Tahkoojat 166

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

molly

Vieras
Nimimerkki, naisen/miehen ikä, yritystä alkaen, mahdolliset hoidot
Annu78, 28/38, kesä -04
Gissa, 30/32, yritystä 08/03, IVF/ICSI
Emmi06, 32/33, 10/05 (kaks lasta -00 ja -01), inssit 04/07, 05/07, 06/07
Kastehelmi, 31/32, ei aktiivista yritystä tällä hetkellä
Keijukainen, 34/29, 9/04, IVF tulossa syksyllä
Manna, 31/31, yritystä 08/04, inssi ja ivf tulossa syksyllä
Molly, 32/34, 8/04, IVF 8/07
Peppi_82, 24/29, kesä -04
Sanelma, 31/37, 9/04, 2xIUI, ICSI/PAS
Tiitu 34/34, yli 3 v, kaksi inssiä tehty, ei plussaa koskaan
Vippe, 30/31, yritystä 08/04, lapa 03/06, ensimmäinen inssi 05/07

166 lähtee! Kuulostaa hyvältä luvulta.

166 kuulostaa kyllä paremmalta kuin 666 :) Toivottavasti tällä ketjun avaamisella ois sulle Molly sitä kaivattua taikaa.
Gissa tais vielä lomailla viime viikon, samoin Tiitu. Sanelma kait myös. Eiköhän me kohta saada kuulumisia, toivottavasti. Nasupista en ole kuullut aikoihin. Emmi kävi jossain vaiheessa pyörähtämässä, samoin Annu. Onkohan Annun miehen simpat jo viety tutkailtavaksi?
Me ei olla ottamassa enää sitä kavereiden koiraa hoitoon, annetaan nyt ton olla talon valtias. Ei siitä mitään tulis kuitenkaan, varsinkin kun koirakin on nuori ja täynnä kissanjahtaus virtaa..

Mun pitäisi oikeasti alkaa vieroittumaan täältä ihan tosissani. Kun ei sitä perheenlisäystä tule eikä olla tekemässä asian eteen mitään, niin ehkä ois parempi antaa olla. Nythän mulla on kotona hoivattavaa. Jonkin verran on kuitenkin pakko seurata teidän tilanteita, joten ihan kokonaan en tietenkään eroon pääse. Mut jospa nyt osaisin vähän rajoittaa.. Pahoin pelkään, että en - itseni tuntien :)

Mollylle kovasti tsemppiä, että aukeis plussa-hanat vihdoin!

Hello!
Mökiltä palattiin eilen ja kyllä maisemanvaihdos teki hyvää. Kiitos myös Mannalle ja Mollylle myötätunnosta. Pikkuhiljaa kipu muuttuu kaipaukseksi mutta se kestää. Samalla kapinoin, että miksi näin piti käydä. Kuten olen joskus sanonutkin, uskon kohtaloon hyvissä, mutta en tälläisissä asioissa.

Mökillä uitiin, saunottiin, grillattiin, samoiltiin metsissä, nautittiin auringosta, sitä tavallista. Ja veneiltiin, mutta meidän tapauksessa veneily tarkoittaa siis ihan moottoriveneilyä =) Me ei pahemmin juhlittu, ei ollut rapuja eikä alkoholiakaan tullut otettua kuin siideri, pari saunan jälkeen.
Vesi oli ihanan lämmintä joten uitua tuli tosi paljon molemmilla mökeillä. Vadelmia keräsin myös monta litraa, niitä todella riittää tänä kesänä.Sisko jäi miehineen vielä lomailemaan.

Molly, kiitos itsellesi hyvästä seurasta, kuten myös Pirittalle ja Nekullekin. Todella mukavaa oli. Hauska tuo sun ja Pirittan ylläritörmäys =)

Nyt on mun vuoro olla duuniini kypsä. Mähän sanoin jo kesällä että katson syksyn hoidot ja jos ei tulosta tule, nostan kytkintä. Nyt tuntuu ettei jaksaisi edes sen vertaa. Kai se on vaan jaksettava.
Tänään mun itse asiassa pitää soittaa NKL:lle, menkat alkoivatkin jo viikonloppuna ja kierrosta tuli vain 29 pv.Pitäkee peukkuja...

