Tahkoojat 75

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastehelmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu Suvi, koitan pitää jalat maassa kun on sitä ennenkin tiputtu. Tosin viime aikoina mitään kovin turhia odotuksia ei ole ollut, eli asenne on rauhoittunut. Vain kerran on ollut välivuotoa juuri tässä vaiheessa ja se oli ekassa inssissä. Sekään ei tarkoittanut mulla mitään, joten siksi en usko nytkään olevan mistään sen kummemmasta kysymys.

Mites Suvi, tuliko sulla tuhrua yhtenä päivänä ja minkä verran ja sittenkö se loppui?

Mitenkähän sitä oppisi pysymään pois täältä? Vikan inssin jälkeen ajattelin rauhoittua. Asenteelle on ehkä käynytkin niin mutta tylsinä työpäivinä olen roikkunut täällä enemmän kuin varmaan moneen kuukauteen. Samapa tuo, toisaalta :) Mieskin soitteli, olivat juuri menossa poikien kanssa syömään. Huomenna pitäisi noukkia rummut pois studiosta, mutta muuten olisi yhteinen eka lomapäivä. Jipii!

Mulla tuli se pieni tippa verta sunnuntaina, kun hedelmöitys oli varmaankin edellisen viikon lauantaina eli just viikon päästä siitä. Silloin kyllä oikeastaan aavistelin olevani raskaana, koska sellaista ei ikinä ollut tullut. Toinen aavistus oli kun kolmesta siideristä tuli krapula ja rinnat tulivat vähän helliksi pari vasta vähän ennen kuin menkkojen piti alkaa. Yleensä rinnat eivät tulleet ollenkaan kipeiksi tai sitten jo heti oviksen jälkeen. Sit nythän mulla tuli rv 5+4 se hulaus kirkasta verta. Sen jälkeen ei mitään veristä vuotoa ole ollut ja nyt rv 6+6.

Niin, tää mun tuhru on värjäätynyttä valkkaria eli ei puhdasta verta. Kyllä se saattaa olla niin, että tästä tulee äärimmäisen lyhyt kierto ja kp1 on jo ovella. Sitten ei muuta kuin uutta yritystä kehiin :)

Pakko tulla sekoilemaan tähän teidän keskusteluun. Siis tämähän onkin vähän jännää...mullakin tulis siis se tuhru kp 24 ja oli just tuommoista Kastiksen kuvaamaa värjääntynyttä valkkaria. Jospa sittenkin hätäilin sen testin kanssa....plaah..taas toiveet alkavat nousta. Miten niin ikuinen optimisti...

Siirapille myös peukut on pystyssä! Mulla näkyi kp 27/28-32 tosi hailakka haamu testissä, eikä kp 29 ollut vielä juurikaan muuttunut mihinkään. Testasin viikko sitten Aconin kympillä ja sitten tuli jo kontrolliviivaa vahvempi viiva. Eli vielä kaksi viikkoa hedelmöityksestä ei tullut kuin haalean haalea viiva, joillakin tuo hormonin nousu on kaiketi hitaampaa. Nyt vasta ymmärrän, miksi suositellaan testaamaan vasta kun menkat on viikon myöhässä...

En edes pysty sanomaan testien määrää, jotka tein reilun vuoden yrittämisen aikana! Ymmärrän kyllä testaamisvimman siis täysin. Toisaalta olen tyytyväinen, että testasin sen haalean haamun jo ajoissa, koska muuten olisin varmaan juhannuksena vetäissyt pienet kännit ja sitten miettinyt koko raskausajan aiheutinko sillä jotakin vauriota. Mutta jokainen siis tyylillään.

Kiitos Suvi! En tiedä omaa ovisajankohtaa, mutta epäilen, että jos on ollut koko ovista, niin se oli jotain kp 15-18. Eli jos oli ja hedelmöittyminen on tapahtunut, niin nythän siitä olisi vielä alle kaksi viikkoa. Puuhhhh...No, pitää tarkkailla tilannetta. Tätsykkä se sieltä kuitenkin porhaltaa kohta. Toivottavasti siis tajuaa tulla, jos vauveli ei hoksaa.

