Tahkoojaplussat 69

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä täällä taustalla hekottelen Aniliinin "Tiitun puutuminen oli kyllä varmaan...". Mielessäni koko Tiitu puutuu päästä varpaisiin :D Mikä tietenkään ei olisi millään lailla hauskaa :/ Siis hui mitä kauhun hetkiä sulla Tiitu. Onneksi asia selvisi.

Ihana toi Lotta, saisinko maitoa, voi niisk sentään.

Gissa, minä sain just ystävältä thaimaanvalokuvia spostitse, matkasivat pääsiäisenä sinne lokakuussa syntyneen poikansa kanssa. Sanoi, että pitkät lennot meni yllättävän hyvin. Ikä taisi olla optimi kun poika ei vielä päässyt liikkumaan joka paikkaan matkakohteessa, vaan viihtyi hyvin rattaissa ja paikallaan. Olivat paljon varjossa ja ilmastoiduissa paikoissa jokapäiväisen lyhyen biitseilyn vastapainoksi.

Aniliinille ja Nasupille parempia öitä toivottelen, ja Katalle tsempityshalit kevääseen.

tuppaan sen verran että sattui silmään Katan kirjoituksesta kuumelääkkeen toimimattomuudesta. Paljon sairastaneen neidon äitinä voinen suositella Pronaxenia. On reseptilääke ja meillä ainakin toimii! Joskus kovassa kuumessa supolla ei ollut mitään vaikutusta ja reseptin sitten saimme sairaanhoitajan vinkistä. Vienyt tehokkaasti myös korvakipua yöllä.

Iltapäivää!
Kiitos osallistumisesta mun vaatepohdintoihin, ehkä mä sitten uskallan ostaa niitä lisää, kun into taas iskee :)
Tuosta selästä vielä, kiitos niistäkin kommenteista ja tosiaan, kun ei se oikeastaan satu normisti juuri ollenkaan, paitsi sitten kokonaisen työviikon jälkeen ja nostaessa jotain, vaikka kevyttäkin. Häiritsee siis pääasiassa vain työelämää tällä hetkellä. Huomisen olen taas poissa ja hirveä morkkis tietysti :(

Hei, kertokaahan kokeneet, että onko Hullareiden tarjous Philipsin itkuhälyttimestä 54,90 € hyvä?? On tietysti vähän aikaista ostaa sellaista, mutta katsoin, että sama hälytin on Olssonilla 80 euroa, joten houkuttaisi ostamaan... lisäksi meillä on lahjakorttia stokkalle, että senkin puolesta tekee mieli ostaa sieltä. Mä muuten jo päätin, että sinne en tällä kertaa mene ollenkaan, mutta tässä sitä ollaan taas perumassa lupauksia :/ Niin, saattaa tietysti olla, että ne on jo loppuneet, en osaa arvioida, että miten suosittu tuote on.

Kiitos Molly, just tuota mä ajattelin, että saattaisi toimia noin. Lennot ois tietysti jännä paikka ja noita pitää tietty miettiä sitten, kun tutustutaan lapseen, ei varmasti tee mieli lähteä, jos on kovin itkuinen. Ei välttämättä mukavin tilanne muille lentomatkustajille. Joku kommentoikin, että vuoden ikäisen kanssa kamalaa, mutta tarkoitin nimenomaan sen ikäistä, joka ei vielä osaisi kävellä tai muutenkaan paljoa liikkua. Sitäkään ei sitten voi yhtään ennustaa, että miten nopeasti alkaa kävellä.
Vaikka nämä mun jutut ei siltä kuulostakaan, niin olen oikeasti vauvaan liittyen sillä asenteella, että en suunnittele mitään tässä raskausvaiheessa, niin tulee sitten vähemmän tuskaa, kun asiat ei menekään toivotusti. Pohdiskelen siis vain vaihtoehtoja :)

Niin ja edelliseen liittyen, onko lapsi aloittanut kävelyn saman ikäisenä kuin isä tai äiti aikoinaan?? Taas ihan mielenkiinnosta kyselen :)

Heippa! Kirjoittelen nyt ihan pikaisesti vain ja palaan paremmalla ajalla linjoille.

Auts, Aniliinin yö kuulosti tosi pahalta, koita jaksaa! Täällä edelleen samanlaisissa tunnelmissa, vessassa käynnit herättävät, eikä sen jälkeen meinaa saada unta. Ylipäätään nukahtaminen on vaikeaa, menee pitkälle yöhön ennen kuin saan unen päästä kiinni. Ja sitten pitääkin jo herätä vessaan. Toivottavasti Tiitu osuisi oikeaan, ja keskiraskauden nukun kuin tukki :)

Kiitos Keiju vinkistä, mulla sattuukin olemaan sellainen unimaski, en vaan tullut mieleen käyttää sitä. Sain sen viime syksyn jenkkimatkalla, kun lentokoneessa jakoivat sellaiset kitit, joissa oli korvatulpat ja unimaskit. Käytinkin sitä maskia lennolla ja hyvin toimi. Täytyypä yrittää sitä seuraavaksi, ainakin aamuyöstä.

Gissa, kiitos tosi paljon äitiyspakkaustarjouksesta! :) Etkö siis itse aikonut ottaa sitä? Mäkin rupesin nyt vähän miettimään, että me tarvittaisiin kaksi, niin onko sitten tyhmää, kun on tuplat kaikkia vaatteita ja ulkoillessa molemmilla lapsilla sama puku päällä. Täytyy vielä tuumia. Selvittelin asiaa ja kävi ilmi, että Suomen äitiyspakkaus on ainutlaatuinen maailmassa, eikä moista tapaa ole missään muualla käytössä.

Jotenkin mua vähän huolestuttaa tämä raskauden hoitaminen täällä, varsinkin kun kyseessä on monikkoraskaus. Tuntuu, että täällä on enemmän oman onnensa nojassa, kun Suomessa taas huolehditaan niin säännöllisesti ja järjestelmällisesti. Noh, täytyy käydä ensin omalääkärillä ja murehtia sitten, jos ei sielläkään tule uskoa järjestelmän toimivuuteen.

Gissa, asuvatko ne sun tutut pääkaupungissa? Olisi tosi kiva tutustua muihin suomalaisiin täällä (siis jos asuvat pääkaupungissa tai lähellä), joten jos haluat, niin voisitko vaikka antaa mun mailiosoitteen ystävällesi? Ei tietenkään tarvitse, jos et halua, ja kysy ihmeessä ensin tältä ystävältä :)

Nyt täytyy taas mennä, palailen!

Gissa, tuo matkustaminen riippuu myös siitä, millainen persoonallisuus lapsella on. Jotkut ovat juuri sellaisia kuin edellä joku kuvasi, että menevät suinpäin joka paikkaan ja tunkevat kaiken suuhunsa. Meillä taas meni Leon kanssa Thaimaan-matka oikein hyvin, koska vieraissa paikoissa poika on enemmän tarkkailevaa sorttia ja tykkää myös istua rattaissa (edelleen!). Leo oli silloin 1v 2kk ja opetteli juuri kävelemään. Mistä päästään kävelykysymykseen. Meillä Leo oppi myöhemmin kävelemään kuin vanhempansa. Minä olen oppinut 9-kuisena jo, ja mies tasan 1-vuotiaana.