Heissan! Ahkerasti luen teiän kuulumisia, vaikka pientä hiljaiseloa pitelen. On taas vaihteeks tämmönen evvk meininki. Jotenkin vaan turhauttaa koko "homma". Eli luomuillaan..Mieli halais jo hoitoihin, mut isäntä vähän jarruttelee..Kun alunperin oli puhe vaan noista insseistä..ja ne on jo koettu. Ja noi muut hoidot onkin sitten kallimpia ja rankempia, eli ei niihin toistaseksi.
Manna kysy inssistä..eli näin meillä. Mies kiikutti otoksensa aamulla töihin mennessä. Ja minä menin myöhemmin. Se on kai 2 tuntia, mitä tohon simppojen käsittelyyn menee. Joten minä menin sit inssiin jossain vaiheessa päivää. Oli noin 2 minuutin toimenpide, kun ruikattiin sisään. Ja tämä on taas ja vain ainoastaan minun mielipide, mutta en tarvinnut/kaivannut miestä itse toimenpiteseen. Oli vähän niinkuin pikainen gynekäynti. Mutta koska Manna meillä kuitenkin on vähän eri taustat, niin pyydä mies mukaan jos siltä tuntuu!!
Mollykin on laittanut vauhtia "vauvaprojektiin"! Vau! Te menitte sitten suoraan "isompiin" hoitoihin. Kuin teillä noi inssit ohitettiin??? No peukut on suoraan pystyssä ja enemmän, kuin toivon sitä plussaa teille!!! Kuulumisia!! Myöntää täytyy, että hiukka kade oon teille hoidoissa oleville..vaikka raskaita hoidot onkin , mutta myös se toivonkipinä suurempi=)
Kastiskin oli lisääntynyt kissavauvalla. Onnittelut uudelle tulokkaalle ( näin koiraihmisenä).
Täällä oli jo meni treffaillut ja vaihdellut s-posteja. Mä en ehkä vielä uskaltaudu mukaan..toistaseks vielä mukavempi pysyä näin anonyymina...
En ees muista muitten kuulumisia....Ehkä tästä pikkuhiljaa taas aktivioidutaan..
Omia kuulumisia sen verran, että loppukiertoa elellään. Esikko aloitti koulutien, ja hienosti mennyt. Koulureittiä harjoiteltu viikon verran ja tänään osasi/uskalsi jo yksin tulla kotiin. Vaikka tuo iltapäiväkerho tukena, niin näitä harjoiteltu...On sitä vaan sydän syrjällä itse koko ajan.
Juuh..mutta yritetään taas tässä aktivoitumaan ja ahkerammin kirjoittelemaan!!

Oikeassa olin...NKL:lla sanottiin että remppa on kesken ja vasta seuraavien menkkojen yhteydessä tulisi "ilmoittautua". Soittavat sieltä jos ylilääkäri päättää laittaa meidät Felicitakseen. Pareja on jonossa niin paljon, toki olemme sikäli niiden kanssa etusijalla keille ei myöskään ole tehty yhtään hoitoa. 2. tai 3. ivf:ää odottavat saattavat joutua odottamaan rempan valmistumista, näin ymmärsin.
No, sitten vaan odotellaan. Ei mulla suoraan sanottuna mikään ihan hirveä kiire ole ivf:ään vaikka tietysti olis kivaa kun jotain konkreettista tapahtuis.

Maanantaita! Joo, simpat pitäis viedä joko torstaina tai perjantaina, katotaan kummalle päivälle saadaan aika. Voi vitsit, en olis kyllä ikinä uskonut että tää raskautuminen voi olla näin vaikeaa ja mitä kaikkee sen eteen on valmis tekemään.
Mulla pitäis menkkojen alkaa näinä päivinä, jomotteluja on ollut muttei vielä tuhruja. Millähän tän ainaisen stressin tästä lapsettomuudesta sais pois? Aina tää on mielessä ja etenkin näin menkkojen aikaan.

Heips täältäkin!

Vkl meni taas aivan liian nopeeta.. plääh! Oltiin kyl vaan ihan kotosalla, mitä nyt leffassa käytiin lauantaina ja parilla sen jälkeen. Ens vkl ollaan menossa mökille Itä-Suomeen.

