Tahkoojaplussat 65

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moro tytöt.

Vastaan tässä Keijulle hetimiten, eli taustalla on siis iso-Hertta kun pikku-Hertta ei vielä yksin istu syöttiksessä.

IHANAA, Nekku! Lisää tahkoojabeibejä:-). On siinä Viljamillla, Masalla, Juskalla, Samulla, Vilillä ja Leolla haaremia jos joskus saadaan uusi tahkoojameetinki pystyyn:-). Mistä lie johtuu tämä tyttöbuumi meitin porukassa?

Viikkis oli nopea ja tehokas. Pe-illan istuin kotona, mies oli asiakkaiden kanssa matsissa ja baarissa. Kotiutui 3.30 :-((. Lauantaina oli sitten kavereiden häät. HAUSKAA! Mummi oli Nelliksen kanssa. N oli saanut jonkun hysteerisen itkukohtauksen klo 23, mutta muuten oli ollut kiltisti. Me oltiin kotona 2.30 joten aika riittävästi saatiin bilettää. Eilinen olikin sitten ihan pelastusarmeijan kokouksesta...aargh. Kumma miten MUN pitää nousta lapsen kanssa joka aamu, vaikka kuinka olisin ollut samoissa juhlissa ja yhtä myöhään mennyt nukkumaan? GRRR.

Tänään jätetään vauvauinti väliin kun on vähän nuhaa kaikilla. Mennään sit vaiks mielummin pulkkamäkeen. Kun vielä on lunta. Päivällä käytiin Neltsin kanssa laskemassa mäkeä, taisi vain olla enemmän innostunut muista lapsista. Pari kertaa laskettiin ja sitten rakensin lumiukon omaan pihaan. On se vaan kivaa että on nämä vuodenajat, vaikka kaippa huomiseksi on taas luvattu vesisadetta ja lumet katoaa, again.

Ens viikonlopuksi taidetaan ajaa Neltsin kanssa maalle mun vanhempien luokse. Jos sais ruokaa ja hoivaa kun mies on reissussa. Taidan kysyä jos Nelliksen kummitäti lähtis messiin.

Huih Keijukaisen aamua. Koitahan levätä ja ottaa muutenkin rauhassa. Hyvä että kaikki kuitenkin pienellä ok.

Mariska, me mennään Silja Europalla Tku-Tukholma-Tku. Milläs te?

Huomenta!
Voi miten mä unohdin, että se po.p löytyy myös Helsingistä, sori :) No, toivottavasti Keiju löytää mieleiset housut, edes jostain!

Tuntuu, että se rakenneultra on vielä ihan kamalan kaukana, voi että! Onneksi pääsen ensi maanantaina kuuntelemaan sydänääniä neuvolaan, vähän ehkä helpottaa.

Sain muuten ystävältä lainaksi turvavyön alentimen, onko muilla ollut käytössä? Olenkohan mä jo kirjoittanut tästä... no, jättääkää huomioimatta, jos olen :)

Mukavaa päivää kaikille!!

Huomenta,

Hui, mikä aamu Keijulla eilen, onneksi selvisi, eikä mitään vakavaa. Voin vain kuvitella miten paljon säikäyttää. Olisin varmaan sijassasi ottanut niin paljon sairaslomaa, kuin lekuri antaa;)

Kävin eilen reippaalla kävelylenkillä ja alkoi jossain vaiheessa ottamaan vatsaan... Tuossa ihan navan ympäristössä sillä tavalla jotenkin meni kovaksi, ei kuitenkaan sattunut. Voiko olla jo (vk 13+) supistuksia tässä vaiheessa? Miltä ne tuntuu? Helpotti selvästi, kun laskin tahtia, eikä sen jälkeen ole ollut.

Gissa, en ole koskaan kuullutkaan turvavyön alentimesta, ilmeisesti sillä saa turvavyön jotenkin vatsan alle? Tarvitaanko sellaistakin?;) Kärsivällisyyttä vaan siihen ultran odotteluun, mulla se vasta kaukana on, vielä 1,5 kk:) Mullakin on kyllä ensi viikolla neuvola.

Ihanaa Nekku, kaikki hyvin! :) Voi suloisia, sitten niitä on kaksi! Tosi hauska nähdä ovatko siskokset sitten luonteeltaan samanlaisia touhukkaita tättähääriä, hih.

Matiaksesta taitaa tulla tyttöhaaremin pikku keisari ainoana poikana teidän keskinäisillä pizzatreffeillä tulevaisuudessa, believe you me ;)

Keijukaisen kirjoitus aivan säikäytti, huih, en osanut sellaista odottaa ollenkaan esim. toisen puolen jutuista päätellen, tuli siis ihan puun takaa. Onneksi pääsit heti jonkun juttusille ja kaikki olikin ok! Lepäile ja pidä itsestäsi ja bebestä huolta.