En muista, kommentoinko jo vaatteista, mutta meillä meni suunnilleen niin, että 50-senttiset meni ekan kuukauden, 56-senttiset noin 2-kuukautiseksi, 62-senttiset nelikuiseksi ja 68-koon vaatteet suunnilleen 6-7-kuukautiseksi. 74 meni vuoden korville ja 80-senttiset menevätkin sitten pitkään, meillä menee jotkut edelleen. Kummallakin suunnilleen samalla tavalla, ja keskikokoisia ovat olleet molemmat. Kaisla käyttää nyt housuosissa 68-kokoa ja paidoissa/bodyissä 74-kokoa. Leo käyttää housuissa kokoa 86 ja paidoissa 92:sta. Kenkä Leolla on 23-24.

Huh, tulipas kokopaasausta :).

Ihanaa, kun aurinko paistaa, mutta sisustusinto nousee... ei olisi aikaa ruveta enää sellaisia juttuja miettimään. Pihakin kun aiheuttaa jo valmiiksi harmaita hiuksia.

Mä taidan passata hullarit tällä(kin) kertaa.

Voi kökkö Aniliini, kun et saa nukuttua! No, valmistaudut jo tulevaan ;). En tosiaan voi vieläkään käsittää, että kohta teilläkin on toinen. Ja Piritalla myös!

Ihana tuo Nekun ja Lotan halijuttu.

Meillä on Leolla isonpojansänkyyn siirtyminen edessä viikonloppuna. Saas nähdä...

Aniliini, kyllä mä nyt saan nukuttua jo aika hyvin. Kaisla nukahtaa itsekseen alakerrassa vaunukoppaan. Sillä sitten kannetaan sänkyynsä uinumaan. Nyt tytölle on tullut tavaksi herätä 3-4 aikaan harjoittelemaan konttausta! Voi mennä tovi ennen kuin hänet saa rauhoitettua uudelleen unille. Joskus joudun turvautumaan tissiin, mutta yleensä annan tissiä vasta aamulla, kuuden maissa. Meillä ovat yösyötöt jääneet siis lähes kokonaan pois. Ja muutenkin tissittelyt ovat vähentyneet huomattavasti, 2-4 kertaa vuorokaudessa enää ja lyhyet sessiot.

Nyt pitää jatkaa päiväuniajan hyödyntämistä.

Tepäs olette puheliaita, nici nice! Ja kiva, että koko kööri näyttää olevan paikalla, vielä kun saataisiin Mimmu joskus tänne, samoin Murmeli voisi kertoa kuulumisia.

Meikä pyyhälsi 8.10 Stokkalle tänään YKSIN, ja piti lopettaa vaille 11, kun en jaksanut kantaa enää yhtäkään nyssäkkää :-). Mitään kovin järkevää ei tullut mukaan, kai, lähinnä vaatetta pojalle, lenkkarit itselle, ne verhot, jotka tosin palautan, vauvalle body (ensimmäinen vaate hälle :) pari kirjaa ja levyä, ja ruokaa + _herkkuja_ Herkusta. Tietää, mitä kokata vkloppuna: Lihhoo ja jälkkäriksi paljon juustoja =) Mutta aah, oli niin ihana pyöriä itsekseen. Mies kun onneksi voi joustaa töihinmenossaan, ja oli aamun pojan kanssa.

Samaa kehaisinkin jo spostilla Stellalle: vitsit mikä mökki! Mun piti ihan uudestaan lukea, että oliko kyse nyt ihan "kakkoskodista" :) Meidän ykköskotikaan kun ei ole noin hieno.... Tosi kaunis! Ja kauniit materiaalivalinnat. Harmaa olisi nytkin mun suosikki kh:iin, joskus aikoinaan, kun muutettiin, oli pakko saada koboltinsiniset laatat vessaan ja kh:iin, jotka on nyt vähän passé...

Hui Tiitu, ei ihme, että olet säikähtänyt tota puutumista. Kuulosti pelottavalta. Mulla puutuu kyllä kädet aika usein, mutta johtuneen ihan siitä, että nukun aina samalla tavalla oik. kyljellä, joten aamulla olen aika puuduksissa koko nainen...

Hullareiden häläritarjous on Gissa musta hyvä. Ostin samaan hintaan aikoinaan, tosin en muista mistä. Mutta tarjous enivei. Meillä sen käyttö on tosin ollut minimaalista, kun näen koko ajan partsille ja M on aina ollut aika kellontarkka nukkuja myös päiväuniensa kanssa, joten ei tarvitse koko ajan olla tiirailemassa.

Voi vitsi Gissa, on varmaan ihana kun viimein pääsette sisustamaan lastenhuonetta. Olette saaneet odottaa sitä niin kauan, mutta että viimein - huippua! Muakin nauratti, että joillakin sitä on varaa pitää toista huonetta "leikkihuoneena", johon lapsi siirtyy myöhemmin :-) Nimimerkki: ahdistunut tilanpuutteesta.

Ansku, Matias heittää kyllä kaikkea, edelleen, mikä on ERITTÄIN rasittavaa. Just eilen katsoin järkyttyneenä meidän parkettia, se on oikeesti täynnä lommoja ja reikiä. M heittää milloin mistäkin syystä: huvikseen ja kun hermostuu autoihinsa. Meillä on vaatehuoneessa autojen arestinurkka, jonne kyytiä saaneet autot kiikutetaan heti :-)

Mutta samaa pitää lisätä: on se vaan niin ihana poika. Jotenkin nyt sujuu kaikki paremminkin kuin töissä ollessani. Silloin sitä herkästi haki illalla vähän omaa rauhaa ja aikaa, vaikka poika vaati vaatimalla huomiota, ja jos ei sitä saanut, teki kaikki koiruudet ja ilkeydet. Nyt on tosi kivoja päiviä, ja poikakin rauhallinen, kun saa sitä huomiota. Ja samalla tavalla tulee pyytämään anteeksi kuin Vili - voihan niisk. Tulee tökkimään ja halimaan kuin kissanpentu torujen jälkeen ja haluaa kovasti halia. Muutenkin herrasta on kuoriutunut jotenkin niin iso poika, joka ei tosin vielä puhu juurikaan, mutta muutoin toimiin niin isonpojan oloisesti. Ja mitä temppuja isä onkaan opettanut viimeisen 3 kuukauden aikana...! On mahanpullistusleikkejä, pepun pyöritystä, kurnutusta sammakon tyyliin, ja kun joku asia on oikein hieno, niin sanotaan "oijiiii" =) Että tällainen sirkusapina meillä.

