Tahkoojaplussat 66

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihania uutisia Keiju, mahtavaa:) Hmmm, mitähän siellä jalkovälissä näkyi...?

Hiljaista, missäs kaikki? Meillä on ollut töissäkin tosi rauhallista, vissiin ihmiset jo valmistautuvat HIIHTOlomalle...

Muuten, se tapaamiseen monelle käyvä päivä 21.2. on torstai.

Ihania uutisia Keijulla, voi kun tuli hyvä mieli :)
Vitsi miten odotan, että pääsee sinne ultraan, mä taidankin olla seuraava? Keiju, tosiaan on pitkä aika synnytykseen asti, jos ei ultrata tässä välissä. Mulla tosiaan se vkon 30-32 ultra, ihan kivaa.

Muakin nauratti Mariskan vuotava perä, hih. Mä katsoin myös sen jakson, josta Julia mainitsi ja todella ärsytti muakin se mies. Mekin kinastellaan kaikesta tyhmästä, mutta olin heti onnellinen siitä, että tuollaista kinaa ei ainakaan rahasta tule, mitä niillä oli. Noin aikataulutettu syötty kuulosti kyllä aika oudolta, vaikka asiasta ei kokemusta olekaan. Aiemmin oli vastaava aikatauluttaja jossain jaksossa, mutta se oli äiti ja ihan yhtä hölmöltä sekin vaikutti. Herätti vauvan ihan väkisin syömään.

Kiitos maileista, oli kivoja :)

Tiitu jo korjasikin, että oli mun hemppa ja anoppi :) Mäkin olen kuullut, että monilla neuvolassa huolestutaan alhaisesta hempasta, mulle se sanoi, että voisit varmaan aloittaa raudan!? Hassua.

Hyviä uutisia Keijulla, jee! Mä en kyllä olisi ottanut tolkkua siitä sukupuolesta ilman apua, vaikka sitä ilmeisen auliisti tämäkin esitteli. Tyttöjen värkit näkyvät parina viivana, onkos pojilla sitten selkeät kulkuset näkyvissä? Keijulle taitaa tulla poika... Mitäs Molly veikkasi?

Tämä tulokas on vatsassa huomattavasti rauhallisemman oloinen kuin siskonsa. Melkein välillä ehtii huolestua, se paha puoli tässä on. Saa nähdä, miten sitten tällä puolen...

Keiju, kiitos vinkistä, ostin sitä Floravitalia, kun oli hiivaton ja makeuttamaton. Pahaa se kyllä on, mutta menee ja toivottavasti toimiikin.

Ihanaa, viikkis tiedossa!

Pikku-Hoolle onnea ekasta hampaasta. Ilmeisesti tuli suht tuskatta. Onko alaetuhammas? Hienosti syö kiinteitä! Se peruna-kukkakaali haisee kamalalta, ush.

Ääh, mikä vänkäävä anoppi gissalla! Ei pitäisi kuulua hänelle ensinkään, haluatteko tietää sukupuolen ja toisekseen, ei kukaan oikeasti voi luvata kenellekään, että kaikki on kunnossa. Mä en tykkää tuollaisista ns. rohkaisuista / lohdutuksista yhtään.

Me varmaan mennään katsomaan se Kolmistaan, riittää jos on edes sitä perinteistä ristiinpanemista. ;-) Suomalaisia on aina kiva katsoa.

Vitsit tota valon määrää, ihan mahtavaa! Hei, mun muuten olikin pitänyt kysyä, millainen keli on Tampesterissa ja Anskun/gissan seudulla. Jotenkin luulin, että lumiraja on jossain Oulussa, kun täällä nurmikot melkein vihertää ja tulppaanit puskee pintaan. Mitenköhän selviävät tämän päivän pakkasesta?

No sitähän minäkin aloin jo miettiä että eihän maanantai ole 21.2. :-) Mutta siis torstai käy paljon paremmin!

Kiitos kiitos ultraonnitteluista! En mäkään osaa tulkita sitä sukupuolta ja siksi en oikein voi sanoa mitään, menee ihan metsään kuitenkin ;) Mutta jotain siis näin kuitenkin ja varmasti kätilökin näki sen ihan selvästi muttei ottanut puheeksi. Ja ei me kyllä halutakaan tietää.
Siinä vanhassa 60-luvun raskauskirjassa on tytön ja pojan vehkeet ja niiden perusteella tein päätelmäni. Voin sanoa että kahta viivaa en kyllä nähnyt ;)

Gissa, mä luulen että käydään yksityisellä vielä just about noilla viikoilla yhdessä ultrassa.

Juu Nekku, on pahaa se Floravital, maistuu raudalta. Yks mun tuttu luontaistuotekauppias sanoi että nokkostabletit tehostaa raudan imeytymistä?

Mä olin kans eilen ihan intona auringosta ja kevään tunnusta. On mahtavaa. Ja mikä auringonnousu tänä aamuna, wau!

Jesh, Keijukaiselle sitten varrotan poikaa (?) :) Varmasti oli mukava ilta halitellen. Ihanaa.

