Tahkoojaplussat 65

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hehee Juskan juttua! Muakin nauratti Illin ”välikuolema”.

Shit, noi asumisjutut on vaikeita. Mä luulen, että pysytään kiltisti tuossa jonkun aikaa, kun ei houkuta tiukka budjetti ja mahtilaina. Meitä ei myöskään saa tämän kauemmaksi keskustasta.

gissa, mihin ihmeeseen se sun kaveri muka väitteensä perusti??? Siis siihen, ettei saa käydä pumpissa. En usko pätkän vertaa, sorry vaan. Olenkin tuhat kertaa kertonut, mutta itse kävin salilla aivan loppuun saakka, pari viikkoa ennen synnytystä vielä ja teki eetvarttia – ja suosittelen. Ja hei, pakkohan se mammajumppa on aloittaa hyvissä ajoin, sinne siis vain! ;-) Bebelle niistä suoristakaan vatsoista ei mitään haittaa ole, vaan lihasten palautumiselle, kun venyvät ja paukkuvat. Tiitu, mä teen vinoja lattialla kyljellään. Tein niitäkin ihan loppuun saakka. Noi kiertojutut tosiaan alkaa jossain vaiheessa tuntua ilkeiltä.

Itse asiassa Keiju mies totesi eilen, että voitaisiin skipata se yksityinen ultra. Mä vielä mietin. Kyllä kätilö oli varma näkemästään, katsoi pariin eri kertaan eri kulmista ja NKL:lla on ihan bränikät laitteet.

Hih, nyt käyn täällä kiireen uhallakin ;)
Hauska tuo Juskan heitto!

Treffejä mun piti kommentoida niin olisi kyllä tosi kiva nähdä!

Nekku, kyllä se sukupuoli sitten varma on :) Minähän en noista laitteista edes mitään tiedä, odotan kyllä kovasti rakenneultraa, innon ja kauhun sekoituksella. Kyllä meilläkin np-ultrassa kätilö oli tosi huolellinen, mä en itse vaan ihan kauheesti olis siitä kuvasta erottanut edes munuaista ym. ;) Ja voihan se olla että meilläkin sukupuoli näkyy, vaikkei varsinaisesti halutakaan etukäteen tietää, riippuu tyypin asennosta.

Lehtiä mulle tulee kans hurjasti työn kautta, myös Vauva-lehti ja Imago :)
Niin ja Meidän Perhe.

Mä en oikein ole vielä ehtinyt keskittyä nimiin. Kivan yksiin menee mieltymykset teillä!

No niin, nyt mä ilmoitan, että menen pumppiin ensi viikolla, älkää antako mun luistaa siitä. Hyvä kysymys on se, että miksi en menisi heti huomenaamulla :) Ehkä se tulee liian äkkiä :)
Työkaveri on ehkä vähän suojelevainen, kun tietää hoidoista. Olenhan itsekin ihan varmasti varovaisempi, kun nopeasti raskautuessa olisin ollut.

Tiitu, mä olen niin megalaiska, että jos pitäisi mennä illalla, niin keksin mitä vaan, ettei tarvii mennä :) Herään jumppa-aamuina samaan aikaan, mutta

Mulla on muuten vaikeuksia istua töissä, nivusia pakottaa... eilen kävi työterv.hoitaja katselemassa meidän istumisasentoja. Suositteli sellaista satulatuolia ja saan sellaisen testattavaksi parin viikon päästä. Ei tämä nyt välttämättä ole jatkuvaa, mutta ainakin nyt pakottaa. Miten muilla?

Voi vitsit te ootte hulvattomia :) Mä kätkätän täällä ihan vedet silmissä Juskan kommenttia, Illin välikuolemia ja gissan pohdintoja pumppiin menosta. Vatsaan sattuu tää nauraminen, joo onneksi olen yksin täällä.

Äh, tänne on tulossa joku (näkyy ikkunasta), näyttää kaupparatsulta..pah!

Palaan..

Gissa, satulatuoli on mulla ja varmaan nivusten kannalta ihan ok mutta voin taas sanoa että tää painaa aika ikävästi tuohon..miten sen nyt sanois, keskelle? Siis mulla on aika jyrkkä satula ja keskiosa on alkanut raskauden edetessä tuntua tosi inhottavalta. Eli jos satulatuolia ootte sinne sulle hommaamassa niin varmaan aika loiva malli?
Tosin ne on sit aika leveitä. Ja aluks tulee kyllä beba tosi kipeeksi!

Mulla on vähän särkenyt ristiselkää ajoittain. On mun sellainen "heikko kohta" joten voi olla että on tosi kipeä loppuraskaudessa.

Mun unohtu Molly sanoa että tuu vaan ihmeessä tänne turisemaan jos on tylsää ;) Jännityksellä odotan sun tulevaa hoitoa!