Baby kakkosesta vielä sen verran, että olisin kyllä ihan eri mielellä, jos meillä olisi se ihana omakotitalo ja PIHA, jonne tuon energiapitoisen esikoisen voisi tyrkätä ulkoilemaan, mutta kun ei. On niin eri lähteä kerrostalosta ihmisten ilmoille kahden kanssa, pukea kaksikko ja vääntäytyä liikkeelle.
M ei vielä oikein perusta Pikkukakkosille tai Titi-nalleille, joten siitäkään ei ole apua niihin maratonimetyksiin, jotka mua eniten jännittävät. Lauantaina ajattelin käydä ostamassa Stokkalta Puuhapete-dvdboxin, jos saisi pojan innostumaan siitä. Kamala tosin edes sanoa näin, mutta kyllä mä vaan jotain virikettä tartten pojalle imetyshetkiin. Tai muutoin en halua edes tietää, mitä koiruuksia poika niinä hetkinä tekee.... :/ Onneksi tykkää hirmuisesti kirjojen lukemisesta, joten kai ne kaksi asiaa pystyy yhdistämään.
Voih, mua jotenkin niin surettaa vieläkin Matskun puolesta kaikki tuleva. Sitä kun niin haluaisi kohdistaa kaiken huomionsa ja tarmonsa häneen, omaan kullannuppuun. Plaah, ei sitä oikein osaa edes selittää. Tiedän vallan hyvin, että rakkautta riittää kakkosellekin, totta kai, mutta kun tietää se mustasukkaisuuden ja hämmennyksen, mitä siitä tulee M:lle, niin yhyyyy :( Kai tämä on arvokasta kasvua itsellekin, ja tervettä pojallekin, että hän ole koko maailmannapa.
Onneksi samassa tilanteessa olevia on yllättävän monta, jo ihan lähipuistossa 3 mammaa. On sitten sitä tukea puistoissakin.

Mitäs vielä...mä taidan löpistä nyt vähän liikaakin. Mitäs olette olleet niin puheliaita ;)
Ai niin Gissalle tuosta matkustamisesta. Me koettiin tosi kivaksi Matskun kanssa matkaaminen kesällä, kun ei tosiaan vielä liikkunut vuoden täytettyään juurikaan. Mutta se onkin kovin lapsikohtaista. M:han oppi vasta konttaamaan Italiassa, joten helpolla päästiin biitsillä ja viihtyi rattaissa hyvin. Toista olisi nyt...
Meidän kohdalla kävelemään oppiminen ei periydy vanhemmilta: mä opin kävelemään vasta reilun puolentoistavuodenikäisenä... !

Hei Keiju, mistä löysitte nuo mainitsemasi verhot? Stokkan verhot ois ollut kivat, mutta ehdin jo hankkimaan sängyn koristetyynyihin uudet päällysteet, jotka tietty on liian eri väriset...Että on tämä sisustaminen joskus vaikeeta, heh. Ja tarkkaa. Mä kun olen ompelutaidoton ja -haluton, niin toivon aina kaiken löytyvän valmiina kaupasta, mikä ei luonnollisesti ole aina niin helppoa.

No nyt mä taidan hiljentyä viimein. Se on moi!

Piritta, löysin Kodin Anttilasta ne verhot. Myydään yksittäisinä kappaleina. Ostin 3 kpl että menevät aika päällekkäin ikkunaan kun laitan ne kiinni. Mun mielestä yksittäisenä on silti liian läpikuultava kun aurinko paistaa. Pellavahan päästää aina jonkin verran valoa läpi mutta kun vertasin siellä moniin muihin tummiin verhoihin niin oli ehdottomasti paksuin.Ja meillä on myös puusälkkärit lisäksi ;)
Oon Riinuskan tavoin tosi herkkä valolle kyllä.Älä muuten huoli, meillä on myös vieras-/työhuoneessa pimentävät verhot :)

Gissa, tuli mieleen sun alhaisesta hempasta että onko sulta otettu ferrit-koetta missä näkyy rautavarastot. Mullahan oli se ihan hyvä siitäkin huolimatta että hemppa oli 95. Ja viimeks 96. Seuraava mittaus on kuukauden päästä. Käytän nyt Spartocinea mutta meinaan senkin vaihtaa kun siinä on aspartaamia. Saa käyttää raskauden aikana mutta en halua.

Tosi kiva kyllä lukea teidän lapsukaisista kun ei sitä yhtään tiedä millaista persoonallisuutta sitä itse odottaa.

Mä painelen kampaajalle, heippa!

Keiju, olitko siis ”mun” kampaajalla taas? Mikä look?

Mä en osaa sanoa itkarn hinnasta, kun en tiedä, mikä Philipsin malli kyseessä. Meillä on ollut ihan se perusmalli ja käytettynä ostettu. On ollut tosi hyvä ja toimiva ja meillä tarpeeseen. On hyvä, että lähetinkin toimii (tarvittaessa) verkkovirralla, kuluttaa nimittäin rutkasti pattereita.

Hei, mullekin tuli nyt iso kutina mennä ostamaan jotain pientä ja ihanaa vaatetta pikkuiselle!!! Voi, voi. Mäkin olen tulevan arjen sujumisesta kauhusta kankeana, mutta hei, onhan se oikeasti huikean mahtavaa saada uusi ihminen perheeseen. Ja onhan vauvat kyllä myös aivan ihania siinä kaikessa primitiivisyydessään. Mä en P:n tavoin koe lainkaan tuskaa L:n saaman huomion vähenemisestä, uskon, että se tekee hänelle vain hyvää. Saahan kuitenkin vastineeksi sisaren, joka on mieletön rikkaus.

Meillä kaikki perheenjäsenet ovat oppineet kävelemään niin standardiaikaan ab. vuoden ikäisenä, että siitä ei kyllä meidän tapauksessa mitään voi päätellä. Sen sijaan ollaan kyllä kuulemma molemmat oltu pienenä L:n tapaan motorisia apinoita ja kovia kiipeilemään ja hyppimään ja juoksemaan.

Nasuppi, ettekö siis kuulu lainkaan Suomen Kelan piiriin siellä? Miten se määräytyy? Meinaan siis tota ä-pakkausta ja muuta. Tuplien kanssa saa kai halutessaan ns. kolme kertaa sen etuuden, esim. kaksi pakkausta ja rahan. Vai oonko ihan hakoteillä?

Lapsen pihaan tyrkkäämisestä… Ei onnistu meilläkään, koska L saa portin auki ja on tooodella nopeasti parkkipaikalla. Huh.

Heipat vaan pikaisesti!

Huheijaa miten kiirettä on pitänyt. Tänään kävin meidän uuden ohjelmiston "pääkäyttäjä"- koulutuksessa Espoossa. Miten te selviätte siellä pk-seudun ruuhkissa..huh sentää. En tiennyt että, autoja voi olla niin paljon samaan aikaan liikkeellä ja ainakun mahdollista niin nasta laudassa.

Tiitu, mun ystävä puutui kanssa raskausaikanaan. Toinen puoli ylävartalosta ja kasvoista menivät tunnottomaksi. Aika pelottavaa.

Kata, mä en saannut sun meiliä. Jos olit niin tarkoittanut, niin o.k. Voimia jokatapauksessa Vanen sairastelun kanssa.
Nekku, olit myös mun ajatuksissa viikonloppuna.
Kiitos kuvista. Sandelle ja Stellalle voin vaan sanoa että, W A U !! Teidän mökkejä!

Milloin te meinasittekaan treffata helsingissä? Mää voisin kanssa yrittää tulla.

Ihanalta kuullosti gissan lasten huoneiden sisustus.

