Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Voi harmistus Jypy että tuollainen kaksikko sinua osuikin ultraamaan. Kuten mökkelö tuossa totesikin niin varmasti sinulle olisi annettu uusi aika lääkärille jos siellä jotain hälyyttävää olisi ollut. Jos asia kovasti mietityttää niin saisitkohan uuden ajan neuvolan kautta ultraavalle lääkärille tai sitten suoraan yksityiseltä lääkäriasemalta (jos asut paikkakunnalla jossa sellaisen käyttö on mahdollista). Tuollaiset epäselvät tilanteet on pahimpia :hug:

mökkelö Ihanaa varmasti kuulla ekat viuh viuhit dopplerista :heart: Mulla oottaa doppleri postissa vaikka tuskin mun makkaroiden keskeltä hetkeen mitään kuuluukaan :ashamed:

Huomenna olisi hoitavalla klinikalla se virallinen ar-ultra! Käytiin jo viime viikolla siis miehen kanssa yhdessä ekassa varhaisultrassa koska mies ei pääse huomenna mukaan enkä todellakaan halunnut mennä ekaan ultraan yksin. Toivottavasti taas näkyy villisti sykkivä sydän ja pikku-sintti olisi kasvanut monta milliä :heart:

En tiedä miten aktiivisesti tuota etusivun listaa päivitellään mutta voisikos minut lisätä mukaan tiedoilla:
Tunafish-78.....34v.....1.lapsi.....2xinssi.....LA 20.11......NKL


Se olisi muuten aika taas poksua!

Tuna ja Sintti 7+0 *POKS*
 
Tervetuloa Uskoa täynnä ja Tunafish :)

Lady Blue, ja muutkin, musta ei tunnu juuri yhtään siltä että olisin raskaana. Rintoihin on tullut verisuonet esille, ja vatsan tominta on hidastunut. Muuta muutosta ei oikein ole nyt. Ei pahaa oloa, ei vatsan kasvua. Rinnoista kyllä välillä vihloo, ja välillä ovat kauttaaltaankin kipeät. Muuten nämä nyt kiireiset päivät kuluu melkein normaalin olon merkeissä, voisi jopa unohtaa että on raskaana, ja välillä se tuntuukin oudolta, kun ei vieläkään, viikolla 14 tunnu mitään kovin erilaista!! Mietin, että miten tällä mahalla voi mitään potkuja edes ajatella tuntevansa. Jos siis tämä maha ei tästä nyt pian ala kasvamaan, viikolla 15 ja 16:han niitä potkuja saattaa jo alkaa tuntemaan. Tuntuu että siihen pitäisi olla ainakin ihan reilusti mahaa, että voisi jotain noin konkreettista kokea.

Omalla kohdallani aika on kyllä mennyt hitaasti. Alku oli pelkkää piinaa. Np ultran jälkeen helpotti, ja viikotkin menee työn ja opiskelun vuoksi melko nopeasti, mutta niitä fyysisiä muutoksia saa näköjään todella odottaa!!!

Vauvalle olen ostanut muutaman vaatteen ja yhden lelun. Muuten en ole ehtinyt mitään järjestelyjä tekemään. Vaunuja pitäisi lähteä liikkeisiin testailemaan, kun en tiedä yhtään minkälaiset haluaisin. Kaikki tuntuu olevan nykyään pienipyöräisiä, ja siten vähän epäkäytännöllisiä Suomen keleihin. Emmaljungat eivät ole, mutta ovat sitten muuten vähän kömpelöt ja kauhean tavalliset, jotenkin tylsät. Olisi kiva saada jotkut vähän erikoisemmat.

Voi että Jypy! Todella harmillista tuo, mutta muista että voi olla kyse vain kokemattomasta ultraajasta. Olen kuullut (henk.koht) sen tuhat tarinaa joissa on sanottu jonkun asian olevan huonosti (liian pieni pää kun on käsin tunnusteltu, mutta onkin tunnustellut peppua, ja vaikka mitä), joissa on kuitenkin ollut kaikki oikeasti hyvin. Kannattaa nyt kuitenkin varmaan vaatia sitä lääkärin ultraa vielä. Onhan se nyt järjetöntä että jättävät odottavan pariskunnan tuollaisen sekavan informaation keskelle!! Paljon voimia teille!!

Voi kun ihana juttu Mökkelö :heart:. Vauva kävi vähän äitiä moikkaamassa, ja paineli sitten takaisin kohdun taka-vasemmalle :D.