Pitäkää mulle peukkuja, meen nyt tänään katsastamaan Kampin tarjonnan, Bebesin ja Po.p:n, jälkimmäistä Gissa ainakin suositteli. En siis vieläkään ole löytänyt housuja :(
Ne Stockan housut (Mama Licious) roikkuivat päällä, ei siis vaan vatsasta vaan myös reisistä.

Jee, meille tulee tänään uusi sohva! Mies on kotona vastaanottamassa. Vanha ajateltiin lahjoittaa kierrätyskeskukseen.

Moi! Hauskoja nimipohdintoja. Mä tykkään Siljasta myös, mutta häiritsee se, kun nimi menee yksiin laivayhtiön kanssa. Poikien nimiä on jostain syystä niin paljon vaikeampi keksiä. Jos vielä tulisi poika, niin Kalle, Paavo ja Lenni olisivat harkinnassa, vaikka Paavo ei varmaankaan tulisi valituksi, kun miehellä on ollut sen niminen koira :). Tykkään myös Miskasta, mutta mies ei. Mies tykkää Eerosta, mutta minä en. Aarosta tykkäisin, mutta se nimi taitaa tulla kaveriperheen keväällä syntyvälle pojalle.

Miten ois Aniliini ihan perussuomalainen Juha, Juho tai Jaakko?

Joo, Gissa, yksiin menee nimimaku, sillä mä kutsun Kaislaa joskus Kaislakertuksi ;). Tykkään siis myös Kerttu-nimestä. Ja Kaislasta oli vähällä tulla Hertta, joten tosiaan: aika yksiin mennään nimimaussa tällä porukalla.

Mä en pysty vielä myöskään taipumaan Seppoihin ja Riittoihin, mutta meidän lapsilla viimeistään on sen nimisiä lapsia. Ajatella, jos sitä on joskus Pirkon ja Pertin mummi!

Voi Kata, harmillista, että stressiä pukkaa. Koeta kestää, ja toivottavasti asiat järjestyvät pian!

Lehdistä. Mulle tulee Image, Kodin kuvalehti, kohta Koti ja keittiö (menin lankaan, kun puhelinmyyjä soitti), Kaksplus, Lapsen maailma ja Koiramme. Image on pieninä annoksina ihan viihdyttävä, mutta jotkut jutut ovat niin tekonäppäriä tyyliltään, että ärsyttää. Kaksi vuotta tilaajana saanevat riittää. Olivian saatan tilata jossain vaiheessa, jos pidän tauon KK:sta.

Pk-seudulla tuo talonosto alkaa olla vissiin aika hankalaa. Keskituloinen kaveriperhe muutti Helsingistä Hyvinkäälle ja harkitsee talonostoa Karjaan suunnalta. Hirveät työmatkathan siitä tulee, mutta jos taloa mielii, niin ei ole paljon asiaa lähemmäs. Paitsi sillä kerrostalon kokoisella lainalla. Mua kyllä ahdistaisi ihan täysillä, jos lainaa olisi harteilla yli 100 000 euroa, niin kuin joillain on. Ja helpostihan se menee tuohon ellei hurjempaankin. Ja oishan se tosiaan kiva elääkin vähän, eikä vain maksella lyhennyksiä. Eli siis: toivottavasti Piritta teille löytyy joku kohtuullinen ratkaisu tavalla tai toisella. Tsemppiä pohdiskeluun!

Noi lasten leiskautukset ovat kyllä ihania! Juskakin tuntuu olevan oikea sanaseppo :). Sitä odotellessa... Leo kyllä järjestää muuta hauskaa koko ajan. Se on varsinainen pelle, koko ajan esiintyy. Tänään alkoi laulaa siansaksaa aamupalapöydässä, ja piteli muka mikrofonia suunsa edessä. Mistä lie tuonkin oppinut. Ja näkisittepä pojan tanssit! Menee pitkin kämppää kuin joku alkuasukas. Iskee tahtia jaloilla ja murisee virne naamalla. Hehee.

Nyt lehden pariin, kun päiväunirauha on vielä hetken olemassa.

Johan teihin on iskenyt puheripuli, jee! Ihanaa kun oli paljon luettavaa kun oma mieli on vähän maassa tän taudin takia.
Eilisen lekurin tulos oli että N on terve, pientä nuhaa lukuunottamatta mutta mulla poskiontelon tulehdus johon sitten tyrkätään antibioottia viikon verran. Auts. Edelleen aika höntti fiilis.
Ooppera jää tänään väliin ja taidan jäädä kotiin viikonlopuksikin kun aloiteltiin unikoulua viime yönä. Mä kyllästyin siihen semisyöttämiseen öisin ja eihän tuon ikäinen enää tarvii sitä. Tulos: illalla huutoa 20-21 vaikka siis vaipat puhtaat, maitoa juuri syöty ja puuroakin. Mikälie. Ja sitten huutoa 3-4 jolloin mä aluksi ravasin makkareiden väliä, mutta sitten istuin sängyn vieressä ja tassuttelin kunnes nukahti. Toivon todellakin että ensi yö olisi rauhallisempi kun mieskin on reissussa (ei silti eipä siitä keskellä yötä ole juurikaan apua) Jotenkin mä en vaan pystynyt kuuntelemaan sitä huutoa omasta sängystä vaan halusin olla vieressä vaan en ottanut syliin kuin pahimman huudon kohdalla. Sanokaa että tuollainenkin versio voisi toimia??