Toivottavasti Mollyn ketjun aloitus toimii.. ;)

Annulle tsemppiä! Ei se stressi siitä mihinkään taida hävitä ennenku tulee raskaaks tai hyväksyy lapsettomuutensa.. Pienet peukutukset sinne, josko ne tuhrut ei sieltä tulisikaan. :)

Keiju saa vielä odotella ivf:ää.. Hyvä ettei oo ihan tuskainen olo, paitsi työn suhteen.. Tsemppiä sinne! Mää otin tän duunin silloin kesken opiskelujen melkeimpä vaan siks, että saan sitte paremmat äitiysrahat ku opiskelijana.. Mutta katin kontit.. Ei mee nää hommat niinku ajattelee.. :)

Kastis, kyllähän sitä sopii yrittää vierottua, mutta mikäs täällä turistessa.. :)

Palaillaan taas!

Hi hii, niin, mikäs täällä turistessa.. Annu, mä en oikein tajua tota ajanvarausta?? Meillä sai viedä simpat koska vaan. Te ootte "vetkutelleet" sen homman kanssa jo aika pitkään, joten jos homma ahdistaa, niin kannattaa laittaa siihen touhuun vipinää. Se on kuitenkin pieni juttu, mutta kertoo paljon. Onks sun puolelta jo kaikki tutkittu eli onko toi vika puuttuva juttu?

Keijukaisella tsemppiä ja jaksuja töihin. Been there, done that, eikä tosiaan ole epätyydyttävää työtä ikävä. Toivottavasti tulee pian plussa tikkuun, jotta pääset sitä kautta pois töistä tai sitten vaihdat muuten vaan. Ja peukut ovat pystyssä että pääset Felicitakseen, vois olla hieman yksilöllisempää hoitoa.

Vipellä ja mulla taitaakin olla jo aika samansuuntaiset suunnitelmat eli olo ei ole tuskainen eikä tän homman kanssa ole kiire. Mikäli olen siis oikein ymmärtänyt..?

Huomenta! Kiva kun aurinko paistaa. Ilmassa on sellaista ihanaa syksyn "kuulautta", huomattavasti viileämpää kuin viime viikolla vaikka lämmin vielä onkin.
Elokuu on ollut ihana, varsinkin lämpimät pimeät illat mitä oli ne pari ekaa viikkoa. Me saatettiin miehen kanssa istua lomalla vaikka puoli yhteen saakka ulkona viinilasillisten äärellä.

Ja itse asiassa pe-iltana istuttiin mökin kuistilla puoleenyöhön, oli niin lämmin.
Ja se pimeys ja hiljaisuus, jos ei siellä hermo lepää niin ei missään.
Jännää oli myös se että heinäsirkat sirittää tosi lujaa näin elokuussa öisin, ei sitä kuulunut kun oltiin siellä lomalla vaikkei siitä ole kuin kaksi viikkoa! Lepakoita nähtiin myös yöuinnilla.

Mä en usko että meillä kävis niin hyvä tuuri että päästäis Felicitakseen. Siellä on taatusti pareja jotka on olleet jonossa pidempään /joilla ei ole "mitään toivoa" eli munanjohtimet tukossa tms. tai miehellä vain pari siittiötä näytteessä.

Annu, hyvä kun saatte ne simpat tutkittua. Siinä se miehen osuus on sitten kerralla selvitetty.

Perjantaina onkin Taiteiden yö täällä Hesassa. Perinteisesti oon käynyt Villa Kivessä kuuntelemassa kirjailijoita, oli siellä nytkin pari kiinnostavaa mutta voi kuitenkin olla että mennään kaverin kanssa Viapori Jazzeihin Suomenlinnaan. Paitsi on kyllä luvattu aika huonoa säätä...

Mä tulin Vippe ihan uteliaaksi että missä päin Itä-Suomea se teidän mökki on... ? Kun meilläkin on kaks mökkiä siellä suunnalla ;) Jos ois vaikka lähempänä jompaa kumpaa.

Mukavaa aurinkoista tiistaita kaikille!

Ihanalta kuulosti Keiju teidän mökkireissu :) Meillä oli kyllä lomalla ihan samanlaista ja just loistokeleistä johtuen vietettiinkin enemmän aikaa mökillä kuin alunperin oltiin suunniteltukaan. Mekin istuttiin yömyöhään ulkona, kyllä siinä todella nautti. Voi tosiaan sanoa, että sai akut ladattua ja työt ym huolet unohtui aivan täysin.

Mä pidän Keiju teille kyllä peukkuja, että kuitenkin pääsisitte sinne Felicitakseen.

Mulla on kyllä sellainen olo ja fiilis, että ei oo tainnut tärpätä tästä meidän hoitokierrosta :( Ei sitten mitään tuntemuksia yhtään missään :( Mutta viikonlopun jälkeen sitä onkin sitten viisaampi, la tai su varmaan testaan. Sitten se nega vasta tylsältä tuntuu, ainoassa kierrossa missä edes teoriassa vähän toivoa, plaaah.

