tuon ar-ultran jälkeen. Tuntuu itsestäkin uskomattomalle kirjoittaa että olen jo 10+4 viikolla. Vielä siis melkoisen alkutaipaleella.

Ihania ultrauutisia oli myös Ladybluella :heart: Onnea täydellisestä pikkuisesta!
 
Heippa kaikille olipa ihana vappusää :)

Tänne sen verran, että viikkoon en ole oksentanut ja pahoinvointi alkaa siis olemaan historiaa (toivottavasti) !!!

Kovasti tervetuloa Peppi ja Luck, ihanaa että olette täällä:heart:

Maha on selkeästi kasvanut alkuviikoista, vaikka neuvolassa viime viikolla täti sanoi, ettei kasvais vielä hetkeen kun on noin alhaalla. Lihonneeni en myönnä :whistle:

Lotte +mukula 14+0 POKS
 
Hyvää vappua kaikille!!!! =) Täällä alkaa oireet hiipimään, nyt on pari viime päivää ollut ihan kohtuullinen kuvotus. En oo kuitenkaan oksentanut mutta silti. Ultran jälkeen oon ollut vähän rauhallisemmin mielin, en enää juokse vessassa pöksyjä tarkistamassa koko ajan :p

Rödluvan ja Beetakingi 6+4
 
Heippa kaikille!

En ole ihan varma, lasketaanko tämä toukokuu vielä talveksi (vrt. ketjun otsikko), mutta sopinee, että liityn varovasti mukaan palstailemaan?

Saimme juuri sopivasti ennen vappua ihania plussauutisia, eli 3. IVF tuotti vihdoin odotetun plussan :) Nyt siis (jos osaan laskea oikein) rv 4+2. Kääk, olen ollut jo 2 päivää ihan hymy korvissa, työkaverit varmaan ihmettelevät, mikä ihme minua vaivaa...

Listausta varten tässä tiedot minusta:
Alexsandria, 35, 2. lapsi, 3.IVF, 7.1.2013 (siis netin laskurilla laskettuna),LPKS

Meillä on siis hoitoja takana vuodesta 2009 saakka. Kotona esikoinen 1,5 vuotta (joka sai alkunsa 1. ivf:stä). Lisäksi viime kesältä kohdunulkoinen, mikä päättyi kiireelliseen leikkaukseen, massiiviseen verenhukkaan ja munatorvien poistoon.

Hui kun teillä kaikillä näyttää olevan viikkoja kasassa jo hurja määrä. Me vasta aloitellaan tätä odotusta :) Oireita ei hirveästi ole, turvotusta lähinnä. Edellinenkin raskaus sujui todella mallikkaasti, ja säästyin pahemmilta pahoinvoinnilta ja turvotuksilta. Ainoastaan närästys vaivasi, toivotaan, että tällä kertaa se pysyy aisoissa :)

Nyt perehdyn teidän kuulumisiin ja historiiaan hieman tarkemmin. Mä olen päättänyt pyhittää tämän päivän ihan vaan lorvailulle ja palstailulle ;-)

Alexsis ja kultahippu 4+2
 
Tervetuloa uusille.. :)

Rödluvan
oireet on toisaalta hyvästä, jos on oikein vahvat oireet niin ainakin ovat muistuttamassa masukista. Vaikka se pahoinvointi ei todellakaan ollut mitään herkkua, mä olen ollut nyt n. 4 viikkoa ilman sitä ja ihanaa on ollut! Vieläkin kauhulla muistelen sitä oksentelua ja etomisen tunnetta.

Milloinkas muuten porukalla on taas ultrien aika? mulla olisi rakenne ultra 23.5.. sitä ennen vauvan sydämen kuuntelua neuvolassa ja tietenkin muistissa se viikon takainen ultra <3 ihana vauveliinini!!

Oletteko jo kovasti ostelleet tavaraa? me ollaan ostettu vauvan turvakaukalo telakalla, se oli käytettynä tutulta ja sitten ollaan ostettu sukat ja body :) ei muuta.. kohta kai sitä pitäisi alkaa katsomaan tavaroita lisää. Vaunut ainakin on mielessä. Olen katsellut niitä Brion combeja, ne olisi uutenakin ihan kohtuuhintaisia ja niihin saa yleensä 2 erilaista koppaa. Mutta tiedä sitten, pitää varmaan lähteä pukkaamaan niitä vaunuja liikkeisiin.. KOEAJOLLE siis :D

Täällä vähän muitakin uutisia, eli mä jäin tänään sairaslomalle pariksi viikoksi, armottomien liitoskipujen ja kiinnityskipujen vuoksi. Venyy ja paukkuu tuo maha siihen malliin, että välillä ei voi edes kävellä. Mulla on ollut nyös ennakoivia supistuksia muutamaan kertaan, joten voi olla että en enää palaa töihin.?? Toivottavasti menisi kuitenkin ohi ja saisin vielä olla töissä, sijainenkin on perehdytettävä vielä!!

