Tahkoojaplussat 65

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oottepa ollut aktiivisia, mulla on vähän henkilökohtaista stressiä, ja jää tilapäisesti osallistuminen vähän vähälle. Nytkin pitää kommentoida lyhyesti.

Nekkua en muistanut vielä onnitellakaan, ihanaa! Iiris on myös mun kestosuosikkeja, ja Kerttu olisi myös hyvä, näitä yritin aikanaan saada kotonakin läpi..=)

Ilonan illat kuulostaa aika vauhdikkailta..toivottavasti vaihe menee pian ohi. Meillä nuo yölliset huutokohtaukset eivät ole unessa, mutta ehkä on nähnyt pahaa unta ensin..? Temperamenttia on välillä kyllä enemmän kuin tarpeeksi, Vanessa on nyt alkanut herätä kakkospäikkäreiltä illansuussa ihan tositosi kiukkuisena, eilen huusi vartin putkeen ja kesti tunnin että sai ipanan edes vähän normaaliksi. Päivän on muuten ihan hyväntuulinen, en sitten tiedä pitäiskö antaa nukkua vaan pikkupikku torkahdus illansuussa? Usein nukkuu ekapäikkärit esim. 11.30-12.30, ja ei oikein sillä pärjäisi kumminkaan iltaan. Sitten esim. nyt nukahti viideltä rattaisiin ja koisaa edelleen.

Mulla oli sellainen turvavyön alennin, mutta käytin aika usein hameita töissä loppuaikoina, ja laistoin vähän sen käytöstä. Mutta joissain maissa se on kai ihan tosi yleinen, Suomessa sen puolesta ei kai oikein kampanjoida ihmeemmin.

Uskon että on ihanaa kun lapsi pulisee omia juttujaan! Musta on nytkin mahtavaa naureskella Vanessan kanssa, ja se on niin tarttuvaa kun tyttö käkättää ihan täysiä! Uusia juttuja, mitä nyt on opittu kävelyaskelten lisäksi, on ainakin vilkutus. Jotain muutakin oli mut en nyt muista! Kävely on vielä ihan paria askelta, V on niin varovainen luonne, ettei ota askelia jos yhtään horjututtaa.

Huomenia! Vili nukkuu, mä kukun! Yö meni makeasti nukkuen, 6.30 heräsin vessaan ja tietty virkistyin. Nyt olis hyvä hetki vaikka leipoa ilman pikkuapulaista, mutta täällähän minä! :)

Tuota kielenkehitystä on kyllä tosi hauska seurata. Joka päivä mä hämmästyn, kun tulee uusissa tilanteissa sanoja ihan hatusta, miten voi sisäistää ja oivaltaa kaikki?? Ja nyt on alkanut tippumaan kahden sanan lauseita: täti laulaa, iskä ajaa, äiti nukkuu.. (Miinus muutamat kirjaimet, mutta me saadaan hyvin selvää. Sanooko Lotta kaikki kirjaimet? Vililtä puuttuu k, r, l, s:n sanoo joskus) Ihmettelen sitä, että Vili (ja moni lapsi) käyttää verbejä aina perusmuodossaan: auttaa, laittaa, riisuu, kiipeää.. Mä yritän välttää kolmannessa persoonassa puhumista, mutta kai sitä tulee sanottua, että äiti painaa (joopa) ja Vili istuu, eihän se tenava itse osaa niitä sanoja perusmuotoon laitella automaattisesti. Ja huumori kukkii, ja se käkätys, niiiin tarttuvaa! =)

Vilillä influessa-rokotus, onneksi, mä kun sen sairastin. Aikuisella rokotuksen suoja 100%, lapsella inan vähemmän. Toivottavasti Juska ei kuulu niihin pariin prossaan, joihin rokote ei tepsi, kun siellä on liikkeellä.

Sande, Vili oppi aikaisin istumaan (5kk) ja siinä sitten jäkitti vaikka kuinka kauan. Ei edes kääntynyt kunnolla sujuvasti kuin varmaan joskus 8 kk iässä (vatsalta selälle), ekan kerran kuitenkin nelikuisena, muttei ilm. viitsinyt pitää taitoa yllä. Karjui naama punaisena, jos joutui masulleen lattialle. Liikkumaan alkoi sitten ihan yhtäkkiä, hiukan ennen 9 kk-päivää. Lähti vaan konttaamaan, ryömiminen jäi meillä väliin kokonaan. Sitä ennen hieman liikkui pepulla pompotellen eteenpäin. Kyllä se neiti kuule kohta painelee menemään ja lujaa!! Tsemppiä mamalle sairasteluun ja työhakemuksen väsäilyyn!

