Tahkoojaplussat 68

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yötä! Sinne katosi vessanpyttyyn taas mun unenrippeet, samalla kun rakko vaati tyhjennystä. Tulin sitten tänne aikaa tappamaan, kun en viitsi tuolla sängyssäkään kieriä. Tai kun ei kierimisestäkään mitään tule ja paikat puutuu..

Kivaa, että Mariskan ja poppoon reissu oli onnistunut, vaikkakin Teemu välillä näyttikin kynsiään. Pitäähän sitä omaa tahtoakin löytyä, vaikka välillä vanhempana toivoisi kaikkea muuta. Voi nuhia taas, pah! :/

Hienoa, että Piritalle Kelan rahapäätös oli mieluinen, sitä odotellessa..

Ja voi reipasta Lottaa, mulla ihan liikutuksen kyyneleet tulivat esiin, kun mietin pientä siellä parijonossa odottelemassa. Mutta hän kyllä temperamentillaan pärjää. Kivaa, Nekku, jos Tku/Tre-treffit sopii sullekin, mä odotan innolla Lotan tapaamista, on niin vietävän aurinkoinen aina kuvissa! =)

Ei taida Tamikaan upota, kiitosta vaan kuitenkin ehdotuksesta. Haluaisin, että nimi löytyy kalenterista, kuten Vilikin. P:n ehdottamat Toni ja Joni löytyy lähistöltä. Jotain vanhahtavaa ehkä haussa. Mulla olisi yksi keksintö, mutta mies ei meinaa taipua. Tai enhän mä ole toki taivutellutkaan, kun ei sp ole tiedossa. Mutten usko saavan hyväksyntää, mietintämyssyllä siis vielä käyttöä.

Jees, aika haastavaa näiden taaperoiden kanssa on käydä kahvilassa tai ravintolassa, saati sitten kun on vielä toiset ripeähköt pikkukätöset mukana ja siinä samalla kun omaankin vatsaan olisi kiva saada jotakin täytettä. Voin toistaiseksi vain kuvitella.. Ja miten ihmeessä ne kauppareissut sitten luonnistuvat, ääk, ei helpolla ainakaan pelkästään omin "käsivoimin". Kiitosta vaan autokärryjen kehittäjälle, apua on paljon! Löysitkö Stella iltapuvun (yksin??:)?

Muistan, että Kirppu Anna-Sofiaa odotellessa "kukkui" myös yöt, eikö kukaan muu? Mä olen viime öinä saanut nukuttua johonkin viiteen saakka, mutta sitten viim. herään pissalle ja se on sitten sitä myöten selvä, eli en enää sen jälkeen nuku. Ei kuitenkaan stressaa, kun päikkärimahis on olemassa. Paitsi tänään, kun meillä on vanhan kuoron kanssa esiintyminen, nostalgista laulaa vanhoja lauluja ja nähdä tuttuja kasvoja parinkymmenen vuoden takaa! :)

Piritta, taisit olla oikeassa, ettei vintiö ole itseään istumaan kiepauttanut, luultavammin onkin peppu tuo möykky tuossa tissien alla. Ja siksi kai liikkeet eivät tunnu entisenlaisesti, kun potkinee selkärankaa kohti, sen vähän, mitä tosiaan enää mahtuu reenaamaan.

Mulla on kärsimättömyys (taas toistaiseksi) vaihtunut kihelmöivään odotuksentunteeseen nähdä meidän uusi perheenjäsen pian! Samoin, kuin P:llä ja varmasti muillakin, "huolta" aiheuttaa edelleen se Vilin suhtautuminen. Mutta kaiholla olen katsellut Vilin vauvakuvia, eikä sitä jotenkin osaa millään ymmärtää, että sellainen pieni tuhisija valtaa pian meidän kodin ja sekoittaa täysin kaikki tutut kuviot.
Luettiin eilen sellasta hauskaa luukkukirjaa, missä oli äiti ison masun kanssa ja sinne vatsaan pääsi aina vauvaa kurkistamaan. Voitte uskoa, että Vilkku vaati saada kurkkia paitani alle entistä tiuhempaan, onhan hänellä toki "tiedossa", että vauva se omankin äidin vatsaa pullistuttaa. Totesi sitten taas vaan, että "ei näy!"

Mä tilasin taas Kotivinkin ja tykkään kyllä lehdestä paljon, mutta käykö kenellekään muulle niin, että lehteä luettua, tulee vimma saada oma koti haluamansalaiseksi ja tuntuu ihan murjulta (jota tämä loukku kieltämättä on..) ja sitten ihanaa lehteä luettua onkin ihan kökkö fiilis. Toki vinkkejä saa ja aina sitä jotain kivaa keksii ja pystyy muuttamaan mieluisammaksi, mutta tahtoo UUDEN kodin!! =)
Me siis asutaan edelleen vuokralla, koska tämä on ihan ylihalpa, ette uskois, jos paljastaisin.. ;) Ajatuksena olisi ostaa tämä koko paritalo ja tehdä puhkaisu seinään ja muuntoremppa koko katon alle. Naapureiden tontinostoa odotellessa, johon saattaa vierähtää vielä vuosi jos toinenkin..

Nyt mä alan katsomaan joku yö kesken jäänyttä leffaa, jospas sitä unihiekkaa jostain lentäisi minunkin silmiin.. Hyvät aamuyöt! ;)

Heips,

"Pakko" oli avata nyt kone kotona, että pääsee perehtymään olennaiseen, kun nyt ei töissä oikein kykene.

Huh Aniliinin valvomista. Onko sulla ollut ihan koko raskausajan tuollaista kukkumista, vai nyt vasta loppuvaiheessa? Mulla on nyt ollut viikon verran sellaista, että herään n. tuntia ennen kellon soittoa, enkä saa enää unta, mutta se ei vielä niin haittaa. Toisaalta se voi mulla kyllä olla nyt hektisen työtilanteenkin aiheuttamaa...

Kummeista...Me ei kuuluta kirkkoon, joten virallisia kummeja ei tule, mutta aiotaan kyllä jotkut nimijuhlat järjestää. Vähän kahden vaiheilla, että pyydetäänkö ketään "aikuisystäväksi" (voi vide mikä termi), toisaalta olisi kiva, mutta toisaalta varmaan päädyttäisiin jomman kumman sisarukseen, jotka kuitenkin tulevat olemaan lapselle läheisiä. Täytyy kassella. Olikos joukossamme muita pakanoita, vinkkejä otetaan vastaan?;)

Piritalle onnittelut, etta Kelan asiat suttaantuivat mallikkaasti, hinoa.