Sanelman kuulumisia jo kaipailen, tulehan pian linjoille! :)

Joo, Kastis, oon samoilla linjoilla sun kanssa.. Ei oo olo enää tuskainen ja eipä tässä niin kiirekään sitten.. Mutta mikäs täällä turistessa ja muita jännätessä. :)

Keiju, mein mökki on lähellä Savonlinnaa. Voin vaikka laittaa tarkemmat speksit sähköpostilla. Kieltämättä tein mökkien sijainti kiinnostaa myös. :) Mökillä on kyllä ihanan rentouttavaa.. Musta on ihanaa käydä itä-Suomessa kun siellä kukkuu käki (alkukesästä).. Sitä harvemmin kuuluu täällä lännessä. Mutta joo, elokuun illat on kyllä tosi ihania..

Molly, eipäs heitetä kirvestä kaivoon siellä. :)

Vitsi, on tämä lomalta paluu kamalaa :( Voi ahdistus. Jos muuten ei ole tarpeeksi hirveää, niin eilen ilmoitettiin meidän osaston uusi esimies ja se on ihan kauhea. Kaikki on ihan lamaantuneita, kukaan ei pidä siitä. Hieno homma :/
Mulla on ihmeen kuumeinen olo. Ei mitään näkyvää tai tuntuvaa syytä, mutta ihan selkeästi on lämpöä. On myös limoja (sori) ja juilintoja, en tiedä voisko sitten olla ovis? Niitä ei kovin usein tule spontaanisti, joten vaikea uskoa.

Mä myös kaipaan Sanelman kuulumisia!!!
Molly, milloin sulla on testipv?
Täältä myös Keijulle peukkuja, että hoidot etenee pian. Toisaalta, jos itellä ei ole kauheaa tuskaa, niin ei kk sinne tänne mitään tee.

Vitsi, Kastiksella on kisu... ihanaa!! On ne vaan niin ihania, että ei mitään järkeä. Meidän toinen kissa käytti raapimispuuta pelkästään ja toinen ei. Se kannattaa hommata kuitenkin heti, että ei tule pahoja tapoja!

Mulla oli viime viikolla se suunnitteluaika ja sovittiin, että seuraavasta kierrosta taas lähdetään. Teroja pitäs vetää, mutta en mä ole vielä edes aloittanut niitä, eipä tunnu mullakaan hirveä hoppu olevan. Lääkäri sanoi, että ei tää nyt kuule tunnu onnistuvan, että kannattaa harkita luovutettuja munasoluja tai adoptiota. Eihän se mulle mikään uutinen ollut, mutta kyllä se toisen sanomana vähän fiiliksiä huonontaa. No, tämä tuleva hoito vielä ja sitten pitää keksiä jotain muuta. Ollaan itse asiassa menossa syyskuussa adoptioinfoon ja siitä sitten mahdollisesti neuvontaan, saa nähdä miten kauan sitäkin joutuu odottamaan.

Pitää mennä lounaalle.

Kiitti vaan tsempeistä Vippe, pitäisi kai yrittää olla positiivinen mutta yhh miten epätoivoinen olo on tällä hetkellä. Tai siis sellainen luovuttanut fiilis, vähän ahdistaa. Hitto.

Kauheelta tuntui mustakin kuulla mitä Gissan lääkäri oli sanonut ääneen :( Ei kivaa. Onneksi jaksat Gissa olla noinkin reipas! Mä ilmoittelen sitten viikonlopun aikana tai maanantaina sen testituloksen teille tänne. Mutta tulenhan mä toki sitä ennen linjoille vielä!

Pitäisköhän yrittää piristyä...

Tervetuloa Gissa! Tiedän ton ahdistuksen tunteen, tää oli mulle eka kesä kun on ollut todella, todella kamalaa tulla töihin. Ja johtuu suuremmaksi osin just porukasta. Miniahdistus tuli ton mökkiviikonlopun jälkeenkin kun oli niin rentouttavaa ja sitten on kaikki taas vaatimuksineen ja urpoiluineen kimpussa :/

Ja tuntuu tosiaan kamalalta tuo lääkärin kommentti. Realismia tietysti mutta silti...lapsettomuus on kuitenkin sellainen asia että jos varsinaista syytä ei ole, on aina toivoa. Mutta adoptiota on kyllä hyvä myös harkita. Onhan niitäkin jotka plussaavat luomusti adoptiojonossa vaikka kai ehkäisyä suositellaankin.