Mutta nyt mulla ei tämän enempää!

LadyBlue ja pikkutirri rv 18 + 1
 
Tosi pikaiset kuulumiset eli olossa ei oikeastaan mitään uutta. Tänään aloitin sijaisen perehdyttämisen ja kun samassa huoneessa istutaan niin en pysty toukokuun aikana oikein kirjoittelemaan enkä kyllä lukemaankaan tätä listaa :( Näin iltasella ei ehdi / jaksa enää avata konetta.

Mukavaa alkanutta toukokuuta kaikille listalaisille & uusille lämpimästi tervetuloa mukaan!

Jypy & Murmeli 24+2
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Kiitos, Rödluvan! Aika hieno fillis kyl :)

Jypy, harmi kun työt haittaa palstailua ;-)

Mä soitin just klinikalle plussatuloksesta, käskivät jatkaa Lugeja kerran päivään niin kauan kuin niitä riittää (varmaan viikon verran). Ultraan sitten helatorstain jälkeisellä viikolla. Neuvolaan varailen aikaa varmaan sitten vasta ultran jälkeen. Tai no, katotaan, mua haluttaisi kertoa kaikille tästä raskaudesta, mutta edellinen katastrofi on vielä sen verran tuoreena mielessä, että se jarruttelee. Mut jos varaisi neuvola-ajan, niin saisi kertoa ainakin neuvolan tätille:whistle:

Alexsandria & kultahippu 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa kaikille pitkästä aikaa!

Ja onnea Alexsandria ja Luck plussasta. Ja onnea myös ultralaisille. Ihana lukea hyviä uutisia.

Ja hienoa Lotte10, että pahoinvointi on helpottanut. Mullakin on oksentaminen jäänyt, mutta tosi huono olo on etenkin iltaisin. Näyttäisi linkittyvän tosiaan tuohon väsymiseen.

Ladyblue me ei olla vielä hankitty mitään, mutta eiköhän tässä kohta ruveta niitäkin asioita miettimään.

Meillä ehkä suurinpana asiana on ollut, että olemme kertoneet esikoiselle vauvasta. Toinen oli onnesta silmät suurina ja kyseli vain kerta toisensa jälkeen, että ihanko totta, onko totta, ethän vain juksaa.... Tuli siinä itselläkin kyynelsilmään, on meillä vauvoja toivoneet muutkin kuin vanhemmat...

Muutoin onko teillä jotain erityisiä mielitekoja?
Minun tekisi ihan hirveästi mieli sushia, mutta en ole uskaltanut syödä, kun ei tiedä kuitenkaan kalojen tuoreudesta ja on listeria riski. Ja tosiaan leväähän ei suositella taas jodi pitoisuuksien vuoksi. Tosin tuumin, että täytyy varmaan piakkoin itse tehdä vaikka kasvissushia tai kypsästä kalasta ja tehdä vain nigiria. Sen verran sushi-himo korventaa :p

--Tuttava + vieläkin NN 14+4
 
Kovasti onnea ja tervetuloa alexsandria :wave:

Mä olen ihan unohtanut raportoida eilisiä np-ultrauutisia! Meidän äippäpolilla oli hieno 4D-ultra käytössä joten oli tosi hieno kokemus ja saatiin upeita kuvia mukaan. Pieni siellä kyllä parhaansa mukaan piilotteli kasvoja istukkaa vasten ja kädet vielä kasvojen sivuilla peittona. Mutta pääasia että kaikki tutkittavat rakenteet ja elimet oli kunnossa ja niskaturvotustakin vain 0,7mm. Pikkuinen oli tehnyt kasvupyrähdyksen kun aikasemmin oli ollut kooltaan 1-2pv jäljessä viikkoja, niin nyt oli 3pv edellä. Mittaa kaverilla siis 49mm päästä peppuun.

Helpottunut Tuna ja sintti 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Upeita uutisia Tunafish!! :flower: Varmasti oli ihana tunne =)

Onnittelut niille joilla pahoinvointi helpottaa ;) Mitään mielitekoja ei kyllä ole ollut, lähinnä tykkään syödä jotain raikasta kuten hedelmiä.