Huomenta, ihanaa kun ootte puheliaalla päällä heti aamusta.

Tiitu, kyllä kivuttomat harjoitus supistukset tuntuvat justiin tolta. Vatsa menee "pinkeeksi". Mulla oli Samusta tosi aikaisessa vaiheessa noita kivuttomia suppareita, Teemusta en muista tai sitten en vain osannut niita tunnistaa. Ne ei ole vaarallisia mutta, kannattaa varmaan kysyy neuvolasta jos niitä alkaa tulla kamalan tiuhaan.

Sanelma me mennään Silja Symphonylla Hki-Tukholma-Hki. Hih, jos oltaisiin menty samalla laivalla oltais voitu treffata :) Hauskaa risteilyä muuten jos en muista sitä vielä erikseen toivottaa.

Nyt täytyy taas palata ahertamaan..

Öööh, mikä olo. Pää täynnä räkää ja soffalta ei jaksaisi nousta. Auts. N ei onneksi vaikuta kovin sairaalta, vaikka yöllä kyllä suppoiltiin kun ei edes tissi auttanut huutoon. Mitä lie.
Nyt mä vasta hokasin että Keijulla oli pelottavia hetkiä, HUI! Mullahan vuosi kohdusta vkolle 16 asti tasaisin väliajoin ja muistan kyllä ne kauhun hetket. Ei tarttis sillai pelotella.
Gissa, meitin naapuri (se hysteerinen mama) tarjosi mulle sellaista turvavyön alenninta lainaksi mutta en koskaan kokenut tarpeelliseksi. Aika loppuraskauden juttuja kun sulla varmaan on vielä mahan alla tilaa. Voithan kokeilla, mut mä en ainakaan maksaisi sellaisesta, eri asia jos saa lainaksi/omaksi.
Mä yritän tässä samalla päästä läpi neuvolaan varatakseni 10 kk aikaa. Aika varattua! Ja hammashygienistin sain vasta huhtikuun puoleenväliin, mutta ehtiipä sitten tulla lisää hampaita siihen mennessä?
Mä olen nyt päättänyt hankkia potan, hää kun on aika säännöllinen noissa tekeleissään niin oppisi istumaan siinäkin. Vielä pitäisi löytää jonkun muun värinen kuin v.sin tai v.pun versio...ja pitäisköhän siinä olla irrotettava pottaosa (vrt babybjörn) vai ihan perussetti? Kysyn nyt tässäkin neuvoa tukiryhmältä kun pää ei jaksa käsitellä...

Juu ja hipheihurraa, tuhrut on alkaneet. Johan olikin kahdet menkat jotka alkoi poks vaan kerrasta ja nyt saa sitten näköjään tuhruilla again. Kele tätä naisen elämätä! Pitäisi sitten päättää mikä on kp1 että osaa aloittaa pilsut. KELE!

Täällä taas suupieliä pyyhitään kermavaahdosta, rattikelkkalenkin jälkeen aamupäivällä poikettiin leipomosta hakemaan meille kunnon pullat, nam! Milloin mä taas saan katkeamaan tämän makean- ja muun ylen palttisen syönnin??!!

Ei oikein mitään asiaa, Sandelle paranemistoivotukset, toivottavasti on pelkkää flunssaa eikä mitään viirusta, se oli kamalata se!

Babybjörnilla on Sande ainakin keltaisia pottia. Meillä ihan perusmallinen orthex (?), istuu siinä vaihtelevalla menestyksellä. Mutta luulisin, että vaikka olisi turvavyöllinen, niin nousisi potta persuksissa ylös, silloin kuin päättää, ettei siinä huvita istua. Taas on se vaihe, ettei juuri huvita.

Tiitu, samaa mieltä kuin Mariska, vaarattomia harjoitussupistuksia olet "saanut aikaan". Mulla alkoi tässä raskaudessa ne kanssa joskus rv 12 tienoilla, Vilistä hieman myöhemmin. Inhaa kiristystä, vaikkei sinänsä satutakaan. Vauhtia vaan himmaat hetkeksi, niin kuin teitkin, eivät ole vahingollisia. Mulla kipeämpiäkin supisteluja ollut jo ja silti "suu kiinni". =)

Me lähdetään laskiaisriehaan (vähän kurja ilma), saapi nähdä peittoaako Vilkku Lotan makkaransyönnissä, aiotaan paistella kyrsät. :) Terveellistä ruokavaliota tälle päivälle siis, pullaa ja makkarata!

Moi kaikille! Ihanaa, Nekku, toinen tyttö! Mutta ennen kaikkea ihanaa, että kaikki on hinosti ja voitte rauhallisin mielin olla. Olisi kyllä kivaa nähdä teidän kaikkien masut. Onnistuisikohan pk-treffit joku ilta?