Molly, tiedän ton tunteen kun on joutunut niin monta kertaa pettymään ja ainahan toivo herää kun on hoito päällä. Sitä vaan haluaa varautua pahimpaan.Ivf:ssä on kuitenkin huisisti paremmat mahikset kuin luomusti tai inssillä. Mutta pidetään peukut pystyssä, eihän sitä vielä tiedä..
Ja kiitos sulle kans peukuista, olishan se ihana päästä Felicitakseen mutta en edes elättele moista toivoa.

Mannalle piti vielä sanoa erityiskiitos kun näit sen ilmoituksen Hesarista ja kerroit mulle, tavallaan jaoit mun kanssa sen menetyksen. Vieläkin tulee hetkiä ettei muista koko asiaa ja yhtäkkiä tajuaa sen olevankin totta.

Päivää. Kyllähän se kissa on ihan hyvin puussa roikkunut, kiipeillyt ja raapinut ja sohvat ovat toistaiseksi olleet rauhassa. Aamulla istui isossa kukkaruukussa pitäen kukasta kaksin käpälin kiinni. Ei tarvinnut kuin hieman sumupulloa nostaa, niin kaverille tuli kiire. Taitaa alkaa ymmärtämään mitä se tarkoittaisi ;)

gissalle kovasti tsemppiä. Vaikka noita vaihtoehtoja on itse pyörittänyt päässään, niin onhan se aina toisen sanomana kova juttu. Tietenkään toivoa ei kannata menettää, mutta on varmasti ihan hyvä alkaa prosessoimaan ajatuksia kohti muitakin juttuja, jos kävisi niin, ettei vika hoito tuottaisi tulosta. Ettei jää ihan tyhjän päälle. Ois muuten lääkäriltä aika edesvastuutontakin, jos ei olisi realismia matkassa. Niin ikävää kuin se onkin. Sitähän ei sit kukaan tiedä, josko esim plussa tuliskin luomuna joskus 5 vuoden päästä, jostain syystä erilaisten juttujen yhteissummana.

Mollylle tsemppiä ja jaksuja piinaan. Toivotaan, että oisit väärässä kehosi suhteen.

Vippe, eiks tää olotila olekin aika helpottava? Itse olen onnellinen, että olen päässyt siitä alun "pakonomaisesta onnistumisen tarpeesta" tähän asti (enkä tarkoita, että muilla ois tota onnistumisen tarvetta vaikka oiskin hoidot päällä). Vaikka oishan se + kiva ylläri joskus.. :)