Huomenta, jeeeeeees tätä päivää on odotettu!!! Yhden maissa siis lomalle lomps:)

Julia, kiva, ehkä sitten Tammerfesteissa törmäillään;) Tiedätkö muuten, että onko siellä Kehräsaaren ""sisäpihalla"" vielä sellainen terassi, olikohan sen nimi Korjaamo tai Huoltamo, tms...? Pari vuotta sitten istuskeltiin melkein koko ilta siellä ja oli toooosi paljon tuttuja, vaikka olen siis ollut jo kymmenen vuotta pois Mansesta...

Siirapille ja Kastehelmelle Pq! Ja Kastikselle vielä lisäksi hyvää lomaa, kun olet jo lomailemassa:) Ja hauskaa matkaa myös! Itse pyörin täällä varmaan myös ensi viikollakin lomasta huolimatta, varmaan iltaisin ainakin käyn lukemassa kuulumiset. Sitä seuraavan viikon olen Barcelonassa, joten silloin taitaa jäädä vähemmälle.

Joo Tiitu, on Huoltamo vielä siellä. Aukes vappuna ja on auki koko kesän, sään mukaan. Se on kyl kiva paikka ja vieressä on pari hyvää ruokapaikkaakin.
Fallsin terassi, myös kehräsaaressa on kans kiva, mutta sinne ei päiväaikaan paista, on vastapäätä Coloradoa (jonne paistaa aina), jos muistat.

Myönnän, että jännitän Siirapin ja Kastehelmen tilannetta ;) Ei auta kuin odottaa.

Jes, tän päivän kun vielä kestän, niin sitten pääsen mun tähänastisen elämäni pisimmälle yhtäjaksoiselle lomalle! Oon ihan täpinöissäni kun ajattelen ettei tarvi neljään viikkoon nähdä tätä paikkaa!
Edes yläkoululaisena mulla ei ole ollut näin pitkää lomaa, oon ollut kaikki kesät töissä neljäntoista vanhasta asti.

Voi hitto, koskahan mää pääsen käymään Barcelonassa! Tiitu mää oon kade! Rakastan sitä paikkaa, onkohan muuttunut paljon viidessä vuodessa? Olin siellä kevät-kesän vuonna 2000.

Heissan täältä! Ja lomalaisille mukavaa viimeistä työpäivää ennen lomaa, mahtavaa!!! Ja oikein mukavaa lomaa tietysti, Tiitu aikoo ainakin ""karata"" hyvissä ajoin kesälaitumille.
Ja hauskaa Tammerfestiä Tiitulle ja Julialle!!

Itse olen vähän ""tööt"" vieläkin, vaikka viime yön nukuin tietysti kuin tukki. Olisin vaan voinut nukkua vielä vähän pidempään.

Mitenköhän Piritta jaksoi illalla kestitä vieraita?

Kutsu kuului taas yläkerrasta poikapariskunnan luokse fetapiirakalle. Ajateltiin viedä skumppaa ja mansikoita kesän kunniaksi. Heillä on iso terassi ylimmässä kerroksessa, siellä on ihana istuskella ja katsoa maisemia. Me kun asutaan itse 1. kerroksessa, joka on tietysti kivaa sekin ja kissojen kannalta melkein paras vaihtoehto.

Huomenna sitten tulee sisko, käydään varmaan muutamalla jossain, miehellä on taas leffajuttuja.

Maalle lähdetään nyt sitten ensi viikon lauantaina. Bussilla mennään ja takas päästään mun vanhempien kyydissä siitä reilun viikon päästä. Sitten mennään varmaan miehen vanhempien luokse pariksi päiväksi ja sit Prahaan! Loppuloma tehdään mitä mieleen tulee, käydään Suokissa, Särkänniemessä ja ehkä Tukholman risteilyllä ...

Mutta mukavaa perjantaita kaikille, täytyy tehdä vähän töitä...

Huomenta!

Hyvää lomaa lomalaisille ja PQ:t jännääjille.!!

Onneks on perjantai, huomenna menemme häihin ja eilen iski sitten häälahjapaniikki. Hääpari ei ollut tehnyt mitään lahjalistaa tai muitakaan toiveita. Päädyin sitten ostamaan heille Pentikin hopeoidun poron, mun mielestä se oli klassinen ja kiva lahja, itse olen aina himoinnut sitä ;=). Must tuntuu et nää mun menkat ei loppuaan ollenkaan, alkoivat viime sunnuntaina ja kunnon vuotoa vieläkin....ei kiva!

Heippa!