Hui Keijun vuotoa! Hyvä, että menit Kättärille tsekattavaksi ja kaikki on reilassa. Voih, noita ekoja vatsan kutinoita, ihania. Kuinka kauan meinaat muuten, Keiju, käydä tanssissa? Mä lopetin aika varhain, kun meillä aika akrobaattista, kärrypyöriä, käsilläseisontaa ja kaikenlaista hyppimistä ja pomppimista. Tai vaihdoin vähän rauhallisempaan lajiin, jota jatkoin aika pitkälle. Kysyit joskus, että meinaanko "laittaa" Hertan tanssitunneille. Noh, kieltämättä olisi kiva tutustuttaa tyttö tanssin maailmaan :).

Onnea Vanessalle ensiaskelista, liikkistä!

Oon väsännyt työhakemusta... Plääh, voi kun olisi tullut paikka hakuun vähän myöhemmin.

Hauskoja risteilyjä Sanelmalle ja Mariskalle! Mä luulen, että joku pikkumatka mekin tehdään keväällä. Ei jaksa odottaa heinäkuun Kreikkaan asti.

Sandelle pikaista paranemista! Tuhruja, argh.. KOskahan mulle ilmestyy, hyi kamala.

Jaahas, Pikku-H nukkunut jo puolitoista tuntia partsilla. Tänään on vielä vauvamuskari, kotiäidin päivän kohokohta..

Moro,
Flunssa senkun kiristää otettaan, viime yö oli aika horroria. N on jostain syystä ruvennut heräämään klo 23 ja 24 välillä hirmu huutoon ja siihen ei auta iskän eikä äidin sylittelyt eikä tutti eikä unirätti,eikä suppo, ainoastaan tissi. Eikä sekään täysin. Mikä lie VAIHE! Tosi rasittavaa. Kertokaa että se menee PIAN ohi.

Tänään N kääntyi mahalta selälleen ja muka ei osaa enää takaisin, kitisee simona ärsytystään. Hohhoijaa, milloinkahan hiffaa petrata liikkumistaan. Tuntuu että sitä tekee karhunpalveluksen kun käy kääntämässä tai asettamassa istumaan, mutta kun toinen on ihan laiska. Ja sit kitisee. Kai se joskus itsekin älyää tehdä jotain??? Pliis?

Mä löysin kanssa yhden duunin jota meinasin hakea. Sitä on vaan niin ruosteessa että hakemuksen tekeminen ahistaa jo kamalasti. Ja vielä englanniksi. Ehkä sitä viikonloppuna saa inspiraation.

Tänään meen lekuriin, flunssa hiipii keuhkoihin:-(. Voiskohan se tätsy samalla vilkaista Nelliksen korvat, kun tuntuu hierovan niitä yhtenään ja on nuhainen. Ei olis kivaa saada korvatulehdusta.

Mua ottaa aivoon et se tanssiohjelma tulee nelpalta seitsemältä. Arvatkaa saako meillä katsoa muuta kuin uutisia siihen aikaan? Ja jos saa niin silloin N yleensä järkkää muuta ohjelmaa, syö yleensä iltapuuroa tai on jo iltapesulla. Ehkä sit ens vuonna mäkin pääsen ihailemaan muiden taitoja.

Voi olla että jään kotiin viikonlopuksi. En jaksais yksin ajaa k-suomeen asti tämän olon kanssa vaikka siellä oliskin muita hoitajia. Ehkä meen vaan anopille täysihoitoon tai kippaan Nelliksen sinne että saan rauhassa kirjoittaa hakemusta. Huomenna piti mennä oopperaan, mutta peruutin senkin jo:-(. Tosi kökköä. Eikä kotona ole mitään hyvää kahvin kanssa:-(. Valivali. Ja muskari jää tänään väliin:-(.

Tänään siis megavalivalia joten en piinaa teitä enempää....

Tervehdys!

Sande, meillä on aina silloin tällöin sellaista, että V herää yöllä ja huutaa kuin syötävä, ihan hysteerisenä eikä mikään auta. Just edellisiltana heräs kymmeneltä ja huusi vain. Annoin jopa tissiä yhdeltätoista mutta sekään ei auttanut. Sitten noustiin ylös hetkeksi, ja leikki sitten ihan tyytyväisenä hetken. Sänkyyn mennessä huuto alkoi uudestaa, puolilta öin sippasi vasta. Mitä lie tuommoiset.

Äh nyt jäi juttu alkuunsa kun Vanessa heräsi, palataan..

Höh, kun ootte hiljaa.

Ankeus Sanden tautia. Lotallakin lievää lämpöä, +38,2 oli ollut aamusella. Nukkui levottomasti, itkahteli useean otteeseen. Vähän flunssaa. Oli kuulemma kuitenkin ihan reipas oma itsensä, joten vaihtoivat puiston museossa käyntiin, ruokakin oli maistunut normaaliin tapaan. Tropit säästellään siihen, jos tulee kurja olo. Mikä näiden tän ikäisten normaali ruumiinlämpö muuten on?