Susirouva ja sudenpentu 13+0
 
Tunafish tervetuloa, tiesin jo että sait plussan kun kävin korkamaassa siellä inssi keskustelussa.. onnea kovasti plussa..

Jypy harmi kun eivat osaneet sano mutta toivotavasti että ei mitään hälyttävä jos eivat antanut lisää tutkimuksen.. halaukset täältä..

Minulla on rakeneultra 16.4 toivotavasti osaavat sano ja löytävät mitä pitäisi löytä..nyt huolestutta mutta aina voi toivo että kaikki hyvin,, kyllä se kovasti potki ja liikuu tämä mun vauva.. kotidoppleri kuuntelen joka toinen päivä ja ihanaa kuulla sydän äänit aika sama ääni kun neuvolassa. 154-160 syyke minuutissa..

mäkellö eks oo ihanaa kuulla toi fium fium fium.. odotaa vähän kun kuulet oiken toi tsug tsug tsug tsug... ehheheh ja nopea..:)

kaikille oiken mukavaa odotusta ja toivon että meille kaikki hyvin lopuun asti..

Mirdav ja Bambino 18+3
 
Hellu ja rei, tulin teiltä kyselemään jos teillä ois enemmän kokemusta näistä hcg arvoista :) Itsekin siis hoidoista plussanneena ja vuodoista kärsineenä pääsin hcg kokeeseen. rv5+1 tulos oli 7708 ... onkohan tää nyt sit niinku hyvä huono vai mikä?
Uusinta testiin pääsisin mut ei kuulemma järkee kun tällä viikolla ei kannata enää ottaa ja menis pääsiäisen jälkeen ja sit ei ookaan kun viikko ultraan. Nyt sit täällä odotetaan hermoromahduksen partaalla sitä ultraa :/
 
Mä äkkiä vastaan sulle Jenksula että toi sun arvo on tosi hyvä! Itse kävin kolme kertaa hcg määrityksessä: 4+0 = 36, 4+2 = 114 ja 4+6 = 968 ja klinikalta todettiin vikasta arvosta että olen erittäin tukevasti raskaana (aikasemmat kaksi arvoa oli vähän alakanttiin). Arvon pitäisi vähintään tuplaantua parin päivän välein joten tuo sun 7708 on tosi hyvä arvo tuolle 5+1 päivälle! Onnea kovasti :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jenksula
Mun piti Jenksula oikein käydä tarkistamassa tuolta toiselta puolelta, että kuinka monta alkiota sulle siirrettiin, kun kuulosti niin huimalta luvulta tuo 7708! Ja kaksihan sinne laitettiin köllimään, eikö!? Ties vaikka olis molemmat kyydissä :) Mulla oli nimittäin 5+0 hcg vähän reilu 3000 ja sekin oli mun laskujen mukaan "hyvä" arvo! (siis että plussattu on pienemmilläkin!) Tsemppiä nyt ultran odotukseen ja tervetuloa kirjoittelemaan tälle puolelle, jos siltä tuntuu :heart:
 
Heipä hei naiset! Olen viettänyt täällä sen verran energistä ja vauhdikasta keskiraskautta, että en ole malttanut koneelle tulla! Nyt on kuitenkin vauvalla sänky, vaatteita viikattuna kaappiin, turvakaukalo, vaunut ja farmariauto. Sänky tosin odottaa vielä entisöintiä. Kaikki on käytettyjä, mutta tosi hyväkuntoisia. Vauva vaikuttaa ihan tyytyväiselle hankintoihin, tuolla masussa se myllää nytkin koko ajan. Vaunuissa päädyttiin emmaljungan cerox -malliin, halusin kääntöaisan ja pehmeän kopan. Toinen juttu mistä vauva innostuu on ruoka. Varmaan alkaa kauhea mylläys käymään kun minä syön :) Masu on ottanu kasvuspurtin, se on kasvanut vauvamasuksi oikeastaan muutamassa päivässä. Vatsaa oikein särki muutaman päivän ja sitten plop, yhtenä aamuna vaan siinä oli selällään maatessakin iso kumpu napaan saakka. Rinat mulla ei ole juuri kasvanu, eikä vuoda. Nyt vähän alaselkä arkana, varmaan ryhti muuttuu kun masu kasvaa. Vauvalle tulee juteltua päivittäin, kun se tuolla mylläilee. Viikon päästä on sitten rakenneultra, ihanaa!