Tästä se lähti käyntiin viimeinen työpäivä ennen lomaa. Minä olen täällä kyllä ihan loppuun asti eli neljään. On aika harva miehitys näin kesäisin, joten en voi karata ennen aikojaan.

Mies on ollut viimeiset kolme päivää ihan down. Ei puhu eikä pukahda. On ihan masiksessa. En oikein tiedä miksi, ja ärsyttää niin vietävästi kun mieliala meinaa tarttua minuunkin. Omaan maailmankuvaani ei vain kertakaikkiaan sovi tuollainen masentuneisuus. Saatan olla puoli päivää pahalla tuulella, mutta thats it. Sitten jatketaan. Tekis mieli kiljua, kun kattelee miestä. Saiskohan siihen sillä jotain eloa. Rasittavaa katsella sellaista zombia päivästä toiseen.

Että toivottavasti ei ole samassa mielentilassa seuraavaa neljää viikkoa. Vois vähän mennä loma persiilleen.

Sorry tuli vähän vuodatusta, mutta pakko purkaa välillä johonkin. Ja mihinkäs muuallekaan kun teille rakkaille nettiystäville...

Mä sain kanssa miehelle eilen raivarit kaupassa, tai siis suutuin vaan ja pyysin autonavaimet ja kävelin autoon, mykkäilin sit koko illan, onnex tajus aamulla pyytää multa anteeks. Onnex tätä tapahtuu harvoin, mut sit kun raivostun niin meinaa aina itku tulla.

Alkaako Sanelma sun miehellä kans tänään loma? Jos näin niin kyllä se ilme siitä varmaan sitten kirkastuu. Toivottavasti! Miehillä saattaa olla noita kausia jolloin mikään ei ole hyvin. Meilläkin näin on ja syynä lähes aina rahahuolet. Minä suhtaudun vähän huolettomammin, paitsi joitain miehen hankintoja en vaan aina ymmärrä! Eikä hänkään minun...ainakaan vaatehankintoja kun kaappi kuulemma pursuu jo entisestäänkin...

Sari, noi raivarit on niin ihania! Jälkeenpäin aina naurattaa mutta ei sillä hetkellä. Itsekin näen joskus ihan punaista.

ON: Tänään meen hakemaan 3 kk:n terot, aloitan sunnuntaina kp15. Limoja on tullut ja aina pientä vaaleanpunertavaa mukana joten en ota edes sitä riskiä että taas alkaa tuhruumaan ilman teroja ja kierto venyy.
Syön nyt teroja ja juttelen sitten elokuun lopussa lääkärin kanssa että mitä kannattaa tehdä ja onko siinä mitään perää että terot estäis raskauden. Vaikea kyllä uskoa...

ON: soitin Taysiin Laboratoriokeskukseen ja kysyin trombooritaipumus verikokeeni tuloksia. Tulokset on kuulemma tulleet, mutta eivät näekään niitä sieltä koneelta, vaan vain lapsettomuus polilla. Eli pitää odotella sitäkin elokuun alkuun ennen kuin saa tietää. Noh, eipä siihen pitkä aika ole, mutta kun olen utelias tietämään. Onhan mulla lääkäriltä ohjeena, että jos sattuu tärppäämään, niin aloitan disperinin popsimisen ihan varoiks kun ei haittaakaan ole.

Tylsää Julia, että joudut nyt odottamaan niitä vastauksia..Mutta toisaalta sulla on tosiaan selvät ohjeet plussan sattuessa :-)
Meneekös teillä lomalaisilla nyt jännäilyt lomalle??

Kävin äsken lounastauolla kävelyllä, kävelin n. kilsan päässä olevan pieneen lounaspaikkaan. Ja että olikin hyvää ruokaa! Ihania salaatteja, fetasalaattia ja lohisalaattia, tuoreita mansikoita, kaikkia kasviksia, pääruuaksi lohta ja jälkkäriksi vielä mansikkaeskimo. Ähky...

Ihanaa että on perjantai ja enää viikko lomaan!
Lähdemmekin landelle vasta ensi viikon sunnuntaina kun express-vuoro kulkee vaan pyhänä ja matka on siten 40 min. lyhyempi. Kissojenkin kannalta inhimillisempää varsinkin jos sattuu lämmin päivä!