Toivottavasti Sandemanilla on mukava reissu!

Me käytiin kaveriporukalla teatterissa katsomassa Mannerheim (Svenskanissa), oli ihan ok, mutta välillä kyllä vähän tylsä, krooh. Mukavaa kuitenkin käydä välillä.

Ai niin, viime viikolla alkoi mullakin tuntumaan liikkeet kunnolla, ihanaa. Tänään on ollut välillä kovaa (kivuliasta) vihlontaa tuossa heti navan alapuolelle, lieneekö supistuksia? Täytyy tarkkailla tilannetta ja soittaa tarvittaessa lekuriin.

Mukavaa sunnuntaita kaikille, jesh, ensi viikolla pääsiäinen ja piiiitkä viikonloppu.

Aniliini, miltä kuulostaisi Kalle nimeksi bebelle jos on poika? Yks mun lemppareista :) Lyhyt, sopisi Vilin kanssa hyvin - ja teidän sukunimeenkin?

Kiva Tiitu kun liikkeet on alkanut tuntumaan selkeästi! Tuntuuko ne ihan ulospäin, että mieskin voi kokeilla kädellä?

Heissan hei,

voi hurja, että Aniliini valvoskelet noihin aikoihin. Hauska kuulla, että vauvantulo kutkuttaa :). Pääsääntöisesti pienet esikoiset tuntuvat ottavan tulokkaan hyvin vastaan, mitä olen tuttuja haastatellut. Mustasukkaisuus kuuluu asiaan, mutta hellyttävää hoivaamistakin esiintyy... Kai se tyypillinen kaava on sellainen, että aluksi esikoinen on hirveän mustasukkainen, sitten se laantuu ja muuttuu kaveruudeksi kunnes kuopus alkaa liikkua ja sekoittaa esikoisen leikit. Sitten sitä nahistelua saattaa jatkuakin hamaan tulevaisuuteen!

Nimiehdotuksista tulee vielä mieleen Veeti ja Eeli, jos tavoitteena on kaksitavuisuus ja i-loppu. Alvari ja Elmeri olisi vähän pitempiä i-loppuisia. Tutussa perheessä on Vertti-niminen poika. Siinäkin olisi vain kaksi tavua...

Meillä on ollut taas hyvin letkeä viikonloppu. Vauvauintia, oleskelua perheen kesken, pienimuotoista paikkojen järjestelyä, ulkoilua, jne. Ihan mukavaa, eikä tällä kertaa ole hinkuakaan sen suuremmille aktiviteeteille.

Kaisla ryömii nyt ihan hulluna ympäri kämppää, pitää kovaa meteliä ja hulluttelee. K:lla on kova kontaktin tarve, koko ajan pitäisi olla hänen kanssaan seurustelemassa. Ja ruokahalu... voi tytöt, että se on kova :). Tissimaito ei riitä enää mihinkään. Mutta kyllä tuota liikkumista ja lihastreeniäkin tulee paljon. Ei ole mikään pikkuvauva meidän likka enää. Tällä kertaa ei (onneksi) ole tullut vauvakuumetta kuten Leon ollessa n. puolivuotias.

Mukavaa, että Tiitukin on saanut kunnon tömäyksiä osakseen. Me ollaan muuten pidetty nimiäiset kummallekin lapselle, ja molemmilla on "aikuisia ystäviä". Jotenkin se vaan tuntui mulle tärkeältä (miehelle ei niinkään), että lapselle nimetään omia luottoaikuisia. Ehkä siksi, että yksi omista kummeistani on ollut minulle tärkeä ja lapsena aina ajattelin, että menisin hänen luokseen, jos omille vanhemmilleni tapahtuisi jotain. Tietty luottoaikuisia voi olla ilman ns. kummiuttakin.

No, nyt K hermostuu joten täytyy lopetella. Mukavaa iltaa!

Sissus, Anskun kirjoitteluaikaa! Aikamoista. Hyväunisena on vaikea edes yrittää samaistua tilanteeseen. Valvoitko aina Vilkun vauva-aikana syöttöjenkin jälkeen? Vessakeikka mullakin yleensä aina, mutta uni tulee helposti uudelleen. Hei, sullahan alkaa tänään ä-loma, waude!

Muakin alkaa kutkuttaa tää uusi tyyppi – ja samalla tuntuu toooodella kaukaiselta ajatus, että meille tulee vauva perheeseen… Siis meillekö?

Tiitulle onnittelut liikkeistä! Ja ensi vkollahan teillä on uä?

Kalle on ihana nimi! Hmm, mulla leikkaa ehdotusten suhteen ihan tyhjää.

Mitenkäs mama-Sanden reissu?

Meidän pieni ihminen nukkuu tänään päikkärit ekaa kertaa pk:ssa. Vitsit, mä en olisi tajunnut, että tää alku ottaa mulle näin lujille, vaikka en edes itse ole siellä paikalla ja vaikka olivat sanoneet, että harvinaisen hienosti on alku mennyt. Voi, voi.

L on jotenkin aivan ihana tapaus tällä hetkellä. Niin iloinen höpöttäjä - ja jopa tottelee ei-sanaa. Osaa ja ymmärtää vaikka mitä ja sen kanssa voi jo ihan keskustellakin, huippua. Asioiden hoitaminen L:n kera sen sijaan on täysin no go. Pääsee noin nanosekunnissa pois matkarattaista ja siis karkaa niistä kaupoilla ja sitten meikä juoksee sitä kiinni.

Uskaltauduin tänään vaa’alle ekaa kertaa viiikkoihin. Nyt +6 kg. Loman mässäilyjen jälkeen voisi kai olla pahempikin. Siskot, mä en rehellisesti sanottuna ole yhtään kartalla mun viikoista… Olisiko rv24 tai 25??? Keiju osaisi auttaa… Huomenna on lääkäri, siellä varmaan selviää.

Mis te taas ootte???