Uusi ketju, toivotaan sen onnea tuovan Mollylle, kun se aloitti. Tietty muillekin :)
Molly, älä tokikaan heitä lusikkaa nurkaan, vaikkei mitään oireita olekaan. Useimmillahan ei ole mitään, tiedät varmaan senkin;) Mutta ymmärrän kyllä, että olisi toiveikkaampaa, jos tekisi pahaa ja huimaisi vaikka, hih*! Toivotaan, toivotaan, että v-i-h-d-o-i-n täällä joku saisi plussan ikkunaan ja toisi hiukan toivoa tähän peliin.
Kiva, että Keijukaisen olo on hiukkasen parempi. Viikonloppu kuulosti ihanalle. Mikä ihanampaa kuin rauhallinen viikonloppu lämpimässä syksyyössä. Me ollaan kanssa illalla/yöllä myöhään istuttu ja poltettu kynttilöitä terassilla ja nautittu viiniä. Nyt pitäisi varmaan hankkia pian ne lämpölamput kattoon, niin voisi istua vielä vaikka talvella ;D
Niin, mun ei tarvinnut kauan miettiä, kenestä oli kysymys, kun näin k-ilmoituksen. Kuvallinen ilmoitus vielä jotenkin konkretisoi asiaa ja voin kuvitella, minkälainen menetys kyseisen ihmisen kuolema oli. Tulet varmasti kaipaamaan ihmistä, mutta varmasti löydät kanavia myös purkaa kaipuuta. Jaksamisia töihin "urpojen kanssa " :D
Gissa. Hienoa, että jaksatte. Pidän teille peukkuja, luovuteta ei vielä. Lääkärin realismi kuulosti suoralta, mutta valitettavan tottahan sanat kuitenkin toisaalta ovat; täytyy ottaa siis huomioon epäonnistuminenkin. Ehkä meillekin joskus sama lause lausutaan, eikä tarvitse niin kauaa siihen mennäkään välttämättä. Ajatus adoptiosta käy ajoittain mielessä. Mutta nyt ensin ivf-yritykseen omilla ja sitten murehditaan vasta, jos tarvetta siihen on.
Öh, pönttö pomo siis tiedossa. Ei kivaa. Onko faktaa, että se on hirviö vai pelkästään kuulopuhetta? Mä en yleensä halua kuulla etukäteen arvioita kenestäkään, vaan haluan tutustua itse. Joskus on siis tullut todistettua omin silmin tomppeli tyyppi ja joskus taas olen oikeesti tykännyt "muiden vihaamasta" tyypistä. Toivotaan, että esimies ei saa kaaosta aikaan, sillä pahimmillaan siitä kärsii kaikki. Jaksamisia töihinkin!
Kastis on hyvä vaan ja roikkuu täällä. Voit olla konsultoijana, vaikka oma tilanne on erilainen. Älä siis katoa mihinkään. Musta tuntuu, että sulle käy vielä vanhanaikaisesti eli saat yllätysplussan tolla menolla. Aika hassu tuo teidän kissu; munkin oma viihtyi talvisin isoissa kukkapurkeissa. Yksi kuvakin on, kun se keikkuu purkin reunalla ja aikoo kakkia multaan! Voi, on ne niin sööttejä palleroita!!
Annu, mekin saatiin vaan viedä simot labraan. Ei tarvinnut aikaa. Hoitakaa nyt asia pois päiväjärjestyksestä, niin pääsette etenemään. Alkoiko vuoto jo? Koita jaksaa vain ponnistella, kyllä vielä onnistaa. Uskotaan. On totta, että menkkojen aikaan ketutus on välillä tosi korkealla, sille ei mitään voi.
Kiitti Emmi inssitiedosta. Täytyy ny kattoo, että tehdäänkö mulle se tähän kiertoon eli ensvkolla. Lääkäri on lomalla ja mun säkä; varmaan maailman vanhin lääkäri tulee mulle sen vapisevin käsin tekeen, JOS saan ajan ja JOS se katsoo, että se nyt tehdään. Ottaa päähän, kun se oma yksityinen gyne on just lomalla silloin, kun mulla on kierto. Tää on niin syvältä, kun pitää elää kp:n mukaan, niin se voi olla vkonloppu tai sit just jotain muuta, ettei onnistu. Kakka! Hienoa, että teidän koululainen pärjää jo noin hienosti matkoilla. On siinä varmaan äidillekin huolta ja stressiä.
Nyt on mentävä. Työt kutsuu vielä...

Moi!
Mun täytyy selvittää se ajanvaraus-juttu.Olishan se kyllä paljon helpompaa purkittaa vaan ne simot ja kiikuttaa sinne klinikalle. Ne oli siellä vaan niin nihkeitä ylipäänsä tohon kotona purkittamiseen. Taidanpa soittaa sinne huomenna. Mun miehelle toi simokoe on jotenkin tosi iso ja vaikee juttu. No, ehkä se siitä.
Siis multa on otettu kaikki hormoonitestit, ultrattu ja tehty sisätutkimus. Eikä ainakaan noissa ollu mitään. Nyt tää on vaan tyssänny tähän simotestiin ja kyllä mieskin sen tietää että se on hoidettava nyt mahd. pian alta pois.
Ihanaa kävin tänään kampaajalla, taas on niin uusi olo. Tuhruja on tullu muutaman kerran pyyhkästäessä. Huomenna tai ylihuomenna alkaa vuoto.
Sorry kun tuli taas vähän tällanen minäkeskeinen kirjoitus.

Helou kaikille! Remmissä jälleen meikäläinenkin.
Ja anteeksi hiljaiselo. Töissä aherran loman jälkeen itse asiasiassa jo toista viikkoa, mutta en vain ole ehtinyt linjoille. Nimittäin, tein sellaisen periaatepäätöksen, että töissä ei roikuta netissä. Saa nähdä kauanko päätös pitää, mutta ainakin toistaiseksi on pitänyt. Eli käyn täällä vain kotoa ja kun konetta en avaa läheskään joka ilta, niin voi olla osanottoni jatkossakin vähän vähäisempää. Osittain päätös ihan töiden ja omantunnon kolkutuksen takia, osittain vähän vieroittaakseni itseäni täältä palstalta (en teistä ihmisistä). No niin onkos nyt selitelty tarpeeksi. Nyt itse asiaan.