L:llakin oli muutamia tuollaisia huutojutskia jossain vaiheessa. Ei selvinnyt, mitä olivat. Huusi jotenkin ihan transsissa, oli oikeastaan unessa silloin. Unia?

Mitenkäs Vanen kävelyt ovat jatkuneet?

Musta on niin huippua seurata tuota kielellistä kehitystä, se on huikeaa, miten omaksuvat äidinkielensä. Yleensä L taivuttaa aivan oikein, mutta sanoo esim. ”pestään käsit” eikä kädet. Heh, toi L:n tapa olisikin loogisin vaihtoehto, mutta kun meitillä on toi astevaihtelu... Ja siis suu käy aivan tauotta. Sillä on niin hauskoja juttuja ja mun sydän on ihan sulaa vahaa, kun vaikka istuu sylissä kasvot muhun päin ja suurilla silmillään killittää suoraan kohti ja selittää jotain tai kuuntelee pää kallellaan. Oih, ihana tapaus. Hehee, sanon nyt näin, kun on tässä muutakin elämää. ;-)

Tiedättekö, toi rakenneultra oli mulle selkeästi joku henkinen etappi ehkä enemmän kuin tajusinkaan. Nyt mun mielen on vallannut ihan totaalinen riemu (ja usko) siihen, että saadaan uusi ihminen perheeseen. Ja jotenkin se ajatus siskoksista on aivan hurmaava. Laitelkaas muuten nimiehdotuksia. Haussa siis konstailematon perusnimi, ei mitään kikkailuja. Muutama ajatus jo herännyt itsellämmekin.

Kiitokset Anskulle kuvista! Tosi kompakti pakki sulla muuten vielä.

Mitäs muille?

Pikaseen täällä ennen kuin J heräilee...

Nekku, ihana lukea sun hyviä uutisia ja helpottunutta oloa. Onnea!

Flunssaa liikenteessä, paranemisia itse kullekkin! Kuinkas moni muuten rokotutti jälkikasvunsa influenssaa vastaan? J: lle otettiin onneksi, sillä tarhassa alkoi tauti jyllätä maanantaina. Ei kait 100varma suoja ole, mutta silti.

Meilläkin on ollut /on yhä noita käsittämättömiä huutokohtauksia yöllä. Veikkaan unia, koska ei edes avaa silmiään ja kun saa hänet hieman hereille, rauhottuu.
Nyt kyllä ollut taas ennätysmäistä kiukkuilua kun vimonen (tai siis ylhäältä puuttuu vielä 2) takahammas alas on tulossa. Kyllä on poitsulla tehnyt joka ikinen hammas niiiiiiin kipeetä.

Sande, mikset ota tanssiohjelmaa nauhalle? Meillä ei ainakaan saa katsoa mitään rauhassa ennen ilta yhdeksää. Me katsellaan se silloin yhdessä nauhalta. Tosin jaksossa ei ehdi ikinä tapahtua mitään! Sais tulla tuplajaksoja.

Keiju, mä vaan ihailen Huippiksissa sitä Nnennaa jakso jaksolta enemmän. On musta ihan tositosi kaunis. Ehkä vähän liian rauhallinen kuitenkin. Onneksi se aasialainen tippui, rasittava tapaus. Mä en tykännyt siitä Karista ollenkaan, näytti mun mielestä joltain mopsilta kun naama omituisesti kasassa. Hyi muakin :) Se musta nainen (en muista nimeä), jolla on hampaiden välissä iso rako, näyttää hyvältä kuvissa, muttei luonnossa.

Tsemppiä työnhakuun Hertta ja Sande!

Mua taas kutsutaan, huoh. Olis kiva jos heräis ilman tuota huutoa. Mokomat hampaat!

No voihan, Sande sulla on tosiaan huono päivä tänään. Flunssat on kyllä syvältä, siitä ei pääse mihinkään. Toi vaihe, kun muksu ei oikein pääse liikkeelle, vaikka tahtoa olisi, on myös yksi henkinen koettelemus mamalle. Mä muistan laittaneeni M:n joskus sitteriin istumaan, kun aikansa mankui lattialla, kun ei päässyt toiseen suuntaan ympäri. Se oli sellaista rumbaa sitteristä lattialle, joka oli tosiaan vain _vaihe_. Takuulla hyvinkin pian N hiffaa liikkumiseen tai M:n tavoin kehittää jonkun ihkauniikin liikkumistyylin. Zemppiä toipilastaloon.