Nekku, voi liikutusta sitä teidän Lottaa reippaana parijonossa. Onko mies nyt töissä kans, teette molemmat pitkää päivää? Vai oliko se niin että L on muutamana päivänä viikossa päiväkodissa? Se jos kuka pärjää. Anskulla ja Pirittalla h-hetki sen kun lähestyy, vau! A:lle onnea ä-lomalle siirtymisestä, heh, ja P:lle mukavia viimeisiä työpäiviä! Ja kaikille tasapuolisesti muutenkin kivaa alkanutta viikkoa!
T. Molly

Heips,
Meikän viimeistä viikkoa sitten viedään :-) Hm..on samaan aikaan kutkuttavaa, ja samaan aikaan haikeaa. Tavallaan on kiva karistaa työhommat pois mielestä, mutta toisaalta olisihan sitä voinut jatkaa pitempäänkin. Onneksi mies on lomalla kuun loppuun, niin saadaan lomailla yhdessä koko family.

Samaa vikaa vähän mullakin kuin A:lla, eli vessassa saa ravata. Ennen nukkumaanmenoa saa varmistella monta kertaa ja ihme kyllä, hätä ei herätä kuin vasta vaille 07. Harmi Ansku, ettet saa enää unta, kun heräät kuitenkin noinkin aikaisin. Mä yleensä saan, mikä on helpottavaa tulevia katkonaisia öitä silmällä pitäen...

Voihan Kaislaa ja uusia taitoja! Ei tosiaan enää pikkuvauva. Saa Leokin tuta sen, kun sisko tulee sotkemaan leikkejä ;) Hyvä että likalle ruoka maistuu!

Eeli on muuten tosi kaunis nimi. Mun työkaverilla on sen niminen poika ja heti ihastuin, kun kuulin ensi kertaa. Veeti on mun makuun liian yleinen...ja meidän sihteerillä on Veeti-niminen koira... :)

Vkloppuna ehdittiin jotenkin ihmeen kaupalla katsottua pari leffaa, mm. Musta jää. Oli ihan ok, muttei nyt mikään erityisen hyvä. Outi teki kyllä huisin roolityön. Jotenkin kotimaiset leffat on aina vähän...erikoisia mun makuun. Tai sit mä olen erikoinen, ettei ne oikein uppoa muhun, heh. Aikoinaan tykkäsin Paha maasta tosi paljon. Paksuna-leffa oli hauska!

Voihan pikku-Lottaa! Onkin pitänyt Nekku kysyä, että onko harjoittelu pkoossa jo alkanut. Voihan liikutus toista. Voin kuvitella, miten sitä on vanhempi silmät märkinä. Olisin itsekin. Se on niin iso askel. Mutta L sopeutuu takuulla tosi hyvin.

Kiva Mariska, että loma oli onnistunut. Monet on kehuneet auto-juna-yhdistelmää, on varmasti toimiva ja helppo. Pitää vaan niin hirmu aikaisin varata, jos menee kysyttyyn aikaa pohjoseen.

Nyt syömään!

Pikainen raportti....

hooooh, että olen poikki!! Ei vanha jaksa kolmea iltaa peräkkäin bilettää. Pe ja la oltiin rinteessä ja iltaisin syötiin hyvin ja saunottiin ja sitten biletettiin. Jösses. Unta ei sitäkään mitä kotona, mutta kyllä aikuinen seura teki hyvää! Ihan karmea ikävä oli meitin mönkijää mutta pieni lomanen teki ihan eetvarttia.

Hyvin olivat pärjänneet täällä, N iloinen itsensä, la-iltana oli esittänyt huutokonsertin, mutta mun epäilys on että oli mennyt vähän liian lujaa koko päivän, eikä osannut rauhoittua illalla.

Kävin siellä haastattelussakin tänään, oli ihan mukavan oloinen tyyppi enkä pahasti kai mokaillut. Ens viikon lopulla kuulen sieltä uutisia, tekevät testit ja pari muuta haastattelua jatkoon menijöille.

Jaahas kitinä yltyy............

Iltapäivää!
On se tosiaan aika liikuttavaa kuvitella sitä Lottaa siellä parijonossa, voi että sentään. Vaikka en siis koko tyttöä tunnekaan :)

Mulla alkoi tänään rv 23, joten kaipa Nekulla on 24+jotain?

Eeli on mustakin kiva, mun kahdella työkaverilla jo käytössä. Yritin itsekin miettiä jotain ehdotuksia, mutta ei oikein irtoa mitään. Kalle on myös tosi suloinen.

Mulle ei mitään ihmeellistä, vähän selkävaivoja taas. Tulin juuri nlasta, ei ihmeempiä sielläkään. Se mitta oli 20,5, kuulemma ihan oikea tässä kohtaa. Ekaa kertaa ei ollut kiire kuuntelemaan sydänääniä, kun poika potkiskelee vähän väliä :)

Mun piti kyllä kommentoida teidän juttuja, mutta olen tämän kirjoittamisen aikana puhunut jo 3 krt puhelimessa, ei mitään hajua enää mistään :)
Mulla on muuten ihan selkeästi ajatukset koko ajan jossain muualla. Sättään töissäkin jotain ihme juttuja ja unohtelen ihan tavallisia juttuja. Onneksi ei mitään kovin tärkeää, lähinnä huvittaa vaan.

No, kaipa mä palaan sitten, kun on taas ajatukset kasassa. Oikein mukavaa päivän jatkoa kaikille!!!!

Moikka! Tosiaan äitiyslomalainen täällä ja kohta saan P:sta "seuraa"! Kiva kun saatte viettää perhelomaa nyt vielä kolmestaankin! Meillä oli sama juttu edellisvkolla, ihan varta vasten ennen vauvaa.

Jännää muuten, ettei tosiaan näin toisella kierroksella ole ihan kartalla missä mennään.Mulla vkot vaihtuu keskiviikkona ja nyt loppusuoralla tiedän, että huomenna tulee 35 täyteen ja selvisihän se tänään nlassakin, jossa lopulta olin, kommervenkkien jälkeen.. Th oli laittanut korttiin pvän ti 17.3. ja huomasin vasta odotushuoneessa, että kyse onkin tiistaista. Painelin takaisin ulos ja soitin kamulle, joka valaisi, että tämän päivän pvämäärä on kuin onkin 17, joten eikun takaisin. Th ehti ottamaan mut välissä, vaikka oikea aika olisi ollut huomenna, oli siis laittanut lappuun väärän päivämäärän. Kerrankin se mokaus oli jonkun muun kuin mun omaa hajamielisyyttä! :) Arvot kunnossa ja vauva raivotarjonnassa, on vain kääntänyt kylkeä ja tuntuu siksi erilaiselta, kuten lopulta arvelinkin. Pää ei vielä ole kiinnittynyt, joten ei liene tiedossa lähiaikojen synnytystä.