Tervetuloa Uskoa täynnä ja Tunafish-78. Nuo alkuviikot on tooosi pitkiä, mutta jos ja kun vaan kunnialla pääsee sinne viikolle 12, niin aika alkaa lentämään! Oikein paljon onnea plussista!

Onnea mökkelölle ekoista äänistä! Sinä se vauva pyörähti esittäytymässä. Meidän vauva on ainakin sellainen keppostelija, ettei kauaa viihdy samassa paikassa. Mieskin yrittää masun päältä tunnustella potkuja, ja vaavi vaan panttaa niitä :D Sitten se kerran täräytti niin lujaa, että koko maha tärähti suoraan miehen käteen, että "siitäs sait nyt".

Jenksulalle onnea tosi selvästä plussasta!!! Tarrasukkia matkaan!

Mulla on Mirdav jäänyt vähän tuo äänien kuntelu kun nää potkut rupes tuntumaan. Mites sun masu? Mun kohdunpohja tuntuu tosiaan navan korkeudella, mitenkäs siellä? Miten sulle on tullu painoa? Mulla ei ole noussut tähän mennessä juurikaan, muta nyt tuli viikossa 800g samaan aikaan kun tuo masu pulpahti esille. Taitaa olla aika kova kasvuvaihe nyt menossa.

Haaveilija ja rakas, rakas pallero 19+0
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
:heart:Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet:heart:



Nippe............29v..esikoiset..1xinssi, OI........LA 7.8.... P+?
Jypy..............40v...3.lapsi....4xinssi............LA 20.8...JS
Haaveilija 82..29v..1.lapsi.....3xinssi, 1.IVF.....LA 29.8...
Mirdav...........38v...1.lapsi....3xinssi, luomu...LA 31.8...NKL
Mangu76.......36v...1.lapsi....1.IVF/3.PAS.......LA 30.9...NKL
LadyBlue.......29v...1.lapsi.....2.inssi.............LA 2.10...OYS
mökkelö........26v...1.lapsi.....4xinssi, 1.IVF....LA 7.10...KOS
Ronja R...........?.....?...........2xinssi, 1.IVF.....LA 8.10.....
susirouva......40v...1.lapsi.....1.IVF..............LA.9.10...NKL
Dreamer74.....37v...1.lapsi....1.IVF/1.PAS......LA 11.10...ulkomailla
Albus............35v...3.lapsi.....3xinssi, luomu...LA 11.10...NKL
Sartsa00.........?.....?............3.ICSI/1.PAS...................?.....
Jade84...........?
Kebri82.........29v....1.lapsi.....1.IVF..............LA 23.10...SeKS
Tuttava.........?......2.lapsi.....3.IVF/ICSI/PAS............
Lotte10........27v....1.lapsi.....1.IVF..............LA30.10...TAYS
Areliina........ 29v...1.lapsi.....4xinssi,1.icsi......LA 6.11 TAYS
Tunafish-78...34v...1.lapsi.....2xinssi..............LA 20.11 NKL
Uskoa tynnä.........................1xinssi............LA24.11
Rödluvan.....30 v...1.lapsi.....1.ICSI 1.PAS......LA 20.12.2012 TYKS



Suuren surun kohdanneet :'(
Scarleth
valoa
Aretha
Hautomo76
 
Viimeksi muokattu:
Tunafish-78!
kiva huomata et täällä joku muukin näin alkuvaiheessa kuin mä:D siis nää viikot M A T E L E E!!! Te ootte käyneet jo kuuntelemassa pikkuisen sydänääniä :heart: ihanaa!! Meillä on eka ultra ensi ti ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa :D meidän taustaa sen verran että meillä takana lapsettomuutta reilu 2v ja takana 2 km. Ekasta inssistä tärppäsi tämä pikkuinen:heart:! ei olla missään raskauksissa pääty niin pitkälle,että oltais kuultu sydänääni:( toivotaan että tässä päästään iloiseen loppuun asti!!



Uskoa täynnä ja muru 6+4
 
Haaveilija mulla maha jo näky aika pitkään mä on niin pieni että se kyllä huoma jo aikaisimin:) paino ei juurikaan nousut, olen ehkä laihtunut kun kaverit sanoo että ainostaan maha kasvaa mutta kasvo on laiha ehehhehe.. Potkut juuri ei vielä näy ulkopuolella mutta tunnen itse, mieheni kovasti odotaa apivanhemmani on täällä 8 päivä käymässa ja myös odottavat että saivat tuntea liikeen:)

Minulla ultrarakene 16.4 toivotavasti kaikki ok...