Meilläkin yöllisiä huutokohtauksia aika ajoin, lukulamppu on auttanut. Yövalokin siis käytössä, mutta huutokohtauksen sattuessa mikään muu ei tepsi kuin "kunnon" valaistus. Meillä muuten viime yöt tod. hyviä, tulee vaan viereen jossain vaiheessa, muttei herää/herätä! Viimeinkin, on tätä odotettu!!! (Ja tietysti huonoja seuraamuksia, kun täällä hehkutan.) Ja on muuten nukahtanutkin tosi helposti, illalla 15-30 min., päikkäreille 5-15 min.

Mulla ei kokemusta turviksenalentimesta, en ole ikinä edes nähnyt sellaista.

Mä olin eilen kamun kanssa Myllyssä shoppaamassa, Vili mummilla. Ihanaa, kun sai pitkästä aikaa _ihan rauhassa_ olla vaan ja katsella joka ainoan vaatteen. Itselleni löysin yöpaidan (kesää silmällä pitäen..) ja hupparin. Vilille kassillisen H&M:n alesta paitoja, ihan naurettavan hntaisia (2.00-4,95). Sitten ostin pari pyjamaa ja hih, kotona huomasin, että toisen pyjaman _värikoodi_ oli 92 ja koko 130!!! Jep, jep. Taidan luovuttaa naapurin poitsulle, mitä sitä monta vuotta tuolla kaapissa sitä hautoo..

Hei muuten P, kerros ne Masan 1,5-v.-mitat! Vili 86,5 cm ja 12 kg.

Nimimietelmät on aina mukavia. Mun tyttöjen nimien lista näyttää prikulleen samalta kuin Nekulla (yhtä lukuun ottamatta ;), lisäksi Silja, Milja ja Vilja kiehtovat. Viimeistä ei meille kyllä tule, menee liian yksiin Vilin kannsa. Elli on mun ehdoton suosikki, harmittaa, kun miehen isän koiruus tottelee samaa nimeä. :/
Poitsun nimiä ei sitten liutaa olekaan, aapuva, tulee vaikeuksia sen suhteen, jos ne roikottimet löytyy. Kaksitavuinen, kalenterista löytyvä nimi, siinä painavimmat kriteerit.

Hih, onneksi muillakin pukkaa makeannälätystä. Eilen vedin namupehmiksen Myllyssä, mutta sehän oli ihan liian pieni!!

Paleltaa, menen pojun viereen lukemaan. Villivekara mekastaa mahassa!! Alkoi muuten 30. rvko, huisia.

Huomenta,

No niin, nyt pääsen taas rytmiin, heti aamusta tänne;)

Aniliini, olen myös pari kertaa sekoittanut H&M:n lapuista niitä numeroita:) Tosin mä olin sekoittanut jonkun koodin hinnaksi... Kävinkin just eilen ja mukaan tarttui yksi mammapaita, perus musta t-paita ja sitten 2 kpl tuubeja, musta ja valkoinen. Toinen on jo tänään käytössä, saa kätevästi jatkettua omaa paitaa, näyttää kuin oli pidempi paita alla ja avonainen housunnappi jää kätevästi peittoon:) Jos näiden avulla voisi vielä vähän aikaa pitää vanhoja housuja. Mulla on nyt ihan selkeästi alkanut vatsa kasvaa reilummin, enää sitä ei voi piilotella.

Naureskelen täällä teidän karkkihimolle, itse en ole syönyt yhtään karamellia koko aikana:) Tai no okei, jouluna taisi mennä 2 konvehtia. En tosin normaalistikaan syö paljon makeaa, mutta nyt ei ole tehnyt yhtään mieli. Ei kyllä ole ollut muitakaan himoja, hyvä niin.

Nimiä on kiva miettiä, hyviä ehdotuksia on Nekku saanut, kannatan myös Elliä sattuneesta syystä;) Meillä on jo nimi valmiina tytölle (on sellainen nimi, jonka olen päättänyt jo varmaan 20 vuotta sitten, että jos joskus saan tytön, se on se ja mieskin tykkää siitä), pojalle olisi useampia vaihtoehtoja, eikä vielä sellaista selvää suosikkia, ehkä tässä kuitenkin on vielä aikaa miettiä...