Taas oltiin pulkkamäessä ja tuulen tuiverruksesta huolimatta ei voi kuin nauttia tuosta auringonpaisteesta.
Todellakin, täällä ei vielä tulppaaneita näy, lumiukko nököttää meitin lumisella nurmikolla.

Huomenna mennään miehen kans elokuviin, jo päivällä, että ehditään viettään iltaa kotosalla Ilonan olessa mummilla yökylässä. Viime kerrasta onkin p i t k ä aika, varmaan vuosi sitten viimeks oltu leffassa. Ennen muinoin taidettiin käydä kerran kuussa. Mennään katsoon se Coenin veljesten uusi, molemmat kun tykkäämme toiminnasta.
Illaksi toivon romantiikkaa ;) Hih.

Asta-messutkin olis, jos sunnuntaina käväsis. Ilona ehkä jaksais ihmetellä jonkun aikaa rattaissa.
Sinänsä kiinnostaa nuo messut kun meillä alkaa lämmitysjärjestelmän täysremontti noin kuukauden sisään, öljy pois ja maalämpö porakaivosta tilalle. Yritän ottaa lunkisti, vaikka tiedän, että hammasten kiristystä on tiedossa remontin kestäessä vielä vauvan syntymän ajankohtaan ja sen jälkeenkin. Samalla kun tehdään saunaremontti niin, että kellarissa "vähän" piikataan betonilattiaa..jaiks.

Olin eilen taas salilla ja uimassa ja täytyy sanoa, että liikunnasta tulee ihan mahtifiilikset ja kroppa tuntuu niin kevyeltä. Liihen vielä nämä auringoiset kelit, niin johan kelpaa hymyillä.
Hyvää viikonloppua itsekullekin.

Hyvä että, Keijulla oli mukava ultra ja vuosipäivä.

Nekku, kyllä ne tulppaanit ja narssissit kestävät aika kovaakin pakkasta. Lopettavat vaan kasvunsa kovien pakkasten aikana ja virkoavat sitten kun taas lämmittää :)
Samalla periaatteella toimivat ruukkunarsissit tms. nekin voi laittaa ulos vaikka pakastaisikin.
Ei muuta, viherpeukaloita kolottaa :)
Niin ja hauskaa viikkistä kaikille

Onnittelut Keijulle hienoista ultranäkymistä!Teille on tulossa siis varsinainen linssilude ;).

Julia, kyllä sä kestät sen remontin... mullahan oli sama tilanne viime kesänä - kellari piikattiin auki ja saunatilat remontoitiin. Olimme ilman suihkuja kolme kuukautta, onneksi oli kesä. Meidän pitäisi jossain vaiheessa myös vaihtaa öljystä maalämpöön, kiva kuulla teidän kokemuksianne sitten.

Täällä on mennyt mukavasti tämän päivän. Kaisla on kuumeessa, mutta hänen ollessaan päiväunilla, olin Leon kanssa pihalla. Lueskelin lehtiä pulkan päällä ja otin aurinkoa sillä aikaa kun Leo ja koira touhusivat hangessa. Juu eli täällä tosiaan on jonkin verran lunta.

Yöt ovat olleet taas hornaa pari viimeistä kertaa, mikä johtuu suurelta osin siitä, että tyttö on kipeä. Ruokahalukin on ressulta mennyt, hiukan hörppii tissiä mutta kiinteitä ei huoli juurikaan. Äidin sylissä pitäisi vaan napottaa koko ajan.

Voi kääk, puutarhakausi alkaa taas lähestyä... meidän pitäisi tehdä istutuksia pihalle, ja mä pelkään sitä hommaa jo hyvissä ajoin etukäteen.

Voi ihana tuota Piritan miestä yllätyksineen. Meillä ei moista ole koskaan tapahtunut eikä luultavasti tapahdukaan ;).

Tosi nopeasti meni viikko, tuntuu ihan hassulta että taas on viikonloppu ovella. Ohjelmassa illanistujaista meillä sekä ulkoilua niin paljon kuin mahdollista. Sisarusuinti taitaa jäädä Kaislan osalta, mutta Leo polskikoon isänsä kanssa.

Mukavaa viikonloppua ja aurinkoa kaikille!

Pikaisesti jälleen...Ihanaa tuo auringonpaiste! Ja mikä mahtavinta: aamuisin ei ole enää pimeää. Jes, sieltä se summer tulee. Pitää jatkaa taas puurtamista, kotona on kuulemma kiukkuinen jälkikasvu odottamassa - - huoh ;-/
Keijulle onnittelut u-näkymistä!
Leppoisaa viikkistä kaikille!

Keijulle mahtionnittelut hienoista ultranäkymistä! Mahtaakohan äidin uni sektio_pojasta_ pitää kutinsa? Tosiaan, mitä meedio-Molly veikkasi? Mä en ole nähnyt nyt ollenkaan vauvaunia.

Kyllä tosissaan on niin ihanata, kun aurinko paistelee!! =)) Ihan kuin olisi ihan toinen ihminen, se harmaiden kelien ankea ja väsähtänyt äiti on onneksi jäänyt energisen ja iloisen mielen omaavan maman jalkoihin. Kevät tulee!!!
Täällä on lunta nurmikoilla, mutta esim. hiekkis on ihan käypä leikkipaikka omalla tarkoituksellaan.