Jo toi vauvan tarvikeet ei juurikaan ostettu mitään:) eilin käytiin vauvapiste kaupaan mieheni kans ja hänen vanhemmat ja löysin siela valkoinen yhdestelma vaunoon joka maksaa noin 800€ ja mieheni sanoi että voi osta käytettynä mutta eivät suostu siihen kun on ensimainen lapsenlapsi, sanoivat että ne osta kaikki mitä tarvitse..tosin mieheni on myös aino lapsi..mutta en tosian aio hanki mitään ennen syynytystä mutta jos halua siitä valkoinen vaunon niin on hankittava ennen kesä loppu:) turvaistuin sanoin että hanki vastaa kun vauva on syyntynyt:)

Haavelija meillähän on aika saman aika toi LA sulla on vain 2 päivä edella:D voi kun ihanaa toivotavasti kaikki hyvine meille kaikille lopuun asti kun on jo 4 ikäviä uutisia täällä on tapahtunut:( tosi suurullinen niiden puolesta mutta uskon uuden nousun niille myös ja kaikki saa onnillisen tulos...

mökkelö eks oo ihanaa kuulla ääni:)

Jenksulalle onnea plussasta!!! tosi selvästä plussaaaaaa......

Hyvää pääsiäistä kaikille....


pöks Mkirdav ja bambino 19+0
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Heippa!

Pikaisesti omanapailua: olimme tänään Femedassa Bruno Cacciatoren luona 4D-ultrassa. Vauvalla kaikki oikein hyvin :heart: Söin ennen ultraa ison suklaakakkupalan ja meno oli sen mukaista. Brunolla oli vaikeuksia saada mitattua selkärankaa kun pikkuinen ei pysynyt yhtään paikallaan =)

Painoarvio oli 490 grammaa ja syntymäpainoksi arvioi neljää ja puolta kiloa. Aivot normaalit, samoin hammaskaaret, kasvonpiirteet, ylähuuli, nenäluu, selkäranka, vatsalaukku, munuaiset, sekä ennen kaikkea se sydän. Kaksi kättä, kaksi jalkaa, 10 sormea ja 10 varvasta =) Niin ja saatiin vielä vahvistus rakenneultrassa saadulle tiedolle sukupuolesta.

Istukka normaali, samoin lapsiveden määrä ja napanuoran verenkierto. Muistoksi saatiin dvd sekä kertakaikkiaan ihania kasvokuvia :heart: Yhdessä kuvassa pikkuinen imee peukkua :)

Ultran jälkeen sitten käytiin ostamassa tulevan isän toiveesta puku joka sitten puetaan päälle kun sairaalasta kotiudutaan :heart:

Rakkaudesta sekaisin oleva Jypy & :heart: Murmeli 21+1 :heart:
 
Jypy ihana kuulusta pitäs varman minunkin mennä:) mutta mulla on rakeneultra maanantaina silloin olen jo 20+3 niin kait se näky jotain siellä toivatavasti.:D

Anyway kylkeluut on aika kipee kun vauva potki just siihen saman kohtaan::)
mitäs muut on??

MIrdav ja bambino 19+4
 
Jypy Hienoa että kaikki rakenteet oli kunnossa ja varmasti oli ihana kokemus. Olemme myös miettineet tuota ultrassa käymistä yksityisellä. Mutta ehkä maltamme :)

Eilen meinasi elämä pysähtyä. Olin jo viime viikon sairaslomalla mahakipujen takia ja eilen lääkärireissu saman vaivan takia. Lääkäri kuunteli sydänääniä, mutta löytyikin vain hyvin alhaiset sykkeet, joita epäilin heti omiksi ääniksi. Toisella kerralla sama homma, omat äänet. Säikähdin niin kovasti, että aloin itkeä valtoimenaan. Lääkäri ei tuntunut ymmärtävän miksi itken. Katsoi vaan tietokoneen ruutua. Soitti kuitenkin vihdoin neuvolan puolelta ihmisen sinne ja neuvolan täti löysi pienokaisen sykkeen, joka oli tasainen ja voimakas 148. En ole pelännyt mitään niin paljon. Olin jo varma että nyt pieni on menehtynyt. Onneksi oli tallessa ja lääkäri oli vain todella huono dopplerin käyttäjä. Kohdunkaula oli kiinteä, eli kivut eivät ainakaan viittaa supistuksiin vaan luultavimmin kasvukipuihin ja kiinnikkeiden irtoamiseen. Olen nyt kuitenkin tämän viikon sairaslomalla ja maanantaina neuvolassa katsotaan tilanne uusiksi. Kipua siis tulee raistuksessa, mutta myös levossa.