Oon vaan tosi hyvällä tuulella nyt, tänään on ollut kiva päivä :D Toivottavasti teilläkin!

Rödluvan ja Beetakingi 6+6 (huomenna poksuu!!)
 
Onnea ultrakuulumisista Tuna, ja tervetuloa uusille :).

Täällä on ollut vähän hiljaiseloa, kun on tullut eleltyä vain ns. normaali elämää. Vatsa kasvaa, ja vauvalle ollaan ostettu vaatteita, saatu matkarattaat, turvakaukalo, ja vaunutkin ollaan päätetty, että mitkä ostetaan. Ei täällä sen kummempaa. Talviloma on vielä pitämättä, ja silloin käyn talon läpi ja teen tilaa vauvalle.

Mukavaa alkukevättä kaikille!!

Susirouva ja sudenpentu 17+2
 
Tervetuloa alexandria ja onnea plusasta :)

Tunafish kiva ultrakuulumista se tunne on ihana:)

Lotte hyvää että nyt parempa olo että pahoinvointti on hävinyt en ole pahemin kokenut siitä oli helpo alku raskaus ja tämän koko raskaus aika:)


Ladyblue sinun ultra päivä muistan varmasti koska se mun synttäri eheheh... en ole ostanut mitään kun yks housut ja pusero vaikka vannon että en osta mitään mutta kyllä äitiyspakkaus on tulossa niin pääsen tutkimaan niitä ja appivanhemmat osta ne kaikki tarvitavat vauvan tarvikeet ja vaaatteet..Vauno ostavat varmankin Italiasta:D..


Tuttava sushi olin syönyt usein mutta olin ite graavanut lohta en laitanut tuore ja sitten toinen vaihtuehto olin tehnyt tunakalachililla ja sekoitin sen majoneesin kaa ja on myös hyvää:) kokeille..


Rödluvan kiva kun sulla on hyvää olo :) huomenna sulla tasan 7vk ja mulla on 23 vk...

Mihin Nippe ja Haaveilija havinyt?


Jypy ja muut joka on pääkaupunkiseudulla tavataanko joskus vaikapa kahville???


Mirdav ja Bambino 22+6
 
Heippa tänne! Täällä viikot vaihtuu huomenna alkaa jo 12.vko. Kävin viime ke yksityisellä ultrassa ja siellä se meidän ihana murunen heilutteli käsiään ja liikkui,oli aivan hirveästi kasvanut viime ultrasta. Ens viikon ke meillä onkin np-ultra ja sehän vasta jännittää...mut luotan et kaikki menee hyvin!:) täällä on pikkasen helpottanut pahoinvointi verrattuna esim.viime viikkoon! Odotan kovin et päästään 12viikon paremmalle puolelle ja et saa alkaa kertoo ihmisille! <3

Aivan ihania ultrakuulumisia täällä <3

Uskoa täynnä ja muru 10+6
 
Onnea uusille plussista ja ultrassakäyneille hyvistä uutisista!

Mirdav: Minnekään en oo hävinny, mutta tuntuu ettei oo mitään kirjoiteltavaa... Ei tapahdu mitään uutta, odotellaan vaan vauvojen syntymää (joka toivottavasti ei nyt vielä tapahdu pitkään pitkään aikaan!) Ultriakin on vielä ollut harvakseltaan vain neljän viikon välein, mutta jospa seuraavan ultran jälkeen vaihtuis kahden viikon välein...

Neuvolassa sf-mitta oli rv 26 jo 30 cm (eli vastaa alakäyrillä kulkevaa täysiaikaista raskautta) ja painoakin on jo kertynyt jotain 12 kg... Eli 6 kg per vauva (kuullostaa heti jo pienemmälle tuo kilomäärä) :D Sydämen sykkeet molemmilla vahvat ja hyvät ja veikataan senkin perusteella tyttöä ja poikaa, koska sointi niissä oli aivan erilainen.

Hankintoja: No nyt on niitäkin uskaltanut tekemään. Pinnis hankittu (odottaa maalausta, vaikka hyväkuntoinen onkin, mutta haluan valkean), vaatteita säkkitolkulla saatu siskolta (tosin tyttömäisiä). Hoitopöytä valmiina ja hoitotarvikkeet myös melkein kaikki... Enää toinen turvakaukalo puuttuu, toinen pinnis hakematta lainaan, kylpyamme ja vaunut... Mutta vaunut tilataan vasta syntymän jälkeen.