Katalle toivottelen minäkin mielenpiristystä, kurjaa ajatella, että sinulla on raskasta. Täällä on tukijoukkoja tai s-postissa, jos jaksat kirjoitella!! Aurinkoa elämääsi!

Kaislalle ja Juskalle paranemistoivotuksia!

Tosi alhainen hemppa gissalla, toivottavasti rautakuuri puree. Niin myös Nekkuun ja Keijuun! Ja äh sitä gissan anopin sukupuolivänkäystä, pah.

Mä olin neuvolassa, arvot ok ja painoa tullut nyt yhteensä 5,6 kg. Viikkoja 30+2 eli ihan maltillisesti paino on noussut, tosin pari kiloa viime käynniltä, mutta nyt onkin mukavan muhkea olo, verraten vaikkapa kuukausi taakse päin, masu on nyt tehnyt sen pullahduksen eli kömpelyys yltyy!
Vauva perätilassa, mutta ehtiihän hän kovasti vielä kääntymään, toiv. kuitenkin pikapikaa. (Mä odotan innolla ja hyvänlaisella jännityksellä alatiesynnytystä, olisi varmaan aluksi aika shokki, jos "joutuisi" sektioon.) Veljensä (hih, ihana ajatus!) kääntyi melko myöhään ja tuntui, että puskee oikeasti läpi vatsanseinämien. Kyllä venyi -ja sattui. Silloin mulle tulikin monta raskausarpea navan viereen.

Mä olen kuulkaa ihan mahdoton itkupilli nykyisin. Aina olen herkkis, mutta nyt viime aikoina pillitän ihan joka asiasta. Siis nimenomaan liikutun. Tänään oli neuvolassa maahanmuuttajaperhe, jossa kolme pientä tummaihoista poikaa odottivat käytävällä isää ja äitiä, jotka olivat siis äitiysnlassa. Siinä leikkivät ja pienin meinasi koko ajan jäädä isompien jalkoihin ja välillä itkeä tuhersi, välillä väläytti kunnon hymyt. Mua liikutti valtavasti seurata heidän touhujaan, olivat jotenkin _niiin_ herttaisia yönmustine silmineen ja käkkärätukkineen.

Mä söin äsken jonkun Salaatix-firman kanasalaatin, ei taida vedellä vertoja Mariskan kehumaan Subin salaattiin, oli nimittäin aikas mautonta ja kuivaa kanaa, pah. Mä en ole muuten ikinä käynyt Subwayssa, pitäisi joskus kokeilla. Söin sitten mehevän suklaapatukan jälkkäriksi, kun pääruoka ei ollut kummoinen.

Mies menee tänään naapuriin kaverinsa kanssa iltaa istumaan, on siellä "leskenä", kun perhe lähti sukuloimaan. Me taidetaan mennä miehen siskolle visiitille, kovasti jo odottelevat ja ikävöivät Viliä, kun ei ole sitten alkuviikon nähty. :)

Julialle mukavaa (kuhertelu)iltaa ja kaikille oikein aurinkoista viikkistä!

Lauantaina!
Jatkan tuon auringon vaikutuksen hehkutusta, aivan mahtavaa. Tekee kyllä ihmeitä pohjolan immeisille. Ei kai se mikään ihme ole, että suomalaiset menee ihan sekaisin kesällä - onhan sitä valoa ja lämpöä saatu odotella.

Mies on vuorostaan spinningissä ja jumppailemassa, olin aamupäivän itsekseni kaupungilla. Kävin noutamassa tilaamani Linumin tyynyliinat oh:n sohvatyynyihin sekä lisäksi löysin kaipaamani riittävän tilavan mustan trikoopaidan :-) Kävin ekaa kertaa Ginastrikoossa, tai jotain sinnepäin, ja vaikka muutoin ne vaatteet oli aivan kaameita, niin onhan siellä aivan unelmatrikoita odottajan masulle ;). Laadusta ei ole mitään haisua, mutta tuntuu päällä superhyvältä. Kehtaa töihinkin laittaa, kun kääräsee kaulaan jonkun värikkään huivin.

Oi Julialla tiedossa varsin hehkeä ilta. Ja miten hauskaa, ettei tarvitse funtsia ehkäisyä;-) Kerros, millainen muuvie oli, mies vähän haikaili ko. leffan näkemisestä.

Pitääkin käydä kurkkimassa Hertan ehdotusta, eiköhän se päivä käy mullekin.

Katalle voimia, kurjaa, että joudut paniniskelemaan ilmeisen ikävien asioiden parissa. Laita vaikka spostia, jos jaksat kertoa kuulumisia siellä.

Me just skipattiin yksi kiinnostava talo, koska siinä oli öljylämmitys. Kuulosti sanakin jotenkin todella pelottavalta, kun tietää, miten öljy on kallista, ja kun siitä pitää tulevaisuudessa luopua, on aikamoinen savotta koko lämmitysjärkän muuttamisessa - siis ehkä. Mutta silti oli selkeä turn off - tais helpottaakin, kun ei tarvinnut pohtia sen kummemmin. No huomenna taas uusi talonäyttö. Apua - Vantaalla....!!