Nyt taas on mieli rauhallinen.. lisäksi vaavi potkaisi muutaman selkeän potkaisun yöllä vessareissun jälkeen ja nyt aamulla on pari selkeämpää potkua tuntunut <3 Naperosta tulee selvästi jalkapalloilija!

Huojentunut LadyBlue ja pikkutirri rv 15 + 1
 
Voi ONNEA Jypy ihanista uutisista :heart: On varmasti huojentavaa saada varmistus, että kaikki on hyvin! Mitenhän ne viikot sais kulumaan, että itsekin pääsis noin pitkälle :)

Pääsiäisloma meni mökkeillessä ja oli kyllä aivan ihanaa ja rentouttavaa! Nyt sitten pitäis odotella toukokuun lopussa häämöttävää viikon Kreikan lomaa :) Ajateltiin, että se on nyt sitten viimeinen loma ihan kahdestaan piiiitkään aikaan! Raskausrintamalla ei mitään uutta, tosin painoa on tullut muutama kilo (ei hyvä) ja se on kyllä menny persuuksiin ja reisiin :LOL: Masu alkaa pyöristyä pikkusen, turvotusta ei enää kovin paljoa oo. Odotan kovasti, että maha kasvaa kunnolla - nyt näytän just siltä että onpahan tullut syötyä hyvin :D

Mirdav ihanaa kun vauva potkii jo noin paljon :) Koska tunsit ensimmäiset potkut?

Mökkelö 14+3
 
Jypylle onnea hyvistä ultrakuulumisista ja veikkaampa mikä on teidän lemppari "elokuva" tämän jälkeen ;) Mekin niin haluttais toisaalta käydä tuossa 4 D kuvauksessa, mutta lähikaupungin 4 D kuvaajista en oo kuullu kovin hyvää... Ois vaan niin mahtavaa lapsille näyttää joskus tuo dvd... Mutta toisaalta saadaan nyt julkisella piakkoin niitä ultria jo 2 viikon välein... Eli tiistaina olisi seuraava ultra ja sen jälkeen tahti onkin sitten 4 tai 2 viikon välein ja jossain vaiheessa muuttuu jopa viikon väleiksi nuo ultrat.

LadyBlue: Kannattaa kuunnella omaa kehoa ja itse olen päättänyt jäädä hyvällä omalla tunnolla saikulle jo näin aikaisin lopullisesti (mikäli lääkärit nyt kirjottaa jatkoa). Tähän pisteeseen pääseminen on ollut jo niin pitkän ja kivisen tien takana.

Äitiyspakkauksia kovasti odotellaan, hakemukset on pistetty heti todistuksen saamisen jälkeen menemään. Tosin eihän se asia pääsiäisen pitkinä pyhinä tietenkään mihinkään edennyt... Mutta toivossa olisi, että tämän kuun aikana ne pitäisi tulla...

Liikkeet tuntuu jo paremmin eikä niistä voi enää erehtyä. Tosin toinen on aika rauhallinen kaveri ja jumppailee vaan ehkä kerran viikkoon toiseen verrattuna. Tai sitten toinen vaan sattuu potkimaan istukkaa...

Nippe + tuplat 23+1
 
Hurja kokemus teillä LadyBlue! Onneksi pikkuisella oli lopulta kaikki niin kuin pitääkin! Taas huomaa, miten paljon ylimääräistä harmia kokemattomuus voi aiheuttaa. Ehkä me odottavat äidit ollaan vielä sieltä herkimmästä päästä :) Tökeröä kuitenkin lääkäriltä, ettei mitenkään selitellyt tai rauhoitellut..
 