Mukavaa torstaita kaikille!

Mulla ainakin jää se turvis jotenkin tuohon navan ja nivusten väliin. Nyt vielä talvitakin kanssa en saa sitä niin alas kuin ilman takkia saisi. Ison vatsan kanssa en sitten tiedä miten menisi. Alentimen kanssa vyön saa kuitenkin tuohon ihan häpyluun kohdalle. Hameen kanssa saattaa tosiaan aiheuttaa hieman hankaluuksia :)

Mä luin joskus yritysaikanakin vauvalehtiä, vaikka se vähän tuskallista olikin. Aihe kuitenkin kiinnosti. Olen myös lainannut kirjastosta ja ystävältäkin saanut, mutta jotenkin halusin nyt tilata ihan oman. Kaikki sisustuslehdet olen lopettanut, niitä tulee jo korvistakin, kun rakentamisen takia mulle on tullut niitä keskimäärin 3 lehteä kerralla. Mitäs lehtiä teille muuten tulee? Mulle tulee Image ja Kotivinkki. Kotivinkki tullut jo pitkään ja aion jatkaakin, mutta tuota Imagea en ajatellut jatkaa, ainakaan vähään aikaan.

Ei mullekaan ole tämä odottaminen mitenkään normaalia, vaikka masuakin on ja sinänsä asiaa ei voi unohtaa. Kuitenkaan ei ole vielä yhtään todellistakaan ja hirvittää koko ajatus, miten ihmeessä sitä sitten pärjää ja millainen musta tulee sen lapsen kanssa? Miljoona mietettä päässä jatkuvasti, välillä onneksi ihan hyviä ja luottavaisiakin :) Lisäksi odotan tuskaisesti sitä rak.ultraa, uskon että Nekun tavoin sen jälkeen helpottaa, vaikka mulla ei Nekun historiaa olekaan.

Elli on muuten mustakin ihana, kuin myös moni muu teidän ehdottama. Taidan pitää samoista nimistä kuin Stella, kun meillä on ollut jo vuosia nuo Leo ja Kerttu. Leo on mun äidinisä, joka on aivan ihana ihminen, joten se tulee oikeastaan siitä. Kertusta pidetään muuten vaan, vaikka sellainenkin kauempaa suvusta löytyy. Kaisla on musta myös ihana :) Saa sitten nähdä kumpi nimi saadaan antaa!

Voi Kataa, tsemppiä stressiin, toivottavasti helpottaa pian!!

Mun on pakko laittaa tämä linkki teille, katseltiin sitä äsken työkavereiden kanssa. Aivan sairasta, kun samasta kuvasta kaikki oli eri mieltä mihin suuntaan pyörii. Yksinään katsottuna ei varmaan aiheuta mitään ihmetystä, mutta pyytäkää muutama muukin, niin johan muuttuu oudoksi!!!
http://www.teknolelu.fi/tiede/kumpi-aivopuolisko-hallitsee-sinua/

Kivaa torstaita kaikille!!

Huomenta.

Jes sain eilen palautettua sen mun ärsyttävän koulutehtävän. Aniliini, olit aivan oikeessa motivaatio oli ihan hukassa ton tehtävän tekemisen suhteen. Mä vaan halusin saada sen valmiiksi "jotenkuten" en välittänyt suoraan sanottuna yhtään mikä arvosanaksi tulee. Heh, nyt tulee mun kiitettävien riviin muitakin numeroita :/.

Tytön nimistä mun suosikkeja ovat Tuuli/a, Anni. Ellikin olisi kiva ;)

Meille tulee Avotakka, Viherpiha, Meidän Perhe. Ajattelin lopettaa ton Viherpihan kun se rupeaa toistamaan itseään.

Täytyy lopettaa..