Piti muuten just kirjoittaa vähän samaa Matskusta kuin N sanoit Lodesta: mutta siis huumorin kehittymisestä :) Ei ole mitään parempaa kuin kätkättää tämän ikäisen muksun kanssa :-) On niin hupaisa seurata, mikä naurattaa ja miten lapsi oivaltaa, että jossakin leikissä on mukana hassua huumoria. Ja se nauru :D Voi veljet, miten ihanan kuuloista.
Mutta joo, tuota puhepuolta odotan kovasti, koska se avaa aivan uuden kontaktin lapseen. Ja miten liikkistä kuulla sitä höpinää ja niitä makeita oivalluksia!

Mammavaatteista tuli vielä mieleen, että mä olen pitänyt ihan normifarkkuja koko ajan, ja pidän varmaan loppuun asti. Niissä on niin matala vyötärö ja leveä lantio-osa, että menevät hyvin päälle. Tämä on siis sellaiseen kategoriaan menevä ostos, että "pakko saada uudet farkut, vaikka kiloja vielä +5 kg lähtöpainoon..." siis joskus vuosi sitten. No saanpahan nyt kaiken hyödyn, kun joskus - toivottavasti - jäävät liian isoiksi. Vaikkakin, apua, palautuuko lantio ikuna entisiin mittoihin..?

Hihii, M:n haaremi senkun kasvaa :-) Siskokset kuulostaa kyllä ihanalta N. Ja mä hingun niitä veljeksiä, hehee. No ei vaan, tyttökin olisi aika kiva juttu. Meillä on tytölle jo mielessä nimi, mutta taidan pitää salassa ;) Liisa ja Lotta ois aika hyvä kaksikko vai mitä? Tai Laura tai Liina. Ööh, taisin vähän jumittua tuohon samakirjain-ajatukseen...

Jees, se ois päivän kahvihetken vuoro. Ja meillä on järkky laatikko karkkia ja suklaatia täällä.. Th antaa satikutia :/ Onneksi olen pysynyt vielä spinningpyörän päällä.

Tulkaas muutkin turisemaan! Vai onks jossain pulkkakelit? :)

Heips. Kurjaa, että flunssa on Sanden vaivana, hus pois! Leo on saanut tuollaisia huutokohtauksia silloin tällöin koko ikänsä (harvoin, onneksi). Syyksi olen veikannut unia ja liikkumiseen liittyviä kehitysvaiheita. Kaislallakin niitä on ollut muutamana yönä.

Tosiaan, mukavaa että Nekulla on nyt hyvä olo. Nimiehdotuksia, hmm. Jos haluatte, että alkaa samalla kuin Lotta, niin Laura? Jos taas ei, niin Noora, Tuulia, Veera tai Inka?

Riinuska, meillä Leo sai influenssarokotukset.

Katsoin sairas lapsi -sivustolta joskus, että aamulla mitattuna (peräsuolesta) lapsella on kuumetta, jos asteita on yli 37,5 ja illalla mitattuna yli 37,8.

Minä toivotan myös tsemppiä työnhakupuuhiin.

Meillä ei oikein mitään ihmeellistä. Kerhossa käytiin tänään, Leo oli onnessaan. Kaislalla kova meno päällä, pääsee jo vähän eteenpäinkin ja syö soseita innolla. Lounaaksi upposi jo kokonainen purkillinen kasvissosetta ja perään vielä 1/3 purkillista päärynäsosetta. Mies on tällä viikolla taas melko paljon reissussa, joten minä yritän pärjäillä kotihommissa omin voimin. Huomenna tulee anoppi vähän auttamaan.

Mä katsoin maanantaina osan tuosta Huippumalleista, ja muhun ei iskenyt kyllä yksikään ehdokas noin ensinäkemältä. Toinen niistä pitkätukkaisista mustista naisista oli ihan suht hyvä, mut nimeä en muista.

Nyt likka kirkuu lattialla, kun lelut menevät pakoon. Täytyy mennä auttamaan. Moron.

Tiitun ultrakuulumiset kävin juuri lukemassa vanhasta ketjusta, hinoa. Ei ollut tarkoitus vain Nekkua onnitella.

Aniliini, ilona pääasiassa pyrkii kapuamaan pois sängystään ja yrittää leikkiä. Välillä hyppíi mahapaukkuja peittonsa päälle, joskus hoivaa unilelujaan ja pyytää niitä lisää sänkyyn, pyytää maitoa, hokee "isi isi" ja mitäs vielä muuta mukavaa puuhaa onkaan kun pitäisi nukkua..Tätä kaikkea touhuaa, vaikka on niin väsynyt ettei silmät ole kunnolla auki.
Nukuttaminen on noista kommervenkeistä huolimatta helpottunut, kestää noin puolestatunnista tuntiin (välillä ei mennyt moneen iltaan 45 enempää), mutta uutena "vaivana" on yölliset sängystä pois poukkoilut. Viime yönä tuli meidän huoneeseen neljä kertaa, vein takaisin ja kun viidennen kerran tuli niin jäin Ilonan huoneeseen nukkumaan. Eipä auttanut sekään, tyttö kapusi ees taas mun viereen ja omaan sänkyyn. Tätä kesti kello 1-4 ja sit 8-30 "pirteenä" ylös.
Vali vali - nyt nukutin pvunille 1,5 tuntia ja mää kun olin varma, että unet maistuvat tuollaisen yön jälkeen.
Kipeä Ilona ei enää ole. Suuri kiitos siitä, on kamalaa katsella sairasta lastaan.