Täällä eka neuvolakäynti takana. Sydänääniä ei toki näillä viikoilla yritettykään kuunnella (tai ehkä joltain hoikemmalta olisi voitu jopa kokeilla). Ihan kiva ja positiivinen kokemus oli eikä neuvolakäyntejä tarvitse ainakaan jänskätä. Kuinka helpottavaa! Sain ensi viikolle ajan neuvolalääkärillekin joka laittaa mulle lähetteen tuonne äitipolille diabetesseurantaa varten. Oon siis tuplaseurannassa diabeteksen ja veren hyytymistekijöiden vuoksi. Mä otan vaan tyytyväisenä vastaan kaikki ylimääräiset seurannat =)
Ensi viikolla olisi sitten toinen ultraus vielä tuolla hoitavalla lapsettomuusklinikalla eli 9+1 viikolla. Toivottavasti pienellä edelleen kaikki hyvin!

Onnea hyvin menneestä ultrasta Jypy :heart: Ja varmasti ihana tuntea niitä pienen potkutteluita LadyBlue! Sulla liikkeet tuntuu jo tosi aikaisin! Onneksi se huoli ultrassa oli aiheetonta ja kurjaa kun sattui tuollainen lääkäri kohdalle.

Voi kuinka sitä odottaakaan että tuntisi niitä pienen liikkeitä ja saisi tunnustella masun päältä pientä peppua ja kantapäätä :heart:
 
Onnea Jypy ihanasta kokemuksesta! Varmasti hieno tuo 4D!!! Voiko ton syntymäpainon tosiaan arvioida jo nyt?

LadyBlue tosi kurja säikäytys, aika tohelo lääkäri oli kyllä! Onneks ymmärsi hakea apua itselleen. Mullakin oli aika kovia kasvukipuja varsinkin oikeassa nivusessa, mutta ne oli vaan äkillisiä vihlaisuja. Paitsi se yks kerta, kun kolme päivää särki mahaa ja sen jälkeen se sitten pullahtikin näkysälle. Se vaan raivasi itselleen tilaa. Toivottavasti helpottuvat sullakin kun paikat venyy!

Nipellä on ilmeisesti raskaus sujunut hyvin? Mahtaa sulla käydä melkoinen mylläys mahassa kun siellä 2 yhden sijaan!

mökkelö Joo muistan tuon vaiheen, kun näytin vaan sellaselle kaljamahaselle eukolle. Oltiin sillon vielä kylpyläreissulla, eikä kyllä hyvällä tahdollakaan olis voinu kuvitella sitä röllykkä vauvamahaks. Se vauvamaha tulikin sit ihan yhtäkkiä, tässä parin viikon sisään.

Tunafish-78 On se vaan hyvä, että Suomessa niin hyvin huolehditaan raskausaikana. Sulla on varmaan ylimääräisiä ultriakin tiedossa. Onko ollu vaikeuksia pitää sokereita kurissa?

Mitäs tänne... No, paino kun ei ole tähän saakka noussut lainkaan, niin nyt on tullut 2 viime viikkona lähes kilo per viikko, hui! Tosin nythän se kirjan mukaan nouseekin eniten. Tuntuu vaan niin hurjalle vauhdille. Ja mulöla on alkanu alaselkä väsymään, töissä ja puolen tunnin kävelylenkin jälkeen selässä on sellainen paineentunne. Varasin ajan lääkärille ensi viikolle, jos sais vaikka ajan fysioterapiaan. Sairauslomalle en tosiaankaan vielä haluaisi. En tiedä painaako kohtu jotain hermoa, vai johtuuko lantion löystymisestä. Pienen levon jälkeen olo on taas hyvä sitten. Vähän jännittää loppuraskaus, nyt on kuitenkin vasta puoliväli ja nyt jo selkä reistaa. Eikä mulla edes ole ollu ennen mitään selkäongelmia. Sit musta on tullu tosi huomionkipeä, jotenkin mieheltä kaipaa päivittäin huomiota ja turvaa. Itkukin on ollu aika herkässä.

Mutta huomenna on rakenneultra, odotan niin kovasti, että näen vauvan touhuja. Se on kyllä mahdoton myllääjä, pitää oikein joskus komentaa sitä rauhoittumaan =) Varsinkin kun minä haluaisin nukahtaa, niin kaverilla on täysi ralli päällä. Laulankin sille illalla aina unilaulun, näillä viikoillahan vauvan pitäisi jo kuulla (voi vauva parkaa...) Toistaiseksi laululla ei ole ollu rauhoittavaa vaikutusta, ehkä se yrittää viestiä, että "äet, oo hiljaa!" :LOL:

Haaveilija ja pallero, 20+0 !!!!!!
 
mökkelö potkut olin ensimainen tuntenut kun olin noin 17+..

ladyblue kauhestus kokemus mutta hyvää että kaikki hyvin:)

haaveilija nuyt oletkin jo tasan 5kk minä pari päivän jalkeen tulethan kertomaan ultrasta:)

Nippe 82 on varma kivaa odotaa siitä äipäpakkaus:)

tunafish jo ehkä ei ihan vielä kuule sydän ääni mutta pian kyllä:D

kaikille hyvä odotusta!!!
 