Mulla ihan selkeästi myötäpäivään, ihmeellistä:)

Mulle tulee tällä hetkellä Trendi, Olivia, Anna, Deko, Avotakka ja Fitness. Avotakka ja Anna ovat loppumassa, enkä meinaa enää jatkaa, varmaan myös Trendin lopetan. Että sitten jää yksi kauneus/muotilehti, yksi sisustus- ja yksi liikuntalehti, eikös sitä nyt sen verran äitiyslomalainenkin tarvitse?;) Käyn kyllä joka viikko kirjastossakin, jossa meillä on tosi hyvä lehtivalikoima, siellä luen lisäksi Me Naiset, Kauneus&Terveys, Image, Glorian koti ja sitten tästä lehtien niitä lapsilehtiä. Äidiltäni saan Kodin Kuvalehteä. Heh, onko ihme, että mies välillä valittaa, että lehtiä tulee liikaa?;)

Kirppis-treffeille kaverin kans lähdössä ja kun tämä kannettava tässä eteisessä nökötti, niin päätin pikaiseen kurkata :)

Ei oo totta, mullakin kestosuosikkeihin kuuluu mm. Iiris, Elli ja Silja! Iiris tällä hetkellä eniten, sillä jo Ilonan nimeä mietittäessä päätettiin, että nimi olisi sellainen, joka tarkoittaisi jotain esim. luonnosta tai kuten Ilona. Täytyy keksiä lisää nimiä, ettei kaikki Tahkoojakakkoset ole samannimisiä ;) En siis edes tiedä onko tyttö, mutta jostain syystä mulla on niitä nimiä aina enemmän mielessä.

Kata, ennen kuin Illi siirtyi yksiin pvuniin, niin annettiin sen ottaa "välikuolemat" (en tiä mistä moinen sanonta on tullut käyttöön!) illansuussa. Tarkoittaen, että nukkui sylissä 15-20 minuuttia ja sillä jaksoi ihan hyvin loppuillan. Ilman "välikuolemaa" ilta oli yhtä väsynyttä kiukkua. Toimi siis meillä ainakin hyvin.

Nyt on mentävä, tai myöhästyn ja toi piirtelijä tuossa vieressä piirtää ja pöytäänkin..

Olipas paljon juttua, kivaa.

Me täällä kiistellään siitä suunnasta! Myötäpäivään eka, mutta sitten välillä vaihtoi suuntaa. Mikä lie sekopää mä olen...

Kivoja nimijuttuja ja onpahan uskomatonta, että Anskun ja oikeastaan meidän kaikkien nimimieltymykset menee niin yksiin! ;-) Mä luulen, että eilen saunanlauteilla melkein jo nimi lyötiin lukkoon. Melkein. En kerro vielä. Heh, en tullut tuota Elli-yhteyttä edes ajatelleeksi! Anskun pojaksi ehdotan Ollia ja Kallea.

Ja P, mä aattelinkin, että Lotasta ootte jo luopuneet. Mä olisin antanut Lotalle nimeksi Lotan, vaikka kuka olisi ehtinyt nimetä lapsensa ennen häntä. Ja samaa kaavaa taidetaan nyt noudattaa, vaikka lähipiiriin ehtisi joku toinen ennen. Olemassa olevat tyypit tietty huomioidaan.

Hertta ehdotti iltatapaamista. Eiköhän sekin saataisi järjestymään. Otettaisiinko lapset mukaan? Vois mennä jonnekin ravinteliin, jossa on leikkipaikka?

Onpahan loistavaa, että Vilkkukin nukkuu hyvin!

Ärrää lukuunottamatta taitaa tulla melkein kaikki kirjaimet, s tosi hienosti myös. Mä myös yritän välttää tota kolmannessa persoonassa puhumista, mutta aika usein siihen huomaa sortuvansa... Se tosiaan on ihmeellistä, miten oppivat, nimittäin se L:n muoto ’käsit’ ovat ihan omaa kielellistä päättelyä.

Uskomaton juttu taas eilen tuon pienen ihmisen muistista. Kaivoin esiin siivoojan antaman käyntikortin, josta L totesi heti nähtyään, että ’täti’, kun muisti, että ko. täti meillä käydessään todella antoi kortin! Siis monta viikkoa sitten ja sen jälkeen kortti ollut poissa näkyviltä. Kävi ilmi, että hänelle oli jäänyt myös mieleen, että tädillä oli kynä ja paperia. Piti paikkansa. ;-)

Mulle tulee vain Koti & Keittiö tällä hetkellä. Voisin tilata Vauvan tai Kaksplussan uudelleen vuoden pätkäksi, kun mammalomalla ei aivotoiminta välttämättä taivu kirjan lukemiseen, ainakaan aluksi.