Jahas, Kaisla ei enää halaja olla vauva, vaan alkaa jo tutkiskella avaraa maailmaa! :)

Voi, kiitokset, kun jaksatte jaella nimiehdotuksia. Mollyn ehdotus Mio, poikani Mio on liian erikoinen (tai ruotsinkielinen) meille, tykkään kyllä muuten. Stellan ehdotus Eeli oli kokonaan painunut unholaan, äiti ehdotti sitä aikoinaan Vilille, mutten silloin lämmennyt, nyt tykkään. Verttiä puolestaan ehdotti miehen sisko, joka sekin "pääsee listalle", jos poju tulee, vaikkei toistaiseksi kalenterissa olekaan. Veeti ei kolahda. Ja Kalle kuuluu Ollin kanssa samalle linjalle; kiva, mutta ei ehkä kuitenkaan meidän lapselle. Tänään mä olen kyllä taas vaihteeksi miettinyt tyttösten nimiä, mutta mitä niitä miettimään, valmiina on nimi tytsille, jos tulokas sellainen on! =)

Voihan gissan selkävaivoja, toivottavasti jossain kohtaa laantuvat!

Kiva, että Sandella oli kivaa, jaksaa taas arkea pyöritellä, kunhan saat biletysväsymyksen nukuttua pois!

Ihania kuvia Lotasta!!! Ja masusta! ;) Miten se neiti jo niin mahdottoman korkealle hyppii, se kuva oli mun ehdoton suosikki! Vili sanoi heti, että tyttö pomppii! Ja yritti itse taas harjoittaa hyppyjä, mutta raukka pääsee n. 1,5 senttiä irtoamaan maasta. Pari viikkoa sitten sai ekan kerran irti jalkansa maasta, vaikka harjoitellut on vaikka kuinka kauan. Ennen irtosivat vain kantapäät! Mites muut taaperoiset hyppelee? (Hih, mun tulee kyllä aina Keijun inho tuota sanaa kohtaan mieleen, kun sen kirjoitan..)

Nekku, mä en valvonut Vilin pikkuvauva-aikana kuin syöttöhetket, mutta raskausaikana loppuvaiheessa silloinkin. Eli ilmiselvästi johtuu raskaushormoneista, mä en siis ole hitustakaan väsynyt, kunhan vessareissulla virkistyn. En siis ikinä laita valoja ja asioiden jälkeen palaan aina lämpöiseen sänkyyn, mutta joka kerta ihan yhtä toivotonta. Vili herätti viime yönä n. 02, josta eteenpäin luin taas muutaman tunnin. Sitten kyllä nukuttiinkin 8.30:n . Eli joko herään yöllä Vilin äännähdyksiin tai omaan vessahätään, jonka jälkeen kukun muutaman tunnin tai sitten aamuyöllä 04-06 räjähdysmäiseen pissahätään, enkä nukahda ollenkaan sitten uudelleen. Kai se siitä taas tasottuu, kun hormonit vaihtuvat toisenlaisiin. Aikansa kutakin, joten saatan kirjoitella öisin toistamiseen.

Muuta en muista tähän hätään, palataan! :)

Moro,
Ihana rauhallinen hetki. N nukahti ja mies meni sulkapalloilemaan ja mää syön suklaatia soffalla läppärin kera. Ja kasson huippumalleja...

Ansku, käviskö pojalle nimeksi Voitto? :-)

Nekku ehdittäiskö näkemään, kun meillä olis ens viikolla lähtö sinne Sveitsiin ja jos saisin lainaksi sitä kantoreppua? Tekstaillaan vaiks paremmin.

N on kehittänyt tekonaurun:-) TODELLA huvittavan kuuloista:-))).

En nyt muista mitä kaikkea mun piti kommentoida, telkku vei mun ajatukset...palaan huomenna.

Heipati taas ja huomenta,
Ihmeen sutjakas aamuliikenne tänään, mulla meni vajaa 20 min, mikä lähentelee jo ennätystä. Jiphei! Mutta tuo keli, miten se pukkaa talvea nyt..? Saas nähdä, pääseekö sitä pääsiäisenä ensimmäistä ja viimeistä kertaa tänä "talvena" hiihtämään. Kova olisi yritys.

Vai oli Sanden reissu rankka ;) Hih, kyllähän tuollaiset epätavalliset rymyreissut pakostikin verottaa jos ei nyt energiaa niin ainakin niitä yöunia. Millaista muuten oli? Oliko Porossa villi meno, vai missä jamittelitte? Tai noh, olittekos te edes Levillä... :-) Jotenkin se on automaattinen ajatus, jos on kyseessä firman reissu pohojosseen.

Viestittelin jo Nekulle, että lomakuvat olivat aivan ihanat. Ja masu ja Lottis =) Tuo masukoko on vielä ihan ihana ja kiva, mutta auhhh mä olen jo täynnä tätä kumpua. Tuntuu, että sisuskalut on yhtä vauvaa vain, ja hengittäminen käy työstä ajoittain. Miten se olikin ekalla kerralla yhtä auvoa laitokselle saakka, ja nyt mä lasken päiviä, että pääsen vatsasta eroon....

Lainasin muuten frendiltä parit erilaiset kantoliinat ja ajattelin omaksua ne aktiivikäyttöön heti. Uskon, että jos homman saa toimimaan, helpottaa kovasti elämää. Jossain vaiheessa kun vauva haluaa kuitenkin olla vain sylissä ;)

Voi kun mä odotan kovasti, että M alkaa Lotteliinin tavoin puhumaan enemmän. Uskon, että moni asia helpottuu, ja ylipäätään uusi taito avaa ihan uuden maailman ja varmasti monenlainen toimiminen pojan kanssa helpottuu. Nyt ei nimittäin eletä ihan sitä parasta ikää meillä, on sellaista vääntöä jokaisen asian kanssa, jo ihan vaipan laittaminen on lähes mahdoton tehtävä. Jos pojalle antaa kaiken huomionsa, esiin kuoriutuu yksi ihana täydellinen söpöliini ja enkeli, mutta annas olla, jos näin ei käy, niin...huuuh ja puuuhh.