Hei naiset! Saanko liittyä vielä tähän ketjuun, eikö takatalvikin ole talvea :D Tein eilen elämäni ensimmäisen plussan, ja tänään - kuukautisten oletettuna alkamispäivänä - digitesti sanoi "raskaana 1-2". Pelkään tietty hysteerisesti että se menee kesken, mutta kävi sitten hyvin tai huonosti niin ainakin olen raskaana juuri nyt, ja aion nauttia siitä! Kävin kurkkaamassa noita muita ketjuja, mutta siellä samassa vaiheessa olevat ostelee vauvanvaatteita :x , eikä se tuntunut yhtään omalta. Tästä ketjusta taas lähes kaikki on tuttuja hoitopuolelta, joten mieluiten liittyisin joukkoonne. Oon muutenkin käynyt aina aika ajoin kurkkimassa mitä teille onnellisille kuuluu :saint:

Oireina on lähinnä menkkojen alkamista ennakoivien endokipujen puuttuminen :p ja ehkä lievä yökötys, mutta olen käytännössä oireeton vielä. Tänään olisi 4+0, hui miten varhaista... Soitin nyt aamulla gynelle ja sain lääkitysohjeet ja ajan veritestiin huomiselle. Varhaisultra olis 27.4. Viikkoja on silloin vasta 6+1, että saa nähdä näkyykö silloin vielä mitään sykettä. Kiva kuitenkin ettei tarvi odottaa pitkään.

Jos Haaveilija päivität mut listalle (vai päivitetäänkö täällä itse??) niin rivi on

Rödluvan.....30 v.....1.lapsi.....1.ICSI 1.PAS..... LA 20.12.2012 TYKS

Rödluvan ja BeetaKingi 4+0 "poks" (Mieheni sai nimetä alkion. Jos se olisi ollut ekan siirron alkio niin nimeksi olisi tullut AlphaKingi, mutta kun oli toinen siirto niin se on sitten BeetaKingi. Voi noita miehiä :LOL:)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Rödluvan ja toivotaan että sulla menee nyt kaikki ihan mallikkaasti ja oppikirjojen mukaan :heart: Saat uskoa että tiedossa on elämäsi pisimmät 2 viikkoa sitä ar-ultraa odotellessa! Tai no jos oikein viilipytty ja kovahermoinen olet niin voit päästä helpommalla... Mä en ollut vaan ravasin siinä välissä 3 kertaa hcg määrityksissä :ashamed:

Haaveilija kyseli noista sokereista eli mulla on nyt ensimmäisten viikkojen aikana nuo sokerit laskeneet aika reippaastikin. Olen nyt muutamana aamuna jättänyt aamulääkkeen ottamatta kun se tuntuu lisäävän huonoa oloa koska laskee sokereita entisestään. Tämä on kuulemma aika yleistäkin diabeetikoilla. Loppuraskaus on sitten se haasteellisempi sokerien kannalta. Kovasti yritän itse tehdä töitä sen eteen että en joutuisi insuliinia pistämään silloinkaan. Ja ihan ilolla otan vastaan kaikki ylimääräiset seurannat ja ultrat mitä mahdollisesti mulle suodaan.

Tuna ja sintti 8+2
 
Ihanaa Rödluvan saada sutkin tälle puolelle! Joo ja mäkin olen kyllä edelleen käynyt siellä hoitopuolella urkkimassa kaikkien teidän kuulumisia, joten osasin sua jo odotella tänne =) Onnea vielä superpaljon!! Tosi aikasessa vaiheessa sait sen plussankin, että hyvältä näyttää (vaikka olikin blasto)! Saatko jo huomisen aikana tietää veritestin tuloksen? Kyllä se syke voi aikaisimmillaan jo näkyä 6+1 (meillä näkyi 6+2) mutta ihan yhtä hyvin voi olla, että ei vielä näy eikä sitten saa huolestua! Toivotaan kuitenkin ensimmäistä vaihtoehtoa :)