Mies sekosi katsoo lätkä peliä ja huutaa sohvalla vaan Cry Shedden, Cry. (Shedden=Jokereiden valmentaja) Blues johtaa Jokereita ja ilmeisesti mies kannattaa tässä pelissä Espoota...hullu se on!

Samu rahuaa keittiössä, täytyy mennä antamaan iltapalaa ennenkuin ottaa sitä itse ;)

Krooh, että mä olen ollut väsynyt tämän päivän, kamu oli kylässä ja äskettäin tultiin meidän kummitytön synttäreiltä, herttinen, täytti jo 9 vuotta!! En siis saanut otettua päikkäreitä. Aamukirjoittelun jälkeen nukahdin noin pariksi tunniksi, sentään. Kiitokset kovasti kaikille tsemppauksesta, kyllä tämä taas tästä, joskus.

Ai niin, Suville piti oikaista, että Vili kyllä nukkuu suht hyvin, mä valvon tämän sisuksissa olevan ipanaisen vuoksi. :)

Niin, tuli muuten ihan uutuutena, kun Nasuppi kerroit odottelevasi hlötunnusta. En ole kuunaan tiennyt, että sekin vaihtuu, jos maasta muuttaa. On niin iso osa identiteettiä, tuntuisi tosi vieraalta alkaa käyttää yhtäkkiä jotain muuta numerosarjaa, vaikka alku tietty säilyykin samana. No, kaikkeen tottuu. Toivottavasti saat asiat mallikkaasti järjestettyä siellä, uskon, että jänskättää raskauden edetessä ja vielä synnytätkin siellä. Ja eritoten, kun on vielä monikkoraskaus.

Mukavaa, kun Mollykin piipahti .Huvituin itsekin "Tiitun puutumisesta" näin jälkikäteen. =)

Meillä on ollut itkuhäläri todella vähäisellä käytöllä, kun sekä etu- että takapihalta on hyvä näkyvyys ja kuuluvuuskin. Ja meillä tosiaan on se etu, että pojun voi tyrkätä edellä ulos leikkimään, nykyisinkin päästän siksi aikaa yksikseen hiekkikselle, kun puen itseni. Hiekkis on siis parin metrin päästä ulko-ovesta ja ihan keittiön ikkunan alla, että siitäkin voi tarkkailla. Tosin peremmällä pihaa kulkee vähän autoja, niin en kyllä uskalla silmistäni päästää tai kuuloetäisyyden ulkopuolelle.

Nauratti Masan mahanpullistusleikit. Iskät on hauskoja keksimään hassutuksia! :)
Ja puolestaan liikutti sitten Lotan aamuhalaukset!

Muuta en muista, vielä kun puolituntisen pysyisi tolpillaan, niin vetäydytään vaakatasoon. *Syvä haukotus! * HYVÄÄ yötä kaikille, myös tänne, kiitos! ;)

Huomenta,

Olen myös unohtanut kommentoida Stellan "mökkiä", aivan mielettömän ihana!

Mullekaan ei ole tullut Katan mailia, mutta en tiedä oletko laittanutkaan... Voimia kuitenkin edelleen.

Stockan hälytin-tarjous kuulostaa hyvältä. Meillä mies ei suostu hankkimaan mitään pastellinvärisiä vauvahälyttimiä, vaan pitää kuulemma olla oikea radiopuhelin??! Kuulemma on käyttöä jälkeenkinpäin (aha) ja tekniikkaa parempaa ja hintakin halvempi. No, sopii mulle, ihan näppärän näköinen sekin näytti olevan, pieni musta mötikkä.

Kävin myös hullareilla, ostin miehelle bossin paidan ja sukkia, ipanalle Benettonin college-puvun (otin koko 74, kun noita pienempiä vaatteita on jo kertynyt;)) ja itselleni Kanebon ripsarit (tuplapakkaus) ja kengät, joilla kylläkään ei ollut mitään tekemistä hullujen päivien kanssa...

Hyvä kuulla, että Mariskan kaverikin on puutunut (hehe), jos vielä tulee, niin ei tarvitse sitten kiipeillä seinille.

Mitäs viikonloppusuunnitelmia flikoilla? Meille tulee kummityttö (2,5 v) yökylään la-su, kivaa. Tänään sitten laatuaikaa miehen kanssa, kun palailee työmatkalta, ollut koko viikon, onkin jo vähän ikävä;)

Mukavaa viikonloppua!

Perjantaita!
Nekku, kävin juu "sun" kampaajalla ja hyvä tuli taas, itse asiassa vielä parempi kuin viime kerralla. Mulla ei look juuri vaihtele eli raitoja laitettiin :)

Mariska, Riinuska tulee meille 3.5. eli silloin olis tarkoitus treffata kaikkia paikalle pääseviä. Tule ihmeessä, olis tosi kiva tavata! Iltatreffit hyvän ruuan merkeissä olis tarkoitus.

Mä jätin Hullarit väliin kokonaan, mies toi sieltä suklaatia.

Eilen käytiin kävelemässä naapurin kanssa, eli sen joka kans odottaa. Kiva oli taas höpötellä ja kun menee mua pari kk edellä ja on kans menossa Haikaranpesään niin tiedän vähän mitä tuleman pitää, siis synnytysvalmennukset ym.
Oli ihana ilta kävellä ja teki hyvää. Nukuin pitkästä aikaa koko yön putkeen ja olin ihan ihmeissäni kun heräsin vasta aamulla! Toivottavasti Aniliininkin yö sujui?

Miehellä on leffajuttuja koko viikonlopun joten mä treenailen tanssia ja muuten ihan vaan relailen. Illat ollaan sitten yhdessä ja varmasti kokataan jotain ihanaa. Mä haluisin kokeilla kanavartaita ja maapähkinäkastiketta. Pari leffaakin olis katsomatta.

Mukavaa perjantaita kaikille!

Meillä nukutaan joten pikaisesti kommentoin...

ARGH, keskiviikkona todettiin Nellan molemmissa korvissa korvatulehdus ja arvatkaa kuinka paljon tuli nukuttua ennen sitä? Nyt onneksi alkaa antibitootit pelittää ja on suht oma itsensä. Meillä ei pandolin oraali juurikaan helpottanut särkyä ja siihen annoin buranan suppoa, kuumeen panadol kai vie pois ihan ok. On tässä tullut tutuksi särkylääkkeiden annostuksen laskeminen kun lapsi vaan huutaa ja mama ihan paineessa. Lekuri sanoi että pandolia ja buranaa voipi käyttää rinnakkain kunhan ei ylitä päiväannostuksia. Mutta nyt siis jo parempi olo, huh.

Hullareilla pääsin käymään eilen kun mummo oli meillä. Kaikennäköistä sitä tarttui mukaan, lähinnä Nlle kesäksi paitoja ja parit housut. Ja tulppaaneja (ihania) ja herkkuja. Ja Nlle Maisa-dvdtä jotka tosin saa vasta synttärilahjaksi. KÄÄÄK, siis mitä ihmettä, meidän pieni täyttää kohta vuoden!!!!!Jösses miten aika menee pian!!