Keiju, voihan olla että joudut pienentämään jotain housuja koska ne mammahousut ei välttämättä ole kovinkaan istuvia. Paitsi sitten loppuraskaudesta:-).Mulla parhaat housut taisi olla H&Mn farkut ja mustat suorat housut. Musta noissa henkoissa on välillä myös eri valikoimat kaupoittain, jos viitsii vähän kiertää. Tietty jos minipallo-maha säilyy niin sit vois harkita omien kuteiden kanssa pelaamista, niitähän on erilaisia viritelmiä housun nappeihin ja noita tuubeja.

Kata, kriisejä tulee ja menee, toivottavasti jo helpottaa.

Meinaan huomenna mennä jonottamaan passia Neltsille. Toiv ei jouduta olemaan siellä koko päivää.

Jaahas, kitinä yltyy, paree tarkistaa tilanne.

No niin...

Juu, kyllä pk-seudulla saa pulittaa itsensä kipeäksi talosta, mitä oon hintoja seurannut. Miehen sisko asuu pk-seudulla ja päivittelee kanssa noita hintoja kamaliksi.
Me onneksi ostettii oma talo ns. kreivin aikaan. Talon oston jälkeen hinnat kaksinkertaistuivat täälläkin.
Mutta toisaalta jos ei tee talokauppoja sijoitusmielessä, niin kyllä talosta voi enemmän maksaakkin. Tietty kohtuus kaikessa. Onnea vaan Piritalle talon metsästykseen, ei varmaan ole ihan helppoa! Ootteko ajatelleet rakentamista?

Mä oon ostannut sitä Activia-jogurttia, mikä auttaa vatsavaivoihin, on muuten tosi hyvää. Mutta suoraan sanottuna on saannut mun suolen ihan "ylivilkkaaksi". Mua jo häiritsee olla koko ajan raapimassa tulitikkuja työpaikan vessassa. Ajattelin vaan että, vois olla hyvää ummetuksesta kärsiville mammoille. Se siitä aiheesta...

Samu tippui eilen keittiön pöydän äärestä ja löin päänsä keittiöjakkaran rappuseen, sillä seuraksella että, nenästä vuosi verta ja päähän nousi kauhea kuhmu.
Mäkun meen ihan paniikkiin jos joltain tulee nenästä verta, multa kun ei ole tullut itseltäni ikinä. Eli pelästyin ihan mielettömästi eilen, onneksi mies tuli töistä samaan aikaan. Hän sitten otti homman haltuunsa. Mä olin melkein valmis tilaamaan jo ambulanssin.

Kohta täytyy hakea T päivähoidosta. Meillä on se esikouluun ilmoittautuminen. Jännää!

Mä en ole muuten tiennyt, että suorat vatsalihakset on kielletty raskausaikana. No, ei hätää, enpä ole aikoihin innostunut jumppaamaan. Mihinkään vedettyyn jumppaan/aerobiciin mua ei kyllä saa. Palloilen ja uin mieluummin. Kotona olen tehnyt jumppapallojumppaa ja vatsalihasliikkeitä, mutten tosiaan hetkeen..

Muakin nauratti moni juttu: Juskan huudahdus, Ilonan välikuolemat, Piritan namujen metsästys..

No, voihan kökkö, kun en muistanut Katalle toivotella mielenvirkistystoivotuksia, ei se paha mieli ja stressi ole ollenkaan sen toisarvosempaa ja sivutettavaa kuin fyysiset rasitukset kropassa, mutta vaan unohtui kommentoida.

Riinuska, mun on pitkään jo pitänyt kysyä sulta, miten se sun kaverin syöpää sairastava lapsi voi? Toivottavasti oikein hyvin.

Jännästi kyllä nimivalinnat menee yksiin. Silja on miehen edesmennyt mummu, joten sekin puoltaisi kovasti sitä nimeä, jos tulee tyttö. Pojan nimeen sopisi tosiaan l-kirjain johonkin keskelle, mutta Kalle ei kelpaa mulle ja Olli on lähisuvussa. Lisää ehdotuksia!
Joo, en mäkään lämpene Sirpalle ja Keijolle, Seijalle enkä Maunolle...... :) Ehkä tosiaan joskus. Hauska ajatus Molly kuitenkin.