Mollyllakin on nyt eka hoito jo voiton puolella. Jännää on ja mitä nyt on seuraillut eri ihmisten onnistumisia, niin laidasta laitaan on plussia tullut; oireilla ja ilman. Eli niin kauan kuin ei mitään näy pöksyissä, niin toivoa on. Tsempit siihen suuntaan.

Kovasti on täällä tapahtunut muutenkin kaikilla ja taitaa olla näin jälkikäteen turha edes yrittää kommentoida kaikille hekilökohtaisesti. Tsemppiä siis kaikille jatkoihin, kiitos kaikille kuvista ja ihanilta on kuulostaneet kaikkien lomat. Etenemme siis pirteinä kohti syksyä!

Oma loma meni siivillä, niin kuin aina. Eka viikko asioiden hoitamista, toka viikko iki-ihanassa Kreikassa auringon, lämmön ja aah niin ihanien herkkujen keskellä, vika viikko meni lähinnä kotona rauhoittuessa. Töihin paluukaan ei oikeastaan ollut mikään kamala. Voi kun taas kerran kiitän luojaa, että olen saanut noin mieluisen työpaikan.

Loma ja vielä eka työviikkokin meni sitten vuotovapaana. Kroppa meni sen verran sekaisin hoitokierroksesta, että menkkoja sai odottaa vähän normaalia pidempään. Kierroksi tuli lopulta 37. Nyt on Zumenonit menossa ja PAS lähestyy.

Palaillaan!

Pikainen tervehdys ukkosen keskeltä! Sanelma, tervetuloa takaisin.
Annu, ootko ihan varma että sun osalta on myös kaikki kunnossa? Kun jos sulla tulee tuhruja oikeastaan aina.. Jos kaikki on täysin kunnossa, ei tuhruja juurikaan pitäisi tulla. Itsellänikin ne pienet tuhrut loppuivat kuin seinään lapaan eli johtuivat endosta vaikka juuri muita tyypillisiä endon oireita ei ollut. Jos sun tutkimuksista on kauan, kannattaa nekin tehdä uudelleen, samoin aukiolotutkimus ehdottomasti. Onko sulla muuten mitään mahdollisesti endoon viittaavia juttuja kuin toi tuhruilu? *kyselyikä*

Kiva kuulla Sanelmasta! Ja Annustakin vähän enemmän :)

Gissa, se sun työtilanne on kurja, sen uuden pomon osalta siis. Meillä oli vähän hrm... sanoisinko erikoinen tyyppi pomona jota koitettiin sietää kolmisen vuotta, huh. Nyt onneksi vaihtui ja uusi vaikuttaa oikein hyvältä! Jospa tästä alkaisi vähän helpompi jakso. Vaikka urpon pomon kanssa oli välillä (varsinkin joillakin kollegoilla jotka oli enemmän sen kanssa tekemisissä työasioissa) todella raskasta, niin toisaalta se vahvisti meidän muiden välisen tunnelman. Yritettiin kääntää se koko homma ja joskus ikään kuin ulkopuolisena katsoa sitä "komediaa" kuin huonoa saippuasarjaa. Tuli kaikenlaisia sisäpiirivitsejä koko meidän surkeasta tilanteesta ja siitä tyypistä ja yritettiin nauraa sen jutuille. Näin jälkeenpäin ajateltiin kirjoittaa oma päiväkirja kaikista uskomattomista jutuista ja ns. lentävistä lauseista. Toivottavasti pystytte kuitenkin toimimaan työssä ja yritä antaa mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos jos se osoittautuu yhtä idiootiksi kuin nyt etukäteen olette kuulleet. Vaikka voihan se vielä yllättää positiivisesti! Ja lähtökohtana kannattaa tietysti pitää, että omalta osalta tulee menemään hyvin sen kanssa ja asennoitua, että varmasti tulee toimeen. Näkee sitten minkälaiseksi menee ja toimii sen mukaan.