Uups, palis alkaa...pitää kai mennä sinne..haukottelemaan, hah :D

Sanden reissu kuulosti hyvältä – fyysisesti väsyttävältä mutta henkisesti virkistävältä! Ja lisää pukkaa reissua, kiva. Saat ilman muuta sen kantorepun lainaan. Kaffet ”töiden jälkeen” ovat mahdollisuuksien rajoissa tai sit voidaan nähdä iltasella esim. ”meidän ostarilla” lastenkin kanssa tai paremman puutteessa ajella puolin tai toisin se tuomaan. Maistuisiko pizza Classic Pizzassa joku arki-ilta? (Nimim. nälkäinen)

Lotalla oli mennyt eilen tosi huipusti pk:ssa. Oli syönyt ja nukkunut ja leikkinyt innoissaan – ja intoa riitti koko illaksi, oli mielettömän tohkeissaan. Kunnes sitten klo 20.30 ilmoitti haluavansa tuttinsa ja nukkumaan. Ja sinne meni ja nukkui pylly pystyssä vielä, kun mä lähdin töihin. Ihana. Miehellä alkaa työt 1.4. ja siihen saakka harjoittelevat, vaikka nythän on suurin ”sisäänajo” jo tehty. Mies lupautui tekemään 6 h päivää huhti- ja toukokuun, joten päivä ei veny mahdottoman pitkäksi. Vie ja hakee autolla. Lisäksi mun äiti sanoi, että voi pitää ”mummipäivän” melkein kerran viikossa.

Ihania kuvia Vilistä! Näytti huivista huolimatta niin_pojalta. Lotan mielipuuhaa on pomppia, pomppii viitisen kertaa peräkkäin ikään kuin eteenpäin.

Puhumisen kehittyminen on tosiaan ainakin meillä helpottanut elämää tolkuttomasti ja avaahan se aivan uuden maailman taas. Älyttömän hauskoja juttuja tulee solkenaan, pitäisi kirjoittaa muistiin, että muistaisi ne 20 vuoden päästäkin. Tai edes kuukauden päästä.

Moro,

Ääh, Nekku kiitos mutta totesin että nämä meidän aikataulut on mahdottomat, mies tänään suliksessa ja huomenna meinataan jo startata maalle pääsiäisen viettoon ja tullaan vasta maanantaina. Ja ti taas miehen sulis ja ke-aamuna lähdetään. Joten taidan hakea naapurista ergon lainaan, silläkin kai pärjää.

Juuh, P oltiin juurikin Levillä ja Areenalla oli melkoinen meno, varsinkin torstaina. Jos ei olis ollut megavarattu ja omassa porukassa niin siellä olis voinut tapahtua vaikka mitä. Mies/naiskiintiö oli kohdallaan ;-), miehiä about 80% yleisöstä vaikka esiintyjänä Lauri Tähkä! Lauantain Jean S sitten tanssitti hiukan tasaväkisempää yleisöä ja oikein huolella:-). Rinteet ihan ykköskunnossa, rauhassa sai kruisailla varsinkin lauantaina! Kaikkinensa hyvä reissu, nyt kun väsymys alkaa vähitellen hälvetä ja tiettyjen osallistujien känniördäämiset unohtua.

Tervehdys,
täällähän on nimitalkoot menossa. Heitänpä pari V nimeä kehiin, Venni ja Veikka ihan vaan osallistuakseni. Eivät mitään suokkareita ole, mutta ehdotuksina. Meillä on muuten V:llä toka nimenä tuo Mio.
Sandella on ollut tosi hauska reissu. Olisipa kiva päästä jonnekin bilettämään ilman muksuja. Välillä on takki ihan tyhjä illalla, omaa aikaa ei juurikaan ehdi olla. Anna on sellainen tuholainen, että hoh ja isoveikka avittaa tehokkaasti. Teillä on Ellisiskot hauskat ajat tulossa, kelle kakkosta pukkaa :) On tää niin lystiä, joo! V suhtautuu siskoonsa hyvin, mutta hakee nykyisin huomiota tekemällä eritteitään mihin sattuu, kakkakikkareita lattioilla ja pissat löytyi eilen erään lapsen huoneesta kirjoituspöydältä... tulee välillä sellainen olo, että onko itse ihan huono kasvattaja, kun ei lapselleen kuria saa. Noh, ehkei kuitenkaan kyse ole siitä.
Hups, nyt on Viltsu kuorinut gripit sulismailasta, täytynee siis taas kiitää. Kuulemisiin...

Olette te mainioita, vieläkin kirjoittelette :D Mutta mikäs siinä, jos asiaa riittää ja jutut senkun paranee!

Eksyin tässä pitkästä aikaa palstalle, kun raskausjuttuja lueskelin. Mies on reissussa, joten hilasin kannettavan sänkykaveriksi... Hinoa huomata, että haaveilijoita on siirtynyt odottajien puolelle! Vilpittömästi onnea Keijulle, Gissalle ja Tiitulle! Toivottavasti haaveilijoissa kävisi taas pian se tuttu kolmen kato kerralla.

Kakkoskierros on käynnistynyt monella, onnea vaan teillekin! Sama vika rahikaisella... Täällä elellään sen mukaan, että 17.7. olisi la. Eli kiitti vaan Kirppu, tuskin maltan hauskoja aikoja odottaakaan! Toivottavasti tällä kertaa vauva viihtyy masussa paremmin kuin edellisellä. Vähän meinaa pelottaa, istukka on täysin kohdunsuulla, edellisessä oli marginaalinen, ja sehän siis irtosi kokonaan. Alakauttakin olisi tietysti mukava päästä synnyttämään. Noh, eipä se istukka murehtimalla nouse! Pitää vissiin syödä reippaasti, että vauva ja kohtu kasvaisivat kovasti... Ja elellä rauhassa, että pysyisivät kyydissä.

Parisuhde voi hyvin. Oikeastaan ihmeellisen hyvin, kun kaikki oli joskus NIIN onnettomasti. Elämä osaa siis sittenkin yllättää, ja joskus jopa hyvin onnellisesti. Toki silloin tällöin vieläkin asioita itsekseni kelailen, eivätkä kipeät muistot noin vain unohdu, mutta keskenämme ei tapahtuneesta enää puhuta. Asiat on puitu sellaiseen pakettiin, että se on voitu nostaa hyllylle pölyttymään rauhassa.