Onneks tosiaan Keijukainen pääsit heti tarkistuttamaan tilanteen ja kaikki ok.

Sori, mää poukkoilen asioista toiseen miten sattuu, väsyttää. Liityn Ilonan seuraan pvunille tuota pikaa.

Mulla liikkeet tuntuvat selvästi enemmän oikealla puolella, mikä johtuu siitä, että kohtu on hassusti valinnut puolensa enemmän oikealta. Samoin oli Ilonaa odottaessa, välillä ihan toispuoleinen maha. Hassun näköistä.

Ilona ei jaksa olla rattaissa kuin hetken - puolituntia maks. Sen tähden on kävelylenkkeilyt vähentyneet, tai ei oikeastaan vähentyneet, mutta tehot laskeneet juuri tuon tonkimaan pysähtelyn vuoksi. Yritän asennoitua Ilonan riemun mukaan ja liikun sitten paremmalla ajalla hiihtäen tai uiden. Pitäähän lapsen saada toteuttaa luontaista uteliaisuuttaan. Joskus kun on todella ehdittävä tiettyyn paikkaan tiettyyn aikaan, niin on "rääkättävä" Illiä ja laitettava rattaiden vyöt kiinni ja menoks. Huuto laantuu yleensä hetkessä kun tajuaa, että siinä istuvillaankin voi kaikenlaista huomioida. Morjestelee KAIKILLE vastaantuleville :)

Sandeman, me sovitaan miehen kanssa jo perjantaina, että kumpi saa nukkua la aamuna ja kumpi su. Yleensä annan miehen valita. La aamupvllä on yks Ilonan harrastuksista, joten se joka menee sinne Illin kanssa, saa sitten vuorostaan nukkua sunnuntaina.
Vuorotellaan siis myös jos ollaan oltu yhdessä "vapaa iltaa" viettämässä. Nyt tietty vähän eriasia kun mää en nautiskele juomapuolesta, nousen suosista Illin käskiessä ja nukun sit päikkärit kun mies pitää huolen Ilonasta.

Löysin kirppikseltä baby björnin keltaisen tuolipotan, musta se on hyvä ja kätevä. Ilona tykkää istua siinä, ikävä kyllä hädät menee miten sattuu, aika usein vaippaan, varsinkin kakka. Pissasta usein ilmottaa ja ehditään potalle pari kertaa pvssä.

Nekku, mää mietin juurikin tuota kuume-juttua. Alle yksivuotiaistahan sanotaan, että vasta 38 astetta on lämmönnousua. Toinen huomioitava seikka on se, että jos mittaa pyllystä, niin sen sanotaan näyttävän 0,5 astetta enemmän kuin todellisuudessa on. Mun piti kysyä näistä asioista kun viimeksi käytin Ilonaa lääkärissä, mutta unohdin.
Ilonan nyt sairastellessa testailin lämpöjä ja sain normaali lämmöksi noin 36,2 - 36,6.

Huih, tässä tää aika menee ja mää menetän kohta mahikset pvuniin, joten lopetan tasan nyt.

Riinuska, nauhalle laittaisin joo jos vaan olis sellainen vehje joka toimis. Meitin dvd-laite vetää viimeisiään, ja vhs-konetta ei ole ikinä viritetty telkkukanavien mukaan. Mies ei ole mikään stereovisardi ja uuden telkun myötä viritykset on vähän mäessä. Rahareikiä löytyy joka paikasta:-(.

Lotan siskoksi voisi sopia Lilli, Salli tai Minni:-).

Influenssarokotetta ei otettu, mies vähän skeptinen sen suhteen. Mun flunssa taitaa olla ihan normi-flunssaa kun ei kuume nouse. Meille tuli tarjous osallistua MPR+vesirokko rokotteen tutkimusryhmään. Ottavat verikokeen rokotuksen yhteydessä ja lapsi saa kaksi piikkiä 3 kk välein. Voisihan olla ihan hyvä setti, itse oon sairastanut tuhkarokon, sikotaudin ja vesirokon...olis ihan jees selvitä ilman noita!

Mää tarttisin nyt jotain namia, tarvinnee kaivaa kaappeja...

P, nyt faksaat mulle välittömästi karkkia ja suklaatia!!! Tosin syötiin koko osaston voimin pullat aamulla...