Päivää.. tai mulle huomenta.
Älkää pliis turhaan jännätkö mun puolesta. Hanat varmaan aukeaa pian ja kierrosta tulee lyhyt. Nyt on hiipinyt se menkkoja edeltävä hedari, eli tulvaa odotellessa.. Palaan myöhemmin asiaan :)

Terve Kastehelmi!! Kyllähän sä oman kroppasi kyllä hyvin tunnet. Toi jännä tuhru vaan kp24 herättää tietysti epäilyksiä...
Kerro sit miten kävi!

Mukavaa loman jatkoa!

Voi saakeli Kastehelmi:(

Meitsi häipyy pikkuhiljaa takavasemmalle, varmaan maanantaina palailen eetteriin jossain vaiheessa...
Mukavaa lomaa myös muille nyt lomansa aloittaville, ollaan kuulolla!

Juu, Keijukainen, miehellä alkaa loma kanssa nyt virallisesti. Mutta koska sai hommat töissä päätökseen jo tiistaina on se ollut kotona jo keskiviikosta asti.

Toivon todellakin, että siellä on pirteämpi mies kotona odottamassa, kun tänään lähden lomailemaan. Taitaa miehellä olla osittain halko-stressi. Eli n. 15 kuutioo on halkoja pihassa kekona ja liiteriinhän ne pitäis pinota. Auttaisin mielelläni, mutta mun iskias on nyt niin ärtsynä, että ei oikein luonnistu toi kyykkyyn-ylös-kyykkyyn-ylös-...

Mulla menkkojen alku menee tuonne loman puolelle. Nyt vaan en olekaan enää ihan varma, että aloittaisinko niitä clomeja vielä. Kilppariongelmani nostaa taas mukavasti loman kynnyksellä päätään, ja jos sitä yrittäisin nyt taltuttaa toden teolla, täytyis voida popsia vähän tujumpia lääkkeitä. Katsotaan mihin päädyn. Mieskin kun on tuolla tuulella, niin on kammarin puolellakin hiljaista... eikä viitsisi turhaan itseensä hormooneja pumpata.

Omituista kuinka jollain voi sunnuntain täydellisestä onnesta mieli muuttua keskiviikkoon mennessä noin täydelliseen masennukseen. ???
No nyt riittää tästä aiheesta tällä erää. Uskon ja toivon, että itse aurinko minua siellä kotona odottaa. Positiivisuutta matkaan!

Vielä kerran hyvää lomaa kaikille lomalle lähtijöille ja sitä jo viettäville.

Kerkisiköhän Tiitu jo lähteä? No, hyvää lomaa kuitenkin ja samoin myös Sanelmalle ja Julialle! Me muut jäädään vielä kärvistelemään ketkä emme lomalla vielä ole :-)

Sanelma, toisille iskee toi masennus myös loman alkaessa, niin hullulta kuin se kuullostaakin. Siitä on tehty ihan tieteellinen tutkimus että loman alussa takki voi tuntua tosi tyhjältä. Joten kyllä se siitä varmasti vielä iloksi muuttuu!

Varasin nyt Tukholman risteilyn elokuun puoliväliin, en ole vielä saanut vastausta että onko tilaa kun oli sellainen tarjousmatka. Kamalan kalliita nekin ovat nykyään, muistan kun joskus sai lähdön 400 markalla keskellä viikkoa kesälläkin. Noh, elämä on...

Viimesiä viedään, loma häämöttää parin tunnin päässä :)

Sanelma, toivottavasti tosiaan miehes masennus oli vain väliaikaista ja pääsette iloiseen loman viettoon pikapuoliin. Meillä muuten on vähän tuota halkostressiä kans, pihassa on vielä tukkeja pinossa, jotka siis ensin pätkitään, sitten kirveshommia... Puolet on suurinpiirtein jo tehty ja ens viikko huilataan mökillä, sitä seuraava viikko onkin pyhitetty hommille, puut, piharemppa yms.
En oikein ymmärrä tuota kilppariongelmaasi, siis, että miten oireilet jne. mutta peukutan, että tilanne tasoittuu. Olishan se kiva turboboost jos pääsisit niitä clomeja nappaamaan. Eihän ne tietty ole lähelläkään taetta siitä, että raskautuu, mutta kyllä ne toiveita nostaa.

Kiitos loma toivotuksista ja mun jännääminen pitäis osua viikon alkuun, joten pääsen kertomaan teille asiasta vasta joskus hamassa tulevaisuudessa. Jos hanat aukeaa jo viikonloppuna (ennen mökille lähtöä), niin kipasen huikkaamassa teille. Muuten menee viikonloppu tiiviisti kummipojan kans, joka me haetaan tänään heti kun pääsen töistä.