Tiitu tuli ”jumppakärpäsenä” mieleeni eilen salilla ja piti sua muistuttaa (vaikka varmaan tiedätkin), että suorien vatsojen treenaaminen kandee lopettaa hyvissä ajoin ennen puolta väliä, voi tehdä hallaa, kun se kalvo siinä välissä venyy tai jotain. Mä treenaan jo nyt vain vinoja ja syviä vatsalihaksia.

Munkin on pitänyt kysyä Masan mittoja! Vilkku ja Lotta ovat tosi samankokoisia. (L oli 86 cm ja 12,2 kg).

Vitsi, kun mua oikein kirpaisee omatunnosta, kun Nekku puhui vatsalihaksista!! Olen suunnitellut, että voisin mennä pumppiin, nyt kun vielä ehkä uskaltaisin, mutta työkaveri nosti karmean metelin, etten saa mennä. En mä sitten tiedä, te kai olette käyneet kuitenkin? Mäkin olin siinä käsityksessä, että suorat vatsalihakset piti jossain vaiheessa lopettaa, eli nytkö ei kannata enää tehdä? Vesijumppaan menen, heti kun saan ne uikkarit jostain ja sitten huomasin, että mun kotimatkan varrella ois tiistain mammajumppa, kehtaako sinne mennä näin alussa?

Mulla pyöri ensin vain vastapäivään, mutta sitten alkoi vaihtelemaan aika usein, enemmän vastapäivään kuitenkin. Soitin äidille, hänellä menee vastapäivään ja sanoi mulle, että sähän oletkin ihan tuuliviiri :)

Hello! Töitä, töitä ja töitä...aaargh. Oikeesti, täällä on nyt niin kauheesti sotkua ja moni asia siirtyy myöhäisempään kevääseen/ensi syksyyn ja mun ei tartte enää niin niistä huolestua, mikä on IHANAA. Tällä hetkellä tuntuu todella ihanalta ajatukselta että pääsis äitiyslomalle. Tiedän ettei se aina herkkua ole mutta tällä hetkellä se kuitenkin tuntuu aikamoiselta hengähdystauolta kun pääsisi irti työstressistä.

Teillä on niin paljon juttua että sorry jos en muista kaikkea kommentoida, Katan stressi nyt päällimmäisenä jäi mieleen, voimia sulle!

Kiitos kaikille empatioista, vuoto loppui siihen maanantaiseen tuhruun.

Nekulle mun piti sanomani, että tarkoitin sitä sanoessani että teillä on vielä se yksityinen ultra että kai noissa julkisen ultrissa on pieni virhemarginaali sukupuolen suhteen? Tai sitten ei.
Siskokset on kyllä aivan hurmaava ajatus :-)

Olin eilen treffaamassa ystävääni jolla la tasan viikkoa ennen mua. Vatsa oli valtava :) kun toista odottaa jo, itsellä tälläinen minipallo-pötsi. Heidän vajaat 3-v. pikkuneiti oli kyllä aivan hurmaava ja ujostelematon :)

Kiitos Nekku tosta vatsalihasvinkistä. Mä käyn salilla pari kertaa viikossa, tietty nyt tän viikon pidän taukoa kaikesta kun on se tanssikieltokin.

Tiitu, mulla on kans pari kertaa vatsa menny sellaseks kovaksi palloksi ja tuntunut puristavaa tunnetta, mutta ihan kivutonta. Oon kans ajatellut että varmaan ihan normaalia.

Huippumalleista: joo, Nnenna ehdoton suosikki! Meillä kyllä menee Riinuskan kanssa aina toi naismaku (hih..) yksiin kun musta kans se Danielle on kuvissa mielettömän hyvä mutta ei sitten luonnossa. Aasialaista en kans voinut sietää ollenkaan.

Toisella puolella ihan kuollutta joten tulen tänne höpisemään :) Mä kävin kans katsomassa Gissan linkkiä, ensin se pyöri vastapäivään mutta kun katsoi hetken pois ja uudestaan niin sen jälkeen aina vaan myötäpäivään. Toisella joka katsoi kuvaa samaan aikaan mun olan takana se pyöri eri suuntaan - siis kun katsottiin sitä samaan aikaan! Freaky.

Kiva kun ilmoittauduit Keiju :)

Ihania nimiä! Mun yks poikanimisuosikki on Kalle. Iiris on kyllä tosi hieno tyttönimi ja Silja, Irina, Iisa ja Iina yhdellä tai kahdella i:llä. Jotkut haluaa antaa nyt niitä suuren ikäluokan nimiä, mitä mieltä olette niistä? Terttu, Sirkka ja Seppo...