Pikku O on vallan mainio 1,5vee tyttönen :) Puhuu kuin ruuneperi, aloitti sen tosi aikaisin, mutta kävelemään ei sitten ollutkaan niin kiire. Nukkuu edelleen meidän keskellä, kun muuten ei saa nukkumaan... Olkoon siinä sitten, kunhan jossain nukkuu! Kova hääräämään ja osallistumaan, auttaa aivan kaikessa. Siis vessassakaan en saa käydä vieläkään ilman pientä hovineitiä. Pölyjä pyyhkii lähes neuroottisen innostuneesti. Omaa tahtoa on, ja "heemo" menee hetkessä, jos hommat vastustaa. On kuiten aikamoinen pusuttelija, halija, sylikissa ja äidintyttö. Tosin isä on ykkös tanssikaveri ja alkaa kelvata muutamaan muuhunkin hommaan! Painoa on 9,4kg, pituutta 75cm eli aikas kompakti paketti :D

Tuli kohtuu itsekeskeinen sepustus... Sorgen! Ymmärtänette että mun päivitystahdilla & muistikapasiteetilla on mahdotonta kommentoida oikeastaan yhtään mitään yhtään mistään! Alan tässä selailemaan muutaman vanhan ketjun, että saan vähän teikäläisten kuulumisia kiinni. Mutta kaikkea hyvää kaikille teille!

Voi Ilo, kuinka ihanaa kuulla sinusta ja perheestäsi!! Ihan kyyneliä täällä vuodatan, aika ajoin olen sua "muistellut" ja toisinaan ollaan sua huhuiltukin. Olisi niiiin kivaa, jos jäisit taas "meihin koukkuun" ja kirjoittaisit aktiivisesti, sen minkä Hovineitisi antaa myöden!! :))
Tosi ihana kuulla, että parisuhteenne voi hyvin ja paljon, paljon onnea uudesta tulokkaasta! =)
Ja vertaistuellisesti kiva kuulla, että teidän neiti nukkuu keskellänne, sitä samaa täällä aika ajoin, ainakin usein aamuöisin.

Jep, mä olen taas valvonut 01-lähtien, kiitos Vilin tällä kertaa. En _käsitä_ mikä herraa vaivasi, ennen yhtä heräsi ja pyysi viereen, jossa aloitti mönkimisen ja ähkimisen. Sitten vaan parkui ja kitisi, lopulta huusi maitoa ja ruokaa, ja todellakin tavoistani poiketen annoin pojalle mukista maitoa, (kun ensin hillitsi itsensä ja pyysi nätisti) ajattelin, ettei nuku, kun on nälkäinen. (Söi kyllä klo 19 hyvin ruokansa, mutta iltapalaksi upposi vain puolikas jugu.) Vielä mitä, valvoi ja pyöri maidon juotuaan saamatta unta, vaikka pidin kainalossa ja laulelin unilauluja. 04.30 vasta nukahti, huoh. Mua ei siis tietenkään väsytä yhtään, ja tulin tänne aamiaiselle. Olisi kyllä ihan pakko saada vielä nukutuksi, päikkärimahista ei ole tänään. Olen lupautunut ystävälle ultraan kuljettajaksi ja lapsosensa vahdiksi käyntinsä ajaksi. Kai sitä iltaan asti joten kuten sinnittelee, mutta voi kunpa mies pääsisi kotiin, nyt on reissussa ihan toisella puolella Suomenmaata, treffaa onneksi kaukana asuvan isukkinsa samalla keikalla. Tulipas taas selostus!

Pää lyö typötyhjää, mutta jotakin asiaakin mulla oli..

Lotan reippautta jaksan ihmetellä ja verrata omaan pieneen mieheen, äiti-lapsi-kerhossakin huutaa kuin hyeena, jos satun poistumaan silmistä minuutiksi. Tuttujen lähipiiriläisten kanssa on kyllä reippaasti vaikka koko päivän, mutta auts, jos on vieraampaa väkeä..

Käytiin tosiaan pikavirpomisvisiitillä ja isukki oli -öh- hiukkasen vastaan, kun pojastaan tehtiin noita_akka_. Mutta hyvä, jos näytti ukkelilta huivista huolimatta, hamosta en sentään pukenut. ;)

Kyllä tosiaan pitää sanoa, että puheen kehittyessä koko ajan, tuntuu, että pääsee paljon helpommalla, monelta turhalta kiukulta on säästytty, kun sanoja/lauseita on alkanut tulla. Ja hauskaa, kun pojan kanssa voi tosiaan jo keskustella ja kysellä muistin virkistämiseksi kaikkea tapahtunutta, ihmeellinen on pienen lapsen muisti! Vaikka meillähän puhe on tasoa "enkoe aivaava"= lentokone taivaalla ja "tutat taataa"= sukat jalkaan.. Ja eilinen hämpäti nää´ä tms. jäi kokonaan selvittämättä, mutta kumma kyllä, ei hermostu, vaikkei aina saadakaan selvää. Ollaan kyllä epäselvästä puheesta tai kirjainten uupumisesta huolimatta aika mestareita välillä tulkitsemaan, kun Vili sinnikkäästi jaksaa selittää asiansa. Ja tuleehan niitä selkeitäkin sanoja noiden sinnepäin-sanojen joukossa hyvin paljon.