Kiitos lämpötilatiedoista. Mä ajattelinkin, että toi korkea lämpö koskee vain vauvoja. Me ei otettu influenssarokutusta, kuulun myös skeptikkoihin. Pk-lapsilla tietty vähän eri asia.

P, mitäs jos meidän tyttönimiehdotukset menee taas yksiin??? Mä en jotenkin lämpeä tolle sama-alkukirjainyhdistelmälle. Mun tänhetkisiä suosikkeja on mm. Maija, Anni, Iiris, Siiri, Sara, Elli. Veera on kyl kans kiva.

Mää olen yrittänyt saada meidän matkaliput printattua, mutta saitilla on tekninen vika – koko päivän! Itse asiassa se on tökkinyt joka kerta, kun olen jotain yrittänyt tehdä, varausta tai maksua. Ei kovin luottamusta herättävää.

gissa, mun pitikin kommentoida sitä turvavyönalenninta. Sain ekassa raskaudessa lainaan, mutta en jaksanut käyttää, kun olin välillä kuskina ja välillä matkustajana. Enkä kyllä viimeksi osannut yhtään kaivata sitä. Enkä nytkään.

Meilläkin sovitaan aina etukäteen, kumpi nousee. Mun sleep-in päivä on yleensä sunnuntai, jos ei erikseen muuta sovita. Toimii loistavasti. Sande, et kyllä suostu aina nousemaan kemujen jälkeen!

Meillä bb:n valkoinen tuolipotta. Heh, L:kin viihtyy siinä, mutta hätä ei sinne tuu ikinä, joten sen käytännöllisyydestä en osaa sanoa.

Karkkiaaaaaaa!

Helou.

Iiks, inhalta kuulostaa Sanden tauti. Voimia. Juu noita huuto öitä tuntuu olevan aina silloin tällöin. Meillä ne on melkein aina merkinnyt korvatulehdusta tai hammaskipuiluita. Mutta ota niistä selvää, mistä mikäkin johtuu. Sitä vaan toivoo että, mikä vaiva ikinä onkin menee nopsasti ohi. Kanattaa juu näyttää N korvia lekurille, toi korvien harominen on aika vahva merkki tulehdukseen. Toinen "merkki" on pitkittynyt yskä. Toivotaan että, korvat ovat kunnossa ja nuhakin helpottaa.

Me ei otettu Samulle influenssarokotetta. Toivotaan että, vältytään siltä.

Voi "ihania" noi Illin temput ennen nukkumaan menoa. Meillä on kanssa isompi ruvennut temppuilemaan ennen nukkumaan menoa. Eilenkin oli vasta klo 23 untenmailla. Ja se on aika myöhään kun aamulla pitää nousta 7. Täytyisköhän rajoittaa hoidossa päikkäreitä.
Me mennään muuten huomenna ilmottautumaan esikouluun..ja mä oon ihan ihmeissäni että, missä vaiheessa mun vauvasta on kasvannut jo esikoululainen..nyyh! Kohta se muutta pois kotoolta...heh :)

Vähäks Lotta puhuu jo hyvin? Meiltä ei tule kun alkutavuja korkeintaan. Välillä vahingossa saattaa tulla joku "äitä" tms. Mutta kyllä se ymmärtää mitä sille puhuu esim. hakee kengät tai vie mukin pöydälle jos pyytää. Mutta kielloista ei ota kuuleviin korviin, taitaa olla normaalia.
Anyway, mun täytyy kysyy siltä lekurilta ensi viikolla että, täytyykö olla huolissaan kun on ollut korvatulehduksia niin paljon. Liimakorvahan saattaa aiheuttaa puheen viivästymistä/kuulon alenemaa. Ja Samulla on liimakorva epäily. No toisaalta Samu on niin pieni vielä ettei varmaan kannata panikoida. Mutta tahtomattaan sitä vertaa Teemuun joka puhui tosi hyvin ja selvästi jo Samun iässä.

Nyt pikaisesti töiden kimppuun ja sitten kotiin (jossa oottaa se kirottu koulutehtävä..plääh)

No nyt on maha täynnä makeaa : 0 Nami nami pääsiäisherkkujen testailua, sopii kyllä mulle ja hope myös vauvalle :) Bebe liikkuu kyllä aktiivisesti, mikä on ihanaa ja jännää on etenkin bongata jokin iso kova alue, jota voi veikata sitten pepuksi tai pääksi :-)

Hih, siksi mä pidänkin suuni supussa, ettei meidän nimisuosikit mene jälleen yksiin N =))
Meidän lähipiirissä on nimittäin niin monta Lottaa tätä nykyä, että siitä on jo luovuttu. Vaikkakin toki, musta on vaan loistavaa, että ihmiset ovat huomanneet, miten huippu nimi se on ;)
Iiris on nätti nimi, samoin Sara, taitaa tosin olla oikea kestosuosikki Emman tavoin.