Mulle ei tule yhtään lehteä tällä hetkellä, kaipaan kyllä jotain. Me Naiset ja Meidän Perhe loppui juuri, jotain pitää saada tilalle. Ehkä pätkän Vauvaa tai Kaksplussaa voisi tilata, tai sitten jatkan sitä MP:ttä. Kotivinkin ja Kodin kuvalehden saan äidiltä. Viikkolehtiä, Annaa ja Me Naisia sekä käsityölehtiä luen kirjastossa. Kun vaan olis aikaa. Ei siellä kyllä Vilin kanssa käydessä mitään lehtiä lueskella.

Mä laitan Riinuska sulle Tiitun kuvan, mulla on kaikki tallessa, kun on niin iso boxi.

Mitä vaippoja taaperoisenne käyttävät? Erityisesti Lotta, kun ovat Vilin kanssa niin samankokoiset ainakin mitoiltaan, miten lie se paino sitten "jakautuu" kroppaan.
Meillä on kesästä saakka ollut käytössä Lidlin housuvaippa 9-15 kg (paitsi öisin saman puljun teippivaippa, pitää paljon paremmin), mutta nyt se kuulkaas putoaa Vilin päältä. Siis on tullut liian suureksi, V on kai kasvanut niin paljon pituutta ja pyöreys häipynyt. Ihmettelin, että miksi on alkanut huijaamaan sanoen usein, että on kakka, mutta kun pisu tulee ja painoa vaippaan, se "valahtaa polviin" ja varmaan tuntuu kakalta. Nyt ostin Liberoita, mutta vähän samaa ongelmaa. Pamperseja en ole kokeillut, Muumit eivät pidä.

Nainen pyörii koko ajan vaan vastapäivään, ei siis vaihda suuntaa välillä. :)

Ostin Danonen mustikkarahkaa, jeesaiskos se yhtään makeannälkään?? Kokeilen.

Oho, multa jäi kokonaan nelossivu lukematta, hyvä, kun turinaa riittää. Tule tosiaan säkin Molly tänne!! Toivottavasti pian ihan pysyvästi! :)

Hehee, lisää nauruja: Mariskan tulitikunraapimiset ja Leon alkuasukastanssit. Nyt Katakin linjoille, niin piristyt! :)

Piti vielä kommentoida tuota lapsen muistia. Eilen Vili oli mummin kanssa lenkillä nähnyt berninpaimenkoiran, mun tädillä on samanlainen, niin oli heti tokaissut koiruuden nähtyään, että Päppä, Miima! (En viitsi suomentaa, etteivät tunnistaudu:) Siitä on vajaat kaksi kk:tta, kun näki heidät viimeksi. Samalla reissulla näki vaarilla ison taskulampun, jota ei sen koomin ole ainakaan ääneen muistellut, mutta pari pvää sitten näki telkkarissa samanlaisen lampun, niin sanoi heti, vaai pamppu. Että muistikapasiteettia tuntuu löytyvän. Kunpa vielä koululaisena! :)

Keiju tosiaan, voithan sä ostaa belly beltin, jos et löydä istuvia mammapöksyjä. En kyllä tiedä miten ikävästi näkyy paidan läpi auki oleva vetskari/napit, kun ei kokemusta. Tai sain lainaksi kamulta ed. raskaudessa, mutten käyttänyt.

Danone tyydytti himon tällä kertaa! :D

Unohdin kokonaan toivottaa Sandelle pikaista paranemista!! Kurjia nuo taudit.

Aniliini, sun makeanhimo taitaa vahvasti puhua (Silja-?)neitosen puolesta =)

Kiitos neuvoista, mä en ole tuota tuubia ajatellut. Jotenkin kun housuista on nappi/vetskari auki, tuntuu ne jotenkin lörppänöiltä jalassa. Sellainen napakka resori olis kivempi. Toivottavasti tänään löytyis.

No jopas te pulisitte! Ja mä koitan johonkin väliin tehdä töitäkin :D Namia löytyi, sitä katos on ripoteltu vähän joka pöydälle täällä :/ Arg, mikä pullero mä olen kohta! No mä olen myös sali-intoilija ja käyn niin pitkään kuin suinkin, joten ehkä ne hennot lihakset jostain pilkistää ;)

Heh Mariska, hekottelen sun tulitikkumenekille :-D Mutta huh sentään tuota Samun putoamista. Paniikkia kerrakseen. Sitä on jotenkin aina sydän syrjällään, jos lapsi satuttaa itsensä.

Stella, mä jo mietin, että tarkottaako rouva oikeesti, että 100 000 euroa on iso laina :) Siis onhan se iso summa, mutta silti, ei se riitä mihinkään :( Mutta ongelmahan on todellakin oma: ainahan voisi muuttaa just vaikka Karjaalle tai Lohjalle, mutta jos jo nyt mun työmatka tuntuu maximipituudelta (ab 10 km suunta), niin ei ehkä kantsis muuttaa kauemmaksi. Eikä se työpaikka miksään muutu. Mies haaveilee Sipoosta, mutta huhuuuu, maksaahan se bensakin - ja aika.
Ja mies, juu, innostui jossain vaiheessa myös rakentamisesta, mutta mistäs tontti..? Eikä meidän hermoilla ja osaamistaidolla rakenneta edes autotallia. Ja vielä se pula hyvistä työmiehistä...