Ollaan tämä ilta Masan kanssa kahdestaan, mies lähtee käymään kaverinsa kemuissa. Hyvä hälle, käy ani harvoin _missään_. Me tehdään M:n kanssa pitsat ja loikoillaan =)) Ehkä haen taas jonkun namipussin..:)

Niin joo, mun viikot on jotain 29+2, otaksun. Viikon olen Anskusta jäljessä, joten helppo siitä laskea. Muutamat kyselee jo, että jännittääkö synnytys ja onko vauvanvaatteita laitettu paikoilleen - no ei =) Mun luonteella nämä kaikki tapahtuu viime tipassa. Ja ehtiihän sitä. Tässähän ehtii "lomailla" vielä yli kk:n ennen la:ta.

Jees, koitan hyödyntää vielä seuraavat 50 min. Auvoista laavantaita!

Hello! Tulin lukemaan teidän tuoreimmat kuulumiset ja kirjoittamaan kun töistä en sit taas pääse tänne.

Te tosiaan Piritta nyt käytte ahkeraan noissa näytöissä. Vantaa on mulle ihan vieras, ei asu ketään tuttujakaan, varmasti sielläkin on kivoja alueita. Kyllä sitä tosiaan voi joutua tinkimään Hesasta omakotitalon suhteen.

Kiitos Aniliinikin ultraonnitteluista! Toivon ettei enneuni pidä paikkaansa, mullekin sektio olis kyllä aika syy paniikkiin, olen totaalisen valmistautunut alakautta synnyttämään, ja jotenkin noissa vatsanalueen operaatioissa (lapa, punktio) toipuminen on mulla aika hidasta, saati että koko vatsa vedetään auki.

Mies on ollut töissä viikonloppuna, olin eilen tanssitunnilla ja ystävälläni kylässä. Sain yhdet mammafarkut ja kaksi imetyspaitaa sekä bebelle kasan vaatteita ja mm. turvakaukaloon laitettavan makuupussin sekä kantoliinan. Kotiin tullessa olinkin rättiväsynyt ja nukuin 10 h.
Tänään olivat vanhempani teellä, leivoin Sanelman ohjeen mukaan suklaapiirakkaa, olikin varsinaista herkkua :) Katseltiin ultrakuvia ja vanhempani toivat meidän kissaseniorin, 18v hoitoon reissunsa ajaksi.Reppana ei kestä rutiinien muutosta ja on alkuun aina aika hepulissa.

Tulipa muuten mieleen että mulla on selkeesti tunto heikentynyt noissa romantiikan hetkissä. Alussa tuntui että halutti koko ajan ja tunto oli jotenkin herkemmässä, nyt ei. Toivottavasti ei ole pysyvä olotila, olispa aika ikävää.

Ihana aurinkoinen ja keväinen sää oli tänäänkin, piristävää! Ja kohta on jo maaliskuu ja Pirittalla koettaa mammaloma.

Aurinkoinen huomen!

Julian ja miehensä viikkis kuulosti (ainakin etukäteen) vallan buenolta, lapsi yökylässä! Kuis meni?

Meillä oli kiva viikkis, la:na ajeltiin Länsi-Savoon sukuloimaan ja myöhään illalla takaisin. Oli aika hauska, kun siellä oli lunta ja ihan oikea talvi! Pääsi L:kin pulkan kyytiin.

Mullekin olisi aikamoinen kauhistus ja pettymys, jos sektioon jouduttaisiin. Kokemukset alatiesynnytyksestä olivat niin positiiviset. Heh, nyt sitten tiedossa varmaan joku horrorcase... Eniten mietityttää tällä hetkellä, miten kamalaksi pukamat äityvät ponnistaessa. :-/ Juuh, onhan tämä toisen odotus totaalisen toisenlaista. Varmaan viime tingassa tulee tosiaan laiteltua vaatteet yms. valmiiksi. Hankintalistallakaan ei taida niiden tuplakiesin lisäksi olla juuri mitään. Jotain vaatetta varmaan.

Mariskalle kiitokset puutarharauhoittelusta! Saisinkohan mä tänä keväänä tehtyä jotain meitin pihalle / kukkapenkille???

Keiju, mulla kyllä tunto parantunut synnytyksen jälkeen. :-)

Mulla oli mukamas jotakin asiakaan, mutta en taas muista mitä. Nyt töihin!

Moikka! Täällä on taas hiukkasen hävitystä vkl:n jäljiltä, mutta tässä "aamupalan" yhteydessä tulin seuraanne. Siivoukset ja pyykkäykset odottakoot hetken. Ja lupaan olla kaatamatta kahvia näppikselle, jotta pääsen tänne vastakin. :)

Joo, kyllä sektio kauhistuttaisi. Hyvällä ystävällä siitä tosi hyvä kokemus, mutta hällä ei ole vertailukohdetta alatiesynnytykseen. Tosin eipä mullakaan sektiosta, mutta kuten Keiju totesi, lapankin jälkeen tuli pitkä parantelujakso ja "vain pari pientä reikää", niin ei kyllä tosiaan houkuttele iiso haava. Mutta kassotaan, mitä tuleman pitää. Uskon kyllä, että vauva kääntyy (meinasin kirjoittaa poju, taas pukkaa aika vahvasti veljesfiilistä;) en tiedä nytkään miten päin on, ikään kuin potkut tuntuisivat taas erilaisilta.