Siis mä en ole sitten mitään saanut aikaiseksi tänään! Onneksi kotona pääsee hommiin :) Mulle todellakin työssöolo on lepoa, ihan hävettää :-)

Stella, laitoitkohan mulle kuvia myös? Ei oo ainakaan vielä tullut. Tahtois nähdä taas teidän kaksikon!

N, milloin teidän reissu olikaan? Kuun lopussa?

Rattaissa viihtymisestä. M viihtyy hyvin, jos on liikettä alla. Kaupoissa on turha toivo mitään katsella sillä oletuksella, että poika istuis mukisematta rattaissa.

Nyt koitan kursia jotain kokoon palkkani vastineeksi =)

Riinuska, vaikka osoititkin Keijulle, niin mäkin pidän Nnennasta ja myös Daniellesta (siis se hammasrakotyyppi). Aasialaista mä inhosin ja myöskään bratzKari ei sytyttänyt.
Mä nauhoitan melkein kaikki "mun" ohjelmat, kun mies harvoin tykkää noista tanssi- tms jutuista. Katson sitten kun aikaa on. Topfield rules :)

En mä osannut ajatellakaan, että kaikki ei käytä sitä turvavyöjuttua... pidin sitä ihan itsestään selvänä, siis heti kun ymmärsin, että sellaisia on saatavana. Varmaan sitten kuulun tähän Sanden naapuri hysteerinen äiti- kategoriaan? On vaan aika tarkka käsitys siitä minkälaista jälkeä turvavyö saa aikaan ja edellinen kolari aika tuoreessa muistissa. Niin ja on käytössä jo nyt, eihän tuo pysy missään paikoillaan, kun talvitakki pönöttää istuessa.

Kiva kun innostuitte kirjoittamaan, täällä olikin aamulla turhan rauhallista... missä Keiju ja Tiitu luuraa?

Mulle tuli eilen eka vauvalehti :)

Tere, kiirusta töissä taas...

Sandemanille pikaista paranemista, inhottavalta taudilta kuulostaa.

Kiitos kaikille noista supistus-infoista, niitä kai sitten tuli ekaa kertaa koettua. En sen enempää kyllä huolestunutkaan, kun menivät ohi samantien.

Gissa, mulla ei vielä ole ollut ongelmia turvavyön kanssa, enkä oikein osaa hahmottaa, että miten se asettuu sitten isomman mahan kanssa, ilmeisesti jotenkin "väärin"? Sitä en sano, etteikö tuo alennin voisi olla tarpeellinen jossain vaiheessa, mekin kuitenkin ajetaan melkoinen määrä kilsoja työmatkoina päivittäin. En vaan ole koskaan nähnyt / kuullut.

Mä en ole vielä tilannut vauva-aiheisia lehtiä, kirjastossa olen kyllä lukenut just tuota Vauvaa ja Kaksplussaa ja ison kasan vanhoja lehtiä sain siskoltani. Jotenkin sitä kaupassakin skippaa tuon aiheiset lehdet vanhasta muistista ja tsekkaa vaan sisustus- ja muotilehtitarjonnan. Jotenkin sitä "kielsi" itseltään kaiken vauvoihin liittyvän ja jostain selkäytimestä tulee vieläkin signaali "ei koske minua". Että siinä mielessä vähän samaa "odotuksen unohtamista", mistä Keijukin mainitsi aiemmin. Ottaakohan tästä mitään tolkkua?;)

Nekku, valitkaa tuo Elli, se on aivan ihana, sehän ois tavallaan huomionosoitus myös meidän porukalle ;). Mulla oli muuten mielessä ehdottaa noita Elliä ja Annia myös, usko tai älä, mutta syystä tai toisesta lyhensin listaa.

Gissa, miten se turvavyön alennin oikein toimii? Kun tavallinen turvavyö menee kyllä meidän autossa ainakin hyvin alas, nivusiin asti.

Mulle on tullut Leon odotusajasta asti Kaksplus äitini tilaamana ja tykkään siitä kovasti. Monen mielestä vauvalehdet toistavat itseään, mutta kyllä mä ainakin löydän joka kerta mielenkiintoista luettavaa. Lehtimuodossa kasvatusasioitakin on mukavampi lukea kuin kirjoista, mun mielestä. Taidan kyllä Kaislan vauva-ajan jälkeen siirtyä perhelehden tilaajaksi.

Ja siitä sujuvasti Piritan kysymykseen. Mä lähetin kuvat kyllä sun welho-osoitteeseen. Pitäisikö käyttää jotain toista osoitetta? Kopsasin osoitteet muistaakseni Sanden viestistä.

Yksi makeanhimoinen väänsi juuri mustikkapiirakan, kun ei löytynyt mitään muuta mussutettavaa kahvin kanssa. Onneksi tässäkin asiassa löytyy aina vertaisnautiskelijoita linjoilta :D.