N yrittää tällä hetkellä pystyyn jokaista tuolia ja vaunuja vasten. Konttaus sujuu jo vauhdilla ja osoittelee joka paikkaan "tööö" jolloin äiti kertoo kiltisti mikä se töö oikein on:-))). Kävelyä ei vielä harjoittele tukienkaan, isänsä on oppinut 11-kuukautisena kävelemään ja minä joskus 1,5 vuotiaana:-) joten aikaa on. Kasvukontrollissa mekin joudutaan käymään ens viikolla, tosi juhlaa kun ei ole tämän sairauden aikana syönyt kunnolla, on taas laskevat käyrät:-(((.

Mun piti lainata niitä ihan pieniä vaatteita kun luulin etten tarvitse. Jonkun verran mulla oli 56-senttisiä mutta ne oli ihan jättejä meidän syntyessään 50-senttiselle neidolle. Viime kesä meni 62 cm vaatteissa ja tosi pitkään pärjäsin 68-senttisillä. Nyt alkaa 74 käydä pieneksi paidoissa, housuissa on vielä kuuskaseja. Mitoitukset on aika erilaisia, esim marimekon koot on tosi isoja, samoin popin koot reiluja. Henkat taas suht pieniä.

Kiitokset vain kehuista meitin mökistä, voi kun mekin päästäis pian tuohon Stellan vaiheeseen jolloin vaatii enää sisustamista....! Mies meinaa aloitella hommat raksalla viikonloppuna joten mulla luvassa yh-meininkiä. Great. Onneksi lapsi vähän terveempi että uskaltaa ulkoilemaan, vois vähän puutarhaa rapsuttaa:-).

Heippa kotoa! Saikella taas. Kävin kellarissa maalamassa vauvan huoneen listoja ja illalla pitäs mennä äidin kanssa leffaan. Listat pitää maalata vielä huomenna uudestaan ja sitten mies voi vihdoin laittaa ne. Voi sentään, mä sitten nautin siitä, kun jotain tulee vihdoin valmiiksi :) Sanomattakin selvää, että tästä nautin erityisesti :)

Nasuppi, en ajatellut ottaa pakkausta. Ehkä mä en ottaisi kahta, ellen sitten haluaisi pukea molempia samalla tavalla. Äitiyspakkausta ei tosiaan muissa maissa ole tarjolla. Sulla pitäisi olla siellä parempi äpraha kuin täällä, ainakin sillä mun ystävällä oli, sen puolesta et sitten ainakaan jää mistään paitsi. Eivät muuten asu pääkaupungissa, en tarkkaan muista miten pitkä matka on, mutta ei ihan vieressä kai kuitenkaan. Ymmärrän hyvin, että huolettaa raskauden seuranta vieraassa maassa, etenkin kun on tuota historiaa takana. Raskauden edetessä kuvioon onneksi ennättää tottua, tai niin uskoisin?
Aniliinin kommenttiin liittyen, niin kyllähän sulla Suomen sotu säilyy, saat vaan uuden sinne maahan??
Niin ja Suomesta muuttaessa sos.turva loppuu, mutta kun on kyse pohjoismaasta, niin pääsee niiden sos.turvaan. Näin se ainakin on joskus toiminut.

Näin hullareilla itkuhälytintä ostaessani entisen työkaverin kelasta. Vitsi miten olin kade siitä niiden sairaanhoidosta. Olen siis ollut siellä töissä ja heillähän on kaikki ilmaista, hammaslääkärit, gynet yms. Se on ainoa asia mitä jäin sieltä kaipaamaan :) Tämä tuttu on käynyt aika monessa ultrassakin, kun ei kerran maksa mitään :/
No, se meni asian vierestä, kun meille tuli pakkauksesta juttua ja hän oli sitä mieltä, että mäkin saisin sen uuden, joka tulee jossain vaiheessa tätä kuuta?? Mä oli käsittänyt, että mulle tulisi vielä tämä nykyään netissä näkyvä, jos sen ottaisin. Jos se uusi onkin ihana, niin pitänee harkita uudestaan :) Tietysti jos olisin rajatapaus, niin varmasti saisin jonkun tutun siellä vähän viivyttelemään niin, että saisin uudemman pakkauksen. Tein Kelassa just noiden Suomeen ja Suomesta muuttavien juttuja, joten siitä syystä kommentoin niitä :) Ei ollut tarkoitus olla ärsyttävä :)
Hullareilta en ostanut oikein muuta, perus hiuslakat jne. Anoppi oli ostanut jotain vaatteitta lapselle, ilmeisesti myös niitä Benettonin.
Kiitos paljon vaateneuvoista. Pitänee ostaa muutama 50 senttinen, niitä kun ei ole yhtään. Ehkä vasta sen jälkeen, kun on saatu joku kokoarvio :)

Keiju en mä tiedä onko multa otettu jotain ferrit-koetta?? Ei ole ollut siitä erikseen juttua. Aina on otettu suonesta ja labrassa tutkittu, ei siis pikatestillä. Tarkoittaakohan sitä? Meillä on sitten hemppa ihan samoissa koko ajan :) Pitää varmaan kysyä tuosta ferrit-jutusta neuvolassa.

Muakin nauratti nuo Masan isän opetukset :)

Nyt en pysty enää istumaan paikoillaan, joten pakko lopettaa. Ihan hyvä että jäin kotiin taas. Ihanaa viikonloppua kaikille!!!!

Moikka!

Kiitos kysymästä Keiju, yö meni HYVIN!!! =)) Nukuttiin 21-08, mä kävin pari kertaa vessassa ja kummastuksekseni sain heti uudelleen nukuttua, en ainakaan muista pyörineeni, oli vissiin sen verran univelkaa.. Enkä muista Vilin heränneen kertaakaan, tai siis ainakaan herättäneen. Mies väittää, että valvominen on mun korvien välissä, eli en saa nukahdettua, kun koko ajan mietin, että ei tule uni, ei tule uni.... Tietäis vaan näistä hormoneista! ;)

Voi gissa, ihanaa, kun sä tosiaan viimein saat siellä uudessa kodissanne laittaa lastenhuonetta kuntoon, huippua!

Vili oppi kävelemään justiinsa vuoden vanhana, niin kuin mekin miekkosen kanssa, mutta taitaa olla aika yleinen kävelynaloitusikä, joten ei paljoa voi päätellä, meneekö meidän jalanjälkiä. ;D Puhumaan on oppinut vähän aiemmin kuin meistä kumpikaan.

Meille tulee mun vanha työkamu tänään kylään, leivottiin Vilin kanssa ennen päikkäreitä mokkapaloja, on hänen mielestään ihan huippua olla pikkuapulaisena keittiössä. Vähän piti hammasta purra, etten vie toisen suurta intoa, vaikka jauhot vähän lentelikin! :)

Meillä on koko viikon ollut myn ystäviä lapsosineen kylässä, tänäänkin tosi kivaa, kun tulee vieras, ei olla nähty sitten Tampereen tahkoojatapaamisen, treffattiin siis silloin samalla. Mutta kun joka päivä on ollut jotain tohinaa täällä kotona, niin ihan kivaa, ettei ensi viikolle olla sovittu mitään, saa vähän huilahtaa. Paitsi nla ja Vilin tyks-käynti.