Me ollaan käytetty sekaisin Liberon ja Dailiksen vaippoja. Molemmat funkkaa hyvin, yllättäen toi halvempikin.

Mä en voisi istua sellaisella satulatuolilla, kun siinä ei vois lepäillä ;) On mun makuun vähän liian - heh - virallinen ja tehokas istuin. Mutta juu, ehkä kuitenkin ergonomisesti hyvä.

Meillä, tai ehkä kuitenkin vaan mulla, on aivan ihana pojannimi mielessä. Siis olen aivan ihastunut siihen, ja hihhii, onneksi ei ole tullut vielä esiin teidän top-listoissa. Aarosta tykkään minäkin, mutta mies ei =/
Viime su Hesarissa taisi olla poika kastettu: Pertti Olavi Ensioksi....

Kauhistus, Samun putoamista, miten mä luen teidän tekstejä, kun Mariskan muut jutut luin, mutta tuo kamalin jäi välistä. Onneksi ei sattunut pahemmin. Vili on kanssa lyönyt joskus suunsa pöydänkulmaan niin, että sekä huulesta että ikenistä tuli verta, pelottavan näköistä.

Keiju, katsohan seuraavasta linkistä sitä Belly Beltiä, ellei ole tuttu juttu. http://www.babyidea.fi/aidille/bellybelt/
Toivottavasti kuitenkin löydät mieleisesi mammahousut.

Piritta, ihanko niitä S-ketjun Daily-vaippoja? Mä ostin joskus Pirkkaa -ei toiminut. Nyt näytti tulevan ekasta Liberosta jotain nyppyä, äh. Ei ole ennen tullut mistään.

Mä meen tänään uimaan eli sulattelemaan. :)

Kyllä mun mielestä ainakin 100 000 euroa on tosi iso laina ja varsinkin jos sitä on yhteensä 200 000 euroa. Itsellä on se tilanne että vanhat on kohta maksettu ja vois sit ottaa lisää kun muutetaan seuraavaan mutta en kyllä mielelläni mitään 100 000 euroa haluaisi.
Mut joo, vähän samaa ongelmaa, että Hesassa halutaan asua ja kyllähän noi isot asunnot/talot on kalliita. Tosin monet saa ekan kaksioonkin ja silti pärjää tilan kanssa. Me tarvitaan kyllä jossain vaiheessa 3 makkaria koska mies tarvii oman työhuoneen.

Joo Piritta, noi rakennusmiehet on kyllä ihan...kunnon työvoimaa on vaikea saada. Vaikka meillä oli kyseessä vaan sisustusjuttuja niin silti niistä muutostöistä/työn jäljestä sai taistella/soitella perään/valittaa..huh.

Nyt kun tuli puheeksi niin mullakin on itse asiassa yks pojannimi mielessä mitä ei ole vielä tullut täällä esiin :) Ja on itse asiassa ollut jo monta vuotta, miten en sitä edes muistanutkaan. Mies ei ole vielä lämmennyt mutta ei tyrmännytkään. Tytölle olis toinen nimi valmiina.

Luova tauko...ja heti täällä, heh. Itse asiassa olen ollut tosi tehokas tänään.

Mun tarttee kokeilla tota Activiaa! Hyvää päivää –juoma on jo peruselintarvike mulle. Auttaa. Cittarista en ole edelleenkään sitä löytänyt.

Ansku, meillä Liberon Up&Go -vaipat. Just ostettiin sitä isompaa (6?) kokoa, olisiko kilot 13-20 kg, kun muutaman kerran falskasi ed. koko yöllä. Pampers ei muodoltaan sovi L:lle ja niistä tuli punainen peppukin ja lisäksi mua ällötti se täyden vaipan imuosan geelimäisyys. Päiväkotiin pitää kuulemma viedä teippivaippoja, itse en ole yrittänyt taistella niitä päälle sen jälkeen, kun Lotta nousi 7 kk iässä seisomaan...

Mä istun satunnaisesti satulatuolissa töissä. Ei oo oikein munkaan juttu, just samasta syystä, kun P:lläkin. Toisinaan pitää voida nojata rennosti taaksepäin tutkailemaan aikaansaannostaan ruudulla.