Heippa naiset!

Keiju, en ehtinyt eilen kommentoimaan vuotoasi. Huh, ihan varmasti säikäytti! Toivottavasti ei tule enää, kyllä sitä aina noissa tilanteissa on parempi (ainakin oman mielenrauhan kannalta) varmistaa, että kaikki on mahassa hyvin.
Juu, naismaku käy yksiin :)

Mä ostin J:lle turvavyönalentimen. Uudessa autossa turvavyö jää kaulan kohdalle, joten ei kovin turvallista. Itse en olisi sellaista kaivannut odotusaikana, eikös se tule jotenkin jalkojen välistä?

Mullekkin jäi mieleen Katan henk.koht. stressi. Toivottavasti helpottaa pian.

Muuten Tiitu. Mä mietin, enkä kyllä millään muista että olisin saanut sun kuvaa koskaan. Oletko sä saanut mun? Voisitkos laittaa mulle kuvasi, olis kivaa jos olisi sullekin kasvot?

Hyvin teillä menee nimiehdotukset yksiin :) Mä olen vähän eri linjoilla, mutta Silja ja Leo on musta aivan ihania nimiä. Pihla on myös ihana. Meille ei kuitenkaan tulisi mitään noista (paitsi Silja mahdollinen) kun löytyvät lähipiiristä. Eikä meille viitsisi ihan perus Mattia tai Tiinaa kastaa kun esikoisella on kuitenkin harvinainen nimi. Ei se ole ihan helppo päätös tuo nimenkään valitseminen.

Meille tulee seiska (heh...), meidän talo, TM, Aku Ankka (mukamas Juskalle!) ainaskin. Mä en kyllä ehdi lehtiä juurikaan lukea, joten siinä ihan riittävästi. Joku perhelehti olis kyllä kiva.

Käytiin eilen Juskan kanssa kerhossa. Siellä laulettiin virsi Jumalan kämmenellä, jonka jälkeen J rikkoi hiljaisuuden huutamalla "hyvä laulu, jeeeeee!"

Nyt mä lähden katsomaan, mihin suuntaan mulla pyörii :) Ja illaksi töihin.

Katalle tsemppiä stressitykseen!

Juu Nekku, mä olenkin jo jättänyt suorat vatsalihakset tekemättä, alkoivat tuntua muutama viikko sitten inhottavilta. Vinojenkin tekeminen sellaisessa "istuallaan vyötärön pyöritys laitteessa" tuntuu jo pahalta, joten olen lopettanut senkin. Teen vaan kylkiä käsipainojen kanssa ja sitten niitä syviä vatsalihaksia.

Gissa, kyllä pumpissa käy paljon raskaana olevia ja sitä jossain lehdessä jopa suositeltiinkin salin ohella odottajille. Monet varmaan kavahtaa sitä, että nostellaan painoja, mutta mun mielestä se on ollut tosi hyvä, kun voi oman jaksamisensa mukaan tehdä. Tietty ei kai suositella, että aloittaa raskaana ollessaan jonkun uuden lajin, en muista oletko aikaisemmin käynyt pumpissa?

Hyvä, että Keijun vuoto on häipynyt.

Hah, naurattaa Julian välikuolemat :-) M on kyllä selkeesti ollut aina yönukkuja, eli lataa pään täyteen unta yöaikaan ja siksi kai ne 2. päikätkin jäi niin ajoissa veke.

Tiitullehan tulee makasiineja! Taidat olla samanlainen lehtinarkomaani kuin minäkin ;) Mä en sattuneesta syystä tilaa mitään, mutta luen sitten laidasta laittaa kaikenlaista. Image ei ole koskaan uponnut sen erikoisuuden korostamisen takia...öö helposti ilmaistu? :) Siis mulle liian ei-valtavirtaa, vaikka heidän poikkeavista näkökulmista pidänkin. Mutta sis.- ja ruokalehdet on in.

Eiks toi naikkonen nyt pyöri myötäpäivään? Siis aika selkeestikin...Vai mikä a-puolisko mulla dominoi :)

Ai Masan mitat..en muista, laitoin ne kyllä silloin tänne, kun nla oli vuoden lopussa. Taisi olla ab 11 kg ja 84-85 cm.