Hinoa, että Lottakin pääsi nauttimaan pulkkakyydin huumasta! :)
Koskas hän pääsee kunnolla nauttimaan auringosta, jokos teidän loma kohta häämöttää?

Miltä Piritta Vantaan talotarjonta vaikutti?

Jep, meillä viime yöt horroreita, palattu taas vaihteeksi moneen heräämiseen. En käsitä, mistä ihmeestä Vili saa öisin päähänsä karjua sitä "maitoo, maitoo", kun siitä on reippaasti yli puoli vuotta, kun on aamumaitoakaan sänkyynsä saanut. Tulee viereen, mutta pyörii ja potkii vaan, viime yönä pidin väkisin muutaman kymmenen sekuntia omassa sängyssään, sinne sitten nukahti. Selvä peli vaan ensi yöstä alkaen, omissa sängyissä nukutaanei mua ennen ole häirinnyt, että V makoilee ihossa kiinni, mutta nyt kun on kuuma ja tukala olo sekä selkä- ja liitoskipuja, niin haluaisin täydellisen nukkumisrauhan.

Argh, että otti pannuun perjantaina (tai siis varhain la-aamuna) kun mies ei ollutkaan kotiutunut klo 06. Tiesin toki, että on tuossa parin sadan metrin päässä kaverillaan, mutta penteles, kun ei osaa ilmoittaa. Ei olekaan sattunut herran aikoihin sitä, että on simahtanut johonkin, mutta kyllä kuohuin, kun niin kävi nyt. Eikä tietenkään vastannut puhelimeen, kun nukkui tukkina. Kasin tienoilla soitti, että täällä ollaan (kahvittelivat vielä), olin aika kitkerä. Sitten ihmetteli, miten mä nyt siitä kiukkuan, kun lapsuuden/nuoruudenkamujensa kanssa viettää aikaa ja uni tulee kesken. Nooh, en sitä, mutta kun ei hänen ollut tarkoitus siellä yöpyä. Olen onneksi nopsasti leppyvää sorttia, en jaksa kuluttaa energiaa turhaan mököttämiseen, joten ei se meidän vkl:a pilannut. Ja olihan heillä ollut poikien kesken oikein rattoisaa! :)

La menikin sitten mukavissa merkeissä, käytiin miehen siskon kanssa Turussa shoppaamassa ja syömässä. Vilille etsin kevätkenkiä, mutten löytänyt mieluisia. Ostin itselleni vesijuoksuvyön ja vauvalle ruskean sävyistä vaatetta, joten tosiaan, tuplat kun hankitaan, kaikki on valmista. Paitsi ne vaatteiden pesut ja sängyn siirto. :)

La-illalla Vili nukahti ajoissa ja meidän oli tarkoitus katsoa leffa, mutta lipsahtikin romantiikan puolelle. =) Täytyy kyllä sanoa samaa kuin Keiju, että tuntoherkkyys on vähän kateissa, mutta ei sentään ihan kokonaan. Viliä odottaessa en moista muista ja kyllä tosiaan synnytyksen jälkeen (pari kk) himot hyrräsivät ja herkkyys oli huipussaan, eli toivottavasti se sieltä taas.. Eilen ulkoiltiin ja saunottiin pitkän kaavan mukaan koko perhe ja illalla tehtiin hyvät pihvit. Vilin käsitys hyvästä ruuasta on kiuasnakit, "vaatii" niitä joka saunakerralla. Sai sitten niitä. :)

Hihii, mua nauratti mollyn uni! :) Sanelmalle jäitä hattuun piinailuun!

Jaahas, tulipas omaa napaa kerrakseen. Nyt harrastusten pariin ennen ulkoilua. Aurinko paistaa taas!!!!! :)))

Maanantaita! Täällä kuta kuinkin taudista toivuttu, J oli koko viime viikon tarhasta pois. Parhaimmillaan ryhmässä oli ollut 4 lasta (12:n lapsen ryhmä) kun kaikki muut sairastivat.

Keijulle sanon samaa tuosta herkkyydestä kuin muutkin, että mulla oli ainakin synnytyksen jälkeen herkkyys parempi kuin koskaan. Ikävä kyllä se hävisi tai palautui entiselle tasolle :( Me ei paljon harrasteltu raskauden puolivälin jälkeen kun mulla supisti sitten niin kauheasti, että oikein pahaa teki.

Voi ihme noita Vilin öitä! Olishan se ihan kiva, että Ansku saisit nukkua kunnon öitä ennen kuin vauva syntyy. Mutta minkäs teet, nämä pienet ihmeet keksii milloin mitäkin. Juskalla vaan aika kova tuo uhma... en todella haluaisi meille kylään nyt ensimmäistään odottavaa, tulevaa vanhempaa. Varmaan saisi sellaisen pelästyskohtauksen, että kieltäytyisi synnyttämästä!