Mulle sanottiin taas tänään, ettei uskoisi, että laskettu aika on muutaman viikon päästä, kun masu on niin pieni. Vilin kohdalla kyllä hämmästeltiin sen valtavuutta, mutten siis ikinä tuntenut inhottaviksi niitä kommentteja, kuten en nytkään. Tyttöä kovin kaikki veikkaavat! :)

Menen vielä valmistelemaan tarjoiluita, joten moikka moit ja hyvät viikonloput!

Riinuskalle valtavasti voimia ja halauksia lauantain koitokseen. :'((

Heips. Nyt sitten alkoi aurinko paistaa. Aamupäivällä kun olin lasten kanssa ulkona, oli aikas viileä ilma. Tämän päivän suurin uutinen on, että Leo kävi parturissa :). Mä kiukustuin aamulla lopullisesti, kun Leo ei anna kammata tukkaa, ja siinä on aina jotain töhnää/takkuja. Tuli hauskan näköinen lopputulos ja nyt ei varmaan enää tuntemattomat luule Leoa tytöksi!

Kiitos vaan munkin puolestani mökkikehuista. Ollaan itsekin tosi tyytyväisiä lopputulokseen. Mä oisin kyllä varmaan hermoraunio, jos mies olisi itse ollut raksalla hommissa, kun on tämäkin talo huollettavana. Että nostan todella hattua teille, Sandeman. Eipä ole muuten meidänkään ykköskoti yhtään niin hieno kuin kakkonen. Aikaslailla eri maailmasta tällainen 50-luvun talo :).

Piritta, meillä Leo sanoo myös jokaiseen tosi hauskaan/hienoon juttuun "oiiiiijjjjj".

Kaislalla on tosiaan eroahdistus päällä nyt. Koko ajan mun pitää olla näköetäisyydellä tai mieluusti pitää neitoa sylissä. Nytkin karjuu lattialla, kun ei saa mun huomiota. Huh. "Huutaa äiti äiti".

Ai on Kelan työntekijöillä tuollaiset etuudet, en ole tiennytkään. Hyvä heille.

Säkö et Gissa tykkää 2007 äitiyspakkauksesta? Musta se on ihan suloinen verrattuna 2005 pakkaukseen, jonka me saimme. Siinä oli paljon mintunvihreää, josta en tykkää. Halusin silti pakkauksen, kun se on niin perinteinen juttu.

No nyt on pakko lopettaa kun tuo yksi vaatii. Kivaa viikkistä!

Gissa, se ferrit-koe on eri kuin suonesta otettu hemppa. Siinä siis katsotaan elimistön rautavarastot ja arvo pitää olla jotain välillä 5-90. Mulla oli muistaakseni 30 kieppeillä. Hemppa mullakin otetaan 2 kk:n välein suonesta niin nähdään tarkempi arvo. Viimeksi oli suonesta otettuna 103 eli laskenut taas Obsidanista huolimatta, ihme kamaa se kyllä, siis mun kropalle, ei vaan toimi.
Vaikka oon pitänyt niitä ohjeiden mukaisia taukoja ja ottanut C-vitamiinin aina samalla.

Hinoa Aniliini, että yö meni hyvin! Jes. Tyttöolo on mullakin sun "puolesta" mutta tosiaan vaan sellainen aavistus. Samoin mulla on jostain syystä Juliastakin tyttöolo?

Mulla on järkyt nivuskivut tai siis ilmeisesti kohdun kasvukivut. Töissä meen etanana huojuen paikasta toiseen, ihan järkkyä vihlontaa ja repivää kipua, myös tälleen istuessa tuntuu. Tosi kurjaa.

Huh, pitää kiirettä töissä, mutta kivoja hommia. Vähän alkaa paniikki nostaa päätään, että saanko projektit järkevään pakettiin ennen ä-lomaa. Onhan tämä koko aika jonkinlaista välitilassa oloa, kun tylsien asioiden eteen tullessa voi ajatella vain, että ”pitäkää tunkkinne”. Sitten onkin totisempi paikka, kun seuraavaksi palaa… Ootko muuten Sande kuullut mitään niistä työpaikoista?

Mulle sopinee se la 3.5. kanssa. Mietitään jotain kivaa paikkaa. Heh, P:llä voi olla totiset paikat silloin!

Lotta on näköjään ottanut tavaksi aamuhalinsa töihinlähtiessä. Tänäänkin istuttiin sylitysten pitkä tovi ja hää itkeä tirautti, kun lähdin. Niisk. No, jäi isänsä syliin, joten nou hätä. Ei ole itkenyt pk:in jäädessä, mutta on kuulemma halinut sielläkin pitkään eteisessä. Hienosti ovat päivät menneet ja kovasti tosiaan selittää päivänsä kulusta. Turhan aikaisin aamulla herää, tänäänkin ennen klo 6.30.

Hullareilta shoppasin Sebastianin hiuslakkaa ja pyyhkeitä ja nameja ja shampoota ja herkkuja Herkusta. Mä unohdin kiireessä ostaa paistinpannun ja ne Sandenkin mainitsemat tulppaanit. Karkaisiko töistä aikaisin ja kiepaisi sitä kautta???

Jos / kun ehdit, laita Stella kuvia Leon uudesta tukasta!

Riinuskalle tosiaan voimia huomiseen. Hetki kerrallaan on mun mantrani.

Keijun kivut hus pois ja gissalle vetreyttä selkään ja unihiekkaa sitä tarvitseville! Mua oikeasti jaksaa ihmetyttää oma oloni (taas), koska mulla nää raskaudet eivät tunnu missään. Siitä tietenkin enemmän kuin iloinen.

Hyvää viikonloppua!

Kävin laittamassa pari kuvaa reissusta teillekin, samalla kun niitä käsittelin.

Nekku, lupasivat ilmoittaa nyt ens viikolla siitä duunista missä kävin haastattelussa. Mullahan ei ole mitään kiirettä, kun elokuuhun on vielä matkaa. Hurjaa vauhtia vaan aika menee, jösses.

Moikka.

Täällä ilmoittautuu yksi saunanraikas mamma. Heh, mentiin saunaan ja ihmeteltiin että, onpas tuliset löylyt. Huomattiin sitten että, ilmeisesti Samu oli käynyt vääntämässä saunan lämpötilan 110 asteeseen. Ihan niin tuimia löylyjä ei olla totuttu ottamaan..kaikkea se kerkeääkin tekemään.

Mä ilmottaudun tulemaan silloin 3.5. Ilmoitelkaa sähköpostilla tarkempia aikoja ja koordinaatteja. Mä tuun ja meen junalla. Joten voipi olla että, tarvitsen sitten opastusta asemalta. Ketä kaikkia on tulossa? Kivaa nähdä!!!