Mä kyllä toivon, että selvittäisiin niin, että velkaa olisi yhteensä maksimissaan 100 000 euroa. Kyllä sekin on aika kaamea summa! Kun sitä toivoisi joskus tässä elämässä vielä olevansa velatonkin. Mä muistan, kun vanhemmat sai lainat maksettua, silloin juotiin kakkukahveet. Niitä odotellessa... Eeh, mä täällä kuvittelen P:n ja miehensä pykäämään autotallia. Kandee tosiaan harkita tarkkaan rakentajiksi ryhtymistä, näyttää aika heviltä jo sivusta seurattuna. Riinuska ja gissa voi varmaan kertoa tarkemmin. ;-)

Nyt vielä pari hommaa pulkkaan ja sitten perheen pariin. Katalle tsemppiä stressin selättämiseen!

Mä oon huomenna työmatkalla joten oikein mukavaa viikonloppua kaikille! Varmaan tuun piipahtaan la tai su koneella kurkkimaan Nasupin ja Sanelman siirtokuulumisia.

Hih, meillä taitaa olla kohta koossa 100 000 egee lainaa per naama...ei oo halpaa tuo rakentaminen. Eikä meidän kämppä silloin 4 vuotta sitten niin ÄLYN kallis ollut, ihan keskitasoa. Että aika äkkiä sellaisen summan saa kasaan, takaisinmaksu on sitten pidempi juttu:-)). Muistaakseni viimeinen lyhennys vuonna 2019. Siis kunnes mies keksii taas ottaa uutta lainaa jotain seuraavaa pytinkiä varten. Vielä esittäisin sellaisen pointin velattomuudesta että jotain (asunto)lainaa kannattaisi aina olla että saisi vähennettyä korkoja verotuksessa. Näin on mulle joku viisas joskus sanonut, älkää vaan esittäkö jatkokysymyksiä kun kauppatieteen opinnoista on NIIN kauan.

Piti noista lasten taidoista kommentoida: N osaa myös moikata! On tosi koomisen näköinen kun me hihitellään sen taidolle, kun käsi on vähän siihen suuntaan ylhäällä ja auki. Lisäksi osaa narskuttaa hampaita, voisitko Nekku ammattilaisena sanoa miten se on mahdollista kun tyypillä on kaksi alahammasta ja ne kaksi kulmahampaiden tynkää? Musta niiden ei pitäisi edes osua kohdalleen?? Eilen laskettiin pinnasängyn pohjaa ettei konttausharjoitukset vie laidan yli.

Meillä käytössä Liberon vaipat, niissä ei ole voiteita ja on toimineet hyvin eikä ole näppyjä kuten Pamperseista. Ja taidoista vielä, N osaa itse avata teippivaippansa. Suostuu siis edelleen vaihdettavaksi hoitoalustalla ja siinä ikäänkuin vaivihkaa kokeilee irtooko, tosi hupaisaa, ääni on kai kiva.

Eikös siitä Illin veljestä pitänyt tulla Onni? Jos nyt oikein muistan? Se oli meillä vakavassa harkinnassa jos olis ollut poika, mun isoisoisä oli O, mutta sitten ilmeni että miehen puolen juoppo-setä on Onni. Ja eipä me poikaakaan saatu;-).

Huomenta, jesh, perjantai.

Lainoista...Eipä tuolla yhteensä 100 000 euron lainalla kyllä kummoista asuntoa osteta täältä E-Suomesta. Tosin kaikkihan riippuu siitä, koska on ostanut ensiasunnon, onko vanhaa kämppää myytävänä jne. Me ostettiin 4 vuotta sitten molempien ensiasunto, joten eipä sitä omaa rahaa ollut paljon laitettavaksi, joten oli otettava kova laina. Ei nyt sentään 100 000 / naama, mutta kuitenkin paaaaljon enemmän kuin yhteensä se satku. Kyllä on monta kertaa kaduttanut, miksen ostanut jotain pikkukämppää jo joskus 90-luvun alussa, kyllä niillä vuokriin menneillä rahoilla olisi hyvin jo lyhentänyt omaa. Mutta nuorempana sitä ajatteli niin eri tavalla, joten turha sitä on enää surra. Ei me kyllä stressiä oteta veloista, niinkuin Sandemanikin sanoi, aina sitä kannattaa jonkun verran olla;)

Hurja ilmalento Samulla ollut, onneksi selvisitte säikähdyksellä.

Eilen kopsahti postissa sen veriseulan tulokset. Riski downin syndroomaan on 1:14000, joten ei kovin todennäköistä. Tietysti sitä voi olla paljon muutakin, mutta kyllä tuokin jo helpottaa. Rakenneultraa odotellessa...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Huomenta!

Lainoista... Meiltäpäin ei ok-taloa irtoa alle 200000, niin tuskin irtoaa uudeltamaaltakaan. Meillä on kyllä tuon verran lainaa, vaikka talo on 98 % itse rakennettu, ei siis ulkopuolista työvoimaa. Jos olisi rakennutettu, summan voisi vähintään tuplata. Tietysti arvohan on reippaasti lainan ylittävä, musta sekin on aika tärkeä pointti. Siis että vaikka on iso laina, niin omaisuuden arvo on kuitenkin reilusti enemmän. Harva kuitenkaan rakentaa enää itse, joten lainat on reippaasti suurempia kuin meidän, mutta sitten on varmaan tulotkin :)
No, nämähän on niitä ikuisuuskysymyksiä, jokainen on valmis maksamaan siitä, minkä kokee tärkeäksi. Joku ostaa 50 000 euron auton ja sitä mä taas en ymmärrä yhtään.