Ääh, älkää nyt vielä muistutelko ensi kesän "puutarhaprojektista" :) Mitähän kivaa ja kestävää ja itsestään pärjäilevää tuonne pihalle istuttaisi. Huoh.

Uskotteko, että mä olen alkanut jopa hieman innostua meidän tulevasta reissusta. Pitäiskin mennä hankkimaan itselle ja poitsulle ne passit. Ja etsiä koiralle hoitopaikka. Kauheasti pitää lapselle pakata kun lelujakin pitäis ottaa mukaan... Vaan matkahan on vasta parin kk:n päästä.

Nyt mun pitää lähteä mun kamulle kaasopalaveriin, häät on elokuussa. Muksaa viikkoa kaikille!

Kiitosta, oli ihana viikonloppu, kaikin puolin ;)))
Leffa oli suht hyvä, juuri sellainen kuin odotinkin - hidastempoinen, omituisia roolihahmoja ja tietynlaista sarkasmia ja jännitystä. Jos tykkää Fargo -elokuvasta, niin tuo on vähän samaa tyyliä. Upposi meille.

Stella, juu päivä kerrallaan remonttia kohti ja siitä yli. Meillä helppoa on teihin verrattuna se, että sauna ja suihku ovat koko ajan käytössä. Uusi sauna tulee alakertaan, jossa ei siis aiemmin ole ollut kuin suuri huone kodinhoitotilana. Asuinkerroksen sauna ja suihkutila puretaan vasta kun alakerta on valmis. Vanhasta saunasta tulee toiselle lapselle makuuhuone. On sitten mukavasti lastenhuoneet vierekkäin käytävän päässä ja aikuisten iltapuuhat eivät häiritse, tai päinvastoin.

Voi hitsi, gotta go. Myöhemmin lisää.

Hih, en tiedä mikä hetkellinen mielenhäiriö muhun iski kun kuvittelin voivani kirjoittaa läppärillä keittiön pöydän ääressä syötyäni Ilonan vielä jatkaessa riisinsä mutustamista.. Riisit alkoivat saada kyytiä oitis kun en huomioinut Ilonaa..

Hypin tässä asioista toiseen kun putkahtelee mieleen. Koittakaa kestää.

Ilonan yökyläily Mummilla meni hyvin, ei mitään ongelmia ja yönkin nukkui kokonaan. Nyt vieläkin höpöttää Mummi sitä ja tätä.

Sunnuntaina oli mahtavan kaunis hiihtokeli, tosin liisteriä olis kaivannut. Sen verran lipsui, että hiki lensi oikein urakalla.

Nekku, meilläkään ei hankintalistalla ole juuri mitään. Tuplatkin ovat jo olemassa mummulassa siskoni lasten jäljiltä. Kuten Piritta sanoi, varmasti vaatteiden ja vauvantarvikkeiden hypistely jää tällä kertaa "vähän" myöhäisempään vaiheeseen.
Pinnasänky laitetaan aluksi meidän makkariin (josko uusi lastenhuone on vähään aikaan valmiinakaan) ja siihen olen ajatellut hankkia sellaisen hoitotason, jossa voi yöllä vaihtaa vaipan. Parilta kaverilta jo kyselinkin, mutta ovat jo ehtineet laittaa kiertämään, huutonetistä vois löytyä, täytyy katsoa.

Määkään en osaa edes kuvitella, että sektioon joutuisi, mutta onhan se aina mahdollista. Mulla ultra keskiviikkona, selviää se istukan sijainti.
Nekun tavoin koin synnytyksen niin helpoksi, että nyt ei taatusti voi olla yhtä hyvä säkä. Jotain karmanlakia siinä on oltava ;)

Aniliinin tavoin en osaa kyllä millään sulattaa sitä jos mies jää ilmoittamatta yöpymään. Nuoruudessa sellaista tuli tehtyä puolin ja toisin, mutta kyllä ovat pelisäännöt niistä ajoista selkiytyneet ja mies ei ikimaailmassa jäisi reissun päälle. Ei edes ilmoittamalla, kotio on tultava. Vaikka sitten naapurista. Kiristääköhän mulla vähän liikaa? Hih.

Nyt on mentävä laittamaan Ilona pvunille.

Skuggasta palattu, oli mukavaa vaikkakin stressasin vähän noita automatkoja kaksin Neltsin kaa. Ihan turhaa, otti kunnon unet ja sitten pysähdyttiin syömään ja sitten jutteli leluilleen loppumatkan:-). Mulla oli armaada leluja etupenkillä ja kun kitinä alkoi niin syötin takapenkille uuden, ei ihan turvallista, mutta onneksi mulla on tätä ulottuvuutta:-).

Pihasta: mun tulppaanit on jo 5 sentin nupulla...viime syksynä ei tullut tehtyä mitään pihalle joten saapi nädä millainen hollanti mulla on tällä kertaa takapihalla:-). Niitä tulppaaneja oli kyllä ihana kassella viime keväänä kun ei tullut mieleenkään ison mahan kanssa ruveta rapsuttelemaan paikkoja. Täällä on kyllä ihan sellainen keli kuin huhtikuussa, eipä ihme että kasvit menee sekaisin.