Hertta oli vissiin laittanut s-postitse sen kutsun...? Meillä outlook tökkii kotona ja pahasti. Joku virus lienee, koska edell. v-ohjelma just loppui, eikä heti tilattu uutta. Kele. Ei siis lähetä, eikä vastaanota viestejä. Mutta siis ehdottomasti ilman muksuja, jos syömään tms mennään! =))

Mä oon muuten ihan järkyttynyt, miten suuri ois lyhennyserä lainassa, jos ottaa x summan lainaa...En ole tullut talousnerona edes ajatelleeksi. Ja koska talot on niin kamalan kalliita näillä seuduilla lainaa pitäisi ottaa ihan kamala määräkin. Mikä dilemma. Pitäisi selkeesti muuttaa jonnekin muualle, siis kauemmaksi, jos tahtois muutakin elämää kuin elämää pankin kanssa, mutta silti....ei me tahdota muualle muuttaa. Ja sit pitäisi olla varmaan 2 autoakin, mikä on ehdoton nounou...Vaikiaa. Tämäkin.

Nyt mää lähden etsimään taas namia... ;-)

Voi vitsi mä tipahdin tuosta Juskan kommentista, heh :) Silja on muuten mustakin kiva, mutta meiltä löytyy se tuttujen joukosta, niin en osaa edes ajatella sitä vaihtoehtona.
Meilläkin muuten miehen sisko ja mun äiti molemmat suunnittelivat antavansa koiran nimeksi Kerttu. Siskolle sanottiin, että unohda ja mutsillekin piti sanoa, mutta muutti mieltään onneksi.
Niin ja Sepot, Markut ja Reijot ei ainakaan mulle tässä vaiheessa uppoa, ehkä sitten 10-20 vuoden päästä :)

Turvavyön alennin tulee tosiaan jalkojenvälistä.

Kiva kuulla Keijusta, mulla on aika samat fiilikset tuosta äippälomasta, kovasti odotan sitä jo!

Molly, se muakin hämmästytti, kun ennen kuin tajuttiin koko idea, niin hyvä ettei tullut riitaa, kun vaikka kaikki katsottiin yhtä aikaa, niin eri suuntaan meni. Todella spooky :)

Se nainen vaihtaa ihan selkeesti suuntaa alussa! Kun avaan sivun se pyörii vastapäivää, sit tulee stoppi (sivu latautuu kai valmiiksi) ja eikun suunnanvaihto jonka jälkeen pysyy vastapäivänä. Niin :)

Mua nauratti ajatus Pirittasta etsimässä namia työpaikalla, käytkö muidenkin pöydät ja laatikot läpi jos sattuisi löytymään? :D

Hehee, hauska tuo Juskan kommentti laulusta:)

Riinuska, olen saanut susta vaan sen viimeisimmän kuvan Juskan synttäreiltä, jossa näkyi kampaus, mutta ei kasvot. AAArgh, mä olen kadottanut koneen vaihdon yhteydessä kaikki kuvat koneeltani, voisko joku jatkolähettää Riinuskalle mun kuvan, jos on vielä tallella (Aniliini?;))... Mies on hankkimassa meille uutta kameraa rikki menneen tilalle, joten lupaan laittaa tuoreampiakin otoksia sitten liikkeelle. Kiitos kaikille muuten kuvista, jos en ole muistanut sanoa.

Tiitu, siis olen käynyt paljonkin, mutta nyt on ollut pitkä väli. Niin mäkin olen ymmärtänyt, että käy ihan mainiosti ja kuitenkin on kokemusta, joten ehkä osaisin ottaa oikeinlaiset painot. No, katotaan, jos vaikka ensi viikolla saisi itsensä liikkeelle aamulla, mä kun harrastan vai aamujumppia :)

Image musta ihan kiinnostava, mutta en ehkä joka kuukausi sitä kaipaa, eikä sitä ole mulle koskaan ennen tullutkaan. On tosiaan vähän sellainen erilaisuutta tavoitteleva. Tilasin sen just ennen raskautta ja nyt tuntuu, että tässä mielentilassa ei oikein mun juttu :)

Nyt pitää mennä syömään!!!

No sitten gissa ei kuin pumppaamaan vaan:) Musta ei koskaa olisi aamutreenaajaksi, hatunnosto siitä. Joskus päätin, että alan käymään aamulenkillä, mutta kas kummaa, kun se kello soitti, niin löin kiinni ja jatkoin unia vielä tunnin;)