On ollut tosi hankala päivä. Teemulla on tosi vaikea vaihe menossa. Oltiin tänään talleilla pesemässä autoja. Ja Teemu leikki semmoisisissa putki kasoissa. Jätin hetkeksi vahtimatta, niin johan oli heitellyt semmoiset 200 kappaletta tiiveisteitä pitkin maita ja mantuja. Toivottavasti sain kaikki kerättyä talteen. Ovat meinaan ihan rahan arvoisia tavaroita. Harmittaa kun tuntuu ettei poika ymmärrä ikinä mikä on oikein ja mikä on väärin. Onhan hän jo viisi. Harmittaa ja harmittaa jatkuva pahan teko ja pikkuveljen kiusaaminen. Eilen oli kaatanut piha roskiksen jne. Mä oon varmaan jotenkin huono kasvattamaan lasta, tuntuu että muut saman ikäiset ovat paljon helpompia. Kaikki yhteinen aika menee kinastellessa ja komennellessa. On ihan ikävä sykyttely hetkiä ja mukavia leikkejä. Varmasti Teemukin tuntee niin ja omalta osaltaan käytöskin johtuu vanhempien jatkuvasta kiireestä. Tää on vaan joskus niin vaikeaa. Löytää balanssi kodin, lasten, yrityksen, koulun keskellä. Onneksi kouluun tulee pitkä kesäbreikki. Kesän ajattelin omistaa kokonaan lapsille, perheelle ja puutarhalle ;) Kyllä tää tästä. Kiitos että, sain taas kerra vuodattaa ja jäsennellä omia ajatuksiani teidän avullanne.
Hassua muuten, vaikka en ole koskaan teitä (vielä) nähnytkään, niin olette vaan niin korvaamattomia ja tärkeitä mulle. Mä ihan ikävöin teitä jos jostakusta ei kuulu vähään aikaan. Esim tällä hetkellä Katan tilanne mua rassaa..missä oot ja missä mennään?

Tulevat kakkosten synnyttäjät olivat pohtineet sitä, miten elämä muuttuu ja miten rakkaus riittää kahdelle lapselle. Mä muistelin Samun odotusaikana ajatelleeni ihan samoja asioita. Mietin että, miten voin rakastaa ketään toista lasta niin paljon kuin Teemua koska rakastin poikaa sydänmen täydeltä. Samu kun syntyi mun sydän oli täynnä onnea ja rakkautta. Onnea ihanasta pienestä vauvasta, tomerasta isoveljestä ja ihanasta miehestä. Mun perheestä. Kaikille riitti rakkautta yllinkyllin. Tottakai, isoveli laittoi aina tilanteen tullen kapuloita rattaisiin. Mutta, loppujen lopuksi se kakkosen saaminen on samantapainen elämän muutos kuin esikoisen saaminen. Iso asia, joka luonnollisuudellaan saa kaikki asiat rullaamaan parhaimmin päin.

Nyt mä lopetan fiilistelyn ja rupean katsomaan Selviytyjiä...

Iltaa! Tällä kertaa aloin sitten itkeskelemään Mariskan tekstin jälkeen, kun yleensä saat aikaan naurunpyrskähdyksiä. Olit vaan niin kauniisti kuvaillut tuntemuksiasi toisen lapsen synnyttyä. Niisk. Jaksamista Teemun kanssa, uskon, että pinna on viritetty äärimmilleen, kun kaikkensa yrittää ja tottelemattomuutta on silti kehissä. Älä sä ajattele, että olisit huono kasvattaja, vaikka aika ajoin sellainen ajatus itselläkin käy mielessä, kun ne tavarat vaan lentää ja komennus ei tehoa. Nekin hetket kuuluu lapsiperheen elämään ja kasvattaa varmasti yhtälailla meitä vanhempia. Yritetään kasvattaa pinnaamme entisestään ja muistaa kehua lapsosiamme hyvinä hetkinään! :)

Mulla on ollut kyynel herkässä tänään koko päivän, lähinnä olen moneen kertaan miettinyt Riinuskan tämänpäiväisiä tunnelmia ja vuodattanut itkua tuntemattomien vanhempien tuskasta. Lohdutonta. :'((

Ja sitten mulla on äitikiintiö jotenkin ihan täynnä tällä hetkellä, raivostuttaa, kun ei komenna Viliä _yhtään_. Oltiin tänään yhdessä kaupassa ja hammasta purin, kun mummi olisi varmaan antanut kaataa koko kaupan, ellen olisi puuttunut asiaan. No, ehkä ei sentään, pari pikkujuttua sai vaan mun mielessä liian suuren vallan, mutta en voi ymmärtää, miten sallii Vilille niin paljon asioita, kun mä en ole milloinkaan saanut "hyppiä silmille'" ja oppilaansa pitää aina aisoissa. Onneksi Vilin pitää pian jakaa huomiota pikkusisaruksensa kanssa, ettei ole koko maaliman napa mummille. Huoh.

Tiitu, hyvä pointti tuo, ettei ainakaan kyllästystä miehen kanssa toisiimme. Tosiaan, viime viikolla, kun oli pitkästä aikaa niin paljon pois, huomasin -varsinkin öisin valvoessa- että ihan sydän on karrellaan ikävästä ja läheisyydenkaipuusta. Toisaalta taas, silloin kun joutuu olemaan monta yötä pois kotoa, niin viikonloppua odottaa kuin kuuta nousevaa ja kun on ehkä liikaakin välillä odotuksia, saattaa pikkuasiat kärjistyä riidaksi. Onneksi ei usein.

Voi Keiju, kipusi kuulostavat hieman liitoskivuilta, tuntuuko siis häpyluussakin vai aina nivusissa? Kun mulla se säteilee nivusiinkin usein, varsinkin juuri kävellessä. Toiv. on tilapäinen "häiriö"!

Voihan Kaislan eroahdistusta, se oli kyllä raskas vaihe, kun iskäkään ei meinannut kelvata.. Mites Vanessan laita on, joko päästää äitiä näkyvistä?

Olisi muuten kiva tosiaan nähdä Leon uusi look!

Mies meni käväisemään naapurin työpaikalla, jossa on sos.tiloissa "pikkupoikien" saunailta, teki tikusta asiaa ja käy katsomassa, että rakennus on pystyssä, kun naapuri itse on mökillään. Soitteli sieltä ja pyysi palvelusta.
Syödään vielä, kun mies tulee ja sitten mä olenkin taas valmiina kaatumaan sänkyyn.

Olipas mullakin melko melankolista vuodatusta, yhdyn Mariskan kommenttiin, että olette tosi tärkeitä, Ystävät! :))

Tervehdys! Ihanaa on kyllä lukea teidän juttuja, tärkeitä olette minullekin! Mariskalle erityistsempit!

Pikku-Hoo nukahti jo, oli ihan poikki, kun päikkärit jäi norm. lyhyimmiksi. Oltiin tänään ekaa kertaa puistossa. Oon ostanut sellaisen haalarin, että voi vähän pitää maassa istumassa ja konttaamassa. Vaikka eihän toi puistotouhu ihan vielä ajankohtaista ole. H oli kyllä innoissaan - muista lapsista ja koirasta. Nykyään osoittelee kämmenellään yläilmoihin ja sanoo ööö :). On myös oppinut vilkuttamaan ja heittämään palloa. On ihan tohkeissaan kun pallotellaan ja kehun kuinka hienosti heittää. On se niin mainio typy! Ja nyt on pari kertaa noussut jo tukea vasten seisomaan.

Kaislan tavoin H:lla myös eroahdistusta. On aikalailla mun perään ja haluaa olla paljon sylissä. Paljon me nykyään sylitelläänkin, mikäs se ihanampaa.