Puhuitte herkkyydestä...palautuu kyllä synnytyksen jälkeen mutta mulla jotenkin erilainen edelleen, johtuisko epparista? Ja meillä ei helliä hetkiä ole ollut vähään aikaan kun persiis vuotaa edelleen. HITTO miten raskasta, kohta jo kaks viikkoa täynnä. Tekis mieli jättää väliin koko pilsujen syönti mutta en taida uskaltaa riskeerata. En tosin ole mieheltä tiedustellut vielä kuinka kauan meinaa että mun pitäisi tehdä töitä ennen uutta yritystä. Kun ei tässä ylettömästi ole aikaa odotella.

N nukkuu nätisti taasen yönsä, mua vaan rupee kauhistuttamaan aamu- ja iltaimetyksen lopettaminen, on niissä aika kiinni, puhumattakaan siitä kuinka ihanaa on loikoilla yhdessä. Niisk. Muuten en kai miettis lopettamista mutta kun oon maaliskuun puolella lähdössä neljäksi päiväksi ( 3 yötä) reissuun. Olis ehkä helpompaa miehelle jos N joisi mukista maitonsa?

Vitsi sentään kohtahan täällä mammat jääpi ä-lomille! P vissiin jo maaliskuun puolessa välissä, vai? Ansku nyt on tietty muutenkin kotona samoin kun Julia. Pitäiskö meitin järkätä Tampesterin kokous ennen poksahtamisia vai sitten kesällä?

Hei ihan ykköstä jos/kun pk-iltakokous toteutuu torstaina!

Jälleen pikaisesti...hoksasin nääs, että tapaaminen olisi jo ensi vkon to, enkä ole sitä tajunnu...! Voi plää, kun se ei käy mulle. Miehellä duunihomma illalla. Mun outlook ei funkkaa kotona, joten olen ollut täällä olevan tiedon varassa, enkä tietty ole katsonut kalenteriakaan...Sorge, sössin omalta osaltani homman. Mutta uudet treffit pitää kyhätä viim. ensi kuussa.
Palaan paremmalla ajalla.

Heippa! Pikaisesti täältäkin.
Onko mulla mennyt jotain ohi mutta mä luulin että treffataan TÄN viikon to?

Kiitos kaikille, mä muistelinkin että monilla on tuntoherkkyys parantunut synnytyksen jälkeen, toivonkin että tää olis ohimenevä vaihe. On aika hämmentävää kun normisti ei sellaista ole.

Pikaista paranemista sairastaville lapsille, voi sentään kun kurjaa :(

Nyt täytyy jatkaa, käyn vielä kurkkaamassa Sanelman ja Nasupin piiniskuulumiset.

Semipikaisesti taas :-)
Sori, kirjoitin eilen mitä sattuu - siis aivan, tämän viikon treffit, siis ylihuomenna. Olin siinä ajatuksessa, että päivä on ensi vkolla tai sitä seuraavalla, enkä siksi tajunnut reagoimaan aiemmin. Harmi, ettei käy mulle, noita miehen työjuttuja ei kovin usein kuitenkaan ole, vaikka tekeekin hieman duunia hoitovapaallaan.

Heräsin tänään jo kuudelta, kun Masa ilmoitteli itsestään, ja aloin yhtäkkiä pohtia, että minne ihmeessä sitä kakkosen vaatteet ja muut tavarat viikkaa. Kaikki lipastot sun muut ovat piripintaan täynnä. Tietty sitä kuuluisaa karsintaa voisi harrastaa, mutta vähän tiukkaa tekee silti. Ou Nou mikä probleemo. Ei kuiteskaa viittis ripotella kovin eri paikkoihin. No, kaipa se lähitulevaisuudessa selviää.

Vantaan talo ei säväyttänyt, liian kummallisia ratkaisuja niin tiloiltaan kuin materiaaleiltaan (yyberromanttinen...) Piha oli kyllä mahtava ja ympäristö muutenkin. Se arvelutti eniten, että toinen joutuisi turvautumaan bussiin ja aika matka tulisi. Eikä kahta autoa hankita, joten se siitä sitten. Ei me varmaan koskaan löydetä mieleistä...olen varma, että pysytään nykyisessä ainakin kesä yli, koska kesä on parasta aikaa olla nykyisellä asuinalueella. Ja parveke tuo paljon lisätilaa ja Masalle puuhaa :)
Lähinnä kai nuo talonäytöt on sellaista sunnuntaipäivän hupia, on kiva tiirailla, miten jotkut asuu. Su:n asuntosivut on koukuttaneet ikävällä tavalla ;-)

Btw, mä olen enää tasan kuukauden töissä. Kääk, miten aika menee nopsaan!