Joo ja munkin puolesta Kastis on hyvä ja pysyy linjoilla, kiitos :)

Vippe, miltä loppuviikko näyttää?... :)

Manna, tajusit hyvin mun fiiliksen, huimaus tai jotkut kovat repäisykivut tuntuisi aika lohdullisilta tässä vaiheessa... Sen sijaan olen huomannut nyt pari kertaa ihan hailakan vaaleanpunaista pyyhkiessä - ei varmaan tiedä hyvää :( Muutenkin tuntuu ihan menkkoja edeltävältä. Plaaa-aaaaaaaaah :/

Heissulivei!

Minä tahkoan jo toista kertaa mutta olin mukana tahkoojissa kun ketju perustettiin muutama vuosi sitten. Sen seurauksena minulla on kaksivuotias ihana tyttölapsi.

Nyt on toinen ollut tekosilla jo muutaman kuukauden ilman tulosta ja olo alkaa olla kuin tulisilla hiilillä. Menen nyt kp:ssä 26 ja pari päivää pitäisi vielä malttaa olla testaamatta. Kaikkea nipistelyä sitä kuulostelee (taas) niin tarkkaan vaikka niitä tuntui turhaan edelllisissäkin kierroissa. Tässä vaiheessa sitä kun vaan on niin toiveikas olo. Kolmas kerta se toden sanoi viimeksikin!

Mutta ei tässä voi kuin odotella... kääk!

...niin en tahdo aiheuttaa malttamattomuudellani pahaa mieltä niille jotka ovat tahkonneet paljon paljon kauemman. Toivon vilpittömästi teidänkin vielä onnistuvan!

tervehdys!
Hitsi sentään Molly noita tuhruja. Silti oon kyllä samaa mieltä kuin Sanelma että niin kauan kun ei tule kunnon menkkoja niin toivoa on. Ja lapsettomuuspuolelta oon välillä lukenut noita ivf-tuloksia niin moni tuhruttelee ja on silti plussa. Toivotaan toivotaan..

Ja Sanelma, tervetulemasta lomalta! Sullakin on kohta pas. Hino juttu! Ja ihanaa kun loma oli onnistunut, Kreikassa oli varmasti taivaallista.

Jaahas, aikookos Molly ja Vippe tavata ;) ?

Kukka-Maarialle minun puolestani tervetuloa, me ei ollakaan oltu täällä samaan aikaan, tai siis oli jo plussannut kun minä tulin.
Aika monihan tässä on jo plussannutkin toisella kierroksella.
Eikä kenenkään iloiset uutiset ole meiltä pois.

Minä ilmottauduin syksyn tanssitunneille. Eri opettajalle. Saa nähdä mitä tulee.

Hyvä Annu kun miehen simpat saadaan tutkittua. Se on sitten miehen osuus kerralla melkein selvä vaikka näytteet voi vähän vaihdellakin.

Eilinen ukkonen oli kyllä aikamoinen. Pimeää oli kuin keskiyöllä ja kahteen ihmiseen oli ainakin täällä etelässä salama iskenyt. Onneksi ei lähtenyt henki.

Hih, oikein arvasit Keiju :) Vähän meillä oli Vippen kanssa puhetta, että voisi ehkä nähdä jos aikataulut sattuisi sopimaan.

Manna, unohdinkin kommentoida, että harmi kun se sun oma lääkäri ei ole paikalla kun menette inssiin. Toivottavasti kuitenkin kaikki menee käsikirjan mukaisesti eikä tule sokeaa lääkäriä tilalle ;) Sulla menee nyt sitten neljäs clomikuuri. Mä muistan, että siinä vaiheessa mulla tais alkaa kertymään vähän nestettä (ekasta clomikierrostahan laihduin niin että housut pyöri jaloissa!). Toivottavasti sulla menee nyt hyvin, ja ehkä tässä kierrossa nyt kaikki tapahtuisi sillä puolella missä torvet varmuudella auki. Ja nyt piti kai seurata ultralla myös, eiks vaan. Miten muuten voit ja jakselet? Välillä varmaan parempia päiviä myös, eikö!

Äh, tuttuja menkkanipistyksiä välillä alavatsassa, aamulla heräsinkin siihen :/ Näin jotain painajaisia meidän lääkäristä ja mun alkavista menkoista. Kunnon vuotohan ei tietenkään ala ennenkuin testaan negan ja lopetan alapään lääkkeet... Eh, olisikohan pientä itsesuojelua havaittavissa. Preppaan itseäni siihen isoon pettymykseen niin kovasti ja suren nyt jo negaa, vaikka mitä vaan _periaatteessa_ voisi tapahtua vielä.

Jeps, lopetan nyt nämä marmatukset :)