Meillä ei meinaa EI-sana mennä tällä erää perille, uhmakkaasti vaan yrittää toteuttaa temppujaan. Tai päivästä ja olosuhteista riippuen. Yleensä on kotioloissa perheen kesken kiltti, mutta vieraisilla näyttää kyllä apinatemppujaan. Jos on leluja ja kavereita, keskittyy niihin, mutta ellei -saattavat tavarat saada kyytiä jne.
Että tosiaan, Kirpun "toivotukset" hauskoista ajoista käyvät pian toteen! Mitä sitten, kun lapset ovat 2-ja 4-vuotiaat???!!HUI! Ja K ymmärrän hyvin, että tulee huono-kasvattaja-fiiliksiä useinkin, vaikka eihän noiden uhmaavien lapsosten tempaukset ole ollenkaan aina siitä kiinni. Tai eihän sitä aina jaksa kaikkeansa yrittää ja mulla ainakin syystäkin välillä huonot fiilarit, kun hermo paukkuu välillä turhankin helposti ja tulee tiuskaistua/komennettua joskus liiankin pienistä asioista ja heti harmittaa. Anteeksi osaan kyllä pyytää. Eli itsehillintää kasvattaen tässä vaan itse kukin! :)

Missäs Mariska ja Julia? Mariskalta onkin pitänyt kysäistä, että miten sun vauvakuumeilu, onko ottanut enemmän tulta alleen ja miten mies siihen suhtautui? Taisit sanoa, ettei ainakaan täyttä tyrmäystä antanut? Ja Julian istukka-asia kiinnostaa, olenko mä missannut sen?

Koskas Keiju palajaa?

Nyt mars sänkyyn!

Kiva kuulla Ilostakin pitkästä aikaa! Ja onnea teille tulevan perheenlisäyksen johdosta!

Aniliini, sä pääsit sit vielä nukkumaan takaisin. Täällä ollaan oltu ylhäällä klo 5 asti, kun neiti päätti herätä. :( Ja ei toiveita, että pääsisi nukkumaan päikkyjen aikaan... Mutta onneksi on tulossa pitkä vapaa miehellä, joten saapi lepäillä sitten.

Oikein hyvää pääsiäistä kaikille!

Voi jee Ilo, miten kivaa, kun palasit!!!! Ihan huippua, please jää meidän seuraan, täällä on kivaa. Olet tosiaan monesti ollut mielessä ja miten mahtavaa kuulla noin ihania uutisia teidän perheestä ja siitä, että kaikki kääntyi onnellisesti. Vitsit, kun tuli hyvä mieli.

Huh, Anskun yötä taas… Koitahan sinnitellä iltaan.

Mulla oli eilen lääkäri. Kaikki kunnossa, oli jo tulosuunnassa eli rt:ssa. Pienen painoarvio oli 718g ja oli kasvanut hienosti. Lääkäri muuten muisteli, ettei tainnut ottaa karkauspäivää huomioon la:ta määrittäessään, joten la voikin olla jo 2.7. Noh, syntyy, kun syntyy. Onkos teillä muilla huomioitu?

Juliasta ja Mariskasta olisi tosiaan hyvä kuulla. Tiitu on hukkunut töihinsä, höh. Keiju palailee linjoille vasta pääsiäisen jälkeen.

Lotalla oli taas mennyt hienosti eilen pk:ssa, kehuivat iloiseksi ja reippaaksi. Oli tosin nukkunut vain 15 minuuttia, mutta ilman kiukkuja jaksoi iltaan saakka. Jotenkin on vähän hyperi illalla vaikkakin hyväntuulinen. Yritetään rauhoittaa illat ihan vain kotona oloon ja syliin ja lukemiseen. Ykköspuuhaa on nuken hoitaminen, sen kanssa touhuaa ja touhuaa. Tärkein nuken ”lisävaruste” on tietenkin nuken tutti. ;-) Hakee palan vessapaprua, kun sanoo, että ”nukelta tuli kakka, pyyhitään” ja sitten riisuu nuken ja pyyhkii. Aika hauska.

L:kin on kova pyyhkimään pölyjä ja siivoamaan, osoittelee aina lattioille ja pöydille ja sanoo ”sotkua, siivotaan”. ;-) Ja tosiaan, oikeassa on, sotkua piisaa, kun tän viikous siivous jää väliin, kun on pitkäperjantai. Höh, se on tartuttava imuriin ja rättiin tänään. Noh, onneksi on innokas apulainen…

Olipa kiva kun oli kaivattu :)

Sandekin palannut reissusta ja kohmelo hellittää, hih. Noi reissut tekee aina välillä hyvää, mutta ei liian montaa kertaa vuodessa.

Mulla on pää niin täynnä räkää ettei mikään pysy mielessä ja oon tosi väsynyt.
Nuha ja lievä kurkkukipu alkoivat eilen, toivottavasti menee nopeasti ohi. Mitäs droppeja te muut lentsuihinne raskausaikana käytätte?
Mää en ole juuri muuta uskaltautunut kuin satunnaisesti Panadolia, Bafucinia aika paljonkin ja ihan ykkösenä Sarvikuono-kannua nenän huuhteluun. Nyt vaan on niin tukossa ettei vesi tule toisesta sieraimesta ulos kuten pitäisi.

Lotta on kyllä todella reipas ja vauhdikas. Jotenkin mulla on sellainen vaikutelma, että Ilona on hyvin paljon samanlainen. Tosin puhuu vähemmän. Enemmän tuota Aniliinin kertomaa "tutat taataa", mutta pääasia, että puhuu ja et me ymmärretään jo hyvin toisiamme. Ihania juttuja tulee ja kuten Nekku sanoi, pienen kanssa voi jo oikein keskustella.

Aniliinin tavoin mää valvon aamuyön pissareissun jälkeen, en kuitenkaan jaksa nousta pois sängystä. Ilonaa odottaessa oli ihan sama juttu, uni ei vaan tuu.

Ilosta oli TODELLA hinoa kuulla. Mahtavaa, että teillä ovat asiat selvinneet ja yhteiselo jatkuu ja uutta perheenjäsentänkin odotetaan :)

Kirpun kakkosia odottaville "tää on hauskaa" toivotus saa mut nauramaan kun olen läheltä seurannut siskoni perhettä kahden lähekkäin syntyneen kanssa. Hih hih, onhan siinä sitten kädet täynnä, ja varmasti pinna lyhyenä ajoittain, mutta on se niin ihanaa kun meidän perheet kasvaa. Se on niin nopeasti ohi tämäkin vaihe meidän elämissä ja lapset isoja. Sitten ne isot murheetkin kaiketi tulevat jos ovat tullakseen. Luulen. Muksut on loistavia :)

Miljoona asiaa jää nyt kommentoimatta ja omia juttuja olis liikaakin, viikonlopun virpomiset, hiihtämiset ja uimiset, mutta nyt on pakko mennä oikaseen kun Ilonakin nukahti jo lähes tunti sitten. Puolituntia armonaikaa mulla..

Täytyy käydä kuvia kurkkaamassa later.