mökkelö ja hyyppä (joka sai vihdoin "nimen") 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: Haaveilija 82
Kiitos onnitteluista Tuna ja mökkelö! Yritän ehtiä käymään labrassa heti aikaisin aamusta huomenna, että kai se tulos tulee iltapäivään mennessä, yritän ainakin saada sen silloin selville ettei tarvi pyhiä kärvistellä. Juu, tiedän että tulevat viikot on varmasti karmeat. Nytkään en pysty oikeasti ajattelemaan mitään muuta kuin tätä raskautta, kurkkaan housuihin puolen tunnin välein ettei vaan vuoto ole alkanut :LOL: Ja oon ostanu ison pinon testejä, tuun varmaan testaamaan joka toinen päivä ultraan asti ;) Jos ei sykettä näy ultrassa niin pää hajoaa, vaikka tiedän ettei se välttämättä vielä silloin näy. Kuka olis uskonut että tää on piinaavampaa piinailua?!
 
Moikka kaikille!

Onpa aikaa vierähtänyt siitä, kun viimeksi kirjoittelin.
Ja upeaa, olemme saaneet joukkoomme vahvistuksia - onnea ja tervetuloa Tuna, Uskoatäynnä ja Rödluvan

Ja ihania uutisia on tullut muutoin - hienoa Jypy, että rakenneultrassa kaikki hyvin. Muutoinkin tuntuu, että siellä keskiraskaudessa porskutellaan vauhdikkaasti (Haaveilija & Mirvav). Ja siellähän sinäkin taidat pikkuhiljaa olla mökkelö, jee riskiajat tyylikkäästi ohitettu! Sinne täältä toivottavasti ollaan tulossa, vaikka aika tuntuukin tässä vaiheessa M A T E L E V A N... :)

Voi, että kun tosiaan odotan tuota keskiraskautta - silloin aion todellakin jättää tämän murehtimisen taakse. Sillä ehdolla tietysti, että kaikki on hyvin maanantain np-ultrassa. Tuntuu, että mitä lähemmäs tuo ultra-aika tulee, sitä enemmän jännittää.

Pääoireet on edelleen samat tutut - väsyttää ja oksettaa. Mutta tosin nyt on ollut välillä päiviä, etten ole käynyt pönttöä halaamassa. Eli kai se tästä - tosin siitäkin saan joskus stressiä nousemaan, että onkohan kaikki sittenkään hyvin, kun paha olo helpottaa hieman. Melko neuroottista :-D

Mulla oli pari viikkoa sitten ensimmäinen neuvola. Siellä oli hoitaja terveyskeskuksen puolelta sijaisena. Todella mukava, mutta tooooooodella tarkka. Sinne sitten kirjattiin kaikki mahdolliset sairaudet alakouluiästä asti. Se oli melko humoristista koittaa muistella, että minäs vuonna mikäkin on oikeastaan tapahtunut.

Mulla muutoin laskettua-aikaakin nyt vekslaillaan eestaas - näyttää klinkalla ja neuvolalla olevan hiukan erilaiset laskentaperusteet. Eli nyt on meneillään joko 11+1 tai 11+6 - riippuen ketä uskoo. No, tuossa np-ultrassahan sen voi taasen katsoa.

Oon muutoin hiukan vilkuillut jo lastentarvikkeita. Joitakin meillä on vielä tallella esikoisesta, mutta aika paljon on annettu kiertoon, kun tuntui, ettei tämä ihme taida enää tulla meidän kohdallemme. Mirdav, ajattelin esikoista odottaessani juuri niin kuin sinäkin, että ei osteta juuri mitään ennen kuin sitten, kun äitiysloma on alkanut tai lapsi on syntynyt. No, sitten äitiyslomalla mulla olikin niin paljon supistuksia, etten jakasanut lähteä oikein mihinkään kauppoihin ja tytön synnyttyä kauppojen kiertely kiinnosti vielä vähemmän. Mies sitten yksin hätäseen kävi osteleen pakolliset jutut. Tällä kertaa, jos keskiraskauteen onnellisesti päästään, aion tehdä suurimman osan hankinnoista jo silloin hyvissä ajoin. Jospa sitten pääsee vaikuttamaan myös tavaroiden ulkonäköön - ei sillä, ettei mies osaisi valita ;-)

Mutta jeps, tulipas pitkät ON-tarinat.
Mukavaa oloa kaikille!

--Tuttava & vieläkin NN 11+1(-6)
 

Yhteistyössä