Mun äiti oli viikonloppuna meillä ja hoiti Herttaa niin, että päästiin miehen kanssa kaupungille syömään! Eka kertaa oltiin H:sta erossa, hassua. Eikä muuten puhuttu H:sta juuri lainkaan, vaan kaikista muista asioista, hyvä me! Hyvin oli mummulla mennyt, tosin tultiin kyllä ennen iltapuuroa ja nukkuaikaa kotiin...

Kiitos kuvista kaikille! Lomakuvat oli tosi hinoja ja Stella "mökki" aivan upea! Joskus kyllä sieppaa, ettei täällä Hgissä lapsiperheellä ole kyllä varaa asua omakotitalossa ja hankkia vielä mökkiä, vaikka molemmat vanhemmat kävisivät töissä. Tai ehkä joskus 10-15 vuoden päästä... Kun lapset ovat siinä iässä, ettei niitä saa mökille millään :).

Kurjaa Keijun kivut ja alhainen hemppa. Höh. Tiitun puutuminen kuullosti myös hurjalta. Mulla puutui yöllä kädet, erityisesti sormet oli ihan jäykät, inhaa.

3.5. on merkattu allakkaan, hauskaa!! Enpä taida muuten Turkuun nyt tässä kuussa lähteä, oletteko vielä näkemässä?

Meidän olkkaria koristaa Hullareiden tulppaanit, ah :). Muuten kävin ostamassa vaan vähän herkkuja.

Kiitos muuten vk-vaateinfoista! Ostin huuto.netista pari haalaria, toisen puisto/kurakäyttöön ja toisen fiinimmän, mutta kosteutta ja tuulta pitävän. Ihan kuin uusia olivat molemmat ja kivannäköisiä. Mummu osti Benettonista söden kevät/kesätakin :).

Nyt vaippapyykkiä ripustamaan. Ja kaipa Suomen huippareitakin pitäis vilkasta...

Ootte kyllä mullekin todellakin kullanarvoisia, tää vertaistuki ja loistavat jutut pitävät tolkuissaan näissä lapsiarjen melskeissä. Mariska, et varmasti oo huono kasvattaja vaan justiinsa paras äiti teidän pojille. On selkeästi helpompia ja haastavampia lapsia (niin kuin aikuisiakin). Meillä on lähipiirissä yksi tosi temperamenttinen tyttö, veljensä on totaalisesti toista maata ja kyllä ovat vanhemmat aika ajoin helisemässä. Teemu on varmaan myös sieltä haastavasta päästä, mutta eipähän jää muiden jalkoihin! Totta kyllä on, että lasten ja arjen yhdistäminen on melkomoista taiteilua, sen on jo itsekin ehtinyt huomata, vaikka meillä on vain yksi huollettava ja arki kevyttä ilman mitään remontteja / muuttoja / kouluja jne.

Tosi kiva muuten Mariska, jos pääset silloin 3.5.!

Käytiin eilen katsomassa Juno. Ootteko nähneet? Tykättiin. Ja olipahan hauska olla kahdestaan leffassa pitkästä aikaa ja mässyttää irtokarkkeja. L oli serkkujen luona leikkimässä eikä olisi haettaessa malttanut lähteä kotiin.

Ansku, mulle tuli yöllä L:n vieressä istuessani mieleen, että miten luulet Vilkun uniin vaikuttavan sen, että vauva heräilee? Luuletko, että havahtuu siihen, kun on samassa huoneessa? L on nukkunut vähän huonommin viime ajat, on siis vaatinut tassua tai vieressä istumista vähintään kerran yössä. Herää huutaen. En tiedä, onko pk:n aloittamisesta vai jostain ikäkaudesta vai mistä johtuvaa. Äh, ja se tutti pitäisi napata pois, mutta just nyt en henno eikä omat voimat riitä.

Mä sain eilen säkillisen 50/56 senttisiä vaatteita typykälle! Miten niihin kukaan voi mahtua??? Ei varmaan tarvitsisi ostaa yhtään mitään, mutta jotain kyllä ostan itsekin, se kuuluu kupletin juoneen.

Oi, oi Hookin on jo noin iso! Se on tosi ihanaa, kun ne pienet innostuvat koirista ja muista lapsista. Lotalta ei vieläkään jää yksikään koira huomiotta, on aina yhtä innoissaan niistä. Poikia taitaa sitten kiinnostaa enemmän ne kaivurit ja roska-autot ja muut?

Huomenia!
Äh, sateinen maanantai, aika masentavaa :/

Kyllä, en minäkään voi kyllin korostaa, kuinka tärkeitä olette kaikki, kiitos siitä :)

Mariskan kirjoitus oli aivan ihana ja teki mutkin todella liikuttuneeksi. Niinhän se tosiaan on että elämä sitten asettuu omiin uomiinsa. Harmi tietysti tuota Teemun vaikeaa vaihetta.
Elämän järjestymisestä puhuen, mulla on oikeestaan nyt vasta tullut sellainen aika rauhaisa olo henkisesti. Sen "seesteisen" keskiraskauden ajan olin aika ahdistunut ja tuleva jännitti ja hermostutti. Nyt tuntuu paljon paremmalta.

Aniliini, mulla ei koske häpyluuhun mutta just tosiaan nivusiin ja alavatsaan, siis tavallaan alavatsan lihaksiin. Niitä liitoskipuja mäkin olen ajatellut ja miettinyt just kun sulla on ollut niin vaikeita ne että tuntuuko ne samalta. Lonkat särkee öisin myös kun nukun kyljellään ja se herättää ja pakottaa kääntämään kylkeä.

Hertta, ollaan alustavasti sovittu Turkuun tapaaminen 17.4. eli ens viikolla. Toivottavasti Anskukin pääsee :)
Ihanaa Hertta että pääsitte miehesi kanssa syömään! Missäs kävitte?

Riinuska ja ystäväperhe oli mielessä viikonloppuna, eilen tekstailtiinkin asiasta :(

Viikonloppu meni mukavasti vaikka miehellä olikin menoa, niitä leffajuttuja että olin päivät itsekseni. Lauantaina kävin tanssitreeneissä ja illalla tehtiin aivan fantsua ruokaa, se kalkkunan roseepippuri-sisäfilee on taivaallista kun pannulla paistaa! En nyt muista minkä firman mutta on niin tajuttoman hyvää.

Mua melkein naurattaa kun monet sanoo olevansa tosi herkistyneitä raskauden aikana ja mä haluan katsoa melkein yksinomaan kauhuleffoja ja actionia :) Niitä katseltiin viikonloppunakin.

Vauva möyrii nyt niin että se näkyy todella hyvin ulospäinkin. Tanssitunnilla ihmisiä nauratti ja kotona me aina miehen kanssa pötkötetään sohvalla sylikkäin ja naureskellaan mun masulle. Mies aina välillä painaa sormella jostain kohtaa ja hetken päästä vauva vastaa potkaisemalla siihen :)

Muuten, mulla on kans nyt lakannut se karvankasvu (sääret, kainalot) kokonaan. Hiukset kyllä on tosi hyväkuntoiset, tän totes kampaajakin viime viikolla, ja kynnet kasvaa, tuntuu että varsinkin varpaankynsiä sais olla leikkaamassa koko ajan.

Mukavaa viikkoa kaikille!