Ai niin, istukka-ultra on huomenna.
Piritta, mulla vauva aivan samanlailla kuin sulla, pylly se siinä töröttää. Niin, sulla on vasemmalla ja mulla peilikuvana oikealla. Muistan vaan kun aiemmin kuvailit liikettä ja vauvan asentoa ja ajattelin, että kuinka voikin olla niin samassa asennossa.

Onnea äippälomalaisille tai ainakin pian aloittaville. Perästä tullaan.

Heips,

Ihanaa kuulla Ilosta, onnittelut ja tervetuloa takaisin:)

Luin taas kuulumiset niin pikakelauksella, etten muista mitä piti kommentoida, höh. Kiirettä pitää töissä edelleen, yöks.

Soittelin muuten niistä kivuista neuvolaan, kun olen välillä ihan pelästynyt terävää vihlontaa. Terkan mukaan ovat normaaleja kasvukipuja, huh. Koko ajan liikkeet tuntuvat voimakkaammin, mutta ulospäin niitä (mies) ei vielä tunne. Nyt on sitten ollut alaselkäkin tooosi kipeä, välillä ei meinaa päästä istumasta ylös, no, toivottavasti sekin on tilapäistä.

En varmaan ehdi enää tänne ennen pääsiäistä. Ihanaa vaan olla monta päivää, vitsit tekee hyvää tämän työhärdellin keskellä. Mulla on itseasiassa tiistaikin vielä vapaata, silloin meillä onkin sitten se rakenneultra. Mukavaa ja rentouttavaa pääsiäistä kaikille!

Päivää taasen,
Ai kun kiva oli lukea Ilo teidän kuulumisia. Ja miten ihanaa, että teillekin pukkaa jo toista! Kaikki tuntui olevan mallillaan, se on hienoa se. Tules vaan useammin kertomaan teidän arjesta. Tänne mahtuu aina sekaan!

Voihan Julia räkätautia. Mähän ostin viimeksi Emendon sellaisen höyryhengityshärvelin apteekista, kun tuntui, että tukkoisuus lopu koskaan. Tosin tuohon räkävaiheeseen siitä ei taida apua olla. Mä en muista lainkaan mitä droppeja käytin viimeksi, kopkop, nyt on flunssat pysyneet kaukana. Ehkä juuri noita mainitsemiasi.

Aah Kirppu, tiedetään, että hauskat ajat ovat tulossa ;D Mä olen rehellisesti sanottuna kauhusta kankeana. Meillä on tällä hetkellä ihan mahdottoman voimakas huomionhaku päällä pojalla ja jos huomiota ei heti tule tai se karkaa toisaalle, niin siinä saa kyytiä autot, kaukosäätimet, kaikki mahdollinen. Ja poika hakkaa vielä päätäänkin lattiaan....! Siis ihan mahdotonta välillä. Mutta mitä se tulee olemaan sitten, kun vauva tulee taloon....hoooohh...don't wanna know. No on se poika ihanakin ja useimmiten uhmatilanteista päästään, kun pojan antaa rauhassa mellastaa ja sitten rauhotutaan sylissä.

Asiasta viidenteen. Voi miten ihania kuvia oli virpoja-Vilistä :) Liikkis! Meillä ei käynytkään yhtään virpojaa, mikä oli vähän ihmetys. Tosin kaapeissa ei tainut olla rusinoita ihmeempiä tarjota.

Meidän pieni ihminen on kyllä samanlainen varmaan kuin Vili...Siksi ajatus pkodista tuntuu niin kaukaiselta, kun tietää, miten vaikeaa se alku tulisi olemaan niin pojalle kuin äidillekin. Mutta niin ne lapset ovat erilaisia - voin kuvitella, miten tohkeissaan ja innoissaan L on pkodissa.

Jaahas, oiskohan se kahvibreikin paikka. Toivottavasti Ansku saat nukkua koko ensi yön! Kurjia nuo aikaiset heräämiset, tai noh, sun kohdalla läpiyön valvomiset =(

Pikaisesti pakkauksen lomassa..
Viime yö on sitten ollut huono tahkooja-yö. N sai jonkun huutokohtauksen klo 17 eilen ja huusi putkeen 45 min kunnes vissiin antamani suppo alkoi vaikuttaa. Mä tietty kauhissani varasin lekuria ja epäilin korvia kun nuhaa on ollut pari viikkoa. Lekurisetä ei sellaista kuitenkaan nähnyt (onneksi) eikä keuhkoissakaan kuulunut mitään ylimääräistä. Ja koska lekuri oli 19.20 niin Neltsin rytmit meni ihan saveen ja karmea yliväsymys ja huuto. Olisinkohan mä viimeksi joskus kahden jälkeen laittanut tuttia kun sitä ennen oli nukkunut vartin pätkiä. HUOOOOOOOOH. Hampaat ne vissiin vaivaa kun tänään on ollut ihan oma hauska itsensä, tosin vähän väsynyt.

Lähdetään tänään maalle mun vanhemmille jotka alkaa olla mustasukkaisia kun mummo on meillä alvariinsa hoitamassa Nellaa. Oon kyllä yrittänyt sanoa että muuttaisivat pk-seudulle kun äiti jää eläkkeelle kun 3/4 lapsistakin asuu täällä. Pääsiäinen ollaan siis k-suomen maisemissa ja sitten maanantaina palaillaan pyykkäämään. Keskiviikkona olis sitten uusi lähtö joka jännittää mua HIUKAN enemmän, vaikka hyvinhän sekin menee. Mun on vaan vaikea nähdä meidän porukkaa kentällä klo 5.55...mutta ehkäpä 1,5 tuntia ennen lähtöä riittää?

Ihana oli kuulla Ilosta! Tuli tosiaan hyvä mieli. Ja niinkuin huomaat niin tänne me ollaan jämähdetty, hyvään seuraan.

Unikeoille toivotan syviä unia, muille munarikasta (hekoheko) pääsiäistä! Voipi olla etten ehdi kommentoimaan heti pääsiäisen jälkeen mutta nou worries palaan sitten aprilliksi:-)).

Iloista pääsiäistä tännekin puolelle! :) Kiitos ihanista onnitteluista ja kutsusta tänne, jospa sitä vihdoinkin uskaltaisi... Mutta nyt minilomalle, palailen paremmalla ajalla pyhien jälkeen.