Liikkeet: Vauvat liikkuu ahkerasti useita kertoja päivässä. Mies tuntee liikkeet mahan päältä jo ja maha tärisee silminnähden vauvojen potkiessa. Potkut ja liikkeet eivät satu vaikka melko vahvoja liikkeitä jo onkin. Kiitos edessä ja takanaolevien istukoiden ;) Oletan niiden toimivan iskunvaimentimina.

Nippe + tuplat 26+3
 
Nippe, kuulostaa ihanalta sun pikkuiset! Toivotaan että pysyvät pesässään vielä pitkään, mutta olisihan niillä nyt jo mahdollisuus selvitä jos syntyisivät.

Mirdav, onnea poksumisesta :D Ollapa jo noin pitkällä...

Rödluvan ja Beetakingi 7+0 *poks*
 
Moikka kaikille

Täällä on ollut melko rankka viikko takana...
Meillehän tehtiin myös jonkinlainen veriseula koe, quad screen, joka mittaa RISKIÄ saada kromosomipoikkeava vauva esim. down sdr tai spina bifida tai trisomia18 jne... mitä niitä nyt onkaan.

Joka tapauksessa lääkäri soitti minulle kotiin, että minulla tuli ns. positiivinen testi, eli on korkea riski saada sairas lapsi. Down syndrooman riski oli kuulemma 1:35 kun normaalisti se on jotain 1:5000??? No, tämä tietysti huolestutti minut ja meni pari päivää itkua tuhertaessa. Lääkäri meni vielä sanomaan, että tämä on huolestuttava tulos ja rakenneultrassa voidaan sitten tehdä lapsivesi punktio, jotta voidaan varmistaa tulos. Ja että jos olisin hänen vaimonsa, niin tekisi kyllä sen lapsivesipunktion ihan varmasti.

Mitä te tekisitte? Lapsivesipunktiossahan on myös keskenmeno riski, ja kaiken tämän työn ja tuskan jälkeen, olisitteko valmiita ottamaan myös tuon riskin?

No... sydän raskaana mentiin sitten sinne rakenneultraan ja kyyneleet vaan valui silmistä kun vauvelia ultrattiin. Vihdoin lääkäri sitten tuli huoneeseen ja alettiin juttelemaan. Täysin normaali ultra. Ei mitään "markkereita" näkyvissä, joita yrittivät etsiä koska ovat tyypillisiä esim. juuri down syndroomassa. Kaikki näytti hyvältä ja mitään huolestuttavaa eivät löytäneet. Kysyin vielä, että suosittelisiko hän lapsivesi punktiota, ja tämä lääkäri sanoi että se on tarjolla, mutta tässä vaiheessa ei näe mitään syytä lisätutkimuksiin. Helpotti tosi paljon kuulla nuo sanat, mutta vieläkin mietityttää pitäisikö se tehdä, ettei sitten ole huolissaan koko loppuraskauden..... SILTI: muuttaisiko tieto mitään? Jos olisikin sairas lapsi, niin muuttaisiko tieto mitään? Olen jokus ennen ajatellut, että jos saisin tietää odottavani sairasta lasta, niin keskeyttäisin raskauden. Mutta nyt, kaiken tämän odottamisen ja tuskailun jälkeen.... enpä tiedä pystyisinkö siihen. Tämä kun tulee todennäköisesti olemaan meidän ainoa lapsi.

Joka tapauksessa, mietin että jos meille ei olisi tehty tuota verikoetta ja oltais vaan menty ultraan ja siellä täysin terve vauva, niin minulla ei olisi huolen häivää. Tuo verikoehan lisäksi mittaa vain RISKIÄ, ei mitään muuta. Tällä hetkellä olen kallistumassa siihen, ettei riskeerata mitään vauvan kanssa ja luotetaan kokeneeseen perinatalogist lääkäriin, ettei mitään huolta ole. Meillä on vielä seuranta ultra 4 viikonpäästä hänen vastaanotollaan.

Ai niin.... ja meille tulee suloinen TYTTÖ!!!!
Kovin liikkuvainen se oli ja vähän ujo, ei halunnut kasvoja näyttää, kääntyi aina pois ultralaitteesta ja näytti peppua! hih hih...