Ääh, pitää jatkaa taas. Koitan siirtyä omasta navastani kauemmaksi seur kerralla :)

Ei tätä aurinkoa ja valoa voi olla hehkuttamatta! Ehkä meidän suomalaisten pitää kärvistellä läpi sen pimeyden, jotta tajutaan, miten mahtavaa tää on. :-)

Äh, Juskan sairastelua ja Vilkun öitä! Ansku, otatteko uudenkin beben teidän makkariin eli mahtuuko sinne vielä pinnis? Heh, mä tajusin eilen, että eihän meillä ole tulokkaalle sänkyä eikä hoitopöytääkään! Molemmat tosin saadaan kai taas lainaan. Sen vaavisängyn taidan vuokrata alkuun, koska vie niin vähän tilaa ja vähentää beben torikauhua.

L on muuten taas innostunut kävelystä. Usein kävelee itse puistoon, hyvä juttu. On tosi taitava tekemään kakkuja ja viihtyy siinä puuhassa paremmin kuin missään.

A, koskas teillä edessä tuttivieroitus? Mä odotan sitä kauhulla… Vappu on DL. Entäs Illillä? Eikös ollut vasta tuttipullot, jotka antoi linnuille, vai miten se meni? Propaganda meillä jo aloitettu ja osin purrutkin. Tietää vallan hyvin, että vain vauvat tarvitsevat tuttia ja osaa luetella, kenellä kavereista on tutti käytössä ja kenellä ei. ;-) Iltaisin kuitenkin kovin tärkeä vielä ja autossa samoin.

Just ehdotin miehelle, että tehdään joku lyhyt reissu keväällä kahdestaan, jos/kun mummi ottaisi Lotan. Tallinnaan tai jonnekin. Kuulosti Juliankin vkl sen verran mukavalta.

Mitä mä taas unohdin?

Yhdyn Nekun auringonpaiste hehkutukseen - ah, niin upeeta. Oltiin koko aamu ulkona ja kaverin kera ja nyt väsyttää sopivasti pvunille.

Tuttivieroitus on meillä sovittu lapin reissun jälkeen tehtäväksi. Ollaan pohjosessa 27.2. - 6.3. Ilona on jo pitkään saanut tutin vain pv ja yöunille. Muutoin tutit visusti piilossa. Ajateltiin taas viedä pikkulinnuille, josko sujuisi yhtä hyvin kuin pulloista luopuminen. Toivossa on hyvä elää..Aivan taatusti tulee armoton huuto ensimmäisinä iltoina ja läpi yön, veikkaan. Ilonalla on yksi lempi-unilelu, jota ajattelin sitten korostaa tutin sijaan.

Stella, kummipoikas flunssa kaiketi tuli teille ja nyt se on S:lla. Meillä samanlainen lentsu kiertänyt kohta kaikki tutut. Pari pv kuume ja sit nuhaa ja yskää. Ilonalla nyt nenä vuotaa ja tän illan uinnit on jätettävä väliin.
Paranemista kaikille.

Nyt tirsamaahan hetkeks.

Heip!

Tällä puolestaan vatsatautia, mä olen _toistaiseksi_ säilynyt, mutta ukkelit oksentaa ja ruikkii vuoronperään. Vili on yökkinyt jo viisi vaatekertaa. Pesukone siis laulaa. Nyt nukkuu kolmatta tuntia, antaa kuorsailla vaan. Mehut onneksi kelvanneet ja HeVi-shot, saa edes jostain hiukan energiaa eikä pääse kuivumaan. Eiköhän tämä tästä, en vaan todellakaan haluaisi heidän olotilaansa, oli sen verran rankka pöpö Kanarialla.

Jahas, nyt kuuluu jo huuto, mies vessassa, palaan......

Voihan yökkö Anskun perheen tautia. Ihan hornaa tuollainen yhtäaikainen tauti. Miehet vielä on NIIN sairaita ja passattavia ollessaan kipeitä.

Mä tein kosmeettisia parannuksia: pesin olkkarin ikkunan ulkoa ja sisältä, on paljon kirkkaampi ja nyt voi odottaa parempaa inspistä ikkunanpesuun:-). Toiveena olis että anoppi tulis ja pesis mutta en taida kehdata pyytää. Pölyjäkin pitäis taas pyyhkiä, kele. Tarvinnee vaihtaa imuri kun taitaa pössäyttää pölyt takaisin huoneilmaan ja sitten ne kertyy tuohon telkkutason päälle. Olisko kellään kokemusta sellaisesta Dyson-imurista jossa ei ole pölypusseja? Toimiiko?

Juuh siis ylihuomenna nähdään, mies lupasi tulla ajoissa töistä että pääsen mukaan.

Meidän olis tarkoitus päästä kaksin reissuun kesällä, ehdotin Italiaa pitkäksi viikonlopuksi tai lähemmin Sisiliaa. Mies sanoi että miksei mennä Roomaan, siellä osaisi näyttää paikkoja ja hotlakin voisi olla edullinen kun on tuttuja siellä. AAAAH, miten ihanaa se olis!!! Täytynee ruveta suunnittelemaan ja valmentamaan isovanhempia.

Käytiin tänään pitkällä vaunulenkillä, N polleena aurinkolasit päässä! Hitsi että on hauskannäköinen:-))). Onneksi ei vielä vaadi maahan tonkimaan, koirankakankeruu-bisnes ei ole oikein toimiva näköjään näillä seuduilla:-(. Vaikka kaippa niistä kuriksista koiranpeekin irtoaa...yöks.