En mä omasta tuolista luopuisi, joten voisin sitten vaihdella mielen mukaan. Lisäksi on mulla vaan lainassa ja varmaan siirtyy sitten jollekin toiselle raskaana olevalle mun jälkeen. Meillä niitä riittää, kun on naisvaltainen tsto ja 300 ihmistä töissä :)
Th muuten sanoi, että pitää valita sitten sellainen naiselle sopiva malli, eli niissä on ilmeisesti paljonkin eroja. Puhui nimenomaan siitä, että miesten malli on sellainen terävä. No, katsotaan kuinka käy.

Kiva kun Tiitu sai tulokset, helpottaa mukavasti :)

Te olette kirjoittaneet niin paljon, etten tiedä enää mitä piti kommentoida..
Kävin muuten pumpissa aamulla, vähänkö olen reipas :)
Onneksi söin sitten reilusti herkkuja, kun töissä oli tarjolla, pääsi siitäkin hyödystä sitten eroon!!
Vatsalihakset jätin tekemättä, tein sitten sellasia vyötäröliikkeitä. Oikein kivaa oli, ei mitään huonoja fiiliksiä. Normaalista poiketen söin ennen tuntia ja pissahätä iski jo kesken tunnin :)

Aurinkoista perjantaita!!

Perjantai, jee!!! gissa ollut reippaana, hyvä.

Hino riskiluku Tiitulla.

Keiju onkin reissun päällä, joten tänään ei kuulla, löysikö mielensä byysat vai kulkeeko nappi auki. Mammavaatteissa tosiaan joutuu vähän tinkimään tottumuksistaan.

Noh, kyllä mä verotuksen nimissä voin pitää karvan verran asuntolainaa, mutta kun nyt saisi ton isomman setin alta pois maksettua. Todellakin valintakysymyksiä, mua ei esim. saisi kehyskuntiin pitkien työmatkojen taakse halvemman asunnon toivossa, joten näillä ehdoilla ja neliöillä mennään. :-) Meillä on siitä hieno tilanne, että mies osti pienen perinnön voimin asunnon 90-luvulla, joka sitten yhdessä vaihdettiin isompaan kaksioon ja edelleen tähän nykyiseen. Aika monta kertaa ollaan lämpimästi ajateltu kaukaista sukulaistätiä, jonka pikku perintö on kertautunut tässä matkan varrella moninkertaiseksi asunnonvaihtojen yhteydessä! Nykyinen ostettiin hyvään aikaan, asunnon arvo on noussut muutamassa vuodessa reilusti yli 100 000 euroa. Mutta tuossa vielä hetki pysytään. Eikä sitä velan määrää tosiaan arjessa ajattele, kun palkka juoksee jne. Onneksi.

Sande, voisiko Nellis narskuttaa ikeniään? Nekin narisee ja kutisee paljonkin, varmaan varsinkin, jos sieltä pukkaa uutta legoa pintaan. Ei kyllä oikeassa purennassa tosiaan pitäisi mennä alaykköset yläkulmahampaiden kanssa vastakkain.

Ehdotuksia viikonlopun sapuskaksi? Illaksi tiedossa ikisuosikki kanacaesarsalaatti.

Perejantaita!
Masu täynnä taas namiruokaa ja pähkinävaahtoa, kyl ei töissä(kään) pääse laihtumaan :-)

Tuli muuten mieleen, kun mies valitteli taas ankeeta keliä ja pohti mitä tekisivät, että miehillä on varmaan aika erilaistakin olla kotona, koska ei ole seuraa samalla tavalla kuin itsellä oli. Että pitemmän päälle kävisi varmaan aika tylsäksikin. Hyvin he kaksistaankin viihtyvät, mutta sitä samaa on sitte kyllä joka ikunen arkipvä...

Taloasioista vielä. Joskus katseltiin talopakettien hintoja, niin ei nekään mitään halpoja ole. Jos haluaa jotain spesiaalia materiaaleihin, niin hintahan pomppaa reippaasti ylös. Ne paketteihin kuuluvat matskut kun ainakin mun silmään oli perin ankeita. Ylipäätään rakentaminen ei ole meidän juttu, vaikka se mahdollistaisi unelmien kodin, joten sitten joutuu tinkimään kyllä monesta muusta asiasta.