Dreamer ja tyttö 17 vkoa
 
Tuttava mulla on hirveä himo kaikkiin maitotuotteisiin, on ollut koko raskauden. Juon aamulla jo pari kolme lasia maitoa ja sitten syön jogurttia ja lisää maitoa ja rahkaa ja siis ihan kaikkea jossa vaan on maitoa. Eli kaipa se on sitten mun niitä mun mielitekoja raskauden aikana. Tosin olen aina tykännyt maidosta ja maitotuotteista, mutta nyt se alkaa olemaan jo melkoinen pakkomielle. Siis juon maitoakin n. 1-2 litraa päivässä :D

Tuna ihania uutisia ultrasta :) se on aina niin jännittävää.. mullakaan ei ole enää kuin se pari viikkoa siihen rakenneultraan. Sitten on ultrat käyty. Tosin en tiedä sitten onko loppuvaiheessa se synnytysarvioultra, mun sisko ainakin sanoi että sillä on ollut.

Dreamer74 onpas sulla ollut siellä taas miettimistä. Ei sua ainakaan helpolla tän raskauden suhteen päästetä. Me ei haluttu niitä kromosomitutkimuksia, koska sen tulos ei olisi vaikuttanut mihinkään, enkä itse halunnut joutua tilanteeseen että olisin joutunut koko raskauden miettimään, että onko vauvalla jokin synnynnäinen vammaisuus tms. Itse olen luottanut siihen, että pahimmat rakennepoikkeavuudet yms. näkyy sitten ultrissa ja jos vauvalla olisi joku todella vakava rakennepoikkeavuus olisi tilanne sitten eri. Rv 17 +2 kävin yksityisellä ns. rakenneultrassa ja siellä myös katsottiin ns. kehitysvammaisuuden markkereita: mitään niistä ei ollut ja terve tapaus oli masussa potkuttelemassa.

Tottakai sitä varmasti miettii lisätutkimuksia, jos saa tuloksen että riski kromosomipoikkeavuudelle on. Minulla 1 siskoista on käynyt läpi tuon lapsivesipunktion, heillä oli todennäköisyys 1:150, terve lapsi heillekkin syntyi.

Eikä se että kohdussa kasvaessa vauva on todettu terveeksi vielä takaa tervettä vauvaa, esimerkiksi CP-vammat syntyvät yleensä synnytyksen yhteydessä, joten koskaan ei voi varautua siihen että saa lopulta terveen lapsen, mutta kaikki lapset ovat varmasti rakkaita ja erityislapsikin voi elää erittäin onnelista ja normaalia elämää. Tottakai silti aina lapsenkin kannalta toivoo, että kaikki olisi hyvin. Itse olen siis lasten fysioterapeutti, joten tietänen mistä puhun, kun olen tehnyt töitä lasten kanssa jo useamman vuoden :)

Mirdav mä olen miettinyt kans vaunujen tilaamista ulkomailta, kun ne on siellä paljon halvempia. Lisäksi löysin edullisia vaunuja myös esim. vaunula.fi sivuilla, eivät ole niin tunnettuja merkkejä mutta alle 400 € saisi vaunut. Pitää varmaan katsella nettien keskustelupalstoilta onko muilla kokemuksia.

Kauhean nopeaa tämä aika menee ja tuntuu että vastahan sitä kävi siellä alkuraskauden ultrassa :) Olen alkanut tuntea potkut selvästi ja etenkin iltaisin pienokainen jumppailee urakalla :) Vaikka mulla on istukka etuseinässä, niin silti liikkeet tuntuu todella selkeästi, välillä on kuplintaa ja välillä teräviä tömäyksiä. Iltaisin aina pyhitän n. 20 minuttia vauvan liikkeiden tunnusteluun ihan oman mielenrauhan vuoksi. Jos liikkeitä ei tunnu syön jotain makeaa ja johan alkaa tuntumaan! Mites muilla liikkeet?



LadyBlue ja jumppaileva pikkutirri rv 18 + 5
 
Viimeksi muokattu:
Saiskos tänne vielä liittyä, vaikka en ihan talvella ookaan plussannut? :) Ois kiva jutella muiden sellaisten kanssa joilla myös lapsettomuutta taustalla, kun tuntuu että se kuitenkin vaikuttaa siihen miten raskauden kokee. Ensimmäisen plussan sain 28.4 ja varmistuksen 30.4, virallisena testipäivänä. Nyt on siis menossa viikko 5+0. Raskaus on saanut alkunsa kolmannesta inseminaatiosta yli kolmen vuoden yrittämisen jälkeen ja on ensimmäinen raskauteni. Laskettu aika 7.1.2013 ja Taysissa asioidaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tunafish-78

Yhteistyössä