Voikaa hyvin ja yritetään hymyillä, tuli mitä tuli :)

Tiitulle ja muillekin lomalle jääville vielä kerran hyviä lomia!
Ja Keijukaiselle sitten, kun loma koittaa :)

Sanelma, silloin kun meillä pukkasi kriisiä, niin mies oli myös sellainen mökömökö ja usein. Eipä paljon kiinnostanut kotiin tulla, kun toisen naama oli kuin norsun v*ttu ja mitään syytä en tiennyt. Kaipa sitä aina joku syy oli, ei vain puhunut mitään. Muutaman kerran olen huomannut, että marraskuussa on miehellä tiukkaa ja mökötystä on riittänyt - ilmeisesti pimeys on vaikuttanut. Toivotaan Sanelma että mies siitä piristyy ja loma sujuu hyvin. Olen siis hengessä mukana ja lähetän taustatukea sulle!

Mietin tätää omaa kiertoani. Pari päivää tässä on ollut tissit niin turvoksissa, että eivät ole mahtuneet rintsikoihin. Nyt alkavat selvästi palautua normaalimpaan patalappu moodiin. Valkkarin seassa tulee koko ajan jotain eli kyllä se oli nyt siinä. Sen mukaan ovis olisi voinut olla kp10-11 maissa, jolloin oli kaikkia ovisoireitakin. Mutta.. Mikäs oli sitten se kp17 tuhru? Tai sitten ovis oli kp16 ja jostain syystä keltarauhanen ei toiminut kunnolla. Meni niin tai näin, lopputulos on ihan sama. Nyt vain toivon, että seuraava kierto sujuu paremmin, ilman tuhruiluja. Toisaalta olisi ihan jees, jos tulva tulisi nyt, pääsisin siitä eroon ennen matkaa. Että ei tämä pelkästään huono homma ole :)

Kiitos Kastehelmi lomatoivotuksista! Outoa tosiaan että kierrosta tulisi yhtäkkiä noin lyhyt. Joskus kroppa yllättää...entäs jos ovis olis ollutkin kp10-11 ja kaveri olis koettanut kiinnittyä, sen puoleenhan noi oireet kääntyis...?? Että jotain siellä kuitenkin tapahtuisi.
Supisteleeko sulla kohtu paljon ennen menkkoja? Muistaakseni olet sanonut että et juurikaan kärsi menkkakivuista?

Mutta toisaalta hyvä jos vuoto nyt alkaa niin ehtisi tosiaan loppuakin ennen reissua.
Samaa minäkin toivon...että tästä kierrosta tulisi lyhyempi eikä menkat alkais just Prahan reissulla vaan vähän aikaisemmin. Nää ovisoireet jo tässä vaiheessa puhuis sen puolesta...

Useimmiten on aikamoisia menkkakouristuksia, mutta nyt ei ole mitään. No, ehtiihän ne vielä alkaa samassa kuin kunnon vuoto.. Tosiaan kp10-11 oli aikamoisia ovisoireita ja sitten kuiva kausi, kunnes taas kp16 alkoi valkkari ja kp17 tuhru. Mene ja tiedä mistä on kyse vai jäikö siitä vikasta inssi-kierrosta kuitenkin joku kysta kummittelemaan. Lopputulos on kuitenkin aikalailla sama, joten sinänsä ei ole väliä. Kunpa tuo ensi kierto menisi sitten vähän paremmin eli ovis joskus ja max. päivän tuhru ja kierto n. 29-30. Siinä olisi ihanne. Lyhyin kierto mulla on ollut 27, sekin terojen aikaan niin, että ovista ei ollut.

Kovista menkkakivuista en kyllä yleensä kärsi. Noissa clomi-kierroissa oli vähän enemmän kipuja, viimeksi taisi maha olla kipeä 3 päivää ja yleensä on max. eka vrk. Yleensä en tarvitse yhtään särkylääkettä, viimeksi taisin joutua ottamaan ekana päivänä 2 nappia. Eli hieman vaihtelee tuokin.

Pitää nyt kesä katsella näitä kiertoja ja jospa sitä sitten kävisi varmistuttamassa tilannetta sen endon osalta.

Yhteistyössä