Niin, siis tietenkin tarkoitinkin tolla huntilla, että lisälainaa vielä asunnon myymisen jälkeenkin. Jos me haluttais okt (tai edes kiva iso rivari..) Hgistä, lisälaina olisi yli 100 000 egee. Että huh huh vaan. Olettaen toki vielä sitäkin, että asunnosta saisi maksimi-hitashinnan. No se on hyvä pitää taukoa näistä asioista aina välillä, ettei liikaa ahdistu. Onneksi kehyskunnat ei ole vielä tulleet lukuun, ja toiv. eivät tulekaan!

Hyvät seulatulokset tosiaan Tiitulla, hinoa!

Ajatella muuten, että Häkkisetkin eroaa..kaikenlaista. No ihmekös tuo on, että Mika löytää jostain kauniimman ja nuoremman, on tainut houkutus olla vähän liian suuri.

Joo A, ne Dailikset on siis S-marketin brändi. Aika lirppanoita ne on, mutta koska eivät falskaa eikä tule iho-oireita niin menköön joskus. Ovat halpoja. Yöksi laitetaan useimmiten libero.

Vklopun sapuskaksi..hm..me tehtiin viime vkloppuna ceasaria ja focacciaa siihen kylkeen. Tosin F:sta tuli hiukka liian suolasta, kun intouduin laittamaan - ohjeen mukaan - huhmareeseen merisuolaa mikä ei tietenkään murskaantunut toivotulla tavalla. Nyt oon kerännyt parempia ohjeita, koska ylipäätään toi on maailman helpoin lisäke saladille ja namia tietty myös.
Me käydään tänään vähän shoppailemassa M:n kanssa, kun isi mene kaverinsa kanssa leffaan. Ja tietty purilaisille mennään myös ;-) Huomenna teen lammaspullia (tytöt, onko testattu jo?? :) ja sunnuntaiksi varmaan tandoorikanaa. Hih N, löysin viimein Valtsusta sitä pakasteboileria! Pitää sulta vielä saada se täyteohje, kuulosti herkulta.

Höh, menipäs omanapaiseksi. Mitäs muiden pe:in? Onko Katalla jo parempi mieli?

IHANAA LEIJONAT, IHANAA!!Tässä valmistaudun huomiseen Suomi-Venäjä turneeseen.
Tunnin päästä pitäisi taksin suhata pihaan ja matka kohti satamaa voi alkaa.
Pojat vietiin mummolaan. Kiva fiilis päästä vähän tuulettumaan.

Hyvät arvot Tiitulla. Kiva!

Mä käytän Samulla vaan ja ainoastaan Dailyn housuvaippoja. Mun mielestä ovat hyviä ja eivät falskaa yli. Ja niissä on se joutsenmerkkikin..

Mitäs vielä, ei nyt irtoo enempää. Joten se on moro ja kaikille mukavaa viikonloppua!
Katalle toivottelen parempaa mieltä myös.

Meillä oli pk-treffit tänään Hertoilla kun mullakin oli auto käytössä ja päästiin mukaan kätevästi! Kiitokset vaan kestityksestä, namia oli se Hertan puolivuotiskaakku! (miten niin herkkupeba?)

Mua ahistaa kun en oo moneen viikonloppuun tehnyt kunnolla ruokaa. Menty vaan jollain voileivillä kun ei oikein oon oltu yhtäaikaa kotona. Eikä oo käynyt kamuja kylässä joille olis kokannut. Mä aina vaan niitä samoja sapuskoita pyörittelen, pitäis oikeasti olla aktiivisempi hakemaan uusia reseptejä.

Mun pitäisi kirjottaa se duunihakemus mutta arvatkaa onko inspistä. Viime yönä, siis aamun tunteina kun en saanut unta, kehittelin täydellisiä lauseita, mutta muistissa on tällä hetkellä tasan nolla lausetta. Pitäisi vissiin ottaa kynä ja paperia sängyn viereen? Duunihakemusta en ole tehnyt varmaan kuuteen vuoteen joten hiukan on ruostetta eikä minkäänlaista pohjaa olemassa. Murr.

Katalle piti vielä sanomani että asioilla on tapana järjestyä, suuntaan tai toiseen. Voit aina soittaa jos tarviit juttukumppania.

Puhuitte lehdistäkin jossain vaiheessa, meille tulee Me naiset, Koti&Keittiö, Aku Ankka, metsästys&kalastus, tieteen kuvalehti (jonka just lopetin) ja sit talouselämä. Anopilta saan Meidän Mökki-lehden ja Avotakan. Kummaa on musta se että nyt äippälomalla on tilausmyyjät häirinneet vaikka mulla on sellainen suoramyyntikielto. Pitääköhän se uusia tietyin väliajoin?

Unikoulusta: viime yönä huutoa klo 3-4 välillä yhteensä 20 min, ei paha. Vähentyi kuitenkin edellisestä yöstä 30 min! Eikä tissiä annettu ennenkuin aamulla puoli kasi kun herättiin. Ensi yönä jatketaan samaa rataa.